اگر دندانپزشک هستید و فکر می‌کنید توانایی رهبری یک تیم پزشکی را در کانادا را دارید، می‌توانید از طریق خرید کلینیک دندانپزشکی در کانادا برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. قطعا مانند هر کشور دیگری در کانادا نیز دندانپزشکی از مشاغلی است که به‌وفور به آن نیاز دارند و هرچه تعداد کلینیک‌های معتبر و باتجربه بیشتر باشد برای کشوری مانند کانادا با جمعیت رو به رشد بهتر است.

بر این اساس، اگر قصد خرید کلینیک دندانپزشکی در کانادا را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با جزئیات و شرایط این روش بیشتر آشنا بشوید.

آمار و ارقام مرتبط با کسب‌وکار کلینیک دندانپزشکی در کانادا

جالب است بدانید که تقریباً ۸۵.۷ درصد از افراد مقیم در کانادا در یک دوره ۲ ساله، حداقل یک بار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. به طور کلی ۳۲ درصد از کانادایی‌ها بیمه دندانپزشکی ندارند. ۵۳ درصد از بزرگسالان کانادا بین ۶۰ تا ۷۹ سال و همچنین ۵۰ درصد از کانادایی‌ها به دلیل اینکه در گروه کم‌درآمد می‌باشند فاقد بیمه دندانپزشکی هستند.

در این میان، ۳۴ درصد از کانادایی‌ها در سنین ۶ تا ۷۹ سال به‌نوعی نیاز به درمان یا مراقبت‌های دندانپزشکی دارند. ۴۷ درصد از کانادایی‌های کم‌درآمد به دلیل عدم رعایت کامل بهداشت دهان و دندان نیاز به درمان دندانپزشکی دارند، این درحالی‌ است که این آمار در مورد گروه پردرآمد تقریباً ۲۶ درصد است. اما جالب است بدانید که بر اساس آمارهای رسمی، از هر ۳ کانادایی معمولا یک نفر به درمان دندانپزشکی نیاز دارد.

تعداد مشاغل دندانپزشکی در کانادا

۲۸, ۳۲۴

درآمد متوسط دانپزشکی در کانادا

۵۹۳.۶ هزار دلار کانادا در سال

درصد کسب‌وکارهای سودآور

۹۰.۶ درصد

مراحل راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی در کانادا

خرید کلینیک دندانپزشکی در کانادا و راه‌اندازی چنین بیزینسی می‌تواند بسیار پرسود و در عین ‌حال پر چالش باشد. رقابت در این زمینه زیاد است و شما باید واقعا تیم خوبی برای ارائه خدمات خود داشته باشید تا مشتریان بیشتر و همچنین مشتریان باوفایی را به دست آورید که هم خودشان در هر زمان که نیاز به خدمات دندانپزشکی داشتند به کلینیک شما مراجعه کنند و هم به دلیل رضایت بالا، شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.

به طور کلی، مراحل راه‌اندازی یک کلینیک دندانپزشکی در کانادا عبارت‌ است از:

1.     نوشتن طرح تجاری و مالی

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن یک کلینیک دندانپزشکی را راه‌اندازی کنید، در ابتدا باید یک طرح تجاری یا بیزنس پلن برای هدایت برنامه‌ریزی و چشم‌انداز کلینیک تهیه کنید و تمام جنبه‌های مرتبط کلینیک را که نیاز به ملاحظات قبل از سرمایه‌گذاری پول یا قبول مسئولیت دارد، در نظر بگیرید.

همچنین خوب است که یک پیش‌بینی مالی واضح و دقیق برای به اشتراک گذاشتن طرح با سرمایه‌گذاران یا بانکداران تجاری ایجاد کنید تا بتوانید آن‌ها را متقاعد نمایید که طرح شما یک طرح اقتصادی سودآور و مورد نیاز در منطقه است و آن‌ها نیز با تایید طرح شما کمک مالی بزرگی به شما خواهند کرد. اگر شخصاً تمام سرمایه راه‌اندازی کلینیک را تامین می‌کنید، باز هم باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و نباید بی‌گدار به آب بزنید تا پول و سرمایه شما از بین نرود و با سود بیشتر به شما برگردد.

 

2.     انتخاب مکان مناسب برای کلینیک

مکان کلینیک شما تاثیر بسزایی در میزان درآمدتان از این بیزینس دارد. اگر مکانی انتخاب کنید که در دسترس عموم باشد و به‌راحتی افراد بتوانند خودشان را با انواع وسایل نقلیه به کلینیک شما برسانند، قطعا مخاطب بیشتری جذب خواهید کرد و سود شما نیز بیشتر می‌شود. بنابراین باید حتما تجزیه ‌و تحلیل موقعیت مکانی را کامل و تعیین کنید که با توجه به فعالیت مشابه رقبا، نرخ بازار و دسترسی بیماران، تقاضا برای خدمات شما در کجا ممکن است بهترین مورد باشد.

