اکسپرس اینتری کانادا یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیازدهی است که دارای سه برنامه مهاجرتی اقتصادی اصلی شامل برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا، برنامه کارکنان ماهر فدرال کانادا و کلاس نیروی با تجربه کار کانادایی است.

برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP برنامه مهاجرتی معروف و یکی از بهترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا برای نیروهای متخصص به ویژه افرادی است که سابقه کاری خارج از کانادا دارند و می‌خواهند از طریق این ویزا اقامت دائم کانادا را بگیرند.

بر همین اساس، در این مقاله به شرح شرایط و الزامات و فرایند دریافت ویزای نیروی متخصص فدرال و اقامت دائم پرداخته شده است.

برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا (FSWP) چیست؟

برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا (Federal Skilled Worker Program) یا فدرال اسکل ورکر تحت سیستم اکسپرس اینتری قرار دارد و از سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) برای امتیازدهی و رتبه‌بندی نامزدهای مایل به دریافت اقامت دائم در کانادا، استفاده می‌شود. برخلاف نامزدهای کلاس نیروی کار با تجربه کار کانادایی (CEC)، در این برنامه، دواطلبان برای ورود به استخر اکسپرس اینتری نیازی به داشتن سابقه کار کانادایی ندارند؛ اما داوطلبان باید حداقل امتیاز مورد نیاز را بر اساس عواملی مانند سابقه کار، مهارت زبان و تحصیلات داشته باشند. برای مطالعه دقیقتر درباره سابقه کاری برای اکسپرس اینتری این مقاله را از دست ندهید.

پس از ورود به استخر، متقاضیانی که بیشترین امتیازات سیستم امتیازبندی جامع را دریافت کنند، دعوت‌نامه برای درخواست (ITA) اقامت دائم کانادا دریافت خواهند کرد. متخصصان و کارگران ماهر در سراسر جهان که قصد مهاجرت با اقامت دائم در کانا را دارند، می‌توانند از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا وارد این کشور شوند.

همچنین، داوطلبان می‌توانند همراه با همسر یا شریک قانونی و فرزندان تحت تکفل خود اقدام کنند.

برنامه اسکیل ورکر استان های کانادا

فدرال اسکل ورکر اکسپرس اینتری

برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا، برنامه‌ای است که از طریق سیستم اکسپرس اینتری اجرا می‌شود. اکسپرس اینتری خود یک برنامه نیست، بلکه سیستمی است که برنامه‌های مهاجرتی مانند سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی از جمله برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا را سازماندهی می‌کند.

زمان پردازش برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا

80 درصد از درخواست‌های کامل شده، ظرف شش ماه یا کمتر مورد بررسی قرار می‌گیرند.

راهنمای تصویری ثبت نام اکسپرس اینتری کانادا را در این مقاله به طور جامع بررسی کرده ایم.

مزایای برنامه اسکیل ورکر

داوطلبان برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا برای واجد شرایط بودن در این برنامه نیازی به ارتباط با کانادا ندارند. ه‌چنین، متقاضی حداقل شرایط لازم برای سابقه کاری، مهارت زبان و تحصیل را می‌تواند در خارج از کانادا تکمیل کند، بنابراین این برنامه مهاجرتی یک گزینه عالی برای کسانی است که در خارج از کانادا زندگی می‌کنند.

برای مهاجرت به کانادا از برنامه های اکسپرس اینتری و تخصص خود از مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا در تورنتو بهره مند شوید. کافیست فرم زیر را پر کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

الزامات واجد شرایط بودن برای اسکیل ورکر فدرال کانادا

برای واجد شرایط بودن در ویزای نیروی متخصص فدرال کانادا برای ارسال نمایه اکسپرس اینتری، فرد متقاضی باید معیارهای زیر را داشته باشد:

شما باید حداقل 12 ماه سابقه کار تمام وقت، در یک حرفه ماهر یا معادل آن در یک شغل پاره وقت داشته باشید. این سابقه کاری باید مستمر و در یک شغل واحد باشد. همچنین، برای این که شما به عنوان یک نیروی متخصص فدرال کانادا درنظر گرفته شوید، باید حرفه شما در یکی از سطوح 0، 1، 2 یا 3 سیستم آموزش، تحصیلات، سابقه و مسولیت یا همان TEER سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) قرار داشته باشد.

