اگر فرصت مطالعه کل محتوا را ندارید با خواندن خلاصه مقاله در زمان کوتاهی اطلاعات موردنیازتان را کسب کنید

چگونگی دریافت ویزای استارت آپ کانادا و حوزه های پرطرفدار برای شروع استارتاپ به این شرح است:

  • به طور کلی برنامه مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ مخصوص افرادی است که دارای یک ایده یا پروژه خلاقانه هستند.
  • یکی از مهم ترین بخش هایی که در آغاز هر بیزینس باید به آن توجه ویژه شود، نوشتن یک بیزینس پلن یا طرح اقتصادی مناسب است.
  • اخذ تاییدیه از موسساتی نظیر سرمایه گذار ریسک پذیر (Venture capital funds)، سرمایه گذاران آنجل کانادا (Angel investor groups) و اینکوباتورها (business incubator) برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا الزامی است.

حوزه هوش مصنوعی

  • در کانادا، استارتاپ هایی که در زمینه های مختلف به هوشمندسازی امور می پردازند، با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت هستند.
  • هوش مصنوعی تاثیر بسزایی در همه کسب و کارها دارد و سرعت انجام کارها را افزایش داده و خطای انسانی را نیز به طور چشمگیری کاهش می دهد.

حوزه سلامت

  • استارت آپ هایی با ایده های خلاقانه و با رویکرد سلامت در حوزه سالمندان و در زمینه های مختلفی مانند کمک به آن ها در انجام امور روزانه، پرستاری، پزشکی و غیره شانس موفقیت بیشتری دارند.
  • هم چنین خدمات آنلاین پزشکی و دندانپزشکی، مشاوره آنلاین، درمان از راه دور، خدمات مربوط به پرستاری از کودکان و غیره نیز مواردی هستند که می توانند در صورت جذابیت مورد پذیرش واقع شوند.

حوزه انرژی

  • ورود به کسب و کارهای مرتبط با حوزه انرژی های پاک مانند خدمات استفاده از انرژی خورشیدی در مناطق مسکونی، اداری و تجاری می تواند یک ایده مناسب برای شروع استارت آپ در کانادا باشد.
  • هم چنین با توجه به افزایش تولید خودروهای سازگار با سوخت های غیرفسیلی، تولید قطعات مرتبط با این خودروها و هم چنین ساخت جایگاه های شارژ این خودروها هم بازار خوبی خواهد داشت.

حوزه آموزش

ورود به عرصه استفاده از تکنولوژی های روز دنیا برای تحصیل و آموزش کاربردی مهارت ها از راه دور نیز  می تواند برای شروع استارت آپ در کانادا بسیار ارزشمند باشد.

حوزه ساخت و ساز 

با توجه به نیاز به ساخت خانه های با قیمت مناسب در شهرهای بزرگ کانادا، می توان حوزه ساخت و ساز را نیز یکی از حوزه های موفق در عرصه کارآفرینی به شمار آورد.

مهاجرت به کانادا از روش های بسیار مختلفی امکان پذیر است و یکی از سریع ترین راه های رسیدن به اقامت کانادا از طریق استارتاپ است. گام اول برای رسیدن به این هدف بزرگ، در اختیار داشتن یک ایده مناسب برای شروع کار است.

در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا به معرفی 5 حوزه پرطرفدار برای شروع استارتاپ در کانادا بپردازیم. حوزه هایی که می توانند به شما کمک کنند که علاوه بر اخذ اقامت کانادا، بتوانید در این کشور درآمد بالایی داشته باشید و به تبع آن بتوانید زندگی در رفاه اقتصادی کامل را نیز تجربه کنید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با نحوه دریافت ویزای استارتاپ کانادا، می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

آشنایی با استارتاپ در کانادا

برنامه مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ مخصوص افرادی است که دارای یک ایده یا پروژه خلاقانه هستند. اگرچه خلاقیت جز جدانشدنی این برنامه است اما ایده فرد باید به گونه ای ارائه شود که در سطح جهانی قابلیت رقابت داشته باشد. یک استثنا در این رابطه وجود دارد و این است که ایده شما اگر در ابتدای امر قابل رقابت در سطح جهان نباشد مشکلی برای شما بوجود نخواهد آمد اما باید این قضیه به اثبات برسد چشم انداز بسیار مناسبی پیش روی ایده شما قرار دارد.  یکی از مهم ترین بخش هایی که در آغاز هر بیزینس باید به آن توجه ویژه داشت، نوشتن یک بیزینس پلن یا طرح اقتصادی مناسب است.