 

3.     بررسی ریسک‌های احتمالی

شما باید از همان ابتدای کار و زمانی که هنوز کلینیک خود را افتتاح نکرده‌اید، ریسک‌های کلیدی برای کسب‌وکار خود را شناسایی کنید و برنامه‌هایی را برای کاهش خطراتی که ممکن است در صورت رخ دادن نتوانید بر آن‌ها غلبه کنید، داشته باشید.

 

4.     شناسایی عوامل موفقیت در کار

در نظر داشته باشید که شما باید برای راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی در کانادا به بهترین نحو و بیشترین سود، عوامل کلیدی موفقیت را شناسایی کنید. به ‌عنوان ‌مثال، از نیروهایی استفاده کنید که بسیار خوش‌برخورد، صبور و البته وقت‌شناس باشند. همچنین بهتر است پزشکانی که برای کادر دندانپزشکی خود انتخاب می‌کنید، باتجربه، ماهر و دلسوز باشند تا بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیماران ارائه دهند.

 

5.     استخدام کارمندان مناسب

طبیعتا نمی‌توانید به‌تنهایی یک کلینیک دندانپزشکی را اداره کنید. درواقع باید برای قسمت‌های مختلف کار مانند مدیریت کلینیک، آبدارچی، تخصص‌ها و مهارت‌های مختلف اعم از کشیدن دندان، ترمیم دندان، عصب‌کشی و …، کارمندان و دندان‌پزشکان مناسبی را استخدام کنید. این افراد ضمن مهارت‌های کاری باید مهارت‌های ارتباطی بسیار خوبی را برای رضایت بیمار و افزایش مشتریان شما داشته باشند.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

ثبت شرکت در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

مزایا و معایب خرید کلینیک دندانپزشکی در کانادا در مقایسه با اجاره کلینیک دندانپزشکی

هنگام تاسیس کلینیک دندانپزشکی، یکی از تصمیماتی که ممکن است با آن روبه‌رو شوید این است که آیا بهتر است فضای کلینیک دندانپزشکی خود را بخرید یا اجاره کنید. هرکدام از این‌ روش‌ها مزایا و معایب خاص خودشان دارند. گرفتن بهترین تصمیم برای کسب‌وکار شما به عوامل مختلفی بستگی دارد.

بر همین اساس، در این بخش مزایا و معایب خرید کلینیک دندانپزشکی در کانادا را در مقابل اجاره فضای مطب دندانپزشکی مورد بررسی قرار گرفته است:

  • خرید یک ساختمان یا سایر فضاهای تجاری انعطاف‌پذیری در مورد نحوه استفاده از فضا و آزادی کنترل ملک را فراهم می‌کند، زیرا در اصل شما خودتان صاحب‌خانه هستید و هر کاری دلتان بخواهد می‌توانید در ملک خود انجام دهید.

 

  • خرید املاک تجاری با معایب و خطرات خاص خود همراه است. اول از همه، خرید یک دفتر کار مستلزم یک سرمایه‌گذاری مالی اولیه بزرگ است. حتی اگر در همان ابتدا مقیم یا شهروند کانادا باشید و بتوانید از کمک‌های مالی مانند وام‌های مختلف برای راه‌اندازی کلینیک خود استفاده کنید، به دلیل خرید ملک، شما بدهی‌های زیادی را به شکل وام مسکن متقبل خواهید شد. همچنین وقتی یک کلینیک را خریداری می‌کنید مسئولیت بیشتری نیز به عهده خواهید داشت و به‌عنوان صاحب‌خانه، افزایش وظایف و تعهدات شما، زمان و تمرکز را از کسب‌وکار اصلی دندانپزشکی می‌گیرد.

