متقاضیان برنامه سرمایه‌گذاری کبک به دنبال زندگی در بزرگترین استان کانادا از نظر مساحت و دومین استان از نظر جمعیت هستند. شهروندان استان کبک تقریباً یک چهارم از ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند. استان کبک یک جامعه پر جنب و جوش است که بر اساس باورهای برابری‌طلبانه شکل گرفته است. سطح بالای کیفیت زندگی در استان کبک باعث شده است که بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا، کبک را به عنوان خانه دوم و مقصد نهایی خود انتخاب کنند.

برای آشنایی بیشتر با شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا، این مقاله را از دست ندهید. همچنین برای بررسی پرونده شما، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل و سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

در صورت تمایل می توانید از طریق فرم زیر شماره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند


    کبک، بزرگ‌ترین استان کانادا است و از نظر جمعیتی در رتبه دوم قرار دارد؛ استانی که یکی از مراکز مهم تجارت و سرمایه‌گذاری در کانادا به شمار می‌رود و بستر خوبی برای پرورش ایده‌های نو و جدید است. بهتر است بدانید که زبان رسمی این استان، فرانسوی است و کبک‌سیتی مرکز آن و مونترال بزرگ‌ترین شهرش است.

    کبک از نظر کیفیت زندگی در رتبه بالایی قرار دارد. فراموش نکنید که سیستم آموزشی در کبک بسیار با کیفیت ارزیابی شده و به همین خاطر هم مراکز آموزشی و دانشگاه‌های معروف از جمله «دانشگاه مک گیل» را در خود جا داده است. از سوی دیگر مونترال نیز از جمله مدرن‌ترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود که به پویایی، زندگی شبانه و خدمات درمانی باکیفیت خود شهره است. چند فرهنگی بودن حیرت‌انگیز مونترال باعث شده است که این شهر میزبان خوبی برای مهاجران باشد.

    تصویری از کبک و شرایط سرمایه گذاری در کبک

    سرمایه‌گذاری در کبک در یک نگاه کلی

    سرمایه‌گذاری در کانادا نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و درست دارد. طبیعی است که انتقال حجم زیادی از سرمایه به یک کشور خارجی و تصمیم به مهاجرت با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری، می‌تواند با ریسک‌های بی‌شماری همراه باشد. بر همین اساس هم بهتر است که در این مسیر با دقت هرچه تمام‌تر قدم برداشت تا ریسک‌های احتمالی کاهش پیدا کند. شما باید پیش از تصمیم‌گیری با جزئیات انواع مختلف سرمایه‌گذاری، انواع روش‌ها، شرایط قبولی و … آشنا شوید. طبیعی است که برای کاهش ریسک در انتقال سرمایه، بهتر است حتما از نظر مشاوران این حوزه نیز استفاده کنید.

    اما در یک نگاه کلی به موضوع سرمایه‌گذاری در استان کبک، می‌توان اینگونه توضیح داد که در روش برنامه مهاجرتی سرمایه‌گذاری، همانند سایر برنامه‌های مهاجرتی، همان سیستم رقابتی و امتیازبندی برقرار است. در نتیجه شما برای قبولی در برنامه مهاجرتی سرمایه‌گذاری در کبک، باید حداقل ۴۰ امتیاز طبق ۶ معیار نمره‌گذاری را دریافت کنید و حداقل نمره‌ ۱۰ برای سابقه‌ی مدیریتی، و ۲۵ برای میزان خالص دارایی دریافت نمایید.

    جزئیات شرایط سرمایه گذاری در دیگر استان‌های کانادا

    محاسبه آنلاین مدت زمان گرفتن ویزا

    برای محاسبه مدت زمان صدور ویزای کانادا با کلیک روی لینک زیر، نوع برنامه مهاجرتی خود را از قسمت Select an application type انتخاب کرده سپس روی دکمه get processing times کلیک کنید.