برای اینکه بتوانید از طریق برنامه استارتاپ وارد کانادا شوید، نیازی به در اختیار داشتن سهام یک شرکت نخواهید داشت اما در اختیار داشتن سهام یک شرکت می تواند نکته مثبتی در پرونده شما باشد. زمانی که وارد کانادا شدید می توانید با کمک یک وکیل مجرب شرکت خود را در کشور کانادا داشته باشید و سهام شرکت را به درستی تقسیم کنید. در این حالت به شما یک کد اقتصادی اعطا خواهد شد که پروژه شما نیز بسته به آن پیش خواهد رفت. مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟ در اینجا بخوانید.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

شرکت‌های سرمایه گذار در استارتاپ کانادایی

اداره مهاجرت برای بررسی پروژه ها راهکار ویژه ای را در نظر گرفته است و در همین راستا سه دسته سازمان را مسئول رسیدگی و ارزیابی ایده های استارتاپی کرده است که عبارتند از :

سرمایه گذار ریسک پذیر (Venture capital funds)،  سرمایه گذاران آنجل کانادا (Angel investor groups) و اینکوباتورها (business incubator). تایید برنامه شما توسط این گروه ها، همراه با تعهدهای مالی نیز هست. سرمایه گذار ریسک پذیر باید 200000$ دلار کانادا تعهد مالی داشته باشد و گروهای سرمایه گذار فرشته نیز حداقل 75000$ دلار کانادا باید سرمایه در پروژه شما تزریق کنند.

اینکوباتورها که معمولا شرکت های علمی و وابسته به دانشگاه ها هستند اما، ملزم به حمایت مالی از شما نیستند و تنها در پیشبرد اهداف شما، راهنمایی هایی را ارائه خواهند کرد. دریافت تاییدیه از هریک از این سازمان ها می تواند تاییدیه محکمی بر برنامه شما باشد.

عوامل موثر در موفقیت ویزای استارتاپ کانادا را در این مقاله به صورت جامع بررسی کرده ایم.

پس از دریافت تاییدیه از یکی از این نهادها شما باید نشان دهید که شخصا نیز واجد شرایط برنامه استارتاپ در کانادا هستید. یکی از این شاخص ها، در اختیار داشتن سطح زبان معادل CLB 5 است. اگر همه ارکان این برنامه را به درستی انجام دهید، می توان به صراحت گفت که پروسه مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ، یکی از بهترین روش های مهاجرتی به این کشور است.

معرفی 5 حوزه پرطرفدار برای شروع استارتاپ در کانادا

زمانی که صحبت از استارتاپ به میان می آید زمینه های مختلفی را می توان مورد بررسی قرار داد. از علوم کشاورزی تا صنایع هوا و فضا از ورزش تا هنر و غیره. شما نیز باید ایده ای داشته باشید تا بتوانید از این طریق، مسیر مهاجرت خود را هموار سازید.

اما سوال اینجاست که کدام زمینه های فعالیت در حوزه استارتاپ می توانند شانس موفقیت در این حوزه را افزایش دهند؟ در حقیقت می توان گفت که هر زمینه ای از حوزه استارتاپ می تواند در صورت دارا بودن شرایط امتیازات فراوانی را برای شما به ارمغان آورد.

در ادامه 5 حوزه پرطرفدار برای شروع استارتاپ در کانادا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این بدان معنا نیست که صرفا این 5 حوزه می توانند شما را به هدفتان برساند اما زمینه هایی که از آن ها صحبت به میان می آوریم می توانند از نظر بازگشت سرمایه و همچنین زود بازدهی نیز موثرتر واقع شوند چراکه نیاز روز جامعه کانادایی هستند.