 

  • به‌طورکلی ما به مهاجرانی که برای اولین بار است که می‌خواهند در کانادا سرمایه‌گذاری کنند توصیه می‌کنیم در ابتدا ملکی را اجاره کنند. اگر بتوانید یک دندانپزشکی که از قبل فعال بوده است و حال به دلایلی مانند بازنشستگی، مدیر آن قصد واگذاری دارد را در اختیار بگیرید می‌تواند فواید بیشتری برای شما داشته باشد. به‌ عنوان ‌مثال، در چنین شرایطی مدیر قبلی آموزش‌های لازم برای اداره کردن بهینه کلینیک دندانپزشکی را به شما می‌دهد. از طرفی مشتریان قبلی آن کلینیک به مشتریان آینده شما تبدیل می‌شوند و شما می‌توانید خیلی زود و حتی قبل از انجام تبلیغات کلینیک به درآمد برسید که با توجه به هزینه‌های اولیه هر مهاجر، این کار بسیار مقرون‌به‌صرفه است. از طرفی تا زمانی که مقیم یا شهروند کانادا نباشید معمولاً نمی‌توانید از وام‌های مختلف استفاده کنید. بنابراین اجاره ملک به شما کمک می‌کند سرمایه خود را بیشتر ذخیره کنید و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

 

  • به یاد داشته باشید که مکان، یک عامل مهم در موفقیت یک کلینیک دندانپزشکی است. در بسیاری از موارد، بهترین مکان‌ها ممکن است قابل خرید نباشند. خرید ممکن است شما را ملزم به انتخاب ملک در یک منطقه کمتر مطلوب یا کم تردد و در نهایت، یک مکان کم سود کند. بنابراین لیزینگ یا اجاره یک کلینیک در مکانی پرتردد سود بیشتری برای شما ایجاد می‌کند.

 

  • اجاره فضای مطب دندانپزشکی به شما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز جابه‌جا شوید. اگرچه جابه‌جایی مطب دندانپزشکی پرهزینه است و امکان‌پذیرترین مسیر نیست، اما ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که برای اهداف شخصی و حرفه‌ای شما منطقی باشد. شاید جامعه یا مکان شما در طول سال‌ها تغییر کرده باشد و مکان دیگری برایتان مناسب‌تر باشد. همچنین اگر برنامه‌های تجاری شما تغییر کند و مثلا بخواهید کلینیک خود را گسترش دهید قطعا باید جابه‌جا شوید.

 

  • خرید املاک و مستغلات برای مطب دندانپزشکی شما سرمایه قابل توجهی را نیاز دارد که در صورت اجاره مکان این سرمایه می‌تواند برای ساختن مطب شما، خرید تجهیزات دندانپزشکی، بازاریابی، استخدام یا آموزش کارکنان و غیره استفاده شود.

برای شروع سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در شهرها و استان های آن توصیه می‌کنیم مقالات ثبت شرکت در ونکوور ، ثبت شرکت در تورنتو،  ثبت شرکت در انتاریو ، ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا و ثبت شرکت در استان کبک را مطالعه کنید.

هزینه راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی در کانادا (گزارش درآمد به هزار دلار)

راه‌اندازی یک کلینیک دندانپزشکی علاوه بر هزینه خرید کلینیک دندانپزشکی در کانادا یا اجاره آن به هزینه‌های دیگری هم نیاز دارد که باید از قبل آن‌ها را در نظر بگیرید.

طبق آخرین به‌روزرسانی‌های سایت‌های مرجع، مهم‌ترین این هزینه‌ها که باید در نظر گرفته شوند، در جدول زیر آورده شده است:

چارک بالا میانگین بالا میانگین پایین چارک پایین کل صنعت درآمدها و هزینه‌ها نوع هزینه
100.0 1,862.2 667.2 240.0 86.6 714.0 کل درآمد
15.6 180.8 37.8 4.4 1.0 56.0 هزینه فروش (هزینه‌های مستقیم)
7.6 78.1 16.4 1.3 0.2 24.0 دستمزد و مزایا
15.3 102.6 21.4 3.2 0.8 32.0 خرید، مواد و قراردادهای فرعی
1.3 1.2 0.3 0.2 0.1 0.4 باز کردن موجودی انبار
1.3 1.1 0.3 0.2 0.0 0.4 بسته شدن موجودی انبار
97.6 1,107.2 411.0 97.6 33.5 412.3 هزینه‌های عملیاتی (هزینه‌های غیرمستقیم)
62.0 521.9 192.6 42.2 8.1 191.2 کار و کمیسیون
74.4 62.9 24.6 5.1 2.5 23.8 استهلاک
46.8 20.8 6.8 1.2 0.4 7.3 تعمیرات و نگهداری
76.7 15.3 7.4 2.2 1.0 6.5 آب و برق و تلفن/مخابرات
54.6 86.6 39.1 7.5 2.4 33.9 اجاره
40.2 14.6 6.2 1.5 1.1 5.9 سود و هزینه‌های بانکی
87.9 114.3 33.9 8.4 4.0 40.2 هزینه‌های حرفه‌ای و تجاری
67.3 22.0 7.3 2.1 0.6 8.0 تبلیغات و ترویج
6.9 1.5 0.5 0.1 0.0 0.5 هزینه‌های تحویل، حمل‌ونقل و انبار
76.6 16.1 9.0 3.8 2.0 7.7 بیمه
96.4 231.3 83.5 23.6 11.2 87.4 هزینه‌های دیگر
97.6 1,288.0 448.8 102.0 34.5 468.3 مجموع هزینه‌ها
99.9 574.1 218.4 137.9 52.1 245.6 سود/زیان خالص

درباره الزامات و مراحل سرمایه گذاری در کانادا و دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا این مقاله را بخوانید.

