یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا، برنامه‌های مهاجرتی کلاس تجاری کانادا است. سرمایه‌گذاری از طریق خرید یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کانادا یکی از شرایط اساسی برنامه‌های مهاجرتی کارآفرینی است. در این میان، استان ساسکاچوان یکی از بهترین استان‌های کانادا برای سرمایه‌گذاری و آغاز کسب‌وکار در آن به عنوان یک کارآفرین محسوب می‌شود.

این استان با داشتن موقعیت جغرافیایی عالی در مرکز قاره آمریکای شمالی، زیرساخت‌های پیشرفته، منابع طبیعی گسترده و اقتصاد با ثبات و رو به رشد، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی باشد که قصد دارند برای کار و زندگی به کانادا مهاجرت کنند. در صورت واجد شرایط بودن، سرمایه‌گذاران بعد از ارائه همه مدارک نهایتا تا شش ماه بعد از آغاز فعالیت می‌توانند برای اقامت دائم خود و خانواده‌شان اقدام کنند.

در همین راستا، در این مقاله به صورت مفصل به روش‌ها و شرایط مهاجرت به استان ساسکاچوان از طریق سرمایه‌گذاری پرداخته شده است.

بررسی اجمالی اقتصاد استان ساسکاچوان کانادا

در این بخش تلاش شده است که وضعیت اقتصادی استان ساسکاچوان در کانادا و همچنین ظرفیت‌های آن مورد بررسی قرار بگیرد:

  • اقتصاد ساسکاچوان

ساسکاچوان دارای منابع فراوان از جمله منابع کشاورزی، پتاس، اورانیوم و سایر مواد معدنی مهم و نفت و این استان پیوسته در حال تلاش برای دستیابی به اولین‌ها در زمینه دستاوردهای فناوری در علم زراعی، پروتئین گیاهی، تجهیزات کشاورزی و انرژی‌های تجدیدپذیر است. با توجه به اینکه ساسکاچوان توانایی رقابت در سطح جهانی را دارد، در دهه گذشته شاهد ثبت رکورد بی‎سابقه در زمینه رشد جمعیت، اشتغال، سرمایه‌گذاری و صادرات بوده است. برای مطالعه بیشتر درباره اقتصاد کانادا این مقاله را از دست ندهید.

  • تولید ناخالص داخلی

اگرچه کاهش قیمت جهانی کالاها بر تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال‌های اخیر تاثیر گذاشته، اما استان ساسکاچوان رشد تولید ناخالص داخلی با نرخ ثابتی را در دهه گذشته تجربه کرده است.

  • سرمایه‌گذاری

اگرچه کاهش قیمت جهانی کالاها بر تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال‌های اخیر تأثیر گذاشته است، اما ساسکاچوان رشد تولید ناخالص داخلی ثابتی را در دهه گذشته تجربه کرده است. این استان در سال 2020 تولید ناخالص داخلی 77.3 میلیارد دلاری داشت.

تولید ناخالص داخلی استان ساسکاچوان در سال 2021  در نمودار زیر قابل مشاهده است:

تولید ناخالص داخلی استان ساسکاچوان در سال 2021

همچنین نمودار کل سرمایه‌گذاری در هزینه سرمایه‌ای (هزینه برای سود در آینده) استان ساسکاچوان در بین سال‌های 2011-2022 به شرح زیر است:

کل سرمایه‌گذاری در هزینه سرمایه‌ای (هزینه برای سود در آینده) استان ساسکاچوان در بین سال‌های 2011-2022

درباره الزامات و مراحل سرمایه گذاری در کانادا و دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا این مقاله را بخوانید.

بخش‌های کلیدی اقتصادی در استان ساسکاچوان

ثروت و تنوع منابع استان ساسکاچوان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رقابت در تجارت را برای افراد در سرتاسر کانادا و جهان فراهم آورده است. بخش‌های کلیدی اقتصادی استان ساسکاچوان عبارتند از:

بخش کشاورزی و صنایع غذایی استان ساسکاچوان به دلیل عرضه مداوم مواد غذایی و مواد اولیه کشاورزی با کیفیت بالا شهرت جهانی دارد.

استان ساسکاچوان یک غول انرژی با متنوع ترین پایگاه منابع انرژی اولیه در کانادا است.

منطقه جنگلی تجاری ساسکاچوان شامل 11.7 میلیون هکتار است که از 5.3 میلیون هکتار آن به عنوان اراضی جنگلی مولد در دسترس برای برداشت تجاری چوب استفاده می‌شود.

استان ساسکاچوان مرکز فعالیت در زمینه علوم زیستی و زیست‌توده است. تمرکز بر نوآوری و بهره‌گیری از فرصت‌های چند رشته‌ای در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی این رشته در استان ساسکاچوان بسیار مرسوم است.

استان ساسکاچوان طیف گسترده‌ای از کالاها را تولید می‌کند که اکثریت آن‌ها به بازارهای سراسر کانادا و جهان صادر می‌شود.

اکتشاف و استخراج موادی مانند پتاس، اورانیوم، الماس، زغال‌سنگ، طلا و نقره و فلزات پایه مانند روی، مس، کبالت و نیکل در استان ساسکاچوان در حال حاضر انجام می‌شود. این استان رتبه اول به عنوان تولیدکننده پتاس و رتبه دوم به عنوان تولیدکننده در اورانیوم (33% و 13%) در جهان را به خود اختصاص داده است.

در سال 2021، ارزش فروش مواد معدنی ساسکاچوان 8.5 میلیارد دلار بود (چهارمین رتبه برای بالاترین میزان فروش در کانادا). هزینه‌های اکتشاف در سال 2021 نیز 213.7 میلیون دلار برآورد شده است.

بزرگترین صنایع از نظر درآمد در ساسکاچوان عبارتند از حفاری برای استخراج نفت و گاز و ایستگاه‌های پمپ بنزین و نفت که در سال 2022، به ترتیب 11.7 میلیارد دلار و 10.7 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.

برنامه‌های نامزد استانی ساسکاچوان برای مهاجرت کلاس اقتصادی

دو برنامه مهم مهاجرتی برای سرمایه‌گذاری در استان ساسکاچوان تحت عنوان نامزد استانی ساسکاچوان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند:

  1. دسته کارآفرین
  2. دسته مالک و اپراتور فارم؛ دارای یک زیر مجموعه: جریان کشاورز (دامپرور) جوان

در این میان، برنامه کارآفرینی استان ساسکاچوان مسیری برای مهاجرت به کانادا برای افراد و خانواده‌شان با قصد مشارکت اقتصادی در این استان از طریق خرید یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار است. از طریق برنامه کارآفرینی ساسکاچوان، یک نامزد می‌تواند مجوز کار موقت را به منظور راه‌اندازی یا خرید یک کسب‌وکار در ساسکاچوان دریافت کند و در آنجا ساکن شود. بعد از شش ماه موفقیت در کسب‌وکار، متقاضی می‌تواند برای نامزدی استانی و سپس برای اقامت دائم کانادا اقدام کند.

به طور کلی، برنامه کارآفرین ساسکاچوان یک فرآیند چهار مرحله‌ای است:

  • در ابتدا یک انگیزه‌نامه (EOI) برای برنامه نامزدی استانی ساسکاچوان ارسال کنید و وارد فهرست نامزدها شوید.
  • دعوت‌نامه‌ای برای ارسال درخواست در طی یک فرایند انتخابی دریافت کنید.
  • کسب‌وکاری را در استان ساسکاچوان خرید یا راه‌اندازی کنید.
  • نامزد استانی دریافت کنید.

در طول قرعه‌کشی‌های دوره‌ای (یا همان فرایند گزینش EOI)، مقامات مهاجرت استان ساسکاچوان از نامزدها با رتبه برتر در میان کل این مجموعه دعوت می‌کنند. سیستم EOI ساسکاچوان برای نامزدهای کارآفرین روش مشابهی با سیستم کاندیداهای نیروی متخصص بین‌المللی (ISW) است.

برای شروع فرآیند، باید ابتدا یک حساب کاربری در سیستم OASIS آنلاین برنامه نامزدی استانی ساسکاچوان ایجاد و یک EOI ارسال کنید.

داوطلبانی که حداقل معیارها را داشته باشند، می‌توانند وارد استخر شوند و سپس در این مرحله امتیاز می‌گیرند و بر اساس آن امتیازات، رتبه‌بندی می‌شوند. برخلاف معیارهای نیروی متخصص بین‌المللی، هیچ شرط حداقل امتیازی برای داوطلبان کارآفرین برای ورود به استخر EOI وجود ندارد.

امتیاز EOI یک عامل اصلی در انتخاب نامزدها برای دریافت دعوت‌نامه است. تفاوت مهم بین این جریان با فرآیند نیروی متخصص بین‌المللی، عدم امکان به‌روزسانی پروفایل EOI  برای نامزدهای این جریان است.

سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلاری کانادا یا برنامه مهاجرت پایلوت منطقه‌ای (Regional Pilot) که در ایران با اسم روش ۱۰۰ هزار دلاری شناخته می‌شود منجر به صدور مجوز کار (Work Permit) کانادا می‌شود.

حداقل معیارهای ورود به گروه نامزدهای EOI برنامه کارآفرین ساسکاچوان

نامزدها این برنامه باید معیارهای زیر را داشته باشد:

  • حداقل 500 هزار دلار کانادا دارایی خالص تجاری و شخصی
  • حداقل سه سال سابقه در 10 سال گذشته در حوزه مدیریت تجاری مرتبط یا تجربه کارآفرین
  • قصد سرمایه‌گذاری حداقل 300 هزار دلار کانادا در رجاینا یا ساسکاتون یا حداقل 200 هزار دلار کانادا در سایر نقاط استان ساسکاچوان

برنامه سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار دلاری کانادا، یکی از برنامه‌های کارآفرینی در استان بریتیش کلمبیا است که منجر به صدور مجوز کار (Work Permit) کانادا می‌شود.

حداقل معیارهای واجد شرایط بودن برای مشاغل

برای این که یک کسب‌وکار تحت این دسته واجد شرایط در نظر گرفته شود، باید تمام معیارهای زیر را داشته باشد:

  • طبق ارزیابی افسر مهاجرت برنامه نامزدی استانی ساسکاچوان، کسب و کار باید پتانسیل ایجاد منافع اقتصادی برای استان ساسکاچوان را داشته باشد.
  • کسب و کار می‌تواند یک مالکیت انفرادی، مشارکت یا شرکتی باشد، اما باید الزامات قانونی جامعه‌ای را که در آن فعالیت می‌کند، رعایت کند.
  • کسب‌وکار باید یک نهاد انتفاعی با هدف اصلی کسب سود از طریق فروش کالا و/یا خدمات باشد.
  • بنا به تعریف مقررات مالیات بر درآمد کانادا، باید کسب‌وکار را «مقر دائم» در نظر گرفت.

سایر الزامات برای واجد شرایط بودن مشاغل نیز به شرح زیر است:

در صورت خرید یک تجارت قبلی موجود در ساسکاچوان، شرایط زیر باید رعایت شود:

  • کسب‌وکار باید در سه سال گذشته توسط همان مالک در حال فعالیت بوده باشد.
  • متقاضی باید یک بازدید اکتشافی را برای ملاقات با مالک(های) قبلی انجام دهد.
  • باید تلاش‌های معقولی در زمینه بازاریابی کسب‌وکار انجام شود.
  • زمانی که متقاضی اداره کامل کسب‌وکار را به عهده می‌گیرد، باید تغییر کاملی در مالکیت ایجاد شود.
  • متقاضی باید متعهد به حفظ اشتغال برای شهروندان فعلی یا مقیم دائم کانادا بالاتر از حداقل مورد نیاز و همچنین حفظ دستمزدها و شرایط استخدامی موجود باشد.

در صورت خرید یک تجارت قبلی موجود در ساسکاچوان از نامزد کارآفرین برنامه نامزد استانی ساسکاچوان، شرایط زیر باید برآورده شود:

  • کسب‌وکار باید حداقل به مدت سه سال توسط مالک قبلی در حال فعالیت مداوم بوده باشد.
  • کسب و کار باید حداقل برای دو سال از سه سال قبل سود خالص داشته باشد.
  • مالک قبلی باید مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد.
  • متقاضی باید یک بازدید اکتشافی برای ملاقات با مالک(های) فعلی انجام دهد.
  • باید تلاش‌های معقولی در زمینه بازاریابی کسب‌وکار انجام شود.
  • زمانی که متقاضی اداره کامل کسب‌وکار را به عهده گرفته است، باید تغییر کاملی در مالکیت ایجاد شود.
  • متقاضی باید متعهد به حفظ شغل برای شهروندان فعلی یا مقیم دائم کانادا باشد.

سایر الزامات برای سرمایه‌گذاری مشترک بین متقاضیان برنامه نامزدی استانی ساسکاچوان

در صورت پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک با یک متقاضی دیگر برنامه نامزدی استانی ساسکاچوان در مورد راه‌اندازی یک کسب و کار جدید، خرید یک کسب و کار موجود، یا مشارکت با یک مقیم دائم یا شهروند کانادا، شرایط زیر باید برآورده شود:

  • کسب‌وکار باید در سه سال گذشته توسط همان مالک در حال فعالیت بوده باشد.
  • متقاضیان باید یک بازدید اکتشافی را برای ملاقات با مالک(ها) یا شریک تجاری قبلی انجام دهند.
  • باید تلاش‌های معقولی برای بازاریابی کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری روی آن انجام شود.
  • هرگونه جانشینی باید منجر به تغییر کامل در مالکیت شود تا زمانی که متقاضیان کنترل کامل کسب‌وکار را به عهده می‌گیرند.
  • متقاضیان باید متعهد به حفظ شغل شهروندان فعلی کانادا یا ساکنان دائمی در کسب‌وکار خود شوند.
  • متقاضیان نیازی به ایجاد مشاغل دیگر ندارند.
  • متقاضیان باید به وضوح در فرم درخواست خود نشان دهند که یک سرمایه‌گذاری مشترک با متقاضی دیگر برنامه یا مقیم دائم یا شهروند کانادا است و شرکای تجاری پیشنهادی خود را معرفی کنند.
اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

راه اندازی بیزینس در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا در تورنتو در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

مزایای سرمایه‌گذاری در استان ساسکاچوان کانادا

استان ساسکاچوان، فرصت‌های بیشماری برای رشد اقتصادی دارد و به مشاغل این امکان را می‌دهد تا تمام پتانسیل خود برای رشد را به کار ببرند.

برخی از مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکار در استان ساسکاچوان به شرح زیر است:

استان ساسکاچوان، ذخایر و منابع متنوع در زمینه جنگلداری، معدن، کشاورزی و انرژی دارد. دولت ساسکاچوان با مشارکت بخش صنعت، در جهت حفظ منابع طبیعی امکان بهره‌برداری از این منابع را می‌دهد و از سوی دیگر تلاش می‌کند تا تشریفات اداری و مقررات را تسهیل کند. به طور کلی، بخش تولید نقش کلیدی در اقتصاد ساسکاچوان ایفا می‌کند و 5.5 درصد از تولید ناخالص داخلی این استان را شامل می‌شود.

این استان، محیط مناسبی برای رقابت تولیدکنندگان ایجاد کرده و برای آن‌ها مزیت‌هایی از جمله مالیات بر درآمد شرکتی پایین (10 درصدی) برای تولیدکنندگان و پردازندگان و معافیت مالیاتی استانی برای ماشین‌آلات، تجهیزات و مواد اولیه واجد شرایط در نظر گرفته است.

به دلیل موقعیت جغرافیایی استان ساسکاچوان که تقریبا در مرکز قاره آمریکای شمالی واقع شده است، انجام تجارت در این استان با سراسر این قاره آسان خواهد بود. استان ساسکاچوان از نظر تجارت به خصوص بخش صادرات و بازارهای مقصد، به صورت استانی، ملی و بین‌المللی ارتباط گسترده‌ای با بازارها، مردم، فناوری و خدمات دارد.

نرخ مالیات بر درآمد شرکت در استان ساسکاچوان ممکن است حتی کمتر از 10 درصد بر میزان سود تولید و فرآوری برسد. نرخ مالیات بر درآمد کسب و کارهای کوچک استانی برای شرکت‌های خصوصی تحت کنترل کانادا برای اولین درآمد 600 هزار دلاری آن‌ها اعمال خواهد شد. نرخ مالیات بر درآمد شرکتی استان ساسکاچوان از دو درصد به صفر تا اول اکتبر 2020 کاهش یافت. از اول ژوئیه 2023، این نرخ مالیات برای مشاغل کوچک به یک درصد خواهد رسید. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است که در 1 ژوئیه 2024، این نرخ مالیات به دو درصد باز خواهد گشت.

همچنین در نظر داشته باشید که در میان استان‌های کانادا دارای مالیات فروش استانی، نرخ شش درصدی  استان ساسکاچوان کمترین نرخ است. دولت ساسکاچوان از کارفرمایان مالیات حقوق و حق بیمه سلامت نمی‌گیرد و اعتبار مالیاتی 10 درصدی قابل استرداد برای مخارج تحقیق و توسعه علمی دارد.

همچنین دولت ساسکاچوان تعدادی زیادی برنامه تشویقی تجاری و اعتبارات مالیاتی برای تشویق به رشد کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری و نوآوری در استان ساسکاچوان در نظر گرفته است.

از سال 2010، استان ساسکاچوان به حدود 173 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید دست یافته است. شرکت‌های بین‌المللی که در ساسکاچوان سرمایه‌گذاری یا شعبه خود را افتتاح کرده‌اند، عبارتند از:

  • BHP Billiton
  • K+S Potash
  • Grain Millers
  • Orano
  • Yara International
  • Glencore

نرخ برق، گاز طبیعی و خدمات مخابراتی در استان ساسکاچوان یکی از پایین‌ترین نرخ‌های همگانی در قاره آمریکای شمالی است. همچنین زیرساخت مناسب حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، استان ساسکاچوان را به مکانی ایده‌آل برای تولید و توزیع محصولات مختلف تبدیل کرده است.

بزرگراه‌ها و شبکه‌های جاده‌ای اطراف شهری این استان، بزرگترین سیستم جاده‌ای روستایی در کانادا است که مجموعا بیش از 190 هزار کیلومتر طول دارد. این استان دارای 2 هزار و 400 شرکت حمل و نقل، دو فرودگاه بین‌المللی، دو خط ریلی اصلی و 13 خط راه‌آهن فرعی است.

جمعیت استان ساسکاچوان در سال 2022، حدود یک میلیون و 194 هزار نفر برآورد شده است. از نظر جمعیت‌شناسی، استان ساسکاچوان دو ویژگی منحصر به فرد دارد:

  1. مردم بومی حدود 16 درصد از جمعیت استان را در سال 2016 تشکیل می‌دادند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2036 حدود یک نفر از هر پنج نفر در ساسکاچوان، بومی باشند.
  2. سن نسبتا جوان جمعیت بومی می‌تواند نیاز به نیروی کار در آینده فراهم کند.

از هر پنج نفر شاغل در استان ساسکاچوان، سه نفر حداقل تحصیلات یا دوره‌های آموزشی پس از متوسطه را به پایان رسانده‌اند. استان ساسکاچوان با میانگین 82.20 دلار درآمد به ازای هر ساعت کار در سال 2020 یکی از پردرآمدترین نیروهای کار را در بین استان‌ها داشت.

در نظر داشته باشید که استان ساسکاچوان دو دانشگاه، دو مدرسه فنی و هفت کالج منطقه‌ای دارد. دانشگاه ساسکاچوان در ساسکاتون به دلیل پیشرفت در علوم کشاورزی، فناوری اطلاعات، خدمات بهداشتی و بیوتکنولوژی بسیار شناخته شده است.

کمک هزینه شغلی استان ساسکاچوان نیز از کارفرمایان حمایت مالی می‌کند تا کارمندان جدید یا فعلی را آموزش داده و نیازهای مهارتی برای مشاغل موجود برآورده شود.

برنامه مهاجرتی نامزدی استانی ساسکاچوان کمک می‌کند تا بخش اشتغال این استان به بیش از 20 هزار متقاضی متخصص و ماهر که طی پنج سال گذشته به ساسکاچوان وارد شده‌اند (بدون احتساب همسران و افراد تحت تکفل) دسترسی داشته باشد.

استان ساسکاچوان دارای زیرساخت‌های تحقیقاتی گسترده‌ای با تمرکز ویژه بر کشاورزی، بیوتکنولوژی کشاورزی، انرژی و جذب و ذخیره کربن است. علاوه بر تنها مرکز سنکروترون کانادا (منبع نور کانادا)، استان ساسکاچوان دارای مرکز سیلویا فدوروک کانادا (به نام فیزیکدان کانادایی) برای نوآوری هسته‌ای، موسسه جهانی امنیت غذایی، مرکز تحقیقات فناوری نفت و شورای تحقیقات ساسکاچوان است.

مرکز نوآوری استان ساسکاچوان، یک آژانس مرکزی دولت ساسکاچوان است که مسئولیت توسعه سیاست‌ها، برنامه‌ها و انجام فعالیت‌ها با حفظ اولویت برای نوآوری در ساسکاچوان را بر عهده دارد.

برای شروع سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در شهرها و استان های آن توصیه می‌کنیم مقالات ثبت شرکت در ونکوور ، ثبت شرکت در انتاریو ، ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا و ثبت شرکت در استان کبک را مطالعه کنید.

عوامل امتیازدهی برنامه کارآفرین ساسکاچوان

عوامل امتیازدهی برنامه کارآفرین ساسکاچوان به شرح زیر است:

1.سرمایه انسانی

مجموع حداکثر امتیازات در این بخش: 75

نکته: با اینکه مهارت زبانی در این برنامه الزامی نیست، اما با داشتن نمره زبان در یک آزمون معتبر می‌توانید تا 15 امتیاز بگیرید و شانس خود را برای دریافت دعوت‌نامه افزایش دهید.

عوامل شرح امتیاز مدارک مورد نیاز
 

 

سن

20 سال یا کمتر 0 -گواهی تولد یا شناسنامه

-پاسپورت

-کارت ملی هویت

20 تا 29 سال 10
30 تا 39 سال 15
40 تا 54 سال 10
بیشتر از 55 سال 0
بازدید اکتشافی حداقل پنج روز کاری در ساسکاچوان، با ارائه شواهدی مبنی بر تماس‌های تجاری مرتبط، طی 12 ماه قبل از ارسال EOI 15 -پاسپورت/ویزا

-گزارش بازدید اکتشافی

مهارت زبان رسمی: انگلیسی یا فرانسوی بدون نمره زبان 0 نتایج آزمون IELTS عمومی، CELPIP عمومی یا TEF
4 CLB 5
5 CLB 10
6 CLB یا بالاتر 15
تحصیلات / گواهی صلاحیت (فقط بالاترین مدرک تحصیلی در نظر گرفته شود، حداکثر 15 امتیاز)

 

گواهی شغلی یا تجاری از یک دوره آموزشی یا کارآموزی پس از متوسطه، حداقل یک ساله، تمام وقت، 10 -گواهی کارآموزی شامل جزئیات برنامه، تاریخ و زمان

-گواهی تحصیلی، مدرک یا دیپلم با ریز نمرات رسمی

مدرک لیسانس یا فوق لیسانس / تخصص در زمینه کسب و کار، کشاورزی یا علم و فناوری 15
دارایی‌های خالص شخصی یا مربوط به کسب  و کار (دلار کانادا) 549999 – 500000 0 گزارش تایید مالی شخص ثالث
749999 – 550000 5
999999 – 750000 10
بیش از 1 میلیون 15

2. سابقه تجاری و کاری

مجموع حداکثر امتیازات در بخش: 50

Gazelle Business: کسب و کار نوپا با رشد سریع و درآمد پایه حداقل 100 هزار دلار و دارای چهار سال شاخص درآمدی پایدار.

عوامل شرح امتیاز مدارک مورد نیاز
تجربه کارآفرینی 4 تا 7 سال 10 -رزومه

-چارت‌های سازمانی

-گواهی ثبت کسب و کار / مجوز

– گواهی ثبت مالیات

– گواهی تایید مالی شخص ثالث

8 سال یا بیشتر 15
4 تا 7 سال+ 50% مالکیت کسب و کار 15
8 سال یا بیشتر + 50% مالکیت کسب و کار 20
درآمد کسب وکار (دلار کانادا) 99999 – 50000 5 گزارش تایید مالی شخص ثالث
249999 – 100000 10
499999 – 250000 15
بیشتر از 500000 20
نوآوری (حداکثر تا 10 امتیاز) تجربه قابل تایید در: – گزارش تایید مالی شخص ثالث

-گواهی ثبت اختراع

-چارت‌های سازمان

صادرات 10
اختراعات ثبت شده 10
کسب و کار Gazelle* 10

3. بیزنس‌پلن تاسیس

مجموع حداکثر امتیازات در این بخش: 35

مجموع حداکثر امتیازات در کل: 160

عوامل شرح امتیاز مدارک مورد نیاز
مقدار سرمایه‌گذاری: سرمایه‌گذاری کل سهام برای راه‌اندازی یا خرید و گسترش یک کسب و کار واجد شرایط (دلار کانادا) 349999 – 200000 0 -بیزنس‌پلن تاسیس

– قرارداد خرید/فروش مشروط

– فاکتورها

– مجوز و/یا ثبت

– گزارش تایید مالی شخص ثالث

499999 – 350000 5
749999 – 500000 10
999999 – 750000 15
بیش از 1 میلیون 20
سرمایه‌گذاری در بخش‌های کلیدی اقتصادی (فعالیت تجاری پیشنهادی – حداکثر 15 امتیاز) علم وفناوری 15 -بیزنس‌پلن تاسیس

– قرارداد خرید/فروش مشروط

– گزارش بازدید اکتشافی

– رزومه

– مدارک تحصیلی

تولید 15
صادرات 15
توسعه کسب و کار روستایی 15
ردیف مشاغل روستایی 15

پس از پذیرش و دریافت دعوت‌نامه، متقاضیان 20 روز تقویمی فرصت دارند تا هزینه پردازش غیرقابل استرداد به مبلغ 2500 دلار کانادا را بپردازند و گواهی تایید مالی شخص ثالث را برای درخواست آنلاین خود بگیرند. درخواست آنلاین و الکترونیکی کامل، دارای مدارک لازم و بیزنس‌پلن تاسیس، باید ظرف 90 روز تقویمی پس از دریافت دعوت‌نامه ارسال شود.

بیزنس‌پلن تاسیس (BEP) و اطلاعات ارائه شده در EOI بررسی می‌شود و باید شامل موارد زیر باشد:

  • جزئیات نحوه تاسیس یک کسب و کار، مطابق با امتیازهای اختصاص‌داده شده در شبکه امتیاز در صورت وجود (برای مقدار سرمایه‌گذاری و بخش).
  • اثبات مالکیت حداقل یک سوم (33.3 درصد) از سهام یک کسب‌وکار در استان ساسکاچوان، مگر اینکه کل مبلغ سرمایه‌گذاری 1 میلیون دلار یا بیشتر باشد.
  • تعهد به مشارکت فعال و مدیریت عملیات روزانه و هدایت کسب‌وکار.
  • در صورت راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید در رجینا یا ساسکاتون، برنامه‌ریزی برای ایجاد دو فرصت شغلی در ساسکاچوان برای شهروندان کانادایی یا مقیم دائمی که با نامزد نسبت خویشاوندی ندارند.

داوطلبان 180 روز تقویمی از دریافت دعوت‌نامه فرصت دارند تا گزارش تایید شخص ثالث را ارسال کنند. فرایند ارزیابی شامل مصاحبه حضوری یا آنلاین از طریق ویدئو کنفرانس است. متقاضیان پذیرفته‌شده یک توافق‌نامه عملکرد تجاری (BPA) دریافت خواهند کرد که باید آن را بررسی و امضا کنند.

این یک توافق‌نامه قانونی با دولت ساسکاچوان است که بخش تجاری، سرمایه‌گذاری و هرگونه اطلاعات مرتبط دیگر را تشریح می‌کند و بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در بیزنس‌پلن تاسیس است. داوطلب باید ظرف 30 روز پس از دریافت توافق‌نامه، آن را امضا و برای بخش برنامه مهاجرتی نامزد استانی ساسکاچوان ارسال کند.

هنگامی که متقاضی نامه تایید کارآفرین این برنامه را دریافت کرد، باید برای مجوز کار موقت (TWP) درخواست دهد. با این مجوز کار موقت، متقاضی می‌تواند به استان ساسکاچوان مهاجرت و کسب‌وکار پیشنهادی را راه‌اندازی یا خریداری کند. همچنین متقاضی باید ظرف 18 ماه پس از دریافت نامه تایید کارآفرین در جلسه ورود به استان ساسکاچوان شرکت کند، در غیر این صورت درخواست بسته خواهد شد.

پس از شش ماه از راه‌اندازی کسب و کار و مطابق با توافق‌نامه عملکرد تجاری، متقاضی می‌تواند برای نامزدی استانی درخواست دهد. متقاضی باید در این مدت وضعیت قانونی خود در کانادا را حفظ کند.

توصیه می‌شود متقاضیان حداقل زمانی که شش ماه از اعتبار مجوز کار موقت آن‌ها باقی مانده است، برای نامزدی استانی درخواست دهند. پس از اعطای نامزدی، متقاضی می‌تواند برای دریافت اقامت دائم کانادا به دولت فدرال درخواست دهد.

ویزای استارتاپ کانادا برخلاف تصور عموم٬ تنها منوط به ارائه یک ایده جدید برای کسب‌وکار نخواهد بود و پیچیدگی های بسیاری دارد.

متقاضی و مشاغل فاقد واجد شرایط برای برنامه کارآفرین نامزدی استانی ساسکاچوان

  1. متقاضیان فاقد واجد شرایط

متقاضیان در صورتی فاقد شرایط تلقی می‌شوند که:

  • متقاضیان پناهندگی در کانادا گرفته‌اند.
  • به طور غیرقانونی در کشور محل اقامت خود یا در کانادا زندگی می‌کنند.
  • حکم خروج آنها توسط اداره مهارجت، پناهندگی و شهروندی کانادا یا آژانس خدمات مرزی کانادا صادر شده است.
  • ورود به کانادا برای آنها ممنوع است.
  • هر یک از اعضای خانواده تحت تکفل، همراه یا غیر همراه یک وضعیت پزشکی جدی دارد.
  • هر یک از اعضای خانواده تحت تکفل، همراه یا غیر همراه، بالای 18 سال دارای سابقه کیفری هستند.
  • اختلافات حل نشده حضانت یا حمایت از کودک که بر مسئولیت هر یک از اعضای خانواده آنها اثرگذار است.
  • در درخواست خود به عمد مشخصات غلط ثبت کرده‌اند.

 

  1. مشاغل فاقد واجد شرایط

انواع مشاغل زیر برای دسته کارآفرینی نامزدی استانی ساسکاچوان واجد شرایط نیستند:

  • اجاره و سرمایه‌گذاری در ملک یا رهن
  • ساخت و ساز/توسعه/کارگزاری املاک و مستغلات، کارگزاری بیمه یا کارگزاری تجاری
  • خدمات حرفه‌ای یا اپراتورهای تجاری خوداشتغال که نیاز به مجوز یا اعتبار دارند
  • پرداخت وام فوری، نقدینگی چک، صرافی و خودپرداز
  • اتحادیه‌های اعتباری
  • مشاغل خانگی، مهمان‌خانه‌های کوچک و اقامتگاه‌ها

ثبت شرکت در کانادا از دو راه مختلف امکان پذیر است؛  ثبت شرکت از طریق ICT یا انتقال درون سازمانی و
ثبت شرکت از طریق مالک گرداننده ( Owner Operator )

بررسی شرایط جریان مالک و اپراتور زمین کشاورزی در استان ساسکاچوان

کلاس مهاجرتی مالک و اپراتور فارم/ زمین کشاورزی در استان ساسکاچوان، برنامه مهاجرت نامزدی استانی ساسکاچوان  است که از کشاورزان (دامپروران) دعوت می‌کند تا با راه‌اندازی یک تجارت در حوزه کشاورزی به استان ساسکاچوان بیایند.

متقاضیان کلاس مالک و اپراتور فارم با بخش کشاورزی ساسکاچوان همکاری نزدیکی برای تعیین نوع کشاورزی موردنظر برای راه‌اندازی در استان دارند.

نامزدهای این کلاس باید معیارهای زیر را داشته باشند:

  • اثبات دارایی خالص حداقل 500 هزار دلار کانادا
  • اثبات دانش و تجربه عملیات کشاورزی، از طریق اسنادی مانند مدارک تحصیلی و سابقه کاری (از طریق مصاحبه تایید می‌شود)
  • ارائه پروپوزال برای یک فرصت شغلی در حوزه کشاورزی (توسط برنامه نامزدی استان تایید می‌شود که این طرح پیشنهادی چقد عملی و منطقی است)
  • متقاضیان باید حداقل به مدت پنج روز از استان بازدید کنند تا فرصت‌ها در منطقه پیشنهادی را بیابند و با نماینده برنامه نامزد استانی ساسکاچوان ملاقات کنند.

علاوه بر این، متقاضیان باید یک سپرده نقدی قابل استرداد به مبلغ 75 هزار دلار کانادا ارسال و یک توافقنامه عملکرد را امضا کنند. این مدارک به عنوان تعهدی برای خرید و راه‌اندازی یک زمین کشاورزی فعال در ساسکاچوان است.

به یاد داشته باشید که پس از رعایت شرایط توافقنامه عملکرد، سپرده نقدی برگردانده می‌شود؛ در صورت عدم رعایت شرایط در مدت زمان دو سال بعد از ورود به استان، این مبلغ ضبط می‌شود.

زیرمجموعه کلاس مالک و اپراتور زمین کشاورزی ساسکاچوان، جریان کشاورزان (دامپروران) جوان زیر 40 سال است. واجد شرایط بودن  برای این جریان کمی متفاوت از موارد ذکر شده درباره مالک و اپراتور زمین کشاورزی است.

نامزدهابرای جریان کشاورزان (دامپروران) جوان باید معیارهای زیر را داشته باشند:

  • اثبات دارایی خالص حداقل 300 هزار دلار کانادا (سپرده قانونی)
  • سن متقاضی زیر 40 سال در زمان درخواست
  • حداقل سه سال سابقه در مالکیت یا مدیریت فارم یا تجربه عملی در حوزه کشاورزی
  • ارائه یک پورپوزال برای فرصت تجاری در حوزه کشاورزی مرتبط با محیط استان ساسکاچوان، براساس تحقیقات، مشاوره‌ها و دوره‌های آموزشی و برای این فرصت حداقل درآمد 10 هزار دلار کانادا در سال باید قابل انتظار باشد.
  • مهارت‌های شغلی بازاریابی برای کسب درآمد مورد انتظار در حوزه کشاورزی (طبق برنامه نامزدی استانی ساسکاچوان، همسر یا شریک قانونی متقاضی می‌تواند این مدرک را ارائه دهد)

سرمایه‌گذاری در نیوفاندلند و لابرادور؛  مهاجرت به نیوفاندلند و لابرادور از طریق سرمایه گذاری

نحوه درخواست برای کلاس مالک و اپراتور زمین کشاورزی

پیشنهاد می‌شود که پیش از ارسال درخواست، یک بازدید اکتشافی از ساسکاچوان داشته باشید یا اینکه اطلاعات کافی و دقیق را در مورد پتانسیل‌های زمین کشاوزی مورد نظر به دست آورید و  با متخصصان مربوطه و کارشناسان برنامه نامزدی استانی ساسکاچوان نیز مشورت کنید.

به طور کلی، فرایند درخواست به صورت کتبی و ارسال آن از طریق پست است. اگر درخواستی تأیید شود، فرد تاییدیه نامزدی استانی و درخواست برای سپرده‌نامه را دریافت می‌کند؛ در این مرحله، فرد متقاضی باید 75 هزار دلار کانادا را از طریق انتقال الکترونیک ارسال کند. یک توافق‌نامه عملکرد تجاری همراه با الزامات قانون نیز صادر خواهد شد که متقاضی باید آن را امضا کند تا نامزد درنظر گرفته شود.

پس از نامزد شدن، متقاضی می‌تواند برای دریافت اقامت دائم کانادا به دولت فدرال درخواست دهد. زمانی که اقامت دائم تایید شد، می‌تواند به استان ساسکاچوان بیاید و برای راه‌اندازی یک زمین کشاورزی اقدام کند. پس از اجرای موفقیت‌آمیز کسب‌وکار، برای حداقل شش ماه، سپرده 75 هزار دلار کانادا به متقاضی برگردانده می‌شود.

برای مطالعه درباره شرایط کشاورزی در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

طرح تاسیس زمین کشاورزی به چه صورت است؟

طرح تاسیس فارم (FEP) باید یک طرح منسجم و سنجیده برای راه‌اندازی و توسعه تجاری موفق در استان ساسکاچوان باشد. این طرح باید نشان دهد که نامزد تحقیقات گسترده‌ای در مورد عوامل اقتصادی و بازار مرتبط با عملیات کشاورزی پیشنهادی انجام داده است. هم‌چنین متقاضی باید نقاط قوت و ضعف مدیریتی خود را در نظر بگیرد.

به طور کلی، این طرح باید شامل موارد زیر باشد:

  • صنعت/بخش پیشنهادی (دارای کد سیستم طبقه‌بندی صنعت آمریکای شمالی (NAICS))
  • مبلغ سرمایه‌گذاری پیشنهادی
  • تعداد مشاغلی که برای ساکنان ساسکاچوان ایجاد می‌کند.
  • عملیات مدیریتی که فرد نامزد شده در رابطه با عملیات کشاورزی پیشنهادی انجام خواهد داد.
  • مسائل مالی و هزینه‌های پیش‌بینی شده راه‌اندازی فارم
  • اطلاعات مالکیت کسب و کار
  • مکان پیشنهادی برای عملیات کشاورزی
  • آماده‌ شدن و آموزش دیدن برای عملیات فارم در ساسکاچوان (شامل عناوین دوره‌ها و نام مؤسسات، در صورت لزوم)
  • فهرستی از بازدیدهای قبلی و/یا در آینده برنامه‌ریزی شده به ساسکاچوان، در صورت وجود (شامل: تاریخ‌ها، اهداف، دستور کارها، سازمان‌های دعوت کننده و غیره)
  • طرح‌هایی با هدف اقامت در ساسکاچوان
  • نام، سازمان‌ها، آدرس‌های پستی، شماره تلفن و ایمیل‌های ارائه‌دهندگان خدمات تجاری حرفه‌ای قراردادی که نامزد با آن‌ها تماس گرفته و/یا یک رابطه کاری فعال داشته یا قرارداد مالی با آن‌ها بسته است.
  • نام، نام سازمان، آدرس پستی، ایمیل و شماره تلفن شخصی که طرح تاسیس فارم را گردآوری کرده است.
  • خلاصه‌ای از افرادی که در آماده‌سازی طرح تاسیس فارم قرار داد داشته‌اند یا مشورت داده‌اند.

متقاضیان فاقد شرایط برای جریان مالک و اپراتور زمین کشاورزی

تحت شرایط زیر متقاضیان واجد شرایط این جریان نیستند:

  • یک یا چند مورد از معیارهای واجد شرایط بودن ذکر شده در بالا را برآورده نکنند.
  • (هر یک از اعضای خانواده تحت تکفل، همراه یا غیر همراه) یک وضعیت پزشکی جدی دارند.
  • (هر یک از اعضای خانواده تحت تکفل بالای 18 سال، همراه یا غیر همراه) دارای سابقه کیفری باشند.
  • اختلافات حل نشده حضانت یا حمایت از کودک که بر مسولیت هر یک از اعضای خانواده آن‌ها اثرگذار است.
  • در طول فرآیند درخواست عمدا مرتکب اظهارات نادرست شده‌اند.
  • در طول فرآیند درخواست، عمدا مرتکب تقلب شده‌اند.

سخن پایانی

استان ساسکاچوان کانادا، یک استان با فرصت‌های اقتصادی بی‌نظیر و متنوع است. با مشارکت در تجارت و اقتصاد رو به رشد این استان از طریق سرمایه‌گذاری، شما می‌توانید به کانادا مهاجرت و برای خود وخانواده‌تان اقامت دائم دریافت کنید.

همچنین تحت برنامه نامزدی استانی ساسکاچوان جریان‌های مهاجرتی برای کارآفرینان و کشاورزان (دامپروران) فراهم شده است که می‌تواند با برآورده کردن شرایط به این استان مهاجرت کنند و کسب وکار خود را راه بیندازند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر درباره این روش مهاجرتی یا سایر روش‌های مهاجرتی به کانادا که می‌تواند مناسب سلایق و سوابق شما باشد، با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس در تماس باشید.