ثبت شرکت در کانادا چقدر هزینه دارد؟

اگر دارای سوابق مدیریتی خوبی هستید یا تمایل دارید یک شعبه از کسب و کار خود را در کشور کانادا تاسیس کنید، ثبت شرکت در کانادا بهترین گزینه برای شما محسوب می گردد. در این مقاله بطور کامل پیچیدگی ها، روش ها و شرایط لازم و کلی مهاجرت به کانادا با راه اندازی بیزینس توضیح داده شده است، پس در ادامه با ما همراه باشید.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرتی کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

دانلود دفترچه‌ راهنمای ثبت شرکت در کانادا

جواب مهم ترین سوالات درباره ثبت شرکت در کانادا را در ویدئو کوتاه زیر بشنوید.

با این روش در ابتدا با اقامت دائم وارد خاک کانادا نمی شوید، اما پس از گذشت زمان می توانید این اقامت موقت خود را به دائم تبدیل کنید.

انواع شرکت های تجاری در کانادا

انواع شرکت های تجاری در کانادا

پیش از ثبت شرکت یا انتقال شعبه کسب و کار خود به کانادا توجه داشته باشید که نوع و مدل شرکت شما باید تعیین شده باشد. معمولاً شرکت ها به 4 مدل زیر تقسیم می شوند، البته ممکن است مدل های دیگری نیز به چشم شما بخورد که ترکیبی از این 4 مدل است. برای مطالعه بیشتر درباره انواع شرکت ها در کانادا این مقاله را بخوانید.

1.شرکت با مالکیت انحصاری (Sole Proprietorship)

این مدل ساده ترین نوع در میان سایر مدل هاست و تمامی مالکیت شرکت در انحصار یک نفر است. این بدین معناست که شما به عنوان تنها مدیر شرکت در رأس  تصمیم گیری برای همه موارد، دریافت تمامی سود و مسئول تمامی شکست ها هستید.

از معایب این مدل نیز این است که شما به عنوان تنها سرمایه گذار کل مجموعه هستید و در صورت کمبود بودجه امکان تزریق منابع مالی از فرد دیگری وجود نخواهد داشت.

2.شرکت مشارکتی (General Partnership)

این مدل وقتی کاربرد دارد که صاحبان کسب و کار دو نفر یا بیشتر باشند. نیازی به نوشتن قرارداد بین شرکا نیست اما پیشنهاد می شود که یک تفاهم نامه بین اعضا تنظیم شود و به تایید همه برسد.

این تفاهم نامه می تواند مشخص کند که تصمیمات به چه نحو گرفته شوند، وقتی شراکت منحل شود کسب و کار چگونه تقسیم شود و مواردی ازین قبیل را در بر بگیرد. این مدل توانایی جذب سرمایه بیشتری دارد زیرا تعداد اعضای بیشتری نسبت به مالکیت انحصاری دارد.

3.شرکت سهامی (Corporation)

این مدل شرکت دارای شرکای متعدد می باشد و هر فرد می تواند به اندازه سرمایه ای که دارد سهام بخرد و حق مالکیت را دریافت کند.

این نوع شرکت پیچیده ترین نوع در میان سایر مدل هاست و می تواند مستقل از سهامداران خود فعالیت کند. شرکت های سهامی همیشگی هستند و نیاز به تمدید ندارند اما هزینه های جانبی آن زیاد است.

4.شرکت تعاونی (Cooperative)

این مدل شرکت ها توسط خود اعضا مدیریت می شوند و معمولاً هزینه ثبت آن ها پایین تر از سایر مدل هاست.

دقت داشته باشید الزامات قانونی بین اعضا بصورت جزئی ذکر شود و توجه کنید که اولویت در این نوع سازمان ها برآورده شدن خواسته های مشترک اعضا می باشد.

