از راه های مهاجرت به کانادا، ثبت شرکت در کانادا را می‌توان نام برد که به سرمایه گذاران خارجی این فرصت را می‌دهد تا در زمینه ای تجاری به سرمایه گذاری در کانادا بپردازند و از این طریق نیز برای اقامت کانادا اقدام کنند. در این راه همراه داشتن فردی آگاه که با مسیر آشنا باشد و چالش های راه را بداند کمک بزرگی است که همه این‌ها با یاری وکیل مهاجرت به کانادا میسّر می‌شود.

یکی از تجارت هایی که به شدت مورد توجه ایرانیان در خارج از کشور قرار دارد، خرید رستوران است. شهروندان ایرانی در بسیاری از کشور های اروپایی و آمریکایی با خرید رستوران یا احداث آن، تجارت شخصی خود را ایجاد می کنند و از این طریق مسیر دریافت اقامت خود در کشور مورد نظرشان را هموار می سازند.

در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا توضیحاتی در رابطه با شرایط و هزینه های خرید رستوران در کشور کانادا به شما ارائه دهیم تا پیش از انجام اقدامات لازم، اطلاعات اولیه در این خصوص و در رابطه با شرایط مهاجرت به کانادا را در اختیار داشته باشید.

راه‌اندازی و خرید رستوران در کانادا در یک نگاه

موارد مدنظرتوضیحات
حداقل سرمایه لازم برای خرید یا راه‌اندازی رستوران175 هزار دلار
روش مهاجرتی برای رستوران‌دارانکلاس مهاجرت بیزینسی کانادا
مدت زمان شروع به کار تا دریافت اقامت دائم کاناداحداقل یک سال
نوع ویزا برای راه‌اندازی یا خرید کسب وکارمجوز کار کانادا
دستمزد کارکنان15 الی 22 دلار کانادا در ساعت
مجوزهای لازممجوزهای فدرال و استانی، مالیات، بهداشتی و …

اقامت دائم با خرید رستوران در کانادا و بررسی شرایط لازم

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از طریق خرید رستوران در کانادا برای مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت دائم اقدام کنند. جریان‌های مهاجرتی بسیاری برای جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان طراحی شده است. 

بسته به جریان انتخابی برای مهاجرت (فدرال یا استانی) و استان مدنظر برای خرید یک رستوران، معیارهای واجد شرایط بودن متفاوت خواهد بود. به صورت کلی، برای واجد شرایط بودن این جریان‌های مهاجرتی از طریق خرید یک رستوران، متقاضی باید دارای حداقل 250 هزار دلار کانادا سرمایه، سابقه کار در زمینه مدیریت کسب و کارش و توانایی انتقال مهارتش به کانادا باشد و هم‌چنین برای مقیمان دائم یا شهروندان کانادایی شغل ایجاد کند. 

متقاضی می‌تواند طبق مراحل زیر از طریق خرید رستوان در کانادا، برای دریافت اقامت دائم آن اقدام کند:

  • مرحله1: اقدام برای دریافت مولتی ویزای کانادا

بهتر است متقاضی پیش از اقدام خرید رستوران در کانادا، برای انجام تحقیقات کافی اقدام به دریافت مولتی ویزای کانادا کنند و چندین بار به این کشور سفر کند. اگر متقاضی قصد دریافت اقامت دائم از طریق خرید رستوران در کانادا را دارد، باید رستورانی را خریداری کند که در 12 ماه گذشته یا قبل‌تر فعال بوده است.

  • مرحله 2: ارائه بیزنس‌پلن تجاری

متقاضی باید همه موارد مالی و عملیاتی را در قالب یک بیزنس‌پلن تجاری هدفمند ارائه دهد. در این بیزن‌پلن علاوه بر صورت‌های مالی و درآمدی، باید چشم‌انداز آتی رستوران نیز بیان شده باشد.

  • مرحله 3: انتقال مالکیت رستوران

متقاضی واجد شرایط باید رستوران خریداری شده را به نام خود ثبت کند و انتقال مالکیت را انجام دهد. متقاضی باید حداقل مالک یک سوم آن رستوران باشد. مدارک خرید و ثبت مالکیت برای واجد شرایط بودن ضروری هستند.

