ویزای ict کانادا مخفف Intra-Company Transfer است که نوعی ویزای کار موقت کانادا به حساب می آید. مهاجرت به کانادا از طریق ict به کارفرمایان اجازه می دهد برای گسترش فعالیت‌ها و تجارت خود بخشی از شرکت یا کارکنان و مدیران کلیدی خود را به کانادا منتقل کنند و از این طریق اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

بر همین اساس، در این مقاله تلاش شده است تا به جزئیات بیشتر درباره برنامه مهاجرتی درون سازمانی و ویزای کار و در نهایت اقدام برای دریافت اقامت دائم از طریق این برنامه، پرداخته شود.

برنامه مهاجرتی انتقال درون سازمانی (ICT) چیست؟

برنامه مهاجرتی انتقال درون سازمانی (Intra Company Transfer) یک مسیر مهاجرتی تحت برنامه تحرک بین‌المللی است که به صاحبان مشاغل خارجی واجد شرایط اجازه می‌دهد تا مشاغل خود را به کانادا منتقل و برای نیروهای کار ماهر خود مجوز کار دریافت کنند. درخواست ویزای انتقال درون سازمانی، این امکان را به شرکت و کارمندان آن می‌دهد که ویزای کار معاف از LMIA دریافت و از این طریق برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. تحت این برنامه، همسر و فرزندان متقاضی اصلی می‌توانند به ترتیب مجوز کار و مجوز تحصیل بگیرند.

ارتباط ICT و LMIA چیست

تاییدیه ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) کانادا سندی است که مالک شرکت/کارفرما در کانادا ممکن است قبل از استخدام یک نیروی متخصص خارجی به آن نیاز داشته باشد. کارفرمای کانادایی از طریق اقدام برای دریافت LMIA نشان می‌دهد که برای پر کردن یک شغل به نیروی کار خارجی نیاز دارد.

تاییدیه ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) مثبت به این معنی است که یک شهروند کانادایی یا یک مقیم دائم کانادا دارای مهارت یا تخصص متناسب برای پر کردن آن موقعیت شغلی در دسترس کارفرما نیست.

با توجه به قوانین مربوط به مهاجرت در کانادا، متقاضیان ویزای کار برای برنامه ICT کانادا معاف از دریافت تاییدیه ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) هستند و همین مورد باعث کاهش در زمان پردازش درخواست ویزا و آسان‌تر شدن روند درخواست شده است. با این حال، ممکن است در برخی موارد متقاضیان ملزم به دریافت تاییدیه ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) شوند.

ویزای ict کانادا

چه کسانی می‌توانند برای برنامه مهاجرتی درون سازمانی درخواست دهند؟

برنامه انتقال درون سازمانی برای جذب شرکت‌های معتبر از سراسر جهان به منظور گسترش فعالیت‌های آن‌ها در کانادا طراحی شده است. 3 دسته از افراد می‌توانند برای این برنامه اقدام کنند:

  1. صاحبان مشاغل، کارآفرینان و سهام‌داران شرکت‌های موفقی که در حال حاضر سمت‌های اجرایی در آن شرکت دارند و قصد انجام فعالیت‌های مشابه در کانادا را دارند.
  2. مدیران ارشد و مدیران اجرایی که در حال حاضر در یک شرکت خارجی مشغول به کار هستند و قصد دارند سمتی مشابه در کانادا داشته باشند.
  3. کارمندان کلیدی یک کسب و کار که دانش تخصصی بالا، منحصر به فرد یا کم‌نظیر دارند.

افراد دارای مشخصات فوق در صورت داشتن سایر معیارهای الزامی این برنامه، می‌توانند برای دریافت مجوز کار تحت عنوان این برنامه اقدام کنند.

سه نوع رایج انواع شرکت ها در کانادا عبارتند از مالکیت انحصاری، مشارکت (عمومی و محدود) و شرکت‌های بزرگ.

