آیا علاقه‌مند به تحصیل در رشته گرافیک هستید؟ آیا انتخاب شما برای تحصیل در این رشته کانادا است؟ اگر پاسخ شما به این دو سوال مثبت است، حتما مشتاق کسب اطلاعات بیشتر درمورد این رشته در کانادا هستید و می‌خواهید با بازار کار، درآمد و بهترین دانشگاه‌هایی که این رشته را ارائه می‌دهند، آشنا شوید. ما در مطلب امروز خود در موسسه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس، هرآنچه که باید درمورد تحصیل در رشته گرافیک در کانادا بدانید را به شما خواهیم گفت و شما را با بورسیه‌های موجود برای رشته گرافیک در کانادا و شرایط مورد نیاز برای دریافت آن‌ها نیز آشنا خواهیم کرد. پس لطفا تا انتها با ما همراه بمانید.

آشنایی با رشته گرافیک در کانادا

طراحان گرافیک، مفاهیم بصری را با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری و یا با دست ایجاد می‌کنند تا ایده‌هایی را که الهام بخش، آگاهی دهنده و جذاب هستند را خلق کنند. رشته گرافیک، افراد را آماده می‌کند تا تکنیک‌های هنری و رایانه‌ای را برای تفسیر مفاهیم فنی و تجاری به کار بگیرند.

برخی از مهارت‌ها و موضوعاتی که در رشته گرافیک در موسسات و مراکز دانشگاهی معتبر کانادا آموزش داده می‌شوند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آموزش هنر و طراحی به کمک کامپیوتر
  • چاپ
  • طراحی مفاهیم
  • طراحی فنی
  • تئوری رنگ
  • تصویربرداری
  • تکنیک استودیو
  • مدل‌سازی بی‌جان و زنده
  • برنامه‌های چند رسانه‌ای
  • مهارت‌های ارتباطی
  • عملیات تجاری هنری

طراحان گرافیک، از تصاویر، اشکال، اعداد، نمادها و طرح‌های مختلف استفاده می‌کنند تا طرح‌ها و ایده‌های مورد نظر خود را پیاده‌سازی کنند. موارد اشاره شده، بیشتر مهارت‌های اکتسابی هستند. اما یک گرافیست، باید مهارت‌های ذاتی هم داشته باشد که مهم‌ترینشان، خلاقیت است. گرافیست موفق کسی است که بتواند از مهارت‌های اکتسابی برای تقویت مهارت‌های ذاتی و خلاقیت خود استفاده کند تا این دو شاخصه را در کنار یگدیگر و به یک اندازه توسعه دهد.

بورسیه‌های رشته گرافیک در کانادا

کد شغلی رشته گرافیک در کانادا

در کانادا، هر یک از رشته‌ها دارای کد منحصر به فردی هستند که این کد شرح وظایف، مهارت‌های مورد نیاز برای انجام این شغل، میزان حقوق و دستمزد و سایر جزئیات مرتبط به آن را مشخص می‌کند. به همین ترتیب، رشته گرافیک هم دارای یک کد اختصاصی است. کد شغلی رشته گرافیک در طبقه بندی مشاغل ملی کانادا NOC 5241 است که شامل مشاغلی نظیر طراحی گرافیک، طراحی دو بعدی و سه بعدی، طراح کاریکاتور و سایر مشاغل مرتبط با رشته گرافیک می‌شود.

تحصیل در رشته گرافیک در کانادا

رشته گرافیک، یکی از پرتقاضاترین رشته‌هایی است که امروزه می‌توان در آن تحصیل کرد. از طرفی دیگر، کانادا همیشه از نظر سطح آموزشی، به عنوان یک کشور پیشرو شناخته شده است. بنابراین، انتخاب کانادا برای تحصیل در رشته گرافیک، یک انتخاب کاملا هوشمندانه است که می‌تواند آینده فارغ التحصیلان این رشته در کانادا را کاملا تضمین کند.

برای تحصیل در رشته گرافیک در کانادا، لازم است اطلاعات جامعی درمورد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کانادا که این رشته را ارائه می‌دهند به دست بیاورید. سپس باید از شرایط کلی آن‌ها اطلاع پیدا کرده و درمورد زبان تدریس، مدرک زبان مورد نیاز، شهریه و سایر جزئیات دانشگاه مورد نظر اطلاع پیدا کنند.

صفر تا صد دریافت فول فاند کانادا را در این مقاله بخوانید.

پذیرش در رشته گرافیک در کانادا

اولین قدم برای تحصیل در رشته گرافیک، اخذ پذیرش یکی از دانشگاه‌های کانادا است که این رشته را ارائه می‌دهند. متقاضیان تحصیل در رشته گرافیک در کانادا، باید مراحل زیر را برای دریافت پذیرش طی کنند:

  1. تقویت مهارت‌ها در زبان فرانسوی یا انگلیسی

کانادا یک کشور دو زبانه است. زبان رسمی استان کبک، فرانسوی است و زبان رسمی استان نیوبرانزویک، هم فرانسوی و هم انگلیسی است و در واقع، تنها استان دو زبانه کانادا محسوب می‌شود. زبان رسمی سایر استان‌های کانادا انگلیسی است. شما در اولین مرحله اخذ پذیرش دانشگاه‌های کانادا، باید بسته به زبان رسمی استان مورد نظر خود، مقدمات لازم برای دریافت مدرک زبان را فراهم کنید.

اگر سطح شما در زبان فرانسوی یا انگلیسی خوب است، معمولا حدود ۳ تا ۶ ماه زمان لازم دارید تا به سطح مورد قبول دانشگاه‌های کانادا برسید. و اگر سطح زبان شما زیاد خوب نیست، بهتر است حداقل ۱ سال قبل از ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه‌های کانادا، مهارت‌های زبان خود را تقویت کنید.

  1. تهیه انگیزه نامه و رزومه حرفه‌ای

در ابتدا، درمورد انگیزه نامه باید بگوییم که در آن باید اهداف خود از تحصیل در کانادا، اینکه چرا این دانشگاه و این رشته را انتخاب کرده‌اید و چرا در کشور خودتان این رشته را ادامه ندادید، توضیح دهید. همچنین، باید یک رزومه حرفه‌ای داشته باشید که بر اساس آخرین تجربیات شغلی که به دست آورده‌اید، به‌روز شده باشد و مهارت‌ها و توانایی‌هایتان را نیز برجسته کند.

این دو مدرک از اهمیت و حساسیت بسیار زیادی در فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا در رشته گرافیک و سایر رشته‌ها برخوردار هستند و بهتر است تهیه آن‌ها را به افراد متخصص در این زمینه، نظیر کارشناسان موسسه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس بسپارید.

  1. تهیه مدارک تکمیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر

در این مرحله، باید مدارک و مستندات تکمیلی که کمیته پذیرش دانشگاه مورد نظر از شما درخواست می‌کند را به آن‌ها ارسال کنید. یکی از این مدارک می‌تواند شامل توصیه نامه از یک یا چند استاد قبلی شما باشد. داشتن توصیه نامه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ضروری‌تر است. شما باید بسته به شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظر، حداقل یک توصیه نامه از اساتید قبلی خود داشته باشید. برای برخی از دانشگاه‌ها نیز باید تعداد بیشتری توصیه نامه داشته باشید.

  1. سازماندهی اطلاعات پذیرش دانشگاه‌های مختلف

با توجه به متغیر بودن شرایط پذیر دانشگاه‌های مختلف، می‌توانید اطلاعات پذیرش آن‌ها را سازماندهی کنید. برای سازماندهی این اطلاعات، می‌توانید مواردی نظیر مدارک مورد نیاز برای پذیرش، ددلاین اپلای، هزینه پذیرش و نام اساتید مرتبط با حوزه تحقیق مورد علاقه خود را به صورت یک فایل اکسل ذخیره کنید تا به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

  1. ارسال ایمیل به اساتید

یکی از بهترین روش‌های اخذ بورسیه رشته گرافیک در کانادا ارسال ایمیل به اساتید است. نمونه‌های زیادی از ایمیل‌هایی که می‌توان برای اساتید ارسال کرد در فضای اینترنت وجود دارد. شما می‌توانید از این نمونه‌ها ایده بگیرید. اما به هیچ وجه از نمونه‌های آماده استفاده نکنید.

