کانادا به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه های مختلف اقتصادی به عنوان یکی از جذاب ترین کشورهای جهان در این زمینه شناخته می شود و هر ساله تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران به کانادا مهاجرت می کنند تا تجارت خود در این کشور را آغاز کنند یا شرکت گسترش تجارت خود را فراهم آورند.

یکی از فعالیت هایی که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مهاجرت از طریق راه اندازی شعبه برای شرکت های کامپیوتری در کانادا است.

در این صورت صاحبان امتیاز یک شرکت می توانند اعتبار بسیار ویژه ای به امتیاز شرکت خود بخشیده و قدرت اقتصادی خود را افزایش دهند.

ضمن آنکه نیروی کار متخصص در کشور کانادا می تواند به نوع دیگری این امتیاز را در اختیار مالکان شرکت قرار دهند که در مسیر پیشرفت گام بردارند.

در این گفتار در رابطه با شرایط راه اندازی شعبه برای شرکت های کامپیوتری در کانادا توضیحات بیشتری را در اختیار علاقمندان به این موضوع قرار خواهیم داد.

مشخصات اصلی یک شعبه شرکت کامپیوتری در کانادا

شعبه، یک دفتر فعال داخلی یا خارجی در کشور کانادا است و به طور کامل به شرکت مادر وابستگی دارد. شعبه دارای ویژگی هایی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت:

  • این شعبه باید فعالیت های مشابه با شرکت مادر در کانادا را انجام دهد اما باید برای انجام این کار مجوزهای لازم را از مقامات کانادایی دریافت کند.
  • این شعبه ها دارای شخصیت حقوقی جداگانه از شرکت مادر نیستند و باید به تمامی مسئولیت های خود متعهد باشند.
  • از نظر دریافت مالیات، درآمد شرکت مادر اهمیتی ندارد و بر درآمد شعبه شرکت است که مالیات وارد می شود.
  • نام شرکت نباید دچار تغییر شود و به منظور ارتباط با مقامات رسمی، باید یک نماینده رسمی در کشور کانادا معرفی شود.
  • شرایط ثبت شعبه شرکت در کانادا بسیار ساده تر از ثبت یک شرکت تابعه در کانادا است.
چگونگی ثبت شعبه شرکت در کانادا

نحوه ثبت شعبه برای شرکت های کامپیوتری در کانادا

تمامی شرکت هایی که قصد دارند تا شعبه ای در کشور کانادا داشته باشند، باید مراحل قانونی آن را به دقت پشت سر بگذارند.

اولین قدم آن است که تصمیم گیری نهایی در رابطه با استان محل استقرار شعبه انجام گردد و کلیه مراحل قانونی ثبت شرکت در آن استان و مطابق با قوانین داخلی آن پیگیری شود و شرکت به ثبت برسد.

در نظر داشته باشید که محدودیتی از این بابت برای شما وجود نخواهد داشت و می توانید شعبه های شرکت خود را در چندین استان به ثبت برسانید اما برای این کار باید پروسه ثبت شعبه را در هر استان به صورت جداگانه پیگیری کنید.

راه اندازی شعبه برای شرکت کامپیوتری در کانادا یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری

برخی از مهم ترین اسنادی که برای ثبت شعبه در کانادا به آن نیاز پیدا خواهید کرد عبارتند از:

  • اطلاعات کامل مربوط به شرکت مادر به همراه گواهی تاسیس آن
  • اسناد الحاق شعبه ای که قرار است در کانادا افتتاح شود
  • اعلامیه ای با نام مدیران شعبه و دبیران شرکت
  • اطلاعات مربوط به نمایندگان شرکت مادر در دفتر شعبه.

شرکت مادر برای ثبت شعبه در کشور کانادا باید نمایندگانی را به صورت رسمی به کار بگیرد تا آن ها انجام این کار را پیگیری کنند.

استفاده از یک وکیل RCIC در این مرحله می تواند به شما کمک کند تا از پروسه ثبت شعبه خود در این کشور اطمینان حاصل کنید و در این مسیر هزینه های مالی و زمانی خود را نیز به حداقل برسانید.

چگونگی ثبت شعبه شرکت در کانادا

مدارک بسیار زیادی وجود دارد که افراد برای ثبت شعبه شرکت خود باید آن ها را جمع آوری کنند. درصد قابل توجهی از این مدارک مربوط به شرکت مادر است. آماده کردن مدارک
یک شعبه می تواند در سطح فدرال نیز به ثبت برسد و برای این کار کافی است تا مدارک ادغام شرکت ها نزد مراجع قانونی به ثبت برسد. ثبت نام دولتی
یک شرکت کانادایی که شامل یک شعبه نیز می شود، باید یک حساب بانکی فعال داشته باشد. این حساب بانکی باید نزد یکی از بانک های محلی افتتاح شده باشد افتتاح حساب بانکی
هر شعبه یا شرکت در کشور کانادا باید دارای کد مالیاتی باشد تا از این طریق مالیات وارد بر درآمد را پرداخت کند ثبت نام در سیستم مالیاتی
یک شعبه می تواند در سطح مقامات محلی نیز به ثبت برسد و این ممانعتی با ثبت در سطح فدرال نخواهد داشت. ثبت نام در دولت محلی

فعالیت های شعبه شرکت در کشور کانادا

شعبه های شرکت با اهداف مختلفی افتتاح می شوند و یکی از دلایل اصلی این موضوع آن است که برخی از محدودیت ها ممکن است مانع گسترش یک تجارت شود و همین مسئله می تواند در آینده یک شرکت تاثیرگذار باشد.

زمانی که یک شرکت کامپیوتری قدرتمند دارید و به دلیل تحریم های صورت گرفته امکان مبادله پول برای شما به راحتی وجود ندارد، می توانید با تاسیس شعبه شرکت در کانادا، امکان انجام معاملات قانونی را برای خود افزایش دهید.

در نظر داشته باشید که شرکت شعبه باید وظایفی مرتبط با شرکت مادر را انجام دهد؛ اما این فعالیت ها می توانند کاملا متفاوت باشند. در نهایت باید ثابت شود که این فعالیت ها در ارتباط با اهداف اولیه شرکت مادر بوده است.

اطلاعات مربوط به شرکت مادر

با وجود این که دفتر شعبه در کشور کانادا مشغول فعالیت است، شرکت مادر نیز موظف است تا اطلاعاتی در رابطه با فعالیت های خود را به مقامات رسمی در کشور کانادا ارائه کند. بعد از ثبت شعبه، کلیه اطلاعاتی که توسط شرکت مادر ارائه می شود باید شامل اطلاعات زیر نیز باشد:

  • کشور مبدا شعبه
  • شماره ثبت
  • فرم قانونی و آدرس ثبت شده
  • محل ثبت دفتر شعبه
  • ثبت دفتر شعبه.

ذکر این نکته نیز الزامی است که هر شرکت خارجی که قصد ایجاد شعبه در کانادا را دارد، باید مراحل قانونی ثبت شرکت و الحاق خود را در استان محل استقرار شعبه انجام دهد. 

این مسئله شرکت مادر را ناچار خواهد کرد تا توجه ویژه ای به شرایط ثبت شرکت و شعبه در استان یا قلمرو مورد نظر خود در کشور کانادا داشته باشد.

راه اندازی شعبه برای شرکت کامپیوتری در کانادا از فعالیت های مورد توجه

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود، تعیین نماینده ثبت شرکت در کشور کانادا است. همه شرکت های خارجی که قصد ثبت شعبه در کانادا را دارند، باید یک نماینده قانونی برای ثبت شعبه خود در استان مد نظر را به استخدام خود در آورند تا بتوانند پروسه قانونی را پیگیری کنند.

ثبت آدرس و مواردی از این دست از جمله وظایف محول شده به این افراد است. شما همچنین باید مدارک و اسناد مورد نیاز را نیز برای ثبت شعبه در اختیار داشته باشید و در نظر داشته باشید که کلیه مدارک باید از طرف مراجع رسمی به تایید رسیده باشند:

  • اطلاعات مربوط به شرکت مادر از جمله آدرس آن در یک کشور خارج از کانادا
  • نام شرکت باید در تمامی مدارکی که از طرف شعبه شرکت ارائه می شود وجود داشته باشد.
  • شماره ثبتی که توسط مقامات کانادایی در اختیار شعبه قرار می گیرد.
  • آدرس ثبت شده برای شعبه در کشور کانادا.

شرایط مالیات شرکت های کامپیوتر در کانادا

یکی از الزامات بقای شرکت در کشور کانادا پرداخت مالیات است. از نظر مالیات شعبه ها دارای استقلال هستند و صرفا درآمد شعبه است که مالیات را تعیین می کند و این ارتباطی با درآمد شرکت مادر نخواهد داشت.

