برنامه ویزای استارتاپ کانادا، برنامه مهاجرتی است که نقشی حیاتی در حمایت از کارآفرینان و ارتقای نوآوری در کانادا ایفا می‌کند. با این حال، آگاهی از روش‌های کلاهبرداری احتمالی که می‌توانند صاحبان استارت‌آپ‌های ناآگاه را هدف قرار دهند، ضروری است. در این مقاله به روش‌های کلاهبرداری برای ویزای استارتاپ کانادا و راه‌های جلوگیری از آن خواهیم پرداخت.

بررسی کلی ویزای استارت‌آپ کانادا

در این مقاله به شرایط و هزینه های مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ نمی پردازیم اما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ویزای استارتاپ کانادا را مطالعه کنید و با دیدن ویدئوی زیر اطلاعات درستی به دست آورید.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

علت وجود کلاهبرداری در برنامه استارتاپ چیست؟

دلیل وجود بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری دولتی برای کسب‌وکارهای کوچک شخص ثالث این است که دولت در ارتقای برنامه‌های مالی مختلف در دسترس کانادایی‌ها ناتوان است. صدها شرکت واسطه ارائه دهنده خدمات استارتاپ مختلف وجود دارد. علت اصلی وجود کلاهبرداری در برنامه استارتاپ این است که دولت کمک‌های مالی موجود را به خوبی تبلیغ نمی‌کند و این کار عمدی نیست.

اما به جای اینکه دولت برای ترویج یک برنامه پول خرج کند (تا افراد بتوانند آن را پیدا کنند)، تصمیم می‌گیرد آن پول را مستقیماً در بودجه یا کمک مالی بگذارد تا بتواند به صاحبان مشاغل بیشتر کمک کند. بنابراین شرکت‌های شخص ثالث تحقیق برنامه‌های مالی مختلف را انجام می‌دهند. آن‌ها داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا درخواست خود را برای دریافت پشتیبانی مالی ارسال کنید.

اما باید تشخیص داد که آیا شرکت مورد نظر کلاهبردار است یا به صورت قانونی و اصولی فعالیت می‌کند. اغلب تحقیق در مورد یک شرکت را با جستجوی شرکت در وب، رسانه‌های اجتماعی یا سایت‌های قابل اعتماد می‌توان انجام داد.

شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان زیادی وجود دارند که اطلاعات بودجه دولتی را صرفاً به این دلیل ارائه می‌کنند که به مردم در یافتن اطلاعات آن کمک کنند. در فروش اطلاعاتی که به دست آوردن آن‌ها دشوار است، هیچ مشکلی وجود ندارد. به عنوان مثال روزنامه‌های خبری را در نظر بگیرید؛ آن‌ها اخباری را به صورت مکتوب درباره اتفاقات روز قبل، هفته قبل یا ماه قبل برای شما جمع آوری می‌کنند.

شما می‌توانید این اطلاعات را به صورت رایگان در وب، رادیو و تلویزیون دریافت کنید، با این حال بسیاری از مردم همچنان روزانه هزینه‌ای بابت روزنامه‌ پرداخت می‌کنند. اما هنگامی که به دنبال پیشنهادات مالی دولتی از منابع شخص ثالث هستید، حتماً آن‌ها را همانطور که در بالا ذکر شد در وب بررسی کنید. شما باید پیشنهاد شرکت مورد نظر خود را بشنوید اما به سادگی به آن اعتماد نکنید.

 یکی از مواردی که باید مراقب آن‌ بود این است: پرداخت مقدار زیادی پول در ازای تامین مالی تضمینی. هیچ کس نمی‌تواند به غیر از سازمان دولتی مستقیماً به شما کمک مالی را تضمین کند. بنابراین اگر با شرکت یا ارائه‌دهنده‌ خدماتی مواجه شدید که تضمین می‌کنند بودجه دریافت خواهید کرد، به احتمال زیاد این یک کلاهبرداری است.

