برای آن دسته از مالکان بیزینس و سرمایه‌گذارانی که قصد دارند کسب‌وکار خود را در یک کشور خارجی توسعه دهند، کانادا یک مقصد ایده‌آل است. موقعیت جغرافیایی کانادا، باعث شده تا برقراری روابط تجاری با ایالات متحده از این کشور، بسیار آسان‌تر از بسیاری از کشورهای دیگر دنیا باشد.

در دسترس بودن نیروهای کار ماهر، برخورداری از منابع طبیعی غنی مانند نفت، گاز و الوار و دسترسی آسان به بازار ایالات متحده از جمله عواملی هستند که انگیزه تجار خارجی برای انتخاب کانادا برای مهاجرت را افزایش می‌دهند.

کانادا همیشه در بسیاری از زمینه‌های کلیدی که کیفیت زندگی در یک کشور را تعیین می‌کنند، سرآمد بوده است. وقتی صحبت از عواملی مانند برابری اجتماعی و ثبات اقتصادی می‌شود، کانادا همیشه در بین کشورهای برتر دنیا قرار داشته است. در طی سال‌های اخیر، تعدادی از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی دفاتر جدیدی در کانادا تاسیس کرده‌اند.

آیا شما هم در اندیشه خرید بیزینس در کانادا هستید؟ این مقاله به شما اطلاعاتی در مورد مزایای کسب‌وکار در کانادا و برترین بیزینس‌های این کشور می‌دهد.

چرا کانادا بهترین کشور دنیا برای راه‌اندازی بیزینس است؟

در این بخش، به برخی از محکم‌ترین دلایلی که کانادا گزینه بسیار مناسبی را برای راه‌اندازی کسب‌وکار محسوب می‌شود، پرداخته شده است:

  • کانادا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیات را دارد. به همین دلیل است که برای سرمایه‌گذاران خارجی و صاحبان مشاغل جذابیت بسیار زیادی دارد.
  • بر اساس تحقیقات فوربس (Forbes)، کانادا در لیست بهترین کشورهای دنیا، جایگاه اول را دارد. دلیل اصلی این امر، اقتصاد پایدار و باثبات این کشور است که صاحبان مشاغل را از ریسک تعطیل شدن کسب‌وکار خود دور نگه می‌دارد.
  • برخی از دلایل ثبات اقتصادی بسیار بالای کانادا، نرخ پایین مالیات، آزادی تجارت و بوروکراسی کاملا مدیریت شده است.
  • کانادا دارای برخی از بهترین دانشگاه‌های دنیا است و موسسات آموزشی بسیار خوبی در آن وجود دارد که باعث می‌شود دسترسی بسیار خوبی به نیروهای کار ماهر و تحصیل‌کرده داشته باشد.
  • ۶۲ درصد از جمعیت جوانان کانادا (افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله) دارای تحصیلات عالیه هستند. این یعنی در کسب‌وکار کانادایی خود، هرگز با کمبود نیروی کار ماهر و تحصیل‌کرده مواجه نخواهید شد.
  • دسترسی کانادا از زمین و هوا و دریا بسیار راحت است. این کشور از نظر وسعت، دومین کشور بزرگ و پهناور دنیا است، بیش از ۵۵۰ بندر در آن وجود دارد و ۱۸ فرودگاه آن، جزو بزرگ‌ترین فرودگاه‌های دنیا هستند. مرز خاکی آن با ایالات متحده نیز باعث تقویت روابط تجاری بین این دو کشور و رفت و آمد راحت تجار شده است.
  • کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است که محیطی تمیز، شهرهای مدرن، زیبایی و کیفیت زندگی مطلوب را ارائه می‌دهد.
  • کانادا سرزمینی است که افراد می‌توانند در آن موفق شوند، خانواده‌ها می‌توانند از استانداردهای عالی زندگی بهره‌مند شوند و صنایع به رشد و شکوفایی برسند.
  • آزادی همیشه در همه جای کانادا اولویت اول است. مردم این کشور حتی در انتخاب شغل مورد نظر خود آزادی دارند. بسیاری از کانادایی‌ها خوداشتغال، فریلنسر، موسیقی‌دان و هنرمند هستند.
چرا کانادا بهترین کشور دنیا برای راه‌اندازی بیزینس است

درباره الزامات و مراحل سرمایه گذاری در کانادا این مقاله را بخوانید.