مراحل انتقال شرکت به کانادا

به صورت کلی مراحل انتقال شرکت به کانادا به صورت زیر است:

  1. ارزیابی معیارهای شرکت از نظر واجد شرایط بودن: 1 تا 2 روز
  2. ایجاد حساب کاربری در پورتابل کارفرما و ارائه پیشنهاد استخدامی به صورت آنلاین: 2 تا 4 روز
  3. تهیه بیزنس پلن: 2 تا 3 هفته
  4. پر کردن فرم‌ها و تهیه کلیه مدارک مورد نیاز برای برآورده کردن الزامات دریافت مجوز کار تحت برنامه انتقال درون سازمانی: 2 تا 6 هفته
  5. ارائه همه مدارک به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا به صورت آنلاین یا از طریق پست: 1 تا 7 روز
  6. پروسه انجام بیومتریک، ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و معاینه پزشکی: 4 تا 6 هفته
  7. شرکت در مصاحبه با افسر مهاجرت در دفتر ویزا و دریافت معرفی‌نامه: 10 هفته
  8. مهاجرت متقاضی اصلی به همراه خانواده به کانادا، ارائه معرفی‌نامه به افسر مرزی برای دریافت مجوز کار ICT: متغیر بسته به زمان‌بندی شرکت

الزامات برنامه انتقال دورن سازمانی کانادا ICT

کارآفرینانی که صاحب کسب و کارهای موفق در کشور خود هستند، می‌توانند برای گسترش تجارت خود در کانادا برای مجوز ویزای کار انتقال درون سازمانی درخواست دهند.

الزامات برای واجد شرایط بودن دریافت ویزای کار انتقال درون سازمانی عبارتند از:

  • شرکت اصلی باید حداقل 12 ماه و در حالت ایده‌آل 3 سال گذشته و قبل از اقدام برای توسعه در کانادا فعال بوده باشد.
  • شرکت اصلی نباید تخلف مالی داشته و باید توانایی پشتیبانی از فعالیت‌های خود در کانادا را داشته باشد.
  • متقاضی درخواست‌دهنده برای ویزای کار انتقال درون سازمانی باید در سه سال گذشته قبل از تاریخ درخواست، حداقل 12 ماه را با شرکت اصلی همکاری داشته باشد.
  • شرکت اصلی باید با شرکت در کانادا به عنوان یک شرکت مادر، شرکت تابعه یا وابسته مرتبط باشد.
  • فعالیت در شرکت کانادایی باید بادوام باشد و برای کانادایی‌ها شغل ایجاد کند.

همچنین، افسران مهاجرت موارد زیر را بررسی خواهند کرد:

  • آیا بیزنس پلن دقیقی برای اثبات تداوم فعالیت شرکت در کانادا وجود دارد و می‌تواند درآمد کافی برای پوشش هزینه‌ها و حقوق کارکنان خود کسب کند؟
  • آیا این گسترش منجر به ایجاد شغل برای کانادایی‌ها خواهد شد؟
  • آیا شرکت به اندازه‌ای بزرگ است که به یک مدیر کل یا اجرایی در کانادا نیاز داشته باشد؟

بنابراین، اگر اولین بار است که شرکتی (افراد حقوقی یا حقیقی) درخواست برای انتقال درون سازمانی در کانادا را ارائه می‌دهند، باید بتوانند ثابت کنند که درخواست گسترش برای شرکت منطقی است و فعالیت‌های شرکت جدیدشان در کانادا به احتمال زیاد موفق خواهد بود و ابعاد فعالیت شرکت، فرصت استخدام اشخاص محلی را فراهم خواهد کرد.

بنابراین، برای شرکت‌هایی که برای اولین بار برای این برنامه در کانادا اقدام می‌کنند، ارائه یک بیزنس‌پلن دقیق و محکم و با شرح تمام جزییات مربوط به گسترش علاوه بر رعایت معیارهای واجد شرایط بودن بسیار مهم است.

دریافت اقامت دائم از طریق برنامه انتقال درون سازمانی کانادا

شرط اصلی اخذ ویزای کارآفرینی کانادا تاسیس  یک بیزنس در کانادا است.

الزامات برای شناسایی ظرفیت اجرایی، ظرفیت مدیریت ارشد و دانش تخصصی متقاضیان

برای برآورده شدن تعریف ظرفیت اجرایی، یک موقعیت باید دارای برخی یا همه معیارهای زیر باشد:

  • مدیریت سازمان یا یک جزء یا عملکرد اصلی سازمان را هدایت می‌کند.
  • اهداف و خط‌مشی‌های سازمان، جزء یا عملکردی را تعیین می‌کند.
  • در تصمیم‌گیری آزاد و مختار است.
  • فقط نظارت یا هدایت کلی را از مدیران سطوح بالاتر، هیات مدیره یا سهامداران سازمان دریافت می‌کند.

برای برآورده شدن تعریف ظرفیت مدیریتی، یک موقعیت باید برخی یا همه معیارهای زیر را داشته باشد:

  • سازمان یا نهاد، بخش فرعی، عملکرد یا جزءای از سازمان را مدیریت می‌کند.
  • بر کار سایر کارکنان اعم از ناظر، متخصص یا سایر مدیران بخش نظارت و کنترل می‌کند، یا یک وظیفه اساسی در سازمان، یا بخش یا زیرمجموعه سازمان را مدیریت می‌کند.
  • صلاحیت استخدام و اخراج یا توصیه آن‌ها و هم‌چنین سایر اقدامات پرسنلی (مانند ارتقاء و مجوز مرخصی) را دارد.
  • برای صلاحدید در مورد کارکرد یا فعالیت روزانه کارمندان اختیار دارد.

برای برآورده شدن تعریف دانش تخصصی در یک موقعیت، متقاضی باید هم به دانش اختصاصی و هم به تخصص پیشرفته نیاز داشته باشد. این تعاریف در زیر آمده است:

  • دانش اختصاصی: تخصص خاص شرکت مربوط به محصول یا خدمات یک شرکت. بدین معنی که شرکت به شرکت‌های دیگر اجازه نمی‌دهد محصول یا خدمات آن را تکرار کنند و اطلاعات در این زمینه را فاش نکرده است.

تخصص پیشرفته: دانش تخصصی به دست آمده از طریق تجربه بالا (یعنی هر چه تجربه طولانی‌تر باشد، دانش به معنای واقعی کلمه «تخصصی» بیشتر است) و این تجربه باید اخیرا (یعنی در 5 سال گذشته) در سازمان کسب شده باشد و استفاده از آن توسط فرد مدنظر بهر‌وری زیادی برای کارفرما داشته باشد.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

شما هم می توانید با اقدام از طریق مجموعه مهاجرتی کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت تجاری خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

الزامات عمومی برای یک شرکت چند ملیتی

به طور کلی، شرکت خارج از کانادا و شرکت در داخل کانادا باید یکی از روابط زیر را داشته باشند: مادر، شرکت تابعه، شعبه یا وابسته.

این دو شرکت باید تجارت کنند. این بدان معناست که آنها به طور منظم و مستمر مشغول ارائه کالا و خدمات باشند. صرف وجود یک مکان در کانادا برای برآورده کردن این نیاز کافی نخواهد بود.

مبلغ سرمایه‌گذاری برای گسترش اولیه کسب‌وکار در کانادا

دولت کانادا حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری را برای شرکت‌ها با قصد توسعه در کانادا، تعیین نکرده است. با این حال، شرکت‌ها باید از نظر مالی سالم و دارای سرمایه لازم برای پشتیبانی از فعالیت جدید خود در کانادا و استخدام استعدادهای محلی باشند. برای کسب اطلاعات دقیقتر در این باره می توانید مقاله حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا را مطالعه کنید.

بنابراین، شرکت‌ها باید بتوانند فروش ناخالص بیش از 250 هزار دلار در سال و حداقل مبلغ سرمایه 100 هزار دلار را برای پوشش هزینه‌های عملیاتی سال اول داشته باشند. علاوه بر سرمایه اولیه، متقاضیان باید اثبات کنند که اگر تا پایان سال اول به خودکفایی نرسند، به منابع مالی یا دارایی‌های دیگری برای حمایت از کسب و کار خود در کانادا دسترسی دارند.

مبلغ سرمایه‌گذاری برای گسترش اولیه کسب‌وکار در کانادا

تمکن مالی برای ویزای ICT چقدر است؟

دولت کانادا حداقل تمکن مالی واجد شرایط برای برنامه انتقال درون سازمانی (ICT) تعیین نکرده است؛ اما باید شرکت تمکن مالی کافی برای راه‌اندازی کسب و کار در کانادا را داشته باشد. هم‌چنین، باید شرکت‌ها از نظر مالی مشکلی نداشته و دارای سرمایه لازم برای پشتیبانی از عملیات جدید خود در کانادا و استخدام افراد مقیم یا شهروند کانادا باشند.

