در کانادا، صنعت نظافت سالیانه میلیاردها دلار درآمد در این کشور تولید می‌کند و از سال 2013 تا 2018 تنها در حوزه نظافت تجاری، این کشور شاهد رشد سالانه 2.8 درصدی بوده است. از طرفی بر اساس آمارهای منتشرشده، در صنعت خدمات نظافتی، 29 هزار و 651 کسب‌وکار تحت این عنوان در کانادا به راه افتاده و بیش از 132 هزار کارمند در مشاغل مرتبط با شرکت‌های خدماتی نظافتی مشغول بکار شده‌اند. طبیعی است که افزایش تقاضا برای این خدمات باعث افزایش سطح اشتغال می‌شود و تعداد بالای شرکت‌ها و درخواست‌ها برای راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا نشان می‌دهد که نیاز فراوانی به این صنعت و مشاغل مربوط به آن وجود دارد.

اهمیت راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا

در نظر داشته باشید که اکثر املاک و سایر اماکن شخصی و عمومی و دولتی که به خدمات نظافت نیاز دارند در پرجمعیت‌ترین مناطق کانادا واقع ‌شده‌اند. در استان‌هایی مانند استان کبک، تورنتو و انتاریو این کسب‌وکار رونق بیشتری دارد، چراکه صاحبان املاک و ساختمان‌ها و اماکن مختلف معمولاً وظایف سرایداری و نظافت خود را برون‌سپاری می‌کنند و این کار را به شرکت‌ها خواهند سپرد.

به ‌طور کلی، شرکت خدماتی نظافتی به مشاغلی گفته می‌شود که خدمات نظافتی را برای املاک مختلف انجام می‌دهند. این املاک شامل ساختمان‌های اداری، ساختمان‌های مسکونی، مراکز خرده‌فروشی، ساختمان‌های صنعتی، اماکن آموزشی، بهداشتی و دولتی، رستوران‌ها، اماکن تفریحی و … است. به مشاغل این صنعت در کشور کانادا خدمات سرایداری، خدمات نظافتی، آژانس‌های نظافتی و شرکت‌های نظافتی نیز گفته می‌شود.

ثبت شرکت خدمات نظافتی در کانادا

ثبت شرکت در کانادا از دو راه مختلف امکان پذیر است؛  ثبت شرکت از طریق ICT یا انتقال درون سازمانی یا
ثبت شرکت از طریق مالک گرداننده ( Owner Operator )

معرفی حوزه‌های کاری شرکت خدماتی نظافتی در کانادا

به نظر شما مراحل راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا چگونه است و علاقه‌مندان به این صنعت با چه فرآیندی می‌توانند مبادرت به راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا نمایند؟

به طور کلی، انواع مختلفی از خدمات نظافتی وجود دارد که می‌توانید به مشتری خود ارائه دهید. ‌در این میان، یکی از اولین اقداماتی که باید برای راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا انجام دهید و درباره آن تصمیم بگیرید، این است که باید بدانید که در چه حوزه‌ای تصمیم دارید خدمات خود را متمرکز کنید؟

شرکت‌های نظافتی در کانادا می‌توانند در حوزه‌های گوناگون از خدمات خدمتکار، خدمات سرایداری، خدمات نظافتی یا حتی تمیز کردن و شست‌وشوی فرش را به مردم ارائه دهند. تصمیم‌گیری در مورد خدماتی که ارائه خواهید داد به شما کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه را به‌طور مؤثر هدف قرار دهید. به ‌عنوان ‌مثال، آیا به دنبال راه‌اندازی یک تجارت نظافت منزل هستید یا یک تجارت نظافتی تجاری؟ صرف‌ نظر از اینکه خانه مشتریان را تمیز می‌کنید یا نظافت دفتر را ارائه می‌دهید، باید ظاهری حرفه‌ای نیز داشته باشید و طبق برنامه پیش‌بینی‌شده کار را به‌طور مؤثر و حرفه‌ای انجام دهید.