روش‌های کلاهبرداری برای ویزای استارت‌آپ کانادا

در این بخش چند روش رایج کلاهبرداری مرتبط با ویزای استارت‌آپ کانادا آورده شده است:

  1.  فرصت‌های سرمایه‌گذاری جعلی
  2. کلاهبرداری با اعطای کسب‌وکار
  3. فیشینگ و سرقت هویت
  4. کلاهبرداری از طریق خدمات تجاری
  5. پیشنهادهای شغلی جعلی
علت اصلی وجود کلاهبرداری در برنامه استارتاپ کانادا

کلاهبرداری با روش عدم اتمام پروسه اخذ ویزای استارت‌آپ کانادا

برنامه ویزای استارت‌آپ کانادا برای جذب کارآفرینان نوآور از سراسر جهان برای راه‌اندازی و گسترش کسب‌وکار در کانادا طراحی شده است. با وجود اینکه این برنامه فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند، متقاضیان باید فرآیند ویزا را از طریق کانال‌های قانونی تکمیل کنند تا قربانی کلاهبرداری نشوند.

در ادامه به بررسی خطرات بالقوه عدم تکمیل فرآیند ویزای استارت‌آپ کانادا ناشی از کلاهبرداری می‌پردازیم:

۱. وعده‌های گولزننده مشاوران و نمایندگی‌های غیر مجاز

یکی از روش‌های متداول کلاهبرداری وجود مشاوران یا آژانس‌های مهاجرتی غیرمجاز است که ادعا می‌کنند روند ویزای استارت‌آپ کانادا را تسریع می‌کنند. این افراد یا سازمان‌ها اغلب در ازای دریافت هزینه‌های هنگفت، ویزاهای تضمین شده یا میانبرهایی را وعده می‌دهند. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که فقط نمایندگان مجاز، مانند وکلای مهاجرت یا مشاوران مورد تایید شورای تنظیم مقررات مهاجرت کانادا (ICCRC)، می‌توانند مشاوره قانونی مهاجرت را ارائه دهند.

 

۲. تشویق به ارائه اظهارات نادرست

ارائه نادرست مدارک، تجربه یا بیزنس پلن در طول فرآیند درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا می‌تواند عواقب جدی برای  متقاضی به دنبال داشته باشد. اظهارات نادرست می‌تواند منجر به ریجکتی ویزا، ممنوعیت ورود به کانادا برای مدت مشخصی (معمولا ۵ سال) و پیگرد قانونی شود.

 

۳. کلاهبرداری آنلاین و فیشینگ

کلاهبرداران اغلب افرادی را هدف قرار می‌دهند که به دنبال اطلاعات یا کمک‌رسانی در فرآیند ویزای استارت‌آپ کانادا هستند. آنها وب‌سایت‌های جعلی ایجاد می‌کنند، ایمیل‌های فیشینگ می‌فرستند یا پروفایل‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی باز و خود را به عنوان نمایندگان قانونی دولت یا مشاوران مهاجرت معرفی می‌کنند. افرادی که دچار این کلاهبرداری‌ها می‌شوند، اطلاعات هویتی و شخصیشان به سرقت می‌رود و دچار ضرر مالی و سایر خسارات می‌شوند.

 

۴. ایده‌های شغلی نامعتبر

در برخی موارد، کلاهبرداران ممکن است فرصت‌های شغلی تقلبی را برای جذب متقاضیان بالقوه ویزای استارت‌آپ کانادا ارائه دهند و برای این پیشنهادها، ممکن است تقاضای پرداخت هزینه‌، تحت عنوان هزینه‌های آموزشی یا سایر هزینه‌ها با ادعای کمک به فرآیند ویزا داشته باشند.

ترفند وکیل کلاهبرداری استارتاپ کانادا

دریافت حمایت سرمایه گذاران در استارتاپ کانادا از چه روش هایی امکان پذیر است؟

کلاهبرداری با عنوان داشتن رابطه با سرمایه‌گذاران یا موسسات کانادایی

کارآفرینان برای یافتن سرمایه‌گذار یا مشارکت در سرمایه‌گذاری‌ها باید مراقب افراد یا سازمان‌های متقلب باشند که ادعا می‌کنند با سرمایه‌گذاران یا موسسات کانادایی ارتباط دارند. این شکل از کلاهبرداری، که شامل تظاهر فریبکارانه به داشتن ارتباط با نهادهای معتبر کانادایی است، می‌تواند منجر به خسارت بالای مالی و آسیب به اعتبار یک کارآفرین شود. شناخت خطرات مرتبط با این نوع فعالیت‌های متقلبانه و انجام اقدامات احتیاطی ضروری است.