بهترین بیزینس‌ها در کانادا با سرمایه کم

پیش از اینکه بهترین کسب‌وکارهایی که می‌توانید با سرمایه کم در کانادا راه‌اندازی کنید را به شما معرفی کنیم، لازم است که توضیح دهیم این امر کاملا متغیر است. یعنی کسب‌وکاری که برای یک نفر مناسب در نظر گرفته می‌شود، ممکن است برای یک فرد دیگر مناسب نباشد.

با این حال، وقتی همه‌ جوانب از جمله تقاضا، درآمد، پایداری و سادگی راه‌اندازی یک کسب‌وکار را در نظر می‌گیرید، به ۴ گزینه اصلی می‌رسید که می‌توانید با سرمایه‌گذاری نسبتا کم آن‌ها را شروع کنید:

  1. تهیه غذا

اگر فقط یک چیز وجود داشته باشد که همه‌ مردم عاشق آن باشند، غذا است. غذا، افراد را دور هم جمع می‌کند. همچنین، زمانی که افراد به دلایل دیگری دور هم جمع می‌شوند، باز هم همیشه غذا در میان است.

به همین دلیل است که تهیه غذا، یکی از بهترین مشاغلی است که می‌توانید با سرمایه کم راه‌اندازی کنید. پذیرایی و غذا فقط مخصوص جشن تولد یا عروسی نیست، بلکه برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های کوچک هم بسیار مناسب است.

 

  1. کارواش سیار

با سرمایه بسیار کمی به اندازه ۲۵ هزار دلار و یا حتی کم‌تر، می‌توانید کسب‌وکار کارواش سیار خود را راه‌اندازی کنید. اگر به خودرو علاقه دارید و آزادی عمل و انعطافی که از مالکیت کسب‌وکار خود به دست می‌آیند را نیز می‌خواهید، پس این بیزینس می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

 

  1. خدمات نظافت

نظافت می‌تواند یکی از ناخوشایندترین کارها برای افراد باشد. در واقع، بسیاری از مردم از تمیز کردن متنفرند و حاضرند برای انجام آن به دیگران پول بدهند. اینجا است که این فرصت برای صاحبان کسب‌وکاری که از کوچک‌ترین فرصت‌ها استفاده می‌کنند، ایجاد می‌شود. شما می‌توانید یک کسب‌وکار خدمات نظافت را در مقیاس‌های مختلفی راه‌اندازی کنید.

می‌توانید روی نظافت منزل، نظافت دفتر کار، تمیز کردن پنجره‌ها یا حتی تمیز کردن مجرای هوا به طور تخصصی تمرکز کنید. به‌راحتی می‌توان با استخدام چند نظافتچی و به دست آوردن مشتریان جدید به طور مکرر، درآمدزایی خود را در این حوزه بالا ببرد. ارزان بودن تجهیزات کار هم جزو دلایل مهمی هستند که این شغل را بین مشاغل کم‌هزینه قرار دادیم. درباره راه اندازی شرکت خدماتی نظافتی در کانادا این مقاله را بخوانید.

 

  1. مشاوره بازاریابی

آیا تجربه خاصی در زمینه بازاریابی یا تبلیغات دارید؟ اگر چنین است، پس راه‌اندازی یک بیزینس خدمات مشاوره تبلیغاتی یا بازاریابی در کانادا، ارزش بررسی کردن دارد. با داشتن تخصص مناسب، می‌توانید کسب‌وکار مشاوره خود را با سرمایه بسیار کم راه‌اندازی کنید.

و حتی اگر تجربه زیادی ندارید، می‌توانید چند دوره آنلاین را با سرمایه‌گذاری اندک برای ارتقاء مجموعه مهارت‌ها و راه‌اندازی کسب‌وکار خود پشت سر بگذارید. صاحبان مشاغل، حاضرند پول زیادی به اشخاص ثالث بپردازند تا استراتژی‌های بازاریابی خود را بهبود دهند. این می‌تواند راهی سریع و آسان برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود بدون نیاز به خرید فضا برای فروشگاه، تامین و خریداری مواد اولیه یا استخدام کسی باشد. برای مطالعه درباره راه اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

پردرآمدترین بیزینس در کانادا

خرید بیزینس در تورنتو؛ مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس در تورنتو

بهترین بیزینس‌ها در کانادا با سرمایه بالا

اگر سرمایه زیادی دارید یا اطمینان دارید که سرمایه‌گذاران بزرگی پیدا خواهید کرد که در کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانید بیزینس‌های زیر را در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که این بیزینس‌ها برای افرادی که سرمایه کمی دارند، مناسب نیستند.

