آیا استعداد زیادی در طراحی دارید؟ یا از ساخت آثار خلاقانه لذت می‌برید؟ یا در حال حاضر یک طراح حرفه‌ای در زمینه خاصی از طراحی گرافیک هستید؟ اگر پاسخ شما به هر کدام از این سوال‌ها مثبت است و به دنبال یک محیط کاری پویا هستید، مهاجرت به کانادا گزینه بسیار خوبی برای شما است.

بر همین اساس، در این مقاله نحوه مهاجرت به کانادا به عنوان طراح گرافیک، درآمد این شغل، انواع موقعیت‌های شغلی قابل انجام در کانادا با این رشته و هر آنچه که باید درمورد بازار کار  رشته گرافیک در کانادا بدانید، آمده است. لطفا تا انتهای این مطلب با ما در موسسه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس همراه باشید.

آشنایی با رشته طراحی گرافیک در کانادا

طراحان گرافیک در کانادا، معمولا هنر گرافیک و المان‌های بصری را برای انتقال موثر اطلاعات برای نشریات، تبلیغات، فیلم‌ها، بسته‌بندی‌ها، پوسترها، علائم و رسانه‌های تعاملی مانند وب‌سایت‌ها مفهوم‌سازی و تولید می‌کنند.

طراحان گرافیک توسط شرکت‌های تبلیغاتی و گرافیکی، موسسات دارای دپارتمان‌های تبلیغات یا ارتباطات و شرکت‌های تولید محصولات چند رسانه‌ای استخدام می‌شوند یا ممکن است خوداشتغال باشند. برخی از طراحان گرافیک نیز به عنوان ناظر، مدیر پروژه یا مشاور فعالیت می‌کنند.

گرافیست‌ها برای نمایش اطلاعات از طریق تصاویر، آن‌ها را مفهوم‌سازی و ایجاد می‌کنند. همانطور که احتمالا در جریان هستید، هر یک از مشاغل در کانادا دارای کد منحصر به فرد خود هستند که در لیست مشاغل ملی کانادا (NOC) با همین کد شناخته می‌شوند.

کد اختصاص یافته به رشته طراحی گرافیک در لیست مشاغل ملی کانادا NOC 5241 یا NOC TEER 52120 در طبقه‌بندی جدید مشاغل کانادا است. این رشته و مشاغل زیرمجموعه آن، جزو مشاغل سطح مهارت B و Skill type 5 در نظر گرفته می‌شوند.

بازار کار رشته طراحی گرافیک در کانادا

اخیرا بسیاری از صنایع در کانادا به گرافیست نیاز پیدا کرده‌اند و تقاضا برای این رشته، روز‌به‌روز افزایش می‌یابد. برخی از این صنایع شامل بازاریابی، تولید، تبلیغات، انتشارات و سایر زمینه‌های تخصصی می‌شوند که طراحان واجد شرایط و با استعداد را به طور مداوم جذب می‌کنند.

با این حال، شما می‌توانید دورنمای کد شغلی NOC 5241 در استان‌ها و ایالت‌های مختلف کانادا را که توسط پایگاه رسمی داده‌های مشاغل کانادا (Canada Job Bank) بررسی شده و وضعیت بازار کار این رشته را نشان می‌دهد، در جدول زیر مشاهده کنید:

نام استان دورنمای شغلی
نیوفاندلند و لابرادور متوسط
جزیره پرنس ادوارد متوسط
نوا اسکوشیا متوسط
نیوبرانزویک محدود
کبک خوب
انتاریو متوسط
مانیتوبا متوسط
ساسکاچوان متوسط
آلبرتا خوب
بریتیش کلمبیا محدود
یوکان متوسط
مناطق شمال غربی متوسط
درآمد رشته طراحی گرافیک در کانادا

رشته گرافیک در کانادا؛ بورسیه تحصیلی رشته گرافیک در کانادا

مشاغل قابل انجام با رشته طراحی گرافیک در کانادا

امروزه ما در محیط‌های پیرامون خود توسط هنرهای بصری که با دقت طراحی و خلق شده‌اند، احاطه شده‌ایم؛ از پوسترهای فیلم و تبلیغات مجله‌ها گرفته، تا بیلبوردها و حتی بسته بندی مواد غذایی روزمره، کار طراحان گرافیک است.

این تصاویر به منظور جلب توجه افراد، ارائه اطلاعات و ایجاد انگیزه در آن‌ها طراحی می‌شوند. مشاغل مختلف در حیطه طراحی گرافیک وجود دارد که با این رشته می‌توان انجام داد.