بهترین و معروف‌ترین کلینیک‌های دندانپزشکی در کانادا

وقتی می‌خواهید برای خرید کلینیک دندانپزشکی در کانادا یا خرید هر نوع بیزینس دیگری در هر منطقه‌ای از جهان اقدام کنید، مهم است که رقبای خود را در آن منطقه بشناسید تا بتوانید از هر لحاظ برنامه‌ریزی‌های بهتری برای پیشرفت بیشتر و افزایش سوددهی داشته باشید.

بر این اساس، بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی کانادا عبارتند از:

  • Sunny Dental Clinic
  • Canada Way Dental
  • Sapphire Dental Centre
  • Niagara Falls Dental Clinic
  • North Woodbridge Dental
  • Chaplin Dental
  • Ironwood Dental Centre
  • Archer Dental Rosedale
  • Waterview Dental

در برنامه سرمایه گذاری کبک، همانند سایر برنامه‌های مهاجرتی، همان سیستم رقابتی و امتیازبندی برقرار است.

بهترین و معروف‌ترین کلینیک‌های دندانپزشکی ایرانی در کانادا

شاید جالب باشد اگر بدانید در حال حاضر کلینیک‌های دندانپزشکی معروف و معتبر زیادی در کانادا فعالیت دارند که ایرانی هستند و بهترین آن‌ها عبارتند از:

  • Mehdi Adibrad
  • Sara Bahrami
  • Farzad Danesh
  • Niosha Daneshvar
  • Elham Doust
  • Seyed Sina Faghihi
  • Benjamin Ghotbi
  • Alireza Golabchifar
  • Afsaneh Hosseini
  • Lida Hosseini
  • Sepehr Jamali
  • F. Jazayeri
  • Neda Kadivar
  • Mohsen Kermanshahi
  • Dorna Mojdami

راه اندازی استارت آپ در کانادا تنها منوط به ارائه یک ایده جدید برای کسب‌وکار نخواهد بود و پیچیدگی های بسیاری دارد که همراهی وکیل استارتاپ کانادا می تواند احتمال موفقیت آن را افزایش دهد.

فواید و خطرات راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی در کانادا

تصمیم‌گیری در مورد خرید کلینیک دندانپزشکی در کانادا به ‌عنوان یک بیزینس بزرگ می‌تواند کاری سخت و سرگردان کننده باشد. شما باید بر اساس تجربه خودتان، شناختی که از مهارت‌های مدیریتی خود دارید و همچنین فواید و خطرات راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی در کانادا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. در این باره مقاله مشکلات خرید بیزنس در کانادا را نیز توصیه می کنیم مطالعه کنید.

در همین راستا، در این بخش برخی از این مزایا و معایب که بسیاری از آنها به حرفه دندانپزشکی مربوط می‌شود و لزوما مرتبط با اشتغال به این حرفه در کانادا نیست، مرور شده است:

1.     موقعیت مناسب اجتماعی

افرادی که دارای کلینیک دندانپزشکی در کانادا هستند از موقعیت اجتماعی بسیار خوبی برخوردار هستند و کیفیت زندگی بالایی را تجربه می‌کنند.

 

2.     درآمد عالی نسبت به بسیاری از بیزینس‌های دیگر در کانادا

درآمد دندانپزشکی یکی از بهترین و درواقع باید بگوییم بالاترین درآمدها در کانادا محسوب می‌شود. اکثر دندان‌پزشکان به دلیل درآمد بالایی که در این کشور به دست می‌آورند از امکانات رفاهی بسیار خوبی از نظر خودرو، مسکن، تفریح و … برخوردار هستند و به‌خوبی می‌توانند خانواده‌های خود را در تمام زمینه‌ها تأمین کنند.

