راه اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا یکی از بیزینس‌هایی است که می‌تواند بسیار سودآور باشد. با برنامه‌ریزی مناسب، اجرا و سخت‌کوشی می‌توانید از موفقیت‌های بزرگی در کنار این کسب‌وکار برخوردار شوید. اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان یک آژانس هواپیمایی موفق در کانادا راه‌اندازی کرد در این مقاله با ما همراه باشید

مراحل کامل راه‌اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا

راه‌اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا جنبه‌های بسیار متفاوتی دارد. به همین دلیل برای موفقیت در این کسب‌وکار نیاز است اطلاعات کاملی درباره مراحل اصلی راه‌اندازی این بیزنس به دست آورید تا بتوانید الزامات این تجارت را برآورده سازید.

مراحل راه‌اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا و موارد موردنیاز برای انجام این کار عبارتند از:

1. نوع آژانس هواپیمایی و اهداف خود را مشخص کنید

زمانی که تصمیم می‌گیرید در مسیر راه‌اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا قدم بردارید، در ابتدا باید مشخص کنید هدف فعالیت آژانس شما چیست؟ به‌ عنوان ‌مثال، تصمیم دارید آژانسی راه‌اندازی کنید فقط به‌صورت تخصصی بر سفرهای کاری و تجاری تمرکز دارد یا قرار است هر نوع مسافری را بپذیرد؟ همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید یک آژانس مستقل راه‌اندازی کنید یا به یک آژانس میزبان یا دارای حق امتیاز به‌عنوان یکی از نمایندگی‌ها مشغول به کار شوید.

قطعا آژانس هواپیمایی مستقل دارای انعطاف و آزادی عمل بیشتری برای اداره کسب‌وکار خود است، اما در عین ‌حال به سرمایه بیشتری نیاز دارد. به ‌طور  کلی پیشنهاد می‌شود برای شروع بهتر است یک نمایندگی بگیرید تا بتوانید با نحوه اداره یک آژانس هواپیمایی در کانادا آشنا و با چالش‌های کمتری در ابتدای کار روبه‌رو بشوید.

در واقع پیوستن به یک فرانچایز به شما امکان دسترسی به آموزش و پشتیبانی بیشتری را می‌دهد، اما برای پیوستن به آن هزینه‌هایی نیز لازم است که ممکن است نحوه اداره کسب‌وکارتان را محدود کند. اگر مسیر فرانچایز را انتخاب می‌کنید، قبل از تکمیل مراحلی مانند انتخاب نام یا ساختن یک وب‌سایت، حتما با فرانچایز مورد نظر خود مشورت کنید تا وقت و هزینه شما تلف نشود. زیرا ممکن است ایده‌هایی را پیدا کنید که با نگرش فرانچایز شما همسو نباشد و درنتیجه اگر نتوانید از آن‌ها استفاده کنید، هزینه‌ای که صرف این کارها کرده‌اید، از بین می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید فرانچایز در کانادا به این لینک بروید.

2. نام آژانس هواپیمایی خود را انتخاب کنید

قدم بعدی برای راه‌اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا این است که یک نام مناسب برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. انتخاب نام بسیار مهم است، زیرا نام شرکت شما نام تجاری شما است و تا پایان عمر کسب‌وکار شما ماندگار خواهد بود. توصیه می‌شود برای این کار وقت بگذارید و تحقیق کنید تا نامی را انتخاب کنید که علاوه بر هماهنگ بودن با کسب‌وکار شما، معنی‌دار و به‌یادماندنی باشد.

3. طرح تجاری آژانس هواپیمایی خود را توسعه دهید

یکی از مهم‌ترین مراحل راه‌اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا تدوین بیزنس پلن یا طرح کسب‌وکار به شکلی صحیح و دقیق است. فرآیند ایجاد طرح شما تضمین می‌کند که بازار و استراتژی کسب‌وکار خود را کاملا درک کرده‌اید.