 

  1. بانکداری تجاری – درآمد در سال 2023: 221.4 میلیارد دلار

علیرغم نرخ بهره پایین و برخی وقفه‌ها در رشد اقتصادی، صنعت بانکداری تجاری در کانادا طی پنج سال اخیر گسترش پیدا کرده است. بانک‌ها موفق به تنوع بخشیدن در جریان‌های درآمدی و غلبه بر محدودیت‌های تحمیل شده به دلیل نرخ‌های بهره پایین و افزایش مقررات شده‌اند و اقداماتی اساسی در این راستا انجام داده‌اند.

در این صنعت، درآمدزایی عمدتا از طریق منابع درآمد بهره، مانند وام‌های تجاری و رهن، ایجاد می‌شود؛ اما از طریق منابع غیربهره، که شامل کارمزد انواع خدمات و کمیسیون می‌شود نیز درآمدزایی صورت می‌گیرد. افرادی که سرمایه بسیار زیادی دارند، می‌تواند بانکداری تجاری را به عنوان یکی از پربازده‌ترین حوزه‌ها در نظر داشته باشند.

 

  1. پمپ‌بنزین – درآمد در سال 2023: 147.4 میلیارد دلار

شرکت‌‌های بزرگی در کانادا وجود دارند که مخازن و پایانه‌های ذخیره نفت خام و فرآورده‌های نفتی مانند بنزین، سوخت دیزل، نفت کوره و گازهای نفتی مایع را ارائه می‌دهند. این مراکز، معمولا در نزدیکی پالایشگاه‌های اصلی، بنادر و مراکز صنعتی قرار دارند تا محصول را به سرعت و به شکلی کارآمد دریافت کنند و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

پمپ‌بنزین‌ها نقش مهمی در زنجیره تامین نفت خام و فرآورده‌های نفتی ایفا می‌کنند و این می‌تواند زمینه دستیابی به درآمدهای بسیار بالایی را برای صاحبان پمپ بنزین فراهم کند. درباره شرایط خرید پمپ بنزین در کانادا این مقاله را بخوانید.

 

  1. نمایشگاه خودرو – درآمد در سال 2023: 125 میلیارد دلار

با وجود رشد چشم‌گیر این صنعت در کانادا، انتظار می‌رود که در طی ۵ سال آینده نیز همچنان به رشد خود، هرچند به مقدار اندک، ادامه دهد. در حالی که تقاضا برای خودرو در اکثر دوره‌ها به دلیل شرایط اقتصادی کاهش پیدا کرده بود، انتظار می‌رود که این روند تغییر کند. بنابراین، اگر سرمایه بسیار زیادی دارید، می‌توانید فعالیت در این حوزه را به عنوان یکی از پردرآمدترین حوزه‌ها در نظر داشته باشید.

 

  1. فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی – درآمد در سال ۲۰۲۳: ۹۸.۲ میلیارد دلار

علیرغم مشکلاتی که در طی سال‌های اخیر در زنجیره تامین به وجود آمده است، اما صنعت سوپرمارکت به رشد خودش ادامه داده و انتظار می‌رود که این روند را در ۵ سال آینده نیز همچنان حفظ کند. بخش زیادی از درآمد حاصل از این صنعت، به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اختصاص داشته است و همین امر باعث شده تا فرصت بسیار خوبی برای افرادی که سرمایه زیادی دارند، به وجود بیاید تا بتوانند با اشتغال‌زایی و کمک به اقتصاد کانادا، در یک صنعت پردرآمد مشغول به کار شوند.  درباره الزامات راه اندازی سوپرمارکت در کانادا این مقاله را بخوانید.

 

  1. بیمه عمر و مستمری – درآمد در سال ۲۰۲۳: ۸۷.۱ میلیارد دلار

صنعت بیمه‌ کانادا، رشد مستمر و پایداری دارد. افرادی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، مسئولیت بیمه نامه‌های عمر، درآمد از کارافتادگی و سایر امور مشمول بیمه را می‌پذیرند. این در حالی است که حق بیمه‌های دریافتی از مشتریان را در انواع اوراق بهادار مالی، سرمایه‌گذاری می‌کنند. بدین ترتیب، درآمدی بالا به صورت پایدار برای خود تضمین می‌کنند.

مشکلات خرید بیزینس در کانادا را در این مقاله بررسی کرده ایم.