با توجه به مطالب بالا و شرایط اقتصادی کانادا، بهتر است که شرکت دارای درآمد ناخالص بیش از 250 هزار دلار در سال و حداقل 100 هزار دلار دارایی نقدی داشته باشد. علاوه بر سرمایه اولیه، متقاضیان باید نشان دهند که اگر تا پایان سال اول به خودکفایی نرسند، دارای منابع مالی کافی برای حمایت از کسب‌وکار خود در کانادا هستند.

هزینه برنامه انتقال درون شرکتی کانادا

هزینه درخواست برای برنامه انتقال درون شرکتی کانادا به صورت زیر است:

  • هزینه انطباق کارفرما: 230 دلار کانادا
  • هزینه پردازش مجوز کار: 155 دلار کانادا
  • هزینه بیومتریک: 85 دلار کانادا برای یک نفر و 170 دلار کانادا برای یک خانواده

درباره الزامات و مراحل سرمایه گذاری در کانادا و دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا این مقاله را بخوانید.

مزایای برنامه انتقال درون سازمانی

به طور کلی، برخی از مهمترین مزایای برنامه انتقال درون سازمانی به شرح زیر است:

  • اجازه کسب و کار در کانادا
  • مهاجرت همراه با خانواده
  • امکان دریافت مجوز تحصیلی برای فرزندان
  • دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی رایگان
  • عدم الزام به داشتن نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی برای دریافت مجوز کار
  • عدم الزام به حداقل سرمایه
  • عدم الزام به حضور فیزیکی
  • دسترسی به فرصت‌های تجاری گسترده
  • امکان انتقال کارکنان کلیدی به کانادا از شرکت اصلی و مادر
  • سرعت در پردازش درخواست‌ها
  • امکان دریافت اقامت دائم

نحوه اقدام برای مجوز کار انتقال درون سازمانی

بعد از اطمینان از واجد شرایط بودن، متقاضیان باید یک استراتژی دقیق و منظم برای نحوه ارائه پرونده خود به مقامات مهاجرت کانادا داشته باشند. در مرحله بعد، متقاضیان باید مدارک مستدلی در حمایت از درخواست مهاجرت خود جمع‌آوری کنند و توضیحات مفصلی در مورد واجد شرایط بودن خود و ضروری بودن حضورشان در کانادا بدهند.

مراحل زیر کلیاتی در مورد درخواست برنامه انتقال درون سازمانی است:

  1. ثبت شرکت در کانادا به عنوان مادر، شرکت تابعه یا وابسته به شرکت اصلی
  2. تهیه یک بیزنس‌پلن برای شرح فعالیت تجاری پیشنهادی، تحقیقات بازار و نحوه برنامه‌ریزی شرکت برای اجرای یک عملیات سودآور در کانادا. (این بیزنس پلن باید دارای برنامه استخدام و پیش‌بینی جریان نقدی خود برای حداقل 2 الی 3 سال مطابق با استانداردهای صنعت باشد.)
  3. جمع‌آوری تمام مدارک مورد نیاز (مانند صورتحساب بانکی، اساسنامه، شواهد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غیره) برای درخواست مجوز کار
  4. ارسال درخواست مجوز کار: این فرآیند بسته به ملیت متقاضی بسیار متفاوت است. برخی از کشورها دارای توافقنامه‌هایی با کانادا هستند که به شهروندان آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا سفر مهاجرتی آسان‌تری تحت برنامه انتقال درون سازمانی داشته باشند. اگر متقاضی شهروند یک کشور معاف از ویزا باشد، امکان درخواست مجوز کار برنامه انتقال درون سازمانی را در بندر ورودی را خواهد داشت.

ویزای استارتاپ کانادا برخلاف تصور عموم٬ تنها منوط به ارائه یک ایده جدید برای کسب‌وکار نخواهد بود و پیچیدگی های بسیاری دارد.