این طرح همچنین نقشه راه را در اختیار شما قرار می‌دهد که باید بر اساس آن کار را دنبال کنید و در صورت نیاز به منابع مالی و سرمایه‌گذاران ارائه دهید تا با گرفتن تسهیلات مناسب بتوانید سرمایه کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

به طور کلی، طرح کسب‌وکار شما باید شامل بخش‌های زیر باشد:

محتویات بخش مورد نظر بخش مورد نظر
این بخش باید کل طرح تجاری شما را به‌صورت خلاصه بیان کند و جزئیات کلیدی آژانس هواپیمایی شما را نشان بدهد. خلاصه اجرایی
این بخش به خواننده درباره تاریخچه آژانس هواپیمایی شما و نوع آژانس هواپیمایی شما می‌گوید. به‌عنوان‌مثال، آیا شما یک آژانس هواپیمایی تجاری هستید یا یک آژانس هواپیمایی با اهداف خاص را راه‌اندازی می‌کنید؟ نمای کلی شرکت
در این قسمت شما اطلاعات کلیدی در مورد صنعت خود را مستند می‌کنید. تحقیقات بازار انجام می‌دهید و مشخص می‌کنید که صنعت مورد نظر چقدر بزرگ است و چه روندهایی بر آن تاثیر می‌گذارد؟ تجزیه‌وتحلیل صنعت
در این بخش، مشتریان ایده‌آل یا هدف شما و مشخصات جمعیتی آن‌ها را باید مستند کنید. به‌عنوان‌مثال، از نظر درآمدی باید آن‌ها را ارزیابی کنید. تجزیه‌وتحلیل مشتری
در این بخش شما رقبای مستقیم و غیرمستقیم کلیدی را که با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد و نحوه ایجاد مزیت رقابتی خود را مستند می‌کنید. تجزیه‌وتحلیل رقابتی
برنامه بازاریابی شما باید در بخش‌های مختلف و از نظر نوع بازاریابی مشخص شود. طرح بازاریابی
در این بخش شما فرآیندهای کلیدی را که برای اجرای عملیات تجاری خود به آن نیاز دارید، تعیین خواهید کرد. همچنین باید نیازهای پرسنلی خود را تعیین کنید. درنهایت، در این بخش از برنامه خود، یک جدول زمانی رشد پیش‌بینی‌شده تهیه خواهید کرد که نقاط عطفی را که امیدوارید در سال‌های آینده به دست آورید را نشان می‌دهد. برنامه عملیاتی
این بخش پیشینه تیم مدیریت شرکت شما را شرح می‌دهد. تیم مدیریت
همه جزئیات مالی شرکت شما اعم از هزینه‌های موردنیاز، نحوه کسب درآمد آژانس و … را باید در این قسمت مشخص کنید. برنامه مالی

4. ساختار قانونی آژانس هواپیمایی خود را انتخاب کنید

در این مرحله باید یک ساختار تجاری قانونی برای آژانس هواپیمایی خود انتخاب کنید. سپس این ساختار و نام تجاری خود را در وزارت امور خارجه در هر ایالتی که تجارت خود را در آن اداره می‌کنید، ثبت کنید.

ساختارهای حقوقی رایج که می‌توانید برای ثبت آژانس هواپیمایی خود انتخاب کنید، عبارتند از:

· مالکیت انفرادی

شرکت انحصاری با مالکیت انفرادی یک واحد تجاری است که در آن صاحب آژانس هواپیمایی و کسب‌وکار، یک شخص حقوقی است. مالک یک شرکت انفرادی مسئول کلیه بدهی‌ها و تعهدات تجارت است.

برای ایجاد یک شرکت انفرادی نیازی به تشریفات نیست و راه‌اندازی آن نسبتا آسان است. مزیت اصلی یک شرکت انفرادی این است که هزینه‌های راه‌اندازی کمتری دارد. عیب اصلی این روش نیز این است که مالک، مسئولیت تمامی ضرر و زیان تجارت خود را به عهده دارد.