شما باید در یک آزمون زبان مورد تایید برای تایید تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی شرکت کنید. حداقل امتیاز برای مهارت زبانی برای واجد شرایط ویزای نیروی متخصص فدرال کانادا بودن برابر با سطح 7 معیار زبان کانادایی (CLB) برای زبان انگلیسی است. همچنین، دریافت امتیاز بیشتر، شانس موفقیت شما را بیشتر می‌کند.

شما باید حداقل تحصیلات معادل با اتمام دیپلم دبیرستان کانادا باشد. اگر شما در خارج از کانادا تحصیل کرده‌اید، لازم است تا مدرک تحصیلی شما مورد ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) کانادا قرار گیرد.

همه داوطلبان برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا باید حداقل 67 امتیاز از 100 را در سیستم غربالگری این برنامه کسب کنند.

شما باید بودجه کافی برای اقامت و زندگی خود در کانادا را داشته باشید.

سیستم غربالگری امتیازات اسکیل ورکر فدرال کانادا

برای واجد شرایط بودن برای برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا، داوطلبان باید حداقل 67 امتیاز از 100 را در این غربالگری کسب کنند. این سیستم غربالگری کاملا مجزا از سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) مورد استفاده در استخر اکسپرس اینتری است. برای مطالعه درباره راهکارهایی برای افزایش امتیاز اکسپرس اینتری کانادا این مقاله را بخوانید.

برای این سیستم غربالگری شش عامل در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است:

 1. مهارت زبان: حداکثر 28 امتیاز

حداکثر 24 امتیاز در این مورد برای مهرات زبان اول به شما تعلق می‌گیرد و اگر بتوانید توانایی خود را در زبان دوم ثابت کنید، چهار امتیاز دیگر را نیز دریافت می‌کنید. اگر همسر/شریک حقوقی شما، نیز مدرک معتبر برای اثبات مهارت زبان داشته باشد، 5 امتیاز بیشتر دریافت می‌کنید. همه داوطلبان، صرف نظر از پیشینه، ملزم به اثبات توانایی زبان برای زبان انگلیسی و/یا فرانسوی هستند. چهار آزمون معتبر برای ارزیابی توانایی زبان وجود دارد که می‌توانید شرح آنها را در جداول پیش‌رو مطالعه کنید:

زبان انگلیسی

فقط ورژن آزمون آیلتس جنرال برای مقاصد مهاجرتی کافی است (نیازی به شرکت در ورژن آکادمیک نیست). آیلتس (سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی)
آزمون برنامه شاخص مهارت زبان انگلیس کانادا CELPIP

زبان فرانسوی

  • TEF (Test d’Évaluation de Français)
  • TCF کانادا (Test de connaissance du français pour le Canada)

برای ارزیابی نمرات کسب شده توسط داوطلبان اکسپرس اینتری که در آزمون‌های مختلف شرکت کرده‌اند، نمرات آزمون به نمرات معیارهای زبان کانادایی یا CLB تبدیل می‌شود که از 1 تا 10 متغیر است. با داشتن نمره آزمون معادل 9 یا بالاتر در هر یک از مهارت‌های زبانی در زبان اول، داوطلب برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا، امتیاز کامل را می‌گیرد.

نتایج آزمون CELPIP کاملا با نمرات CLB مطابقت دارد، در حالی که نتایج آزمون‌های IELTS، TEF و TCF باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در جدول زیر امتیاز متعلق به هر سطح زبان آمده است:

  • مهارت زبان اول
امتیاز هر مهارت معادل CLB نمره IELTS سطح مهارت نوع مهارت
4 7 6 متوسط صحبت کردن/شنیدن/خواندن/نوشتن
5 8 6/5-7/5-6/5-6/5 بالاتر از متوسط صحبت کردن/شنیدن/خواندن/نوشتن
6 9 7-8-7-7 پیشرفته صحبت کردن/شنیدن/خواندن/نوشتن

 

  • مهارت زبان دوم
امتیاز/کل مهارت‌ها معادل CLB نمره IELTS سطح مهارت نوع مهارت
4 5 5-5-4-5 حد پایه متوسط صحبت کردن/شنیدن/خواندن/نوشتن