  • مرحله 4: دریافت ویزای کار کانادا

متقاضی تحت برنامه مهاجرتی که به وسیله آن، قصد مهاجرت دارد، می‌تواند ویزای کار کانادا را بگیرد. پس از دریافت این ویزا، متقاضی موظف است طبق قوانین کشور کانادا، رستوران را اداره کند. 

  • مرحله 5: درخواست اقامت دائم

پس از انجام همه ضوابط و مقرارت و فعالیت در رستوران (حداقل یک سال)، متقاضی واجد شرایط می‌تواند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کند.

قیمت خرید رستوران در کانادا

قیمت خرید رستوران در کانادا، به عوامل زیادی مانند نوع رستوان، مکان آن، اندازه و تنوع خدمات، سابقه فعالیت آن و غیره بستگی دارد. سرمایه لازم برای خرید رستوان در کانادا از 129 هزار تا بیش از 3 میلیون دلار کانادا متغیر خواهد بود.

با توجه به این که بسیاری از افراد به دلیل مشغله های کاری نمی توانند وقت کافی را در آشپزخانه شخصی خود سپری کنند، شما می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که با طبخ غذاهای لذیذ می توانید مشتریان دائمی داشته باشید.

اگر به فکر خرید یک رستوران در خارج از کشور هستید، کانادا می تواند مقصدی بسیار جذاب برای شما باشد اما اگر قصد دارید تا یک رستوران ایرانی در این کشور افتتاح یا خریداری کنید، حتما به این نکته نیز توجه داشته باشید که رقبای سرسختی خواهید داشت.

مزایا و معایب خرید رستوران در کانادا

هر پدیده ای در جهان با مزایا و معایبی همراه است و خرید رستوران در کانادا نیز از این قضیه جدا نیست. زمانی که قصد خرید بیزینس در کانادا را دارید، بهتر است در ابتدا در رابطه با مزایا و معایب آن تحقیقاتی انجام دهید تا بتوانید از این روش اطمینان حاصل کنید که می توانید از طریق خرید یک بیزینس این قدرت را خواهید داشت که به سود کافی برای رسیدن به خواسته های خود برسید. در ادامه برخی از مهم ترین مزایا و معایب خرید رستوران در کشور کانادا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • بسیاری از افراد وعده های غذایی بیش تری را خارج از محیط خانه میل می کنند و رستوران ها همواره مورد تقاضا هستند.
  • شما هر روز با مشتری های تازه و اتفاقات جدید روبرو هستید و هرگز کسل نخواهد شد.
  • امکان فروش ساده رستوران در صورت عدم تمایل به ادامه کار
  • احتمال موفقیت بالا از نظر مالی در صورت داشتن کیفیت

با این تفاسیر برخی از مهم ترین معایب خرید رستوران نیز عبارتند از:

  • نیاز به سرمایه اولیه بالا
  • دشواری حفظ نیروی قدیمی و همچنین یافتن نیروی متخصص
  • کم بودن میزان سود در سال اول
  • دشواری ایجاد شرایط اولیه مناسب در روزهای اولیه کار در صورت عدم آشنایی با شرایط

مراحل خرید رستوران در کانادا

برای خرید رستوران در کانادا می‌توان طبق مراحل زیر پیش رفت:

1. انجام تحقیقات لازم و کافی درباره صنعت رستوران‌داری

این تحقیقات می‌تواند شامل شناسایی بازار هدف، ارزیابی تعداد مشتریان و سودآوری، شناخت رقبا، قانونی بودن مکان مدنظر و فعالیت آن و غیره باشد.

2. برآورد هزینه، بودجه و درآمد

بسته به نوع رستوران، مکان آن، تعداد کارکنان و سایر عوامل بیان شده، متقاضی باید نسبت به سودآوری رستوران مدنظر مطمئن شود. بهتر است که رستورانی برای خرید انتخاب شود که حداقل 250 هزار دلار کانادا در سال درآمد داشته باشد.