در جدول زیر می‌توانید تعدادی از مشاغل قابل انجام با رشته طراحی گرافیک در کانادا با کد شغلی NOC 5241 را مشاهده کنید:

عنوان شغل عنوان شغل
طراح تبلیغات طراح چیدمان تبلیغات
طراحی هنری تبلیغات هنرمند طراح انیمیشن سه بعدی
انیماتور – فیلم‌های انیمیشن طراحی اسکناس
کاریکاتوریست هنرمند طراح تبلیغات تجاری
گرافیست طراح گرافیک
تصویرگر طراح گرافیک – مولتی‌مدیا
طراح چیدمان تصویرگر پزشکی
تصویرگر مولتی‌مدیا تصویرگر علمی
مدیر هنری تبلیغات ناظر هنری تبلیغات
هنرمند کارتون‌های متحرک و انیمیشن طراح رنگ کارتون‌های متحرک و انیمیشن
هنرمند طراح انیمیشن تصویرگر تبلیغات
طراح چیدمان انیمیشن تصویرگر هنری
طراح چیدمان هنری هنرمند طراح کارتون‌های متحرک و انیمیشن – هنرهای تجسمی
دستیار انیماتور تصویرگر بیولوژیکی
طراح کارت ویزیت خوشنویس
طراحی کاریکاتور تصویرگر کاتالوگ
انیماتور سلولی انیماتور شخصیت
هنرمند طراح رنگ کارتون هنرمند طراح رنگ انیمیشن
متخصص رنگ متخصص طراحی
طراح پوستر طراح پس زمینه
طراح صفحه وب طراح گرافیک صفحه وب
طراح انیمیشن دو بعدی طراح انیمیشن سه بعدی

بورسیه رشته هنر در کانادا؛ شرایط لازم برای تحصیل در رشته هنر در کانادا

وظایف شغلی رشته طراحی گرافیک در کانادا

وظایف شغلی که طراحان گرافیک برعهده دارند، معمولا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نظارت بر کار دیگر طراحان گرافیک یا تکنسین‌های هنرهای گرافیکی
  • برآورد هزینه مواد و زمان برای تکمیل طرح‌های گرافیکی و تصاویر
  • تطبیق‌دهی تصاویر موجود با طرح مورد نظر
  • کمک در توسعه استوری بورد برای تولیدات الکترونیکی
  • مشورت با مشتریان برای تعیین ماهیت و محتوای تصاویر و مواد ارتباطی به منظور رفع نیازهای آن‌ها
  • طراحی و تولید طرح‌های واقعی یا نمایشی و تصاویر نهایی
  • طراحی‌های متحرک دو بعدی و سه بعدی یا تولید تصاویر کامپیوتری
  • کار در محیطی با رشته‌های مختلف
  • هماهنگی تمام جنبه‌های تولید برای مواد چاپی، سمعی و بصری یا الکترونیکی
  • هماهنگی قراردادها
  • مشورت با مشتریان برای ایجاد طراحی کلی، عناصر گرافیکی و تعیین محتوای مواد ارتباطی
  • تعیین بهترین رسانه برای تولید جلوه بصری مورد نظر و مناسب‌ترین وسیله برای ارتباط
  • توسعه عناصر گرافیکی که اهداف مشتری را برآورده می‌کند
  • ایجاد دستورالعمل برای تصویرگران یا عکاسان
  • تهیه طرح ها و عناصر گرافیکی
  • استفاده از بانک‌های عکس و تصویر موجود و راهنمای تایپوگرافی
  • ایجاد طرح‌های واقعی یا نمایشی و تصاویر نهایی برای مواد چاپی مانند کتاب، مجلات، بسته بندی، کارت‌های تبریک و سایر وسایل حاوی طرح‌های گرافیکی با دست یا با نرم‌افزارهای طراحی کامپیوتری
پردرآمدترین شهرهای کانادا برای رشته نقاشی

مشاغل هنری در کانادا؛ رشته های هنری پرطرفدار در کانادا را بشناسید.

شرایط عمومی مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک

برای اینکه بتوانید از طریق رشته گرافیک به کانادا مهاجرت کنید، باید شرایط ذکر شده در جدول زیر را در اختیار داشته باشید:

شرایط عمومی مورد نیاز توضیحات
مدرک زبان مدارک قابل قبول برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک معمولا شامل IELTS، TOFEL، PTE، TCF، آزمون کانادایی زبان انگلیسی برای دانش پژوهان و کارآموزان و سایر مدارک معتبر در زبان فرانسوی یا انگلیسی هستند. نمره مورد نیاز برای این آزمون‌ها، به روش مهاجرتی که متقاضی از طریق آن اقدام می‌کند بستگی خواهد داشت. اما معمولا باید معادل با CLB 4 یا 5 باشد.
سن برای اینکه اجازه کار در کانادا داشته باشید، باید به سن قانونی کار در این کشور که ۱۸ سال است، رسیده باشید. حداکثر سن قابل قبول، به روش مهاجرتی که از طریق آن اقدام می‌کنید بستگی دارد.
تحصیلات توصیه می‌شود که مدرک لیسانس در هنرهای تجسمی داشته باشید یا حداقل یک دوره تحصیلی در کالج در رشته هنرهای گرافیکی سپری کنید. پرتقاضاترین گرایش‌های این رشته در مقطع لیسانس در کانادا طراحی گرافیک، هنر تجاری، ارتباطات گرافیکی و کاریکاتور هستند که با داشتن مدرک در یکی از این گرایش‌ها می‌توانید شانس خود را برای مهاجرت به کانادا افزایش دهید. تصویرگرانی که در حوزه‌های پزشکی، فنی و علمی فعالیت می‌کنند، معمولا باید علاوه بر هنر، در زمینه زیست شناسی، مهندسی، معماری یا یک زمینه علمی دیگر نیز تحصیلات داشته باشند.
پیشنهاد شغلی برای اینکه شانس بیشتری برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک داشته باشید، توصیه می‌شود یک پیشنهاد شغلی از یکی از کارفرمایان کانادایی دریافت کنید. همچنین، کارفرمای مربوطه نیز برای اینکه بتواند شما را به عنوان یک نیروی کار خارجی برای استخدام دعوت کند، باید مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) دریافت کند تا نشان دهد که استخدام شما تاثیر منفی در بازار کار کانادا نخواهد داشت. مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار، نشان می‌دهد که کارفرما پس از آگهی کردن موقعیت شغلی مورد نظر در ۳ تا ۵ منبع کاریابی کانادایی به مدت حداقل یک ماه، از بین دارندگان اقامت دائم و شهروندان کانادا موفق به پیدا کردن شخصی که مناسب انجام موقعیت شغلی مورد نظر باشد، نشده است.
تطبیق پذیری شما برای کار در کانادا باید نشان دهید که توانایی سازگاری با جامعه و شرایط زندگی در کانادا را دارید. برای ارزیابی تطبیق پذیری شما، معیارهایی نظیر سابقه کار یا تحصیل در کانادا یا داشتن خویشاوند در این کشور مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
سابقه کار برای اینکه شانس خود را برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک افزایش دهید، توصیه می‌شود که تجربه کافی در زمینه طراحی چندرسانه‌ای در یک موسسه دانشگاهی، کالج یا آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای معتبر کسب کنید. حداقل سابقه کار مورد نیاز برای رشته طراحی گرافیک یک سال است. اما اگر می‌خواهید شانس زیادی برای مهاجرت به کانادا داشته باشید، بهتر است ۳ سال سابقه کار ارائه دهید. به طور کلی، طراحان گرافیک و تصویرگران باید توانایی خلاقیت و استعداد هنری داشته باشند و این مهارت‌ها را در نمونه کارهای خود به معرض نمایش قرار دهند.
مهارت‌های همسر در صورتی که متاهل باشید، مهارت‌های همسرتان نیز در افزایش شانس شما در مهاجرت به کانادا تاثیرگذار خواهند بود. مهارت‌های همسر می‌تواند شامل سن، مدرک زبان، تحصیلات یا معیارهای تطبیق پذیری نظیر سابقه کار یا تحصیل در کانادا یا داشتن خویشاوند در این کشور باشند.

نکته: لازم است که توجه داشته باشید موارد ذکر شده در جدول فوق، شرایط عمومی مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک هستند. شما بسته به روش مهاجرتی که از طریق آن اقدام می‌کنید، ممکن است به یکسری شرایط دیگر هم داشته باشید تا واجد شرایط باشید.

مهاجرت به کانادا با رشته طراحی گرافیک از طریق برنامه‌های استانی

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را در این مقاله بخوانید.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک

روش‌ها و برنامه‌های مهاجرتی مختلفی وجود دارد که شما از طریق آن‌ها می‌توانید به عنوان طراح گرافیک به کانادا مهاجرت کنید. رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. سیستم اکسپرس انتری (Express Entery System)
  2. برنامه‌های استانی (PNP)
  3. مشاغل پرتقاضا (In-Demand Occupations)
  4. پیشنهاد شغلی (Job Offer)
  5. کلاس تجربه کبک (Quebec Exprerience Class)
  6. برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot)

1.   مهاجرت به کانادا با رشته طراحی گرافیک از طریق سیستم اکسپرس انتری

اولین روشی که به طراحان گرافیک پیشنهاد می‌کنیم تا از طریق آن به کانادا مهاجرت کنند، سیستم اکسپرس انتری است. سیستم اکسپرس انتری نه تنها سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا است، بلکه جزو مطمئن‌ترین راه‌ها نیز به شمار می‌رود. افرادی که در محدوده سنی مناسبی قرار داشته باشند، مدرک تحصیلی بالا و مدرک زبان با نمره خوبی داشته باشند و سابقه کار یا پیشنهاد شغلی هم داشته باشند، می‌توانند واجد شرایط اقدام از طریق سیستم اکسپرس انتری باشند.

در اولین مرحله از مسیر مهاجرت به کانادا با رشته طراحی گرافیک از طریق سیستم اکسپرس انتری، بر اساس معیارهای فوق به متقاضیان امتیاز داده می‌شود. افرادی که موفق به کسب ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن شوند، می‌توانند وارد یکی از روش‌های مهاجرتی زیرمجموعه اکسپرس انتری شوند. زیرمجموعه‌های اکسپرس انتری شامل سه برنامه مهاجرتی هستند که هر یک از آن‌ها شرایط و معیارهای متفاوتی دارند:

متقاضیانی که حدنصاب لازم (۶۷ امتیاز) را به دست آورده باشند، می‌توانند برای یکی از سه برنامه مهاجرتی فوق اقدام کنند. برای اینکه بدانید کدام یک از این سه برنامه مهاجرتی مناسب شرایط شما هستند، باید شناخت خوبی نسبت به امور مهاجرتی در کانادا داشته باشید. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم برای انتخاب مسیری که قصد دارید از طریق آن اقدام کنید، حتما با مشاورین مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس مشورت کنید.

 

2.   مهاجرت به کانادا با رشته طراحی گرافیک از طریق برنامه‌های استانی

اکثر برنامه‌های استانی کانادا، به نیروهای کار ماهر و نیمه ماهری که قادر به برطرف کردن نیازهای بازار هر یک از استان‌های کانادا هستند، اجازه می‌دهند که اقامت موقت کانادا از طریق مجوز کار (Work Permit) را به دست بیاورند. در برنامه‌های استانی کانادا بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی (Stream) وجود دارد که هر یک از آن‌ها شرایط و الزامات متفاوتی دارند. برنامه‌های استانی کانادا شامل موارد زیر می‌شوند:

برای اینکه بدانید کدام یک از برنامه‌های استانی برای شرایط شما مناسب است و برای کدام یک از مسیرهای مهاجرتی استان مورد نظر خود باید اقدام کنید، لازم است که از متخصصین این امر مشاوره بگیرید. در صورتی که مهارت‌ها و شرایط شما مطابق با نیازهای استانی که برای آن اقدام کرده‌اید باشد، موفق به دریافت نامزدی استان مورد نظر خواهید شد.

با داشتن نامزدی استانی هر یک از استان های کانادا، می‌توانید ۶۰۰ امتیاز در سیستم جامع رده بندی (CRS) به دست بیاورید. با این ۶۰۰ امتیاز، واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا خواهید شد.

3.   مهاجرت به کانادا با رشته طراحی گرافیک از طریق مشاغل پرتقاضا

هر یک از استان‌های کانادا به برخی مشاغل نیاز دارند که طراحی گرافیک هم معمولا جزو آن‌ها است. اگر بخواهیم دقیق‌تر اشاره کنیم، اکثر استان‌های کانادا به رشته طراحی گرافیک و افرادی که در این زمینه تحصیل کرده‌اند یا سابقه کار دارند، نیاز دارند. در صورتی که طرحی گرافیک جزو مشاغل پرتقاضای استان مورد نظر شما هست، می‌توانید درخواست خود برای اخذ مجوز کار را به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) ارسال تا در صورت واجد شرایط بودن، بتوانید با مجوز کار به کانادا مهاجرت کنید.

 

4.   مهاجرت به کانادا با رشته طراحی گرافیک از طریق پیشنهاد شغلی

یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک، پیشنهاد شغلی یا جاب افر کانادا (Job Offer) است. به طور کلی، فرایند مهاجرت به کانادا از طریق پیشنهاد شغلی به این صورت است که شما با دریافت یک پیشنهاد برای انجام یک موقعیت شغلی از یکی از کارفرماهای کانادایی، می‌توانید برای اخذ مجوز کار کانادا اقدام کنید.

در این بین، کارفرمای مورد نظر نیز باید برای استخدام شما مجوزی تحت عنوان ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA) دریافت کند. کارفرما برای دریافت این مجوز باید موقعیت شغلی مورد نظر را به مدت حداقل یک ماه در سه تا پنج منبع شغلی کانادایی آگهی کند. اگر در طول این یک ماه فرد مناسبی برای انجام این شغل پیدا نشد، می‌تواند یک نیرور کار خارجی را استخدام کند.

 

5.   مهاجرت به کانادا با رشته طراحی گرافیک از طریق کلاس تجربه کبک

افرادی که قصد دارند در استان کبک کار و زندگی کنند، می‌توانند از طریق برنامه مهاجرتی کلاس تجربه کبک با رشته طراحی گرافیک به کانادا مهاجرت کنند. لازم است که توجه داشته باشید در صورت اقدام برای این برنامه مهاجرتی، باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشید و مدرک CAQ (گواهی انتخاب کبک) را هم به دست بیاورید. داشتن گواهی انتخاب کبک برای همه کسانی که قصد دارند برای برنامه‌های مهاجرتی استان کبک اقدام کنند الزامی است.

 

6.   مهاجرت به کانادا با رشته طراحی گرافیک از طریق برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک

برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک یکی دیگر از روش‌هایی است که طراحان گرافیک می‌توانند از طریق آن به کانادا مهاجرت کنند. این برنامه مهاجرتی فقط در تعدادی از استان‌های کانادا که با نام استان‌های آتلانتیک شناخته می‌شوند، اجرا می‌شود. استان‌های آتلانتیک کانادا عبارتند از:

متقاضیان برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک فقط باید در یکی از چهار استان نام برده شده سکونت داشته و کار کنند. همچنین، این برنامه مهاجرتی نیازمند شرایط بسیار ویژه‌ای است. به عنوان مثال، متقاضیان یا باید در یکی از دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی واقع در یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا فارغ‌التحصیل شده یا حداقل یک سال سابقه کار داشته باشند. همچنین، داشتن پیشنهاد شغلی هم جزو الزامات قطعی این برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک است که بدون آن امکان اقدام برای این برنامه مهاجرتی وجود نخواهد داشت.

مراحل مهاجرت به کانادا با رشته طراحی گرافیک از طریق سیستم اکسپرس انتری

برای اینکه بتوانید اقامت دائم کانادا را از طریق رشته طراحی گرافیک به دست بیاورید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. معادل‌سازی مدرک

کلیه مدارک، گواهینامه‌ها و مجوزهایی که در خارج از کانادا دریافت شده‌اند، باید پیش از شروع پروسه مهاجرت به کانادا معادل‌سازی شوند؛ به‌خصوص اگر مدرک خود را از ایران گرفته‌اید. به این ترتیب، اگر مدرک تحصیلی شما در رشته گرافیک یا رشته‌های مرتبط با آن بوده است یا اگر دوره آموزشی معتبری در این زمینه سپری کرده‌اید که منجر به دریافت یک گواهینامه یا مدرک معتبر شده است، باید آن را معادل‌سازی کنید.

برای معادل‌سازی مدرک خود باید گزارشی تحت عنوان ECA (ارزیابی اعتبارنامه آموزشی) دریافت کنید. در حال حاضر سه سازمان در کانادا وجود دارد که مجوز معادل‌سازی مدرک را از دولت این کشور گرفته‌اند. کافی است مدرک خود را در اختیار سازمان مورد نظر قرار دهید و سایر مدارک تکمیلی دیگری که ممکن است درخواست کند را نیز در اختیار سازمان مورد نظر قرار دهید.

 

  1. راه‌اندازی حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری

پس از معادل‌سازی مدارک، می‌توانید پروسه مهاجرت به کانادا با رشته طراحی گرافیک را رسما آغاز کنید. برای این منظور، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید و یک حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری راه‌اندازی کنید. اکنون باید پروفایل خود را با وارد کردن مشخصات‌ تکمیل نمایید. فراموش نکنید که نام کاربری و به‌خصوص رمز عبور خود را نیز به خاطر بسپارید.

 

  1. انتخاب یکی از برنامه‌های مهاجرتی در سیستم اکسپرس انتری

پیش از وارد شدن به این مرحله لازم است که درمورد برنامه‌های مهاجرتی سیستم اکسپرس انتری تحقیق و از شرایط مورد نیاز هر یک از سه زیرمجموعه آن اطلاع پیدا کنید. این برنامه‌های مهاجرتی شامل کلاس تجربه کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال و مشاغل فنی فدرال می‌شوند که پیش از این هم از آن‌ها اسم بردیم.

در این صورت، خواهید دانست که واجد شرایط کدام یک از آن‌ها هستید. مشاورین کاناداپاس آمادگی کامل برای ارائه هرگونه راهنمایی که در این زمینه نیاز داشته باشید را دارند و می‌توانند در تشخیص روش مهاجرتی مناسب برای شما بر اساس شرایط‌تان به شما کمک کنند.

 

  1. پیدا کردن پیشنهاد شغلی در کانادا

لازم است که خاطرنشان کنیم داشتن پیشنهاد شغلی، اجباری نیست و شما از طریق سایر روش‌های مهاجرت به کانادا با رشته طراحی گرافیک که معرفی کردیم هم می‌توانید اقدام کنید. اما داشتن پیشنهاد شغلی، قطعا کار شما برای مهاجرت را راحت‌تر خواهد کرد. با داشتن پیشنهاد شغلی ۵۰ امتیاز در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) به دست خواهید آورد که قطعا می‌تواند شانس شما را برای اخذ مجوز کار بسیار بیشتر کند.

 

  1. دریافت مجوز کار کانادا

پس از این که مراحل قبل را طی کردید، می‌توانید برای اخذ مجوز کار کانادا به اداره مهاجرت فدرال این کشور (IRCC) درخواست دهید. در این مرحله، اداره مهاجرت فدرال شرایط شما را مجددا ارزیابی می‌کند تا تاییدیه نهایی را هم برای صدور مجوز کار به شما بدهد.

 

  1. دریافت دعوتنامه اپلای

با اخذ مجوز کار کانادا می‌توانید به همراه اعضای خانواده خود وارد کانادا شوید و کار طراحی گرافیک را در یکی از مشاغل این رشته که معرفی کردیم شروع کنید. با کسب حداقل یک سال سابقه کار در کانادا، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهید. برای این منظور، می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام کنید. در اینجا شرایط شما مجددا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

با بررسی شرایط‌، طبق روش مهاجرتی مورد نظر در سیستم اکسپرس انتری که از طریق آن اقدام کرده‌اید به شما امتیاز داده می‌شود. افرادی که بیشترین امتیازها را به دست بیاورند، می‌توانند دعوتنامه اپلای (ITA) دریافت کنند. دعوتنامه اپلای به متقاضیان اجازه می‌دهد برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

 

  1. ثبت و ارسال پرونده به همراه مدارک تکمیلی

اکنون باید پرونده خود را به همراه مدارک تکمیلی به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) ارسال نمایید. از زمانی دریافت دعوتنامه اپلای، ۶۰ روز مهلت خواهید داشت تا پرونده و مدارک خود را ارائه دهید.

در این مرحله باید مبلغ ۱۵۰ دلار بابت بررسی پرونده و ۵۵۰ دلار نیز بابت حق اقامت دائم کانادا بپردازید. در صورت عدم انجام هر یک از این اقدامات، درخواست شما برای اخذ اقامت دائم کانادا رد خواهد شد.

 

  1. دریافت اقامت دائم کانادا

در صورتی که واجد شرایط برنامه مهاجرتی که برای آن اقدام کرده‌اید باشید، مدارک تکمیلی را به موقع ارائه دهید و هزینه بررسی پرونده را نیز پرداخت کنید، می‌توانید پس از حدود ۶ ماه اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

کد اختصاص یافته به رشته طراحی گرافیک

رشته نقاشی در کانادا؛ درآمد و بازار کار رشته نقاشی در کانادا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک

در صورتی که قصد دارید با رشته طراحی گرافیک به کانادا مهاجرت کنید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدارک هویتی و شناسایی از قبیل شناسنامه و پاسپورت
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی تولد یا شناسنامه فرزندان در صورتی که دارای فرزند هستید
  • رزومه و مدارک شغلی برای اثبات برخورداری از حداقل ۱ سال سابقه کار در زمینه مشاغل مرتبط با رشته طراحی گرافیک
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی (شامل مدارک دانشگاهی، مجوزها و گواهینامه‌هایی که در زمینه طراحی گرافیک دارید) و گواهی ECA برای اثبات اینکه آن‌ها را معادل سازی کرده‌اید
  • مدارک بانکی و مالی برای اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی برای حداقل ۱ سال زندگی در کانادا
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • مدارک مبنی بر انجام معاینات پزشکی و برخورداری از سلامت جسمی

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک

در صورت مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک می‌توانید از مزایای زیر برخوردار شوید:

  • تقاضای بالا برای رشته گرافیک
  • موقعیت‌های شغلی پرشمار برای رشته گرافیک
  • فرصت کار در کشوری با اقتصاد قوی
  • شهرهای تمیز، امن با مناظر طبیعی دیدنی که یک زندگی باکیفیت به مهاجران می‌دهند
  • وجود تعداد زیادی دانشگاه و کالج باکیفیت برای تحصیل در رشته طراحی گرافیک که جزو معتبرترین مراکز علمی دنیا در این رشته به شمار می‌روند
  • هزینه پایین تحصیل برای دانشجویان بین المللی نسبت به کیفیت بسیار بالای سیستم آموزشی
  • فرصت زندگی در یک جامعه چندفرهنگی و مهاجرپذیر
  • برخورداری از سیستم مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته که جزو برترین‌های دنیا به شمار می‌رود
  • جامعه قانون‌مند با ثبات اقتصادی و سیاسی بسیار بالا
  • وجود فرصت‌های بزرگ برای رشد و پیشرفت شخصی و حرفه‌ای

درآمد رشته طراحی گرافیک در کانادا

درآمد افرادی که در رشته گرفیک و زمینه‌های مشابه آن فعالیت می‌کنند، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین عامل تعیین کننده درآمد این افراد، میزان سابقه کار، تجربه و رزومه آن‌ها در این زمینه است. همچنین، مدارک و گواهینامه‌هایی که در رشته گرافیک دارند نیز در درآمد آن‌ها تاثیرگذار هستند. شهر و استانی که در آن فعالیت دارند نیز می‌تواند در درآمد طراحان گرافیک تاثیرگذار باشد.

با این تفاسیر، میانگین درآمد طراحان گرافیک در کانادا به ۶۳۸۰۴ دلار در سال می‌رسد که معادل با تقریبا ۲۴ دلار به ازای هر ساعت است. افراد تازه‌کار در رشته طراحی گرافیک که هنوز رزومه و سوابق قوی برای خود نساخته‌اند، به طور متوسط ۳۹ هزار و ۴۴۹ دلار در سال درآمد دارند و درآمد افراد با تجربه‌تر نیز به طور میانگین ۷۶ هزار و ۱۳۲ دلار در سال عنوان شده است.

طبق بررسی‌های پایگاه رسمی داده‌های مشاغل کانادا (Canada Job Bank) حداقل، حداکثر و میانگین درآمد رشته طراحی گرافیک در استان‌های مختلف کانادا به شرح زیر است:

نام استان حداقل درآمد (به دلار کانادا) متوسط درآمد (به دلار کانادا) حداکثر درآمد (به دلار کانادا)
آلبرتا ۲۱.۲۵ دلار در ساعت ۳۱ دلار در ساعت ۴۱.۲۱ دلار در ساعت
بریتیش کلمبیا ۲۰ دلار در ساعت ۳۰ دلار در ساعت ۵۰ دلار در ساعت
مانیتوبا ۱۴.۵۰ دلار در ساعت ۲۱.۶۳ دلار در ساعت ۳۳.۳۳ دلار در ساعت
نیوبرانزویک ۱۷.۶۰ دلار در ساعت ۲۷.۱۸ دلار در ساعت ۴۲ دلار در ساعت
نیوفاندلند و لابرادور ۱۷.۶۰ دلار در ساعت ۲۷.۱۸ دلار در ساعت ۴۲ دلار در ساعت
نوا اسکوشیا ۱۷.۶۰ دلار در ساعت ۲۴.۴۰ دلار در ساعت ۴۵.۶۷ دلار در ساعت
انتاریو ۱۸ دلار در ساعت ۲۸ دلار در ساعت ۴۱.۷۶ دلار در ساعت
جزیره پرنس ادوارد ۱۴.۵۰ دلار در ساعت ۲۳.۰۸ دلار در ساعت ۴۱.۰۳ دلار در ساعت
کبک ۱۸ دلار در ساعت ۲۵.۸۱ دلار در ساعت ۴۳.۲۷ دلار در ساعت
ساسکاچوان ۱۵ دلار در ساعت ۲۵.۶۷ دلار در ساعت ۴۰ دلار در ساعت
یوکان ۲۲.۳۵ دلار در ساعت ۲۷.۱۸ دلار در ساعت ۳۳.۱۸ دلار در ساعت
کل کانادا ۱۸.۳۰ دلار در ساعت ۲۸ دلار در ساعت ۴۳.۲۷ دلار در ساعت

 

همچنین، پردرآمدترین شهرهای کانادا برای شغل طراحی گرافیک را نیز می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

شهر استان درآمد رشته گرافیک (به دلار کانادا)
ونکوور بریتیش کلمبیا ۹۰۹۶۶ دلار در سال
برنابی بریتیش کلمبیا ۷۱۶۰۷ دلار در سال
ادمونتون آلبرتا ۶۶۴۹۹ دلار در سال
کلگری آلبرتا ۶۴۸۹۶ دلار در سال
اتاوا انتاریو ۶۰۳۹۴ دلار در سال
ووان انتاریو ۶۰۰۲۲ دلار در سال
میسیساگا انتاریو ۵۸۰۶۷ دلار در سال
تورنتو انتاریو ۵۴۱۳۱ دلار در سال
وینیپگ مانیتوبا ۵۲۴۸۵ دلار در سال

کار در کانادا برای ایرانیان؛ شرایط کار در کانادا برای ایرانیان چگونه است؟

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته طراحی گرافیک

در صورتی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته طراحی گرافیک در کانادا هستید، در جدول زیر می‌توانید با بهترین دانشگاه‌های کانادا برای این رشته آشنا شوید:

نام رشته نام دانشگاه شهر و استان محل دانشگاه شهریه (به دلار کانادا) مدرک زبان مورد نیاز مدت زمان دوره
طراحی گرافیک (Graphic Design) Centennial College تورنتو / انتاریو ۱۵۶۹۳ دلار به ازای هر سال IELTS 6

PTE 51

TOFEL 80

۳ سال
طراحی گرافیک (Graphic Design) Vancouver Island University نانایمو / بریتیش کلمبیا ۱۹۲۲۷ دلار به ازای هر سال IELTS 6.5

TOFEL 88

۴ ساال
طراحی گرافیک (Graphic Design) Fanshawe College لندن / انتاریو ۵۰۲۵۸ دلار برای کل دوره تحصیلی ۳ ساله این رشته IELTS 6

TOFEL 79

۳ سال
طراحی گرافیک برای بازاریابی (Graphic Design for Marketing) Kwantlen Polytechnic University سوری / بریتیش کلمبیا ۶۹۸ دلار به ازای هر واحد درسی IELTS 6.5

TOFEL 88

۴ سال
طراحی گرافیک و رسانه‌های تعاملی (Graphic Design and Interactive Media) Toronto Film School تورنتو / انتاریو ۳۶۱۱۲ دلار به ازای کل دوره تحصیلی ۱ ساله این رشته IELTS 6 ۱ سال
مدیریت ارتباطات گرافیکی (Graphic Communications Management) Toronto Metropolitan University تورنتو / انتاریو ۳۱۸۱۴ دلار به ازای هر سال IELTS 6.5

TOFEL 92

Duolingo English Test 115

۴ سال
هنرهای دیجیتال (Digital Arts) Selkirk College کستلگار / بریتیش کلمبیا ۱۴۰۲۴ دلار به ازای هر سال نامشخص ۲ سال
طراحی گرافیک (Graphic Design) Canadore College تورث بی / انتاریو ۱۴۱۰۲ دلار به ازای هر سال IELTS 5.5

TOFEL 60

۳ سال
طراحی گرافیک (Graphic Design) St. Clair College ویندسور / انتاریو ۱۵۶۸۴ دلار به ازای هر سال IELTS 6

PTE Academic 51

TOFEL 78

۳ سال
طراحی گرافیک برای چاپ و وب (Graphic Design for Print and Web) Humber College تورنتو / انتاریو ۹۶۹۶ دلار به ازای هر سال IELT 6

PTE Academic 53

TOFEL 80

۱ سال

کلام آخر

طراحی گرافیک یکی از پردرآمدترین رشته‌ها است که در کانادا هم بازار بسیار پررونقی دارد. بازار کار پررونق رشته طراحی گرافیک در کانادا، باعث شده تا افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند، به درآمدهای قابل‌توجهی دست پیدا کنند که می‌تواند تا بیش از ۹۰ هزار دلار در سال هم برسد.

روش‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک وجود دارد که شامل اکسپرس انتری، برنامه‌های استانی، پیشنهاد شغلی، برنامه مهاجرتی آتلانتیک، کلاس تجربه کبک و مشاغل پرتقاضا می‌شوند.

برای اینکه قادر به مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک باشید و بتوانید مجوز کار یا حتی اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید، لازم است حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید و دارای یک مدرک معتبر در این زمینه باشید.

همچنین، بسته به روش مهاجرتی که از طریق آن اقدام می‌کنید، باید مدرک زبان حداقل CLB 5 نیز داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه مهاجرت به کانادا به عنوان گرافیست، می‌توانید با مشاورین کاناداپاس تماس بگیرید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک

برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته طراحی گرافیک می‌توانید از طریق برنامه‌های مهاجرتی زیر اقدام کنید:

  • سیستم اکسپرس انتری (Express Entery System)
  • برنامه‌های استانی (PNP)
  • مشاغل پرتقاضا (In-Demand Occupations)
  • پیشنهاد شغلی (Job Offer)
  • کلاس تجربه کبک (Quebec Exprerience Class)
  • برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot)

احتمال اینکه از طریق برخی از برنامه‌های مهاجرتی نظیر کلاس تجربه کبک قادر به مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد شغلی باشید، وجود دارد. اما در صورت داشتن پیشنهاد شغلی ضمن برخورداری از شانس بسیار بیشتر، برای برنامه‌های مهاجرتی بیشتری هم واجد شرایط خواهید بود. داشتن پیشهاد شغلی در رشته طراحی گرافیک یا زمینه‌های مرتبط با آن، امتیاز شما در سیستم CRS (سیستم جامع رده بندی) را ۵۰ امتیاز افزایش خواهد داد.

مشاغل بسیار زیادی برای رشته طراحی گرافیک در کانادا وجود دارد نظیر: طراح انیمیشن دو بعدی، طراح انیمیشن سه بعدی، طراح پوستر، طراحی کاریکاتور، طراح کارت ویزیت، تصویرگر، مدیر هنری تبلیغات، طراح کارتون‌های متحرک و انیمیشن، ناظر هنری تبلیغات، طراح رنگ کارتون‌های متحرک و انیمیشن و بسیاری از مشاغل مختلف دیگر.

طراحی گرافیک یکی از مشاغل و رشته‌های پردرآمد کانادا است. گرافیست‌ها در کانادا، به طور میانگین ۶۳۸۰۴ دلار در سال درآمد دارند.

پردرآمدترین شهرهای کانادا برای رشته نقاشی عبارت هستند از ونکوور، برنابی، ادمونتون، کلگری، اتاوا و تورنتو.