 

  • مهارت زبانی همسر/ شریک قانونی (تنها برای زبان اول)
امتیاز/کل مهارت‌ها معادل CLB نمره IELTS سطح مهارت نوع مهارت
5 4 4-4/5-3/5-4 پایه صحبت کردن/شنیدن/خواندن/نوشتن

آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا؛ حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

2. تحصیلات: حداکثر 25 امتیاز

امتیاز کسب شده نیروی متخصص فدرال کانادا براساس سطح تحصیلات فرد متقاضی به صورت زیر است:

امتیاز سطح تحصیلات
25 دکترا
23 سطح کارشناسی ارشد یا درجه حرفه‌ای
22 داشتن دو یا چند مدرک تحصیلی پس از دیپلم(یکی از آن‌ها مربوط به تحصیلات برای دوره سه سال یا بیشتر)
21 مدارک تحصیلی سه ساله یا بیشتر (مانند مدرک لیسانس)
19

 

 

مدرک تحصیلی دو ساله پس از دوره متوسطه (مانند کاردانی)
15 مدرک تحصیلی یک ساله بعد از دوره متوسطه
5 مدرک متوسطه (دیپلم)

3. سابقه کاری: حداکثر 15 امتیاز

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که سابقه کار فقط برای حرفه ماهر موردنظر محاسبه می‌شود. سابقه کاری نیروی متخصص برای ویزای نیروی متخصص فدرال کانادا باید دارای کد سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) کانادا در سطوح 0، A یا B باشد.

برای واجد شرایط برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا بودن، داوطلب باید حداقل 9 امتیاز برای سابقه کاری خود کسب کند. اختصاص امتیاز به هر سابقه کاری براساس معیارهای زیر است:

امتیاز سابقه کاری
9 یک سال (حداقل سابقه کاری مورد نیاز)
11 2 تا 3 سال
13 4 تا 5 سال
15 6 سال یا بیشتر

4. سن: حداکثر 12 امتیاز

بر طبق سن متقاضی، امتیازات متفاوت خواهد بود. در جدول زیر این امتیازات براساس سن داوطلب آمده است:

امتیاز سن متقاضی
12 18 تا 35 سال (مشمول برنامه)
11 36
10 37
9 38
8 39
7 40
6 41
5 42
4 43
3 44
2 45
1 46
0 47

5. دعوت‌نامه شغلی: حداکثر 10 امتیاز

متقاضی با داشتن پیشنهاد کاری در کانادا می‌تواند 10 امتیاز بگیرد. این امتیاز زمانی به یک نامزد برنامه نیروی متخصص فدرال داده می‌شود که پیشنهاد کاری تمام وقت در کانادا تحت شرایط زیر داشته باشد:

نامزد در حال حاضر در کانادا با مجوز کار براساس ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) در یک شغل اختصاصی کار می‌کند. همچنین مجوز کار باید در هنگام ارائه درخواست معتبر باشدو کارفرما یک پیشنهاد شغلی تمام وقت در یک شغل اختصاصی به داوطلب داده باشد.

نامزد در حال حاضر با مجوز کار معاف از LMIA یا مجوز کار صادر شده بر اساس توافقنامه استانی/منطقه‌ای در کانادا کار می‌کند. همچنین مجوز کار باید در هنگام ارائه درخواست معتبر باشد و کارفرما یک پیشنهاد شغلی تمام وقت در یک شغل اختصاصی به داوطلب داده باشد.

نامزد دارای مجوز کار معتبر کانادایی یا مجاز به کار در کانادا است، اما در هیچ یک از موارد فوق قرار نمی‌گیرد. مجوز کار باید در هنگام ارائه درخواست معتبر باشد. کارفرما یک پیشنهاد شغلی تمام وقت در یک شغل اختصاصی به داوطلب داده باشد و این پیشنهاد شغلی توسط LMIA مثبت مورد حمایت قرار بگیرد.

متقاضی دارای مجوز کار معتبر کانادایی نیست. یک کارفرمای پیشنهاد یک آینده شغلی دائمی و تمام وقت را به داوطلب داده باشد.  این پیشنهاد شغلی توسط LMIA مثبت پشتیبانی می‌شود.

همه شرایط فوق، 10 امتیاز را برای داوطلب به همراه خواهند داشت. اما اگر این پیشنهاد شغلی همراه با انطباق‌پذیری باشد، 5 امتیاز دیگر نیز به داوطلب داده خواهد شد.

6. انطباق‌پذیری: حداکثر 10 امتیاز

نامزدهای برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا، با انطباق‌پذیری 10 امتیاز کسب می‌کنند که به معنای توانایی افراد و خانواده‌ها برای اسکان در کانادا از نقطه نظر اقتصادی و اجتماعی است. در جدول زیر فاکتورهای انطباق‌پذیری و امتیازات هر کدام بیان شده است.

امتیاز هر مهارت معادل CLB
10 کار قبلی در کانادا در یک شغل ماهر (یک سال یا بیشتر)
5 تحصیل قبلی در کانادا
5 استخدام در کانادا
5 بستگان در کانادا
5 کار قبلی همسر / شریک قانونی در کانادا
5 تحصیل قبلی همسر / شریک قانونی در کانادا
5 مهارت زبانی همسر / شریک قانونی (4 CLB یا بالاتر)

اقوام باید حداقل 18 سال سن داشته و ممکن است بستگان نامزد یا همسر / شریک قانونی مشترک باشند. خویشاوند ممکن است والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، فرزند، نوه، خواهر و برادر، عمه، عمو، خواهرزاده یا برادرزاده و مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد.

با برنامه های اکسپرس اینتری با تخصص خود به کانادا مهاجرت کنید. اولین قدم پرکردن فرم ارزیابی رایگان زیر است.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

توانایی مالی متقاضیان نیروی متخصص فدرال کانادا

کاندیداهای برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا که پیشنهاد معتبر برای استخدام رسمی ندارند، باید پس از ورود به استخر اکسپرس اینتری، توانایی مالی خود را ثابت کنند. پس از ارائه درخواست (ITA) برای اقامت دائم، این اظهارنامه باید ثابت شود. این توانایی مالی بسته به اندازه خانواده افزایش می‌یابد.

مبلغ لازم (دلار کانادا) تعداد اعضای خانواده
13310 1 (مجرد)
16570 2
20371 3
24733 4
28052 5
31638 6
35224 7
3586 به ازای هر عضو بیشتر در خانواده

این وجوه باید در دسترس و قابل انتقال و بدون بدهی یا تعهدات دیگر باشد. مدارک مربوط به این توانایی مالی باید در زمان ارائه درخواست و هم‌چنین هنگام صدور ویزای اقامت دائم ارائه شود.

هزینه‌های پردازش برای برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا

هنگام ارسال درخواست برای اقامت دائم تحت برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا، هزینه‌های پردازش دولتی باید پرداخت شود. این هزینه‌ها جدا از میزان مبالغ مورد نیاز برای اثبات توانایی مالی یک نامزد است.

هزینه‌های پردازش برای درخواست تحت برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا شرح زیر است:

هزینه پردازش برنامه (دلار کانادا) موارد مدنظر
1365 دلار متقاضی اصلی (هزینه رسیدگی و حق اقامت دائم)
1365 دلار همسر، شریک قانونی یا نامزد رسمی(هزینه حق اقامت دائم)
به ازای هر وابستگی 230 دلار اضافه یک فرزند تحت تکفل زیر 22 سال که همسر یا شریک قانونی یا نامزد رسمی نیست، یا یک فرزند وابسته بالای 22 سال که به دلیل شرایط جسمی یا روحی قادر به تأمین مالی خود نیست

دسته شغلی و مهارتی اسکیل ورکر فدرال کانادا

کانادا برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا را به طیف گسترده‌ای از نیروی‌های متخصص در مشاغل ماهر (TEERسطح 0، 1، 2 یا 3) اختصاص داده است.

در برنامه نامزد استانی کانادا PNP با توجه به تحصیلات، تجربه کاری و مهارت‌های افراد و همچنین علاقه‌مندی آنها به زندگی در هر یک از استان های کشور کانادا گزینش صورت می‌پذیرد.