مدارک مورد نیاز برای برنامه انتقال درون سازمانی کانادا

اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای برنامه انتقال درون سازمانی شرکت در کانادا به شرح زیر است:

  • فرم‌های درخواست آماده و امضا شده برای مجوز کار معاف از LMIA
  • فرم مشخصات خانواده
  • نامه‌ای از کشور مقصد (که توسط منابع انسانی محلی شما در کشور خارجی ارائه می‌شود).
  • یک عکس دیجیتال در اندازه 34 در 55 میلی‌متر
  • کپی پیشنهاد استخدام شرکت کانادایی
  • کپی رزومه
  • کپی انتصاب نامه‌ها و معافیت نامه‌های کارفرمایان فعلی و قبلی
  • اثبات توانایی مالی شخصی از جمله اظهارنامه مالیات بر درآمد برای دو سال گذشته
  • کپی صورتحساب‌های بانکی در سه ماه گذشته
  • کپی فیش حقوقی سه ماه گذشته
  • گواهی معاینه پزشکی

برای شروع سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در شهرها و استان های آن توصیه می‌کنیم مقالات ثبت شرکت در ونکوور ، ثبت شرکت در انتاریو ، ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا و ثبت شرکت در استان کبک را مطالعه کنید.

زمان پردازش ویزای انتقال دورن سازمانی کانادا

در وب‌سایت اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، زمان پردازش مخصوص برای هر کشور بیان شده است. به طور کلی، موارد زیر میانگین زمان پردازش برای دفاتر خاص این اداره در سراسر جهان است:

  • دفتر آنکارا: بیش از 6 ماه
  • دفتر دهلی نو: 3-4 ماه
  • دفتر ابوظبی: 6 ماه به بالا
  • شهر هوشی‌مین: بیش از سه ماه

بیان این نکته حائز اهمیت است که اغلب درخواست‌های برنامه انتقال درون سازمانی برای مدیران و کارکنان بخش مدیریت توسط دفتر مرکز پردازش ادمنتون (CPC – Edmonton) وابسته به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا پردازش می‌شود.

با توجه به اینکه این دفتر از فناوری پردازش ویژه‌ای موسوم به Chinook استفاده می‌کند، بنابراین نتایج پرونده را سریع‌تر ارائه می‌دهد. اگر درخواست شما برای این دفتر ارسال شود، احتمالا در عرض 1-2 ماه برای آن تصمیم‌گیری خواهد شد. با این حال، از طرفی امکان رد و ریجکتی ویزا کانادا در این دفتر نیز بالاتر از سایر دفاتر است. بنابراین، داشتن استراتژی مناسب با کمک یک وکیل مجرب مهاجرت به کانادا در مورد محل ارسال درخواست، موفقیت در پذیرش را بالا خواهد برد.

دلایل ریجکتی ویزای ICT کانادا

بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط اداره مهاجرت مهاجرتی کانادا، درصد تایید ویزای ICT کانادا براساس مکان مورد ارزیابی به صورت زیر است:

  • مرکز پردازش پرونده وگرویل، کانادا: 90 درصد
  • درخواست‌های داخلی: 88 درصد
  • سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها: 89 درصد
  • بندر ورودی (برای کشورهای معاف از ویزا): 100 درصد

با این حال، برخی از درخواست‌ها برای دریافت ویزای ICT کانادا بنا به دلایل مختلف رد می‌شوند (5 الی 10 درصد). متداول‌ترین دلایل ریجکتی عبارتند از:

  1. تشکیک افسر در صحت قصد متقاضی برای راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا
  2. عدم وجود روابط و وابستگی قوی بین متقاضی با کشورش.

از سایر دلایل احتمالی ریجکتی ویزای ICT کانادا برای مجوز کار C12 توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا به موارد زیر نیز می‌توان اشاره کرد:

  1. تامین مالی شعبه جدید در کانادا از حساب‌های شخصی متقاضی و استفاده نکردن از منابع مالی شرکت مادر.
  2. انتقال تعداد نیروی کار خارجی شعبه جدید در کانادا بیشتر از نیروی تمام وقت کانادایی به ویژه در سال اول
  3. عدم شفافیت نقش متقاضی در شرکت مادر قبل از انتقال به شعبه کانادایی و رابطه بین شرکت مادر و شعبه جدید در کانادا
  4. عدم ثبت کسب‌وکار در کانادا، نداشتن حساب بانکی فعال و دارای سرمایه یا یک اجاره‌نامه معتبر تجاری به عنوان محل راه‌اندازی کسب و کار در کانادا
  5. نداشتن دلیل موجه برای راه‌اندازی کسب و کار یا سرمایه‌گذاری در شعبه جدید در کانادا در آینده (نداشتن سابقه بازدید تحقیقاتی یا نبود سابقه معاملات و شراکت‌های تجاری در کانادا به معنای نداشتن دلیل موجه برای این مورد در نظر گرفته می‌شود.)
  6. نبود توجیه اقتصادی برای افتتاح شعبه جدید در کانادا به دلیل ناکافی بودن درآمد، سود و ابعاد و تعداد کارکنان شرکت مادر
  7. ماهیت و تمرکز بیزنس پلن بیشتر از این که بر قصد انتقال شعبه و عملیات تجاری – اقتصادی متمرکر باشد، بر تسهیل مهاجرت فردی متقاضی ارائه دهنده آن تمرکز دارد.
  8. عدم وجود مزیت اقتصادی برای کانادا از طریق ثبت درخواست مجوز کار برای راه‌اندازی یک شعبه جدید در کانادا

نکته: متقاضیان بهتر است برای افزایش شانس تایید و دریافت ویزا این مورد را درنظر بگیرند که این برنامه صرفا برای انتقال کارکنان و مدیران کلیدی شرکت‌های بزرگ طراحی شده است و گزینه‌ای برای مهاجرت افراد به عنوان اشخاص حقیقی نیست.

مدت زمان بررسی برنامه ICT چقدر است؟

میانگین زمان پردازش درخواست‌ها برای ICT بین 2 تا 10 هفته است. کشورهای معاف از ویزا در اولویت بررسی هستند. در این محدوده زمانی، طول مدت پروسه بیومتریک درنظر گرفته نشده است. متقاضیان 30 روز از زمان اعلام نتیجه درخواست‌شان  فرصت دارند تا برای پروسه بیومتریک اقدام کنند. مدت زمان پردازش ویزا بعد از بیومتریک حداکثر 8 هفته طول می‌کشد.

مدت زمان مجوز کار با برنامه انتقال بین شرکتی ICT چقدر است؟

مجوز کار ICT معمولا برای 1 تا 2 سال اعتبار دارند. در نظر داشته باشید که مجوز کار برای شرکت‌های استارت‌آپ تنها یک سال معتبر است و مجوز کار برای شرکت‌های معاف از ویزا تا 3 سال معتبر خواهد بود. شرکت‌های معاف از ویزا تبعه کشورهایی مانند ایالات متحده، انگلستان، اتحادیه اروپا، استرالیا و ژاپن ویزا هستند.

محاسبه آنلاین مدت زمان گرفتن ویزا

برای محاسبه مدت زمان صدور ویزای خود با کلیک روی لینک زیر، نوع برنامه مهاجرتی خود را از قسمت Select an application type انتخاب کرده سپس روی دکمه get processing times کلیک کنید.

بررسی مدت زمان پردازش ویزای کانادا
مدت زمان اعتبار مجوز کار برنامه انتقال درون سازمانی

مدت زمان اعتبار مجوز کار برنامه انتقال درون سازمانی

مجوزهای کاری که تحت برنامه انتقال درون سازمانی صادر می‌شوند، معمولا برای مدت زمان 1 تا 2 سال است. اگر متقاضیان در یک شرکت استارت‌آپی استخدام شوند، این مجوز کار تنها یک سال اعتبار خواهد داشت. برخی از اتباع کشورهای معاف از ویزا می‌توانند مجوز کار با اعتبار سه ساله دریافت کنند. این مجوز کار برای 2 تا 3 سال دیگر و در مجموع تا 5 سال برای نیروهای متخصص و 7 سال برای مدیران کل و اجرایی قابل تمدید است. برای تمدید مجوز کار متقاضی باید مدارکی ارائه دهد تا اثبات کند که:

  • شرکت‌های کانادایی و خارجی هنوز یک ارتباط واجد شرایط دارند
  • دفتر جدید در سال گذشته به ارائه مستمر کالا یا خدمات پرداخته است

تمدید اعتبار ویزای ICT کانادا

اعتبار مجوز کار اولیه برنامه ICT کانادا یک سال و در موارد خاصی 2 سال درنظر گرفته شده است. پیش از اتمام مدت اعتبار ویزا، دارندگان آن باید برای تمدید این مجوز کار اقدام کنند. امکان تمدید چندباره ویزا وجود دارد (بازه 2 تا 3 ساله و در در مجموع 7 سال).

همچنین ویزا در صورت تمدید می‌شود که تمام معیارها و الزامات مدنظر توسط اشخاص حقوق شرکت رعایت شود (مانند داشتن دفتر در کانادا و استخدام حداقل یک مقیم دائم یا شهروند کانادا در شرکت جدید)و هم شرکت مادر و هم شعبه آن در کانادا از نظر تجاری فعال باشد.

به صورت کلی مجوز کار در مجموع برای متخصصان برای 2 تا 3 (در مجموع 5 سال) و برای مدیران ارشد و اجرایی تا 7 سال قابل تمدید است.

در برنامه سرمایه گذاری کبک، همانند سایر برنامه‌های مهاجرتی، همان سیستم رقابتی و امتیازبندی برقرار است.

دریافت اقامت دائم از طریق برنامه انتقال درون سازمانی کانادا

پس از یک سال کار تمام وقت برای شرکت کانادایی، تبعه خارجی ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس اینتری شود. بسته به نقش شغلی، اتباع خارجی ممکن است واجد شرایط دریافت 50 یا 200 امتیاز بیشتر به دلیل استخدام (یا تحت عنوان پیشنهاد شغلی) برای کسب و کار خود در کانادا باشد.

این مورد موجب افزایش امتیازات متقاضی در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) می‌شود و متقاضی می‌تواند تحت برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا سیستم اکسپرس اینتری دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم را دریافت کند.

انتقال درون سازمانی کانادا و قراردادهای تجارت آزاد بین‌المللی

چندین کشور توافقنامه‌های بین‌المللی با کانادا دارند که به اتباع آن کشور برخوداری از مزایای ویژه‌ای برای اقدام در جهت برنامه انتقال درون سازمانی را می‌دهد. اتباع کشورهایی که از این مزایا برخوردارند، عبارتند از: ایالات متحده، مکزیک، شیلی، کلمبیا، پرو، کره، اتحادیه اروپا، استرالیا، ژاپن، و نیوزلند.

جمع بندی

کانادا برنامه‌های مهاجرتی متنوعی برای افراد متفاوت در سرتاسر جهان دارد. همچنین این کشور علاوه بر داشتن اقتصاد رو به رشد، پتانسیل بالایی به‌خاطر شرایط جغرافیایی خود برای گسترش و شروع فعالیت تجاری انواع مختلف شرکت در حوزه ‌های مختلف دارد.

یکی از برنامه‌های مهاجرتی، برنامه انتقال درون سازمانی است که این فرصت را برای افراد فراهم کرده است، برای گسترش فعالیت‌ها و تجارت خود بخشی از شرکت یا کارکنان و مدیران کلیدی خود را به کانادا مهاجرت کنند. یکی از مزیت‌های اصلی این برنامه دریافت مجوز کار معاف از LMIA و اقدام برای دریافت اقامت دائم است. برای این کار الزاماتی وجود دارد که در مقاله فوق به آن پرداخته شده است.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و انواع دیگر روش‌های مهاجرتی به کانادا که می‌تواند مناسب سوابق و سلایق شما باشد، با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس در ارتباط باشید.

سوالات متداول پیرامون انتقال درون سازمانی کانادا

هزینه درخواست ویزای کار برای انتقال درون شرکتی، 155 دلار کانادا است.

میانگین زمان پردازش درخواست ویزای انتقال درون شرکتی کانادا به صورت میانگین 2 تا 10 هفته است.

دارندگان ویزای کار انتقال درون شرکتی کانادا می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند. هم‌چنین پس از یک سال کار در کانادا، دارندگان این ویزا می‌تواند از طریق کلاس نیروی کار با تجربه کار کانادایی سیستم اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

خیر، شما نمی‌توانید تحت مجوز کار ICT کانادا شغل خود را تغییر دهید. این ویزا فقط به شما اجازه کار برای همان کارفرمای بیان شده در ویزای کار ICT کانادا را می‌دهد.

خیر، ویزای کار ICT کانادا یک مجوز کار باز نیست و دارندگان این ویزا باید برای کارفرمای تعیین شده کار کنند و فقط برای همان کارفرما امکان انتقال وجود دارد. برای تغییر شکل یا کارفرما، افراد باید دوباره برای دریافت ویزای کار اقدام کنند.

برای دریافت ویزای کار ICT کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان نیست، اما برای انجام وظایف شغلی بهتر است از تسلط خوبی در زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید.

حداقل سابقه کاری مورد نیاز برای این ویزا یک سال سابقه کار در پست مدیریتی است.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link