·  روش مشارکتی

شراکت یک ساختار قانونی است که در بین مشاغل کوچک نیز بسیار محبوب است. این توافق بین دو یا چند نفر است که می‌خواهند به‌صورت شراکتی با هم آژانس هواپیمایی راه‌اندازی کنند. از مزایای شراکت این است که راه‌اندازی آن آسان است و شرکا در سود و زیان تجارت سهیم هستند. معایب شراکت این است که شرکا قطعا در قبال بدهی‌های شرکت مسئول هستند و حل‌وفصل اختلافات بین شرکا می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

· شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

شرکت با مسئولیت محدود یا LLC، نوعی ساختار تجاری است که مسئولیت محدودی را برای صاحبان خود فراهم می‌کند. در واقع، صاحبان یک LLC شخصاً مسئول بدهی‌های کسب‌وکار نیستند. مزایای LLC برای آژانس هواپیمایی شامل انعطاف‌پذیری در مدیریت، مالیات عبوری (جلوگیری از مالیات مضاعف) و مسئولیت محدود شخصی است. عیب LLC این است که این ساختار در همه ایالت‌های کانادا در دسترس نیست و دارای مالیات خوداشتغالی است.

· شرکت C

C Corporation  یک نهاد تجاری است که از صاحبانش جدا است. شناسه مالیاتی خود را دارد و می‌تواند سهامدار داشته باشد. مزیت اصلی سشرکت سی برای آژانس هواپیمایی این است که مسئولیت محدودی را به صاحبان خود ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که مالکان، شخصا مسئول بدهی‌های کسب‌وکار نیستند. نقطه ‌ضعف این ساختار این است که شرکت‌های  سی شمول مالیات مضاعف هستند. به این شکل که شرکت به‌صورت جداگانه مالیات بر سود می‌پردازد و سهام‌داران نیز به‌صورت جدا مالیات بر سود سهام خود را باید پرداخت کنند.

· شرکت  S

S Corporation  نوعی شرکت است که به صاحبان خود محافظت با مسئولیت محدود ارائه می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد درآمد کسب‌وکار خود را به اظهارنامه مالیات بر درآمد شخصی خود منتقل کنند. بنابراین از مالیات مضاعف معاف می‌شوند. محدودیت‌های متعددی در ساختار شرکت S وجود دارد. از جمله تعداد سهام‌دارانی که می‌توانند سهام این شرکت را داشته باشند، محدود است.

با توجه به پیچیدگی‌های ثبت شرکت برای جلوگیری از ضرر و زیان در آینده به دلیل انتخاب نادرست ساختار ثبت شرکت توصیه می‌کنیم برای تعیین اینکه کدام ساختار قانونی برای شرکت شما مناسب‌تر است، با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید.

ثبت شرکت در کانادا از دو راه مختلف امکان پذیر است؛  ثبت شرکت از طریق ICT یا انتقال درون سازمانی یا
ثبت شرکت از طریق مالک گرداننده ( Owner Operator )

5. تأمین بودجه راه‌اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا 

در تدوین برنامه آژانس هواپیمایی خود، ممکن است به این نتیجه رسیده باشید که برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود علاوه بر سرمایه اولیه نیاز به افزایش بودجه دارید. در این صورت، منابع اصلی تامین مالی آژانس مسافرتی شامل پس‌انداز شخصی، خانواده و دوستان، تامین مالی کارت اعتباری، وام‌های بانکی، تامین مالی جمعی و سرمایه‌گذاران هستند. سرمایه‌گذاران افرادی هستند که سرمایه را در مراحل اولیه کسب‌وکار به‌حساب شرکت شما تزریق می‌کنند تا بتوانید بهتر آن را گسترش دهید و ایده‌های خود را اجرا کنید.

برای اینکه بتوانید سرمایه‌گذاران و بانک‌ها را برای گرفتن سرمایه اضافی و تسهیلات قانع کنید حتما باید طرح تجاری دقیق و کاملی را ارائه دهید. معمولا سرمایه‌گذاران در آژانس‌های هواپیمایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که معتقدند پتانسیل بالایی برای رشد دارد.

6. مکانی را برای کسب‌وکار خود تعیین کنید

اگر بخواهید یک آژانس هواپیمایی بزرگ با خدمات متنوع را ارائه دهید، حتی اگر برخی از نیروهای شما بتوانند بعضی از فعالیت‌ها را به‌صورت دورکاری انجام دهند، برای انجام کارهای مربوط به بسیاری از بخش‌ها نیاز به مکانی مشخص برای آژانس خود خواهید داشت. اگر هنوز در ایران هستید و تازه می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید بهتر است یک مکان یا یک آژانس هواپیمایی را اجاره کنید. زیرا در ابتدای کار اگر گردش حساب مناسبی نداشته باشید نمی‌توانید وام بگیرید و سرمایه بالایی برای خرید مکان نیاز دارید.