مشاغل نیروهای متخصص ماهر فدرال کانادا

صدها شغل وجود دارد که در دسته ماهر قرار می‌گیرند:

  • TEER صفر: مشاغل مدیریتی، مانند مدیران رستوران، مدیران خرده‌فروشی و عمده‌فروشی، مدیران خدمات غذا و اقامت و غیره.
  • 1 TEER: مشاغل حرفه‌ای که معمولا مدرک دانشگاهی نیاز دارند، از جمله طیفی از مشاغل فناوری اطلاعات (IT، مشاغل مهندسی و ساختمانی، مشاغل قانونی و موارد مشابه).
  • 2 TEER: مشاغلی که معمولا به دیپلم کالج، آموزش کارآموزی 2 سال یا بیشتر نیاز دارند یامشاغل نظارتی. به عنوان مثال تکنسین‌های وب و تکنسین‌های آزمایشگاه‌های پزشکی.
  • 3 TEER: مشاغلی که معمولا به دیپلم کالج، آموزش کارآموزی کمتر از 2 سال یا بیش از 6 ماه آموزش در حین کار نیاز دارند.

نحوه درخواست برای ویزای نیروی متخصص فدرال کانادا

  1. واجد شرایط بودن
  2. جمع‌آوری اسناد مورد نیاز برای ایجاد نمایه اکسپرس اینتری

برای ایجاد نمایه اکسپرس اینتری، به سه نوع سند نیاز دارید:

  • شناسایی: داشتن پاسپورت معتبر
  • مهارت زبان: شما به نتایج یک آزمون زبان مورد تایید نیاز دارید که حداکثر در دو سال قبل از ایجاد نمایه خود شرکت کرده‌اید. برای زبان انگلیسی، داوطلبان می‌توانند در آزمون آیلتس یا CELPIP شرکت کنند. برای زبان فرانسوی، TEF و TCF دو گزینه موجود هستند. داوطلبانی که در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی توانایی دارند، می‌توانند امتیاز بیشتری بخاطر توانایی در زبان دوم خود دریافت کنند.
  • تحصیلات: برای تحصیلات تکمیل شده در خارج از کانادا، به ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) نیاز دارید.
  1. ایجاد یک نمایه اکسپرس اینتری

این مرحله در وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی به صوت آنلاین انجام می‌شود. در این نمایه برخی اطلاعات شخصی مانند سوابق کاری و مدارک مورد نیاز است.

  1. ارتقا و بهبود پروفایل و رتبه CRS

یکی از روش‌های مرسوم برای افزایش نمره CRS، شرکت مجدد در آزمون‌های زبان است. بهبود در نتایج آزمون، نمرات شما را بهبود می‌بخشد. راه‌های دیگری برای بهبود رتبه شما وجود دارد، مانند ارائه سابقه کاری دیگر در حرفه‌‌ای مورد تقاضای استان مدنظر یا همسو بودن حرفه متقاضی با نیاز مدنظر در یکی از جریان‌های برنامه استانی در اکسپرس اینتری. اگر تجربه و مهارت‌های شما ممکن است در استان مورد تقاضا باشد، 600 امتیاز بیشتر دریافت خواهید کرد.

  1. دریافت دعوت‌نامه برای درخواست (ITA)

در این مرحله برای شما دعوت‌نامه‌ای ارسال می‌شود که به وسیله آن می‌توانید برای دریافت اقامت دائم خود و خانواده‌تان اقدام کنید. برای این اقدام از تاریخ صدور دعوت‌نامه 60 روز فرصت دارید. ITA زمانی صادر می‌شود که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) قرعه‌کشی‌های خود را برای استخر اکسپرس اینتری انجام دهد.

  1. گواهی معاینه پزشکی، گواهی عدم سوءپیشینه امنیتی و ارسال یک درخواست آنلاین

همه متقاضیان برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا از نظر پزشکی و جنایی مورد بررسی قرار می‌گیرند. گواهی معاینه پزشکی باید توسط پزشک مورد تایید اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا صادر شود. شما باید گواهی عدم سوءپیشینه قضایی در هر کشوری که حداقل شش ماه بعد از سن 18 سالگی در آن زندگی کرده‌اید، ارائه دهید. درخواست الکترونیکی، که باید ظرف 60 روز از تاریخ دریافت ITA ارسال شود، باید شامل توصیه‌نامه‌های کاری دقیق از کارفرمایان قبلی باشد.

  1. بررسی درخواست برنامه الکترونیکی متقاضی

یک افسر مهاجرت کانادا درخواست الکترونیکی ارسال شده را بررسی می‌کند و موارد مورد نیاز را اطلاع می‌دهد.

  1. دریافت تاییدیه اقامت دائم

80 درصد از درخواست‌های ارائه شده تحت برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا در کمتر از شش ماه پردازش می‌شوند. هنگامی که شخصی تایید می‌شود، مدرک تاییدیه اقامت دائم (COPR) را دریافت می‌کند. یک افسر در یک بندر ورودی کانادا یا در یک دفتر اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا این سند را هنگام اعطای اقامت دائم امضا کرده و تاریخ‌گذاری می‌کند.

  1. دریافت کارت اقامت دائم

پس از دریافت تاییدیه، می‌توانید برای دریافت کارت اقامت دائم خود درخواست دهید.

تفاوت بین امتیازات واجد شرایط بودن برای برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا و امتیاز CRS

برای ایجاد نمایه به عنوان نیروی متخصص فدرال کانادا، باید حداقل 67 امتیاز کسب کند. پس از ایجاد نمایه اکسپرس اینتری توسط سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS)امتیاز می‌گیرد. به تمام داوطلبانی که وارد استخر اکسپرس اینتری می‌شوند، امتیاز CRS داده می‌شود، اما فقط داوطلبان برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا باید حداقل امتیاز این برنامه را کسب کنند.

ویزا تحصیلی کانادا یک نوع ویزای اقامت موقت است به این مفهوم که شما پس از اتمام دوره تحصیل در کانادا باید این کشور را ترک کنید.

سابقه کار خارجی چیست؟

برای واجد شرایط بودن برای ارسال نمایه اکسپرس اینتری، متقاضیان در برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا باید حداقل یک سال سابقه کار خارجی تمام وقت (یا معادل پاره وقت) داشته باشند. تجربه کاری خارجی به هر تجربه کاری با حقوقی گفته می‌شود که در 10 سال گذشته در خارج از کانادا کسب شده است.

امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامعه برای سابقه کار خارجی

امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع برای سابقه کار خارجی به عنوان بخشی از عوامل انتقال مهارت در کنار مهاجرت داوطلب محاسبه می‌شود:

  • مهارت زبان رسمی
  • سابقه کار کانادایی

داشتن سه سال یا بیشتر سابقه کار خارجی به شما این امکان را می‌دهد که بالاترین میزان امتیاز را تحت این موارد کسب کنید.

سابقه کار خارجی و مهارت زبان رسمی

امتیاز برای سابقه کار خارجی + 9 CLB امتیاز برای سابقه کار خارجی + 7 CLB تعداد سابقه کار
0 0 هیچ گونه سابقه کاری
25 13 سابقه کاری خارجی 1 تا 2 سال
50 25 سابقه کاری خارجی بیشتر از 3 سال

تجربه کاری خارجی و تجربه کاری کانادایی

امتیاز برای سابقه کار خارجی + 2 سال یا بیشتر سابقه کار کانادایی امتیاز برای سابقه کار خارجی + 1 سال سابقه کار کانادایی تعداد سابقه کار
0 0 هیچ گونه سابقه کاری
25 13 سابقه کاری خارجی 1 تا 2 سال
50 25 سابقه کاری خارجی بیشتر از 3 سال

اگر قصد دارید با ویزای سرمایه گذاری کانادا وارد خاک این کشور شوید، راه اندازی استارتاپ کانادا، ثبت شرکت در کانادا ، سرمایه گذاری کبک و ویزای کارآفرینی کانادا از گزینه های پرطرفدار پیش روی شماست.

سخن پایانی

برای متخصصانی که سابقه کار خارج از کانادا دارند، مهاجرت از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا بهترین گزینه می‌تواند باشد در صورتی حرفه آن‌ها در لیست مشاغل اختصاصی این برنامه باشد. این برنامه مهاجرتی یکی از سه برنامه مهاجرتی – اقتصادی سیستم اکسپرس اینتری است که به دواطلبان امکان دریافت اقامت دائم کانادا برای خود و خانواده‌شان را می‌دهد.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این روش مهاجرتی یا سایر روش‌های مهاجرتی کانادا که مناسب سلایق، شرایط و سوابق شما است، با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس در تماس باشید.