3. نوشتن بیزنس‌پلن تجاری

پس از تصمیم و انتخاب رستوران مدنظر و ساختار تجاری آن، متقاضی بهتر است برای پیشبرد بهتر و روند کاری درست‌تر، یک بیزنس پلن منسجم و قوی داشته باشد که همه جنبه‌های مالی و عملیاتی رستوران را پوشش دهد.

4. نامگذاری رستوران

اگر متقاضی قصد تغییر نام رستوران خریداری شده را دارد، باید نام جدید تحت مالکیت خود (به صورت فدرال یا استانی) ثبت کند.

5. انتخاب ساختار تجاری رستوران

متقاضی می‌تواند بنا به شرایط خود، ساختار تجاری رستوران خریداری شده را تغییر دهد و ساختار جدید را تحت مالکیت خود یا شریکانش ثبت کند.

6. دریافت مجوزها و لایسنس‌ها

ممکن است در صورت تغییر نام و ساختار رستوران یا برای گسترش و نوسازی، متقاضی ملزم به دریافت مجوزهای بیشتری نسبت به مجوزهای اولیه خود رستوران خریداری شده باشد.

مهاجرت از طریق خرید/ راه‌اندازی رستوران در کانادا

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق خرید/راه‌اندازی رستوران می‌توانند مطابق مراحل زیر عمل کنند:

مرحله 1: شناخت برنامه‌های مهاجرتی کلاس اقتصادی زیر و بررسی معیارهای واجد شرایط بودن

  • برنامه‌های فدرال: برنامه مالک – اپراتور، برنامه مجوز کار کارآفرینی (C11)، برنامه استارت‌آپ کانادا و برنامه خوداشتغالی کانادا
  • برنامه‌های استانی: جریان‌های کارآفرینی برنامه‌های نامزدی استانی و پایلوت‌های منطقه‌ای

مرحله 2: تعیین ساختار تجاری رستوران و تنظیم بیزنس پلن

مرحله 3: ثبت نام تجاری رستوران و دریافت مجوزهای لازم در صورت راه‌اندازی یا انتقال مالکیت در صورت خریداری

مرحله 4: اقدام برای دریافت مجوز کار کانادا تحت برنامه مهاجرتی انتخابی و مهاجرت برای شروع فعالیت

مقایسه خرید و راه‌اندازی رستوران در کانادا

در جدول زیر، مزایا و معایب خرید و راه‌اندازی رستوران در کانادا آورده شده است:

مزایای راه‌اندازی رستورانمزایای خرید رستوران
برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری به اندازه بودجه موجودشروع به کار سریع‌تر
ارائه و تنظیم منو پیشنهادیریسک مالی کمتر
انعطاف‌پذیری بالاوجود مشتریان ثابت و تیم کارکنان
معایب راه‌اندازی رستورانمعایب خرید رستوران
مسولیت بالامحدودیت نوآوری و خلاقیت
ریسک بالا به دلیل امکان ضرر یا شکستهزینه تعمیر، تعویض و نوسازی تجهیزات موجود
طولانی بودن فرآیند درآمدزاییاحتمال وجود بدهی یا شهرت بد

هزینه‌های راه اندازی و خرید رستوران در کانادا

عوامل زیادی بر هزینه تمام شده خرید یا راه‌اندازی رستوران در کانادا تاثیر دارد. از جمله رایج‌ترین عوامل موثر عبارتند از:

  • موقعیت مکانی
  • نیاز به ساخت و ساز یا نوسازی
  • سیستم فروش (POS)
  • کسب مجوزها و لایسنس‌ها
  • نیروی انسانی
  • طراحی منو و بازاریابی
  • مبلمان و تجهیزات

1. موقعیت مکانی

موقعیت مکانی یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در هنگام افتتاح رستوران در کانادا در نظر گرفت. دسترسی آسان، حجم ترافیک کم خیابان‌های منطقه و دارای جذابیت‌های طبیعی از جمله ویژگی‌های مهم یک مکان ایده‌آل برای یک رستوران است. بسته به شهر، استان و مساحت مدنظر ممکن است هزینه تمام شده خرید یا راه‌اندازی رستوان در کانادا متغیر باشد. معمولا اجاره شش ماهه یک مکان با مساحت 1200 فوت مربعی برای راه‌اندازی رستوران در کانادا، حدود 75 هزار دلار کانادا خواهد بود.

