اگر فرصت مطالعه کل محتوا را ندارید با خواندن خلاصه مقاله در زمان کوتاهی اطلاعات موردنیازتان را کسب کنید

شرایط کارآفرینی در برترین کشورهای جهان:

  • به گزارش USN، کشور آلمان در سال 2020 به عنوان برترین کشور جهان برای کارآفرینی معرفی شده است و ژاپن نیز دومین کشور برتر جهان از این نظر است.
  • آمریکا، بریتانیا و کانادا در جایگاه های چهارم تا ششم جهان برای کارآفرینی قرار گرفته اند.
  • سوئد، کره جنوبی، استرالیا و دانمارک نیز چهار کشوری هستند که در جمع ده کشور برتر جهان در رابطه با کارآفرینی قرار دارند.
  • با توجه به مهاجر پذیر بودن کشور کانادا و هم چنین شرایط اقتصادی برتر این کشور می توان کانادا را یکی از بهترین کشور های جهان برای شروع استارت آپ معرفی کرد.

بهترین شهرهای کانادا برای شروع استارت آپ

  • تورنتو با قرار گرفتن در رتبه ۲۴ ام جهان، به عنوان بهترین شهر کانادا برای استارت آپشناخته می شود.
  • شهرهای ونکوور و مونترال نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.
  • شهر کلگری هم به جمع ۱۰۰ شهر برتر جهان پیوسته است و در این زمینه بالاترین رشد را در میان شهرهای کانادایی داشته است.

کانادا

  • کانادا بهترین کشور برای شروع یک استارت آپ است.
  • مهم ترین دلیلی که کانادا بهترین کشور برای شروع استارت آپ است این است که می توانید با راه اندازی استارت آپ، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.
  • دلیل دیگر این است که کانادا پس از سوئیس، دومین کشور جهان از نظر کیفیت زندگی است.
  • دلیل دیگر برتری کانادا برای شروع استارت آپ سهولت دسترسی به استعدادهای برتر در این کشور است.
  • هم چنین دلار این کشور به نسبت یورو و دلار آمریکا ارزش کمتری دارد بنابراین شهروندان خارجی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند به سرمایه اولیه کمتری نیاز خواهند داشت.

آلمان

  • آلمان در سال های اخیر با استفاده از سیاست درهای باز یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای اروپایی بوده است.

ژاپن

  • این کشور که در سال ۲۰۱۹ بهترین کشور جهان برای کارآفرینی معرفی شده بود، در سال ۲۰۲۰ جایگاه خود را به کشور آلمان داد و به عنوان دومین کشور در این زمینه معرفی شد.

آمریکا

  • مهم ترین محصولات تولیدی آمریکا عبارتند از محصولات کامپیوتری و ماشین های الکترونیکی، وسایل نقلیه، محصولات شیمیایی، غذا، تجهیزات نظامی و حیوانات زنده. آمریکا هم چنین بزرگ ترین منبع زغال سنگ در جهان است.
  • این کشور در زمینه آموزش نیز یکی از کشورهای پیشگام در جهان است و درصد قابل توجهی از دانشگاه های تراز اول جهان از نظر تولید علم و همچنین آموزش در این کشور واقع شده اند.

بریتانیا

بریتانیا یکی از کشورهای توسعه یافته جهان و از نظر اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی، یکی از کشورهای پیشگام در جهان است و از این رو یکی از بهترین کشورها برای شروع استارت آپ محسوب می شود.

کشورهای مختلف جهان برای پیشرفت و توسعه همواره به دنبال افرادی هستند که با ایده های تازه و کارآفرینی بتوانند به دولت در امر کاهش نرخ بیکاری کمک کنند. در عصر انقلاب صنعتی چهارم (عصر دیجیتال) رقابت میان کشورهای مختلف به منظور پیشرفت سریع تر بیشتر شده است و همین امر سبب شده است تا شرایطی را فراهم آورند که افراد دارای خلاقیت و توانایی های بالا به سمت کشورشان جلب شده و در نهایت موجب پیشرفت این کشور شوند.

شاخص های متفاوتی وجود دارد که بر اساس آن ها می توان تعیین کرد که برترین کشور جهان در زمینه کارآفرینی کدام کشور است. شما نیز پیش از هرگونه اقدام برای شروع استارت آپ، باید بررسی کنید که شرایطتان برای ورود به کدام کشور ساده تر خواهد بود و برای زندگی در کدام کشور آمادگی بیشتری خواهید داشت.

ما در این مقاله شرایط کارآفرینی در برترین کشورهای جهان را به شما معرفی خواهیم کرد اما تمرکز اصلی ما بر روی تشریح بهترین شرایط کارآفرینی در سراسر جهان است. همراهی شما عزیزان با ما تا پایان این گفتار باعث افتخار ما خواهد بود ضمن آن که توصیه می کنیم تا پیش از تصمیم گیری نهایی، در تماس با مشاورین ما توضیحات تکمیلی را بدست آورید.

برای مطالعه درباره بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان این مقاله را از دست ندهید.

معرفی برترین کشورهای جهان برای استارت آپ

اشاره کردیم که عوامل مختلفی برای اعلام یک کشور به عنوان برترین کشور جهان برای کارآفرینی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به عواملی نظیر؛ اتصال به سایر کشورهای جهان، جمعیت تحصیل کرده، سطح کارآفرینی، میزان خلاقیت، دسترسی آسان به سرمایه، نیروی کار ماهر، تخصص و فناوری، شفافیت در امور تجاری، زیرساخت های توسعه یافتگی و چارچوب های قانونی توسعه یافته اشاره کرد.

به گزارش USN، کشور آلمان در سال 2020 به عنوان برترین کشور جهان جهت کارآفرینی معرفی شده است و ژاپن نیز دومین کشور برتر جهان از این نظر است. آمریکا، بریتانیا و کانادا نیز در جایگاه های چهارم تا ششم جهان قرار گرفته اند. سوئد، کره جنوبی، استرالیا و دانمارک نیز چهار کشوری هستند که در جمع ده کشور برتر جهان در رابطه با کارآفرینی قرار دارند. در ادامه توضیحاتی در خصوص هر یک از کشورها ارائه خواهیم کرد.

کانادا بهترین کشور برای استارتاپ

چند نمونه طرح استارت آپ کانادا را در این مقاله مطالعه کنید.

کانادا جذاب ترین کشور جهان برای استارت آپ

زمانی که شما قصد شروع یک فعالیت در کشوری دیگر را دارید باید در نظر داشته باشید که قصد زندگی در آن کشور را نیز خواهید داشت؛ پس نباید تنها به عوامل اقتصادی توجه داشته باشید. با توجه به مهاجر پذیر بودن کشور کانادا و همچنین شرایط اقتصادی برتر این کشور می توان کانادا را یکی از بهترین کشور های جهان برای امر استارت آپ معرفی کرد. تولید ناخالص ملی در کشور کانادا در سالی که گذشت، 1.7 میلیارد دلار بوده است. همچنین تولید ناخالص داخلی این کشور بر مبنای قدرت خرید سرانه معادل 49690$ دلار اعلام شده است.

جمعیت کانادا تقریبا معادل 38 میلیون نفر است اما این کشور از نظر وسعت به عنوان دومین کشور جهان شناخته می شود؛ به طوری که دو پنجم از مساحت آمریکای شمالی را در اختیار دارد. بنابراین تراکم جمعیتی در این کشور بسیار پایین است و این خود یکی از نکات مثبت برای زندگی در کانادا به حساب می آید.

کانادا کشوری صنعتی و متکی بر تکنولوژی است و همچنین کشوری با استاندارهای بالا برای زندگی است. در دهه های 1980 و 1990 میلادی، توافق نامه های تجاری میان آمریکا و کانادا به امضا رسید و این دو کشور در حال حاضر نیز به عنوان بزرگ ترین شرکای تجاری یکدیگر شناخته می شوند.

خدمات اجتماعی در کشور کانادا بیش ترین درآمد های سالیانه را ایجاد می کند. با این وجود، این کشور در صادرات انرژی، محصولات غذایی و مواد معدنی از کشورهای پیشگام جهان است. کانادا سومین کشور از نظر ذخایر انرژی است و همچنین به عنوان پنجمین کشور تولید کننده نفت نیز شناخته می شود.

کشور کانادا یکی از اعضای رسمی سازمان ملل است و فعالیت بسیار بالایی در این سازمان دارد. کانادا همچنین عضو کشورهای مشترک المنافع است و همچنین یکی از کشورهای مهم عضو سازمان پیمان آتلاتیک شمالی یا ناتو است.

بهترین شهرهای کانادا برای شروع استارت آپ

در سال 2020 و با شیوع کرونا در سراسر جهان و با توجه به این که چین با اتخاذ سیاست های مناسب موفق به کنترل این بیماری شد، توانست بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان در زمینه های اقتصادی پیشرفت های چشمگیری داشته باشد. این تفاوت ها را می توان در زمینه استارت آپ نیز مشاهده کرد. به طوری که شهرهای شانگهای با 21 و پکن با 11 پله صعود، بیش ترین تغییر مثبت را در این زمینه در میان شهرهای برتر جهان داشته اند. بنابراین سایرکشورها روندی نزولی را طی کردند.

با همه ای تفاسیر، اما شهر تورنتو کانادا موفق شد تا با قرار گرفتن در رتبه 24 جهان، به عنوان بهترین شهر کانادا برای استارت آپ معرفی شود. شهر ونکوور و مونترئال نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند. شهر کلگری با صعودی 14 پله ای، خود را به جمع 100 شهر برتر جهان رسانده است و در این زمینه بالاترین رشد را در میان شهرهای کانادایی داشته است. نمودار زیر بر اساس گزارش استارت آپ بلنیک جایگاه بهترین شهرهای کانادا برای استارت آپ در دو سال 2020 و 2019 طراحی شده است.

جایگاه بهترین شهرهای کانادا برای استارت آپ در دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹

چرا کانادا بهترین کشور برای شروع یک استارت آپ است؟

یکی از مهم ترین دلایلی که می توان کانادا را به عنوان مقصدی برای استارت آپ انتخاب کرد، این است که شما می توانید از همان ابتدا، با راه اندازی استارتاپ، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. دلیل دیگر کیفیت بالای زندگی در این کشور است به طوری که USN این کشور را پس از سوئیس، دومین کشور جهان از نظر کیفیت زندگی معرفی کرده است. از دیگر دلایل برتری کانادا برای استارت آپ می توان به دسترسی به استعدادهای برتر اشاره داشت.

قرارگیری دانشگاه های برتر جهان در پهنه سرزمینی این کشور حکایت از آن دارد که هر ساله درصد قابل توجهی از افراد آماده به کار در کانادا از دانشگاه خارج می شوند.

نکته قابل توجه دیگر در این رابطه آن است که درصد قابل توجهی از جمعیت کانادا را مهاجران تشکیل می دهند و در طول 5 سال گذشته بیش از 800000 مهاجر وارد این کشور شده اند و بر اساس یک گزارش، شهروندان 230 کشور جهان در حال حاضر در کانادا اقامت دارند. دلیل اصلی مهاجر پذیری کانادا، مبارزه دولت این کشور با پدیده پیر شدن جمعیت کانادا است.

یک مسئله دیگر در رابطه با استارت آپ در کانادا آن است که دلار این کشور به نسبت یورو و دلار آمریکا ارزش کمتری دارد. بنابراین شهروندان خارجی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند به سرمایه اولیه کمتری نیاز خواهند داشت. از طرف دیگر شرکت های بزرگ جهانی نظیر گوگل، میکروسافت، آمازون و آلفابت در کشور کانادا به طور رسمی و گسترده فعالیت دارند. درباره مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا نیز در این مقاله بخوانید.

آلمان مقصدی برای شروع استارت آپ در اروپا

آلمان با نزدیک به 83 میلیون نفر، پرجمعیت ترین کشور قاره اروپا و چهارمین قدرت برتر اقتصادی جهان است. این کشور با 9 کشور دیگری اروپایی مرز مشترک دارد و به عنوان یکی از قدرت های برتر اقتصادی و سیاسی قاره اروپا نیز شناخته می شود. آلمان در سازمان های بزرگ بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، گروه 20، ناتو و سازمان همکاری اقتصادی نیز عضویت دارد.

یکی از بزرگ ترین مشکلات آلمان آن است که جمعیت این کشور در حال ورود به سن پیری است و این مسئله می تواند برای آینده این کشور نگران کننده باشد و همچنین هزینه خدمات اجتماعی را برای این کشور افزایش دهد. آلمان در سال های اخیر با استفاده از سیاست درهای باز یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای اروپایی بوده است و این مسئله سبب شده است تا میزان جرم و جنایت در مرزهای داخلی این کشور کمی بالاتر برود و همین مسئله آنجلا مرکل را با انتقادهای فراوان از طرف هم حزبی هایش روبرو کرده است.

نرخ تولید ناخالص ملی در کشور آلمان در سال 2020، معادل 4 میلیارد دلار اعلام شده است و سرانه تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) یا PPP در این کشور نیز 52386$ دلار اعلام شده است.

ژاپن مقصدی جذاب برای شروع  استارت آپ

ژاپن پیشرفته ترین کشور آسیایی از نظر توسعه یافتگی و استفاده از تکنولوژی است و به عنوان سومین اقتصاد برتر جهان شناخته می شود. در این کشور امپراتور همچنان به صورت نمادین جایگاه خود را حفظ کرده است اما پارلمان این کشور را اداره می کند. این کشور به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان وسایل موتوری، الکترونیکی و فلزی شناخته می شود.

بخش خدمات بالاترین درآمد را در کشور ژاپن ایجاد می کند. این کشور که در سال 2019 بهترین کشور جهان برای کارآفرینی معرفی شده بود، در سال 2020 جایگاه خود را به کشور آلمان داد و به عنوان دومین کشور در این زمینه معرفی شد. تولید ناخالص ملی در کشور ژاپن در سال 2020 معادل 5 میلیارد دلار بوده است و سرانه تولید ناخالص داخلی بر مبنای قدرت خرید در این کشور با جمعیت 126.5 میلیون نفری، معادل 44246$ دلار بوده است. درگیری های اخیر میان این کشور با کره شمالی بر سر برنامه هسته ای این کشور، موجب ایجاد تنش در منطقه شده است.

مقاصد مهم برای استارت آپ

مقایسه سرمایه‌گذاری در کانادا و آمریکا؛ سرمایه گذاری در کانادا بهتر است یا آمریکا؟

آمریکا از مقاصد مهم برای استارت آپ

آمریکا با جمعیتی معادل 327.2 میلیون نفر و نرخ تولید ناخالص ملی معادل 20.5 میلیارد دلار یکی از قدرتمند ترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی است و رویداد هایی که در این کشور به وقوع می پیوندد به شدت اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال، نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 به سرعت باعث رونق بازار سرمایه در جهان و کاهش قیمت طلا شد.

ایالات متحده آمریکا از 50 ایالت تشکیل شده است و امروز بزرگ ترین اقتصاد جهان را از نظر رشد تولیدات در اختیار دارد. این کشور همچنین در زمینه تکنولوژی نیز قدرتمند ترین کشور جهان است. مهم ترین محصولات تولیدی این کشور که به کشورهای دیگر صادر می شوند عبارتند از: محصولات کامپیوتری و ماشین های الکترونیکی، وسایل نقلیه، محصولات شیمیایی، غذا، تجهیزات نظامی و حیوانات زنده. آمریکا همچنین بزرگ ترین منبع زغال سنگ در جهان است.

این کشور در زمینه آموزش نیز یکی از کشورهای پیشگام در جهان است و درصد قابل توجهی از دانشگاه های تراز اول جهان از نظر تولید علم و همچنین آموزش در این کشور واقع شده اند. با همه این برتری ها، کشور آمریکا در سال های اخیر با مشکل امنیت داخلی روبرو شده است. بدهی های ناشی از جنگ های مختلف و همچنین هزینه هایی که به دلیل افزایش سن جمعیت بوجود آمده است، نگران کننده است. در حال حاضر آمریکا بالا ترین میزان مرگ و میر به وسیله سلاح های گرم در جهان را دارد.

بریتانیا مقصدی برای استارت آپ در اروپا

بریتانیای کبیر با جمعیتی معادل 66.5 میلیون نفر، یکی از بهترین کشورهای جهان برای ایجاد استارت آپ است. بریتانیا یکی از کشور های توسعه یافته در جهان است و از نظر اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی، یکی از کشورهای پیشگام در جهان است. شهر لندن به عنوان یکی از مهم ترین مراکز مالی و همچنین یکی از توریستی ترین شهرهای جهان است. بانک داری و صنعت توریسم، مهم ترین منابع مالی بریتانیا هستند.

دانشگاه آکسفورد، کمبریج و امپریال کالج لندن، مهم ترین دانشگاه های بریتانیا هستند که نشان دهنده قدرت علمی این کشور است. عضویت بریتانیا در ناتو، بانک جهانی، گروه 20، سازمان تجارت جهانی و اتحادیه اروپا نشان دهنده قدرت این کشور از نظر سیاسی و اقتصادی است.

تردیدی وجود ندارد که انتقال سرمایه به کشور دیگر و شروع کار در محیطی کاملا متفاوت، دغدغه های فراوانی را برای متقاضیان ایجاد می کند اما حقیقت امر این است که کشور کانادا با ارائه منابع دقیق از نحوه شروع کار در این کشور، شرایطی را فراهم کرده است که کلیه متقاضیان مهاجرت به این کشور، با آگاهی کامل بتوانند گام در این مسیر بردارند.

یکی از افتخارات ما در طول سابقه فعالیت خود، همراهی متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا در زمینه های مختلف از جمله استارت آپ بوده است. در صورتی که قصد شروع کار در این زمینه را دارید یا حتی اطلاعات جامعی در این زمینه دارید، توصیه می کنیم تا پیش از هرگونه اقدام عملی، حتما با وکیل مهاجرتی کانادا در ارتباط باشید.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پرسش های رایج درباره بهترین کشور برای راه اندازی استارتاپ

یکی از مهم ترین دلایلی که می توان کانادا را به عنوان مقصدی برای استارت آپ انتخاب کرد، این است که شما می توانید از همان ابتدا، با راه اندازی استارتاپ، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. دلیل دیگر کیفیت بالای زندگی در این کشور است

اتصال به سایر کشورهای جهان، جمعیت تحصیل کرده، سطح کارآفرینی، میزان خلاقیت، دسترسی آسان به سرمایه، نیروی کار ماهر، تخصص و فناوری، شفافیت در امور تجاری، زیرساخت های توسعه یافتگی و چارچوب های قانونی توسعه یافته.

تورنتو ،ونکوور، مونترآل، اتاوا و کلگری.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link