 

3.     ایجاد حس کمک و ایثار به دیگران

یکی از مزایای تاسیس کلینیک دندانپزشکی در کانادا امکان کمک به افراد دیگر است. معمولا دندان‌پزشک‌ها افرادی را هر روز ملاقات می‌کنند که با مشکلات مختلفی مانند عدم اعتمادبه‌نفس به دلیل نازیبایی ناشی از نافرمی و خرابی دندان‌ها یا علائمی مانند درد روبه‌رو هستند و می‌توانند به آن‌ها کمک کنند تا به بهترین نحو مشکلاتشان برطرف شود.

 

4.     امنیت شغلی بالا

شما می‌توانید بعد از انجام اقدامات مورد نیاز اولیه مانند مجهز کردن کلینیک، استخدام نیروهای ماهر و باتجربه، تبلیغات مورد نیاز و … خیالتان راحت باشد که تا هر زمان که بخواهید می‌توانید از این بیزینس کسب درآمد نمایید. چراکه تقاضا برای دریافت خدمات دندانپزشکی تا زمانی که بشر روی زمین است، وجود دارد.

خرید کلینیک دندانپزشکی در کانادا و راه‌اندازی چنین بیزینسی در کنار مزایای مختلفی که دارد، معایب مخصوص خود را نیز دارا است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید؛ از جمله این موارد به شرح زیر است:

1.     فشار کاری نسبتاً بالا

معمولاا فشار فیزیکی زیادی بر دندان‌پزشکان در طول یک روز کاری وارد می‌شود. درواقع این افراد باید دائما از دست‌های خود در کنار تمرکز کامل ذهنی استفاده کنند تا کاری دقیق و درست انجام شود. همین امر منجر به آسیب‌های زیادی در ناحیه گردن، شانه و مچ دست‌ها می‌شود. از طرفی دندان‌پزشکان در بیشتر ساعات کاری خود در حالت ایستاده هستند که این موضوع نیز مشکلات دیگری را به وجود می‌آورد. البته این مشکلات برای شما درصورتی‌که فقط مدیریت کلینیک را به عهده بگیرید وجود نخواهد داشت و بیشتر کارمندان شما را درگیر می‌کند. اما درصورتی‌که خودتان نیز بخواهید خدماتی را ارائه دهید این مشکلات برای شما هم وجود دارد.

 

2.     نیاز به تجهیزات خاص و متخصصان در زمینه‌های مختلف دندانپزشکی

در هر دندانپزشکی باید متخصصانی ماهر و کاربلد فعالیت داشته باشند تا بتوانند طیف وسیعی از مشکلات مراجعان را برطرف نمایند. فرض کنید به مرکزی وارد شوید که متخصصانی برای ترمیم دندان داشته باشند ولی در صورت نیاز به عصب کشی فردِ کاربلد در این زمینه را نداشته باشند. همین امر باعث می‌شود شما به مرکز دیگری مراجعه کنید. از طرفی هرچه تجهیزات پزشکی یک مرکز بروزتر باشد، مشتریان بهتر و بیشتری را به خود جذب می‌کند.

سخن آخر

راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی در کانادا نیاز به تجربه مدیریتی و رهبری، سرمایه و علاقه زیادی دارد. اگر فکر می‌کنید این شرایط را دارید می‌توانید جهت اقدام برای خرید بهترین کلینیک دندانپزشکی در کانادا و مهاجرت از این طریق، با مشاوران باتجربه ما مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد خرید کلینیک دندانپزشکی در کانادا

در این بخش به پاسخ برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در مورد خرید کلینیک دندانپزشکی در کانادا پرداخته شده است:

ارزش مالی صنعت دندانپزشکی در سال جدید یعنی 2023 بر اساس میزان درآمد، حدود 7/17 میلیارد دلار است و به همین دلیل یکی از پرسودترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

طبق آماری که از سال‌های گذشته وجود دارد احتمال می‌دهیم این صنعت در سال 2023 در کانادا حدود 4 درصد رشد داشته باشد و قطعا می‌تواند جزو سرمایه‌گذاری‌های مطمئن باشد. البته باز هم به درایت و میزان سرمایه‌گذاری خود شما نیز بستگی دارد.

معمولا در کانادا در تمام قشرهای جامعه نیاز به مراجعه به کلینیک دندانپزشکی احساس می‌شود. بخصوص در چند سال اخیر که فناوری‌های جدید منجر به ارائه خدمات مختلف زیبایی مانند کامپوزیت، لمینت، ارتودنسی و … شده است مراجعه به کلینیک‌های دندانپزشکی با ارائه چنین خدماتی نیز رشد زیادی داشته است. از طرفی همان‌طورکه رشد جمعیت کانادا مثبت است، هرساله بر تعداد افراد سالمند این کشور نیز افزوده می‌شود که نیاز زیادی به دریافت خدمات کلینیک دندانپزشکی دارند.