2. نیاز به ساخت و ساز یا نوسازی

ممکن است مکان رستوران نیاز به ساخت و ساز یا بازسازی داشته باشد. بسته به اندازه رستوران، مساحت مورد نیاز به بازسازی یا ساخت فضای جدید، قیمت متریال مورد استفاده، هزینه نیروی کار و غیره، هزینه آن متغیر خواهد بود. ممکن است بازسازی داخلی تا حدود 150 هزار دلار کانادا هزینه بردارد.

3. سیستم فروش

سیستم فروش به معنای تجهیزات به کار رفته برای نحوه پرداختی مشتری است. ممکن است خرید یک سیستم سخت‌افزاری، نرم افزار مخصوص برای حسابرسی و به علاوه هزینه ماهانه برای ارتقاء و نگهداری آن‌ها تا حدود 2 هزار دلار کانادا هزینه داشته باشد.

4. کسب مجوزها و لایسنس‌ها

قبل از بازگشایی یک رستوران در کانادا، مالکان باید برای دریافت مجوزها و لایسنس‌های مختلف اقدام کنند. این مجوزها عبارتند از مجوز کسب و کار، مجوز مشروب، مجوز بهداشت و غیره. هزینه این موارد بسته به نوع رستوران و شهر یا استان محل احداث رستوران متفاوت خواهد بود.

5. نیروی انسانی

داشتن نیروی انسانی کافی برای گرداندن و اداره رستوران ضروری است. نیروی انسانی عبارتند از مدیر، گارسون‌ها، آشپزها، ظرف‌شورها، نظافتچی و سایر کارمندان. بسته به اندازه رستوران، تعداد نیروی انسانی متفاوت خواهد بود. هم‌چنین میزان دستمزد افراد بسته به سابقه و تخصص آن‌ها و اندازه و منطقه رستوران متفاوت و معمولا میانگین دستمزد هر کارمند 12 الی 15 دلار در ساعت است. علاوه بر این موارد، هزینه بیمه و مزایا نیز علاوه بر دستمزد نیز باید درنظر گرفته شود.

6. طراحی منو و بازاریابی

یک منوی عالی برای هر رستورانی ضروری است و اکثر مالکان یک طراح با تجربه استخدام می‌کنند. علاوه بر این، برای جذب مشتری، رستوران نیاز به بازاریابی و تبلیغات دراد. هزینه این کار به نوع برند و نحوه بازاریابی بستگی دارد.

7. مبلمان و تجهیزات

یکی از موارد سرمایه‌گذاری رستوران، هزینه برای تجهیزات و مبلمان است. این موارد عبارتند از میز، صندلی، غرفه، صندلی بار و سایر موارد. هزینه مبلمان بسته به اندازه رستوران و نوع مبلمان مورد استفاده متفاوت خواهد بود. معمولا اثاثیه اولیه حداقل 2 هزار دلار کانادا هزینه دارد.

در جدول زیر جزییات بیشتری در مورد هزینه‌های احتمالی برای راه‌اندازی یا خرید رستوران در کانادا ارائه شده است:

هزینه مکاناجاره3500 تا 5 هزار دلار در ماه
خریدحداقل 129 هزار دلار کانادا
قبوضحداقل 500 دلار در ماه
هزینه بیمه‌ها و مجوزهامجوزها200 تا 1000 دلار
بیمه‌ها2500 دلار سالانه
حقوق کارکنانسرآشپز59063 دلار در سال
آشپز42950 دلار در سال
گارسون31005 دلار در سال
نیروی خدماتی32992 دلار در سال
ظرف‌شور31348 دلار در سال
هزینه تجهیزات و موجودیتجهیزات آشپزخانه43 هزار دلار
وسایل آشپزخانه18 هزار دلار
مبلمان و سایر تجهیزات داخل سالن پذیرایی50 هزار دلار
موجودی12 هزار دلار
سیستم پوز یا پایانه فروش69 تا 1200 دلار کانادا
بازاریابی5 هزار دلار سالانه

مالیات رستوران‌ها در کانادا

به طور کلی، سه نوع مالیات در کانادا وجود دارد:

1. مالیات کالا و خدمات (GST): این مالیات مربوط به حکومت فدرال کانادا با نرخ 5 درصد است به جر در مورد اقلام غذایی.

2. مالیات فروش استانی (PST): هر استان یا منطقه‌ای، نرخ مالیاتی خاص خود را دارد.

3. مالیات بر ارزش افزوده (HST): که ترکیبی از دو مورد بالا است و در 5 استان کانادا اعمال می‌شود.

بسته به منطقه و استان، نوع مالیات و میزان آن متفاوت خواهد بود. در جدول زیر، نوع و نرخ مالیاتی اعمال شده در هر منطقه یا استان آورده شده است:

نام استان / منطقهنوع مالیاتنرخ GSTنرخ PSTنرخ HSTنرخ کل مالیات
آلبرتاGST5 درصد5 درصد
بریتیش کلمبیاGST + PST5 درصد7 درصد12 درصد
مانیتوباGST + PST5 درصد7 درصد12 درصد
نیوبرانزویکHST15 درصد15 درصد
نیوفاندلند و لابرادورHST15 درصد15 درصد
مناطق شمالیGST5 درصد5 درصد
نوا اسکوشیاHST15 درصد15 درصد
نوناووتGST5 درصد5 درصد
انتاریوHST13 درصد13 درصد
جزیره پرنس ادورادHST15 درصد15 درصد
کبکGST + QST5 درصد975/9 درصد975/14 درصد
ساسکاچوانGST + PST5 درصد6 درصد11 درصد
یوکانGST5 درصد5 درصد

مجوزهای قانونی برای راه اندازی رستوران در کانادا

راه‌اندازی رستوران در کانادا نیاز به اقدام برای دریافت مجوزهای مختلفی دارد. متقاضی می‌تواند برای ثبت فدرال شماره کسب و کار رستوران خود به آژانس درآمد کانادا درخواست دهد و ساختار آن را ثبت کند.  مجوزهای مورد نیاز برای افتتاح رستوران در کانادا به نوع رستوران مدنظر بستگی دارد. علاوه بر این، اگر متقاضی قصد راه‌اندازی رستوان در اماکن عمومی را دارد، باید برای دریافت مجوزهای بیشتری اقدام کند. 

همچنین، اگر متقاضی رستوران خود را به صورت استانی ثبت کرده است، به دریافت مجوزهای خاص آن استان نیز نیاز خواهد داشت. 

به صورت کلی، لیست مجوزهای الزامی برای راه‌اندازی رستوران در کانادا عبارتند از:

  • ثبت کسب‌وکار (BN)
  • مجوز فروشندگان مواد غذایی
  • مجوز تاسیس خدمات غذایی
  • مجوز مشروب
  • پروانه‌های ساختمانی
  • مجوز داد و ستد
  • گواهی سکونت
  • مجوز موسیقی برای اجراهای زنده
  • مجوزهای استانی
  • مجوز مالیات بر خدمات رستوران
  • مجوز اعمال مقررات ایمنی مواد غذایی
  • بازرسی بهداشت عمومی
  • انطباق قابلیت دسترسی
  • بیمه رستوران
  • مجوز محیط زیست و منطقه‌بندی
  • شماره شناسایی کارفرما (EIN)
  • گواهینامه کنترل کیفی مواد غذایی (برای کارکنان)

راه‌اندازی رستوران یا خرید فرانچایز در کانادا؟

فرانچایز یک سیستم تجاری دو جانبه است؛ به این معنی که در یک طرف امتیاز دهنده وجود دارد که یک برند و یک سیستم تجاری برای فروش محصولات و خدمات آن برند ایجاد کرده است. طرف دیگر گیرنده حق امتیاز است که معمولا برای استفاده از این برند برای مدت مشخصی یا همیشه به مالک برند هزینه‌ای پرداخت می‌کند. 

اما راه‌اندازی یک کسب وکار یعنی یک کارآفرین یا گروهی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای شروع فعالیت آن از مراحل ابتدایی اقدام کرده‌اند و توسعه و برندسازی آن کسب وکار وابسته به این مالکان است. هر کدام از این گزینه‌ها مزایای و معایب خود را دارند. 

انتخاب هر کدام از این روش‌ها به عوامل بسیاری بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

1. سابقه کارآفرین: اگر کارآفرین سابقه یا پیشینه قوی در حوزه رستوران‌داری ندارد و تازه وارد این صنعت شده است، خرید فرانچایز گزینه بهتری برای او خواهد بود. سودآوری راه‌اندازی یک رستوران برای این افراد بسیار ریسک‌پذیر است. اما به خاطر شهرت و محبوبیت فرانچایز‌های موجود، سودآوری آن‌ها نسبتا ثابت شده است.

2. میزان دارایی و بودجه کارآفرین: برای خرید فرانچایز، علاوه بر هزینه اولیه، متقاضی باید به صورت مستمر و گاها درصدی از فروش را به امتیازدهنده واگذار کند. در نتیجه فردی که قصد خرید فرانچایز را دارد، باید سرمایه بیشتری نسبت به زمانی بپردازد که شخصا رستورانی را راه‌اندازی می‌کند.

3. سلیقه شخصی: برخی از افراد دوست دارند کسب و کارشان را طبق سلیقه و نظر خود انجام دهند. برای این افراد، راه‌اندازی یک رستوان در کانادا مناسب‌تر از خرید فرانچایز خواهد بود.

قیمت خرید رستوران در آلبرتا

آلبرتا یکی از استان های مشهور کانادا در میان ایرانیان برای زندگی است و از همین رو در صورتی که تمایل به شروع کار خود در کشور کانادا را دارید، شاید آلبرتا یکی از گزینه های مطرح برای شروع کار شما باشد. هزینه های خرید رستوران به عوامل مختلفی از جمله برند آن بستگی دارد اما به طور معمول شما می توانید با هزینه ای کم تر از 1000000$ دلار کانادا رستوران مورد نظر خود در آلبرتا را خریداری کنید. پایین ترین قیمت برای خرید یک رستوران در آلبرتا در حدود 100000$ دلار کانادا است.

ثبت شرکت در ونکوور برای اخذ اقامت دائم کانادا

درآمد رستوران‌ها در استان‌های مختلف کانادا

9 استان از 10 استان کانادا (به استثنای انتاریو) در سال گذشته (سال 2023) میزان فروش کمتر در رستوران‌ها را گزارش کردند. در جدول زیر، آمار مربوط به درآمدها، اختلاف فروش (سال 2023 نسبت به سال 2022)، تعداد شاغلین و تعداد رستوران‌های هر استان آورده شده است:

نام استاناختلاف فروشدرآمد این بخشتعداد شاغلینتعداد رستوران‌ها
آلبرتا9/1 درصد کاهش7/6 میلیارد دلار71974 نفر10778 عدد
انتاریو1/0 درصد افزایش20 میلیارد دلار235154 نفر35099 عدد
بریتیش کلمبیا4/8 درصد کاهش4/9 میلیارد دلار101872 نفر15289 عدد
جزیره پرنس ادوارد5/0 درصد کاهش6/230 میلیون دلار2573 نفر379 عدد
مانیتوبا3 درصد کاهش5/1 میلیارد دلار17137 نفر2571 عدد
نوا اسکوشیا5/0 درصد کاهش2/1 میلیارد دلار13563 نفر2035 عدد
نیوبرانزویک7/0 درصد کاهش791 میلیون دلار6722 نفر542 عدد
نیوفاندلند و لابرادور5/1 درصد کاهش4/467 میلیون دلار4592 نفر676 عدد
کبک2/3 درصد کاهش5/12 میلیارد دلار124584 نفر18609 عدد
ساسکاچوان6/4 درصد کاهش4/1 میلیارد دلار13837 نفر2070 عدد

خرید رستوران در بریتیش کلمبیا

اگر به فکر خرید رستوران در بریتیش کلمبیا هستید، باز هم شانس بسیار خوبی برای انتخاب گزینه مد نظر خود خواهید داشت. در این استان شما قادر خواهید بود یک خودروی سیار یا یک رستوران لاکچری را برای شروع تجارت خود انتخاب کنید و همه چیز به درآمد شما بستگی دارد. برای مثال خرید یک رستوران ایتالیایی در لانگلی می تواند برای شما حدود 100000$ دلار کانادا هزینه در بر داشته باشد. اما زمانی که قصد خرید رستوران در ونکوور را داشته باشید در بهترین حالت می توانید یک رستوران کوچک را با قیمت 150000$ دلار کانادا خریداری کنید. خرید رستوران های لاکچری در استان بریتیش کلمبیا اما معمولا بیش از 800000$ دلار کانادا برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

خرید رستوران در مانیتوبا

برای افرادی که سرمایه کمتری در اختیار دارند، سرمایه گذاری در کانادا برای خرید رستوران در مانیتوبا می تواند یک گزینه مناسب به نظر برسد. با صرف هزینه ای در حدود 350000$ دلار کانادا در مانیتوبا شما می توانید یک رستوران بسیار خوب خریداری کنید و این مبلغ در مقایسه با بسیاری از استان های کشور کانادا ناچیز به نظر می رسد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که تراکم جمعیت در این استان نیز به مراتب کمتر است.

قیمت خرید رستوران در برخی از استان‌های کانادا

حداقل قیمت اعلام شده برای خرید رستوران در برخی از استان‌های کانادا در جدول زیر آورده شده است:

نام استانحداقل قیمت خرید رستوران
انتاریو159 هزار دلار کانادا
بریتیش کلمبیا138 هزار دلار کانادا
آلبرتا139 هزار دلار کانادا
کبک134999 دلار کانادا
مانیتوبا195 هزار دلار کانادا

خرید رستوران در انتاریو

انتاریو نیز یکی از استان هایی است که ایرانیان زیادی تمایل به مهاجرت به آن را دارند. با توجه به توسعه یافتگی این استان از همه نظر، حجم تجارت های موجود در آن نیاز بسیار بالا است و از همین رو می توان امید بیش تری به خرید یک رستوران در این استان داشته باشید. اگر 1000000$ دلار کانادا سرمایه در اختیار دارید، به راحتی می توانید یک رستوران با ارزش در شهر اتاوا را خریداری کنید. البته اگر سرمایه ای به این مقدار را در اختیار ندارید، رستوران های سطح متوسط فراوانی با حدود قیمیت 300000$ تا 400000$ دلار کانادا برای فروش در استان انتاریو وجود دارد که در اختیار داشتن هر یک از آن ها می تواند در سال حتی 2 برابر قیمت خرید را برای شما آورده مالی داشته باشد.

 خرید رستوران در کبک

با توجه به این که کبک نیز یکی از استان های مورد علاقه ایرانیان برای زندگی است، بررسی قیمت خرید یک رستوران در این استان نیز خالی از لطف نخواهد بود. توجه داشته باشید که مردم کبک فرانسوی زبان هستند و شما نیز در صورت تمایل به رونق فعالیت خود باید زبان فرانسوی را به خوبی فرا بگیرید. متوسط قیمت خرید رستوران در استان کبک نیز همچون مانیتوبا بسیار مناسب تر از سایر استان های شناخته شده است از همین رو در صورتی که سرمایه ای نزدیک به 800000$ دلار کانادا برای خرید یک رستوران خوب در کانادا را در اختیار ندارید، بهتر است کبک را به عنوان مقصد احتمالی خود در نظر داشته باشید. شما در استان کبک قادر خواهید بود تا یک رستوران بسیار خوب را با متوسط قمیت 350000$ تا 450000$ دلار کانادا خریداری کنید و از این طریق کسب درآمدی مناسب داشته باشید.