مالیات شعبه در کشور کانادا به مالیات سود معروف است. نرخ های زیر در مورد مالیات شعب در کانادا اعمال می شود:

  • نرخ 25% درآمد خالص شرکت غیر مقیم از طریق شعبه در کشور کانادا به شرط آنکه این درآمد مجدد در شعبه کانادایی سرمایه گذاری نشود
  • بر اساس پیمان مالیات مضاعف، مالیات بر سود شعبه در کانادا می تواند به 5% نیز کاهش پیدا کند.
  • بر اساس پیمان مالیات مضاعف در کانادا، در شرایط خاص ممکن است یک شعبه در کانادا از پرداخت مالیات بر 500000$ دلار کانادا سود اولیه خود معافیت کسب کند.
  • سایر نرخ های مالیاتی در کشور کانادا می تواند بین 10 الی 15 درصد باشد.

خرید فرانچایز در کانادا و هرآنچه لازم است بدانید

در صورتی که شرکت کامپیوری شما مرتبط با امور صنایع ارتباطی، استخراج سنگ آهن یا حمل و نقل فعالیت داشته باشد، از پرداخت مالیات بر سود در کشور کانادا معاف خواهد بود و این خود می تواند یک انگیزه بزرگ برای افتتاح شعبه در کشور کانادا باشد.

برخی از استان ها و قلمروهای کانادا دارای قوانین خاص مالیاتی هستند و از همین رو بهتر است پیش از تصمیم گیری در رابطه با انتخاب مقصد مهاجرتی خود در کشور کانادا، قوانین مربوط به پرداخت مالیات را به دقت مطالعه کنید تا از این طریق بتوانید بهترین گزینه مالی را برای خود انتخاب کنید.

نحوه پرداخت مالیات در کانادا چگونه است؟

چرا افتتاح شعبه شرکت کامپیوتری در کانادا

هزینه های افتتاح یک شعبه برای شرکت شما در کشور کانادا چندان کم نیست با این حال این یک فرصت عالی برای افرادی است که می خواهند هزینه های کمتری را برای سرمایه گذاری در کانادا پرداخت کنند. نام شعبه در کشور کانادا باید دقیقا مشابه با شرکت مادر باشد و همین مسئله می تواند پروسه ثبت سریع شرکت را برای افراد فراهم آورد.

از نظر مالیات نیز درآمد شعبه تنها عامل تاثیرگذار در کشور کانادا است و این مسئله خود می تواند مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد از جمله استفاده از تخفیف های بالای مالیاتی در کشور کانادا.

سخن نهایی

از جمله موضوعاتی که علاقمندان به مهاجرت به خارج از کشور به آن توجه بسیار ویژه ای دارند، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری یا ثبت شرکت است.

در صورتی که قصد ثبت شرکت، سرمایه گذاری، افتتاح شعبه یا حتی راه اندازی استارتاپ در کانادا را دارید، باید در نظر داشته باشید که سرمایه و زمان شما می تواند به راحتی با امضای تعهدات اضافه در معرض خطر قرار گیرد.

به همین دلیل است که توصیه می شود تا پیش از هرگونه اقدام با یک وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC در ارتباط باشید تا بتوانید اطلاعات دقیق و از همه مهم تر بروز را در اختیار داشته باشید و شانس مهاجرت خود به این کشور را افزایش دهید. مشاورین باتجربه ما از آمادگی کامل برخوردار هستند تا مسیر مهاجرتی شما از این طریق را هموار سازند.برای اطلاعات بیشتر میتوانید از این نشانی اینترنتی دیدن فرمایید.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پرسش های رایج درباره تاسیس شعبه شرکت کامپیوتری در کانادا

برای افتتاح شعبه، شرکت خارجی باید در هر استانی که کسب و کار قصد فعالیت در آن را دارد، درخواست ثبت به عنوان شرکت برون استانی یا خارجی بدهد . یک شرکت تابعه یک شرکت کانادایی است که سهام آن در اختیار یک شرکت مادر خارجی است.
مالیات بر سود شعب برای شرکت‌های خارجی که از طریق یک «شعبه» در کانادا بیزینس می‌کنند اعمال می‌شود.
برای افتتاح یک شعبه، یک شرکت باید از مدیران خود تأییدیه بگیرد . از این رو یک شرکت باید جلسه هیئت مدیره را در تاریخ از پیش تعیین شده با اطلاع رسانی به همه مدیران برگزار کند. هیئت مدیره باید برای افتتاح شعبه تصمیم بگیرد و به یک مدیر اجازه دهد تا تمام فعالیت های مرتبط را انجام دهد.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link