7. آژانس هواپیمایی خود را در IRS ثبت کنید

در مرحله بعد، باید کسب‌وکار خود را در خدمات درآمد داخلی (IRS) ثبت کنید که منجر به صدور شماره شناسایی کارفرما (EIN) توسط IRS می‌شود.

اکثر بانک‌ها برای افتتاح حساب از شما می‌خواهند که EIN داشته باشید. علاوه بر این، برای استخدام کارمندان، به یک EIN نیاز دارید، زیرا IRS پرداخت مالیات بر حقوق شما را از این طریق پیگیری می‌کند.

توجه داشته باشید که اگر یک مالک انحصاری بدون کارمند هستید، معمولا نیازی به دریافت EIN ندارید. در عوض، از شماره تامین اجتماعی خود به جای EIN به‌عنوان شماره شناسایی مالیات‌دهندگان استفاده می‌کنید.

8. یک حساب بانک تجاری باز کنید

مهم است که یک حساب بانکی تجاری به نام آژانس هواپیمایی خود ایجاد کنید. این فرآیند نسبتاً ساده است و شامل مراحل زیر خواهد بود:

  • بانکی را که می‌خواهید از آن خدمات دریافت کنید، شناسایی کرده و با آن تماس بگیرید.
  • مدارک موردنیاز را جمع‌آوری و ارائه دهید ( این مدارک به‌طورکلی شامل اساسنامه شرکت شما، گواهینامه رانندگی یا گذرنامه و مدرکی برای نشانی شرکت شما است. بسته به نوع بانک ممکن است مدارک دیگری نیز لازم باشد)
  • تکمیل فرم درخواست بانک و ارائه کلیه اطلاعات مربوطه

9. کارت اعتباری کسب‌وکار دریافت کنید

شما باید برای آژانس هواپیمایی خود یک کارت اعتباری کسب‌وکار دریافت کنید تا به شما کمک کند هزینه‌های شخصی و تجاری را جدا کنید. شما می‌توانید برای کارت اعتباری تجاری از طریق بانکی که در آن حساب ایجاد کرده‌اید، اقدام کنید یا از طریق یک شرکت کارت اعتباری برای دریافت آن اقدام کنید.

زمانی ‌که برای کارت اعتباری تجاری درخواست می‌دهید، باید اطلاعاتی در مورد کسب‌وکار خود ارائه کنید. این اطلاعات معمولا شامل نام، آدرس و نوع کسب‌وکار شما می‌شود. همچنین باید اطلاعاتی در مورد خود، اعم از نام، شماره تامین اجتماعی، تاریخ تولد و … ارائه کنید.

هنگامی‌که کارت اعتباری تجاری را دریافت کردید، می‌توانید از آن برای خرید موارد مختلف برای کسب‌وکار خود استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد سابقه اعتباری خود استفاده کنید که برای گرفتن وام و خطوط تلفن موردنیاز تجارت شما در آینده بسیار مهم است.

10. مجوزهای تجاری موردنیاز را دریافت کنید

هر ایالت، شهرستان و شهر در کانادا برای اجازه دادن به شروع یک کسب‌وکار مانند آژانس هواپیمایی دارای مجوزهای تجاری متفاوتی است. با این ‌حال، مواردی که در اکثر ایالت‌های کانادا مشابه هستند، عبارتند از:

مورد استفاده نوع مجوز
این مجوز برای اکثر مشاغلی که در کانادا فعالیت می‌کنند، مورد نیاز است. مجوز کسب‌وکار عمومی
مجوز فروشنده سفر(تور) به شما امکان می‌دهد خدمات هواپیمایی مانند بلیت هواپیما، اتاق‌های هتل و اجاره ماشین را به‌صورت قانونی بفروشید. مجوز فروشنده سفر
برخی از ایالت‌ها ممکن است از آژانس‌های هواپیمایی بخواهند که مجوز خاصی برای فروش بیمه هواپیمایی دریافت کنند. مجوزهای فروش بیمه

همان‌طورکه گفتیم مجوزهای موردنیاز برای آژانس‌های هواپیمایی از یک ایالت به ایالت دیگر متفاوت است، بنابراین حتما دستورالعمل‌های ایالتی و محلی خود را بررسی کنید تا دقیقا آنچه را که نیاز دارید، تعیین و برای اخذ آن اقدام کنید.

11. برای آژانس هواپیمایی خود بیمه تجاری بگیرید

بیمه تجاری برای هر کسب‌وکاری مهم است و آژانس هواپیمایی نیز از این قاعده مستثنا نیست. چندین نوع بیمه وجود دارد که یک آژانس هواپیمایی باید در نظر بگیرد، از جمله:

مزیت بیمه نوع بیمه
این بیمه از آژانس شما در برابر دعاوی مربوط به جراحت بدنی، خسارت مالی، صدمات شخصی و صدمات تبلیغاتی که در محل شما یا به دلیل عملیات تجاری شما رخ می‌دهد محافظت می‌کند. بیمه مسئولیت عمومی
این بیمه از آژانس شما در برابر ادعاهای ناشی از خطا یا کوتاهی در انجام خدمات حرفه‌ای محافظت می‌کند که به‌خصوص برای آژانس هواپیمایی بسیار مهم است. بیمه مسئولیت حرفه‌ای
این بیمه از آژانس شما در برابر ادعاهای ناشی از صدمات یا خسارات ناشی از نقص در محصولی که آژانس شما می‌فروشد یا اجاره می‌کند (مانند اجاره هواپیما) محافظت می‌کند. بیمه مسئولیت محصول
این بیمه آژانس شما را در برابر ادعاهایی مبنی بر عدم ارائه خدماتی که قول داده بودید یا اینکه آن خدمات را به روشی غیراستاندارد ارائه کرده‌اید، محافظت می‌کند. خطاها و حذفیات

لازم به ذکر است اگر نمی‌دانید که بهتر است دقیقا از چه بیمه‌هایی برای کسب‌وکار خود استفاده کنید می‌توانید با یک نماینده بیمه مشورت کنید و در مورد کسب‌وکار خود و نیازهای آن اطلاعات لازم را به نماینده مورد نظر بگویید. آن‌ها مواردی را که متناسب با این نیازها باشد، به شما توصیه می‌کنند.

12. بازاریابی آژانس هواپیمایی را فراموش نکنید

بازاریابی برای جذب و حفظ مشتریان در آژانس هواپیمایی شما امری ضروری است. موارد کلیدی بازاریابی که شما نیاز دارید، به شرح زیر است:

·        طراحی یک لوگوی مناسب

زمان و هزینه کافی را صرف ایجاد یک لوگوی خوب برای آژانس هواپیمایی خود کنید. لوگوی شما بر روی لوازم‌التحریر شرکت، کارت ویزیت، ابزار بازاریابی و غیره چاپ می‌شود. لوگوی مناسب می‌تواند اعتماد مشتری و آگاهی از برند شما را افزایش دهد.

·        طراحی وب‌سایت

با توجه به گسترش کسب‌وکارهای آنلاین و راحت شدن انجام امور مختلف از طریق اینترنت، اکثر مشتریان طرفدار شرکت‌هایی هستند که خدمات آنلاین نیز ارائه دهند. بنابراین برای کسب موفقیت بیشتر حتما باید یک وب‌سایت برای شرکت خود طراحی کنید.

یک وب‌سایت آژانس هواپیمایی حرفه‌ای اطلاعاتی درباره محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌دهید، تاریخچه شرکت و اطلاعات تماس، به مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد. نکته مهم این است که به یاد داشته باشید که ظاهر وب‌سایت شما تاثیر بسزایی بر مشتریان دارد و حتما باید توسط یک تیم حرفه‌ای انجام شود. همچنین وب‌سایت شما باید از نظر سئو و موتورهای جست‌وجو بهینه باشد تا در صفحه اول سرچ گوگل ظاهر شود.

