اگر به فکر راه اندازی یک کلینیک رادیولوژی در کشور کانادا هستید، باید موارد متعددی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید از این طریق به سود بالای موجود در این حرفه دست پیدا کنید.

باید پذیرفت که تاسیس یک کلینیک رادیولوژی در کشور کانادا بیش از آن چیزی که به آن فکر می کنید زمان بر خواهد بود.

اولین قدم برای شما آن است که بدانید آیا باید یک کلینیک را خریداری کنید یا اینکه کلینیک شخصی خود را افتتاح کنید. با ارزش ترین نکته در این مسیر آن است که تحقیقات خود را به صورت کامل انجام دهید و سوالات دقیقی را از کارشناسان این حوزه مطرح کنید.

در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا بخشی از مهم ترین نکاتی که باید مد نظر شما قرار گیرد را مطرح خواهیم کرد تا بتوانید با اطلاعاتی بیش از گذشته در این مسیر گام بردارید.

هزینه راه اندازی کلینیک رادیولوژی در کانادا

همه چیز با پول شروع می شود و اهمیتی ندارد که شما می خواهید در کدام موضوع فعالیت داشته باشید. اولین مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید مسائل مالی است.

در حوزه بهداشت نیز تفاوتی وجود ندارد. بدون اغراق می توان هزینه های مالی یک مرکز رادیولوژی را “سرسام آور” و “سنگین” قلمداد کرد. این را بدانید که هزینه نهایی راه اندازی یک کلینیک رادیولوژی در کانادا برای بسیاری از افراد حتی نزدیک به تصورات آن ها از این موضوع نیز نیست.

برای این که بتوانید بهتر هزینه ها را در نظر بگیرید، بهتر است یک لیست کامل را تهیه کنید و با کمک آن به بررسی هزینه های مربوط به راه اندازی یک مرکز عکسبرداری بپردازید.

در این لیست تمامی اجناسی که به آن نیاز خواهید داشت را یادداشت کنید و کمترین و بیشتری قیمیتی که ممکن است برای آن پرداخت کنید را روی کاغذ بیاورید تا یک محدوده مشخص داشته باشید.

در این مقاله تلاش می کنیم تا نکات اولیه را در ادامه مورد بررسی قرار دهید اما در نظر داشته باشید که شما با هزینه های مختلفی مانند بازاریابی، مراقبت و نگهداری نیز روبرو هستید. استخدام نیروی کار در بخش IT و همچنین مبلمان و سالن جلسات را فراموش نکنید.

انواع مراکز رادیولوژی برای تاسیس در کانادا

اصطلاح مرکز تشخیص می تواند شامل موارد متعددی باشد که به دو گروه کلی تقسمی می شوند که البته مجزا از یکدیگر نیستند. دسته اول آزمایشگاه های پزشکی هستند که در سراسر جهان می توان آن ها را یافت که انجام آزمایشات اولیه نظیر آزمایش خون را انجام می دهند و دسته دوم، مراکز رادیولوژی و تصویر برداری هستند که تمرکز اصلی این مقاله بر روی آن هاست. مراکز MRI، سیتی اسکن و PET از جمله این مراکز بهداشتی و درمانی هستند.

آشنایی با روش های دریافت ویزای کاری در کانادا

مراکز گروه دوم معمولا گران تر هستند اما رشد اقتصادی آن ها نیز بسیار بیشتر است. روش های بسیار متنوعی وجود دارد که شما می توانید به کمک آن شیوه های درمانی زیادی را به بیماران ارائه دهید اما بهتر آن است که فعالیت خود را با یک یا دو روش درمانی آغاز کنید. در این صورت می توانید به صورت تخصصی فعالیت داشته باشید. در حقیقت شما در ابتدای امر می توانید یک مرکز ویژه MRI افتتاح کنید.

دستگاه mri در کلینیک رادیولوژي

بهترین مکان برای راه اندازی یک مرکز رادیولوژی در کانادا کجاست؟

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند در موفقیت یک مرکز پزشکی تاثیرگذار باشد، مکانی است که برای راه اندازی آن در نظر گرفته می شود. حتی قبل از این که به دنبال تامین مسائل مالی راه اندازی یک مرکز رادیولوژی در کانادا باشید، بهتر است به دنبال آن باشید تا جایگاه مناسبی را برای آن در نظر بگیرید.

در 10 مایلی محلی که در نظر گرفته اید چند بیمارستان وجود دارد؟ در بیست مایلی چطور؟ شرایط جمعیتی شهر و شهرک هایی که در اطراف محل در نظر گرفته شده وجود دارد چیست؟ آیا مراکز رادیولوژی دیگری در آن محل وجود دارد؟ چه فاصله ای با شما دارند و کدام شیوه های درمانی را ارائه می کنند؟

به این سوال ها پاسخ دهید و پس از آن محل قرارگیری کلینیک رادیولوژی خود را روی نقشه مشخص کنید. در نظر داشته باشید که شما در مرحله جستجو قرار دارید و از میان چند گزینه باید یکی را به عنوان مکان فیزیکی مرکز رادیولوژی خود انتخاب کنید. مکان مرکز شما باید از روش های مختلفی مورد ارزیابی قرار گیرد.

برای شروع کار خود مهم است که تصورات خود را به بالاتر از محله و حتی شهر ببرید. موارد جزئی را نیز حتما در نظر بگیرید و به این مسئله توجه داشته باشید که الگوهای ترافیکی را نیز در نظر گرفته اید و دسترسی های محلی را نیز بررسی کرده اید.

اگر بیماران بالقوه شما نتوانند ساختمان شما را پیدا کنند یا مجبور باشند مدت طولانی تری را نسبت به آنچه آرامش آن ها ایجاد می کند در مسیر باشند، آن ها ترجیح می دهند تا مکان دیگری را برای خود انتخاب کنند.

چندین دلیل وجود دارد که مراکز خدماتی مانند کلینیک های رادیولوژی ترجیح می دهند تا در نزدیکی بیمارستان ها و سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی حضور داشته باشند؛

  • مراکز خدماتی به طور کلی ترجیح می دهند در نزدیکی بیمارستان ها قرار گیرند چراکه در این حالت امکان دسترسی بیمارانی که به بیمارستان مراجعه کرده اند و نیاز به خدمات جانبی دارند افزایش پیدا می کنند.

برای اینکه بیماران بتوانند آسودگی خاطر بیشتری داشته باشند، انتخاب مکان نزدیک به معابر اصلی را در دستور کار خود قرار دهید.

بسته به این که ممکن است بیماران اکثرا از اتومبیل شخصی خود استفاده کنند، بهتر است در کنار خیابان های شلوغ قرار نگیرید. شما باید تمامی جنبه های ریز و درشت را در نظر بگیرید تا بتوانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

برای مثال توجه داشته باشید که افرادی که از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند شرایط خاصی دارند و افرادی که از اتومبیل شخصی استفاده می کنند، به پارکینگ نیاز خواهند داشت.

همکاران ما آماده اند تا در صورت تمایل شما کلیه پرونده های حقوقی مربوط به خرید یا افتتاح بیزینس و همچنین ایجاد استارتاپ و نحوه اخذ ویزای استارتاپ کانادا را مورد پذیرش و پیگیری قرار دهند.

مرکز رادیولوژی شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

تجهیزات تشخیص نیاز به ویژگی های خاص زیادی دارند و از همین روست که شما هر ساختمانی را که مورد استفاده قرار می دهید، نیاز به آن خواهد داشت که در الگوی ساخت آن تغییراتی را ایجاد کنید.

این اتفاق حتی زمانی که یک ساختمان مخصوص رادیولوژی را خریداری می کنید نیز تکرار می شود. بسیاری از این تغییرات مربوط به رعایت استانداردهای ویژه برای دریافت مجوز و شروع فعالیت می شود.

برای مثال دستگاه های MRI نیازمند محافظت هستند. سایر دستگاه های تصویربرداری نیز نیاز به الزامات ویژه ای دارند که باید به صورت جداگانه آن ها را مد نظر قرار داد.

هزینه خرید داروخانه در کشور کانادا و مراحلی که باید طی کنید را در این مقاله مطالعه کنید.

نکته بسیار مهم در این رابطه آن است که پیش از ایجاد تغییرات در ساختمان، باید دستگاه های خود را خریداری یا انتخاب کرده باشید.

زمان بندی در این مرحله بسیار حائز اهمیت است شما باید بتوانید همه مراحل را به صورت همزمان پیش ببرید تا در زمان خود صرفه جویی کنید. همچنین این امکان وجود دارد که شما مجبور شوید چندین دیوار را از ساختمان خریداری شده بردارید. دقت داشته باشدی که پیشبرد همه مراحل با هم می تواند چند هزار دلار صرفه جویی را برای شما به همراه داشته باشید.

هزینه خرید دستگاه MRI در کانادا

اگر به دنبال این هستید که بدانید خرید یک دستگاه MRI چه هزینه ای را برای شما به همراه خواهد داشت. باید حداقل 150000$ تا 500000$ دلار آمریکا را در نظر داشته باشید. شما می توانید با پرداخت حدود 150000$ دلار یک دستگاه کارکرده خریداری کنید و با پرداخت هزینه های جزئی تعمیرات آن را انجام دهید و این می تواند یک صرفه جویی بزرگ برای شما باشد.

البته این را نیز در نظر داشته باشید که خرید مدل های پیشرفته در بازار ممکن است بیش از 1 میلیون دلار برای شما هزینه در بر داشته باشد اما طیف بسیار گسترده ای از دستگاه ها را می توانید با قیمت های متفاوت خریداری کنید. معمولا دستگاه های MRI گران قیمت ترین دستگاه های تشخیصی در این حوزه هستند و خرید آن ها می تواند یک تصمیم بزرگ باشد.

استراتژي در راه اندازی کلینیک رادیولوژي در کانادا

شما باید با خرید این دستگاه، امنیت آن را نیز ایجاد کنید. در صورتی که از محافظ استفاده نکنید می توانید متوجه شوید که نویز های بسیار زیادی در کنار اثرات غیر مرتبط در تصویربرداری شما وجود دارد و این می تواند موجب نارضایتی بیماران شود.

اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اختیار شما قرار دارد تا بتوانید از دستگاه MRI استفاده کنید. این دستگاه از سه بخش تو در تو تشکیل شده است که هریک از بخش ها از دیگری حمایت می کنند. به همین دلیل در نظر داشته باشید که دستگاه MRI بسیار بزرگ است.

شما باید در نظر داشته باشید که اتاق علاوه بر جایگاه مناسبی برای دستگاه، باید به گونه ای باشد که بیمار و پزشکان و کادر درمان به طور کلی بتوانند با آرامش و آسودگی خاطر در آن رفت و آمد داشته باشند.

آیا می دانید برای راه اندازی شرکت حمل و نقل در کانادا یا راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی در کانادا؛ مبلغ سرمایه گذاری برای هر کدام چقدر است؟

برای اینکه بتوانید از کیفیت بهتر تصویربرداری در اتاق MRI استفاده کنید باید در نظر داشته باشید که وجود فلزات می تواند تاثیر بسیار بدی داشته باشد. به همین دلیل به صورت اختیاری می توانید در درب ورودی یک دستگاه فلزیاب قرار دهید تا مانع ورود فلزات به اتاق شوید. اما وجود این دستگاه کاملا اختیاری است اما در نظر داشته باشید که باید مانع ورود فلزات به اتاق تصویربرداری شوید.

بازاریابی کلینیک رادیولوژی را فراموش نکنید

هنگامی که مرکز خود را فعال کردید، زمان شروع آخرین مرحله می رسد. شما با تجهیزات پیشرفته، کادری عالی، امکانات جدید، مکانی زیبا و مهیج دارید اما این موضوع کافی نیست چرا که شما در حال حاضر نیاز به بازاریابی خواهید داشت.

بازاریابی دیجیتال طیف گسترده ای از خدمات را پوشش می دهد و فرصت های ارزشمند زیادی را در زمینه های مختلف ارائه می دهد.

اگر بودجه شما محدود است، به گزینه های خود توجه داشته باشید و یک اولویت بندی برای آن ها در نظر بگیرید. برخی از موثرترین استراتژی های بازاریابی برای یک مرکز رادیولوژی عبارتند از:

  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
  • پرداخت پول برای تبلیغات
  • بازاریابی محتوایی (مقالات وبلاگ)
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)
  • مدیریت اعتبار (بررسی آنلاین)

سخن نهایی

زمانی که تصمیم گرفتید که کلینیک تصویربرداری خود را چگونه و در چه مکانی راه اندازی کنید، باید استراتژی های تجاری خود را نیز تعیین کنید.

شما باید مدل های مالی و سازمانی را مطالعه کنید و تلاش کنید به عنوان یک مدیر آن ها را به مرحله عمل برسانید تا بتوانند خدمات مورد نیاز شما را به درستی برآورده کنند.

حتی در صورتی که برنامه ریزی شما آن است که تجارت خود را به فروش برسانید، باید در نظر داشته باشید که با چند سال کار پیوسته و موفق می توانید سود مالی بسیار زیادی را در این راه به دست آورد و البته این اتفاق به سادگی برای شما رخ نخواهد داد و نیاز به صبوری و سخت کوشی دارد.

در صورتی که تمایل به ثبت شرکت در کانادا دارید یا می خواهید بهترین خروجی را از خرید یک تجارت در این کشور به دست آورید، حتما با مشاورین ما و بهترین وکیل مهاجرت به کشور کانادا در سابقه سال ها تجربه در زمینه راه اندازی و مراحل خرید بیزینس در کانادا را دارند در تماس باشید تا علاوه بر کاهش ریسک ضررهای احتمالی مالی در این زمینه، شانس دریافت ویزای خود را نیز افزایش دهید.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پرسش های رایج درباره راه اندازی کلینیک رادیولوژی در کانادا

رادیولوژیست ها  شرایطی مانند سرطان، بیماری قلبی و … را بررسی می کنند. رادیولوژی جزء ضروری ترین مراقبت های بهداشتی در کانادا است. 
یک MRI خصوصی بسته به ناحیه اولیه اسکن شده و هر ناحیه اضافی می تواند حدود 500 دلار تا بیش از 1000 دلار هزینه داشته باشد. مدت زمان بیشتر ام آر آی ها به طور متوسط ​​بین 30 دقیقه تا یک ساعت است.

میانگین حقوق ملی برای یک رادیولوژیست 328446 دلار در کانادا است.