تعیین نوع خدمات نظافتی برای ارائه، به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی بازاریابی و طرح تجاری مؤثر ایجاد کنید. چند گزینه برای راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا وجود دارد که می‌توان در هنگام ایجاد چنین کسب‌وکاری انتخاب کرد. برخی از این موارد عبارتند از:

  • کسب‌وکار نظافت منزل
  • کسب‌وکار نظافت فضای سبز
  • خدمات نظافت دفتر
  • تمیز کردن پنجره‌ها

برای این منظور مدتی را صرف بررسی وب‌سایت‌های سایر شرکت‌های نظافتی در کانادا کنید تا به‌درستی مشاغل موردتوجه را یافت و در انتخاب خود به‌خوبی عمل کنید.

همچنین اگر قصد دارید پس از راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا چندین شرکت نظافتی را برای ارائه خدمات نظافتی مختلف راه‌اندازی کنید (به‌عنوان‌مثال شعبه‌ای به‌عنوان یک شرکت نظافتی تجاری و شعبه دیگری به‌عنوان یک کسب‌وکار نظافت مسکونی)، می‌توانید چندین مجوز تجاری را تحت شرکت خود ثبت کنید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

راه اندازی بیزینس در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

مراحل راه‌اندازی شرکت خدمات نظافتی در کانادا

به طور کلی مراحل راه‌اندازی شرکت خدمات نظافتی در کانادا به شرح زیر است:

  1.   کسب‌وکار خود را ثبت کنید و مجوز کسب‌وکار بگیرید

پس از بررسی اینکه نام سرویس نظافتی جدید شما قبلاً استفاده‌ نشده است، آن را ثبت کرده و علامت تجاری آن را به خود اختصاص دهید. اطمینان حاصل کنید که هنگام راه‌اندازی و ثبت کسب‌وکار خود، تمام مراحل محلی را دنبال می‌کنید. اطمینان از اینکه شما از طریق تمام کانال‌های مناسب عبور می‌کنید، برای ایجاد یک تجارت قانونی و قابل‌اعتماد که مشتریان شما بخواهند با آن کار کنند، ضروری است. نحوه ثبت کسب‌وکار مذکور و راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا به شرح زیر است:

  • پیش از راه‌اندازی شرکت خدمات نظافتی در کانادا در مورد ساختار شرکت خود تصمیم بگیرید و انتخاب کنید که می‌خواهید کسب‌وکارتان به ‌عنوان یک مالکیت انحصاری یا مشارکتی فعالیت داشته باشد یا به‌عنوان یک شرکت در کانادا راه‌اندازی شود. ساختارهای دیگری مانند تعاونی یا مشارکت محدود وجود دارد، اما این‌ موارد مربوط به شرایط خاص هستند.
  • با توجه به اینکه نام کسب‌وکار شما، هویت آن محسوب می‌شود و یک شاخص مهم در بازاریابی است که تعیین می‌کند که مردم چگونه شرکت شما را از طریق موتورهای جست‌وجو پیدا کنند؛ بنابراین پس از راه‌اندازی شرکت خدمات نظافتی در کانادا نیاز دارید یک نام منحصربه‌فرد برای شرکت خود انتخاب کنید. هرچند مراحل ثبت‌نام در هر استان متفاوت است، اما می‌توانید با جست‌وجوی نام کسب‌وکار از طریق پایگاه داده اسامی شرکت‌ها و علائم تجاری کانادا شروع کنید. این پایگاه داده به شما می‌گوید که آیا نام خاصی در دسترس است یا خیر؟ پس‌ از این مرحله، می‌توانید نام مورد نظر خود را در اداره ثبت کسب‌وکار استان خود ثبت کنید.
  • متعاقب راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا باید برای مالیات ثبت‌نام کنید. این کار را می‌توانید به‌صورت آنلاین یا از طریق پست یا فکس و حتی تلفنی انجام دهید. در کانادا هر کسب‌وکاری که بیش از 30 هزار دلار در سال درآمد دارد، باید برای مالیات ثبت‌نام کند و بسته به استان محل فعالیت، اسناد مالیات فروش را تکمیل کند.

2.    کسب‌وکار خود را بیمه کنید

بیمه بخش بسیار مهمی برای راه‌اندازی شرکت خدمات نظافتی در کانادا محسوب می‌شود. داشتن بیمه تجاری می‌تواند شما را از پرداخت خسارات احتمالی وارده به شرکت در حین فعالیت مصون دارد و نیز در برابر شکایات مطروحه محافظت شوید.