پاسخ سوالات پر تکرار راه اندازی بیزینس در کانادا

ویزای استارتاپ کانادا برخلاف تصور عموم٬ تنها منوط به ارائه یک ایده جدید برای کسب‌وکار نخواهد بود و پیچیدگی های بسیاری دارد.

روش های ثبت شرکت در کانادا  

روش‌های ثبت شرکت

ثبت شرکت در کشور کانادا از دو راه مختلف امکان پذیر است که در این قسمت بصورت کامل به توضیح آن ها می پردازیم.

1- ثبت شرکت از طریق Intra Company Transfer ( ICT یا انتقال درون سازمانی)

ویزای کار ICT انتقال درون سازمانی

برنامه مهاجرتی انتقال درون سازمانی ICT برای کارآفرینانی که در حال حاضر کسب و کار خود خارج از کانادا را در اختیار دارند و می خواهند یک شرکت وابسته به آن یا یک کسب و کار جدید را در کانادا ایجاد کنند، بیشترین کارایی را دارد.

ثبت شرکت شما در این روش منجر به دریافت ویزای کار خواهد شد که این ویزا مجوزی است که فرد بتواند به کانادا نقل مکان کرده و تجارت خود در این کشور را آغاز کند.

کارآفرینانی که مایل به دریافت ویزای ICT باشند، باید در مرحله اول شرکت خود را در کانادا ثبت کرده و یک طرح تجاری دقیق که شامل پیش بینی های مالی و طرح استخدام است ارائه کنند.

البته باید در نظر داشت که کسب و کار آن ها باید برای یک بازه زمانی 12 ماهه در کشور دیگری فعال بوده باشد. در صورتی که چنین شرایطی فراهم باشد، فرد می تواند در ابتدا برای ویزای کار ۲ ساله اقدام کند.

همچنین مجوزهای اولیه کار ICT را می توان به مدت ۷ سال نیز تمدید کرد اما شرط لازم برای این کار مواردی است که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  • داشتن یک تجارت فعال در کشور خود
  • داشتن یک تجارت فعال در کشور کانادا
  • در اختیار داشتن یک دفتر فیزیکی در کانادا
  • در اختیار داشتن حداقل یک شهروند کانادایی به عنوان نیروی کار

شرایط لازم برای ثبت شرکت از طریق ICT یا انتقال درون سازمانی

شرایط لازم برای ثبت شرکت طریق ict

مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا را در این مقاله به صورت دقیق بررسی کرده ایم.

مزایا و معایب ثبت شرکت از طریق ICT 

اگر قصد ثبت شرکت در کشور کانادا را دارید باید بدانید که این روش مزایای زیادی دارد که در جدول زیر می توانید که آن ها را ببینید :

  1. پروسه نسبتا سریع انجام می شود (از دو هفته تا ۳ ماه)
  2. حداقل مقدار سرمایه اولیه برای این پروسه در نظر گرفته نشده است اما سرمایه اولیه سرمایه گذاران باید مطابق با طرح اقتصادی و دارای منطق باشد.
  3. حداقل مقدار سرمایه اولیه برای این پروسه در نظر گرفته نشده است اما سرمایه اولیه سرمایه گذاران باید مطابق با طرح اقتصادی و دارای منطق باشد.
  4. محدودیتی برای شهروندان کشورهای مختلف ندارد.
  5. برای صاحبان مشاغل، مدیران و پرسنل اصلی شرکت ها در دسترس است.
  6. می تواند شامل سازمان های غیرانتفاعی شود.
  7. بدون نیاز به تعیین حداقل یا متوسط دستمزد مدیران
  8. بدون نیاز به انتقال تمام وقت به کانادا (کارفرما و صاحبان مشاغل می توانند ساعت های کاری خود را بین شعبه خود در کانادا و سایر شعب خود تقسیم کنند.)
  9. بدون نیاز به حداقل های زبان

در نظر داشته باشید که این برنامه مهاجرتی نیز مانند سایر برنامه ها دارای معایبی می باشد که در جدول زیر به آن ها اشاره شده است :

  1. نیازمند به وجود یک شرکت خارج از کشور کانادا
  2. شرکت کانادایی باید متعلق به یک شرکت خارجی یا متعلق به سهامدارانی باشد که مالک یک شرکت خارجی هستند.
  3. فعالیت شرکت خارجی نباید متوقف شود (صاحبان مشاغل نمی توانند شرکت خود در کشور خارجی را به فروش برسانند.)
  4. روش های مرتبط دیگر، برای صرفه جویی در پرداخت مالیات موثرتر هستند.
  5. صاحبان مشاغل در ابتدا یک مجوز کار دریافت می کنند و تنها در صورتی می توانند اقامت دائم دریافت کنند که یک سال از اقامت آن ها گذشته باشد.
  6. صاحبان مشاغل در ابتدا یک مجوز کار دریافت می کنند و تنها در صورتی می توانند اقامت دائم دریافت کنند که یک سال از اقامت آن ها گذشته باشد.

مدارک لازم برای برنامه ICT در کانادا

مدارک لازم برای برنامه ICT در کانادا

ثبت شرکت از طریق مالک گرداننده ( Owner Operator )

ویزای کاری مالک

در این روش مدیران بیزینس و کسب و کار می توانند با خرید یک بیزینس یا ایجاد تجارت جدید در کشور کانادا به اقامت این کشور دست پیدا کنند. البته دقت داشته باشید در این روش شما ابتدا با اقامت موقت وارد کشور کانادا می شوید که اعتباری دو ساله دارد و سپس می توانید به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنید.

در روش Owner Operator ابتدا به سازمان توسعه کار و مهارت کشور کانادا باید درخواست بدهید تا بتوانید نامه LMIA (Labor Market Impact Assessment) را دریافت کنید. در صورت مثبت یا خنثی بودن این نامه می توانید تقاضای ویزای کار خود را ثبت کنید.

با بهترین بیزینس‌ در کانادا برای مهاجران در این مقاله آشنا شوید.

مدارک لازم برای ویزای کاری برنامه مالک گرداننده ( Owner Operator )

مدارک لازم برای ویزای کاری برنامه مالک

پاسخ سوالات پر تکرار خرید بیزنس یا Owner operator در کانادا

جدول مقایسه ICT و Owner Operator

در جدول زیر این دو روش در یک نگاه با هم مقایسه شده اند:

O/O LMIA ICT جزئیات
  • کسب و کار فعال در کانادا؛
  • حضور کارآفرینان خارجی در کشور کانادا یک الزام است 
  • استخدام نیروی کار کشورهای دیگر منجر به استخدام شهروندان کانادایی یا حفظ شغل آن ها می شود.
  • برنامه فعال تجاری در کشور مبدا (حداقل یک سال فعالیت)
  • کسب و کار جدید یا فعال در کانادا
  • ساختار مالکیت مشابه یا یکسان بین شرکت مادر و شرکت کانادایی
  • تنها مدیران ارشد، مدیران اجرایی و کارمندان کلیدی می توانند به کانادا منتقل شوند.
پیش نیازهای برنامه مهاجرتی
  • بودجه کافی برای خرید بیزینس در کانادا بیش از ۱۰۰۰۰۰$ دلار کانادا
  • بدون وجود حداقل
میزان سرمایه گذاری
  • حداقل مدرک یک ساله آموزش در کالج
  • نمره زبان فرانسوی یا انگلیسی با CLB 7
  • ۱۲ ماه تجارت در کانادا؛
  • مدرک کالج که طول دوره آن حداقل یک سال باشد
  • نمره زبان فرانسوی یا انگلیسی با حداقل نمره CLB 7
شرایط اقامت دائم
  • 4 تا 6 ماه برای دریافت تصمیم LMIA و اجازه کار
  • ۱۲ تا ۱۸ ماه برای دریافت اقامت دائم
  • ۱ تا ۴ ماه برای دریافت اجازه کار
  • ۱۸ تا ۲۴ ماه برای دریافت اقامت دائم
بازه های زمانی

محاسبه آنلاین مدت زمان گرفتن ویزا

برای محاسبه مدت زمان صدور ویزای کانادا با کلیک روی لینک زیر، نوع برنامه مهاجرتی خود را از قسمت Select an application type انتخاب کرده سپس روی دکمه get processing times کلیک کنید.

بررسی مدت زمان پردازش ویزای کانادا

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر شماره خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.


    ثبت شرکت در انگلیس؛ صفر تا صد راه اندازی شرکت در انگلیس را در این مقاله بخوانید.

    بهترین شهرها برای تاسیس شعبه شرکت در کانادا

    بطور کلی کشور کانادا به دلیل اقتصاد پویا و رو به رشد مقصد مناسبی برای انتقال یا ایجاد یک شعبه جدید از کسب و کار شما محسوب می شود اما در این میان شهرهایی وجود دارند که وضعیت مطلوب تری دارند. در این قسمت به این شهر ها می پردازیم :

    ثبت شرکت در تورنتو

    شهر تورنتو واقع در استان آنتاریو پرجمعیت ترین شهر کشور کانادا می باشد و محل مناسبی برای تاسیس شعبه شرکت شما به حساب می آید.

    این شهر قطب صنایع مالی، استارتاپ های فعال، مراکز تکنولوژی و فناوری است و می توانید در هر نقطه از شهر تورنتو (از مرکز تا حومه) شرکت خود را ثبت کنید و انتظار نرخ بازگشت سرمایه بالا از کسب و کار خود را داشته باشید. برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره ثبت شرکت در تورنتو این مقاله را از دست ندهید.

    ثبت شرکت در ونکوور

    شهر ونکوور یکی از مقاصد مورد علاقه ایرانیان برای مهاجرت می باشد. این شهر از لحاظ شرایط آب و هوایی نسبت به سایر شهر های کانادا متعادل تر است و همانند شهر تورنتو خانه ای برای استارتاپ ها می باشد. از جمله سایر مزایای ونکوور می توان به وجود معافیت های مالیاتی و نیروی کار ماهر اشاره کرد. برای مطالعه بیشتر در این باره مقاله ثبت شرکت در ونکوور را بخوانید.

    ثبت شرکت در مونترال  

    شهر مونترال در استان کبک هر ساله جزء 20 شهر برتر مناسب برای استارتاپ ها و ثبت شرکت، در میان سایر شهر های مهم جهان قرار می گیرد.

    این شهر برای کسب و کار های کوچک صنعتی و غیرنفتی بهترین گزینه است و دولت استان کبک نیز با حمایت های مالی شرایط را برای ثبت شرکت شما فراهم می کند.

    اجاره های پایین املاک و مستغلات، وجود دانشگاه های متعدد و نیروی کار تحصیل کرده از جمله سایر مزایای ثبت شرکت در مونترال می باشد.

    ثبت شرکت در مانیتوبا؛ مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت در مانیتوبا

    هزینه های کلی ثبت شرکت در کانادا

    در نظر داشته باشید که هزینه های ثبت شرکت در استان های مختلف کشور کانادا متفاوت است و نمی توان نرخ ثابتی برای این هزینه ها در نظر گرفت.

    همچنین از عوامل دیگری که مجموع هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد، نوع  فعالیت شرکت و سرمایه اولیه مورد نظر شماست. قسمتی از هزینه های کلی نیز به تایید نام شرکت شما اختصاص پیدا می کند.

    توجه داشته باشید که ثبت شرکت در کشور کانادا به دو صورت فدرالی و استانی امکانپذیر است که در قسمت زیر هزینه های ثبت شرکت در هر استان به تفکیک توضیح داده شده است:

    هزینه ثبت شرکت در استان بریتیش کلمبیا ازحداقل  350$ دلار کانادا شروع  می شود به اضافه 30$ هزینه برای تایید نام.

    هزینه ثبت شرکت در استان آلبرتا از حداقل 450$ دلار کانادا شروع می شود به اضافه 30$ هزینه برای تایید نام.

    هزینه ثبت شرکت در استان ساسکاچوان از حداقل 265$ دلار کانادا شروع می شود به اضافه هزینه 60$ برای جست و جوی نام شرکت ها و تایید نام.

    هزینه ثبت شرکت در استان منیتوبا از حداقل 300$ دلار کانادا شروع می شود به اضافه 49$ هزینه جست و جوی نام شرکت ها و تایید نام.

    هزینه ثبت شرکت در آنتاریو بصورت ایمیل یا آنلاین از حداقل 300$ دلار کانادا شروع می شود به اضافه 60$ دلار کانادا هزینه ثبت نام شرکت شما.

    هزینه ثبت شرکت در استان کبک از حداقل 356$ دلار کانادا شروع می شود به اضافه 50$ هزینه جست و جوی نام شرکت.

    هزینه ثبت شرکت در استان نیوبرانزویک از حداقل 290$  شروع می شود که 260$ دلار کانادا به اضافه 30$ هزینه گزارش جست و جوی نام شرکت.

    هزینه ثبت شرکت در استان نوا اسکوشیا از حداقل 200$ دلار کانادا شروع می شود به اضافه 70$ گزارش جست و جوی نام شرکت.

    هزینه ثبت شرکت در شهرهای کانادا

    شرایط ثبت شرکت در کانادا

    شرایط ثبت شرکت در کانادا

    ثبت شرکت شما بسته به مدل انتخابی و همچنین استان مورد نظرتان شرایط خاص خود را دارد اما می توان گفت داشتن شرایط عمومی زیر برای شروع هر مدل بیزینسی الزامی است:

    • داشتن سن قانونی (۱۸ سال تمام یا بیشتر)
    • داشتن سابقه کار مدیریتی ( ۳ سال یا بیشتر)
    • عدم داشتن سوءپیشینه کیفری و مشکلات قضایی
    • داشتن تمکن مالی مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار خود
    • ارائه طرح تجاری قابل دفاع و مشخص کردن نوع فعالیت شرکت
    • عدم ورشکستگی کسب و کار شما در گذشته
    • داشتن آدرس حقیقی در کشور کانادا
    • افتتاح حساب در کشور کانادا
    • ارائه اساسنامه شرکت
    • ارائه مدرک تحصیلی

    شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت تجاری خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    فرم ارزیابی

    قوانین ثبت شرکت در کانادا

    اگر قصد دارید برای ثبت شرکت در کانادا اقدام کنید، مهم‌ترین نکته‌ این است که قوانین ثبت شرکت در ایالت‌های مختلف کانادا یکسان نیستند.

    با این ‌حال، تقریبا در تمام استان‌ها می‌توانید به کمک روش کارآفرینی، طرح ثبت شرکت در کانادا را آغاز کنید. برای ورود به این برنامه نیز باید در ابتدا در اداره مهاجرت استان مورد نظر خود در کانادا پرونده تشکیل بدهید.

    با در نظر گرفتن اینکه کدام ایالت را برای ثبت شرکت انتخاب می‌کنید، مسیر شما متفاوت خواهد بود و با توجه به اینکه سال به سال برخی قوانین ممکن است تا حدودی تغییر کنند، بهترین راه این است که بعد از تشکیل پرونده در اداره مهاجرت ایالت مورد نظر، تمامی جزئیات را به صورت مداوم مورد بررسی قرار دهید و در جریان اطلاعات و قوانین روز این کشور قرار بگیرید.

    البته برخی موارد برای تمامی ایالت‌ها تقریبا یکسان است. از مهم‌ترین قوانین عمومی ثبت شرکت در کانادا در ایالت‌های مختلف، عبارت‌اند از:

    فردی که قرار است شرکت در کانادا به نام او ثبت شود، باید بتواند مدارکی ارائه دهد که تایید کند وی در ۳ سال گذشته نیز مدیریت یک بیزینس یا کسب و کار را به عهده داشته است؛ بنابراین شما با هر سابقه شغلی قادر نخواهید بود در کانادا شرکت ثبت کنید و حتما باید سابقه مدیریت پروژه‌های تجاری را در کشور خود داشته باشید.

    مورد دیگری که باید انجام شود، امضای یک تعهدنامه از سمت مدیر شرکت است که مشخص می‌کند فرد حتما شرکت خود را در کانادا تاسیس خواهد کرد.

    در این تعهدنامه باید به‌طور مشخص نوع شرکت انتخاب شود و حتی مکان تاسیس شرکت نیز باید معلوم باشد.

    از دیگر بندهای این تعهدنامه زمان شروع فعالیت این شرکت است. همچنین باید حداقل یک کارمند تمام‌وقت که از اعضای خانواده شما نباشد، در این تعهدنامه معرفی شود.

    موضوع فعالیت شرکت نیز باید به‌طور جزئی مشخص شود؛ زیرا شما می‌توانید تنها در چهارچوب موضوع فعالیت شرکتی که ثبت می‌دهید فعالیت کنید؛ به عنوان مثال اگر موضوع شرکت شما بسته‌بندی و پخش مواد غذایی باشد، اما در واقع کارهای خدماتی انجام دهید، قطعاً تخلف محسوب می‌شود و باید جریمه پرداخت کنید؛ در غیر این صورت ممکن است مجوز شما باطل شود.

    لازم به ذکر است اگر برای روش ثبت شرکت در کانادا، ویزای این کشور را دریافت کرده‌اید، باید متعهد شوید که در مدت سه سال به‌طور کامل به تعهدات خود در مورد راه‌اندازی شرکت در کانادا عمل می‌کنید؛ در غیر این صورت ویزای شما باطل و ادامه فعالیت شما در کانادا غیرقانونی تلقی می‌شود.

    یکی دیگر از شرایط و قوانین عمومی ثبت شرکت در کانادا، مدرک تحصیلی مناسب است. اگرچه مدرک تحصیلی نیاز است، اما الزاماً مدرک تحصیلی شما نباید مرتبط با رشته‌های مدیریتی باشد.

    در حال حاضر بسیاری از مدیران شرکت‌های مختلف در کانادا دارای مدارک تحصیلی غیرمرتبط هستند.

    مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت در کانادا

    یکی دیگر از قوانین عمومی بسیار مهم برای ثبت شرکت در کانادا ارائه مدرک زبان است. با توجه به اینکه برخی از ایالت‌های کانادا مانند کبک فرانسوی‌زبان و برخی دیگر از ایالت‌ها همچون بیریتیش کلمبیا انگلیسی‌زبان هستند، مدرک زبان شما نیز باید متناسب با ایالتی که انتخاب کرده‌اید، باشد.

    به طور کلی در نظر داشته باشید که در حال حاضر مدرک زبان انگلیسی قابل پذیرش در تمام ایالت‌های انگلیسی‌زبان کانادا، آیلتس و تافل است. البته ممکن است اداره مهاجرت ایالت مورد نظر شما مدارک دیگری را نیز در کنار این مدرک‌ها درخواست کند.

    جلوگیری از کلاهبرداری در مهاجرت به کانادا ؛ اگر قربانی کلاهبرداری مهاجرت شده‌اید چه باید بکنید؟

    قوانین ثبت شرکت خارجی در کانادا

    ممکن است بخواهید برای ثبت شرکت خارجی در کانادا اقدام نمایید، به این معنی که شرکت در کشوری به غیر از کانادا تاسیس ‌شده است، اما سرمایه‌گذاران قصد دارند آن شرکت را در کانادا نیز به ثبت برسانند.

    در این مورد نیز شرایط و قوانین، متناسب با ایالت مورد نظر شما، متفاوت است. همچنین به یاد داشته باشید که اگر تصمیم دارید تجارت خود را به کلیه استان‌های کانادا گسترش دهید، باید در تمام ایالت‌ها شرکت خود را ثبت کنید.

    همچنین می‌توانید با توجه به میزان جمعیت ایالت‌های مختلف و موقعیت‌های شغلی موجود در آنها، ایالت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

    به‌ عنوان ‌مثال استان‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا از بهترین ایالت‌های کانادا برای ثبت شرکت و گسترش کسب و کار هستند.

    در ادامه می‌توانید با برخی قوانین عمومی ثبت چنین شرکت‌هایی در کانادا آشنا شوید:

    • ابتدا باید در ایالت مورد نظر تنها یک نمایندگی از شرکت خود داشته باشید
    • به قانون رقابت در کانادا توجه کنید. این قانون شامل مجموعه‌ای از قوانین است که بر اساس آن فضای رقابتی در یک زمینه تجاری و بازار عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود
    • قانون سرمایه‌گذاری در کانادا نیز بسیار حائز اهمیت است. این قانون از قوانین فدرال کانادا است و صرف‌نظر از اینکه شرکت شما در کدام ایالت ثبت می‌شود، انجام آن الزامی است
    • توجه به قانون‌های مرتبط با تولید محصول یا ارائه خدمات در کشور کانادا
    • توجه به قانون‌های مرتبط با اقامت مدیران شرکت در کانادا
    • کسب موافقت و تایید اداره رقابت در ایالت مورد نظر
    • درخواست مصاحبه با دولتمردان کانادا برای سرمایه‌گذاری در این کشور

    ثبت شرکت در عمان؛ مهاجرت به عمان با ثبت شرکت

    مراحل ثبت شرکت در کانادا

    مراحل ثبت شرکت در کانادا

    داشتن یک نام تجاری معین و طبق شرایط استان مورد نظر شما، اولین قدم در ثبت شرکت شماست.

    پس از انتخاب نام مناسب، به کمک سایت Corpseed می توانید در سریع ترین زمان ممکن چک کنید که آیا اسم مورد نظرتان توسط شخص دیگری استفاده شده یا خیر. در نظر داشته باشید که این نام قرار است زمان طولانی ای با شما همراه باشد، پس حتماً بهترین گزینه موجود را انتخاب کنید.

    شماره تجاری یک عدد 9 رقمی است که معرف کسب و کار شما به دولت های استانی و فدرال می باشد که به اختصار به آن BN می گویند. اگر قصد داشته باشید که کسب و کار خود را در استان کبک راه اندازی کنید، می بایست NEQ (Quebec Enterprise Number) بگیرید.

    صاحب بیزینس این حق انتخاب را دارد که شرکت خود را به صورت فدرال یا استانی ثبت کند. ثبت شرکت بصورت فدرال این امکان را به شما می دهد که بیزینس خود را با همان نام در تمامی استان ها و مناطق کشور کانادا داشته باشید اما هزینه های ثبت شما بیشتر خواهند شد.

    اگر گردش مالی شما در سال مبلغ 30000$ دلار کانادا یا بیشتر در طول یک سال باشد، باید حتما برای GST/HST اقدام کنید.

    صاحبان مشاغل با درآمد خالص کمتر نیز می توانند بصورت داوطلبانه برای GST/HST خود اقدام کنند و بعدا از مزایای معافیت های مالیاتی آن بهره مند  شوند.

    مقایسه سرمایه‌گذاری در کانادا و آمریکا؛ سرمایه گذاری در کانادا بهتر است یا آمریکا؟

    ثبت شرکت بصورت فدرال در کانادا

    اگر شما روش ثبت شرکت بصورت فدرال را انتخاب کنید، باید این پروسه را از Corporations Canada انجام دهید. این موسسه دارای دفاتر رسمی در شهر ونکوور، اتاوا، مونترال و تورنتو می باشد.

    در راستای ثبت شرکت شما بصورت فدرال، مدارک زیر باید اماده و ترجمه شده باشند :

    • اساسنامه شرکت
    • آدرس ثبت شده دفتر
    • نام تایید شده شرکت

    کلام پایانی 

    همانطور که گفته شد ثبت شرکت در کشور کانادا یکی از روش هایی می باشد که می توان از طریق آن به اقامت دائم کشور کانادا دست پیدا کرد.

    در این مقاله سعی شد به طور کامل همگی جوانب و شرایط ثبت شرکت به صورت فدرال و استانی بررسی شود و اطلاعات به روز و جامعی در اختیار شما همراهان گرامی گذاشته شد.

    اما در نظر داشته باشید ثبت شرکت از روش ICT یا Owner Operator دارای پیچیدگی های زیادی در مسیر خود است که نیازمند تجربه کافی و اختصاص زمان است.

    تیم مجرب ما در کانادا پاس با مدیریت جناب آقای مهیار حلاج پور (عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC) در تمامی مراحل ثبت شرکت شما را همراهی می کند.

    همچنین برای مشخص کردن برنامه مهاجرتی مناسب با شرایط خود می توانید با مشاوران حرفه ای گروه مهاجرتی کانادا پاس تماس بگیرید و با آگاهی کامل بهترین برنامه را انتخاب کنید.

    منبع مقاله

    سوالات متداول درباره ثبت شرکت در کانادا

    در نظر داشته باشید خرید بیزنس  یا راه اندازی  بیزنس (owner operator)  به خودی خود تبدیل به اقامت دائم نمی شود و موقت است ولی با لحاظ تمهیداتی امکان دریافت اقامت دایم را تسهیل می کند.

    بله. با خرید و یا تاسیس یک بیزنس در کانادا  خواهید توانست برای خود و همسرتان ویزای کار دریافت کنید و برای فرزندان ویزای تحصیلی دریافت کنید.

    شرکت های سهامی  (Corporation) ، شرکت هایی  با مالکيت انحصاری (Sole proprietorships) و شرکت های مشارکتی  (Partnership)

    زمانی که شخص برای گرفتن ویزای کار اقدام می کند، برای دریافت این ویزا کارفرمای کانادایی باید تمایل خود را برای استخدام یک فرد از خارج از کانادا را نشان بدهد.  به این منظور کافرما باید ابتدا مجوز های لازم را از دولت کانادا بگیرد. این مجوز وقتی صادر می‌شود که کارفرما توانایی این را داشته باشد که نشان دهد استخدام این فرد خارجی در بر روی بازار کار کانادا تاثیر منفی نخواهد داشت.

    بلی، می توانید. کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی که می خواهند با خانواده های خود بلافاصله به کانادا بیایند، می توانند یک کسب و کار که از قبل تاسیس شده را خریداری کنند و یا یک کسب و کار  جدید در کانادا راه اندازی کنند و سپس، سرمایه گذاران واجد شرایط می توانند به عنوان یک کارمند در سطح مدیریت،  تحت برنامه نیروی کار موقت خارجی فدرال  (TFW) برای ویزای کار اقدام کنند.

    با یک پیشنهاد شغلی دارای LMIA، می توانید درخواست اجازه کار کنید. پس از 12 ماه کار در کانادا در یک شغل با  0 NOC ،    Aو یا B بصورت تمام وقت (یا معادل آن)، می توانید از طریق گروه Class Experience Class – CEC یاتجربه کانادایی ، برای اقامت دائم اقدام کنید و یا احیانا با امتیاز اضافه LMIA از ابتدا از  طریق گروه federal skilled worker  برای اقامت دایم خود و خانواده اقدام کنید.

    مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


    مهیار حلاج پور

    «افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

    من مهیار حلاج پور هستم،

    عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

    زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

    شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

    و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

    کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
    ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
    × تماس با ما
    Copy link