    بررسی مدت زمان پردازش ویزای کانادا

    انواع برنامه‌‌های سرمایه‌گذاری در کبک

    برنامه‌های سرمایه‌گذاری در استان کبک، شامل سه برنامه می‌شود:

    Quebec Self-Employed Worker Program (برنامه خوداشتغالی کبک)

    برنامه خود اشتغالی کبک برای افراد این فرصت را فراهم کرده است که با راه‌اندازی یک کسب و کار جدید، مسیر مهاجرت را برای خود هموار کنند. برای واجد شرایط شدن در این برنامه، متقاضی باید دارای سرمایه‌ای حداقل معادل 100 هزار دلار کانادا و دو سال تجربه کار خوداشتغالی در زمینه مورد نظر خود را داشته باشد.به طور کلی، برنامه خوداشتغالی کبک، برنامه مهاجرتی برای افرادی است که به نوعی تجربه ایجاد شغل را دارند.

    متقاضیانی که موفق به دریافت مجوز شد‌ه‌اند، می‌توانند به کبک مهاجرت کنند و در آنجا شغل جدیدی را ایجاد و یا از طریق حساب خود تجارت کنند.

    این نکته را در نظر داشته باشید که همانند سایر برنامه‌های مهاجرتی کبک، این برنامه نیز ب متقاضیان این امکان را می‌دهد که برای گواهینامه (sélection du Québec) یا به اختصار CSQ اقدام کنند. با دریافت CSQ ، متقاضی می‌تواند برای اقامت دائم کانادا درخواست رسمی خود را ارائه دهد.

    الزامات برنامه خوداشتغالی کبک

     ورود به کبک برای ایجاد یک کار یا بیزنس

    داشتن دارایی خالص معادل حداقل 100 هزار دلار کانادا که به صورت قانونی به دست آمده باشد

    (می‌تواند به صورت اشتراکی با همسر نیز باشد)

    حداقل دو سال سابقه کار به عنوان فرد خوداشتغال در زمینه کار مورد نظر در کبک

    شرایط سنی و تسلط به زبان

    سرمایه گذاری در استان کبک

    جلوگیری از کلاهبرداری در مهاجرت به کانادا ؛ اگر قربانی کلاهبرداری مهاجرت شده‌اید چه باید بکنید؟

     Quebec Entrepreneur Program (برنامه کارآفرینی کبک)

    برنامه کارآفرینی کبک یکی دیگر از برنامه‌ مهاجرتی به کانادا با روش سرمایه‌گذاری است. در این روش افرادی که توانایی ایجاد یک بیزنس جدید یا اداره یک بیزنس موجود در کبک را دارند، می‌توانند برای این برنامه مهاجرتی اقدام کنند.

    متقاضیانی که در این مسیر موفق شوند، می‌توانند به کبک مهاجرت و در آنجا پروژه تجاری خود را راه‌اندازی یا مدیریت کنند. مانند سایر برنامه‌های مهاجرتی کبک، این برنامه نیز به متقاضیان این امکان را می‌دهد که برای اقامت دائم کانادا درخواست رسمی ارائه دهند.

    الزامات در برنامه کارآفرینی کبک

    برنامه کارآفرینی کبک دو جریان مختلف را شامل می‌شود که هرکدام دارای شرایط مجزا هستند:

    • جریان اول

    متقاضیان این برنامه برای اینکه واجد شرایط باشند، باید در کبک مستقر شوند و مشاغلی را ایجاد کنند که با پیشنهاد خدماتی از شتاب‌دهنده کسب و کار، شرکت‌های انکوباتور تجاری و مرکز کارآفرینی دانشگاهی پشتیبانی می‌شود. این پروژه تجاری ممکن است به تنهایی یا گروهی انجام شود. در صورت گروهی بودن، حداکثر سه نفر از آنها می‌توانند اتباع خارجی متقاضی یک برنامه مهاجرتی باشند.

    البته برای انواع سازمان‌های حمایت‌کننده، تعریف دقیقی وجود ندارد؛ با این حال ما در این بخش از گزارش تلاش کرده‌ایم تا برای روشن شدن قوانین و شرایط موجود، تعریفی کلی از این سازمان‌ها را به شما ارائه دهیم:

    شتاب‌دهنده بیزینس (Business accelerator): سازمانی در کبک است که به کارآفرینان خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهد؛ البته با تمرکز بر کارآفرینانی که هدف اصلی پروژه‌های آنها توسعه و راه‌اندازی مشاغل نوآورانه باشد و برای انجام این کار نیاز به سرمایه دارند.

    انکوباتور تجاری (Business incubator): سازمانی در کبک است که به کارآفرینانی که به دنبال ایجاد مشاغل نوآورانه هستند، خدمات حمایتی ارائه می‌دهد.