یک بیمه‌نامه خوب می‌تواند تفاوت بین اداره یک کسب‌وکار موفق و روان را با یک شرکت بدهکار و ورشکسته نشان دهد. به‌طور معمول، پس از راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا باید چهار نوع بیمه برای آن اخذ کرد که عبارتند از:

·       بیمه مسئولیت عمومی تجاری

این بیمه از شما در برابر خطرات تجاری عمومی مانند آسیب به اموال مشتری یا آسیب رساندن به اشخاص در حین کار محافظت می‌کند. به‌ عنوان ‌مثال، اگر همکارتان هنگام تمیز کردن خانه به‌طور تصادفی گلدانی را به زمین کوبید، مسئول هزینه تعویض آن شرکت شما خواهد بود و می‌توانید برای این هزینه از بیمه کمک بگیرید.

·       بیمه مسئولیت حرفه‌ای

بیمه مسئولیت حرفه‌ای که به‌عنوان خطاها و حذفیات نیز شناخته می‌شود، به شما در برابر هرگونه ادعای عدم ارائه مطلوب خدمات یا سهل‌انگاری کمک می‌کند. در صورتی ‌که کیفیت کار شما مورد مناقشه قرار گیرد، این بیمه می‌تواند شما را از پرداخت هزینه خاصی از جیبتان محافظت کند.

·       بیمه مسئولیت آلودگی هوا

ازآنجایی‌که محصولات پاک‌کننده می‌توانند حاوی عناصر سمی باشند، بنابراین مهم است که در صورت بروز هرگونه مشکل ناشی از به‌کاربردن این محصولات، شرکت شما از پرداخت خسارت مصون باشد. بیمه مسئولیت آلودگی هوا تضمین می‌کند که مسئولیتی در قبال آسیب‌های وارده به اموال مشتریان یا به خطر افتادن سلامتی آن‌ها به دلیل استفاده از این مواد پاک‌کننده، نخواهید داشت.

·       بیمه ابزار و تجهیزات

این نوع پوشش بیم‌های، هزینه جایگزینی هر ابزار مرتبط با کار را که ممکن است در حین نظافت آسیب ببیند، گم شود یا دزدیده شود، جبران و پرداخت می‌کند. این ابزار شامل لوازم و تجهیزات نظافتی مانند سطل، موپ، جاروبرقی و بافر می‌شود.

این چهار نوع بیمه، ستون فقرات هر بیمه‌نامه خوب برای کسب‌وکار شما پس از راه اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا می‌باشند.

3.    شروع به خرید تجهیزات نظافتی خود کنید.

ممکن است شروع یک سرمایه‌گذاری تجاری با هزینه هنگفت کاری ترسناک به نظر برسد، اما راه‌اندازی شرکت خدمات نظافتی در کانادا بسیاری از این نگرانی‌ها را به دلیل هزینه ارزان‌تر کاهش می‌دهد.

شما برای شروع کسب‌وکار خود پس از راه‌اندازی شرکت خدمات نظافتی در کانادا تنها به وسایل لازم اولیه نیاز دارید. وقتی کسب‌وکارتان رشد کرد، می‌توانید لوازم و تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تری تهیه کنید.

اینکه چه تجهیزاتی برای راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا موردنیاز است، در بخش پایانی این مقاله به‌تفصیل شرح داده ‌شده است.

4.    یک برنامه بازاریابی اختصاصی برای کسب‌و‌کارتان آماده کنید

اکنون‌که شما کسب‌وکار خود را در میان رقبا متمایز کرده‌اید، آن را ثبت کرده، مجوز گرفته‌ و بیمه کرده‌اید، آخرین قدمی که باید قبل از شروع خدمات خود انجام دهید این است که مطمئن شوید یک برنامه محکم برای بازاریابی کسب‌وکار خود دارید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام بازاریابی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا مدنظر داشته باشید:

  • تلاش کنید اولین مشتریان شما دوستان و آشنایان‌تان باشند.
  • سعی کنید فعالیت‌ها و کارهای اول خود را به دوستان و آشنایان ارائه بدهید. این‌یک راه عالی برای تمرین کردن است و درعین‌حال متوجه می‌شوید که چه بخشی از کار شما نیاز به تقویت دارد.
  • حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشید.
  • فعال بودن در پلتفرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، فیس‌بوک و لینکدین علاوه بر اینکه موجب شناخته شدن شرکت شما در میان افکار عمومی می‌شود، راه مهمی برای تعامل با مشتریان قبلی و جذب مشتریان جدید خواهد بود.

 

5.    برای رشد کار خود کارمندان بیشتری استخدام کنید

بسیاری از شرکت‌های نظافتی موفق از همان ابتدا با یک پرسنل راه‌اندازی شده‌اند. این کار به آن‌ها این امکان را می‌دهد که در حین کار، تجارب مربوط به شغل یادشده و همچنین بازار محلی خود را درک کنند. زمانی ‌که به شهرت رسیدید و شروع به ایجاد پایگاه مشتریان خود کردید، می‌توانید اقدام به استخدام کارمندان جدید نموده و بیشتر بر روی مهارت‌هایی که ایجاد کرده‌اید و روحیه کارآفرینی خود تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید که فقط افرادی را استخدام کنید که به برند شما احترام بگذارند. شما سخت کار کرده‌اید تا برندی منحصربه‌فرد و متمایز ایجاد کنید و تنها به چند کارمند بی‌دقت نیاز است تا اعتبار شمارا خدشه‌دار کنند.

حوزه‌های کاری شرکت خدماتی نظافتی در کانادا

نمونه آگهی‌های فروش یک شرکت خدماتی نظافتی در کانادا

بدون شک برای راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا بسیار بهتر خواهد بود اگر فرد بتواند یک شرکت خدماتی نظافتی آماده را خریداری کند. فرد متقاضی با این کار دیگر نگران جذب اولیه مشتری نیست و قادر است از جایگاه شرکت یادشده در میان مردم به دلیل سال‌ها فعالیت خود استفاده فراوان ببرد.

در کانادا می‌توان با مراجعه به سایت‌ها و سامانه‌های مختلف آگهی‌های مربوط به فروش چنین شرکت‌هایی را مشاهده و انتخاب کرد. نمونه‌هایی از آگهی‌های منتشره برای فروش کسب‌وکار نظافت در کانادا به شرح زیر است:

نمونه اول

آدرس: ادمونتون، آلبرتا، کانادا
قیمت: 9000 دلار (CAD)
درآمد: پایین‌تر از 100 هزار دلار (CAD)
جریان نقدی: پایین‌تر از 50 هزار دلار (CAD)
این‌یک شرکت بین‌المللی در خدمات نظافت تجاری در ادمونتون، کلگری، گوزن قرمز و لثبریج است.
ما به شما آموزش و گواهینامه می‌دهیم.
قراردادهای نظافت تجاری را در دفاتر به شما ارائه می‌دهیم.
ابزارهای نظافتی را برای تمیز کردن به شما تحویل می‌دهیم.
در صورت نیاز حتی با تأمین مالی

 

 

نمونه دوم

آدرس: ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا
قیمت:  17450 دلار (CAD)
درآمد: 100 هزار تا 250 هزار دلار (CAD)
جریان نقدی: 100 هزار تا 250 هزار دلار (CAD)

 

نمونه سوم

آدرس: مستقر در خانه، انتاریو، کانادا
قیمت:  210000 دلار (CAD)

درآمد: 500 هزار دلار – 1 میلیون دلار (CAD)

جریان نقدی: 100 هزار تا 250 هزار دلار (CAD)

درباره الزامات و مراحل سرمایه گذاری در کانادا و دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا این مقاله را بخوانید.

مزایای راه‌اندازی یک شرکت خدماتی نظافتی در کانادا

به یاد داشته باشید که بخش نظافت خانگی همیشه مشتری خود را دارد؛ بنابراین سرمایه‌گذاری و تلاش‌های شما در این نوع کسب‌وکار می‌تواند سود زیادی برای شما و خانواده شما به همراه داشته باشد.

برخی از مزایای شرکت خدمات نظافتی در کانادا عبارت‌ است از:

  • کسب‌وکار از طریق رایانه و تلفن هوشمند مدیریت می‌شود، بنابراین می‌توان آن را از هرجایی با ساعت‌های مناسب اجرا کرد. شما می‌توانید مکان کسب‌وکار را با توجه به شرایط و آرزوهای خود کنترل یا گسترش دهید.
  • نیازی به ملاقات با نظافتچی‌ها یا مشتریان نخواهید داشت، بنابراین نیازی به زندگی در محل کسب‌وکار ندارید.
  • سیستم‌ها امکان مدیریت آسان توسعه تیم‌های مدیریت و تمیز کردن را فراهم می‌کنند.
  • اطلاعات کامل سیستم و کمک در تمام جنبه‌های کسب‌وکار ارائه خواهد شد، بنابراین هیچ تجربه عملی تمیز کردن یا فناوری لازم نیست.

نحوه برآورد هزینه خدمات نظافت منزل پس از راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا

پس‌ از اینکه موفق به راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا شدید، باید برآوردی از هزینه‌های خدمات نظافت در منزل یا مراکز دولتی یا عمومی داشته باشید تا قادر باشید هزینه‌ها را پیش‌بینی کنید و آن را با سودی که قرار است داشته باشید، متعادل کنید.

وقتی صحبت از هزینه‌های نظافت خانه می‌شود، مهم است که بدانید تعدادی از عوامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید، زیرا شرایط مختلف می‌تواند تمیز کردن خانه را برای همکاران شما سخت‌تر کند.

یکی از بدیهی‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید اندازه ملک موردنظر است. هرچه فضای زندگی بزرگ‌تر باشد، نیروهای کار شما برای تمیز کردن خانه به زمان بیشتری نیاز دارند که طبیعتاً باید به آن‌ها حقوق بیشتری نیز پرداخت کنید.

نکته دیگری که باید به آن فکر کنید وضعیت مکان موردنظر است. اگر خانه یادشده قدیمی‌تر باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید که هزینه خدمات نظافت بیشتر است. همچنین وجود حیوانات خانگی و عوامل دیگر می‌تواند هزینه‌های نظافت را برای شرکت شما افزایش دهد.

به‌ هر حال وضعیت هر خانه منحصربه‌فرد است و هزینه‌های نظافت از خانه‌ای به خانه دیگر با توجه به وسعت خانه و مکان آن نیز متفاوت است. بنابراین شما می‌توانید برای محاسبه قیمت تمام شده هزینه نظافت از میانگین قیمت شرکت‌های مختلف استفاده کنید یا از شرکت انتخابی مورد نظر بخواهید مکان را بررسی کرده و یک پیش فاکتور به شما بدهد. ممکن است شرکت حضوراً فردی را نفرستد و تنها با پرسیدن تعدادی سوال به شما قیمت بدهد.

میانگین هزینه نظافت منزل شرکت خدماتی در تورنتو

انواع نظافت در کانادا توسط شرکت‌های خدماتی و نظافتی

در کانادا سه نوع خدمات نظافت منزل وجود دارد که عبارتند از:

·       نظافتچی‌های انفرادی منزل

نظافتچی‌های منازل شخصی خوداشتغال هستند یعنی یک شرکت نظافتی حرفه‌ای آن‌ها را استخدام نکرده است. بسیاری از آن‌ها بیمه می‌باشند، اما برخی هم تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند. همچنین، بیمه آن‌ها ممکن است به‌اندازه بیمه یک شرکت نظافتی قابل‌اعتماد نباشد.

در تورنتو، متوسط هزینه استخدام یک نظافتچی انفرادی برای خانه از 15 تا 20 دلار در ساعت متغیر است.

·       کسب‌وکارهای نظافتی کوچک با مالکیت محلی

شرکت‌های نظافتی محلی نسبت به نظافتچی‌های انفرادی، عملکرد ساختارمندتری دارند. افراد شاغل در این شرکت‌ها بیمه شده‌اند و این موضوع به شما به‌عنوان مشتری اطمینان خاطر می‌دهد که نگرانی خاصی نداشته باشید. علاوه بر این اگر از کار آن‌ها راضی نباشید یا در حین تمیز کردن خانه، وسیله‌ای آسیب دید ضرری به شما نمی‌رسد. آن‌ها هزینه‌های سربار کمتری نسبت به شرکت‌های بزرگ دارند، بنابراین نرخ آن‌ها معمولاً کمی پایین‌تر خواهد بود. بااین‌حال، آن‌ها می‌توانند گران‌تر از استخدام یک نظافتچی مستقل باشند.

میانگین هزینه نظافت منزل توسط شرکت‌های نظافتی محلی در هر ساعت در تورنتو حدود 25 تا 30 دلار است.

·       شرکت‌های بزرگ خدمات نظافتی

شرکت‌های خدمات نظافتی بزرگ‌تر از منابع و تمکن مالی بیشتری برخوردار می‌باشند و می‌توانند حقوق بیشتری نسبت به مشاغل کوچک به کارمندان خود بدهند. این شرکت‌ها فرآیند استخدام سخت‌گیرانه‌ای دارند و قبل از استخدام هر شخصی، سوابق افراد را به‌دقت بررسی می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها یک برنامه آموزشی جامع را برای مستخدمین خود طراحی می‌نمایند تا آموزش‌های لازم برای ارائه بهتر و مطلوب‌تر خدمات را به آن‌ها یاد دهند. همچنین برخی از شرکت‌های بزرگ خدمات نظافتی، دارای پاک‌کننده‌های سازگار با محیط‌زیست هستند که به ایمنی مشتریان خود و محیط‌زیست متعهد می‌باشند. بااین‌حال، با افزایش هزینه‌های نیروی کار و هزینه‌های سربار، آن‌ها تمایل دارند هزینه بیشتری دریافت کنند.

درهرحال میانگین قیمت تمیز کردن خانه توسط شرکت‌های بزرگ خدمات نظافتی، حدود 60 دلار است و گاهی ممکن است تا 100 دلار نیز برسد.

برای توضیح بهتر و شفاف‌تر این موضوع، میانگین هزینه خدمات نظافت خانه در تورنتو کانادا را در سال 2022 با اقتباس از سایت مستر مید ( Master Maid ) در جدول ذیل شرح داده‌شده است که برای علاقه‌مندان به راه اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا می‌تواند معیار و شاخص مناسبی محسوب شود:

نظافت عمومی

به‌صورت هفتگی و منظم انجام می‌شود

 

میانگین هزینه نظافت عمومی منزل، 25 تا 90 دلار در ساعت و 75 تا 250 دلار در هفته است

تمیزکاری کامل

تمیزکاری کامل ازنظر اینکه چه قسمت‌هایی از خانه را شامل می‌شود کمی شبیه به نظافت عمومی است با این تفاوت که فرآیند تمیز کردن عمیق‌تر خواهد بود و شما به نقاط نادیده گرفته‌شده توجه بیشتری می‌کنید. به‌عنوان‌مثال، لوازم آشپزخانه هم در این روش تمیز می‌شود. هزینه تمیزکاری کامل، بسته به میزان کاری که باید انجام شود، بین 200 تا 3000 دلار متغیر می‌باشد.

تمیزکاری مکانِ قبلی و بعدی پس از اثاث‌کشی و جابه‌جایی

قبل از نقل‌مکان به یک مکان جدید یا خارج شدن از یک مکان قدیمی، باید از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین ببینید آیا وسیله‌ای جاگذاشته‌اید یا خیر؟ علاوه بر این‌ها تمیز بودن مکان جدید می‌تواند سکونت در آن را دل‌پذیرتر نماید. میانگین هزینه تمیز کردن پس از جابجایی، 200 تا 400 دلار می‌باشد.

 

نظافت پس از ساخت

پاک‌سازی و تمیزکاری پس‌از انجام یک بازسازی اساسی خانه، از کارهای بسیار سختی می‌باشد که شرکت‌های نظافتی با ابزار و نیروی کاری که در اختیاردارند پس از اتمام پروژه ساخت‌وساز انجام می‌دهند.

 

محاسبه میانگین هزینه این نوع تمیزکاری بسیار سخت است و می‌تواند بین چند صد دلار تا ده‌ها هزار دلار متغیر باشد.

برای شروع سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در شهرها و استان های آن توصیه می‌کنیم مقالات ثبت شرکت در ونکوور ، ثبت شرکت در تورنتو،  ثبت شرکت در انتاریو ، ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا و ثبت شرکت در استان کبک را مطالعه کنید.

برای راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

اگر به فکر راه‌اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا هستید، ممکن است از خود بپرسید که به چه تجهیزات نظافتی نیاز خواهید داشت. برای اینکه چک‌لیست خود را شروع کنید، می‌توانید موراد زیر را نیز در نظر بگیرید:

ابزارها مواردی هستند که خدمه نظافت شما برای انجام هر نظافتی با خود همراه دارند تا روزانه برای کارهای تمیز کردن منظم از آن‌ها استفاده کنند. این ابزارها عبارت‌اند از:

  • کهنه و پارچه
  • موپ‌ها
  • سطل
  • جارو
  • گردگیر
  • گردگیرها
  • برس‌های توالت
  • بطری‌های اسپری
  • اسکاچ‌ها

لوازم شامل محصولاتی هستند که روزانه به‌عنوان بخشی از فرآیند تمیز کردن مورداستفاده نظافتچی‌های شرکت شما می‌باشند. این لوازم به شرح زیر می‌باشند:

  • دستکش لاتکس
  • پنجره پاک‌کن
  • تمیزکننده حمام
  • ضدعفونی‌کننده
  • پلاستیک زباله
  • پاک‌کننده‌های همه‌منظوره

البته اگر بتوانید برای خدمات خود از محصولات پاک‌کننده سبز استفاده نمایید قطعاً برای برخی از مشتریان بسیار جذاب خواهد بود.

ابزار و لوازم ذکرشده در دو بخش قبلی، مواردی هستند که شما از آن‌ها به‌طور روزمره استفاده کرده و بارها و بارها باید خریداری نمایید. اکنون، اجازه دهید برخی از موارد موجود در لیست تجهیزات خدمات نظافتی را که سال‌ها مورداستفاده شرکت شما خواهند بود، بررسی کنیم که عبارتند از:

  • چرخ‌دستی: برای حمل تمام ابزار و لوازم موردنیاز و برای انجام یک تمیزکاری ایده‌آل، کارمندان شما به چرخ‌دستی‌های محکمی نیاز دارند که به‌طور ویژه برای این منظور طراحی ‌شده‌اند.
  • جاروبرقی: شما باید یک جاروبرقی صنعتی پیدا کنید، زیرا از آن بسیار بیشتر از یک جاروبرقی معمولی استفاده خواهید نمود. به دنبال جاروبرقی با رتبه HEPA بالا باشید تا ذرات گردوغبار موجود در هوا را کاهش دهد.
  • بخارشوی فرش: فرش‌هایی که روز و شب زیر پای اعضای خانواده قرار دارند، علیرغم کشیدن جاروبرقی مرتب، درنهایت نیاز به تمیز کردن عمیق‌تری خواهند داشت. برای انجام این کار، به یک بخارشوی باکیفیت بالا نیاز دارید.
  • وسایل نقلیه: یک سؤال مهم که باید برای راه اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا از خود بپرسید این است که آیا قرار است کارمندان شما خودشان با همراه داشتن تجهیزات موردنیاز، برای تمیز کردن به محل مشتریان مراجعه نمایند؟ اگر قرار است شرکت شما به‌طور حرفه‌ای خود را در میان مردم مطرح نماید، نیاز دارید با خرید خودروهایی همچون وانت برای حمل‌ونقل خدمه و تجهیزات آن‌ها استفاده کنید.

سخن آخر

راه اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا یکی از مشاغل پردرآمدی می‌باشد که علاقه‌مندان می‌توانند با کمترین هزینه به ایجاد چنین شرکت‌هایی مبادرت نمایند و علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد خوب، اعتباری اجتماعی نیز برای خود کسب نمایند. اگر در این زمینه هنوز سوالی در ذهنتان مانده است می‌توانید از طریق مشاوره با مشاوران مجرب ما در  مجموعه مهاجرتی کاناداپاس به پاسخ سوالات خود دست یابید.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت تجاری خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا