اگر فرصت مطالعه کل محتوا را ندارید با خواندن خلاصه مقاله در زمان کوتاهی اطلاعات موردنیازتان را کسب کنید

برای شروع استارت آپ در کشور کانادا اخذ تاییدیه حمایتی از طرف یکی از گروه های تعیین شده در کانادا الزامی است. در ادامه به معرفی گروه سرمایه گذاران آنجل می پردازیم:

  • سرمایه گذاران آنجل افراد ثروتمندی هستند که سرمایه خود را در یک شرکت نوپا سرمایه گذاری می کند و این سرمایه گذاری برای گذر از مراحل اولیه توسعه و پیشرفت الزامی است.
  • مهم ترین هدف یک سرمایه گذار آنجل، کمک به شروع و تاسیس یک بیزینس است.
  • سرمایه گذاران آنجل ممکن است تنها در یک مرحله پول را به بیزینس منتقل کنند یا این که در مراحل شکل گیری یک تجارت و پیشبرد اهداف به صورت چند مرحله ای این مبلغ را به تجارت تزریق کنند.

گروه های سرمایه گذاری آنجل

  • برای اخذ ویزای استارت آپ از کشور کانادا می توانید یکی از گروه های سرمایه گذاری آنجل را انتخاب کنید که می توانند حداقل ۷۵۰۰۰ دلار کانادا در برنامه استارت آپ شما سرمایه گذاری کنند.
  • به گفته یوری ناوارو مدیر سابق سازمان ملی سرمایه آنجل (NACO) در هر نقطه از کانادا می توان 20000 تا 50000 سرمایه گذار آنجل یافت.
  • برای یافتن یک سرمایه گذار آنجل، در مرحله اول باید اطمینان حاصل کنید که شرکت شما مناسب این برنامه است.
  • حدود ۵% از شرکت هایی که به دنبال سرمایه گذاران آنجل هستند، در نهایت موفق به رسیدن به خواسته خود می شوند.
  • از آن جایی که سرمایه گذاران آنجل به دنبال طرح هایی هستند که سرمایه اولیه خود را افزایش دهند، باید بتوانید چنین افزایش سرمایه ای را تضمین کنید.
  • به ندرت پیش می آید که یک سرمایه گذار به شما شانس دوباره دهد، پس تلاش کنید که در همان مرحله اول، کلیه فعالیت های خود را به درستی برنامه ریزی کنید.
  • برای این که شانس گرفتن تأییدیه خود را افزایش دهید، باید روابط خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید.
  • همکاری با سرمایه گذاران گروه آنجل، یک همکاری بلند مدت خواهد بود بنابراین همه جوانب امر را در نظر بگیرید.
  • از آن جایی که زمان برای افراد ثروتمند یک فاکتور بسیار حیاتی است پس باید یک داستان کوتاه و جذاب را در مورد تجارت خود آماده کنید و توضیح دهید چرا مردم از خدمات شما استفاده خواهند کرد.
  • ارزیابی های خود را بر اساس واقعیت بیان کنید؛ چرا که در صورتی که اطلاعات ارائه شده توسط شما صحیح نباشد، این احتمال وجود دارد که درخواست شما مورد موافقت قرار نگیرد.
  • از آن جایی که سرمایه گذاران علاقه زیادی دارند که شرایط مالی شما را به خوبی آنالیز کنند، بنابراین بهتر است صورت های مالی شما آماده و شفاف باشد.

یکی از گزینه های بسیار مناسب برای مهاجرت به کانادا استفاده از روش استارت آپ در این کشور است. افرادی که ایده ای خلاقانه در اختیار داشته باشند می توانند در مسیر مهاجرت از طریق استارت آپ کانادا گام بردارند. منظور از ایده خلاقانه ایده ای است که بتواند برای شهروندان کانادایی فرصت های شغلی ایجاد کند و قابلیت رقابت در سطح جهانی در آینده ای نه چندان دور را داشته باشد.

برای شروع استارت آپ در کشور کانادا اخذ تاییدیه حمایتی از طرف یکی از گروه های تعیین شده در کانادا نیز الزامی است. در ادامه به بیان توضیحات بیشتری پیرامون سرمایه گذاران آنجل در استارتاپ کانادا خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاران آنجل چه کسانی هستند؟

سرمایه گذاران آنجل چه کسانی هستند؟

سرمایه گذار آنجل فردی ثروتمند است که پول سرمایه خود را در یک شرکت که معمولا نوپا است سرمایه گذاری می کند و این سرمایه گذاری برای گذر از مراحل اولیه توسعه و پیشرفت الزامی است. سرمایه گذاران آنجل تمایل بسیار زیادی به در اختیار گرفتن سهام و مالکیت بخشی از شرکتی که در آن سرمایه گذاری می کنند را در اختیار داشته باشند چراکه سرمایه آن ها تضمین نشده است.

البته آن ها هیچ ادعایی نسبت به دارایی های شرکت ندارند. مالکیت آن ها ممکن است به صورت سود سهام یا بدهی قابل تبدیل باشد. آن ها همچنین علاقه دارند تا استراتژی های روشنی در رابطه با خروج و پایان مشارکت تجاری خود با شما داشته باشند.

مهم ترین هدف یک سرمایه گذار آنجل، کمک به شروع و تاسیس یک بیزینس است. شرایطی که آن ها به تامین مالی افراد یا گروه ها می پردازند را به نوعی می توان بهتر از سایر تامین کنندگان دانست. بسیاری از حمایت کننده ها برای پشتیبانی از یک کارآفرین سرمایه خود را وارد یک بیزینس می کنند نه فقط به دلیل حمایت از یک بیزینس.

سرمایه گذاران آنجل ممکن است تنها در یک مرحله پول را به بیزینس منتقل کنند یا اینکه در مراحل شکل گیری یک تجارت و پیشبرد اهداف به صورت چند مرحله ای این مبلغ را به تجارت تزریق کنند.

سرمایه گذاران آنجل در استارتاپ کانادا

معرفی گروه های سرمایه گذاری آنجل

برای این که بتوانید از طریق استارت آپ خود را به کشور کانادا برسانید، سه گروه مختلف می توانند از شما در این مسیر حمایت کنند و کسب حمایت یکی از آن ها برای شما الزامی خواهد بود. شما می توانید یکی از گروه های سرمایه گذاری آنجل را انتخاب کنید که می توانند حداقل 75000$ دلار کانادا در برنامه استارت آپ شما سرمایه گذاری کنند. برخی از این موسسات عبارتند از:

  • Canadian International Angel Investors
  • .Ekagrata Inc
  • Golden Triangle Angel Network
  • Keiretsu Forum Canada
  • .Oak Mason Investments Inc
  • Southeastern Ontario Angel Network
  • .TenX Angel Investors Inc
  • .VANTEC Angel Network Inc
  • .York Angel Investors Inc

نکاتی برای  یافتن سرمایه گذاران آنجل در کانادا

سرمایه گذاران آنجل ثروتمند هستند که در ازای دریافت سهام، وقت و پول خود را در تجارت شما وارد می کنند و با رشد بالا سرمایه گذاری می کنند. یوری ناوارو مدیر سابق سازمان ملی سرمایه آنجل (NACO) در رابطه با این سرمایه گذاران اعلام کرده است که در هر نقطه از کانادا می توان 20000 تا 50000 سرمایه گذار آنجل یافت.

برای پیدا کردن یک سرمایه گذار آنجل، در مرحله اول باید اطمینان حاصل کنید که شرکت شما مناسب این برنامه است. مطالعات نشان می دهد که حدود 5% از شرکت هایی که به دنبال سرمایه گذاران آنجل هستند، در نهایت موفق به رسیدن به خواسته خود می شوند و این نشان از رقابتی بودن این پروسه دارد. تامین مالی استارت آپ ها کاری بسیار پر خطر است. به همین دلیل، سرمایه گذاران آنجل باید سرمایه کافی را از سرمایه گذاری های قبلی خود به دست آورده باشند تا بتوانند از یک استارتاپ جدید حمایت کنند. به همین دلیل سرمایه گذاران آنجل به دنبال طرح هایی هستند که سرمایه اولیه خود را افزایش دهند. شرکت شما نیز باید بتواند به نوعی چنین افزایش سرمایه ای را تضمین کند.

دومین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، آماده بودن تجارت خود است. در نظر داشته باشید که به ندرت پیش می آید که یک سرمایه گذار به شما اجازه دهد که دوباره شانس خود را برای کسب رضایت از آن ها امتحان کنید پس تلاش کنید که در همان مرحله اول، کلیه فعالیت های خود را به درستی برنامه ریزی کرده باشید.

شما باید یک سرمایه گذار مناسب برای خود پیدا کنید. تعداد بسیار زیادی از سرمایه گذاران آنجل در کشور کانادا وجود دارند که به شما فرصت سرمایه گذاری در کانادا را خواهند داد. برای اینکه بتوانید به درک بهتری از شرایط آن ها برسید، به وبسایت آن ها مراجعه کنید و با نوع سرمایه گذاری آن ها بیشتر آشنا شوید.

همچنین می توانید با سایر کارآفرینان در حوزه فعالیت خود صحبت کنید و در رابطه با شرایط رسیدن آن ها به سرمایه اولیه، اطلاعات به دست آورید. بدون تردید وکیل شما اطلاعات جامعی در این خصوص به شما ارائه خواهد کرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه ویژه داشته باشید آن است که شما باید روابط خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید. قطعا در صورتی که پیش از نیازمند شدن به سرمایه بتوانید روابط خود را با سرمایه گذاران تقویت کنید، قادر خواهید بود تا شانس خود برای رسیدن به تاییدیه را افزایش دهید.

نقش سرمایه گذار آنجل در تامین مالی پروژه

در نظر داشته باشید که شروع کار با همکاری با سرمایه گذاران گروه آنجل، یک همکاری بلند مدت خواهد بود. به همین دلیل این به عهده شماست که پیش از شروع همکاری با این مراکز مهم، حتما اطلاعات کافی در رابطه با آن ها را به دست آورید. این یک رابطه متقابل خواهد بود و آن ها نیز تلاش می کنند تا اطلاعات زیادی در رابطه با فعالیت های شما به دست آورند.

در نظر داشته باشید که زمان برای افراد ثروتمند یک فاکتور بسیار حیاتی است. به شرایط مختلف بیزینس خود توجه داشته باشید و یک داستان کوتاه و جذاب را در مورد تجارت خود آماده کنید و توضیح دهید چرا مردم از خدمات شما استفاده خواهند کرد و چه نتایجی را تا کنون به دست آورده اید. تلاش کنید که همه چیز را در رابطه با صنعت خود مطالعه کنید به طوری که اطلاعات شما بیشتر از سرمایه گذاران باشد اما هرگز به گونه ای رفتار نکنید که فقط شما همه چیز را می دانید، آمادگی لازم برای پذیرش مشاوره و انتقاد را داشته باشید.

نکته دیگری که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، شما باید ارزیابی های خود را بر اساس واقعیت بیان کنید؛ چرا که سرمایه گذاران آنجل به خوبی می توانند قدرت رشد شما را تشخیص دهند و در صورتی که اطلاعات ارائه شده توسط شما صحیح نباشد، این احتمال وجود دارد که درخواست شما مورد موافقت قرار نگیرد.

سرمایه گذاران علاقه بسیار زیادی به این موضوع دارند که بتوانند شرایط شما را از نظر مالی به خوبی آنالیز کنند. در نتیجه آماده بودن صورت های مالی شما این فرصت را به آن ها می دهد تا با آگاهی بیشتری اقدامات لازم برای پذیرش شما را انجام دهند.

در نظر داشته باشید که همه چیز پول نیست. بسیاری از سرمایه گذاران آنجل نیز همچون شما کارآفرینان پیشین بوده اند در نتیجه می توانند با توجه به تجربه خود، به خوبی شما را در این مسیر راهنمایی کنند و توصیه های آن ها بسیار ارزشمند خواهد بود.

مجموعه حقوقی کاناداپاس با همراهی تیمی مجرب و توانمند و شرکت سرمایه‌گذاری i3 Capital Inc با مدیریت جناب آقای مهیار حلاج پور، وکیل مهاجرت به کانادا از ابتدای مسیر یعنی طراحی استارتاپ تا اخذ اقامت دائم کانادا در کنار شما خواهد بود.

کلام نهایی

به طوری کلی برای اینکه بتوانید پروسه استارتاپ در کشور کانادا را با موفقیت پشت سر بگذارید، بهتر است یک وکیل مجرب و مورد تایید RCIC در کنار شما حضور داشته باشد تا هرگز به بندهایی نشوید که می توانند آینده شما را تحت تاثیر قرار دهند. شما برای اینکه در این مسیر به هدف نهایی خود برسید، باید با یکی از نهادهای تایید شده از جمله سرمایه گذاران آنجل به توافق برسید تا در این صورت علاوه بر دریافت مشاوره ها و حمایت های اقتصادی آن ها، بتوانید بخشی از هزینه های راه اندازی بیزینس خود را نیز از این طریق تامین کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره منبع اصلی لیست سازمانهای مورد تایید اداره مهاجرت کانادا به سایت رسمی و دولتی کانادا مراجعه کنید

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پرسش های رایج درباره سرمایه گذاران آنجل در استارتاپ کانادا

هر دو سرمایه گذاران انجل و Venture Capital، از اعضای کلیدی بودجه اکوسیستم استارتاپ می باشند. سرمایه گذاران انجل ثروتمند هستند و در نتیجه ترجیح می دهند پول خود را در شرکت استارتاپی با ایده مناسب سرمایه گذاری کنند. در واقع آنها پول خود را خیلی زودتر از زمان راه اندازی شرکت، سرمایه گذاری می کنند. آنها نیاز های مالی و مهم این شرکت ها را تامین می کنند. از سوی دیگر، صندوق های سرمایه گذاری Venture Capital، سرمایه افراد دیگر را از طریق یک صندوق مالی مختلط سرمایه گذاری می کنند. ونچر کپیتال ها در چندین شرکت به صورت همزمان سرمایه گذاری می کنند.

دریافت بودجه برای کسب و کارتان بسته به مرحله ای که کسب و کار شما در آن قرار دارد، ممکن است از یک سرمایه گذار ریسک پذیر (Angel) یا سرمایه گذار VC باشد. هم سرمایه گذاران VC و هم سرمایه گذاران Angel  پول را در مشاغل سرمایه گذاری می کنند و هر دو در هنگام سرمایه‌گذاری به امید به دست آوردن بازده سرمایه‌گذاری (ROI) ٬ ریسک‌های مربوطه را متحمل می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر باید از تفاوت های این دو به طور کامل مطلع باشید.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link