تحت این عنوان می توان به سه مورد کلاهبرداری اشاره کرد:

۱. سرمایه‌گذاران و موسسات جعلی

کلاهبرداران اغلب به عنوان سرمایه‌گذاران یا موسسات کانادایی خود را معرفی می‌کنند و با پیشنهادات فریبنده به کارآفرینان مشتاق نزدیک می‌شوند. آن‌ها ممکن است وعده سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه، دسترسی به شبکه‌های ارتباطی انحصاری یا فرصت‌های ویژه دستیابی به دوره آموزش مربیگری را بدهند. این سرمایه‌گذاران یا موسسات جعلی از تاکتیک‌های مختلفی برای فریب کارآفرینان استفاده و از اعتماد و آرزوهای آن‌ها برای موفقیت سوءاستفاده می‌کنند.

 

۲. فیشینگ و سرقت هویت

کلاهبرداران ممکن است از تکنیک‌های فیشینگ برای فریب کارآفرینان برای افشای اطلاعات شخصی یا مالی آن‌ها استفاده کنند. آن‌ها ممکن است ایمیل بفرستند، پروفایل های جعلی و فیک در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنند، یا وب‌سایت‌های کلاهبرداری درست کنند که شبیه به وب‌سایت‌های سرمایه‌گذاران یا موسسات معتبر کانادایی است. کارآفرینان ناآگاه که قربانی این کلاه‌برداری‌ها می‌شوند، ممکن است اطلاعات شخصی و هویتی آن‌ها دزدیده شود و در نتیجه عواقب شدید مالی و شخصی به همراه داشته باشد.

 

۳. طرح‌های پونزی و کلاهبرداری مالی

در برخی موارد، افرادی که ادعا می‌کنند با سرمایه‌گذاران یا موسسات کانادایی رابطه دارند، ممکن است فرصت‌های سرمایه‌گذاری را پیشنهاد دهند که بخشی از طرح‌های پونزی یا سایر تقلب‌های مالی است. این طرح‌ها اغلب وعده بازدهی بالایی از سرمایه‌گذاری می‌دهند، اما برای کلاهبرداری از کارآفرینان ناآگاه طراحی شده‌اند.

روش‌های کلاهبرداری استارتاپ کانادا

کلاهبرداری استارتاپ کانادا با فروش ایده های استارتاپی

احتمالاً مقالاتی با عنوان‌هایی مانند فروش ایده‌های استارتاپی در کانادا خوانده‌اید. به این نکته دقت کنید که افرادی که از این طریق تبلیغ می‌کنند یا ایده‌های خود را به افراد مختلفی می‌فروشند و یا اصلا ایده استارت‌آپی نیست. اگر ایده یک شرکت کانادایی برای فروش با قیمتی هولناک عرضه شود، ممکن است با یک کلاهبرداری بزرگ طرف باشید. این دو مورد را در نظر بگیرید:

  • چگونه ممکن است فردی در زمینه‌های مختلف نامرتبط ایده استارتاپی داشته باشد؟
  • صرف داشتن یک طرح و یک برنامه شرکتی هرگز برای گرفتن ویزای استارتاپ کانادا کافی نخواهد بود. نکته مهم این است که باید روی شرکت استارتاپی خود تمرکز کنید و برای آن بازاریابی کنید.

کلاهبرداری در مهاجرت به کانادا؛ اگر قربانی کلاهبرداری مهاجرت شده‌اید چه باید بکنید؟

کلاهبرداری با ادعای ویزای تضمینی کانادا

کلاهبرداری یک نگرانی جدی اکثر افرادی است که اقدام به مهاجرت می‌کنند. کلاهبرداران اغلب از افرادی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند، با ادعای جعلی «ویزای استارت‌آپ تضمینی» سوءاستفاده می‌کنند. کارآفرینان مشتاق برای راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ هستند، بیشتر در معرض اینگونه کلاهبرداری‌های قرار دارند.

در این نوع کلاهبرداری، کلاهبرداران قول یک ویزای استارت‌آپ تضمینی را به متقاضیان می‌دهند. به اینگونه که کلاهبرداران ممکن است ادعا کنند، می‌توانند از طریق ارتباطات ویژه با مقامات مهاجرت، باعث تسریع و سهولت بالای دریافت ویزای استارت‌آپ کانادا شوند.

کلاهبردارانی که از ادعای ویزای استارت‌آپ تضمین شده کانادا را دارند، از تکنیک‌های مختلفی برای فریب دادن افراد استفاده می‌کنند. برخی از تاکتیک‌های رایج عبارتند از:

۱.  وعده‌های غیرواقعی: کلاهبرداران وعده‌های غیرواقعی مبنی بر تایید تضمین شده ویزا می‌دهند و کارآفرینانی را که مشتاق ایجاد کسب‌وکار در کانادا هستند، جذب می‌کنند.

۲. ارتباطات جعلی: کلاهبرداران ممکن است ادعا کنند که روابط نزدیکی با مقامات مهاجرت دارند یا ادعا کنند که می‌توانند فرآیندهای درخواست عادی را دور بزنند. با این حال، چنین ارتباطاتی ساختگی هستند و کلاهبرداران هیچ اختیار یا نفوذی بر سیستم مهاجرت ندارند.

۳. درخواست مبالغ بسیار بالا: کلاهبرداران اغلب مبالغ سنگینی برای خدمات خود درخواست می‌کنند و قول می‌دهند در روند درخواست ویزا کمک کنند. با این حال، پس از پرداخت، آن‌ها ناپدید می‌شوند یا همچنان بدون ارائه هیچ گونه کمک واقعی، پول بیشتری می‌خواهند.

۴. اسناد جعلی: در برخی موارد، کلاهبرداران ممکن است مدارک جعلی مانند نامه‌های تاییدیه ویزا یا قراردادهای به ظاهر قانونی را ارائه دهند تا قربانیان خود را فریب دهند تا تصور کنند در درخواست مهاجرت خود پیشرفت کرده‌اند.

کلاهبرداری با درخواست حق‌الوکاله ناچیز

در این مورد، کلاهبرداران خود را به عنوان وکیل یا مشاور حقوقی معرفی و ابتدا با درخواست مبلغ ناچیزی به عنوان حق الوکاله، نظر و اعتماد متقاضی ویزای استارت‌آپ کانادا را جلب می‌کنند. پس از اعتماد فرد مورد نظر، او را مجبور به پرداخت سایر مبالغ می‌کنند و با سندسازی و جعل مدارک و وب‌سایت‌های رسمی دولت کانادا، دریافت این مبالغ را موجه جلوه می‌دهند.

کلاهبرداری با ادعای عدم نیاز به مدرک زبان

یکی از الزامات واجد شرایط بودن ویزای استارت‌آپ کانادا داشتن مدرک زبان از یک آزمون زبان معتبر در زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح ۵ CLB است. گاهی افراد توسط کلاهبرداران یا سازمان‌های جعلی مهاجرتی با ادعای عدم نیاز به مدرک زبان گمراه می شوند. کلاهبرداران معمولا ادعا می‌کنند که می‌توانند با روش‌هایی الزامات مربوط به مهارت زبان را دور بزنند.

کلاهبرداری با دریافت نامه حمایتی بدون تولید محصول

یکی از روش‌های کلاهبرداری استارتاپ کانادا زمانی است که وکیل شما می‌گوید در ازای مبلغی خاص، می‌تواند دریافت نامه حمایتی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری کانادایی مانند Angel، Venture یا Incubator را تضمین کند. اگر چیزی مشابه این شنیدید، به احتمال بسیار زیاد قربانی کلاهبرداری شده‌اید. این کار به دلایل مختلفی قابل انجام نیست.

در وب‌سایت اداره مهاجرت، فهرستی از سازمان‌های سرمایه‌گذار کانادایی را می‌توانید بیابید که مفاهیم شروع کسب و کار متقاضیان را ارزیابی می‌کنند و می‌توانید به‌راحتی با آن‌ها در تماس باشید.

روش‌های شناسایی یک کلاهبرداری استارتاپی

اگر نتایج جست‌وجوی شرکتی که اطلاعات بودجه دولتی را ارائه می‌دهد بررسی کردید و تنها چیزی که می‌بینید شکایات، کلاهبرداری، بازخوردهای منفی و غیره است، این موارد اغلب نشانه‌ای از کلاهبرداری هستند و باید از آن دوری کرد. هیچ کس بدون دلیل یک نقد منفی نمی‌کند که در آن درخواست دوری و عدم همکاری با یک مجموعه را داشته باشد. همچنین مراقب شرکت‌هایی باشید که هیچ بررسی یا بازخوردی ندارند.

اگر از طرف شخص ثالثی که بودجه دولتی ارائه می‌کند، کمک مالی به شما تضمین شده است، این یک کلاهبرداری است. هیچ کس به جز آژانس تأمین مالی مستقیماً نمی‌تواند تأمین مالی شما را تضمین کند. هیچ کس قبل از تعیین اینکه آیا شما بودجه دریافت خواهید کرد یا خیر از تک تک عواملی که توسط شرکت سرمایه‌گذار بررسی می‌شود، اطلاع ندارد.

اگر به دنبال دریافت کمک هزینه برای کسب و کار خود هستید، باید به خاطر داشته باشید که کمک‌های مالی در دسترس هستند، اما نه برای هر مکان، نه برای هر صنعت و نه برای هر نیاز مالی.

روش‌های شناسایی یک کلاهبرداری استارتاپی

اگر اطلاعاتی به شما فروخته شود که در آن دریافت کمک مالی تضمین شود، به احتمال بالا شما مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اید. دولت به سادگی به شما کمک هزینه‌ای برای شروع یک تجارت نمی‌دهد. دولت فقط پس از این که از طرح تجاری و بیزینس شما اطمینان حاصل کرد، ممکن است به شما کمک کند.

اگر اطلاعاتی را از منبع شخص ثالث مرتبط با بودجه دولتی خریداری می‌کنید، مطمئن شوید که اطلاعات به روز هستند. دسترسی به اطلاعات قدیمی توجیهی ندارد و باعث گمراهی شما خواهد شد.

اطلاعات به تنهایی نباید هزینه زیادی داشته باشند. اما مطمئن شوید که خدمات ارائه شده همراه با اطلاعات را بررسی کنید. اگر بابت اطلاعات دریافتی هزینه پرداخت می‌کنید، مطمئن شوید که یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

اگر به شما گفته شود که برای دریافت بودجه (غیر از هزینه) به هیچ چیز دیگری نیاز نیست، شما تحت کلاهبرداری قرار گرفته‌اید. آژانس‌های تامین مالی دولتی تعدادی فاکتور دارند که در بررسی واجد شرایط بودن یک فرد یا کسب و کار برای حمایت مالی این فاکتورها را مورد توجه قرار می‌گیرند.

مثلا؛ شما نیاز به یک طرح کسب و کار دارید، شما باید مراحل را طی کرده و درخواست ارسال کنید، نیاز به ارائه اطلاعات مالی دارید، باید نمره اعتباری مورد نیاز را داشته باشید، ممکن است نیاز به داشتن پول شخصی یا تمکن مالی داشته باشید.

ثبت شرکت در کانادا یکی از راه های جذاب کلاس تجاری است. افرادی که  سوابق مدیریتی خوبی دارند با تاسیس و یا مالکیت سهامی از یک بیزنس در کانادا، می توانند دریافت اقامت دائم را تسهیل کنند.

سوالاتی که باید درباره شرکت های ارائه دهنده خدمات استارتاپ بپرسید

اگر تصمیم دارید اطلاعات مالی را از منابع شخص ثالث جست‌وجو کنید، پس از بررسی آن‌ها در وب، حتما باید سوالاتی را مطرح کنید تا آن‌ها را بیشتر مورد بررسی قرار دهید. سوالاتی که باید درباره شرکت‌های ارائه دهنده خدمات استارتاپ پرسید عبارت‌اند از:

  • چه مقدار می‌توانم بودجه بگیرم؟ اکثر شرکت‌های قانونی که کمک مالی دولتی ارائه می‌کنند ممکن است محدوده‌ای (یک حداقل و حداکثر) به شما بدهند، اما هیچ شرکت قانونی دقیقاً به شما نمی‌گوید چقدر ممکن است بتوانید دریافت کنید. آن‌ها پاسخ دقیق را نمی‌دانند، زیرا تعیین آن کاملاً به موقعیت شما و آژانس تأمین مالی بستگی دارد.
  • آیا بودجه‌ای برای کسب و کار من وجود دارد؟ اکثر شرکت‌های قانونی از روی تجربه‌ای که در طی سالیان کسب کرده‌اند به شما می‌گویند که کدام صنایع بودجه دریافت می‌کنند یا چه نوع کسب‌وکارهایی بودجه دریافت خواهد کرد. اگر کسی صد در صد به شما در مورد دریافت یا عدم دریافت بودجه اظهار نظر کرد، مراقب باشید.
  • آیا تامین مالی من تضمین شده است؟ هیچ شرکت قانونی به شما نمی‌گوید که تامین مالی شما تضمین شده است.
  • قبل از درخواست به چه چیزی نیاز دارم؟ اکثر شرکت‌های قانونی توضیح می‌دهند که برای درخواست به موقع نیاز به کسب‌وکار ثبت‌شده، طرح تجاری، و غیره دارید. اگر پاسخ این بود که چیزی لازم نیست، مراقب باشید.
جلوگیری از کلاهبرداری استارتاپ کانادا با پورتال راه اندازی کسب و کار کوچک

منابع اطلاعات مالی قابل اعتماد کدام‌اند؟

چند شرکت شخص ثالث وجود دارند که اطلاعات واقعی در مورد بودجه دولتی ارائه می‌دهند که در واقع دائما کنترل و به روز می‌شوند. این شرکت‌ها نه تنها اطلاعات با هزینه مقرون به صرفه ارائه می‌کنند، بلکه پشتیبانی و کمک‌های مشاوره‌ای لازم در طول فرایند را نیز در اختیارتان قرار می‌دهند.

برای موفقیت یک برنامه استارتاپی بودجه بسیار مهم است و در واقع شرکت‌های قابل اعتماد شما را به سمت دریافت بودجه راهنمایی می‌کنند.

CanadaStartups.org یک پورتال راه اندازی کسب و کار کوچک را ارائه می‌دهد. این وبسایت یک ابزار آنلاین است و به علاقه مندان به برنامه استارتاپ کمک می‌کند تا استارتاپ خود را شروع کنند. برخی از خدمات این شرکت شامل:

  • تنظیم یک طرح کسب‌و‌کار
  • جست‌وجوی برنامه‌های بودجه دولتی (بیش از 1500 منبع)
  • استفاده از برنامه تخصصی برای دریافت راهنمایی
  • بررسی طرح کسب و‌کار
  • کمک به جست‌وجوی بودجه
  • بررسی برنامه‌های مالی قبل از درخواست و همچنین کمک به پاسخ دادن به هر سوالی است که ممکن است در ذهن خود داشته باشید.

هزینه یک بار پرداخت 297 دلار است و می‌توانید برای دسترسی فوری در این سایت ثبت نام کنید. یا می‌توانید از وب سایت‌های دولتی دیدن کنید و به یاد داشته باشید که وب سایت‌های مختلف زیادی برای دریافت اطلاعات وجود دارند.

راه‌های جلوگیری از کلاهبرداری در برنامه استارتاپ

به خاطر داشته باشید که یک شرکت ممکن است از شما بخواهد که قرارداد امضا کنید. در مورد نوع شرکت استارتاپی تحقیق کنید؛ شرکتی که برای ویزای استارتاپ کانادا تاسیس می‌شود باید یک شرکت از نوع استارتاپی باشد. شرکت‌های غیر استارتاپی در برنامه استارتاپ بی‌ارزش هستند. پس قبل از اینکه از این موضوع مطمئن نشدید، هزینه پرداخت نکنید.

درباره شرکت‌هایی که وعده تولید و ارائه محصول می‌دهند توجه کنید که شما باید بتوانید به افسر بررسی پرونده نشان دهید که شخصا در ایجاد محصول فعالیت داشته اید. در این مرحله، وکیل شما نیز باید آنجا باشد. بهترین وکیل مهاجرتی کانادا که با تجربه باشد می‌تواند به مقام رسمی نشان دهد که شرکت استارتاپ شما قانونی است و اقدامات ضروری قبلا انجام شده است.