مطمئن باشید که اساتید حداقل صدها نمونه از ایمیل‌های آماده دریافت کرده‌اند و به خوبی با کلیه نمونه‌های آن‌ها آشنا هستند. با ارسال نمونه‌های آماده، نشان می‌دهید که زیاد برای اهداف خود جدی نیستید و استاد مربوطه هم اهمیت زیادی برای شما نداشته تا یک ایمیل یونیک و منحصر به فرد برای وی بنویسید. مهم‌ترین نکات قابل توجه برای ارسال ایمیل به اساتید، موضوع ایمیل، متن اصلی ایمیل و پیوست بودن رزومه شما است.

  1. استمرار و استقامت

شاید لازم باشد ده‌ها ایمیل ارسال کنید تا فقط یک جواب از اساتید بگیرید. در این راه بارها به در بسته خواهید خورد و هر بار باید دوباره تلاش کنید. رمز موفقیت شما در استمرار و استقامت شما است. باید صبر کنید و امید داشته باشید. فقط با ادامه دادن این مسیر، می‌توانید در آن به موفقیت برسید. اما فراموش نکنید که از مشورت و راهنمایی افرادی که در این مسیر تجربه دارند نیز استفاده کنید. شاید یک جای کارتان ایراد داشته باشد. با مشورت کردن، می‌توانید نقاط ضعف خود را هم پیدا کنید.

  1. دریافت اولین نشانه‌های امیدوارکننده

با پافشاری روی اهداف خود و ادامه تلاش برای دستیابی به آن‌ها، سرانجام دیر یا زود به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید. پس از اینکه پاسخ مثبتی از یکی از اساتید گرفتید، می‌توانید فرایند درخواست برای پذیرش دانشگاه مورد نظر را به طور رسمی آغاز کنید. در اینجا لازم است که توجه داشته باشید در فرایند اپلای برای برخی از دانشگاه‌های کانادا، لزومی به ایمیل زدن به اساتید نیست. در واقع، شما می‌توانید بدون کمک از اساتید نیز به طور مستقیم برای اخذ پذیرش دانشگاه مربوطه اقدام کنید.

  1. ارسال درخواست پذیرش

بسته به شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظر خود و اینکه نیاز به ایمیل زدن به اساتید دارد یا خیر، می‌توانید این مرحله از اخذ پذیرش را آغاز کنید. برای ارسال درخواست پذیرش، لازم است ضمن وارد کردن اطلاعات و مشخصات فردی خود، مدرک آخرین مقطع تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات و سایر مدارک اعم از انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه، مدرک زبان و رسید پرداخت هزینه اپلای را هم به درخواست پذیرش خود پیوست کرده و برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

  1. دریافت پذیرش

اکنون می‌توانید مزد زحمات و تلاش خود را به دست بیاورید. سرانجام پس از بارها تلاش برای دانشگاه‌های مختلف و صبر و استقامت زیاد، می‌توانید پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را در رشته گرافیک به دست بیاورید.

  1. اخذ ویزای تحصیلی

زمانی که پذیرش یکی از دانشگاه‌های کانادا برای رشته گرافیک را به دست آوردید، مهم‌ترین مدرکی که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز دارید را در اختیار خواهید گرفت. با داشتن نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر، می‌توانید فرایند اخذ ویزای تحصیلی کانادا را آغاز کنید. این فرایند، حدود ۳ تا ۶ ماه بسته به شلوغی سفارت و پرونده شما طول می‌کشد و الزامات و شرایط متفاوتی دارد که با توجه به پیچیدگی و دشواری‌های آن، بهتر است با کمک یک متخصص نظیر کارشناسان کاناداپاس این مسیر را طی کنید.

وکیل مهاجرت به کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

برای تحصیل در کانادا از کجا شروع کنم؟ کافیست فرم زیر را پر کنید تا با راهنمایی وکیل مهاجرت تحصیلی به کانادا اولین قدم را محکم بردارید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته گرافیک در کانادا

مدارکی که باید جهت دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته گرافیک دریافت کنید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فرم پذیرش دانشگاه مورد نظر به صورت تکمیل شده و ارسال آن به وبسایت این دانشگاه
  • ریزنمرات
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه
  • مقالات و پروژهش‌های انجام شده
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • مدارک مالی جهت اثبات برخورداری از تمکن مالی به میزانی که دانشگاه مورد نظر درخواست کرده است
چطور می‌توان از طریق رشته گرافیک به کانادا مهاجرت کرد؟

گرایش‌های رشته گرافیک در کانادا

گرافیک یکی از رشته‌های پرطرفدار در کانادا است که تا بالاترین مقاطع تحصیلی به علاقه‌مندان اجازه می‌دهد در این حوزه تحصیل کنند. با توجه به محبوبیت بالای این رشته، گرایش‌های زیادی در دانشگاه‌های ارائه دهنده آن در نظر گرفته شده است.

دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته گرافیک در کانادا، می‌توانند بسته به ظرفیت دانشگاه‌ها و علاقه خود، به ادامه تحصیل در این رشته بپردازند. برخی از محبوب‌ترین گرایش‌های رشته گرافیک که در دانشگاه‌های زیادی در کانادا ارائه می‌شوند، در جدول زیر قید شده‌اند.

نام گرایش توضیحات
طراحی گرافیکی هویت بصری گرایش طراحی گرافیکی هویت بصری، بر عناصر بصری یک برند تمرکز دارد. هدف آن انتقال هویت یک برند از طریق تصاویر، اشکال و رنگ‌ها است. طراحان گرافیک در این گرایش، عناصری مانند لوگوها، تایپوگرافی، پالت‌های رنگی و کتابخانه‌های تصویری را ایجاد می‌کنند که نشان دهنده یک نام تجاری است. آن‌ها همچنین، دستورالعمل‌های بصری را برای اطمینان از ثبات برند در همه موارد استفاده می‌کنند.
طراحی گرافیک بازاریابی و تبلیغات این گرایش، در فروش محصولات یا خدمات کاربرد دارد و ممکن است شامل تبلیغات چاپی مانند پوسترها، بیلبوردها، آگهی‌ها، کاتالوگ‌ها و بسته‌بندی‌ها یا تبلیغات دیجیتالی مانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات ویدیویی یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی باشد. اگر طراحان گرافیک در این زمینه فعالیت کنند، بخش زیادی از زمان خود را صرف استراتژی‌ها و کمپین‌های بازاریابی خواهند کرد. آن‌ها ایده‌ها را توسعه می‌دهند، در مورد عادت‌های مصرف کننده تحقیق می‌کنند و طرح‌هایی ایجاد می‌کنند که با مخاطبان هدف صحبت می‌کنند. این نوع طراحی شامل دانش قوی در مورد نحوه فروش یک محصول و نحوه جذب مصرف کنندگان است.
طراحی وب گرایش طراحی وب شامل برنامه‌ریزی و ساختن ظاهر، چیدمان، ساختار و طراحی وب سایت‌ها است و بیشتر روی جنبه‌های فرانت‌اند (Front end) یک وب سایت تمرکز دارد که تجربه کاربری هم بخشی از آن است. اگرچه طراحی گرافیک و طراحی وب شباهت زیادی به یکدیگر دارند، اما طراحان وب انواع عناصر بصری مانند متن، عکس، گرافیک و ویدیو را برای ایجاد سایت‌ها و صفحات جذاب و کاربر پسند با یکدیگر ترکیب می‌کنند. طراحی وب همچنین ارتباط نزدیکی با طراحی UX و UI دارد.
طراحی گرافیک برای انتشارات این گرایش، روی ایجاد طرح‌بندی و انتخاب تایپوگرافی و آثار هنری از جمله عکاسی، گرافیک و تصاویر تمرکز دارد. طراحان گرافیک در این گرایش، با کتاب‌ها، روزنامه‌ها، مجلات و کاتالوگ‌ها کار می‌کنند. آن‌ها باید با مدیریت رنگ، چاپ و انتشار دیجیتال آشنایی داشته باشند.
طراحی گرافیک بسته بندی بسته بندی نه تنها از محصولات محافظت می‌کند، بلکه یک ابزار بازاریابی مهم نیز تلقی می‌شود. طراحان گرافیک بسته بندی مفاهیم، مدل‌ها و فایل‌های آماده چاپ را توسعه می‌دهند. این گرایش از طراحی گرافیک، نیاز به درک فرآیندهای چاپ و همچنین طراحی صنعتی و ساخت دارد. طراحان گرافیک بسته بندی، باید ضمن شناخت روندها و سمت و سوی بازارها، رقبا را آنالیز و دنبال کنند تا بتوانند بسته بندی‌های برجسته و شاخصی طراحی کنند که برای مصرف کنندگان جذابیت داشته باشند.
طراحی موشن گرافیک طراحی موشن گرافیک یک حوزه تخصصی جدید در صنعت طراحی گرافیک است. این گرایش به سرعت در حال رشد است و تقاضا برای طراحان موشن گرافیک روز‌به‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود. در سطح پایه، این نوع طراحی شامل هر گونه طرح گرافیکی متحرک است. این می‌تواند شامل انیمیشن‌ها، بنرها، دنباله‌های عنوان، تریلرها یا بازی‌های ویدیویی باشد.
طراحی گرافیک محیطی طراحی گرافیک محیطی، ترکیبی از گرافیک، معماری، طراحی داخلی، منظره و طراحی صنعتی است. این نوع طراحی باعث می‌شود که افراد با محیط پیرامون خود بهتر ارتباط برقرار کنند. طراحان گرافیکی که این گرایش را انتخاب می‌کنند، معمولا در طراحی گرافیک و معماری سررشته دارند یا حداقل یک آشنایی کلی با آن دارند. این افراد باید با مفاهیم طراحی صنعتی و نقشه‌های معماری آشنا باشند. متخصصان این گرایش، می‌توانند روی پروژه‌هایی مانند سیستم ناوبری حمل‌ونقل عمومی، فضای داخلی فروشگاه‌های خرده‌فروشی، علامت‌گذاری و برندسازی اداری کار کنند.
تصویرسازی برای طراحی گرافیک طراحان گرافیکی که گرایش تصویرسازی را انتخاب می‌کنند، آثار هنری بدیع را از طریق ترکیبی از رسانه‌ها و تکنیک‌ها به وجود می‌آورند. آن‌ها اغلب دارای پیشینه در هنرهای زیبا، انیمیشن یا معماری هستند. در این گرایش، با نویسندگان، ویراستاران، بازاریابان و مدیران هنری در تمامی گرایش‌های طراحی گرافیک همکاری نزدیک وجود دارد.
طراحی لوگو لوگوها، هویت یک برند هستند. بنابراین طراحان گرافیک با طراحی لوگو، به برندهای تجاری هویت می‌دهند. با وجود اینکه به طور پیش‌فرض از یک طراح گرافیک انتظار می‌رود که کار طراحی لوگو هم انجام دهد، اما طراحی لوگو معمولا یک شاخه جداگانه محسوب می‌شود که تخصص و مهارت‌های خاص خودش را نیاز دارد.
طراحی تبلیغات در گرایش طراحی تبلیغات، نحوه طراحی کارت ویزیت، بروشور و انواع کارت‌های تبلیغاتی برای شرکت‌ها، سازمان‌ها، موسسات و افراد آموزش داده می‌شود.

آشنایی با رشته گرافیک در کانادا در مقاطع مختلف

همانطور که اشاره کردیم، رشته گرافیک در کانادا تا بالاترین مقاطع تحصیلی ارائه می‌شود تا به افرادی که علاقه شدیدی به این رشته دارند و قصد دارند که آن را به صورت کاملا اصولی، علمی و آکادمیک یاد بگیرند، اجازه انجام این کار را بدهد. در جدول زیر می‌توانید با رشته گرافیک در کانادا در مقاطع دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی مختلف و اصولی که در این مقاطع ارائه می‌شوند، آشنا شوید:

مقطع تحصیلی رشته گرافیک توضیحات
کارشناسی در مقطع کارشناسی رشته طراحی گرافیک در کانادا، دانشجویان با اصول اولیه این رشته و مفاهیم کلی آن آشنا می‌شوند. همچنین، نحوه استفاده و کاربرد نرم‌افزارهای گرافیکی مختلف را آموزش می‌بینند تا بتوانند اموری نظیر طراحی لوگو را از سطح مبتدی شروع کرده و کم‌کم سطح خود را ارتقاء دهند. این مقطع، در یک دوره ۴ ساله به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
کارشناسی ارشد در این مقطع، گرایش‌های طراحی گرافیک گسترده‌تر می‌شوند تا علاقه‌مندان بتوانند شاخه موردعلاقه خود را به صورت تخصصی‌تر آموزش ببینند. مباحث تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس گرایش انتخابی دانشجویان پیچیده‌تر از مقطع کارشناسی هستند. این مقطع، معمولا در دوره‌های ۲ ساله ارائه می‌شود.
دکترا در صورتی که علاقه‌مند به تحقیقات علمی و پژوهشی در حوزه طراحی گرافیک هستید و قصد دارید نگاه ریزبینانه و علمی‌تری به مباحث این رشته داشته باشید، می‌توانید تا مقطع دکترا آن را در کانادا ادامه دهید. در این مقطع، روی موضوع و گرایش خاصی از طراحی گرافیک تحقیقات علمی انجام خواهید داد که باعث می‌شود به‌عنوان محقق در این زمینه شناخته شوید.

مهارت‌های مورد نیاز برای تحصیل در رشته گرافیک در کانادا

برای اینکه قادر به تحصیل در رشته گرافیک در کانادا باشید، لازم است که مهارت‌های ذکر شده در جدول زیر را در اختیار داشته باشید. این مهارت‌ها به دو دسته‌ی مهارت‌های فنی و مهارت‌های نرم تقسیم می‌شوند که با تحصیل در این رشته همه این مهارت‌ها را به دست خواهید آورد:

مهارت‌های فنی:

نوع مهارت توضیحات
اصول طراحی درک قوی از اصول طراحی برای هر طراح گرافیک ضروری است. این افراد در طول کار خود از عناصر مختلف برای انتقال پیام‌های مورد نظر استفاده خواهند کرد. طراحان گرافیک باید بدانند که چگونه خطوط، رنگ، شکل، فضا، بافت، تایپوگرافی، مقیاس، تسلط و تاکید و هماهنگی را برای ایجاد طرح‌های بصری جذاب و با ساختار مناسب با هم ترکیب کنند.
ایده پردازی ایده پردازی فرآیند تولید، توسعه و انتقال ایده‌های جدید است که نیاز به خلاقیت هم دارد. این اولین کاری است که یک طراح گرافیک هنگام شروع یک پروژه جدید باید انجام دهد. ایده پردازی شامل چند مرحله است: تحقیق، توسعه، ارزیابی و کاربرد. تکنیک‌ها و مهارت‌های بسیار زیادی وجود دارد که طراحان گرافیک برای فرآیند ایده پردازی از آن‌ها استفاده می‌کنند. یکی از این تکنیک‌ها ساخت thumbnail یا تصاویر بندانگشتی است. تصاویر بندانگشتی طرح‌هایی هستند که سریع کشیده می‌شوند و حاوی یک طرح کلی از عناصر کلیدی یک طرح، شامل طرح بندی، تصاویر، سرفصل‌ها و مواردی از این دست هستند.
برندسازی طراحان گرافیک، اغلب به اشکال گوناگونی در حال برندسازی یا حفظ برند مشتری یا کارفرمای خود هستند. زمانی که طراحان گرافیک با یک برند کار می‌کنند، به درک عمیقی از آنچه که باعث منحصر به فرد بودن این برند می‌شود نیاز دارند. سپس، آن‌ها باید از طریق لوگو، رنگ، تایپوگرافی، تصویرسازی، عکاسی، عناصر گرافیکی و موارد دیگر به این برند زندگی ببخشند. طراحان گرافیک باید بتوانند کاری ایجاد کنند که با همه پلتفرم‌ها سازگار باشد و با مخاطبان مناسب ارتباط برقرار کند.
تایپوگرافی تایپوگرافی یکی از مهمترین عناصر طراحی گرافیک است. تایپوگرافی مناسب می‌تواند معنا ایجاد کند و احساس را القا کند. در حالی که تایپوگرافی اشتباه می‌تواند حواس مشتریان را پرت یا آن‌ها را از برند مورد نظر دفع کند. طراحان گرافیک باید در هر چیزی که به تایپوگرافی مرتبط می‌شود، از انتخاب فونت مناسب برای یک پروژه گرفته تا حروفچینی، هسته گذاری، ردیابی و رهبری مهارت داشته باشند.
طراحی برای چاپ در حالی که طراحی دیجیتال به سرعت در حال رشد است، طراحی برای چاپ هنوز یک مهارت مفید است که طراحان گرافیک می‌توانند یاد بگیرند. آن‌ها همچنین به درک کاملی از فرمت‌های مختلف فایل و سیستم‌های رنگی، و همچنین اندازه، وزن و موجودی کاغذ نیاز دارند.
طراحی UX و UI مهارت‌های UX و UI می‌تواند به طراحان گرافیک کمک کند تا کار خود را بهبود بخشند و در این زمینه مهارت‌های رقابتی کسب کنند. با درک UX و UI، طراحان گرافیک می‌توانند طرح‌هایی ایجاد کنند که هم از نظر بصری جذاب باشند و هم کاربردی باشند. طراحان گرافیک ممکن است گاهی از نزدیک با طراحان UX و UI کار کنند. بنابراین درک اصول اولیه به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بهتر با اعضای تیم همکاری کنند و ارتباط برقرار کنند.
آشنایی با فناوری طراحان گرافیک به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود، با ابزارهای مختلفی کار می‌کنند. بنابراین، باید به نرم‌افزارهای طراحی گرافیک خاصی تسلط داشته باشند. برخی از ابزارهای فناوری نرم‌افزاری که طراحان گرافیک باید با آن آشنا باشند عبارتند از: Adobe Illustrator، Adobe InDesign، Adobe Photoshop، Adobe After Effects و Sketch. طراحان گرافیکی که کار طراحی وب انجام می‌دهند، با یادگیری کدنویسی ساده و دانستن زبان‌های برنامه نویسی مانند HTML و CSS و همچنین سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس می‌توانند نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنند.

 

مهارت‌های نرم:

نوع مهارت توضیحات
خلاقیت طراحان گرافیک به طور مداوم وظیفه توسعه ایده‌های جدید و منحصر به فرد را دارند. طرح‌هایی که آن‌ها ایجاد می‌کنند باید توجه افراد را به خود جلب کنند و در عین حال پیام مورد نظر را نیز منتقل کنند که این کار نیاز به تفکر خلاقانه زیادی دارد.
مهارت‌های ارتباطی طراحی گرافیک یک ارتباط بصری است. بنابراین، مهارت‌های ارتباطی در قلب کار یک طراح گرافیک قرار دارد. طراحان گرافیک نه تنها نیاز به انتقال ایده‌ها از طریق طرح‌های خود دارند، بلکه باید با همکاران و مشتریان ارتباط برقرار کنند. گاهی اوقات، طراحان ممکن است نیاز داشته باشند که یک تصمیم یا منطق طراحی را برای افراد بدون پیشینه طراحی توضیح دهند. علاوه بر این، آن‌ها به مهارت‌های ارتباطی نوشتاری و شفاهی برای پیشنهادات و ارائه‌ها نیاز دارند. بنابراین، مهارت‌های ارتباطی جزو مهارت‌های بسیار مهم برای طراحان گرافیک است.
استراتژی طراحان گرافیک، متفکران استراتژیک هستند. آن‌ها باید در نظر داشته باشند که چگونه عناصر طراحی خاص با هم کار می‌کنند و چگونه می‌توانند در عین رعایت استانداردهای طراحی، معنا را به بهترین شکل منتقل کنند. با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانند استراتژی مناسبی برای انجام پروژه‌های خود طراحی کنند.
حل مسئله در نظر بگیرید که مشتری به چیزی نیاز دارد که با آن ارتباط برقرار کند و طراحی مناسب، می‌تواند مشکل او را حل کند. طراحان گرافیک از مهارت‌های حل مسئله در طول فرآیند طراحی استفاده می‌کنند. این ممکن است شامل عیب‌یابی مسائل طراحی یا تجدیدنظر در طرح‌ها برای رفع نیازهای مشتری باشد.
مدیریت زمان طراحان گرافیک اغلب روی چندین پروژه به طور همزمان کار می‌کنند و ممکن است با چندین ددلاین همزمان برای مشتریان مختلف سروکار داشته باشند. طراحان گرافیک باید بتوانند حجم کار را متعادل کرده و پروژه‌های خود را اولویت بندی کنند.
پردرآمدترین مشاغل رشته گرافیک در کانادا

بازار کار رشته گرافیک در کانادا

در طی سال‌های اخیر، به واسطه رشد صنعت مدیا و محصولات دیجیتال، تقاضای زیادی برای طراحان گرافیک به وجود آمده است. به گفته کارشناسان، طراحان گرافیک با استعداد در آینده همچنان مورد توجه قرار خواهند گرفت.

با توجه به وجود فرصت‌های شغلی فراوان در این رشته، هر کسی که توانایی‌ها و صلاحیت‌های لازم برای انجام این رشته را داشته باشد می‌تواند یک موقعیت شغلی پردرآمد در صنعت طراحی گرافیک به دست بیاورد.

اما یکی از چالش‌هایی که رشته گرافیک در کانادا به‌خصوص در سال‌های پیش رو با آن مواجه خواهد شد، کمبود نیروی انسانی است. بنابراین، اکنون بهترین فرصت برای کار در رشته گرافیک در این کشور است. کانادا اکنون نیاز شدیدی به طراحان گرافیک دارد تا بتوانند کمبودی که در چشم‌انداز این رشته پیش‌بینی شده است را برطرف کنند.

اگر شما در این زمینه فعالیت می‌کنید، بهتر است با ثبت نام در یک دوره حرفه‌ای طراحی گرافیک، مهارت‌ها و دانش مناسب را در این رشته به دست آورید.

  • در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۸ در مجموع بیش از ۲۱۵۰۰ موقعیت شغلی در این رشته به واسطه نیازهای جایگزینی و توسعه صنعت طراحی گرافیک به وجود بیاید.
  • با توجه به فرصت‌های شغلی متعدد این رشته در کانادا، افراد با مهارت‌ها و صلاحیت‌های مناسب می‌توانند موقعیت شغلی پردرآمدی در زمینه طراحی گرافیک پیدا کنند. علاوه بر این، این صنعت در کانادا احتمالا در آینده نزدیک با کسری نیروی کار مواجه خواهد شد. در نتیجه، اکنون بهترین زمان برای کار به عنوان طراح گرافیک در این کشور است.

فرصت‌های شغلی رشته گرافیک در کانادا

طراحی لوگو، تبلیغات، سایت‌ها، تایپوگرافی، طراحی جلد مجله‌ها و کتاب‌ها، فیلم و انیمیشن، بسته بندی محصولات و طراحی برنامه و اپلیکیشن برای پلتفرم‌های مختلف، تنها تعدادی از فرصت‌های شغلی برای رشته گرافیک در کانادا هستند. بنابراین، اگر فارغ التحصیل رشته گرافیک هستید یا در این کار سابقه کار دارید، می‌توانید از فرصت‌های شغلی پرشمار این رشته در کانادا استفاده کنید و درآمد چشم‌گیری به دست بیاورید.

بورسیه‌های رشته گرافیک در کانادا

بسیاری از دانشگاه‌های معتبر و سطح بالای کانادا در تمامی مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته گرافیک، برای دانشجویان بورسیه‌های متفاوتی در نظر گرفته‌اند. دانشجویان بسته به شرایط، وضعیت تحصیلی و سوابق خود می‌توانند واجد شرایط استفاده از این بورسیه‌ها باشند.

در ادامه، ضمن بررسی انواع بورسیه‌های موجود برای رشته گرافیک در دانشگاه‌های کانادا چند منبع معتبر برای پیدا کردن بورسیه در این رشته را هم معرفی خواهیم کرد. اما قبل از آن، باید توضیح دهیم که برای استفاده از بورسیه، باید شرایط زیر وجود داشته باشد:

  • معدل بالا
  • مدرک زبان معتبر با نمره بالا
  • رزومه قوی
  • سابقه تهیه مقالات ارزشمند در نشریات بین المللی معتبر
  • سابقه کار و انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی
  • سابقه فعالیت در زمینه‌های مختلف دیگر از قبیل فرهنگی، هنری، ورزشی

در جدول زیر انواع بورسیه‌های موجود برای رشته گرافیک در کانادا قید شده است:

نوع بورسیه توضیحات
بورسیه‌های تشویقی این دسته از بورسیه های تحصیلی که بورسیه‌های شایسته محور نیز به آن‌ها گفته می‌شود، بر اساس وضعیت درسی یا تحصیلی دانشجویان به آن‌ها تعلق می‌گیرند. این نوع بورسیه‌ها توسط منابع دولتی، شرکت‌های خصوصی و یا دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند. همچنین، با اسم فلوشیپ (Fllowship) نیز شناخته می‌شوند و دانشجویان باید برای به دست آوردنشان شرایط خاصی از جمله معدل بالا، نمره زبان مناسب و تجربه تحقیق و ارائه مقاله داشته باشند.
بورسیه‌های RA یا تحقیقاتی دانشجویانی که سابقه تهیه مقالات علمی دارند یا کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام می‌دهند، واجد شرایط استفاده از این بورسیه‌ها هستند. در واقع، دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، می‌توانند در فعالیت‌های پژوهشی و یا تحقیقاتی شرکت کنند تا از این بورسیه برخوردار شوند. این فعالیت‌ها، معمولا به مدت ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته انجام می‌شوند و دپارتمان‌ها و یا دانشکده‌های خاصی، دانشجویان را برای این نوع از فعالیت‌ها گزینش می‌کنند.
بورسیه‌های TA یا دستیار مدرس این نوع بورسیه، برای دانشجویانی در نظر گرفته شده که در کنار اساتید خود، به دانشجویان ترم‌های پایین‌تر تدریس می‌کنند. در واقع، یکی از روش‌های به دست آوردن کمک هزینه دانشجویی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، فعالیت به عنوان دستیار مدرس است. دانشجویان اساتید خود را در امر آموزش یاری می‌دهند و در قبال آن بورسیه دریافت کنند. داشتن مدرک زبان با نمره بالا، یکی دیگر از شرایط برخورداری از این نوع بورسیه است.
بورسیه‌های کارآموزی دانشجویانی که مشتاق انجام کارهای پاره وقت در کنار تحصیل خود هستند، می‌توانند از این نوع بورسیه‌ها استفاده کنند.
بورسیه‌های ورودی همانطور که نام این دسته از بورسیه‌ها هم نشان می‌دهد، برای دانشجویان سال اولی که تازه وارد دانشگاه شده‌اند، در نظر گرفته شده‌اند.

 

شما می‌توانید به سایت‌های ذکر شده در جدول زیر مراجعه کنید تا بسته به دانشگاه مورد نظر خود، مقطع تحصیلی و رشته‌ای که انتخاب کرده‌اید (در اینجا، طراحی گرافیک) اطلاعات بیشتری درمورد بورسیه‌های تحصیلی موجود به دست بیاورید.

نام سایت توضیحات
findamasters این بانک اطلاعاتی، شامل انواع پوزیشن‌های مقطع کارشناسی ارشد و کمک هزینه‌های تحصیلی است.
scholarship-positions این سایت به طور اختصاصی، برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده تا کمک هزینه‌های تحصیلی مناسبی پیدا کنند و برای این کمک هزینه‌ها درخواست دهند.
Idp در این سایت می‌توانید نام دانشگاه و رشته تحصیلی خود را وارد کنید تا از بورسیه‌ها و خدمات دانشجویی قابل ارائه در آن اطلاع پیدا کنید.
Opportunitydesk این سایت بیش از ۵۰۰۰ بورسیه تحصیلی مختلف در دانشگاه‌های مختلف سراسر کانادا را معرفی کرده است.
scholarships.universitystudy این سایت هم برای معرفی بورسیه‌های موجود در دانشگاه‌های کانادا در نظر گرفته شده است.
Findaphd در صورتی که در مقطع PHD تحصیل می‌کنید، با مراجعه به این بانک اطلاعاتی می‌توانید از انواع پوزیشن‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی موجود در این مقطع اطلاع پیدا کنید.
Scholarships مزیت این سایت، این است که بورسیه‌های به‌روز در دانشگاه‌های سراسر دنیا را معرفی کرده است.
scholars4dev فهرستی به‌روز از بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های سراسر جهان در این سایت وجود دارد.
Wemakescholars این سایت بیش از ۱۵۵ بورسیه تحصیلی مخصوص دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا در کانادا را معرفی کرده است.
Scholarshipportal این سایت، پورتال اختصاصی انواع بورسیه‌های تحصیلی اعم از اسکالرشیپ، گرانت، فلوشیپ و فاندهای تحصیلی در دانشگاه‌های سراسر جهان است.
Scholarshipscanada تعداد بسیار زیادی از بورسیه‌های قابل ارائه در کانادا در این سایت معرفی شده است.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته گرافیک

بهترین دانشگاه‌هایی که برای تحصیل در رشته گرافیک در کانادا وجود دارند، در جدول زیر معرفی شده‌اند:

نام دانشگاه نام رشته شهر و استان محل دانشگاه شهریه (به دلار کانادا) مدرک زبان مورد نیاز مدت زمان دوره
Centennial College طراحی گرافیک (Graphic Design) تورنتو / انتاریو ۱۵۶۹۳ دلار به ازای هر سال IELTS 6

PTE 51

TOFEL 80

۳ سال
Vancouver Island University طراحی گرافیک (Graphic Design) نانایمو / بریتیش کلمبیا ۱۹۲۲۷ دلار به ازای هر سال IELTS 6.5

TOFEL 88

۴ ساال
Fanshawe College طراحی گرافیک (Graphic Design) لندن / انتاریو ۵۰۲۵۸ دلار برای کل دوره تحصیلی ۳ ساله این رشته IELTS 6

TOFEL 79

۳ سال
Kwantlen Polytechnic University طراحی گرافیک برای بازاریابی (Graphic Design for Marketing) سوری / بریتیش کلمبیا ۶۹۸ دلار به ازای هر واحد درسی IELTS 6.5

TOFEL 88

۴ سال
Toronto Film School طراحی گرافیک و رسانه‌های تعاملی (Graphic Design and Interactive Media) تورنتو / انتاریو ۳۶۱۱۲ دلار به ازای کل دوره تحصیلی ۱ ساله این رشته IELTS 6 ۱ سال
Toronto Metropolitan University مدیریت ارتباطات گرافیکی (Graphic Communications Management) تورنتو / انتاریو ۳۱۸۱۴ دلار به ازای هر سال IELTS 6.5

TOFEL 92

Duolingo English Test 115

۴ سال
Selkirk College هنرهای دیجیتال (Digital Arts) کستلگار / بریتیش کلمبیا ۱۴۰۲۴ دلار به ازای هر سال نامشخص ۲ سال
Canadore College طراحی گرافیک (Graphic Design) تورث بی / انتاریو ۱۴۱۰۲ دلار به ازای هر سال IELTS 5.5

TOFEL 60

۳ سال
St. Clair College طراحی گرافیک (Graphic Design) ویندسور / انتاریو ۱۵۶۸۴ دلار به ازای هر سال IELTS 6

PTE Academic 51

TOFEL 78

۳ سال
Humber College طراحی گرافیک برای چاپ و وب (Graphic Design for Print and Web) تورنتو / انتاریو ۹۶۹۶ دلار به ازای هر سال IELT 6

PTE Academic 53

TOFEL 80

۱ سال

درآمد رشته گرافیک در کانادا

درآمد یک طراح گرافیک در کانادا، بین ۳۶ تا ۶۰ هزار دلار در سال است. یک طراح گرافیست مبتدی، می‌تواند به طور میانگین ۳۸۰۹۷ دلار در سال درآمد کسب کند، یک گرافیست تازه‌کار با ۱ تا ۴ سال سابقه کار حدودا ۴۳۴۶۹ دلار در سال درآمد به دست می‌آورد و فردی که بین ۵ تا ۹ سال در این زمینه سابقه کار داشته باشد، ۴۹۰۵۴ دلار در سال درآمد دارد

یک طراح گرافیست با بیش از ۱۰ سال سابقه در این رشته نیز به طور میانگین ۶۰ هزار دلار در سال درآمد به دست می‌آورد. بنابراین، در این رشته میزان سابقه افراد رابطه مستقیمی با میزان درآمد آن‌ها دارد. می‌توان گفت در اوایل دوره حرفه‌ای خود به ازای هر سال، حدود ۱۰۰۰ دلار به میانگین درآمد آن‌ها افزوده خواهد شد.

میانگین درآمد سالیانه طراحان گرافیک بر اساس میزان سابقه کار آن‌ها در کانادا، در جدول زیر به شکل خلاصه آورده شده است:

میزان سابقه در طراحی گرافیک میانگین درآمد سالیانه (به دلار کانادا)
۶ ماه و کم‌تر ۳۸۰۰۰ دلار
۱ تا ۲ سال ۴۰۰۰۰ دلار
۳ تا ۴ سال ۴۴۰۰۰ دلار
۵ تا ۸ سال ۴۹۰۰۰ دلار
۹ تا ۱۰ سال ۵۲۰۰۰ هزار دلار
بیش از ۱۰ سال ۶۰۰۰۰ هزار دلار

اما علاوه بر میزان سابقه، یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی که در میزان درآمد طراحان گرافیک تاثیر مستقیم دارد، شهر و استان محل فعالیت آن‌ها است. بنابراین، طبیعی است که درآمد این کار و یا هر کار دیگری، در برخی از شهرها بیشتر از شهرهای دیگر باشد. پردرآمدترین شهرهای کانادا برای انجام شغل طراحی گرافیک را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

نام شهر استان میانگین درآمد سالیانه (به دلار کانادا)
ونکوور بریتیش کلمبیا ۷۲۸۹۳ دلار
برنابی بریتیش کلمبیا ۶۹۸۹۸ دلار
ادمونتون آلبرتا ۶۳۰۴۶ دلار
کلگری آلبرتا ۵۸۵۴۶ دلار
میسیساگا انتاریو ۵۲۵۷۶ دلار
اسکاربرو انتاریو ۵۲۴۹۶ دلار
تورنتو انتاریو ۵۰۹۱۷ دلار
مارکهام انتاریو ۴۸۰۵۵ دلار

پردرآمدترین مشاغل رشته گرافیک در کانادا

در جدول زیر می‌توانید با پردرآمدترین مشاغل رشته گرافیک در کانادا آشنا شوید:

عنوان شغل شرح وظایف اصلی میزان درآمد (به دلار کانادا)
طراح محصول طراحان محصول، به ایجاد بستری برای بهبود تجربه کاربری یک محصول کمک می‌کنند. این افراد، اطمینان حاصل می‌کنند که یک محصول به اندازه کافی برای مصرف‌کنندگان جذاب به نظر برسد و تلاش می‌کنند تا این تصویر را در طول تجربه استفاده مشتری از محصول حفظ کنند. طراحان محصول همچنین، قابل استفاده بودن محصولات را هم در نظر می‌گیرند، ۱۱۹ هزار و ۹۲۱ دلار در سال
مدیر تجربه کاربری مدیر تجربه کاربری (UX) تیم‌ها را به طراحی و ایجاد محصولاتی هدایت می‌کند که دسترسی و استفاده از آن‌ها برای کاربران آسان باشد. تمرکز اصلی آن‌ها این است که به هر محصولی که روی آن کار می‌کنند، توانایی‌هایی بدهند که منجر به تجربه کاربری مثبت شود. این همچنین می‌تواند شامل جنبه‌های تعاملی محصولات دیجیتال، مانند رابط قابل پخش بازی‌های موبایل یا گزینه کلیک کردن روی پیوندها در یک وب سایت باشد. ۱۱۳ هزار و ۲۱۹ دلار در سال
توسعه دهنده فرانت‌اند یک توسعه دهنده فرانت‌اند، توسعه دهنده‌ای است که روی جنبه‌های برنامه‌ای که کاربران با آن تعامل دارند، مانند تصاویر یا متن نمایش داده شده، کار می‌کند. از آنجا که آن‌ها با عناصر بصری برنامه‌های کاربردی وب کار می‌کنند، اغلب در طراحی گرافیک نیز تجربه دارند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ظاهر وب سایت‌ها و برنامه‌ها را با در نظر گرفتن جزئیاتی مانند تایپوگرافی، صفحه آرایی و تصاویر یا انیمیشن‌ها طراحی کنند. ۱۰۹ هزار و ۴۷۹ دلار در سال
کارگردان خلاق یک مدیر خلاق بر هر پروژه خلاقانه یا هنری که یک شرکت انجام می‌دهد نظارت می‌کند. این می‌تواند شامل کمپین‌های بازاریابی، توسعه برند یا طراحی محصول باشد. بسیاری از مدیران خلاق در نشریات و مجلات یا شرکت‌های انتشاراتی کار می‌کنند تا بر جنبه‌های بصری محصولات منتشر شده مانند طراحی جلد، تصاویر و صفحه‌آرایی تمرکز کنند. ۱۰۲ هزار و ۹۶۹ دلار در سال
طراح دیجیتال یک طراح دیجیتال، معمولا در ساخت انیمیشن و جلوه‌های ویژه تخصص دارد. آن‌ها همچنین، گاهی تحت عنوان هنرمند و انیماتور چند رسانه‌ای نیز فعالیت می‌کنند. اکثر طراحان دیجیتال روی پروژه‌هایی مانند فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و بازی‌های ویدیویی کار می‌کنند. زیرا از نرم‌افزار رایانه‌ای برای تقویت تصاویر و تبدیل آن‌ها به انیمیشن استفاده می‌کنند. ۹۲ هزار و ۳۸۹ دلار در سال
توسعه دهنده نرم‌افزار توسعه دهندگان نرم‌افزار، برنامه‌هایی را برای رایانه‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه طراحی و ایجاد می‌کنند. آن‌ها اغلب روی بازی‌های ویدیویی یا وب سایت‌ها کار می‌کنند تا جنبه‌های بصری برنامه‌های مختلف را از طریق کد نویسی بهبود بخشند. از آنجایی که در این شغل کد نویسی هم انجام می‌شود، برخورداری از دانش زبان‌های برنامه نویسی کامپیوتر می‌تواند به افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کمک کند تا در این زمینه موفق شوند. ۹۰ هزار و ۱۱۹ دلار در سال
طراح ارشد یک طراح ارشد، به عنوان یک رهبر در یک تیم طراحی گرافیک عمل می‌کند. طراحان ارشد ممکن است برخی از کارهای اصولی طراحی گرافیک را هم انجام دهند، اما تمرکز اصلی آن‌ها حفظ تیم‌های طراحی خود در مسیر رسیدن به اهداف پروژه است. این افراد به دلیل دانش گسترده خود در زمینه طراحی گرافیک و تجربه کار در این زمینه، می توانند ظاهر یک پروژه را بهبود بخشند و بهره‌وری تیم طراحی خود را به حداکثر برسانند. ۸۷ هزار و ۹۹۵ دلار در سال
هنرمند مفهومی یک هنرمند مفهومی، طراحی است که اولین تصویر را برای یک طراحی بصری ایجاد می‌کند. هنرمندان مفهومی، اغلب روی بازی‌های ویدیویی کار می‌کنند و به خلق شخصیت‌های عمیق و مناظر پیچیده برای گیم‌پلی کمک می‌کنند. همچنین ممکن است برای وب سایت‌ها، برنامه‌ها یا لوگوها طرح گرافیکی ایجاد کنند و اغلب می‌توانند با شرکت‌هایی که محصولات دیجیتالی را برای استفاده از طریق اینترنت تولید می‌کنند، مانند مجلات یا بازی‌های رومیزی، همکاری کنند. ۸۲ هزار دلار در سال
کارگردان هنری کارگردان هنری، مسئول عناصر بصری پروژه‌های رسانه‌ای مانند فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و نشریات چاپی و دیجیتال است. کار آن‌ها بر جنبه‌هایی از پروژه متمرکز است که کاربران می‌بینند و با آن‌ها تعامل خواهند داشت، مانند صفحه‌آرایی، تصاویر جاسازی شده و طراحی‌های صحنه. برخی از کارگردانان هنری، بر اساس سبک و استایل خود، یکسری راهنمایی برای پروژه‌ها ایجاد می‌کنند که آن‌ها را بین تیم‌هایی از طراحان یا هنرمندان توزیع می‌کنند تا مسئولیت‌هایشان را به آن‌ها محول کنند. ۷۵ هزار دلار در سال
مدیر خلاق وظیفه یک مدیر خلاق یا مدیر خدمات خلاق، ملاقات با مشتریان است تا برنامه‌ریزی طراحی یک کمپین برای بازاریابی یا توسعه برند را انجام دهد. مدیران خلاق پس از طراحی نقشه راه و تصمیم‌گیری درمورد اصول اولیه پروژه، تیمی از طراحان را هدایت می‌کنند تا اهداف تولید را برآورده کنند و بر اساس بودجه کار را پیش ببرند. مدیران خلاق، معمولا با شرکت‌های بازاریابی، شرکت‌های تبلیغاتی یا سایر سازمان‌های بزرگ و شرکتی کار می‌کنند. ۷۴ هزار و ۷۰۴ دلار در سال
طراح بصری یک طراح بصری روی پروژه‌های خلاقانه‌ای کار می‌کند که شامل هنرهای بصری برای مشتریان یا شرکت‌ها می شود. طراحان بصری، با مشتریان ملاقات می‌کنند تا عناصر طراحی یک پروژه را برنامه‌ریزی کنند و طرح‌های خلاقانه‌ای که باید شامل عناصر خاصی نظیر نام یا لوگوی شرکت باشند را تعیین کنند. پروژه‌های کاری طراحان بصری، ممکن است شامل اطلاعاتی باشد که مختص یک صنعت یا بازار است. بنابراین، داشتن تجربه قبلی در صنعتی که می‌خواهید به عنوان طراح بصری در آن کار کنید می‌تواند در جست و جوی پروژه‌های مناسب به شما کمک کند. ۶۹ هزار و ۸۱۰ دلار در سال
متخصص فنون طراحی این افراد، با تیم طراحی و تیم توسعه برای یک وب سایت، برنامه یا سایر محصولات دیجیتال کار می‌کنند. آن‌ها از دانش طراحی گرافیک همراه با دانش کدنویسی برای ساده کردن توسعه یک برنامه کاربردی و هماهنگ کردن عناصر عملکردی با عناصر طراحی استفاده می‌کنند. متخصصین فنون طراحی، روی بهبود تجربه کاربر در محصولات دیجیتال تمرکز می‌کنند تا بتوانند این محصولات را به حداکثر کارایی و رضایت کاربر برسد. ۸۰ هزار و ۳۹۷ دلار در سال
طراح صنعتی یک طراح صنعتی به توسعه محصولاتی مانند وسایل نقلیه و لوازم خانگی کمک می‌کند و از اولین مراحل توسعه محصول مورد نظر در ساخت آن مشارکت دارد. طراحان صنعتی، معمولا دانش ترکیبی از هنر، طراحی گرافیک، تجارت و مهندسی دارند که از آن برای بهبود هر مرحله از فرآیند طراحی محصول استفاده می‌کنند. یک طراح صنعتی می‌تواند روی یک محصول کار کند تا جنبه‌های بصری و قابلیت استفاده از آن را بهبود ببخشد و مشتریان مورد نظر خود را جذب کند. ۶۸ هزار و ۳۵۷ دلار در سال
طراح بازی‌های ویدیویی یک طراح بازی ویدیویی، جلوه‌های بصری و تعاملی را در یک بازی ویدیویی ایجاد می‌کند. این می‌تواند شامل طراحی شخصیت، طراحی سطح و متحرک سازی عناصر پس‌زمینه مانند محیط بازی باشد. طراحان بازی‌های ویدیویی، همچنین در داستان‌سرایی یک بازی هم سهیم هستند، زیرا می‌توانند با تیم نویسندگی همکاری کنند تا خطوط داستانی ایجاد کنند که از ویژگی‌های طراحی بازی استفاده می‌کنند. ۵۷ هزار و ۳۵۵ دلار در سال
طراح سه بعدی یک طراح سه بعدی، رندرهای سه بعدی از تصاویر را برای ارائه یا آماده شدن برای برنامه‌ریزی بیشتر، ایجاد می‌کند. این می‌تواند شامل طراحی تصاویر سه بعدی از محصولاتی باشد که برای تولید نمونه اولیه، مانند وسایل نقلیه یا سازه‌های ساختمانی، برای نمایش در ارائه‌ها یا همایش‌ها، به مدت زمانی طولانی نیاز دارد. طراحان سه بعدی، همچنین روی انیمیشن‌ها و رندرهای سه بعدی عکس‌های واقع‌گرایانه برای پلتفرم‌های دیجیتالی مانند وب سایت‌ها یا بازی‌های ویدیویی نیز کار می‌کنند. ۵۳ هزار و ۳۸۶ دلار در سال

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته گرافیک

برای اینکه بتوانید از طریق رشته گرافیک به کانادا مهاجرت کنید، باید شرایط کلی زیر را در اختیار داشته باشید:

  • حداقل ۱۸ سال سن
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • مدرک زبان حداقل CLB 4
  • داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی
  • حداقل ۱ سال سابقه کار
  • تمکن مالی کافی برای حداقل ۱ سال زندگی در کانادا
  • عدم سوء پیشینه
  • انجام معاینات پزشکی و نداشتن بیماری خطرناک پرهزینه

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق رشته گرافیک

روش‌هایی که از طریق آن‌ها قادر به مهاجرت به کانادا به عنوان گرافیست خواهید بود در جدول زیر ذکر شده‌اند:

روش مهاجرتی توضیحات
اکسپرس انتری سیستم اکسپرس انتری، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه مهاجرت به کانادا است. افرادی که در محدوده سنی مناسبی قرار داشته باشند، مدرک تحصیلی بالا، مدرک زبان با نمره خوب و سابقه کار یا پیشنهاد شغلی داشته باشند، می‌توانند واجد شرایط اقدام از طریق سیستم اکسپرس انتری باشند. این روش، نیازمند کسب حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن در سیستم جامع رده بندی (CRS) است که از طریق سه زیرمجموعه اکسپرس انتری یعنی کلاس تجربه کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال و مشاغل فنی فدرال اجرا می‌شود.
برنامه‌های استانی برنامه‌های استانی، به نیروهای کار ماهر و نیمه ماهری که قادر به برطرف کردن نیازهای بازار هر یک از استان‌های کانادا هستند، اجازه می‌دهند که مجوز کار (Work Permit) کانادا را به دست بیاورند. در برنامه‌های استانی کانادا بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی (Stream) وجود دارد که هر یک از آن‌ها شرایط و الزامات متفاوتی دارند.
مشاغل پرتقاضا اکثر استان‌های کانادا به رشته گرافیک و افرادی که در این زمینه تحصیل کرده‌اند یا سابقه کار دارند، نیاز دارند. متقاضیان از طریق این روش می‌توانند درخواست خود برای اخذ مجوز کار را به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) ارسال کنند تا در صورت واجد شرایط بودن، بتوانند مجوز کار دریافت کنند.
پیشنهاد شغلی در صورتی که بتوانید یک پیشنهاد شغلی مرتبط با گرافیک به دست بیاورید، واجد شرایط مجوز کار کانادا خواهید شد. البته، کارفرمای مورد نظر نیز باید برای استخدام شما مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) داشته باشد. دریافت این مجوز مستلزم آگاهی کردن موقعیت شغلی مورد نظر به مدت حداقل ۱ ماه در سه تا پنج منبع شغلی کانادایی است. اگر در طول این ۱ ماه فرد مناسبی برای انجام این شغل پیدا نشد، می‌تواند یک نیرور کار خارجی را استخدام کند.
کلاس تجربه کبک این روش، مناسب افرادی است که قصد دارند در استان کبک کار و زندگی کنند. لازم است که توجه داشته باشید در صورت اقدام برای این برنامه مهاجرتی، باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشید و مدرک CAQ (گواهی انتخاب کبک) را هم به دست بیاورید. داشتن گواهی انتخاب کبک برای همه کسانی که قصد دارند برای برنامه‌های مهاجرتی استان کبک اقدام کنند الزامی است.
برنامه مهاجرتی آتلانتیک در صورتی که از یک کارفرمای ساکن یکی از استان‌های نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد یا نیوفاندلند ولابرادور (استان‌های آتلانتیک کانادا) پیشنهاد شغلی دارید یا در یکی از دانشگاه‌های این چهار استان فارغ التحصیل شده‌اید، می‌توانید از طریق این روش اقدام کنید و اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

مزایای تحصیل در رشته گرافیک در کانادا

با تحصیل در رشته گرافیک در کانادا می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • در کانادا تقاضای بالایی برای رشته گرافیک وجود دارد.
  • موقعیت‌های شغلی پرشماری برای رشته گرافیک در کانادا وجود دارد.
  • فرصت کار در کشوری با اقتصاد قوی را به دست خواهید آورد.
  • تجربه زندگی در شهرهای تمیز، امن با مناظر طبیعی دیدنی که یک زندگی باکیفیت به مهاجران می‌دهند را به دست خواهید آورد.
  • در کانادا تعداد زیادی دانشگاه و کالج باکیفیت برای تحصیل در رشته طراحی گرافیک وجود دارد که جزو معتبرترین مراکز علمی دنیا در این رشته به شمار می‌روند.
  • در کانادا هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی نسبت به کیفیت بسیار بالای سیستم آموزشی این کشور و در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته و برتر دنیا، پایین است.
  • فرصت زندگی در یک جامعه چندفرهنگی و مهاجرپذیر را به دست خواهید آورد.
  • کانادا دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی بسیار پیشرفته‌ای است که جزو برترین‌های دنیا به شمار می‌رود.
  • جامعه قانون‌مند با ثبات اقتصادی و سیاسی بسیار بالایی در کانادا وجود دارد.

در کانادا می‌توانید از فرصت‌های بزرگی برای رشد و پیشرفت شخصی و حرفه‌ای برخوردار شوید و از هر لحاظ خودتان را توسعه دهید.

کلام آخر

رشته گرافیک، یکی از رشته‌های پرطرفدار در کانادا است که فرصت دستیابی به درآمدهای بسیار بالایی به افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌دهد. با توجه به استقبال گسترده‌ای که در طی سال‌های اخیر از این رشته شده است، گرایش‌های زیادی از آن به وجود آمده که برخی از آن‌ها شامل طراحی موشن گرافیک، طراحی وب، طراحی لوگو، تصویرسازی و گرایش‌های مختلف دیگر می‌شوند.

افرادی که به عنوان گرافیست فعالیت می‌کنند، باید مهارت‌های مختلفی اعم از اصول طراحی، ایده پردازی، خلاقیت، مهارت‌های ارتباطی و قدرت حل مسئله داشته باشند که با تحصیل در این رشته در کانادا نیز به این مهارت‌ها دست پیدا خواهند کرد. طراحان گرافیک از طریق روش‌های مختلفی نظیر اکسپرس انتری کانادا، برنامه‌های استانی کانادا و پیشنهاد شغلی می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند و در پردرآمدترین مشاغل این رشته یعنی طراح محصول، مدیر تجربه کاربری و توسعه دهنده فرانت‌اند فعالیت کنند.

سوالات متداول تحصیل در رشته گرافیک در کانادا

برای اینکه بتوانید در رشته گرافیک بورسیه تحصیلی دریافت کنید، باید معدل بالا، مدرک زبان معتبر با نمره  بالا، رزومه قوی، سابقه تهیه مقالات ارزشمند در نشریات معتبر بین المللی و سابقه کار و انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی داشته باشید. در صورت وجود شرایط فوق، می‌توانید از منابعی نظیر findamasters، Idp، ProfessionalDoctorates، Opportunitydesk و سایر منابعی که در این مطلب معرفی کردیم، بورسیه دریافت کنید.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق رشته گرافیک شامل اکسپرس انتری، برنامه‌های استانی، مشاغل پرتقاضا، پیشنهاد شغلی، کلاس تجربه کبک و برنامه مهاجرتی آتلانتیک می‌شوند. برای اینکه بدانید واجد شرایط کدام یک از این روش‌ها هستید، می‌توانید با مشاورین کاناداپاس تماس بگیرید.

افرادی که سابقه کار یا تحصیل در رشته گرافیک دارند، می‌توانند در فرصت‌های شغلی زیادی نظیر طراحی لوگو، تبلیغات، سایت‌ها، تایپوگرافی، طراحی جلد مجله‌ها و کتاب‌ها، فیلم و انیمیشن، بسته بندی محصولات و طراحی برنامه و اپلیکیشن برای پلتفرم‌های مختلف و بسیاری از مشاغل دیگر کار کنند.

طراح محصول، مدیر تجربه کاربری، توسعه دهنده فرانت‌اند، کارگردان خلاق و طراح دیجیتال پر درآمدترین مشاغل رشته گرافیک هستند که ۹۰ تا ۱۲۰ هزار دلار در سال درآمد دارند.

رشته گرافیک در لیست مشاغل ملی کانادا (NOC) با کد ۵۲۴۱ مشخص شده است.