راهنمای خرید بیزینس‌های دیگر در کانادا (کلیک کنید)

راه اندازی کسب و کار آنلاین در کاناداثبت شرکت حمل و نقل در کانادا
خرید فروشگاه لباس در کاناداراه اندازی کلینیک زیبایی در کانادا
تاسیس مرکز رادیولوژی در کاناداراه اندازی بیزینس ساخت و ساز در کانادا
خرید کافی شاپ در کاناداراه اندازی شرکت کامپیوتری در کانادا
راه انداری مرغداری در کاناداخرید هتل در کانادا
خرید پمپ بنزین در کاناداخرید گلخانه در کانادا
خرید شعبه مک دونالد در کاناداخرید مغازه در کانادا
راه اندازی سوپر مارکت در کانادا خرید کارخانه در کانادا
راه اندازی فست فودی در کاناداخرید گلفروشی در کانادا

معرفی چند رستوران ایرانی در کانادا

ایرانیان زیادی به کشور کانادا مهاجرت و کسب و کار خود را در  آنجا راه‌اندازی کرده‌اند. رستوران‌های زیادی در کانادا وجود دارند که مالک آن یک ایرانی است. 

در جدول زیر، چند رستوران برتر ایرانی در کانادا معرفی شده است:

نام فارسی رستوراننام انگلیسی رستورانشهراستان
گیلانهGillanehوونکوربریتیش کلمبیا
خانه کبابHouse Of Kabobکلگریآلبرتا
رستوران تهرانTehran Restaurantمونترالکبک
ملکه پرشیاQueen of Persiaتورنتوانتاریو

چند نمونه اگهی فروش رستوران در کانادا

  1. Adrienne’s Restaurant & Tea Garden In Saanich For Sale
  • موقعیت مکانی: سانیچ، بریتیش کلمبیا
  • قیمت پیشنهادی: 500 هزار تا 1 میلیون دلار کانادا همراه با مبلمان و وسایل
  • درآمد فروش: 1 تا 5 میلیون دلار کانادا
  • جریان نقدینگی: اعلام نشده
  • مساحت: اعلام نشده
  • سال تاسیس: 1975
  1. Exceptional Restaurant In Brossard For Sale
  • موقعیت مکانی: بروسارد، کبک
  • قیمت پیشنهادی: 134 هزار دلار کانادا
  • درآمد فروش: 100 تا 250 هزار دلار کانادا
  • جریان نقدینگی: اعلام نشده
  • مساحت: اعلام نشده
  • سال تاسیس: اعلام نشده
  1. Modern Restaurant/Cafe In Calgary For Sale
  • موقعیت مکانی: کلگری، آلبرتا
  • قیمت پیشنهادی: 290 هزار دلار کانادا
  • درآمد فروش: 500 هزار تا 1 میلیون دلار کانادا
  • جریان نقدینگی: اعلام نشده
  • مساحت: 2300 فوت مربع
  • سال تاسیس: 7 سال
  1. Prestigious Italian Restaurant In Perth Ontario For Sale
  • موقعیت مکانی: پرت، انتاریو
  • قیمت پیشنهادی: 1 میلیون دلار کانادا
  • درآمد فروش: 428 هزار دلار کانادا
  • جریان نقدینگی: 184 هزار دلار کانادا
  • مساحت: 3885 فوت مربع
  • سال تاسیس: 18 سال
  1. Well-Established Restaurant In Nanaimo For Sale
  • موقعیت مکانی: نانایمو، بریتیش کلمبیا
  • قیمت پیشنهادی: 650 هزار دلار کانادا
  • درآمد فروش: 1 تا 5 میلیون دلار کانادا
  • جریان نقدینگی: 100 هزار تا 250 هزار دلار کانادا
  • مساحت: اعلام نشده
  • سال تاسیس: بیش از 10 سال

سخن نهایی

به طور کلی خرید بیزینس در کشور کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکلا و مشاورین امور مهاجرت در کشور کانادا در این زمینه مشورت کنید.

همکاران ما آماده اند تا در زمینه خرید انواع بیزینس ها در کشور کانادا مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهند و در صورت تمایل شما کلیه پرونده های حقوقی شما مربوط به خرید یا افتتاح بیزینس و همچنین ایجاد استارتاپ و نحوه دریافت ویزای استارتاپ کانادا را مورد پذیرش و پیگیری قرار دهند.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.