این 5 حوزه عبارتند از:

  • حوزه هوش مصنوعی
  • حوزه سلامت
  • حوزه انرژی
  • حوزه آموزش
  • حوزه ساخت و ساز
ویزای استارت آپ کانادا

درباره تفاوت مرکز رشد با شتاب دهنده در پروسه استارتاپ بیشتر بدانید

حوزه هوش مصنوعی برای راه اندازی استارتاپ کانادا

امروزه تکنولوژی و هوش مصنوعی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و با یک همپوشانی بسیار مناسب، در حال تغییر سبک زندگی مردم و ایجاد سهولت در انجام کارها هستند. شاید بتوان گفت به همین دلیل است که هر ساله بر تعداد استارتاپ هایی که بر پایه هوش مصنوعی، افزوده می شود. هوش مصنوعی همچنین توانسته است تاثیر بسزایی در همه کسب و کار ها داشته باشد به طوری که سرعت انجام کارها افزایش پیدا کرده است و خطای انسانی نیز به طور چشمگیری در انجام امور کاهش پیدا کرده است. همین مزیت های بزرگ کافی است تا جمعیت قابل توجهی از صاحبان مشاغل به سمت هوش مصنوعی روی آورند.

در کشور های پیشرفته جهان، مانند کانادا، استارتاپ هایی که در زمینه های مختلف مرتبط با هوشمندسازی امور می پردازند، با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت هستند. امروزه ربات های بیشماری در صنایع مختلف در کشور کانادا از جمله حمل و نقل کالاها، پرداخت امور مالیاتی، هتلداری، برنامه ریزی و غیره در حال ارائه خدمات هستند.

حوزه سلامت برای شروع استارتاپ در کانادا

یکی از دلایلی که کشور کانادا به نسبت بسیاری از کشورهای جهان سختگیری نسبتا کمی در امور مهاجرت دارد، آن است که جمعیت این کشور در حال ورود به سن پیری هستند و در نتیجه آن، مشکلات فراوانی در زمینه های اقتصادی برای این کشور بوجود خواهد آمد. از همین رو، کانادا با پذیرش نیروی کار جوان و سهولت شرایط مهاجرت آن ها، مقدمات کاهش میانگین سن جمعیت خود را فراهم می آورد.

با توجه به همین موضوع، می توان گفت که توجه به سلامت بخصوص در حوزه سالمندان می تواند شانس موفقیت فراوانی را برای متقاضیان به همراه داشته باشد. این استارتاپ ها باید ایده های خلاقانه ای در زمینه های مختلف مانند کمک به آن ها در انجام امور روزانه، پرستاری، پزشکی، ارتباط و از این دست موارد باشد.

همه چیز اما به سالمندان خلاصه نمی شود. خدمات آنلاین پزشکی و دندانپزشکی، مشاوره آنلاین، درمان از راه دور و غیره نیز مواردی هستند که می توانند توجه بسیاری از جمعیت کانادا را به خود جلب کند. از طرفی خدمات مربوط به پرستاری از کودکان نیز می تواند در صورت جذابیت مورد پذیرش واقع شوند.

حوزه انرژی برای شروع استارتاپ در کانادا

موضوع استفاده از انرژی های پاک بحث داغ این روزهای دانشمندان و فعالان محیط زیست است؛ چرا که استفاده از سوخت های فسیلی سبب شده است تا موضوع گرمایش زمین بیش از پیش جهان را تحت تاثیر قرار دهد

از طرفی افزایش مداوم قیمت سوخت، بسیاری از مردم کانادا تمایل به استفاده از یک سوخت جایگزین ارزان تر و همچنین تجدید پذیر دارند. ورود به کسب و کار های مرتبط با این حوزه مانند خدمات استفاده از انرژی خورشیدی در مناطق مسکونی، اداری و تجاری می تواند یک ایده مناسب برای شروع استارتاپ در کانادا باشد.

از سوی دیگر کارخانه های خودروسازی در کشورهای مختلف نیز در حال تولید خودروهای سازگار با شرایط استفاده از سوخت های غیر فسیلی هستند. به همین دلیل است که تولید قطعات مرتبط با این خودروها و همچنین جایگاه های مناسب شارژ خودرو و خدماتی از این دست با توجه به افزایش درخواست ها می توانند جایگاه بسیار مناسبی را در کانادا پیدا کنند.

کلاهبرداری استارتاپ کانادا؛ آشنایی با روش های جلوگیری از کلاهبرداری در فرآیند شروع استارتاپ در کانادا

حوزه آموزش برای راه اندازی استارت آپ در کانادا

امروزه مدرک دانشگاهی ارزش قبلی خود را از دست داده است و مهارت متقاضیان کار است که آن ها را به یک شغل مناسب می رساند. با وجود اینکه نظام آموزشی کانادا یکی از بهترین نظام های آموزشی جهان است اما مهارت هایی هستند که در مدرسه یا دانشگاه در اختیار دانش آموزان قرار نمی گیرند. بنابراین این افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند با تقویت مهارت های خود در زمینه مورد نظرشان، خود را به بازار کار کانادا تحمیل کنند.

شیوع بیماری نیز کرونا نشان داده است که تحصیل و آموزش از راه دور نیز امکان پذیر است و این امکان ممکن نمی شد، مگر به کمک تکنولوژی. بنابراین می توان گفت که زمینه های بسیار زیادی وجود دارد که می توان با ورود به آن ها به کمک ایده های خلاقانه در حوزه آموزش کاربردی، به افزایش مهارت متقاضیان کمک نمود. با توجه به تقاضای بالای آموزش در کانادا، می توان ورود به این حوزه را بسیار ارزشمند خواند.

حوزه ساخت و ساز برای شروع استارت آپ در کانادا

قیمت اجاره خانه در شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو و ونکوور به شدت بالا است. افرادی که به تازگی وارد بازار کار در کشور کانادا شده اند به سختی قادر به اجاره یک ملک مناسب در این شهرها هستند و این زمانی مشکل ساز می شود که شرکت های بزرگ در این شهرها به نیروی کار جوان به شدت نیاز دارند.

ساخت و ساز در کشور کانادا در حال رونق است؛ شما از شرایط راه اندازی بیزینس ساخت و ساز در کانادا چه می دانید؟

همین مسئله سبب می شود تا نیاز به ساخت خانه های با قیمت مناسب در کشور کانادا و در شهرهای بزرگ این کشور به شدت افزایش پیدا کند. بنابراین می توان حوزه ساخت و ساز را نیز یکی از حوزه های موفق در عرصه کارآفرینی خواند.

ایده های استارتاپی موفق در کانادا 

کانادا در حال حاضر یکی از کشورهای بسیار فعال در حوزه استارت‌آپ‌های جدید در دنیا است که تعداد آن‌ها نیز بسیار زیاد است؛ اما برترین استارت‌آپ‌های کانادایی از نظر طراحی و درآمد در سال 2022 عبارت‌اند از:

  • xandar kardian

بنیان‌گذاران تعداد کارکنان مکان شروع کار سال تأسیس
سام یانگ، سونگ هو چو 50-11 تورنتو 2017

این شرکت،  یک استارت‌آپ کانادایی است که در سال 2017 تأسیس شد و در حال حاضر در تورنتو کانادا مستقر است.

این شرکت راه‌حل‌های تشخیص حضور و نظارت بر ترافیک پا را برای ساختمان‌های هوشمند ارائه می‌دهد.

این برآورد از طریق اندازه‌گیری لرزش‌های میکرو سرنشینان از بدن یعنی وزنی که بر روی زمین از طرف بدن هر انسان وارد می‌شود، به دست می‌آید که امکان دقت بهتر را حتی بدون استفاده از دوربین‌های سنتی فراهم می‌کند.

از زمانی که این کسب و کار در سال 2017 تاسیس شد تاکنون مقدار قابل‌توجهی از بودجه راه‌اندازی این استارت‌آپ تضمین شده است. در طول سه دور جداگانه تامین مالی، این شرکت با موفقیت به سه سرمایه‌گذار پیشنهاد داده و پاسخ این پیشنهادات کاملاً موفقیت‌آمیز بوده است.

به طوری که این سرمایه‌گذاران باعث شده‌اند این شرکت در مجموع 13/7 میلیون دلار سرمایه استارت‌آپی را جذب کند و به یکی از موفق‌ترین استارت‌آپ‌های 2022 در کانادا تبدیل شود.

بنیان‌گذاران تعداد کارکنان مکان شروع کار سال تأسیس
دارن گالوپ، لیرد ویلتون 50-11 سیدنی 2017

Carbide  استارت آپ دیگری در کانادا است که در سال 2017 تأسیس شد و در حال حاضر در سیدنی، مستقر است.

این شرکت راه‌حل‌هایی ارائه می‌کند که به کسب‌وکارهای کوچک اجازه می‌دهد به‌طور موثر و ایمن از قوانین مختلف حفاظت از داده‌ها استفاده کنند و کلاه‌برداران نتوانند از اطلاعاتشان سوءاستفاده کنند. این امر، کار شرکت‌ها را بدون ریسک جریمه یا سایر اقدامات سازمان‌های نظارتی هنگام پردازش داده‌ها آسان‌تر می‌کند.

کاربید در حال حاضر توانسته است سرمایه‌گذاران را به‌خوبی به سمت هدف خود جذب کند. این استارت‌آپ از 9 سرمایه‌گذار در پنج دور سرمایه‌گذاری بودجه دریافت کرده است. در حال حاضر ارزش این استارت آپ 6 میلیون دلار است.

بنیان‌گذاران تعداد کارکنان مکان شروع کار سال تأسیس
امین میرزایی، آیدین میرزایی، ساموئل کورمیر آیجیما 100-5 اتاوا 2017

Fellow  در سال 2017 تاسیس شد و در حال حاضر در اتاوا، مستقر است. این شرکت اپلیکیشنی را طراحی و ساخته است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا مدیریت جلسات خود را بهبود بخشند. این امر برگزاری جلسات داخلی مانند ارزیابی‌ها، جلسات  یک به یک و مدیریت را آسان‌تر و به بهبود کارایی کلی سازمان کمک می‌کند.

این استارت آپ در تامین بودجه بسیار خوب عمل کرده است. این شرکت سه دور مجزا از تامین مالی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر این شرکت مورد توجه 9 سرمایه‌گذار قرار گرفته است و توانسته با موفقیت در عرض همین چند سال، 30/5 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

چند نمونه طرح استارت آپ کانادا را در این مقاله مطالعه کنید.

  • Gadget

بنیان‌گذاران تعداد کارکنان مکان شروع کار سال تأسیس
هری بروندج، محمد هاشمی 50-11 اتاوا 2020

استارت‌آپ ابزار یا گجت در سال 2020 در اتاوای کانادا تاسیس شد و همچنان در همین شهر به کار خود ادامه می‌دهد. این شرکت یک پلت‌فرم پشتیبانی از توسعه‌دهندگان را فراهم می‌کند که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری برنامه‌های کاری خود را توسعه دهند.

عوامل این برنامه کارهایی انجام می‌دهند که به مشتریانشان زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی درست در بخش‌های مختلف را می‌دهد.

گجت از زمانی که در سال 2020 تا سیس شد، یک دور سرمایه‌گذاری را پشت سر گذاشته است و این دور تأمین مالی منجر به این شد که در مجموع پنج سرمایه‌گذار نسبت به سرمایه‌گذاری در این استارت‌آپ جذب شوند. به همین دلیل در حال حاضر توانسته است 8/5 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

  • Secoda

بنیان‌گذاران تعداد کارکنان مکان شروع کار سال تأسیس
اندرو مک ایون، اتای میزراهی 10-1 تورنتو 2017

سکودا یک استارت‌آپ کانادایی است که در سال 2020 تاسیس شد و در حال حاضر در تورنتو، مستقر است.

این شرکت یک پلت‌فرم همکاری ارائه می‌دهد که به تیم‌های جمع‌آوری داده مانند برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا به‌سرعت و به‌طور مؤثر مواردی مانند داده‌های ابری، سؤالات، نمودارهای داده و اسناد را به اشتراک بگذارند که کارایی کلی را در این تیم‌ها افزایش می‌دهد. این امر بسیار مهم است، زیرا مدیریت داده‌ها فشرده‌تر می‌شود و در زمان تا حد زیادی صرفه‌جویی خواهد شد.

از زمانی که Secoda تاسیس شد، دو دور موفقیت‌آمیز تامین مالی را پشت سر گذاشته است که هر دوی این دوره‌ها در اواخر سال 2021 برگزار شده است. این استارت آپ تاکنون توانسته است 2/3 میلیون دلار سرمایه جذب کند که نسبت به سابقه کاری آن بسیار عالیست!

  • Snappy

بنیان‌گذاران تعداد کارکنان مکان شروع کار سال تأسیس
فرانک چن، ریکی وانگ 100-5 اتاوا 2016

استارت‌آپ اسنپی یک استارت‌آپ در کانادا است که در سال 2016 تاسیس شد و در حال حاضر در تورنتو مستقر است.

این تجارت مسئول ایجاد فناوری برای کمک به مدیریت رستوران‌ها است که شامل ویژگی‌های سفارش و انجام، توسعه اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت، ابزارهای تجزیه‌ و تحلیل امور رستوران و موارد دیگر می‌شود.

این استارت‌آپ به مالکان کمک می‌کند تا رستوران‌های خود را سودآورتر کنند. در آخرین جلسه جذب سرمایه‌گذاری، این استارت آپ توانسته است 2/6 میلیون دلار سرمایه جذب نماید.

  • Codex

بنیان‌گذاران تعداد کارکنان مکان شروع کار سال تأسیس
براندون واسلنوک، کارل کلمنت، سامیل پاتل 10-1 تورنتو 2021

Codex  یک استارت‌آپ کانادایی است که در سال 2021 تاسیس شد و در حال حاضر در تورنتو، مستقر است. این شرکت ابزارهای توسعه‌ای را برای ارائه مستندات به‌موقع ارائه می‌دهد که امکان همکاری عمیق را فراهم می‌کند.

بهبود همکاری در نهایت کارایی یک کسب و کار را بهتر خواهد کرد که تأثیر مثبتی بر روی نتیجه نهایی هر کسب‌وکاری دارد.

Codex  در تامین بودجه برای رشد و توسعه بسیار خوب عمل کرده است. این امر از طریق سه دور تامین مالی که شرکت طی کرده است، با مجموع پنج سرمایه‌گذار که پول خود را در این مسیر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مشهود است. در حال حاضر این استارت آپ 4/5 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

  • Shakepay

بنیان‌گذاران تعداد کارکنان مکان شروع کار سال تأسیس
ژان آمیونی، روی بریدی 100-51 مونترال 2015

Skakepay  یک استارت‌آپ کانادایی است که در سال 2015 تأسیس شد و در حال حاضر در مونترال، مستقر است. این شرکت یک اپلیکیشن فین‌تک ارائه می‌کند که به کاربران خود امکان خرید و فروش بیت‌کوین را به روشی آسان و سریع می‌دهد. همچنین به کاربران امکان پرداخت و دریافت وجه از دوستان خود را می‌دهد.

Shakepay  در تامین بودجه بسیار فعال و در این زمینه تاکنون بسیار موفق عمل کرده است. در طول پنج دور تامین مالی، این تجارت توانسته است توجه سه سرمایه‌گذار عالی را به خود جلب کند. طوری که توانسته است  20/8 میلیون دلار سرمایه جذب نماید.

  • Nomic 

بنیان‌گذاران تعداد کارکنان مکان شروع کار سال تأسیس
آریا توکلی، دیوید یونکر، جف منزار، میلاد داغر 10-1 مونترال 2017

Nomic  یک استارت‌آپ در کانادا است که در سال 2017 تاسیس شد و در حال حاضر در مونترال کانادا مستقر است.

این شرکت پلتفرمی را طراحی و ساخته است که امکان درک، تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف را از طریق استفاده از فناوری نانو مخصوص DNA فراهم می‌کند.  همچنین به توسعه‌دهندگان و طراحان در این زمینه اجازه می‌دهد تا کار خود را بیشتر بهبود بخشند.

استارت‌آپ نامیک در زمینه تامین بودجه بسیار فعال و در حال حاضر توانسته است بعد از پنج دور جداگانه جلسه تأمین مالی 18 میلیون دلار سرمایه جذب کند و در مجموع 13 سرمایه‌گذار دارد.

بنیان‌گذاران تعداد کارکنان مکان شروع کار سال تأسیس
دیوید کولیج، سالیل داومیا، وید آتوود 50-11 اوکاناگان 2017

Green Mountain  یک استارت‌آپ کانادایی است که در سال 2017 تاسیس شد و در حال حاضر در اوکاناگان کانادا مستقر است. این شرکت در صنعت حشیش فعالیت می‌کند و قصد دارد از روش‌های پیشرفته خود برای ایجاد محصولات پزشکی مؤثرتر مبتنی بر استفاده از شاهدانه استفاده کند.

حتی یک پلت فرم راه دور دارد که به مشتریان امکان می‌دهد گزینه‌های خود را با یک متخصص در میان بگذارند تا بتوانند در مورد آنچه می‌خواهند بیشتر بدانند و نیاز درمانی خود را در زمینه مسکن‌های قوی برطرف سازند.