پردرآمدترین بیزینس‌ها در کانادا

بسیاری از مشاغل وجود دارند که با سرمایه نه چندان زیادی، می‌توانند درآمد بسیار بالایی برای صاحبان خود در پی داشته باشند. سرمایه مورد نیاز برای این مشاغل، نه خیلی زیاد است که عده انگشت‌شماری موفق به انجام آن‌ها شوند و نه خیلی کم است که همه بتوانند در آن‌ها فعالیت و یک کسب‌وکار در آن‌ها راه‌اندازی کنند. در ادامه، برخی از این مشاغل معرفی شده‌اند:

 

  1. اجاره آپارتمان – درآمد در سال ۲۰۲۳: ۱۴.۵ میلیارد دلار

در فضای بیزنس ارزش هر کسب‌وکاری  توسط عرضه و تقاضای آن تعیین می‌شود. دلیلی که باعث پردرآمد بودن این حوزه شده، این است که عرضه اجاره آپارتمان با سرعت کم‌تری نسبت به تقاضا برای آن رشد کرده است که باعث افزایش نرخ اجاره به نفع اجاره دهندگان شده است. شرایط اقتصادی مساعد و جمعیت رو به رشد کانادا باعث رشد هرچه بیشتر تقاضا برای اجاره آپارتمان شده است.

 

  1. انتقال نیروی برق – درآمد در سال ۲۰۲۳: ۱۲.۲ میلیارد دلار

شرکت‌های انتقال برق در کانادا مسئول ذخیره و توزیع برق از تاسیسات تولید بالادست کانادا هستند. این شرکت‌ها، شبکه‌های انتقال و توزیع را مدیریت می‌کنند که در مجموع به بیش از ۱۶ هزار کیلومتر می‌رسند تا به مشتریان مسکونی، صنعتی و تجاری خدمات رسانی کنند.

 

  1. عمده‌فروشی لوازم داروسازی و داروخانه – درآمد در سال ۲۰۲۳: ۴.۵ میلیارد دلار

مزیت بسیار بزرگی که عمده‌فروشان لوازم داروسازی و داروخانه در کانادا از آن بهره‌مند هستند، عدم وجود رقبای بزرگ خارجی است. این امر، باعث می‌شود که تنها بازیگر این صحنه باشند و نقش مهمی در زنجیره تامین ایفا کنند. بدیهی است که با داشتن چنین مزیتی، می‌توانند به درآمد بسیار زیادی هم دست پیدا کنند. درباره شرایط خرید یا راه اندازی داروخانه در کانادا این مقاله را بخوانید.

 

  1. عمده‌فروشی ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی – درآمد در سال ۲۰۲۳: ۲.۹ میلیارد دلار

افرادی که در حوزه عمده‌فروشی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی فعالیت دارند، انواع محصولات را برای صنایع مختلف توزیع می‌کنند. این محصولات شامل بالابرها، لیفتراک‌ها، موتورهای دیزلی، لوله‌ها و شیرآلات هستند. با وجود تنوع محصولات، کسب موفقیت در نهایت به فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در کانادا بستگی دارد، اما پتاسیل این حوزه برای دستیابی به درآمدهای چشم‌گیر غیرقابل انکار است.

 

  1. مزرعه لبنیات – درآمد در سال ۲۰۲۳: ۲.۲ میلیارد دلار

دامداری یکی از سودآورترین صنایع کانادا است که تقریبا در همه‌ استان‌های این کشور در بالاترین سطح از کیفیت و استاندارد انجام می‌شود. دامداران کانادایی، عمده درآمد خود را از فروش شیر به کارخانه‌های لبنی به دست می‌آورند. اگرچه میزان درآمدزایی در این حوزه به مقیاس کسب‌وکار نیز بستگی دارد، اما در هر مقیاسی که انجام شود، نسبت به سایر کسب‌وکارهای هم‌سطح خود، بیشتر درآمد دارد.

بهترین بیزینس‌های خانگی در کانادا

برای قرن‌ها، انجام فعالیت تجاری هم معنی با سفر به یک مکان خاص، اجاره یک ملک تجاری یا استخدام کارکنان بوده است؛ اما امروزه، با امکان کار کردن در منزل، پیچیدگی همه‌ این عوامل کم‌تر شده است. رشد و توسعه فناوری نیز یکی دیگر از عواملی بوده که امکان کار کردن را برای همه‌ افراد در هر زمان و مکانی فراهم کرده است.

این انعطاف‌پذیری، کمک بزرگی به راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی کرده است. با توجه به رشد بیزینس‌های خانگی، در این بخش برخی از بهترین مشاغل خانگی در کانادا، معرفی شده است:

  • بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)
  • وبلاگ نویسی (Blogging)
  • فروش محصولات به صورت آنلاین (Sell Products Online)
  • اجاره دادن بخشی از فضای منزل (Renting Out Your Space)
  • تولید محتوای متنی به صورت فریلنسری (Freelance Content Writing)
  • معلم خصوصی (Tutor)
  • فروش محصولات خانگی (Sell Homemade Products)
  • دستیار مجازی (Virtual Assistant)
  • نانوایی و شیرینی پزی خانگی (Home Bakery)
  • مدیریت رسانه‌های اجتماعی (Social Media Management)
  • نگهداری از کودکان در منزل (Daycare at Home)
  • ساختن پادکست (Podcasting)
  • فروش خدمات (Sell a Service)
  • تجارت حیوانات خانگی (Pet business)
  • برنامه‌ریزی رویدادهای مجازی (Virtual Event Planner)
  • نگهداری از افراد در منزل خودشان (House Sitting Business)

ثبت شرکت در کانادا از دو راه مختلف امکان پذیر است؛  ثبت شرکت از طریق ICT یا انتقال درون سازمانی یا
ثبت شرکت از طریق مالک گرداننده ( Owner Operator )

بهترین بیزینس در کانادا چیست؟

بهترین بیزینس در کانادا با ۵۰ هزار دلار سرمایه

حقیقت این است که به هر حال، برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کانادا یا هر جای دیگری از دنیا، باید مقداری سرمایه داشته باشید. در واقع، برای پول درآوردن باید حداقل کمی پول داشته باشید، اما نکته اینجا است که سرمایه مورد نیاز همه‌ کسب‌وکارها با یکدیگر یکسان نیست.

اگرچه برخی از کسب‌وکارها که تعدادی از آن‌ها را در این مطلب نیز معرفی کردیم، به صدها هزار دلار و حتی چند میلیون دلار سرمایه نیاز دارند، اما با سرمایه کمی به اندازه ۵۰ هزار دلار هم می‌توانید کسب‌وکارهای زیادی راه‌اندازی کنید.

بهترین بیزینس‌هایی که با ۵۰ هزار دلار سرمایه می‌توانید در کانادا شروع کنید عبارتند از:

نام بیزینس به فارسی

نام بیزینس به انگلیسی

سرمایه مورد نیاز

کافی‌شاپ سیار

Mobile Coffee Kiosk

۲۵ تا ۵۰ هزار دلار

چاپ سه بعدی

3D Printing

۱۰ تا ۵۰ هزار دلار

استودیو رقص

Dance Studio

۱۰ تا ۵۰ هزار دلار

نانوایی

Bakery

۱۰ تا ۵۰ هزار دلار

تهیه غذا

Catering

۵ تا ۵۰ هزار دلار

کامیون غذای سیار

Food Truck

۳۵ تا ۷۵ هزار دلار

کسب‌وکار مرتبط با حیوانات خانگی

Pet related business

۵ تا ۳۰ هزار دلار

خدمات ویرایش فیلم و عکس

Editing Services

۰ تا ۱۰ هزار دلار

سالن برنزه

Tanning Salon

۵۰  هزار دلار

بوتیک لوازم ورزشی

Fitness Boutique

۲۰ تا ۵۰ هزار دلار

ماشین خودکار که با انداختن پول محصول بیرون می‌دهد

Vending Machine

۲ تا ۵۰ هزار دلار

تعمیر موبایل

Cell Phone Repair

۱ تا ۳۰ هزار دلار

راه‌اندازی فضای کار اشتراکی

Co-Working Space

۳۰ تا ۱۰۰ هزار دلار

در حالی که این‌ها برخی از مشاغل برتر برای شروع در کانادا با تنها 50 هزار دلار هستند، صدها تجارت دیگر وجود دارد که می‌توانید تنها با چند هزار دلار در کانادا شروع کنید.

بهترین بیزینس‌ها در کانادا با ۱۰۰ هزار دلار سرمایه

اگر سرمایه بیشتری برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود دارید، چند گزینه‌ بیشتر در برابر خود خواهید داشت. برخی از کسب‌وکارهایی که با ۱۰۰ هزار دلار سرمایه می‌توانید در کانادا راه‌اندازی کنید عبارتند از:

نام بیزینس

سرمایه مورد نیاز

کافی شاپ

۵۰ تا ۱۲۵ هزار دلار

تعمیرگاه

۵۰ تا ۱۱۰ هزار دلار

خدمات حسابداری

۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار

خدمات زیبایی

۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار

برنامه ریزی رویدادها

۳۰ تا ۱۲۵ هزار دلار

بهترین بیزینس‌ها در کانادا از نظر تقاضا

بسیاری از مردم به راه‌اندازی یک کسب‌وکار بر اساس یک ایده جذاب فکر می‌کنند یا دوست دارند کاری را انجام دهند که به آن علاقه دارند. با این حال، متاسفانه بسیاری از این مشاغل در نهایت شکست می‌خورند، زیرا تقاضای کافی برای آن‌ها وجود ندارد.

یکی از اصلی‌ترین و مهمترین موضوعاتی که در انجام یک کسب‌وکار اهمیت دارد، تقاضا است. اگر مردم چیزی که شما ارائه می‌دهید را نخواهند، هیچ پولی درنخواهید آورد. به همین دلیل است که همیشه باید قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار خود، میزان تقاضا برای محصول یا خدمات خاصی که در آن ارائه می‌دهید را در نظر بگیرید.

برخی از پرتقاضاترین کسب‌وکارها در کانادا عبارتند از:

  • حوزه نرم‌افزار
  • ساخت‌وساز
  • تجارت الکترونیک
  • مشاور املاک
  • مراقبت‌های بهداشتی
  • خدمات مالی

سودآورترین بیزینس‌ها در کانادا

قبل از اینکه ایده کسب‌وکار خود را عملی کنید، باید بررسی کنید که صنعت آن به طور کلی، چقدر سودآوری دارد.

در ادامه، می‌توانید با برخی از سودآورترین بیزینس‌ها و صنایع در کانادا آشنا شوید:

نوع صنعت

میزان سودآوری در سال 2022

حفاری و استخراج نفت و گاز

7.9 میلیارد دلار

املاک و مستغلات

5.2 میلیارد دلار

حمل‌ونقل در مسیرهای طولانی

3.6 میلیارد دلار

لوازم دارویی

3.5 میلیارد دلار

خدمات مهندسی

3.1 میلیارد دلار

انرژی حرارتی

2.9 میلیارد دلار

نمایندگی خودروهای جدید

2.9 میلیارد دلار

بهترین بیزینس‌های تولیدی در کانادا

اکثر مردم، وقتی برای اولین بار به راه‌اندازی یک کسب‌وکار فکر می‌کنند، توجه چندان زیادی به بیزینس‌های تولیدی ندارند، زیرا تولید برای اکثر مردم، آنچنان هیجان‌انگیز و جذاب نیست؛ در صورتی که می‌تواند درآمد بسیار زیادی داشته باشد.

در واقع، بخش هیجان‌انگیز درمورد تولید، درآمد آن است. بر همین اساس در ادامه، بهترین و پردرآمدترین بیزینس‌های تولیدی که می‌توانید در کانادا راه‌اندازی کنید، معرفی شده است:

نوع صنعت

میانگین درآمد در سال

تولید پوشاک

880 هزار دلار

تولید مبلمان

400 هزار دلار

تولید نفت

350 هزار دلار

ارائه میان وعده سالم

6 میلیون دلار

تجهیزات تناسب اندام

8.5 میلیون دلار

مواد شوینده و لباسشویی

240 هزار دلار

محصولات زیبایی طبیعی

60 هزار دلار

بهترین بیزینس‌ها در کانادا برای مهاجران

اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید، یکی از بهترین فرصت‌های شغلی که می‌توانید به دست بیاورید، راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان است. در کانادا، مشاغل تحت مالکیت مهاجران، به طور متوسط نسبت به مشاغلی که توسط افراد کانادایی تبار مدیریت و کنترل می‌شوند، اشتغال‌زایی بیشتری دارند.

دولت کانادا، مهاجران را تشویق می‌کند تا کسب‌وکار خود را در این کشور راه‌اندازی کنند؛ زیرا این امر، به اقتصاد این کشور کمک می‌کند و باعث تقویت آن می‌شود.

در این بخش، برخی از بهترین فرصت‌های تجاری متعلق به مهاجران که می‌توانند در کانادا انجام دهند، ذکر شده است:

  • کشاورزی (مانند کار در مزرعه، رانندگی کامیون و فرآوری گوشت)
  • گردشگری و مهمان‌داری (مانند کافه، رستوران و هتل)
  • خرده فروشی (مانند فروشگاه‌های عرضه کننده کالاهای مختلف، پمپ بنزین، نمایندگی وسایل نقلیه موتوری)
  • ساخت و ساز (تجاری یا مسکونی)
  • خدمات حرفه‌ای (وکالت، پزشکی، حسابداری و…)

اگر هنوز به کانادا مهاجرت نکرده‌اید، می‌توانید با راه‌اندازی کسب‌وکار خود، برای شروع یک فرآیند مهاجرت سریع از طریق برنامه‌های نامزد استانی (PNP) درخواست دهید.

موفق‌ترین بیزینس‌ها در کانادا

موفقیت، می‌تواند برای افراد مختلف معانی متفاوت و زیادی داشته باشد؛ اما برای اکثر کارآفرینانی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستند، موفقیت به معنی کسب‌وکاری است که در چند سال اول راه‌اندازی و شکل‌گیری خود، پایدار بماند و دوام بیاورد.

اگر به دنبال کسب‌وکاری هستید که احتمال موفقیت آن زیاد باشد، باید ببینید که محبوب‌ترین بیزینس‌ها چه مشاغلی هستند و مردم بیشتر از چه خدماتی در آن‌ها استفاده می‌کنند. این مشاغل، به واسطه‌ تقاضای بالا، شانس بسیار زیادی برای دوام آوردن و موفقیت خواهند داشت.

برخی از موفق‌ترین کسب‌وکارهای کوچک در کانادا عبارتند از:

  • خرده‌فروشی (۱۲.۱ درصد از مشاغل کوچک)
  • ساخت‌وساز (۱۲.۳ درصد از مشاغل کوچک)
  • خدمات حرفه‌ای، علمی، فنی (12.1 درصد از مشاغل کوچک)
  • مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی (۹.۵ درصد از مشاغل کوچک)
  • سایر خدمات (۹.۲ درصد از مشاغل کوچک)

بهترین بیزینس‌ها در کانادا از نظر سرعت رشد و توسعه

طبق اطلاعات درج شده در وب سایت دولت کانادا، صنایعی که بیشترین رشد را در طی سال‌های اخیر داشته‌اند، در زمینه‌های زیر فعالیت داشته‌اند:

  • صنایع اطلاعاتی و فرهنگی
  • ساخت‌ ساز
  • تولید
  • آژانس مسافرتی
  • تولید ماشین‌آلات نیمه هادی
  • نمایشگاه خودرو
  • حمل‌ونقل هوایی
  • هتل‌داری
  • تجارت الکترونیک و مزایده‌های آنلاین
  • سالن‌داری سینما

اگر بخواهیم نام برخی از شرکت‌هایی که کسب‌وکار آن‌ها بیشترین و سریع‌ترین رشد را داشته است ذکر کنیم، می‌توان به کسب‌وکارهای زیر اشاره کرد:

نام شرکت

زمینه فعالیت

Fullscript

نرم افزار و بهداشت و درمان

Flexiti

خدمات مالی

Shipfusion

تجارت الکترونیک و حمل و نقل

Viral Nation

بازاریابی

Article

خرده فروشی و تجارت الکترونیک

LPI Mechanical

ساخت و ساز

Honk

فناوری اطلاعات

Talent.com

منابع انسانی

Pela

خرده فروشی

بهترین منطقه کانادا برای راه‌اندازی بیزینس کجاست؟

بهترین شهرهای کانادا برای راه‌اندازی بیزینس

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که زمان راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کانادا باید در نظر بگیرید، موقعیت مکانی آن است. شهری که کسب‌وکار خود را در آن راه‌اندازی می‌کنید، نقش بسیار پررنگ و مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت آن ایفا می‌کند و تاثیر زیادی در بیزینس شما خواهد داشت.

به یاد داشته باشید که دسترسی هر شهر به نیروی کار ماهر، راحتی برقراری ارتباط و کیفیت زندگی در آن، عواملی هستند که به طور مستقیم در کسب‌وکار شما تاثیرگذار خواهند بود. با در نظر داشتن این موارد، بهترین شهرهای کانادا برای راه‌اندازی بیزینس در ادامه معرفی شده‌اند.

پیش از آن در نظر داشته باشید که برخی از معیارهایی که زمان تهیه این لیست مد نظر قرار دادیم عبارت هستند از:

  • زمان رفت‌وآمد
  • نرخ اشتغال
  • رشد شهر
  • هزینه‌های زندگی
  • تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی

بهترین شهرهای کانادا برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار بر اساس معیارهای فوق، به شرح زیر است:

نام شهر

استان

هالیفاکس (Halifax)

نوا اسکوشیا (Nova Scotia)

اتاوا (Ottawa)

انتاریو (Ontario)

کلگری (Calgary)

آلبرتا (Alberta)

ساسکاتون (Saskatoon)

ساسکاچوان (Saskatchewan)

کبک سیتی (Quebec City)

کبک (Quebec)

لندن (London)

انتاریو (Ontario)

مونترال (Montreal)

کبک (Quebec)

ادمونتون (Edmonton)

آلبرتا (Alberta)

ونکوور (Vancouver)

بریتیش کلمبیا (British Clumbia)

تورنتو (Toronto)

انتاریو (Ontario)

کلام آخر

به طور کلی، فرصت‌های بی‌شماری در کانادا برای راه‌اندازی بیزینس وجود دارد. ما نیز در این مطلب کاناداپاس تلاش کردیم تا بهترین بیزینس‌های کانادا از جنبه‌های مختلف را به شما معرفی کنیم تا ایده بهتری از شرایط فعالیت تجاری در این کشور به دست بیاورید و شانس بیشتری برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق در این کشور داشته باشید.

اگر به راه‌اندازی بیزینس در کانادا علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مشاورین کاناداپاس تماس بگیرید تا بهترین بیزینس این کشور را بر اساس شرایط‌تان به شما معرفی کنند.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت تجاری خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرتی کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول بهترین بیزینس در کانادا

تولید محتوا به صورت فریلنسری، فروش محصولات آنلاین و بازاریابی دیجیتال، برخی از سودآورترین ایده‌های کسب و کار خانگی در کانادا هستند.

برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی در کانادا، ابتدا باید یک ایده داشته باشید. نام مورد نظر خود را انتخاب کنید، مالکیت آن را مشخص کنید و برای مالیات بر فروش استانی و سایر مالیات‌هایی که به کسب‌وکارتان تعلق می‌گیرد ثبت نام کنید.

عوامل تاثیرگذار بسیار زیادی در تعیین یک کسب‌وکار خوب وجود دارد؛ اما اگر همه‌ عوامل نظیر هزینه و سرمایه لازم برای راه‌اندازی، سختی کار و از همه مهم‌تر درآمد احتمالی را در کنار هم قرار دهیم، می‌توانیم بگوییم که بهترین بیزینس‌های کانادا خدمات نظافتی، کارواش سیار و تهیه غذا هستند.

صنایع ملک و املاک، ذخیره‌سازی و حمل‌ونقل و همینطور امور مالی، می‌توانند بالاترین میزان درآمد را در پی داشته باشند. اما هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار در این صنایع بسیار زیاد است و برای افراد مهاجرت چندان توصیه نمی‌شوند.

مشاغل زیر، جزو پردرآمدترین مشاغل در کانادا هستند:

  • عمده‌فروشی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی
  • مزرعه لبنیات
  • خدمات حقوق و دستمزد و حسابداری
  • کشاورزی گندم
  • کشاورزی سویا
  • عمده‌فروشی تجهیزات لوله کشی، گرمایش و تهویه مطبوع
  • تولید آلومینیوم

تورنتو، ونکوور، ادمونتون و مونترال بهترین شهرهای کانادا برای راه‌اندازی کسب‌وکار به شمار می‌روند. معیارهای انتخاب آن‌ها، مدت زمان رفت‌وآمد، نرخ اشتغال، رشد شهر، هزینه زندگی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در آن‌ها بوده است.

بهترین کسب‌وکارهایی که با سرمایه کم می‌توان در کانادا راه‌اندازی کرد را می‌توانید در بخش زیر مشاهده کنید. راه‌اندازی این کسب‌وکارها حداکثر ۵۰ هزار دلار سرمایه لازم دارد.

  • کافی‌شاپ سیار
  • چاپ سه‌بعدی
  • استودیو رقص
  • نانوایی
  • تهیه غذا
  • کامیون غذای سیار
  • کسب‌وکار مرتبط با حیوانات خانگی
  • تعمیر موبایل