تجربه نشان داده که بسیاری از این افراد در مسیر ثبت شرکت در کانادا با فرصت‌های تجاری فراوانی روبه‌رو می‌شوند و شاهد پیشرفت روزافزون کسب و کار خود خواهند بود. افراد دارای شرایط لازم، می‌توانند شرکت خود را در ونکوور ثبت کنند و از این طریق به اقامت دائم کشور کانادا دست پیدا کنند. البته ثبت شرکت در ونکوور نیازمند گذراندن مراحل و رعایت الزاماتی مانند اخذ مجوزات لازم است. بر همین اساس، در این گزارش تلاش شده است به روش‌ها و مراحل ثبت شرکت در شهر ونکوور و جزئیات آن، پرداخته شود.

مهاجرت به ونکوور

شهر ساحلی ونکوور در استان بریتیش کلمبیا، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کانادا است که به دلایل گوناگونی توانسته بستر مناسبی برای ثبت شرکت فراهم کند. به طور کلی استان بریتیش کلمبیا با داشتن اقتصاد پویا، معافیت‌های مالیاتی و درآمد بالا، بسیاری از سرمایه‌گذاران و صاحبان شرکت را ترغیب می‌کند تا شعبه دوم کسب و کار خود را در این استان راه‌اندازی یا اقدام به خرید سهامی از یک کسب و کار موجود در کانادا کنند.

ثبت شرکت در شهر ونکوور از چند روش امکان‌پذیر است؟

روش های ثبت شرکت در کانادا

به طور کلی، ثبت شرکت در شهر ونکوور از دو راه کلی قابل اجرا است که این دو راه عبارتند از:

1.      ثبت شرکت از طریق Intra Company Transfer ( ICT یا انتقال درون سازمانی)

در روش ict کانادا فرد متقاضی و دارای کسب و کار در کشور خود اقدام به انتقال کار خود یا راه اندازی شعبه دوم بیزینس خود در شهر ونکوور می‌کند.

در این روش مدیران ارشد و اجرایی و کارمندان مورد نیاز می‌توانند به کشور کانادا مهاجرت کنند. در این برنامه نیازی به گرفتن نامه تاییدیه LMIA  وجود ندارد، اما ارائه یک بیزینس پلن قابل دفاع الزامی است.

2.      ثبت شرکت از طریق مالک گرداننده (Owner Operator)

در این روش مالکان کسب و کار یا صاحبان تجارت می‌توانند شرکتی را در کانادا ثبت کنند و ابتدا ویزای کار موقت دریافت کنند و پس از گذشت زمان به اقامت دائم کانادا برسند.

بر خلاف روش قبلی، شما در این روش نیازمند دریافت نامه LMIA مثبت یا خنثی هستید. این نامه در واقع نشان‌دهنده تاثیر مثبت کسب و کار شما بر اقتصاد کشور کانادا و نداشتن تاثیر منفی بر بازار اشتغال این کشور محسوب می‌شود. ارائه طرح تجاری (Business Plan) قوی در این روش نیز الزامی است.

وکیل رسمی اداره مهاجرت کانادا، مهیار حلاج‌پور

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرتی کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

ثبت شرکت در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

شرایط لازم برای ثبت شرکت در شهر ونکوور

جهت ثبت شرکت خود در ونکوور شما نیازمند داشتن شرایطی هستید که قوانین استانی بریتیش کلمبیا آنها را تعیین می‌کنند؛ البته به طور کلی در نظر داشته باشید که با توجه به نوع فعالیت و ساختار شرکت شما این شرایط متفاوت است، اما شرایط عمومی را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • داشتن سن قانونی (18 سال تمام یا بیشتر)
  • داشتن سابقه کار مدیریتی ( 3 سال یا بیشتر)
  • عدم داشتن سوءپیشینه کیفری و مشکلات قضایی
  • داشتن تمکن مالی مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار خود
  • ارائه طرح تجاری قابل دفاع و مشخص کردن نوع فعالیت شرکت
  • عدم ورشکستگی کسب و کار شما در گذشته
  • داشتن آدرس حقیقی در شهر ونکوور
  • افتتاح حساب در کشور کانادا
  • ارائه اساسنامه شرکت
  • ارائه مدرک تحصیلی

انواع شرکت‌های تجاری در شهر ونکوور

انواع شرکت‌های تجاری در شهر ونکوور

برای ثبت شرکت خود در شهر ونکوور ابتدا باید انتخاب کنید که شرکت شما در کدام گروه از چهار مدل مختلف شرکت‌های تجاری قرار می‌گیرد؛ این چهار مدل عبارتند از:

  • مالکیت انحصاری (Sole Proprietorship)

این نوع مالکیت متداول‌ترین نوع و ساده‌ترین ساختار یک کسب و کار است. راه‌اندازی و پیشبر این نوع شرکت، پیچیدگی خاصی ندارد و مالکیت شرکت در انحصار یک نفر است.

از مزایای این مدل شرکت این است که شما به عنوان تنها مالک نیاز ندارید که سود شرکت را با کسی سهیم شوید، اما در مقابل در صورت ضرر در کسب و کار مجبور هستید از دارایی شخصیت خود این زیان را جبران کنید.

  • مشارکتی (General Partnership)

این نوع شرکت در مقایسه با نوع قبلی پیچیدگی بیشتری دارد و برای کسب و کارهایی با بیش از یک صاحب کاربرد دارد.

هزینه‌های راه‌اندازی شرکت مشارکتی نیز پایین است و این هزینه‌ها بین شرکا تقسیم می‌شود. در توافق‌نامه‌ای که بین شرکا به امضا می‌رسد، میزان سهم، نقش‌ها و مسئولیت‌های هر فرد و حق و حقوق هر کدام از آنها، مشخص می‌شود.

  • سهامی (Corporation)

این نوع ساختار پیچیده‌ترین نوع شرکت است و مناسب کسب و کارهای بزرگ و دارای شرکای متعدد است. شرکت‌های سهامی به عنوان نهادهای مستقل از سهام‌داران خود فعالیت می‌کنند.

این نوع شرکت‌ها قابلیت ثبت در فدرال و استان را دارند، اما هزینه ثبت و راه‌اندازی آنها معمولا بالا است.

  • تعاونی (Cooperative)

مدیریت این نوع شرکت‌ها با خود اعضا است و هر عضو یک حق رای دارد.

در این نوع تجارت هزینه ثبت و راه‌اندازی پایین‌تر است، اما باید توجه شود در هنگام ثبت الزامات قانونی بین شرکا در تفاهم‌نامه ذکر شود.

هزینه‌های ثبت شرکت در شهر ونکوور

هزینه‌های کلی ثبت شرکت وابسته به نوع شرکت (مالکیت انحصاری، مشارکتی، سهامی و تعاونی) و روش اقدام (حضوری، آنلاین یا تلفنی) است که در هر مرحله ممکن است تغییر کند، اما به‌طور کلی هزینه‌هایی که باید برای ثبت شرکت در ونکوور پرداخت کنید در جدول زیر ذکر شده است:

هزینه اقدام

اقدام انجام شده

از 250$ تا 1000$

(بسته به نوع ساختار شرکت)

هزینه اولیه ثبت شرکت
30$ هزینه تایید نام
35$ هزینه تایید قانونی هر مدرک یا کپی آن
10$ هزینه بررسی فایل
از 30$ تا 45$ هزینه بایگانی گزارش سالیانه
30$ تایید گواهی عدم سوء پیشینه

ویزای استارتاپ کانادا به شما کمک می‌کند اقامت دائم کانادا را دریافت و کسب‌وکار خود را در این کشور شروع کنید. در این مسیر نیز همراهی وکیل ویزای استارتاپ کانادا شانس موفقیت شما را افزایش خواهد داد.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا
مزایا و معایب ثبت شرکت در ونکوور

مزایا و معایب ثبت شرکت در ونکوور

طبیعتا ثبت شرکت در استان بریتیش کلمبیا و شهر ونکوور همانند سایر استان‌ها و شهرهای کشور کانادا دارای مزایا و معایبی است که در صورت اطلاع از آنها، تصمیم‌گیری شما در این زمینه با آگاهی بیشتر و ریسک کمتر همراه خواهد بود. همچنین برای مطالعه جامع درباره مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

مزایای ثبت شرکت در شهر ونکوور

هزینه ثبت شرکت در شهر ونکوور به عنوان یکی از مهمترین شهرهای کشور کانادا نسبت به بسیاری دیگر از شهرهای مهم در کشورهای جهان، پایین‌تر است و دولت کانادا برای ثبت شرکت همکاری‌های لازم را با شما انجام می‌دهد.

  • روند ثبت شرکت در ونکوور آسان و دارای پیچیدگی کمی است و همانگونه که پیشتر در بخش مراحل ثبت شرکت توضیح داده شد، گذراندن بسیاری از این مراحل به صورت آنلاین و غیرحضوری یا حتی تلفنی نیز امکان‌پذیر است.
  • امنیت سرمایه‌گذاری در شهر ونکوور و به‌طور کلی در کانادا به دلیل وجود اقتصاد پویا، زیاد است و درصد بالایی از کسب و کارها با بازدهی بسیار خوبی مواجه خواهند شد.
  • اخذ اقامت دائم برای مهاجرت به کانادا با ثبت شرکت از دیگر مزایای ثبت شرکت محسوب می‌شود. البته رعایت بندهای مطرح شده در بخش بیزینس پلن و تحقق اهداف شما، روند اخذ اقامت شما را نیز سریع‌تر می‌کند.

معایب ثبت شرکت در شهر ونکوور

بزرگترین ایراد این روش این است ثبت شرکت در ونکوور، ثبت استانی محسوب می‌شود و محافظت از حق نام شرکت از سطح پایین‌تری برخوردار است.

  • انتقال سرمایه برای تاسیس شعبه ممکن است مشمول مالیات شود
  • در صادرات و واردات برخی صنایع ممکن است با محدودیت‌هایی روبه‌رو شوید.

ثبت برند در کانادا، به مالک آن حق استفاده انحصاری از برند خود در سراسر کانادا برای کالاها و خدمات ثبت شده، می‌دهد.

مراحل ثبت شرکت در شهر ونکوور  

مراحل ثبت شرکت در شهر ونکوور

مراحل ثبت شرکت در شهر ونکوور به عنوان اصلی‌ترین شهر در استان بریتیش کلمبیا  در کل کشور کانادا یکسان و ممکن است در سایر استان‌ها فقط در جزئیات متفاوت باشند.

مراحل ثبت شرکت در شهر ونکوور به شرح زیر است:

  1. مشخص کردن نوع بیزینس

برای تصمیم‌گیری درباره تعیین نوع شرکت خود باید تجربه‌ها، دانش و مهارت‌ها و علایق خود را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که انتخاب بیزینسی که بر پایه لذت بردن شما از کار باشد، احتمال موفقیت شما را بالا می‌برد.

  1. تعیین ساختار کسب و کار

این مرحله به ثبت شرکت شما در دولت ونکوور کمک می‌کند. تصمیمات شما در انتخاب ساختار بیزینس به چهار دسته اصلی مالکیت انحصاری ، مشارکتی ، سهامی و تعاونی تقسیم می‌شود که پیشتر راجع به آنها پرداخته شد.

  1. تعیین نام و گرفتن تایید نام شرکت

در این مرحله شما باید طبق قوانین بریتیش کلمبیا نام مورد علاقه خود را انتخاب کنید و فرم درخواست تایید نام شرکت خود را به صورت آنلاین یا حضوری پر کنید.

برای پر کردن این فرم ابتدا باید اطلاعات شخصی خودتان مانند نام و آدرس سکونت، و در قدم بعدی اطلاعات مربوط به بیزینس و اسامی انتخاب شده را به ترتیب اولویت ذکر کنید.

اداره مربوطه پس از بررسی اسامی مورد نظر شما، انتخاب‌های در دسترس را به شما اطلاع می‌دهد.

درخواست برای تایید نام شرکت، جزو قدم‌های ابتدایی برای ثبت شرکت شما در ونکوور محسوب می‌شود. نام شرکت شما باید اسمی باشد که مشتریان به واسطه آن شما را بشناسند و به خاطر بیاورند.

در همین راستا، در ادامه قوانینی که برای انتخاب نام باید رعایت شود، ذکر شده است:

  • نام شرکت شما نباید یکسان یا مشابه با نام یک شرکت ثبت شده دیگر باشد.
  • نام شرکت شما نباید گمراه‌کننده باشد و مخاطب را در ارتباط با نوع فعالیت شرکت شما به اشتباه بیاندازد.
  • نام شرکت شما نباید توهین‌آمیز، نژاد پرستانه یا ناپسند باشد.
  • نام شرکت شما نمی‌تواند نزدیک به یکی از برندهای شناخته‌شده و معروف باشد و به شهرت آن برند آسیب بزند.
  1. ثبت شرکت در بازه زمانی مقرر شده

پس از تایید نام در اداره ثبت بریتیش کلمبیا، شما 56 روز وقت دارید که شرکت خود را ثبت کنید.

ثبت شرکت با توجه به نوع ساختار آن متفاوت است؛ به عنوان مثال برای ثبت شرکت با مالکیت انحصاری به صورت غیرحضوری (آنلاین) و پرداخت 99 دلار یا به صورت حضوری و پرداخت 40 دلار، می‌توانید برای ثبت شرکت اقدام کنید.

توجه داشته باشید که اگر نوع ساختار شرکت سهامی باشد، به صورت آنلاین یا توسط یک وکیل قانونی می‌توانید شرکت خود را ثبت کنید.

  1. کسب بیزینس نامبر (Business Number) یا BN

داشتن بیزینس نامبر یا شماره تجاری برای راه‌اندازی کسب و کار خود در شهر ونکوور، ارائه لیست حقوق و دستمزد و پرداخت مالیات الزامی است.

برای گرفتن بیزینس نامبر می‌توانید با سازمان درآمد کشور کانادا تماس بگیرید یا به سایت آنها مراجعه کنید.

در راستای گرفتن BN  شما باید اطلاعات شخصی خود، اطلاعات مربوط به بیزینس و مدارک ثبت شرکت را ارائه دهید.

  1. اقدام به گرفتن مجوز یا بیزینس لایسنس (Business License)

طبق قوانین شهر ونکوور سه مدل کسب و کار نیاز به گرفتن بیزینس لایسنس دارند: تجارت‌های صنعتی و بازرگانی، کسب و کارهای خانگی و کسب و کارهای خارج از شهر.

برای گرفتن این مجوز شما باید با اداره مجوز شهر ونکوور ارتباط برقرار کنید.

سخن آخر

همانطور که بیان شد ثبت شرکت در شهر ونکوور راهی برای اخذ اقامت دائم کشور کانادا محسوب می‌شود، اما برخورداری از شرایط و پایبندی به بیزینس پلنی که ارائه کردید، نیز لازم است.

در این مقاله تلاش شد که به‌ صورت کلی شرایط، هزینه‌ها، مراحل و مدارک لازم برای ثبت شرکت در استان بریتیش کلمبیا و شهر ونکوور توضیح داده شود.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر درباره ثبت شرکت در کانادا با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه مهاجرتی کاناداپاس در ارتباط باشید تا متوجه شوید که آیا این روش برای شما مناسب است و برای انجام آن باید چه اقداماتی را انجام دهید.

پاسخ به سوالات متداول درباره ثبت شرکت در شهر ونکوور

پاسخ: سرمایه لازم برای ثبت و راه‌اندازی شرکت مرتبط با ساختار شرکت، تعداد شرکا و پرسنل و نوع فعالیت شما متفاوت است، اما به‌طور کلی سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در ونکوور از 150 تا 800 هزار دلار است.

پاسخ : بله، طبق قوانین استان بریتیش کلمبیا مقیم بودن کشور کانادا جز شروط نیست و شما می‌توانید حتی پس از ثبت شرکت خود از این راه برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

پاسخ : خیر، الزامی نیست و خودتان به تنهایی امکان اقدام دارید، اما با توجه به ضرورت طی کردن مراحل قانونی و پیچیدگی پروسه و رعایت محدودیت‌ها، داشتن وکیل قانونی مورد تایید کشور کانادا می‌تواند احتمال موفقیت شما را بسیار افزایش دهد.

پاسخ : داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم لازم است، اما تمرکز برای تایید ثبت شرکت بیشتر به سابقه مدیریتی (حداقل سه سال) و شغلی شما بستگی دارد تا به تحصیلات.

پاسخ : بله، برای فعالیت و ثبت شرکت خود در ونکوور حتی اگر کسب و کار شما آنلاین باشد نیاز به اخذ مجوز دارید. ادامه فعالیت شما بدون اخذ مجوزهای لازم، ممکن است عواقب ناخوشایندی مانند تعطیلی کسب و کارتان در پی داشته باشد.

پاسخ : به طور کلی معمولا این پروسه بین یک تا دو ماه زمان می‌برد و در صورت تایید نام شما، ادامه مراحل بین 20 تا 30 روز به طول می‌انجامد.

پاسخ : بله، سرمایه‌گذاری در این شهر نرخ ریسک پایینی دارد و در سطح جهانی در میان مناسب‌ترین شهرها برای شروع کسب و کار قرار دارد.