از زمانی که Green Mountain تاسیس شد، چهار دور سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپ‌ها را پشت سر گذاشته است. در طول این دوره‌های تامین مالی، دو سرمایه‌گذار تصمیم گرفته‌اند که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. این سرمایه‌گذاری درنهایت منجر به جذب 3/6 میلیون دلار سرمایه شده است.

  •  Bidmii 

بنیان‌گذاران تعداد کارکنان مکان شروع کار سال تأسیس
جان کریستنسن، فیلیپ استک 50-11 تورنتو 2020

Bidmii  یک استارت‌آپ کانادایی است که در سال 2020 تأسیس شد و در حال حاضر در تورنتو مستقر است. این شرکت یک جامعه مجازی مبتنی بر نرم‌افزار فراهم می‌کند که به‌موجب آن صاحبان خانه می‌توانند به‌راحتی با پیمانکاران قابل‌اعتماد و حرفه‌ای که می‌توانند پروژه‌های خانه آن‌ها را تکمیل کنند، ارتباط برقرار کنند.

این امر امنیت بهتری را برای کاربران فراهم می‌کند و فرصت‌های بیشتری را برای پیمانکاران فراهم خواهد کرد. درنتیجه از نظر هزینه نیز برای هر دو طرف مقرون‌به‌صرفه تر است.

ازآنجایی‌که این شرکت تازه تأسیس شده است، در حال حاضر یک دور جذب سرمایه‌گذاری را پشت سر گذاشته است. به همین دلیل تاکنون تنها توانسته است 1 میلیون دلار سرمایه جذب کند ولی پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه فعالیت و بعد از جا افتادن از نظر نوع فعالیت، آینده روشنی داشته باشد.

بنیان‌گذاران تعداد کارکنان مکان شروع کار سال تأسیس
رابرت رولینگ، تیم سالکودین 10-1 ونکوور 2016

یک استارت‌آپ در کانادا است که در سال 2016 تاسیس شد و در حال حاضر در ونکوور کانادا مستقر است.

این شرکت دستگاه‌های پزشکی ایجاد می‌کند و در حال حاضر فناوری سونوگرافی پیشرفته را برای تشخیص بیماری‌های مختلف در بیماران و اطلاع‌رسانی و راهنمایی درست برای هرگونه درمان مورد نیاز بیمار ایجاد می‌کند. این برنامه به‌طور خاص برای سلامت کبد بیماران طراحی شده است.

از زمان تاسیس، این استارتاپ در تامین بودجه خارجی بسیار خوب عمل کرده است. تاکنون، Sonic Incytes  پنج دور جداگانه تامین بودجه را پشت سر گذاشته است و توانسته 18 سرمایه‌گذار جذب کند. به همین دلیل در حال حاضر مبلغی در حدود 10/6 میلیون دلار سرمایه جذب نموده است.

سخن نهایی

به طور کلی زمینه های مختلفی برای ورود به کانادا از روش استارتاپ وجود دارد و همه چیز به طرح و ایده خلاقانه متقاضیان بستگی دارد که بتوانند نظر سازمان های بررسی کننده را جذب کنند و حتی بودجه مناسبی را جهت سرمایه گذاری از آن ها دریافت کنند.

برای اینکه بتوانید ایده خود را به صورت عملیاتی در آورید، می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید تا در اولین فرصت با بررسی پرونده شما و با مشورت  مشاور رسمی و وکیل مهاجرتی کانادا RCIC، مسیر مهاجرت خود به این کشور را هموار سازید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

پرسش های رایج حوزه های پرطرفدار برای شروع استارتاپ در کانادا

هر زمینه ای از حوزه استارتاپ می تواند در صورت دارا بودن شرایط امتیازات فراوانی را برای شما به ارمغان آورد و فرد باید ایده استارتاپی خود را به سمتی هدایت کند که شانس رسیدنش به درآمد بیش تر و همچنین موفقیت شغلی را افزایش دهد.

کانادا منابع طبیعی غنی و دانشگاه های مشهور و موسسات مربوط به فناوری زیادی دارد. در ضمن در کشور کانادا از کارآفرینان حمایت های بسیاری از نظر مالی می شود.