    مرکز کارآفرینی دانشگاهی (University entrepreneurship center) : سازمانی است که توسط یک نهاد دانشگاهی اداره می‌شود و در همین زمینه نیز به کارآفرینان خدمات ارائه می‌دهد.

    مزایای برنامه سرمایه گذاری کبک

    برای مطالعه درباره بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان این مقاله را از دست ندهید.

    معیار سازمان‌های حمایتی کبک چیست؟

    سازمانی که ارائه‌دهنده خدمات حمایتی است، طبیعتا تلاش می‌کند تا پروژه‌هایی را انتخاب کند که به واسطه‌ آنها، ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارد.

    بر همین اساس، سازمان‌های حمایتی برای پشتیبانی متقاضیان، فاکتورهای زیر را بررسی می‌کنند:

    • برنامه پشتیبانی پیشنهادی: لیست و شرح خدمات ارائه شده به داوطلب
    • برنامه عملیاتی: بودجه تفصیلی پیشنهاد خدمات و برنامه فعالیت‌ها
    • تخصص به عنوان شتاب‌دهنده تجارت، انکوباتور تجاری یا مرکز کارآفرینی دانشگاهی: مهارت‌ها و دستاوردهای مربوط به پروژه کارآفرین.

    داوطلب باید درخواست خود را در قالب یک طرح تجاری به کبک ارائه بدهد. همچنین داوطلب باید کلیه فرم‌های مورد نیاز در وب سایت اداره مهاجرت کبک را تکمیل کند.

    • جریان دوم

    برای واجد شرایط بودن برای این برنامه، داوطلب باید در کبک مستقر شود تا کسب و کار  جدید خود را راه‌اندازی کند، یا اینکه کسب و کار موجود در کبک را خریداری و فعالیت‌های تجاری آن را مدیریت کند. همچنین متقاضیان موفق، به عنوان بخشی از درخواست خود باید دونوع ودیعه مالی را سپرده‌گذاری کنند. نوع اول «سپرده امنیتی» (security deposit) است که  200 هزار دلار کانادا  است و به عنوان بیمه ایجاد مشاغل به‌ کار گرفته می‌شود. البته این مبلغ زمانی که برنامه تجاری با موفقیت انجام شد، عودت داده می‌شود. نوع دوم نیز «سپرده استارتاپ» است که برای راه‌اندازی تجارت استفاده می‌شود. مبلغ این سپرده 300 هزار دلار کانادا برای مشاغل ایجاد شده در مونترال و 200 هزار دلار کانادا برای مشاغل ایجاد شده در خارج از مونترال است.

    در ادامه به سایر شرایطی که شامل متقاضیان برنامه سرمایه‌گذاری می‌شود، اشاره شده است:

    • داشتن دارایی خالص حداقل 900 هزار دلار کانادا که به طور قانونی به دست آمده است
    • در صورت ایجاد یک بیزینس جدید، مالکیت و اداره حداقل 25 درصد از سرمایه سهام
    • در صورت خرید یک بیزینس موجود، مالکیت و اداره حداقل 51 درصد از سرمایه سهام
    • تجارت خریداری شده، باید از پنج سال قبل از درخواست، فعال بوده باشد
    • بیزنس‌ها نمی‌توانند شامل وام‌های روز پرداخت، واریز نقدی، وثیقه رهن، توسعه املاک و مستغلات، دلالی املاک یا بیمه و تولید، توزیع، فروش محصولات یا خدمات پورنوگرافی باشند

    این نکته را در نظر داشته باشید که در هر کدام از این برنامه‌ها، عوامل دیگری همچون سن، مهارت زبان، تحصیلات، خودکفایی مالی، بازدید از کبک، خانواده در کبک و سابقه آموزش نیز در نظر گرفته می‌شود.

    متقاضی باید در صورت تمایل به انجام یک پروژه تجاری حداقل 50 امتیاز کسب کند یا اگر قصد خرید مشاغلی در کبک را دارد، حداقل 60 امتیاز به دست آورد. امتیازات با توجه به فاکتورهای انتخاب در شبکه امتیازات کارآفرین اعطا می شود که در ادامه می‌توانید شیوه امتیاز بندی را مشاهده کنید:

    حداکثر امتیاز فاکتور های امتیاز
    12 تحصیلات
    10 سوابق مدیریتی
    10 سن
    22 زبان فرانسه یا انگلیسی
    8 داشتن وابسته درجه یک در کبک
    1 خودکفایی مالی
    5 انطباق پذیری
    10 منبع مالی
    30 پروژه تجاری

    متقاضیان و افراد تحت تکفل آنها همچنین باید به عنوان بخشی از روند درخواست مهاجرت کانادایی، تحت معاینات پزشکی و مجوزهای امنیتی قرار بگیرند. برنامه کارآفرینی پس از ورود به کبک به عنوان اقامت دائم، داوطلب کارآفرین را ملزم به شرط ایجاد یا کسب درصدی از دارایی (حداقل 25٪ با ارزش حداقل 100 هزار دلار کانادا) در یک کسب و کار واجد شرایط در کبک، می‌کند. به غیر از مورد کارآفرینی کشاورزی، بیزنس مورد نظر باید حداقل یک شغل جدید برای یک شهروند کبک یا کسی که اقامت دائم دارد، ایجاد کند.

    Quebec Business Immigration – Investor (برنامه سرمایه‌گذاری در کبک)

    برنامه سرمایه گذاری کبک که به Quebec Immigrant Investor Program و با نام اختصاری   QIIP  مشهور است، یکی از روش‌های مطمئن برای اخذ اقامت دائم کانادا است. این برنامه همیشه با استقبال خوبی از سوی مهاجران و سرمایه گذاران رو به رو بوده است. اما این برنامه که می‌تواند اقامت دائم کانادا را برای داوطلبان این برنامه و خانواده آنها به ارمغان بیاورد، در حال حاضر فعال نیست و از ماه اپریل 2023  مجددا بازگشایی می‌شود.

    در این نوع از سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران واجد شرایط باید 5 سال و با تضمین سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنند. در واقع برنامه سرمایه‌گذاران کبک برای آن دست از سرمایه‌گذاران باتجربه‌ای است که دارایی و دارایی خالص شخصی قابل توجهی دارند و مایل هستند که آن را در یک کشور خارجی همچون کانادا سرمایه‌گذاری کنند.

    برنامه سرمایه گذاران کبک

    توجه داشته باشید که این نوع سرمایه‌گذاری، برنامه‌ای تقریبا بدون ریسک است؛ چراکه متقاضیان در این برنامه ملزم به ایجاد یا مدیریت فعال شغلی در استان  کبک نیستند. در برنامه سرمایه‌گذاری کبک، سرمایه‌گذاران باید  1.2 میلیون دلار برای سرمایه گذاری مقرر (تضمین شده دولت)، سرمایه‌گذاری انجام بدهند. همچنین متقاضیان باید قصد خود مبنی بر اقامت در استان کبک را مشخص کنند.

    این برنامه یکی از برنامه‌های اقامت دائم کانادا است که می‌تواند به شخص و به اعضای خانواده وی اقامت دائم بدهد. برای افرادی که از طریق این برنامه اقدام می‌کنند و موفق می‌شوند، یک گواهینامه انتخاب از کبک برای مهاجرت کانادا صادر می‌شود که به آنها اجازه می‌دهد پس از معاینات پزشکی و جنایی توسط مقامات مهاجرت فدرال٬ اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

    متقاضیان برنامه سرمایه‌گذاری کبک باید این شرایط را داشته باشند:

    • دارایی خالص شخصی به ارزش 2 میلیون دلار داشته باشند
    • دو سال تجربه مدیریت مناسب یا تجارت در پنج سال قبل از درخواست
    • سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلار، سرمایه گذاری تضمین شده برای یک دوره پنج ساله بدون و بدون بهره
    • دارای قصد اقامت و زندگی در کبک

     

     

    در ادامه این بخش، به توضیحات جزئی‌تری درباره موارد مذکور پرداخته شده است.

    ●      دارایی

    به منظور تأمین حداقل دارایی 2 میلیون دلار، متقاضیان باید ارزش خالص دارایی‌های جاری و همچنین سابقه خود در زمینه کسب و کار را با مستندات ارائه دهند. این مبلغ می‌تواند شامل اسناد ملکی، سهام، اوراق مشارکت یا سپرده و پول نقد باشد.

    ارزش خالص از طریق صورت‌حساب‌های بانکی، ارزیابی املاک و مستغلات، صورت‌های مالی حسابرسی شده و سایر اسناد مرتبط و به‌روز، محاسبه می‌شود. بر همین اساس، داوطلبان باید کلیه دارایی‌ها و بدهی‌های شخصی خود را اعلام کنند. همچنین شخص داوطلب الزامی به نشان دادن  مدارک دارایی‌هایی که بیش از 2 میلیون دلار باشد، ندارد.

    متقاضیان همچنین باید بتوانند ثابت کنند که ارزش خالص دارایی آنها به صورت قانونی کسب شده است. این درآمد شامل اشتغال گذشته فرد، شرایط بازار محلی، ارثیه و کمک‌های مالی می‌شود.

    ●      تجربه مدیریت

    هدف برنامه سرمایه‌گذاری کبک جذب بیزنس‌های موفق و سرمایه‌گذاری در کبک است. یک متقاضی واجد شرایط  کسی است که تجارت فعالی را در اختیار یا اینکه مدیریت آن را به عهده داشته باشد؛ البته بحث مدیریت صرفا شامل مدیریت فعالیت‌های سرمایه‌گذاری نمی‌شود و می‌تواند دربرگیرنده اقدامات حرفه‌ای فرد در آن مجموعه نیز باشد.

    همچنین داوطلب برنامه سرمایه‌گذاری کبک حداقل باید دارای دو سال سابقه کار مدیریتی در طی پنج سال قبل از زمان ارائه درخواست، باشد.

    افراد دارای بیزنس‌های ثبت‌شده، کشاورزان و مزرعه‌داران، سهامداران و اعضای هیات مدیره‌ شرکت‌های پیمانکار، خدماتی و تولیدی و نیز مالکان کسب و کار و دارندگان جواز کسب معتبر و پزشکان و مشاغل مربوط به حیطه پزشکی یا مدیران بیمارستان‌ها، می‌توانند از طریق این برنامه اقدام کنند.

     

    ●      میزان سرمایه‌گذاری

    این مبلغ همانطور که پیشتر نیز ذکرشد، باید یک میلیون و 200 هزار دلار کانادا باشد. این نکته را نظر داشته باشید که مبلغ مورد نظر باید حتما از سوی نهادهای مالی استان مورد تایید قرار بگیرد و همچنین توجه داشته باشید که این رقم به صورت مستقیم نیز قابل سرمایه‌گذاری است.

    فراموش نکنید که این مبلغ در صورت سرمایه‌گذاری پنج ساله، به صورت کامل و بدون سود به شخص سرمایه‌گذار برمی‌گردد. اگر این مبلغ  به جای داوطلب، توسط شرکت‌های مالی سرمایه‌گذاری شود، سود پنج ساله رقم که معادل یک میلیون و 200 هزار دلار کانادا است را شخص داوطلب باید پرداخت کند؛ که این رقم دیگر قابل برگشت نخواهد بود.

    به یاد داشته باشید که فرد داوطلب برنامه سرمایه‌گذاری کبک نباید دارای سوپیشینه و یا مشکل در پرونده  بررسی‌های سلامت باشد.

    ●      تحصیلات

    در این برنامه الزامی به داشتن تحصیلات دانشگاهی وجود ندارد.

    مراحل مختلف برنامه سرمایه‌گذاری کبک

    • مرحله اول: در این مرحله فرم‌های اولیه تکمیل می‌شود. سپس قرارداد با بانک واسط، منعقد و هزینه دولت کبک پرداخت و به سفارت ارسال می‌شود. در ادامه باید از اداره مهاجرت کبک یک فایل نامبر و رسید پول دریافت کنید.
    • مرحله دوم: پس از دریافت نامه تاییدیه کامل بودن مدارک از سوی اداره مهاجرت کبک، برای به‌روزرسانی و تکمیل مدارک درخواست بدهید. همچنین در این مرحله باید تاریخ ملاقات برای محاصبه حضوری نیز تعیین شود.
    • مرحله سوم: در این مرحله مصاحبه تلفنی انجام می‌شود.
    • مرحله چهارم: در این بخش، سرمایه‌گذاری انجام می‌شود که شخص داوطلب باید مبلغ یک میلیون و 200 هزار دلار کانادا را سرمایه‌گذاری و از اداره مهاجرت استان کبک، گواهی انتخاب کبک CSQ  را دریافت کند.
    • مرحله پنجم: در این مرحله پرونده داوطلب به دولت فدرال ارسال و هزینه‌های مربوط به ویزا و کارت دولت فدرال (Pr) نیز پرداخت می‌شود. همچنین در این مرحله دولت فدرال بررسی‌های پزشکی و امنیتی را نیز انجام می‌دهد.
    • مرحله آخر: مرحله صدور اقامت دائم برای متقاضی و اعضای خانواده وی است.

    داوطلبان برنامه سرمایه‌گذاری کبک، بر اساس فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، سطح زبان، سابقه مدیریتی و … امتیاز می‌گیرند. برای قبولی در این بخش باید حداقل نمره 40 را به دست آورید.

    حداکثر امتیاز فاکتورهای امتیاز
    12 تحصیلات
    10 سوابق مدیریتی
    10 سن
    22 زبان فرانسوی یا انگلیسی
    8 ماندن یا داشتن وابسته درجه یک در کبک
    5 انطباق‌‍پذیری
    25 میزان سرمایه‌گذاری
    برنامه سرمایه گذاری کبک یکی از برنامه های اقامت دائم کانادا است که می تواند به شخص و به اعضای خانواده وی اقامت دائم را اعطا نماید

    سیستم امتیازبندی:

     

    1.تحصیلات

    تحصیلات امتیاز
    دیپلم 2 امتیاز
    فوق دیپلم 4 تا 6 امتیاز
    لیسانس 10 امتیاز
    فوق لیسانس 12 امتیاز
    دکترا 14 امتیاز

     

    2.مهارت های زبانی

    1. برای ارزیابی دانش فرانسوی، سطح 7 (متوسط ​​سطح پیشرفته) یا معادل آن سطح B2 لازم است.
    2. متقاضی اصلی می‌تواند حداکثر 16 امتیاز برای دانش زبان فرانسه (شفاهی و نوشتاری) از جمله 7 امتیاز برای درک شفاهی، 7 امتیاز برای بیان شفاهی، 1 امتیاز برای درک کتبی و 1 امتیاز برای  مهارت‌های کتبی، کسب کند.
    3. همسر داوطلب می‌تواند حداکثر 6 امتیاز برای دانش شفاهی فرانسه، شامل 3 امتیاز برای درک شفاهی و 3 امتیاز برای بیان شفاهی کسب کند.
    4. برای ارزیابی دانش انگلیسی، سطح 5 (متوسط) معیارهای زبان کانادایی یا معادل آن حداقل آستانه کسب امتیاز است.
    5. متقاضی اصلی می‌تواند حداکثر 6 امتیاز برای دانش انگلیسی شفاهی و نوشتاری از جمله 2 امتیاز برای درک شفاهی، 2 امتیاز برای مهارت‌های بیان شفاهی، 1 امتیاز برای درک کتبی و 1 امتیاز برای مهارت‌های نوشتاری کسب کند.

    3.سن

    شرایط سنی نیز تاثیرات خاص خودش را در امتیازدهی کشور کانادا دارد که مشروح آن را می‌توانید در جدول پیش رو مشاهده کنید:

     

    سن امتیاز
    45-18 10 امتیاز
    46 8 امتیاز
    47 6 امتیاز
    48 4 امتیاز
    49 2 امتیاز
    50 به بالا 0 امتیاز

     

    1. ماندن در کبک

     

    برای مطالعه 1 ترم منظم تمام وقت (یا بیشتر) 5 امتیاز

     

    برای کار ، تمام وقت ، به مدت 3 ماه (یا بیشتر) که کار اصلی فعالیت آن است 5 امتیاز

     

    به منظور کار،حداقل 6 ماه تحت برنامه تبادل جوانان 5 امتیاز
    برای تجارت حداقل 1 هفته

     

    2 امتیاز
    اقامت های دیگر برای مدت حداقل 2 هفته

     

    1 امتیاز
    اقامت های دیگر برای مدت حداقل 3 ماه 2 2 امتیاز

     

    1. سابقه مدیریتی :

     

    مدت زمان امتیاز
    کمتر از 2 سال 0
    10 سال و بیشتر 10

    مزایای برنامه سرمایه‌گذاری کبک

    برنامه سرمایه‌گذاران کبک، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاران در سطح جهانی محسوب می‌شود که می‌تواند اقامت دائم کانادا را برای داوطلبان این برنامه و خانوداه آنها به ارمغان بیاورد.

    • عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
    • عدم نیاز به تحصیلات دانشگاهی
    • عدم نیاز به حضور در کبک
    • عدم وجود محدودیت سنی
    • اقامت دائم کانادا برای داوطلب و اعضای خانواده وی
    • سرمایه‌گذاری بعد از دریافت نامه قبولی
    • امکان تحصیلات رایگان فرزندان در کانادا
    • عدم تعهد برای سرمایه‌گذار برای ایجاد یا راه‌اندازی بیزینس
    • برگشت مبلغ سرمایه بدون هیچگونه سودی

    برنامه سرمایه گذاران کبک، یکی از محبوب ترین برنامه های مهاجرت سرمایه گذاران در سطح جهان است  که می تواند اقامت دائم کانادا را برای داوطلبان این برنامه و خانوداه آن ها به ارمغان بیاورد.این برنامه از ماه آپریل سال میلادی 2023  مجددا بازگشایی خواهد شد.

    منبع اطلاعات: سایت مهاجرت کانادا

    مزایای برنامه سرمایه گذاری کبک

    تفاوت میان راه‌اندازی و خرید یک بیزنس

    در بخش پایانی این گزارش به یکی از مهمترین پرسش‌های شما در حوزه سرمایه‌گذاری کانادا پاسخ داده شده است. اینکه تفاوت میان راه‌اندازی و خرید یک کسب و کار از پیش موجود، چه تفاوتی‌هایی با هم دارند؟

    در ادامه در یک جدول مقایسه‌ای به این موضوع پرداخته شده است:

    راه‌اندازی خرید
    هزینه‌ نسبتا کم: بیش از ۵۰ هزار دلار هزینه نسبتا زیاد: بیش از 150 هزار دلار
    زمان فعالیت بیزینس قبل از اقدام برای اقامت دائم: حداقل ۱۲ ماه زمان مشخصی برای فعالیت بیزینس قبل از اقدام برای اقامت دائم، تعیین نشده است
    شرایط اقدام برای اقامت دائم: فعال بودن در کانادا، داشتن دفتر تجاری، به کارگیری حداقل یک کارمند کانادایی، ۱۲ ماه فعالیت شرایط اقدام برای اقامت دائم: دارا بودن حداقل ۵۱ درصد از سهام شرکت، فعال بودن شرکت، به کارگیری حداقل یک کارمند کانادایی

    نکته پایانی

    در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا می‌توانید با کارشناسان ما در «کانادا پاس» در تماس باشید تا با بررسی پرونده، بهترین و مطمئن‌ترین برنامه سرمایه‌گذاری را به شما معرفی و شما را در این مسیر یاری کنند.

    در ادامه برخی از سوالات متداول موکلان بیان شده است:

    آمدن به کبک به منظور ایجاد یک کار یا بیزنس-داشتن دارایی خالص معادل حداقل 100000 دلار کانادا که به طور قانونی با همسر یا شریک زندگی مشترک به دست آمده باشد-حداقل دو سال سابقه کار به عنوان فرد خود اشتغال در کار یا بیزنس  مد نظر در کبک-داشتن حداقل امتیازهای مورد نیاز را که در شبکه ارزیابی امتیاز نیروهای خود اشتغال در کبک خواسته شده است-فاکتورهای دیگری نیز مانند سن ، تسلط به زبان و سابقه آموزش در نظر گرفته می شود..

    بله ! بیزنس ها نمی تواند شامل  وامهای روزپرداخت ، واریز نقدی ، وثیقه رهن ، توسعه املاک و مستغلات ، دلالی املاک یا بیمه ، تولید، توزیع، فروش محصولات یا خدمات پورنوگرافی، باشد.

    به طور قانونی دارایی خالص شخصی 2 میلیون را دارا باشند-دو سال تجربه مدیریت مناسب یا تجارت در پنج سال قبل از درخواست داشته باشند-سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلار ، سرمایه گذاری تضمین شده برای یک دوره پنج ساله بدون هیچ گونه بهره-قصد استقرار و زندگی در استان کبک را داشته باشد

    مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


    مهیار حلاج پور

    «افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

    من مهیار حلاج پور هستم،

    عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

    زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

    شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

    و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

    کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور