ویزای استارت آپ کانادا (SUV) به کارآفرینان خارجی اجازه می‌دهد تا از طریق مهاجرت کاری با شروع یک استارتاپ قوی در این کشور ضمن کسب درآمد بسیار عالی، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. صاحبان استارت‌آپ‌های نوآورانه می‌توانند از این برنامه برای نقل‌مکان دائمی به کانادا استفاده کنند، مشروط بر اینکه سایر الزامات این برنامه را داشته باشند. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با مزایا و معایب ویزای استارت‌آپ کانادا و نحوه گرفتن آن آشنا کنیم.

نحوه اخذ ویزای استارتاپ کانادا

قبل از اینکه به بررسی مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا بپردازیم، باید درباره شرایط اخذ این ویزا اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری داشته باشیم.

بر این اساس، لیستی از الزامات تعیین شده توسط مقامات مهاجرتی کانادا برای کارآفرینانی که مایل به درخواست اقامت دائم در کانادا تحت برنامه SUV یا همان ویزای استارتاپ هستند،  در این بخش آمده است:

  • اتباع خارجی باید نامه پشتیبانی یا تعهد سرمایه‌گذاری را از یکی از سازمان‌های تعیین شده در کانادا دریافت کنند.
  • هر یک از اتباع خارجی باید حداقل 10 درصد از سهام استارتاپ را در اختیار داشته باشد.
  • اتباع خارجی و سازمان تعیین شده آن‌ها باید به صورت مشترک بیش از 50 درصد از کل سهام (حق رأی) در سرمایه‌گذاری راه‌اندازی را داشته باشند.
  • هر متقاضی باید حداقل مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح CLB 5 را داشته باشد.
  • هر متقاضی باید بودجه کافی برای اقامت در کانادا و حداقل سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپ را داشته باشد که دارایی او با تأییدیه حساب بانکی و انجام استعلام‌های لازم قبل از صدور ویزای استارتاپ مشخص خواهد شد.

علاوه بر موارد فوق، برای موفقیت در این برنامه، کارآفرینان باید آماده باشند تا معیارهای اساسی زیر را نیز رعایت کنند:

  • مالکیت یک کسب‌وکار نوآورانه یا موفق که درآمدی مقیاس‌پذیر و پایدار ایجاد می‌کند یا اعتبار بازاری بسیار قوی دارد.
  • دسترسی به سرمایه برای سرمایه‌گذاری راه‌اندازی استارتاپ که معمولاً حداقل حدود 200 هزار دلار برای هر متقاضی است.
  • همچنین باید دانش بسیار تخصصی یا تجربه منحصربه‌فرد در زمینه کاری خود داشته باشید یا تجربه مدیریتی قوی شما ثابت شده باشد.

خرید بیزینس و ثبت شرکت در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

مزایا و معایب ویزای استارت‌آپ کانادا

بهتر است قبل از هر اقدامی مزایا و معایب این برنامه را در نظر بگیرید تا بتوانید تصمیم بهتری برای روش اخذ ویزا جهت مهاجرت به کانادا اتخاذ کنید.

بسیار مهم است که به‌طور کامل درک کنید که این برنامه چه چیزی را ارائه می‌دهد و اینکه آیا این برنامه برای شما مناسب است یا خیر؟

در همین راستا، در این بخش به مزایا و معایب ویزای استارت‌آپ کانادا پرداخته شده است:

مزایای ویزای استارت‌آپ کانادا

مزایای ویزای استارت‌آپ کانادا

  • یک مسیر مستقیم و عالی برای اقامت دائم در کانادا.
  • برای همه ملیت‌ها این مسیر قابل انجام است و استثنایی وجود ندارد، بلکه باید ایده، تخصص و سرمایه حداقل برای این کار را داشته باشید.
  • هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های تجاری در کانادا وجود ندارد.
  • بدون نیاز به ارزش خالص یا تائید.
  • امکان مشارکت 5 نفر در راه‌اندازی یک استارتاپ را فراهم می‌کند (حداقل 10 درصد مالکیت برای هر شریک مورد نیاز است).
  • امکان نقل‌مکان به کانادا با اخذ مجوز کار در حین رسیدگی به درخواست اقامت دائم.

معایب ویزای استارت‌آپ کانادا

  • رقابت بالا برای به دست آوردن حمایت از سازمان‌های تعیین شده در کانادا جهت جذب سرمایه‌گذاری برای یک ایده؛ دریافت چنین حمایتی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.
  • زمان پردازش طولانی (3+ سال) برای به دست آوردن اقامت دائم
  • سرمایه‌گذاری‌های بالایی توسط خود ایده پردازان و شرکت‌ها برای تضمین اخذ حمایت از یک سازمان تعیین شده مورد نیاز است.
  • یک مدل تجاری بسیار توسعه‌یافته، قابل دوام و مقیاس‌پذیر با مسیر موفقیت‌آمیز مورد نیاز است.
  • خطر متوسط ​​امتناع در مرحله اقامت دائم و یا تأخیر به دلیل بررسی طرح رقبا
بازه زمانی برای اقامت دائم با ویزای استارتاپ

مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا در مقابل سایر برنامه‌های مهاجرت تجاری

در حال حاضر برنامه‌های مهاجرت تجاری مختلفی در کانادا وجود دارد که کارآفرینان می‌توانند علاوه بر برنامه ویزای استارت‌آپ برای نقل‌مکان به کانادا از آنها استفاده کنند.

به‌طور خاص، می‌توانید مجوز کار کارآفرینی C11، برنامه انتقال درون شرکتی، رده خوداشتغالی یا حتی مسیر LMIA را به کمک مشاوران خبره در یک موسسه مهاجرتی مانند موسسه کاناداپاس بررسی کنید.

برای مقایسه این برنامه‌ها و درک مزایا و معایب هر برنامه، می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید:

مسیر LMIA

دسته خود اشتغال

برنامه انتقال درون شرکتی

مجوز کار C11

ویزای استارتاپ

شاخص

کسب‌وکار کوچک یا متوسط ​​در کانادا (می‌تواند فروشگاه‌های رفاه، کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های ناخن و غیره باشد) کسب‌وکار خوداشتغالی در برخی از مشاغل خلاق مرتبط با هنر، فرهنگ و ورزش کارآفرینانی که شرکت‌های موفقی در کشور خود دارند می‌توانند عملیات مشابهی را در کانادا راه‌اندازی کنند. کسب‌وکار منحصربه‌فردی که شغل ایجاد می‌کند، اقتصاد را تحریک می‌کند یا دانش یا مهارت را به کانادایی‌ها منتقل می‌کند کسب‌وکار نوآورانه، بسیار مقیاس‌پذیر و درآمدزایی بالا

ایده کسب‌وکار

حداقل 50% 100% کسب‌وکار کوچک یا متوسط ​​در کانادا (می‌تواند فروشگاه‌های رفاه، کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های ناخن و غیره باشد) حداقل 50% حداقل 10%

ساختار مالکیت

هزینه خرید تجاری (معمولاً +100 هزار دلار) متقاضیان باید به حداقل 50 هزار دلار دسترسی داشته باشند. بستگی به تجارت دارد، اما کارآفرینان باید به حداقل 100 هزار دلار دسترسی داشته باشند. بستگی به تجارت دارد، اما کارآفرینان باید به حداقل 100 هزار دلار دسترسی داشته باشند. بین 10 تا 50 هزار دلار برای پرداخت به سازمان‌های تعیین شده (هزینه‌های مدیریت برای نامه پشتیبانی).

سرمایه‌گذاری در تجارت: حدود 200000 دلار

حداقل سرمایه‌گذاری

برای مجوز کار لازم نیست. لازم نیست، اما CLB 5 را به‌شدت توصیه می‌کنیم برای مجوز کار لازم نیست. برای مجوز کار لازم نیست. CLB 5

مهارت زبان

مرحله 1: LMIA: 3 ماه به بالا

مرحله 2: مجوز کار: معمولاً 3-6 ماه

بازه‌های زمانی برای جابجایی (مجوز کار) مخصوص همان کشور، معمولاً 3-6 ماه مخصوص همان کشور، معمولاً 3-6 ماه مخصوص همان کشور، معمولاً 3-6 ماه

بازه‌های زمانی برای جابجایی (مجوز کار)

استفاده از مسیر اکسپرس اینتری: 8 ماه تا 1 سال 2- 4 سال استفاده از مسیر اکسپرس اینتری پس از 1 سال: 8 ماه تا 1 سال (در مجموع 2 سال به بالا) استفاده از مسیر اکسپرس اینتری پس از 1 سال: 8 ماه تا 1 سال (در مجموع 2 سال به بالا) زمان پردازش فعلی: 3+ سال

با توجه به عقب‌ماندگی و تعداد درخواست‌های ارسال شده: 5+ سال

بازه زمانی برای اقامت دائم

بستگی به تجارت دارد. در تجربه ما 5٪ – 10٪ بسته به متقاضی بسیار متفاوت است بستگی به تجارت دارد. در تجربه ما بین 12٪ – 20٪ بستگی به تجارت دارد. در تجربه ما بین 12٪ – 20٪ 25% (طبق آمار رسمی)

خطر رد شدن

حداقل مبلغ برای راه اندازی استارتاپ در کانادا

چه کسانی نباید برای ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنند؟

برنامه ویزای استارت‌آپ برای آن گروه از کارآفرینان خارجی که سرمایه محدودی برای سرمایه‌گذاری دارند، برنامه گزینه مناسبی نیست.

یکی از الزامات کلیدی برای موفقیت در برنامه ویزای استارت‌آپ در کانادا، دریافت نامه پشتیبانی یا تعهد سرمایه‌گذاری از یکی از سازمان‌های تعیین شده در کانادا است.

اگر شما یا شرکت شما سرمایه کافی برای سرمایه‌گذاری اولیه در برنامه استارت‌آپ را نداشته باشد، شانس دریافت پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده در کانادا برای سرمایه‌گذاری در آن و موافقت سفارت کانادا برای صدور این نوع ویزا نزدیک به صفر است.

این شرط می‌تواند هم یک مزیت و هم یک عیب برای چنین برنامه‌ای محسوب شود؛ زیرا از طرفی باعث می‌شود افراد نابلد و بدون تخصص به‌راحتی نتوانند وارد کانادا شوند، اما از طرفی دیگر افراد متقاضی حتما باید با این شرایط هماهنگ شوند تا بتوانند از این برنامه استفاده کنند.

اگرچه برنامه SUV در کانادا و کشورهای خارجی با عبارت «به حداقل میزان سرمایه‌گذاری هم نیاز ندارید» تبلیغ می‌شود، اما حقیقت این است که شما به یک حداقل سرمایه‌ای برای شروع کار خود در کانادا نیاز دارید تا بتوانید از سازمان‌های تعیین‌شده، پشتیبانی لازم جهت جذب سرمایه را دریافت کنید.

ساده‌لوحانه است که باور کنید اگر ایده خوبی دارید، VC ها یا سرمایه‌گذاران مانند فرشته نجات در کانادا منتظر شما هستند و بدون چون و چرا سرمایه خود را برای ایده شما خرج می‌کنند و سرمایه اولیه را در اختیار شما قرار می‌دهند. معمولاً این‌طور نیست.

درواقع سرمایه‌گذاران VC دوست دارند با انجام سرمایه‌گذاری سود کنند و به همین دلیل همیشه به دنبال شرکت‌های بزرگ با سابقه کشش و درآمدزایی بالا قبل از سرمایه‌گذاری هستند؛ بنابراین اگر شما تخصص و سرمایه‌ای به‌عنوان اعتبار خود یا شرکتتان نداشته باشید چگونه می‌توانید آنها را برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ خود مجاب کنید؟

پس اگر شما یک کارآفرین با محصول یا خدمات عالی و سرمایه محدود برای رشد سرمایه‌گذاری خود هستید (کمتر از 200 هزار دلار)، برنامه ویزای استارت‌آپ برای مهاجرت به کانادا ممکن است مسیر مناسبی برای شما نباشد. البته ناامید نشوید، ما در ادامه این مقاله به مسیرهای جایگزین نیز خواهیم پرداخت.

اگر در هر یک از مراحل بالا نیاز به پشتیبانی دارید، مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس همراه شماست.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

نحوه دریافت نامه پشتیبانی برای برنامه ویزای استارت‌آپ کانادا

دریافت نامه پشتیبانی از یک سازمان مشخص شده کانادایی بسیار سخت است و نیاز به مهارت و قدرت بازاریابی دارد، زیرا استارت‌آپ شما باید نشان دهد که اعتبار بازار قوی یا درآمد قابل‌توجهی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

هیچ سرمایه‌گذاری بدون بررسی‌های بسیار دقیق و کامل برای ایده شما یا شرکت شما سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

حتی اگر ایده‌ای نوآورانه، مهارت‌های مرتبط و حداقل سرمایه لازم را برای اجرای آن دارید، برای موفقیت جهت جذب پشتیبانی و سرمایه از طرف شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کانادا بهتر است ابتدا با مشاوران کسب‌وکار تخصصی در این زمینه برای توسعه، آزمایش و اعتبارسنجی ایده خود صحبت کنید و اصطلاحاً بی‌گدار به آب نزنید!

به‌طورکلی نیز برای دریافت نامه پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده سرمایه‌گذار در کانادا، می‌توانید مراحل کلیدی زیر را دنبال کنید:

  1. Pitch Deck یا طرح تجاری خود را به‌طور دقیق و جز به‌ جز آماده کنید. هرچه طرح نوشتاری شما شفاف‌تر و اهداف شما ملموس‌تر باشد، شرکت‌های سرمایه‌گذار راحت‌تر برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ مورد نظر شما قانع می‌شوند.
  2. درخواست خود را برای بررسی و ارزیابی به یک یا چند سازمان، جهت سرمایه‌گذاری ارسال کنید.
  3. با هرکدام از سازمان‌ها که توانستید مجابشان کنید، مصاحبه کنید.
  4. قراردادی را با سازمان تعیین شده امضا کنید.
  5. پرداخت هزینه‌های سازمان تعیین شده را انجام دهید.
  6. نامه پشتیبانی از سازمان یا سازمان‌های تعیین شده را دریافت کنید.
  7. درخواست خود را برای اقامت دائم و اجازه کار ارسال کنید.
مراحل فرآیند درخواست برنامه ویزای استارت‌آپ کانادا

کلاهبرداری استارتاپ کانادا؛ آشنایی با ترفندهای کلاهبرداری از صاحبان ایده استارتاپ کانادا

مراحل فرآیند درخواست برنامه ویزای استارت‌آپ کانادا

درصورتی‌که تصمیم گرفته‌اید برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارت‌آپ کانادا اقدام کنید، باید کلیه مراحل زیر را به صورت جدی در نظر داشته باشید:

1.  فهرست سازمان‌های تعیین شده

بسته به نوع سازمان تعیین‌شده‌ سرمایه‌گذار در کانادا که با آن شریک می‌شوید، باید یک برنامه توسعه استارت‌آپ را تکمیل کنید یا از آن‌ها در ازای سهام در شرکت خود برای دریافت نامه پشتیبانی خود بودجه دریافت کنید.

این یکی از ضروری‌ترین الزامات SUV است. شما باید یک گواهی تعهد و نامه پشتیبانی از یک یا چند صندوق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، گروه‌های سرمایه‌گذار یا مراکز رشد کسب‌وکار دریافت کنید.

در ادامه بهترین شرکت‌ها و گروه‌ها برای اخذ سرمایه جهت جذب کمک‌های مالی در روند شروع استارت‌آپ که می‌توانید برایشان درخواست ارسال کنید یا با آن‌ها صحبت کنید، آمده است:

برای موافقت با سرمایه‌گذاری حداقل 200 هزار دلار باید حمایت حداقل یکی از این گروه‌ها را دریافت کنید:

  • 7 Gate Ventures
  • Arete Pacific Tech Ventures (VCC) Corp
  • BCF Ventures
  • BDC Venture Capital
  • Celtic House Venture Partners
  • Extreme Venture Partners LLP
  • First Fund
  • Golden Venture Partners Fund, LP
  • iNovia Capital Inc.
  • Intrinsic Venture Capital
  • Lumira Ventures
  • Nova Scotia Innovation Corporation (o/a Innovacorp)
  • PRIVEQ Capital Funds
  • Real Ventures
  • Red Leaf Capital Corp
  • Relay Ventures
  • ScaleUp Venture Partners, Inc.
  • Tangentia Ventures
  • Top Renergy Inc.
  • Vanedge Capital Limited Partnership
  • Version One Ventures
  • WhiteHaven Venture
  • Westcap Management Ltd
  • Yaletown Venture Partners Inc
  • York Entrepreneurship Development Institute (YEDI) VC Fund

شما باید یک یا چند سرمایه‌گذار را به این گروه‌ها متصل کنید تا با سرمایه‌گذاری حداقل 75 هزار دلار موافقت کنند:

  • Canadian International Angel Investors
  • Ekagrata Inc.
  • Golden Triangle Angel Network
  • Keiretsu Forum Canada
  • Oak Mason Investments Inc.
  • TenX Angel Investors Inc.
  • VANTEC Angel Network Inc.
  • York Angel Investors Inc.

شما باید در یکی از این برنامه‌ها پذیرفته شوید:

  • Alacrity Foundation
  • Alberta Agriculture and Forestry
  • Agrivalue Processing Business Incubator
  • Food Processing Development Centre
  • Alberta IoT Association
  • Biomedical Commercialization Canada Inc. (operating as Manitoba Technology Accelerator)
  • Brilliant Catalyst
  • Creative Destruction Lab
  • DMZ Ventures
  • Empowered Startups Ltd.
  • Extreme Innovations
  • Genesis Centre
  • Highline BETA Inc.
  • Innovacorp
  • Innovation Cluster – Peterborough and the Kawarthas
  • Innovation Factory
  • Interactive Niagara Media Cluster o/a Innovate Niagara
  • Invest Ottawa
  • Knowledge Park o/a Planet Hatch
  • L-SPARK
  • LatAm Startups
  • Launch Academy – Vancouver
  • LaunchPad PEI Inc.
  • Millworks Centre for Entrepreneurship
  • NEXT Canada
  • North Forge East Ltd.
  • North Forge Technology Exchange
  • Pacific Technology Ventures
  • Platform Calgary
  • Pycap Inc (o/a Pycap Venture Partners)
  • Real Investment Fund III L.P. o/a FounderFuel
  • Roseview Global Incubator
  • Spark Commercialization and Innovation Centre
  • Spring Activator
  • The DMZ at Ryerson University
  • Think8 Global Institute
  • Toronto Business Development Centre (TBDC)
  • Treefrog
  • TSRV Canada Inc. (operating as Techstars Canada)
  • University of Toronto Entrepreneurship Hatchery
  • VIATEC
  • Waterloo Accelerator Centre
  • York Entrepreneurship Development Institute

2. زمان پردازش برای برنامه ویزای استارت‌آپ

زمان پردازش SUV یا برنامه ویزای استارت‌آپ بسته به حجم کاری اداره مهاجرت کانادا می‌تواند متفاوت باشد.

دستورالعمل‌های عمومی بیان می‌کند که دوره انتظار برای تصمیم‌گیری نهایی در مورد درخواست شما برای اخذ اقامت دائم به کمک ویزای استارتاپ می‌تواند بین 3 تا 5 سال طول بکشد که همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفتیم یکی از معایب این نوع ویزا محسوب می‌شود.

البته زمان تائید یا رد درخواست اولیه برای مهاجرت به روش ویزای استارتاپ نهایتاً بین 6 تا 12 ماه است.

3. هزینه‌های استارت‌آپ ویزای کانادا

هزینه‌های برنامه ویزای استارت‌آپ در کانادا حدودا بین 165  تا 300 هزار دلار است که بسته به عوامل مختلف متغیر و حتی ممکن است در برخی شرایط از 300 هزار دلار نیز بیشتر شود.

همان‌طور که پیشتر نیز به این موضوع اشاره شد، برنامه ویزای استارت‌آپ برای کارآفرینانی که به حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در طرح تجاری خود در کانادا دسترسی ندارند، مناسب نیست.

جداول زیر به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که چه مقدار پول برای برنامه ویزای استارت‌آپ خود باید کنار بگذارید.

همه هزینه‌های زیر تخمینی و تقریبی برحسب دلار آمریکا است و شما باید همه آن‌ها را در نظر داشته باشید تا دچار مشکلات مالی برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا نشوید:

شرایط

هزینه‌های آماده‌سازی طرح

اگر استارت‌آپی دارید که نوآورانه، مقیاس‌پذیر است و سالانه بیش از 500 هزار دلار درآمد ایجاد می‌کند 3000 تا 5000 دلار
این هزینه معمولاً شامل تحقیقات بازار و تائید فرضیات شما در بازار کانادا می‌شود. همچنین برای ایجاد کشش اولیه از طرف مشتریان برای دستیابی به تناسب محصول با بازار که سازمان‌های تعیین شده نیاز دارند اگر استارت آپ شما الزامات فوق را برآورده نکند، بیش از 100 هزار دلار

هزینه دریافتی

سازمان‌های تعیین شده

40000 دلار به ازای هر شرکت انکوباتورها
35000 دلار به ازای هر شرکت سرمایه‌گذاران
50000 دلار به ازای هر شرکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر

میزان دریافتی

هزینه‌های دولتی

1540 دلار روابط عمومی: متقاضی اصلی
1040 دلار روابط عمومی: همسر
150 دلار روابط عمومی: فرزند وابسته

هزینه‌های حرفه‌ای و قانونی مربوط به وکیل تقریباً بیش از 20 هزار دلار برای هر متقاضی است.

هزینه‌های قانونی

این هزینه‌ها به ماهیت تجارت و صنعت شما بستگی دارد. بااین‌حال، معمولاً باید حداقل 100 هزار دلار به ازای هر متقاضی برای تأمین هزینه‌های عملیاتی سرمایه‌گذاری راه‌اندازی طرح خود درحالی‌که منتظر اخذ اقامت دائم خود در کانادا هستید، کنار بگذارید.

هزینه‌های اجرایی کسب‌وکار

مطالعه مقاله وکیل ویزای استارتاپ کانادا برای آشنایی با چگونگی انتخاب وکیل مهاجرت ضروری است.

نرخ موفقیت ویزای استارت‌آپ کانادا

اگر درخواست SUV شما به‌طور دقیق و صحیح انجام، تمام الزامات برآورده و مدارک لازم ارائه شده باشد، به شما اجازه داده می‌شود تا کسب‌وکار خود را در کانادا از این طریق توسعه دهید.

به‌طورکلی طبق آمار موجود، برنامه SUV دارای نرخ موفقیت عمومی بالای 75 درصد است؛ بنابراین یکی از برنامه‌های عالی سرمایه‌گذاری در کانادا است که نسبت به سایر سرمایه‌گذارها به سرمایه اولیه بسیار پایین‌تری نیاز دارد و شما می‌توانید بعد از شروع ابتدایی ایده خود سرمایه‌های بیشتری را جذب نمایید و کارتان را تا حد قابل‌توجهی گسترش دهید.

بااین‌حال،  نکته دیگری که می‌تواند در میزان تائید درخواست شما تأثیر بگذارد نوع سازمانی است که از استارتاپ شما حمایت می‌کند و  باید به شکل زیر ‌باشد:

  • 78 درصد برای استارت‌آپ‌هایی که توسط انکوباتورهای کسب‌وکار حمایت می‌شوند.
  • 80 درصد برای استارت‌آپ‌هایی که توسط شبکه‌های سرمایه‌گذاری پشتیبانی می‌شوند.
  • 43 درصد برای استارت‌آپ‌هایی که توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر حمایت می‌شوند.
هزینه‌های درخواست ویزای استارت آپ کانادا

نحوه درخواست ویزای استارت آپ کانادا

مراحل درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا به شکل زیر است:

1. پر کردن فرم درخواست:

  • فرم درخواست عمومی برای کانادا را پر کنید.
  • بر روی دکمه “Validate” در فرم کلیک کنید و مطمئن شوید که تمام فیلدهای لازم را تکمیل کرده‌اید.
  • فرم درخواست تائید شده را چاپ کنید و مطمئن شوید که صفحه بارکد را درج کرده‌اید.
  • فرم را امضا کنید و تاریخ بزنید.

2. چک‌لیست سند را تکمیل کنید:

  • تمام اسناد فهرست شده را به ترتیب مشخص شده در چک‌لیست اسناد جمع‌آوری کنید.
  • تمام مدارک لازم را در یک پاکت در بسته قرار دهید.
  • چک‌لیست سند را پرینت بگیرید و آن را امضا کنید.
  • چک‌لیست سند را به‌عنوان صفحه جلد درخواست خود وارد کنید.

3. هزینه‌های درخواست خود را بپردازید:

هزینه‌های درخواست شامل هزینه‌های پردازش درخواست شما و هرکسی است که در درخواست شما گنجانده شده است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حق هزینه اقامت دائم
  • هزینه‌های شخص ثالث ازجمله هزینه‌های معاینات پزشکی، گواهی پلیس و آزمون زبان
  • هزینه‌های بیومتریک (هزینه مربوط به انگشت‌نگاری و مراحل تائید درخواست ویزا در سفارت کانادا) که در جدول زیر مشخص شده است:

هزینه بر حسب دلار کانادا

نوع متقاضی

85 دلار متقاضیان فردی
170 دلار (هزینه تنها برای پدر و مادر محسوب می‌شود) درخواست خانوادگی
حداکثر هزینه 255 دلار گروه‌هایی متشکل از 3 نفر یا بیشتر، هنرمندان مجری و کارکنان آنها

دلایل تأخیر و رد درخواست ویزای استارت‌آپ برای کانادا

درصورتی‌که افسر مهاجرت به هر دلیلی به واقعی بودن یا وجود شرکت شک داشته باشد، بازبینی دقیق و همتا را آغاز می‌کند.

هیات بازبینی همتا بررسی می‌کند که آیا تمامی مدارک ارائه شده درست یا خیر؟ در صورت بروز شرایط زیر درخواست ویزای استارتاپ کانادا رد خواهد شد:

  • واحد سرمایه‌گذاری دارای درصد سهام پایینی است یا نقشی کم یا بدون نقش در کنترل قانونی کسب‌وکار خود دارد.
  • متقاضی، کنترل یا ارزش سهام کمی در تجارت دارد.
  • اکثر متقاضیان همگی با یکدیگر ارتباط خانوادگی دارند یا فاقد تجربه یا تحصیلات هستند.
  • هیچ مالکیت معنوی به پروژه آورده نشده است.
  • سازمان تعیین‌شده هزینه‌های غیرعادی بالایی را دریافت کرده است.
  • متقاضیان از ارائه شواهدی مبنی بر تابید نقش اساسی خود در شرکت کوتاهی می‌کنند.
  • متقاضی در طول دوره‌ای که به‌طور قانونی مجوز کار در کانادا را داشته است، پیشرفت قابل‌توجهی در راه‌اندازی کسب نکرده است.

به‌طورکلی، برای افزایش موفقیت ویزای استارت‌آپ کانادا باید مطمئن شوید که روند کار به‌طور کامل و قانونی با اطلاعات صحیح و شفاف انجام شده است و شواهد قابل‌توجهی برای نشان دادن واقعی بودن و قابل اجرا بودن تعهد شما وجود دارد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم با بیان تمامی جزئیات مربوط به ویزای استارت‌آپ کانادا و بررسی مزایا و معایب آن، شما را به‌طور کامل با این روش آشنا کنیم. چراکه، افزایش آگاهی نسبت به روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیم را در این رابطه اتخاذ کنید و درآمد بیشتری کسب نمایید.

شما می‌توانید برای دریافت راهنمایی‌های دقیق‌تر که مربوط به شرایط خاص خودتان است از کمک مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه کاناداپاس که به صورت تخصصی در زمینه برنامه‌های تجاری کانادا فعال است، بهره‌مند شوید و انتخابی دقیق و بدون پشیمانی داشته باشید.

سوالات متداول درباره ویزای استارتاپ کانادا

«کسب‌وکار واجد شرایط»، کسب‌وکاری است که 10 درصد یا بیشتر سهام آن مربوط به متقاضیان ویزا و 50 درصد سهام آن مجموعا متعلق به متقاضیان و سازمان حامی و حداکثر 5 نفر مالک آن باشد.

برای واجد شرایط بودن این ویزا، متقاضیان باید سطح 5 CLB مربوط به مهارت زبان را داشته باشند.

برای برآورده کردن این سطح باید در مهارت‌های زیر نمرات لازم را در آزمون آیلتس به دست آورید:

خواندن:4؛ نوشتن:5؛ گوش دادن: 5 و صحبت کردن: 5.

زمان پردازش این ویزا  به صورت میانگین بین 12 تا 16 ماه است.

در کل هزینه ویزا 2,140 دلار است: هزینه پردازش 1625 دلار و هزینه درخواست اقامت دائم 515 دلار.

ویزای استارت‌آپ کانادا به شما این امکان را می‌دهد که حین مدیریت و اداره کسب‌وکارتان در این کشور، برای دریافت اقامت دائم خود و خانواده‌تان اقدام کنید.

بله، در صورتی که بیش از یک نفر در یک کسب‌وکار استارت‌آپی سهیم هستند، هر شخص باید جداگانه درخواست دهد.

گواهی تعهد توسط یک کسب‌وکار معتبر بخش خصوصی برای متقاضی به عنوان تایید توافق بین آن‌ها صادر می‌شود.

شما می‌توانید برای دریافت مجوز کار درخواست دهید. گواهی تعهد شما به مدت شش ماه از زمان صدور اعتبار دارد. همچنین، شما باید درخواست خود برای دریافت اقامت دائم را قبل از انقضای آن، صرف‌نظر از اقدام برای مجوز کار، ارسال کنید.

اگر دانشجو هستید و می‌خواهید در حین تحصیل کسب‌وکاری راه بیندازید، باید اصلاحات لازم در مجوز تحصیلی خود را از طریق اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) انجام دهید.

یکی از بزرگترین معایب این ویزا وجود رقابت بسیار بالا برای دریافت آن است. هر ساله تعداد محدودی سهمیه ویزا برای این مورد در دسترس است و تعداد بالایی از کارآفرینان برای این برنامه درخواست می‌دهند. در نتیجه پذیرش در این برنامه ممکن است دشوار باشد، حتی اگر یک ایده تجاری عالی داشته باشید.