·        حساب‌های رسانه‌های اجتماعی

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را با نام شرکت خود ایجاد کنید. حساب‌های موجود در فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و یا سایر شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی به مشتریان و مخاطبان هدف شما کمک می‌کنند آژانس هواپیمایی شما را به‌راحتی پیدا کنند و با آن تعامل داشته باشند. رسانه‌های اجتماعی همچنین مکانی عالی برای اجرای تبلیغات کسب‌وکار جدید شما هستند.

13. نرم‌افزار موردنیاز برای آژانس هواپیمایی خود را خریداری کنید

آژانس‌های هواپیمایی به نرم‌افزارهای خاصی برای انجام امور و خدمات خود نیاز دارند که بتواند چند کار را انجام دهد. موضوعیت این نرم‌افزارها عبارت‌اند از:

  • برای رزرو نام مسافران به نرم‌افزارهایی مانند Rezdyو   TravelPerkنیاز دارید.
  • شما همچنین یک نرم‌افزار حسابداری می‌خواهید که صورت‌حساب، کمیسیون و هرگونه وظایف حسابداری را انجام دهد. می‌توانید از نرم‌افزارهای عمومی‌تری مانند Quickbooks یا FreshBooks برای این کار استفاده کنید.
  • داشتن نرم‌افزارهایی مانند TripActions یا TripCreator که می‌تواند به‌سرعت برنامه‌های سفر برای مشتریان شما را ایجاد کنند نیز بسیار مفید است.

درنهایت، یک نرم‌افزار خوب مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می‌کند تا با مشتریان فعلی در ارتباط باشید و آن‌ها را برای خدمات بیشتر یا سفرهای بعدی‌شان به آژانس خود بازگردانید. بسیاری از آژانس‌ها از گزینه‌هایی مانند HubSpot و ActiveCampaign استفاده می‌کنند.

14. شروع به ایجاد مشارکت کنید

قبل از اینکه آژانس خود را راه‌اندازی کنید، مهم است که روابط صنعتی و تجاری خود را افزایش دهید. شما به یک عمده‌فروش هواپیما و همچنین قراردادهای ترجیحی تأمین‌کننده با خطوط هوایی، هتل‌ها، شرکت‌های کرایه هواپیما و اپراتورهای تور نیاز دارید. این مشارکت‌ها به شما امکان دسترسی به بهترین نرخ‌ها و محصولات را می‌دهد تا بتوانید خدمات درجه‌یک را به مشتریان خود ارائه دهید.

می‌توانید با شرکت در نمایشگاه‌های تجاری و سایر رویدادهای مربوطه، پیوستن به جوامع آنلاین متخصصان صنعت گردشگری به‌سادگی ارتباط برقرار کردن با شرکت‌های موردنیاز خود را آغاز کنید. اگر تصمیم دارید به یک آژانس میزبان یا فرانچایز بپیوندید، ممکن است از قبل به برخی از شراکت‌ها دسترسی داشته باشید و این یک مزیت محسوب می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای یافتن چنین ارتباطاتی، پیوستن به یکی از انجمن‌های محبوب هواپیمایی است.

15. استخدام کارمندان (در صورت نیاز)

اگر قصد دارید یک آژانس هواپیمایی کوچک را خودتان اداره کنید، دیگر نیازی به استخدام کارمندان اضافی نخواهید داشت. اما معمولا یک آژانس هواپیمایی بزرگ‌تر به چند نوع کارمند نیاز دارد. شما ممکن است به یک تیم فروش برای رزرو بلیت‌های سفر و فروش محصولات، نمایندگان خدمات مشتری برای کمک به مشتریان و متخصصان بازاریابی برای تبلیغ شرکت خود نیاز داشته باشید.

اگر به کارمندان بیشتری نیاز دارید، فرصت‌های شغلی را در جامعه محلی یا آنلاین به‌صورت آگهی استخدام ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که شرح شغلی که ایجاد می‌کنید مناسب است و سوابق و مهارت‌های افراد متقاضی با برندی که می‌خواهید بسازید، هماهنگی دارد.

16. افتتاح آژانس هواپیمایی

با انجام قدم‌هایی که تا اینجا توضیح دادیم شما آماده افتتاح آژانس هواپیمایی خود هستید.

وکیل رسمی مهاجرت به کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

به سوالات زیر پاسخ دهید، ما شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

هزینه یا سرمایه اولیه برای راه‌اندازی آژانس هواپیمایی چقدر است؟

برای راه‌اندازی یک آژانس مسافرتی، باید در بخش‌های مختلف اعم از گرفتن مجوزها، اجاره یا خرید دفتر کار، بازاریابی و نرم‌افزارهای سفر سرمایه‌گذاری کنید. هزینه راه‌اندازی یک آژانس هواپیمایی می‌تواند از چند هزار دلار تا بیش از یک میلیون دلار بسته به اهداف و خدمات شما متغیر باشد، بنابراین مهم است که قبل از شروع تحقیقات خود را به‌طور کامل انجام دهید.

یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌هایی که هنگام راه‌اندازی آژانس هواپیمایی متحمل خواهید شد، هزینه خرید یا صدور مجوز نرم‌افزار هواپیمایی است. این نرم‌افزار برای مدیریت رزرو شما ضروری است، بنابراین انتخاب یک ارائه‌دهنده معتبر بسیار مهم است. هزینه‌های دیگری که باید در نظر بگیرید شامل توسعه و طراحی وب‌سایت، بازاریابی و حقوق کارمندان است.

قبل از راه‌اندازی آژانس مسافرتی، مطمئن شوید که تحقیقات خود را در این رابطه به‌طور کامل انجام داده‌اید. زیرا این تجارت نیاز به یک سرمایه‌گذاری بزرگ دارد و اشتباهات مالی می‌تواند ضرر زیادی ایجاد نماید.

هزینه‌های جاری آژانس هواپیمایی چیست؟

در مورد هزینه‌های اداره یک آژانس هواپیمایی چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. سه حوزه اصلی هزینه‌های مستمر کارکنان، بازاریابی و عملیات خواهد بود. هزینه‌های پرسنل بسته به ‌اندازه آژانس شما و تعداد آژانس‌های هواپیمایی و سایر کارمندان شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد. هزینه‌های بازاریابی می‌تواند از تبلیغات آنلاین و توسعه وب‌سایت گرفته تا نمایشگاه‌های تجاری و تبلیغات چاپی متغیر باشد.

در نهایت، هزینه‌های عملیاتی می‌تواند شامل همه‌چیز از صدور مجوز و حق بیمه تا لوازم اداری و اجاره در نظر گرفته شود.  با درک این سه حوزه هزینه، می‌توانید بودجه‌ای واقع‌بینانه و پایدار برای آژانس هواپیمایی خود ایجاد کنید.

برخی از هزینه‌های کلیدی که باید در نظر داشته باشید، عبارت‌اند از:

دستمزد : 35.4 درصد از درآمد صنعت به دستمزد اختصاص می‌یابد.

استهلاک: تنها 0.4 درصد از درآمد صنعت مربوط به استهلاک است.

سایر موارد : هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی 4.3 درصد از درآمد را تشکیل می‌دهند.

اگر قصد دارید با ویزای سرمایه گذاری کانادا وارد خاک این کشور شوید ثبت شرکت در کانادا ، سرمایه گذاری کبک ، ویزای استارتاپ کانادا و ویزای کارآفرینی کانادا از گزینه های پرطرفدار پیش روی شماست.

نکات مهم درباره انتخاب نام برای راه‌اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا

همان‌طورکه پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره شد، انتخاب نام مرحله بسیاری مهمی برای راه‌اندازی یک آژانس هواپیمایی موفق است. در همین اساس در این قسمت چند نکته برای انتخاب نام برای آژانس هواپیمایی آورده شده است:

  • ابتدا مطمئن شوید که از نام انتخابی شما توسط فرد یا شرکت دیگری ثبت نشده است. نام مورد نظر خود را با پایگاه داده علائم تجاری و لیست نام‌های تجاری ثبت شده ایالت مورد نظر خود در کانادا بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا قبلاً ثبت شده است یا خیر؟ ( شما نمی‌توانید از نام‌هایی که قبلاً توسط اشخاص دیگر به طریقی ثبت شده و تحت پوشش حمایت حقوق معنوی در کانادا قرار گرفته است استفاده کنید و این کار جرم محسوب می‌شود.)
  • سعی کنید نام انتخابی شما ساده باشد. بهترین نام‌ها معمولا آن‌هایی هستند که به‌راحتی به خاطر سپرده می‌شوند و از نظر تلفظ و املا نیز آسان هستند.
  • به بازاریابی نام تجارت خود نیز فکر کنید. نامی را بیابید که نشان‌دهنده تجارت و اهداف شما باشد و قابلیت برند شدن را نیز داشته باشد.

برای شروع سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در شهرها و استان های آن توصیه می‌کنیم مقالات ثبت شرکت در ونکوور ، ثبت شرکت در انتاریو ، ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا و ثبت شرکت در استان کبک را مطالعه کنید.

خرید یا اجاره تجهیزات تجاری مناسب برای آژانس هواپیمایی

اکثر آژانس‌های هواپیمایی برای شروع فعالیت خود به تجهیزات زیادی نیاز ندارند. تنها چیزی که واقعا نیاز دارید یک یا چند رایانه، خط تلفن تجاری، چاپگر و دستگاه فکس است. اگر از مکانی خارج از خانه خود با کارمندان اضافی مانند یک دفتر کار واقعی برای تجارت خود استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد تجهیزات اداری اولیه و مبلمان پذیرایی و موارد موردنیاز دیگری را نیز تهیه کنید.

ثبت شرکت در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سخن آخر

راه‌اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا یک کسب‌وکار سودآور و درعین‌حال بزرگ است که نیاز به تحقیقات و بررسی‌های زیادی دارد. در این مقاله نیز ما سعی کردیم مهم‌ترین نکات برای موفقیت یک آژانس هواپیمایی در کانادا و نحوه راه‌اندازی آن را بیان کنیم. اگر در این رابطه سوال دیگری دارید، می‌توانید از کارشناسان باتجربه ما در مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس نیز کمک بگیرید و به بهترین نحو کسب‌وکار خود را در کانادا آغاز کنید.

سوالات متداول درباره راه‌اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا

در این بخش به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در مورد راه‌اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا پاسخ داده شده است:

هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه کدام نوع آژانس هواپیمایی سودآورتر است وجود ندارد. با این ‌حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که موفق‌ترین آژانس‌های هواپیمایی آن‌هایی هستند که می‌توانند طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه دهند. این خدمات ممکن است شامل موارد بسیاری از رزرو بلیت هواپیما و رزرو هتل گرفته تا ترتیب اجاره ماشین و تورهای راهنما باشد.

به‌طورکلی راه اندازی آژانس هواپیمایی در کانادا کار سختی نیست. بزرگ‌ترین چالش‌های اولیه شما هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار هواپیمایی خود به‌احتمال‌زیاد توسعه روابط صنعتی، ایجاد مشتری و تامین سرمایه اولیه موردنیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار شما خواهد بود. پیروی از مراحلی که بیان کردیم، به شما کمک می‌کند تا با موفقیت این تجارت را شروع کنید.

راه‌های زیادی برای کسب درآمد یک آژانس هواپیمایی وجود دارد. رایج‌ترین راه از طریق کمیسیون بلیت هواپیما، اتاق هتل و سایر خدمات مرتبط با سفر است. آژانس‌های هواپیمایی همچنین می‌توانند برای خدمات خود هزینه‌ای دریافت کنند. برخی از آژانس‌ها نیز ممکن است سوغاتی یا سایر محصولات مرتبط با سفر را بفروشند.

داشتن یک آژانس هواپیمایی مطمئنا می‌تواند سودآور باشد، اما میزان سود کسب‌وکار شما به عوامل مختلفی ازجمله اندازه و محل کسب‌وکار، نوع خدمات ارائه‌شده و سطح رقابت در منطقه بستگی دارد.

حقوق یک مدیر آژانس هواپیمایی معمولاً از 30 تا 78 هزار دلار در سال بسته به خدمات آژانس، بزرگی آژانس و … متغیر است.