اطمینان حاصل کنید که شرکت مهاجرت در زمان امضای قرارداد از استارتاپ‌های کانادایی مطلع است. این شرکت باید به طور تخصصی در حوزه استارتاپ فعالیت داشته باشد.

به این معنی که کسب و کار باید دارای کارکنان مجرب و آگاه باشد که وظیفه آن‌ها ایجاد یک طرح کسب و کار، پرورش ایده استارتاپ شما و اصلاح آن برای برآورده کردن نیازهای بازار کانادا است.

به خاطر داشته باشید که بخش بزرگی از کار پس از دریافت نامه پشتیبانی انجام می‌شود، حیاتی ترین قدم در جلوگیری از کلاهبرداری استارتاپی کانادا توجه به این نکته است. در واقع اخذ اقامت کانادا چالش اصلی است. با ایده‌های توسعه نیافته و ضعیف، نامه حمایت مالی (Letter of Support) هنوز قابل اخذ است. با این حال، اگر چنین ایده‌هایی را استفاده کنید، هنگام تلاش برای اخذ اقامت با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

یک استراتژی و یک ایده برای دریافت ویزای استارتاپ برای کانادا کافی نیست. حتماً به اجرای ایده پایبند باشید تا از کلاهبرداری جلوگیری کنید. به عنوان یک مشتری بالقوه، هنگام صحبت با یک وکیل مهاجرت پرسشگر و پیگیر باشید.

با جزئیات فرآیند درخواست ویزا آشنا شوید و از شرکت یا یک وکیل مهاجرت در مورد آماده سازی ایده سوال کنید. خرید یک ایده از یک واسطه یک ترفند معمولی که توسط کلاهبرداران برنامه استارتاپی استفاده می شود. برای جلوگیری از آن باید به دقت در مورد شرکت‌ها تحقیق کرد.

هنگامی که شما برای اقامت دائم درخواست می‌دهید و افسر آن را بررسی می‌کند، ایده بدون برنامه که از واسطه خریده شده است، پذیرفته نخواهد شد. در این شرایط تلاش و پول شما هدر رفته است زیرا ویزای استارت آپ کانادا به شما تعلق نمی‌گیرد.

همانطور که قبلا گفته شد، یک شرکت سرمایه گذاری کانادایی ایده و طرح تجاری شما را دریافت خواهد کرد. اگر طرح تجاری خود را به جای ارسال مستقیم از طریق وکیل برای آن‌ها ارسال کرده اید، نام و اطلاعات تماس شرکت را از وکیل دریافت کنید. توجه داشته باشدی که نام کسب و کار باید در رجیستری سرمایه گذاران مجاز کانادا ظاهر شود. در وب سایت اداره مهاجرت کانادا این لیست قابل دسترسی است.

سخن آخر

کلاهبرداری استارتاپ کانادا مانند هر روش کلاهبرداری دیگری قابل پیشگیری است. تحقیق کافی و دقیق قبل از همکاری با یک شرکت مهاجرتی یا ارائه دهنده خدمات استارتاپی می‌تواند شما را از افتادن به دام کلاهبرداران نجات دهد.

توجه به صلاحیت قانونی وکیل یا شرکت مهاجرتی از جمله کد عضویت ICCRC نیز می‌تواند در جلوگیری از کلاهبرداری موثر باشد. به عنوان یک شرکت مهاجرتی باید از آن‌ها بخواهید تا چند نمونه استارتاپی که قبلا در آن فعالیت کرده‌اند به شما ارائه کنند. از این طریق می‌توان به سابقه عملکرد یک شرکت پی برد.

پرسش های رایج درباره کلاهبرداری استارتاپ کانادا

باید قبل از همکاری با شرکت‌های ارائه کننده خدمات به خوبی تحقیق کنید. بررسی سابقه یک شرکت و پرونده‌های انجام شده آن می‌تواند موثر باشد.

خیر. این کار یک کلاهبرداری محسوب شده و شرکت‌های کانادایی سرمایه گذار که توسط دولت تعیین می‌شوند معمولا چنین کاری انجام نمی‌دهند.

تضمین دریافت کمک مالی، اعلام دقیق مقدار کمک مالی، وعده ایده و طرح تجاری تضمینی و وعده ویزای استارتاپی بدون هیچ گونه مدرک برخی از نشانه‌های رایج کلاهبرداری هستند.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا