رشته نقاشی جزو مشاغل پرتقاضا در اکثر استان های کانادا است. در صورتی که سابقه کار یا تحصیل در رشته نقاشی دارید، می‌توانید با داشتن پیشنهاد شغلی یا حتی بدون آن از طریق برنامه‌های مهاجرتی که در این مطلب معرفی خواهیم کرد برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

هر ساله هزاران نقاش برای ادامه زندگی خود به کانادا مهاجرت می‌کنند و شما هم می‌توانید از این فرصت برای شروع یک زندگی تازه در یکی از بهترین کشورهای دنیا استفاده کنید. لطفا تا انتهای این مطلب با ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس همراه باشید تا ضمن بررسی روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق رشته نقاشی، درآمد این شغل، مشاغل قابل انجام با این رشته و هر نکته دیگری که باید درمورد بازار کار این رشته در کانادا بدانید را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با رشته نقاشی در کانادا

نقاشی، یکی از مشاغل تخصصی در کانادا است که می‌تواند اقامت دائم این کشور را برای افراد شاغل و یا تحصیل‌کرده در این زمینه به ارمغان بیاورد. البته توانایی اخذ اقامت دائم کانادا از طریق رشته نقاشی تا حد زیادی به شرایط متقاضیان بستگی دارد.

در حال حاضر تخمین زده می‌شود که در طی سال‌های آینده به دلیل گسترش بازار کار رشته نقاشی و نیاز به جایگزینی بازنشستگان، حدود ۲۴ هزار موقعیت شغلی جدید و همچنین، ۳۱ هزار موقعیت شغلی دیگر نیز برای فارغ‌التحصیلان خارجی رشته نقاشی که مایل به زندگی و کار کردن در کانادا هستند، ایجاد شود.

دلیل نیاز شدید کانادا به افراد شاغل در رشته نقاشی نیز دقیقا همین است. این حجم گسترده از موقعیت‌های شغلی، به‌سختی می‌تواند توسط شهروندان کانادایی پر شود. همانطور که احتمالا در جریان هستید، مشاغل مختلف در کانادا دارای کد منحصر به فرد و اختصاصی خودشان هستند.

این کد کمک می‌کند تا وظایف شغلی، مهارت‌های مورد نیاز و سایر جزئیات مشاغل مختلف با یکدیگر قابل تفکیک باشند. به همین ترتیب، رشته نقاشی نیز در لیست مشاغل ملی کانادا (NOC) کد منحصر به فرد خودش را دارد. کد شغلی رشته نقاشی در کانادا NOC 7294 است.

جاب افر برای مهاجرت به کانادا با رشته نقاشی

ویزای کار کانادا، یک سند قانونی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در کانادا مشغول به کار شوند.

بازار کار رشته نقاشی در کانادا

دورنمای کد شغلی NOC 7294 در استان‌ها و ایالت‌های مختلف کانادا را که توسط پایگاه رسمی داده‌های مشاغل کانادا (Canada Job Bank) بررسی شده و وضعیت بازار کار این رشته را نشان می‌دهد، می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

نام استان یا ایالت وضعیت دورنمای شغلی کد NOC 7294
آلبرتا خوب (4 از 5)
بریتیش کلمبیا محدود (2 از 5)
مانیتوبا خوب (4 از 5)
نیوبرانزویک محدود (2 از 5)
نیوفاندلند و لابرادور متوسط (3 از 5)
مناطق شمال غربی نامشخص
نوا اسکوشیا متوسط (3 از 5)
نوناووت نامشخص
انتاریو متوسط (3 از 5)
جزیره پرنس ادوارد متوسط (3 از 5)
کبک محدود (2 از 5)
ساسکاچوان خوب (4 از 5)
یوکان نامشخص

طبق بررسی‌های انجام شده توسط پایگاه رسمی داده‌های مشاغل کانادا، انتظار می‌رود تقاضا برای رشته نقاشی در استان‌های مختلف کانادا در سال‌های آینده نیز همچنان زیاد بماند.

مشاغل هنری در کانادا؛ رشته های هنری پرطرفدار در کانادا را بشناسید.

مشاغل قابل انجام با رشته نقاشی در کانادا

مشاغل زیادی با رشته نقاشی در کانادا می‌توان انجام داد که همه آن‌ها جزو مشاغل کد شغلی NOC 7294 در نظر گرفته می‌شوند.

بر اساس پایگاه رسمی داده‌های مشاغل در کانادا، برخی از مشاغل قابل انجام با رشته نقاشی در کانادا شامل موارد زیر می‌شوند:

عنوان مشاغل
کارآموز نقاش و دکوراتور صنعتی شاگرد نقاش و دکوراتور
نقاش پل نقاش ساختمان
نقاش ساختمان تجاری نقاش خانه
نقاش ساختمان صنعتی نقاش و نصب کننده کاغذ دیواری
نقاش تعمیر و نگهداری نقاش تعمیر و نگهداری صنعتی
نصب کننده کاغذ دیواری نقاش ساختمان‌های مسکونی
نقاش سقف نقاش و دکوراتور تخصصی

نقاش‌ها در کانادا می‌توانند توسط شرکت‌های ساختمانی، پیمانکاران تعمیر و نگهداری، پیمانکاران رنگ آمیزی و سایر کارفرمایانی که در زمینه‌های مشابه فعالیت می‌کنند، به کار گرفته شوند. همچنین تعداد زیادی از نقاش‌ها نیز وجود دارند که به صورت خوداشتغالی کار می‌کنند و وابسته به نهاد، ارگان یا سازمان خاصی نیستند.

مشاغل قابل انجام با رشته نقاشی در کانادا

درباره بازار کار رشته طراحی داخلی در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

وظایف شغلی رشته نقاشی در کانادا

حال که با انواع مشاغل قابل انجام با رشته نقاشی در کانادا یک آشنایی کلی پیدا کردیم، وظایف شغلی قابل انجام در این رشته را می‌توانیم به شرح زیر نام ببریم:

  • آماده‌سازی و تمیز کردن سطوح با استفاده از روش‌هایی مانند خراش دادن، سنباده زدن، سندبلاست، هیدروبلاست و بخارشویی
  • برداشتن کاغذ دیواری قدیمی و رنگ‌های تخریب شده
  • بازسازی و ترمیم ترک‌ها، شکاف‌ها و سوراخ‌های دیوار و سطوح مختلف
  • مخلوط کردن رنگ‌ها با یکدیگر و رقیق کردن رنگ‌ها برای دستیابی به بافت دلخواه
  • اندازه‌گیری، برش و نصب کاغذ دیواری و سایر تزئینات دائمی و موقت
  • ارائه مشاوره به مشتریان درمورد رنگ‌ها و انتخاب پوشش دیوارها
  • برپا کردن داربست و اتصال قطعات آن‌ها به یکدیگر
  • اعمال کردن رنگ، کاغذ دیواری و سایر مواد و تزئینات روی سطوح داخلی و خارجی
  • برآورد هزینه‌ها و مواد
  • خواندن مشخصات رنگ‌ها و تجهیزات مورد استفاده برای تعیین مقدار مواد مورد نیاز

بورسیه رشته هنر در کانادا؛ شرایط لازم برای تحصیل در رشته هنر در کانادا

شرایط عمومی مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته نقاشی

برای اینکه بتوانید از طریق رشته نقاشی به کانادا مهاجرت کنید، لازم است که شرایط ذکر شده در جدول زیر را در اختیار داشته باشید:

شرایط عمومی مورد نیاز توضیحات
مدرک زبان نمره مورد نیاز برای مدرک زبان، به روش مهاجرتی که از طریق آن اقدام می‌کنید بستگی دارد. اما مدارک قابل قبول برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته نقاشی عبارت هستند از IELTS، TOFEL، PTE، TCF، آزمون کانادایی زبان انگلیسی برای دانش پژوهان و کارآموزان و سایر مدارک معتبر در زبان فرانسوی یا انگلیسی.
سن برای اینکه از طریق رشته نقاشی به کانادا مهاجرت کنید، باید به سن قانونی کار در کانادا یعنی ۱۸ سال رسیده باشید. حداکثر سن قابل قبول، به روش مهاجرتی که از طریق آن اقدام می‌کنید بستگی دارد.
تحصیلات مدرک تحصیلی شما برای مهاجرت به کانادا باید حداقل دیپلم دبیرستان باشد. اما بسته به روش مهاجرتی مورد نظر خود، این احتمال هم وجود دارد که به مدرک کاردانی یا کارشناسی نیاز داشته باشید.
پیشنهاد شغلی برای اینکه شانس بیشتری برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته نقاشی داشته باشید، توصیه می‌شود که به دنبال کار در کانادا بگردید و یک پیشنهاد شغلی از یکی از کارفرمایان کانادایی دریافت کنید. نکته قابل توجه این است که کارفرمای مربوطه نیز برای اینکه بتواند شما را به عنوان یک نیروی کار خارجی برای استخدام دعوت کند، باید مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) دریافت کند تا نشان دهد که استخدام شما تاثیر منفی در بازار کار کانادا نخواهد داشت. مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار، نشان می‌دهد که کارفرما پس از آگهی کردن موقعیت شغلی مورد نظر در ۳ تا ۵ منبع کاریابی کانادایی به مدت حداقل یک ماه، از بین دارندگان اقامت دائم و شهروندان کانادا موفق به پیدا کردن شخصی که مناسب انجام این شغل باشد، نشده است.
تطبیق پذیری شما برای کار در کانادا باید نشان دهید که توانایی سازگاری با جامعه و شرایط زندگی در کانادا را دارید. برای ارزیابی تطبیق پذیری شما، معیارهایی نظیر سابقه کار یا تحصیل در کانادا یا داشتن خویشاوند در این کشور مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
سابقه کار اگر می‌خواهید به عنوان یک نقاش به کانادا مهاجرت کنید، باید تجربه کار مرتبط با این رشته داشته باشید. میزان سابقه کاری مورد نیاز، به روش مهاجرتی که از طریق آن اقدام می‌کنید بستگی دارد. معمولا باید حداقل ۱ سال سابقه کار مرتبط با رشته نقاشی داشته باشید. اما پیشنهاد می‌شود که قبل از اقدام برای مهاجرت به کانادا، ۳ سال سابقه کار به دست بیاورید تا شانس خود را برای موفقیت در این پروسه افزایش دهید.
مهارت‌های همسر در صورتی که متاهل باشید، مهارت‌های همسرتان نیز در افزایش شانس شما در مهاجرت به کانادا تاثیرگذار خواهند بود. مهارت‌های همسر می‌تواند شامل سن، مدرک زبان، تحصیلات یا معیارهای تطبیق پذیری نظیر سابقه کار یا تحصیل در کانادا یا داشتن خویشاوند در این کشور باشند.
گواهینامه حرفه‌ای Red Seal گواهینامه Red Seal یک مجوز حرفه‌ای است که برای مشاغل ماهرانه در نظر گرفته شده که نقاشی هم جزو آن‌هاست. با داشتن گواهینامه Red Seal نشان می‌دهید که مهارت‌های حرفه‌ای مرتبط با رشته و زمینه شغلی خود را در اختیار دارید. مزیت دیگری که کسب این گواهینامه برای شما دارد، این است که اجازه می‌دهد برای استخدام در مشاغل مختلف شانس بیشتری داشته باشید و کارفرماها به جذب و استخدام شما تمایل بیشتری داشته باشند.

نکته ۱: درخصوص گواهینامه Red Seal لازم است که اضافه کنیم برای دریافت آن، باید در آزمون رسمی این گواهینامه که توسط استان محل اقامت شما در کانادا برگزار می‌شود شرکت کنید و سایر معیارهایی که توسط نهادهای حاکم تعیین شده‌اند را نیز رعایت کنید.

نکته ۲: توجه داشته باشید که موارد ذکر شده در جدول فوق، شرایط عمومی مهاجرت به کانادا از طریق رشته نقاشی است. در واقع، بسته به روش مهاجرتی که از طریق آن اقدام می‌کنید، ممکن است به یکسری شرایط اختصاصی مختص به روش مهاجرتی مورد نظر نیاز داشته باشید.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را در این مقاله بخوانید.

مهاجرت به کانادا با رشته نقاشی

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق رشته نقاشی

روش‌های مختلف زیادی برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته نقاشی وجود دارد که رایج‌ترین‌هایشان شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. سیستم اکسپرس انتری (Express Entery System)
  2. برنامه‌های استانی (PNP)
  3. مشاغل پرتقاضا (In-Demand Occupations)
  4. پیشنهاد شغلی (Job Offer)
  5. برنامه مهاجرتی خوداشتغالی فدرال (Federal Self-Employment Program)
  6. کلاس تجربه کبک (Quebec Exprerience Class)

1.   مهاجرت به کانادا با رشته نقاشی از طریق سیستم اکسپرس انتری

اکسپرس انتری کانادا رایج‌ترین روشی است که نقاش‌ها از طریق آن به کانادا مهاجرت می‌کنند. البته، اکسپرس انتری یک روش مهاجرتی محسوب نمی‌شود. در واقع، سه برنامه مهاجرتی در این سیستم وجود دارد که از طریق اکسپرس انتری اجرا می‌شوند. هر یک از این سه برنامه مهاجرتی الزامات و شرایط خاص خودشان را دارند و شامل موارد زیر می‌شوند:

شما باید شرایط مورد نیاز هر یک از این سه برنامه مهاجرتی را بشناسید تا بدانید واجد شرایط کدام یک از آن‌ها هستید. برای این منظور، می‌توانید از متخصصین و کارشناسان مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس کمک بگیرید تا پس از انجام یک ارزیابی کلی، روشی که با شرایط شما سازگاری بیشتری دارد را به شما معرفی کنند؛ اما به طور کلی، لازم است حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) کسب کنید تا واجد شرایط یکی از زیرمجموعه‌های اکسپرس انتری شوید.

 

2.    مهاجرت به کانادا با رشته نقاشی از طریق برنامه‌های استانی

یکی دیگر از روش‌های رایج مهاجرت به کانادا برای نقاش‌ها، برنامه‌های نامزدی استانی کانادا است. هر یک از استان‌های کانادا برنامه‌های استانی مختص به خودشان را دارند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

در برنامه‌های استانی، بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی (Stream) وجود دارد که هر یک از آن‌ها الزامات و شرایط متفاوتی دارند. با توجه به تعداد زیاد مسیرهای مهاجرتی در برنامه‌های استانی، احتمال اینکه شرایط مورد نیاز برای یک یا چند مورد از آن‌ها را داشته باشید، زیاد است.

برای اینکه بدانید کدام یک از این ۸۰ مسیر مهاجرتی با شرایط شما سازگاری بیشتری دارد، لازم است که نسبت به الزامات و شرایط مورد نیاز استان‌های مختلف کانادا آگاهی خوبی داشته باشید. این امر نیاز به تخصص و مهارت در برنامه‌های استانی دارد و به همین دلیل بهتر است طبق راهنمایی افراد متخصص نظیر کارشناسان مجموعه مهاجرتی کاناداپاس عمل کنید.

 

3.    مهاجرت به کانادا با رشته نقاشی از طریق مشاغل پرتقاضا

با توجه به اینکه نقاشی یکی از رشته‌ها و مشاغل پرتقاضای کانادا است، می‌توانید از این فرصت برای دریافت مجوز کار (Work Permit) کانادا استفاده کنید. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، اکثر استان‌های کانادا به این رشته نیاز دارند و شما می‌توانید با استفاده از مسیرهای مهاجرتی در برنامه‌های استانیِ مناطقی که به این شغل نیاز دارند، مجوز کار کانادا را به دست بیاورید.

 

4.    مهاجرت به کانادا با رشته نقاشی از طریق پیشنهاد شغلی

در صورتی که بتوانید یک پیشنهاد شغلی (Job Offer) برای مشاغل مرتبط با رشته نقاشی در کانادا به دست بیاورید، می‌توانید به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) درخواست مجوز کار بدهید. البته، این روش مستلزم دریافت مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA) هم هست که باید توسط کارفرمایی که قصد استخدام شما را دارد، انجام شود.

5.    مهاجرت به کانادا با رشته نقاشی از طریق برنامه خوداشتغالی فدرال

هنرمندانی که دارای سابقه کار در زمینه نقاشی هستند، می‌توانند از طریق این روش اقدام کنند و اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند. برنامه خوداشتغالی فدرال کانادا با نام ویزای هنرمندان نیز شناخته می‌شود. متقاضیان برای اینکه قادر به اقدام از طریق این روش باشند، باید نشان دهند که در زمینه هنر نقاشی تجربه دارند و می‌توانند تجربه خود را با ارائه مدارک محکم ثابت کنند.

دولت کانادا تعریف دقیق و مشخصی از افراد خوداشتغال دارد. طبق این تعریف، خوداشتغال به فردی گفته می‌شود که تجربه فعالیت مستقل و مرتبط با یک فعالیت هنری یا فرهنگی داشته باشد و بتواند با انجام شغل خود به صورت مستقل، ضمن کسب درآمد، مشارکت قابل‌توجهی نیز در اقتصاد، فرهنگ یا هنر کانادا داشته باشد.

متقاضیان باید حداقل ۲ سال در ۵ سال اخیر تجربه کاری مرتبط با حرفه‌ای که در آن مهارت دارند، داشته باشند و لازم است که حداقل ۳۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را در سیستم امتیازدهی برنامه خوداشتغالی فدرال کسب کنند. در این سیستم امتیازدهی، بر اساس معیارهای زیر به متقاضیان امتیاز داده می‌شود:

  • سابقه کار
  • سن
  • تحصیلات
  • توانایی در زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • تطبیق پذیری

6.    مهاجرت به کانادا با رشته نقاشی از طریق کلاس تجربه کبک

این روش برای افرادی که قصد سکونت در استان کبک دارند مناسب است. با این حال، باید توجه داشته باشید که این برنامه مهاجرتی الزامات خاصی دارد که یکی از آن‌ها داشتن مدرک زبان فرانسوی است. همچنین، مانند سایر برنامه‌های مهاجرتی استان کبک، باید مدرکی تحت عنوان گواهی انتخاب کبک (CAQ) نیز دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه مهاجرت به کانادا با رشته نقاشی از طریق برنامه مهاجرتی کلاس تجربه کبک، می‌توانید از مشاورین کاناداپاس کمک بگیرید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

مراحل مهاجرت به کانادا با رشته نقاشی از طریق سیستم اکسپرس انتری

برای اینکه بتوانید از طریق رشته نقاشی به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

 

  1. معادل‌سازی مدرک

اگر مدرک تحصیلی شما در رشته نقاشی یا رشته‌های مرتبط با آن بوده است یا اگر دوره آموزشی معتبری در این زمینه سپری کرده‌اید که منجر به دریافت یک مدرک یا گواهینامه معتبر شده است، باید پیش از شروع پروسه مهاجرت به کانادا آن را معادل سازی کنید؛ به‌خصوص اگر مدرک خود را از ایران گرفته‌اید.

معادل‌سازی مدرک در کانادا به این صورت است که باید گزارشی تحت عنوان ECA (ارزیابی اعتبارنامه آموزشی) دریافت کنید. در حال حاضر سه سازمان در کانادا وجود دارد که مجوز معادل سازی مدرک را از دولت این کشور گرفته‌اند. برای معادل سازی، کافی است مدرک خود را در اختیار سازمان مورد نظر قرار دهید و سایر مدارکی که ممکن است درخواست کند را نیز ارائه دهید.

 

  1. راه‌اندازی حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری

پس از اینکه مدارک خود را معادل‌سازی کردید می‌توانید پروسه مهاجرت به کانادا با رشته نقاشی را رسما آغاز کنید. برای این منظور، باید به این لینک مراجعه و یک حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری راه‌اندازی کنید. اکنون باید مشخصات خود را در پروفایل‌تان وارد نمایید. فراموش نکنید که نام کاربری و به‌خصوص رمز عبور خود را به خاطر بسپارید.

 

  1. انتخاب یکی از برنامه‌های مهاجرتی در سیستم اکسپرس انتری

توصیه می‌شود درمورد برنامه‌های مهاجرتی سیستم اکسپرس انتری تحقیق کنید و از شرایط مورد نیاز هر یک از سه زیرمجموعه آن اطلاع پیدا کنید. این برنامه‌های مهاجرتی شامل کلاس تجربه کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال و مشاغل فنی فدرال می‌شوند که پیش از این هم از آن‌ها اسم بردیم.

در این صورت، بهتر می‌توانید تشخیص دهید که واجد شرایط کدام یک از آن‌ها هستید. مشاورین کاناداپاس آمادگی کامل برای ارائه هرگونه راهنمایی که در این زمینه نیاز داشته باشید را دارند و می‌توانند در تشخیص روش مهاجرتی مناسب برای شما بر اساس شرایط‌تان به شما کمک کنند.

 

  1. پیدا کردن پیشنهاد شغلی در کانادا

لازم است که خاطرنشان کنیم داشتن پیشنهاد شغلی، اجباری نیست و شما از طریق ویزای خوداشتغالی یا سایر روش‌های مهاجرت به کانادا با رشته نقاشی که معرفی کردیم هم می‌توانید اقدام کنید. اما داشتن پیشنهاد شغلی، قطعا کار شما برای مهاجرت را راحت‌تر خواهد کرد. با داشتن پیشنهاد شغلی امتیاز بیشتری در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) به دست خواهید آورد که قطعا می‌تواند شانس شما را برای اخذ مجوز کار بسیار بیشتر کند.

 

  1. دریافت مجوز کار کانادا

با انجام اقدامات مراحل قبل، می‌توانید برای اخذ مجوز کار کانادا به اداره مهاجرت فدرال این کشور (IRCC) درخواست دهید. در این مرحله، اداره مهاجرت فدرال شرایط شما را مجددا ارزیابی می‌کند تا تاییدیه نهایی را هم برای صدور مجوز کار به شما بدهد.

 

  1. دریافت دعوتنامه اپلای

پس از اینکه مجوز کار خود را دریافت کردید، می‌توانید وارد کانادا شده و کار نقاشی را در یکی از مشاغل این رشته که معرفی کردیم شروع کنید. با کسب حداقل یک سال سابقه کار در کانادا، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهید. برای این منظور، می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام کنید. در اینجا شرایط شما مجددا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

با بررسی شرایط‌تان، طبق روش مهاجرتی مورد نظر در سیستم اکسپرس انتری که از طریق آن اقدام کرده‌اید به شما امتیاز داده می‌شود. افرادی که بیشترین امتیازها را به دست بیاورند، می‌توانند دعوتنامه اپلای (ITA) دریافت کنند. دعوتنامه اپلای به متقاضیان اجازه می‌دهد برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

 

  1. ثبت و ارسال پرونده به همراه مدارک تکمیلی

اکنون باید پرونده خود را به همراه مدارک تکمیلی به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) ارسال کنید. از زمانی که دعوتنامه اپلای را دریافت کردید، ۶۰ روز مهلت خواهید داشت تا پرونده و مدارک خود را ارائه دهید.

در این مرحله باید مبلغ ۱۵۰ دلار بابت بررسی پرونده و ۵۵۰ دلار نیز بابت حق اقامت دائم کانادا بپردازید. در صورت عدم انجام هر یک از این اقدامات، درخواست شما برای اخذ اقامت دائم کانادا رد خواهد شد.

 

  1. دریافت اقامت دائم کانادا

در صورتی که واجد شرایط برنامه مهاجرتی که برای آن اقدام کرده‌اید باشید، مدارک تکمیلی را به موقع ارائه دهید و هزینه بررسی پرونده را نیز پرداخت کنید، می‌توانید پس از حدود ۶ ماه اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته نقاشی

در صورتی که قصد دارید با رشته نقاشی به کانادا مهاجرت کنید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدارک هویتی و شناسایی از قبیل شناسنامه و پاسپورت
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی تولد یا شناسنامه فرزندان در صورتی که دارای فرزند هستید
  • رزومه و مدارک شغلی برای اثبات برخورداری از حداقل یک سال سابقه کار در زمینه مشاغل مرتبط با رشته نقاشی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی (شامل مدارک دانشگاهی، مجوزها و گواهینامه‌هایی که در زمینه نقاشی دارید) و گواهی ECA برای اثبات اینکه آن‌ها را معادل سازی کرده‌اید
  • مدارک بانکی و مالی برای اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی برای حداقل ۱ سال زندگی در کانادا
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • مدارک مبنی بر انجام معاینات پزشکی و برخورداری از سلامت جسمی
مزایای داشتن جاب افر برای مهاجرت با رشته نقاشی

چطور شانس خود برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته نقاشی را افزایش دهیم؟

با وجود اینکه رشته نقاشی جزو رشته‌های پرتقاضا در اکثر استان‌های کانادا است و افراد شاغل در این رشته از شانس زیادی برای اخذ مجوز کار و حتی اقامت دائم کانادا برخوردار هستند، اما یکسری از اقدامات وجود دارد که می‌توانند شانس این افراد را حتی از این هم بیشتر کنند. در ادامه به برخی از اقداماتی که افراد شاغل در رشته نقاشی می‌توانند برای افزایش شانس خود در مهاجرت به کانادا انجام دهند می‌پردازیم:

  • هرگونه گواهینامه یا مجوز لازم برای کار به عنوان نقاش یا دکوراتور در استان یا ایالت خود را دریافت کنید.
  • مجموعه‌ای قوی از کار خود بسازید تا به کارفرمایان بالقوه نشان دهید.
  • با سایر متخصصان در این زمینه از طریق انجمن‌های صنفی یا نمایشگاه‌های شغلی، ارتباط برقرار کنید.
  • کسب تجربه از طریق یک برنامه کارآموزی یا کار آزمایشی را در نظر بگیرید.

وضعیت شغل ایرانیان مقیم کانادا؛ بررسی وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق رشته نقاشی

دلایل زیادی وجود دارد که افراد شاغل یا تحصیل‌کرده در رشته نقاشی مهاجرت به کانادا را انتخاب می‌کنند. برخی از رایج ترین دلایل این افراد برای مهاجرت به کانادا می‌توانند موارد زیر باشند:

  • فرصت‌های کار و پیشرفت شغلی: کانادا دارای اقتصاد قوی و تقاضای بالایی برای کارگران ماهر در صنایع مختلف است که نقاشی هم جزو آن‌ها محسوب می‌شود.
  • کیفیت بالای زندگی: کانادا به خاطر شهرهای تمیز و امن و محیط طبیعی زیبایش در بین تمامی کشورهای دنیا به خوبی شناخته شده است. زندگی در کانادا به معنای داشتن یک زندگی باکیفیت و آسوده است.
  • تحصیلات مقرون‌به‌صرفه: کانادا دارای تعداد زیادی دانشگاه و کالج با کیفیت بالا برای تحصیل در رشته نقاشی است که جزو معتبرترین مراکز علمی دنیا در این رشته به شمار می‌روند و شهریه مقرون به صرفه‌ای هم برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی دارند.
  • جامعه چندفرهنگی: کانادا کشوری مهاجرپذیر و محبوب است که مردم با هر فرهنگ و پیشینه‌ای می‌توانند در آن پیشرفت و احساس کنند که در خانه خود هستند.
  • سیستم مراقبت‌های بهداشتی مدرن و قوی: کانادا دارای یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کلاس جهانی است که پوشش جامعی را برای همه ساکنان حتی افرادی که به طور موقت در این کشور زندگی می‌کنند فراهم می‌کند.
  • ثبات سیاسی و اقتصادی: کانادا هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی، یک کشور باثبات و صلح آمیز، با یک دولت و سیستم قانونی قوی است.
  • فرصت‌های بزرگ برای پیشرفت: در کانادا فرصت‌های بزرگی برای پیشرفت برای نقاشان و دکوراتورها وجود دارد. برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌ها تنها نمونه‌ای از این فرصت‌ها هستند. این می‌تواند به افرادی که در رشته نقاشی یا زمینه‌های مرتبط با آن فعالیت دارند کمک کند تا با جدیدترین تکنیک‌ها و فناوری‌ها در این زمینه آشنا شوند و به روز بمانند.

رشته گرافیک در کانادا؛ بورسیه تحصیلی رشته گرافیک در کانادا

درآمد رشته نقاشی در کانادا

درآمد رشته نقاشی در کانادا در وهله اول به میزان سابقه افراد در این زمینه و پس از آن، به شهر و استان محل فعالیت آن‌ها بستگی دارد. همچنین، مدرک تحصیلی، گواهینامه‌ها و سایر مجوزهایی که نقاش‌ها در این زمینه دارند نیز در درآمد آن‌ها تاثیرگذار هستند.

با این تفاسیر، میانگین درآمد رشته نقاشی در کانادا ۴۲ هزار و ۹۰۰ دلار در سال است که معادل با تقریبا ۲۲ دلار در ساعت است. افراد مبتدی به طور میانگین حدود ۳۷ هزار دلار در سال در این رشته درآمد دارند و درآمد افراد با تجربه نیز می‌تواند تا سقف ۵۶ هزار و ۴۸۲ دلار در سال افزایش پیدا کند.

طبق بررسی‌های پایگاه رسمی داده‌های مشاغل کانادا (Canada Job Bank) حداقل، حداکثر و میانگین درآمد رشته نقاشی در استان‌های مختلف کانادا به شرح زیر است:

نام استان حداقل درآمد (به دلار کانادا) متوسط درآمد (به دلار کانادا) حداکثر درآمد (به دلار کانادا)
آلبرتا ۱۸ دلار در ساعت ۲۵ دلار در ساعت ۳۳ دلار در ساعت
بریتیش کلمبیا ۱۸ دلار در ساعت ۲۴.۷۰ دلار در ساعت ۳۱.۹۳ دلار در ساعت
مانیتوبا ۱۴.۵۰ دلار در ساعت ۲۱ دلار در ساعت ۲۸.۱۰ دلار در ساعت
نیوبرانزویک ۱۵ دلار در ساعت ۱۹ دلار در ساعت ۲۵ دلار در ساعت
نیوفاندلند و لابرادور ۱۵.۵۰ دلار در ساعت ۲۰ دلار در ساعت ۳۶.۴۰ دلار در ساعت
نوا اسکوشیا ۱۵ دلار در ساعت ۲۰ دلار در ساعت ۳۱.۹۲ دلار در ساعت
انتاریو ۱۷ دلار در ساعت ۲۲ دلار در ساعت ۳۲ دلار در ساعت
جزیره پرنس ادوارد ۱۵ دلار در ساعت ۱۸.۷۲ دلار در ساعت ۲۴ دلار در ساعت
کبک ۲۰.۳۲ دلار در ساعت ۳۲ دلار در ساعت ۳۹ دلار در ساعت
ساسکاچوان ۱۵ دلار در ساعت ۲۲ دلار در ساعت ۳۱ دلار در ساعت
یوکان ۲۵.۹۴ دلار در ساعت ۳۱.۳۶ دلار در ساعت ۳۵.۶۲ دلار در ساعت
کل کانادا ۱۷ دلار در ساعت ۲۴.۵۰ دلار در ساعت ۳۸ دلار در ساعت

برای مطالعه درباره بازار کار گرافیک در کانادا این مقاله را بخوانید.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته نقاشی

در جدول زیر می‌توانید اطلاعاتی درمورد بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته نقاشی به دست بیاورید:

نام رشته نام دانشگاه شهر و استان محل دانشگاه شهریه مدرک زبان مورد نیاز مدت زمان دوره
Painting (نقاشی) Emily Carr University of Art + Design ونکوور / بریتیش کلمبیا ۲۴۹۳۶ دلار کانادا به ازای هر سال TOFEL 84 ۴ سال
Drawing and Painting (نقاشی و طراحی) OCAD University تورنتو / انتاریو ۱۵۲۲۱ دلار کانادا به ازای هر ترم IELTS 6.5

TOFEL 84

۴ سال
Art Foundation (اصول هنر) Humber College تورنتو / انتاریو ۱۶۳۹۴ دلار کانادا به ازای هر سال IELTS 6

PTE 53

TOFEL 80

۱ سال
Fine Arts Studio (استودیو هنرهای زیبا) Centennial College تورنتو / انتاریو ۱۵۶۹۳ دلار کانادا به ازای هر سال IELTS 6

PTE 51

TOFEL 80

۲ سال
Illustration (تصویرسازی) Seneca College تورنتو / انتاریو ۲۰۶۰۴ دلار کانادا به ازای هر سال IELTS 6

TOFEL 80

۱ سال و ۴ ماه
Building Superintendence and Repair (نظارت و تعمیرات ساختمان) Conestoga College کیچنر / انتاریو ۱۳۷۵۰ دلار کانادا به ازای هر سال IELTS 6

TOFEL 80

۱ سال
Fine Art Foundation (اصول هنرهای زیبا) Fanshawe College لندن / انتاریو ۱۶۳۳۹ دلار کانادا به ازای هر سال IELTS 6

TOFEL 79

۱ سال
Visual and Digital Arts (هنرهای بصری و دیجیتالی) Humber College تورنتو / انتاریو ۱۶۳۹۴ دلار کانادا به ازای هر سال IELTS 6

PTE Academic 53

TOFEL 80

۲ سال
Fine Art (هنرهای زیبا) Fanshawe College لندن / انتاریو ۳۲۳۴۳ دلار کانادا به ازای کل پروگرم در ۳ سال IELTS 6

TOFEL 79

۳ سال
Painting and Drawing (طراحی و نقاشی) Concordia University Montréal مونترال / کبک ۲۳۰۰۴ دلار کانادا به ازای هر سال IELTS 6.5

TOFEL 75

۳ سال

نکته: با توجه به اینکه اکثر دوره‌های فوق ۲ تا ۳ ساله هستند، شما را قادر می‌کنند که پس از اتمام این دوره، واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) هم باشید. مجوز کار پس از تحصیل، نوعی مجوز کار در کانادا است که برای افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند، صادر می‌شود و معمولا به اندازه طول دوره تحصیلی آن‌ها اعتبار خواهد داشت.

به این معنی که اگر طول دوره تحصیلی آن‌ها ۱ سال باشد، مجوز کار پس از تحصیل نیز یک سال اعتبار خواهد داشت و به همین ترتیب، هر چه طول دوره آموزشی بیشتر باشد، مجوز کار پس از تحصیل نیز بیشتر اعتبار خواهد داشت.

مجوزهای مورد نیاز برای کار در رشته نقاشی در کانادا

هر یک از استان‌های کانادا نیاز به مجوزها و گواهینامه‌های مختلفی دارند تا به افراد شاغل در رشته نقاشی اجازه دهند در استان محل زندگی خود فعالیت شغلی و حرفه‌ای انجام دهند. این مجوزها توسط نهادها و مراجع نظارتی هر یک از استان‌های کانادا صادر می‌شوند. شما در جدول زیر می‌توانید با برخی از نهادهای صادر کننده مجوز فعالیت در رشته نقاشی در استان‌های مختلف کانادا آشنا شوید:

استان سازمان تنظیم مقررات صادر کننده مجوز فعالیت در رشته نقاشی
آلبرتا کارآموزی و آموزش صنعت آلبرتا (Alberta Apprenticeship and Industry Training)
مانیتوبا کارآموزی مانیتوبا (Apprenticeship Manitoba)
نیوبرانزویک بخش آموزش پس از متوسطه، تمرین و کار دولت نیوبرانزویک (Post-Secondary Education, Training and Labour, Government of New Brunswick)
نیوفاندلند و لابرادور بخش صدور گواهینامه کارآموزی و تجارت، وزارت آموزش پیشرفته، مهارت‌ها و کار دولت نیوفاندلند و لابرادور (Apprenticeship and Trades Certification Division, Departmant of Advanced Education, Skills and Labour, Government of Newfoundland and Labrador)
مناطق شمال غربی بخش کارآموزی و تجارت دولت مناطق شمال غربی (Apprenticeship and Trades, Government of the Northwest Territories)
نوا اسکوشیا آژانس کارآموزی نوا اسکوشیا (Nova Scotia Apprenticeship Agency)
انتاریو کالج تجارت انتاریو (Ontario College of Trades)
جزیره پرنس ادوارد بخش آموزش کارآموزی و گواهینامه تجارت ماهر دولت جزیره پرنس ادوارد (Apprenticeship Training and Skilled Trade Certification, Government of Prince Edward Island)
کبک کمیسیون ساخت و ساز کبک (Commission de la Construction du Québec)
ساسکاچوان کمیسیون صدور گواهینامه کارآموزی و تجارت ساسکاچوان (Saskatchewan Apprenticeship and Trade Certification Commission)
یوکان بخش صلاحیت‌های کارآموزی و بازرگانی یوکان (Apprenticeship and Tradesperson Qualifications, Yukon)

کلام آخر

با توجه به اینکه رشته نقاشی جزو مشاغل پرتقاضا در کانادا است، روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور از طریق این رشته وجود دارد. این روش‌ها شامل سیستم اکسپرس انتری، برنامه‌های استانی، پیشنهاد شغلی، مشاغل پرتقاضا و برنامه ویزای خوداشتغالی فدرال برای هنرمندانی که دارای سابقه کافی در رشته هنری نقاشی هستند، می‌شوند. همچنین، افرادی که به زندگی و کار در استان کبک علاقه‌مند هستند نیز می‌توانند از طریق برنامه کلاس تجربه کبک اقدام کنند.

این مسیرهای مهاجرتی، می‌توانند اقامت دائم و یا موقت کانادا از طریق مجوز کار را در اختیار متقاضیان قرار دهند. با اقدام از طریق روش‌های مهاجرت با رشته نقاشی، می‌توانید در مشاغل مختلفی از جمله نقاش منزل، نقاش تجاری و صنعتی، نصب کننده کاغذ دیواری و سایر مشاغلی که در این مطلب معرفی کردیم، فعالیت کنید. پردرآمدترین استان‌های کانادا در رشته نقاشی نیز شامل کبک، آلبرتا، انتاریو و بریتیش کلمبیا می‌شوند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین سایر برنامه‌های مهاجرتی کانادا، با مشاوران و کارشناسان مجرب ما در مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس در تماس باشید.

سوالات متداول رشته نقاشی به کانادا

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته نقاشی وجود دارد که رایج‌ترین‌هایشان عبارت هستند از:

  • سیستم اکسپرس انتری (Express Entery System)
  • برنامه‌های استانی (PNP)
  • مشاغل پرتقاضا (In-Demand Occupations)
  • پیشنهاد شغلی (Job Offer)
  • برنامه مهاجرتی خوداشتغالی فدرال (Federal Self-Employment Program)
  • کلاس تجربه کبک (Quebec Exprerience Class)

خیر، اگرچه داشتن پیشنهاد شغلی مزیت‌هایی دارد، اما الزامی نیست. در واقع، به دست آوردن پیشنهاد شغلی فقط یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق رشته نقاشی است.

برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته شغلی بدون پیشنهاد شغلی، می‌توانید از آن دسته از مسیرهای مهاجرتی در برنامه‌های استانی که نیاز به پیشنهاد شغلی ندارند، اقدام کنید. همچنین، در برنامه‌های مهاجرتی کلاس تجربه کبک و یا ویزای خوداشتغالی فدرال کانادا هم می‌توانید بدون پیشنهاد شغلی به کانادا مهاجرت کنید.

با داشتن پیشنهاد شغلی، شانس بیشتری برای مهاجرت به کانادا و اخذ مجوز کار این کشور خواهید داشت. در واقع، افرادی که پیشنهاد شغلی در مشاغل مرتبط با رشته نقاشی داشته باشند، ۵۰ امتیاز به امتیاز آن‌ها در سیستم جامع رده بندی (CRS) اضافه خواهد شد که باعث افزایش شانس آن‌ها برای دریافت مجوز کار کانادا می‌شود.

نقاشی یکی از رشته‌های پرتقاضای کانادا است که اکثر استان‌های این کشور به آن نیاز دارند. بنابراین، بازار کار آن کاملا پررونق است و طبق بررسی‌های پایگاه رسمی داده‌های مشاغل کانادا (Canada Job Bank)، چشم‌انداز رشته نقاشی در کانادا در سال‌های پیش رو هم کاملا مساعد است.

حداقل درآمد رشته نقاشی در کانادا ۳۷۰۰۰ هزار دلار در سال و حداکثر آن ۵۶۴۸۲ دلار در سال است. اما به طور میانگین، افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند ۴۲۹۰۰ دلار در سال درآمد کسب می‌کنند که معادل با تقریبا ۲۲ دلار به ازای هر ساعت است.

شهرهای زیر پردرآمدترین شهرهای کانادا برای انجام شغل نقاشی هستند:

  • کلونا / بریتیش کلمبیا: ۸۸۷۴۸ دلار در سال
  • ویکتوریا / بریتیش کلمبیا: ۸۵۷۶۹ دلار در سال
  • ونکوور / بریتیش کمبیا: ۸۵۲۸۷ دلار در سال
  • ادمونتون / آلبرتا: ۸۲۳۴۱ دلار در سال
  • کلگری / آلبرتا: ۸۰۳۵۴ دلار در سال
  • منطقه GTA تورنتو / انتاریو: ۷۸۶۸۳ دلار در سال
  • میسیساگا / انتاریو: ۷۸۴۴۰ دلار در سال
  • لندن / انتاریو: ۷۷۴۵۲ دلار در سال
  • تورنتو / انتاریو: ۷۶۳۶۲ دلار در سال

شما با رشته نقاشی، می‌توانید در مشاغل زیادی از جمله نقاش خانه، نقاش تجاری، نقاش صنعتی، نصب کننده کاغذ دیواری و سایر مشاغل مرتبط با این رشته کار کنید و به درآمد چشم‌گیری دست پیدا کنید.