تجارت ساخت و ساز در کشور کانادا در حال رونق است و تقاضا برای کارآفرینان ماهر در این صنعت باورنکردنی است. یکی از سوالات مهمی که در بازه زمانی اخیر مطرح می شود آن است که “چگونه می توان در کشور کانادا یک شرکت ساختمانی تاسیس کرد؟”

در این بخش تلاش خواهیم کرد تا چند قدم اصلی درباره این سفر جدید را برای شما شفاف سازیم و به شما نشان دهیم چگونه می توانید به راه اندازی بیزینس ساخت و ساز در کانادا دست پیدا کنید.

اقتصاد صنعت ساخت و ساز در کشور کانادا رو به رشد است و حالا زمان بسیار مناسبی برای شروع کار در کانادا برای ایرانیان در این زمینه است. در نظر داشته باشید که رشد اقتصادی، فرصت های زیادی را نیز به وجود می آورد البته تبدیل شدن به یک مالک تجارت در بخش ساخت و ساز چندان نیز آسان نیست.

گام اول شناخت نوع بیزینس و ثبت شرکت در کانادا

یکی از اولین مواردی که باید بر روی آن تمرکز داشته باشید، در اختیار داشتن یک تجارت به صورت قانونی است. هم می توانید یک تجارت کوچک را برای خود ثبت کنید و یا یک شرکت بزرگ داشته باشید. در هر یک از این گزینه ها نیز نکات مثبت و منفی بسیار زیادی وجود دارد که برخی از آن ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

اولین نوع شرکت برای شما می تواند شرکت با مسئولیت محدود باشد. با در اختیار داشتن پروانه کسب، شخصا در قبال اقدامات و مشاغل متعلق به خود مسئول خواهید بود. با ثبت کردن یک شرکت بزرگ، بیزینس به صورت جداگانه، خود صاحب شخصیت است و از شخصیت حقوقی شما جدا خواهد بود.

زمانی که پروانه کسب دریافت می کنید، از نام کسب و کار شما هیچ حمایتی صورت نمی گیرد. در صورتی که یک بیزینس دیگر تصمیم به استفاده از اسم بیزینس شما داشته باشد یا بخواهد از نامی مشابه استفاده کند، هیچ منعی در برابر آن ها وجود نخواهد داشت اما زمانی که شما از یک شرکت استفاده می کنید، شرایط متفاوت خواهد بود.

شما می توانید از این طریق از نام تجاری خود به طور کامل محافظت کنید. در صورتی که کسی بخواهد از نام تجاری شما استفاده کند یا نامی مشابه را برای تجارت خود انتخاب کند، شما قادر خواهید بود تا از طریق قانونی این موضوع را پیگیری کنید. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد بهتر است از یک وکیل برای پیگیری تخلفات صورت گرفته استفاده کنید.

مراحل راه اندازی بیزینس ساخت و ساز در کانادا

پروانه کسب و کار باعث خواهد شد که شما به عنوان یک فرد با الزام به پرداخت مالیات تبدیل شوید. زمانی که شما یک پروانه کسب دریافت می کنید، تجارت شما به صورت اتوماتیک به بخشی از حساب مالیاتی شخصی شما تبدیل می شود.

زمانی که از یک شرکت مختلط استفاده می کنید، به این دلیل که شرکت خود دارای یک شخصیت جداگانه است، شرکت مالیات شخصی خود را خواهد داشت و از حساب مالیاتی شما به دور خواهد بود. در این صورت شما باید سالیانه حساب های مالیاتی هر دو نفر را به صورت جداگانه تکمیل کنید.

نکته دیگر در رابطه با اعتبار پروانه کسب و کار است. پروانه کسب و کار در استان انتاریو کانادا تنها 5 سال اعتبار دارد و زمانی که به پایان این 5 سال نزدیک می شوید باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید در غیر این صورت پروانه کسب باطل می شود. در استان آلبرتا و بریتیش کلمبیا پروانه کسب به مدت نامحدود اعتبار خواهد داشت مگر آنکه به صورت کامل منحل شود. در استان ساسکچوان کانادا و مانیتوبا، پروانه کسب و کار 3 سال اعتبار خواهد داشت و قابلیت تمدید دارد اما در پروسه مهاجرت به کانادا با ثبت شرکت کاملا دائمی خواهد بود.

ثبت شرکت در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

به سوالات زیر پاسخ دهید، ما شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

گام دوم آشنایی با مقررات و مجوزهای صنعتی

در بخش ساخت و ساز، مجوزهای خاصی برای انواع ساخت و ساز وجود دارد. در هر استان می توانید با کالج های معملات یا مراجع مرتبط و مشابه با آن در ارتباط باشید و از آن ها در رابطه مقررات مربوط به شرکت های ساختمانی مشورت بخواهید.

عواملی مانند استفاده از برق، لوله کشی، سیستم تهویه مطبوع و غیره همگی برای دریافت مجوز های ساخت و ساز نقش کلیدی خواهند داشت. در برخی از شهرها ممکن است فرد برای شروع کار نیاز به کسب مجوز از شهرداری ها نیز داشته باشد.

برای اطمینان از این که آیا توانسته اید خواسته های شهرداری را برآورده کنید، می توانید با توون هال در این رابطه مذاکره داشته باشید تا مطمئن شوید ضوابط را به خوبی رعایت کرده اید.

اطمینان از امنیت کارگران ساختمانیی برای ثبت شرکت

با شغل مشاور املاک در کانادا و بازار کار آن در این مقاله آشنا شوید.

گام سوم تعهدات بهداشتی و ایمنی در رابطه با ساخت و ساز و آشنایی با انجمن ها

زمانی که شرکت خود را به ثبت می رسانید، اطمینان حاصل کنید که از شما و کلیه کارگران ساختمانی محافظت کامل به عمل خواهد آمد. در بسیاری از تجارت ها، ثبت نام در برنامه حمایت از امنیت کارگران الزامی است.

برای اینکه بتوانید اطمینان حاصل کنید که می توانید رضایت آن ها را جذب کنید بهتر است به طور مستقیم با مراجع قانونی در ارتباط باشید.

 شرایط کار مهندسی عمران در کانادا چگونه است؟

یکی از مفیدترین ابزارهای موجود برای پیشرفت در این زمینه آن است که در انجمن های مرتبط عضو شوید و از مشاوره ها، کمک ها و حمایت آن ها استفاده کنید.

بسیاری از انجمن ها شما را در جریان تغییرات صنعت، شرایط ایجاد ایمنی مانند کد ساختمان و بسیاری از نکات مهم دیگر قرار می دهند.

برخی از شناخته شده ترین این انجمن ها شامل انجمن خانه سازان کانادا، انجمن پیمان کاران عمومی انتاریو و همچنین انجمن ساخت و ساز کانادا هستند.

گام چهارم بیمه

به منظور این که از خودتان به عنوان صاحبت بیزینس حمایت کنید و همچنین تجارت خود را تحت پوشش قرار دهید توصیه می شود تا با شرکت های بیمه مذاکره کنید و مانند مسئولیت عمومی، بیمه وسایل نقلیه و املاک از آن ها کمک بخواهید.

بعضی از صنایع به بیمه ای خاص مانند بیمه جبران خسارت کارگران، بیمه بیکاری و از کار افتادگی نیاز خواهند داشت. یک شرکت بیمه قادر خواهد بود که در مورد مشاغل خاص شما را یاری کند. برای انتخاب یک شرکت بیمه خوب نیز می توانید از مشاوره افراد با تجربه در این زمینه استفاده کنید.

نحوه دریافت ویزای کارآفرینی در کانادا و شرایط آن به تفکیک استان

گام پنجم تعیین اهداف کسب و کار

برای تجارت خود اهداف مشخصی انتخاب کنید. این به تصور شما از آینده کمک خواهد کرد و به شما انگیزه می دهد تا در جهت رسیدن به آن اهداف تلاش کنید.

در هنگامی که در مسیر پیشرفت تجارت خود هستید، از بررسی مجدد شرایط نترسید. یک هدف ساده ممکن است شروع به ساخت و ساز در بخش مسکونی باشد تا بتوانید تجربه بیشتری به دست آورید و بتوانید در آینده به ساخت ساختمان های تجاری مشغول شوید و سود بیشتری را نیز به دست آورید.

یک هدف دیگر این است که مدیریت یک گروه کوچک را در دست بگیرید تا بتوانید در آینده بر کارگران بسیار بیشتری مدیریت کنید و بتوانید فعالیت خود را به عنوان مدیر یک شرکت ساخت و ساز ادامه دهید. راه های مختلفی وجود دارد که در طول مسیر می توان آن ها را ارزیابی کرد و در رابطه با آن ها تصمیم گیری نمود.

گام ششم بازاریابی تجارت

یکی از مهم ترین فعالیت هایی که برای راه اندازی بیزینس ساخت و ساز در کانادا باید مد نظر داشته باشید این است که برنامه و بودجه بازاریابی برای خود تعیین کنید. بسیاری از مشاغل توجهی به این موضوع نداشته و از آن غافل هستند و این مسئله ای است که می تواند به شدت یک تجارت را تحت تاثیر قرار دهد. بهترین شروع برای شما آن خواهد بود که تجارت خود را به خوبی بشناسید و تعیین کنید که مشتری بهینه شما چه کسی خواهد بود. با استفاده از این اطلاعات، شما قادر خواهید بود یک برنامه دقیق بازاریابی را تنظیم کنید و در مورد چگونگی جذب مشتریان تصمیم گیری کنید.

رشد فوق العاده صنعت ساخت و ساز در کانادا

گام هفتم نگارش طرح تجاری یا برنامه رشد

آماده سازی برای موفقیت شما، داشتن یک طرح تجاری است. این می تواند شامل برنامه های بررسی، خلاصه سازی استراتژی، مسئولیت هر نیروی کار، امور مالی شامل فروش، جریان پول، هزینه ها و قیمت ها باشد، مدیریت پروژه، نوع کارهای ساختمانی، نقاط عطف و غیره باشد اما به این موارد نیز محدود نیست. این طرح می تواند با پیشرفت یک پروژه دچار تغییر شود و یا در آن تجدید نظر انجام شود.

گام هشتم انتخاب مکان

انتخاب مکان نیز به نیاز های شما بستگی دارد چرا که ممکن است شما بخواهید در زمینه های مختلفی فعالیت داشته باشید و برای مثال بخواهید یک فضای مسکونی اداری داشته باشید. موارد دیگری که باید به آن توجه داشت عبارتند از:

  • آیا به فضای اضافه برای نگهداری (انبار) نیاز خواهد بود؟
  • آیا به فضای برای ساخت یا ماشین آلات نیاز خواهد بود؟
  • آیا برای ورود مشتریان به یک دفتر ویژه نیاز خواهید داشت؟
  • آیا این موقعیت مکانی به راحتی در دسترس است؟
  • آیا ایمن و تمیز است؟

تاسیس شعبه شرکت در کانادا چگونه انجام می شود؟

گام نهم نگهداری و تغییرات

یکی از جنبه هایی که معمولا در صنعت ساخت و ساز در کشور کانادا نادیده گرفته می شود آن است که از به روز بودن و حفظ رشد تجارت اطمینان حاصل شود.

اگر آدرس فعالیت خود را تغییر دادید یا یک مدیر جدید را در یک پست گماشتید، باید در طول 15 روز اعلامیه تغییر را منتشر کنید. به روز نگه داشتن همه سوابق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر در بخش مشاغل کوچک فعالیت دارید، اهمیت دارد که هرگونه تغییر آدرس را بلافاصله اعلام کنید.

سخن نهایی

در حال حاضر بخش ساخت و ساز در کانادا در حال رشد است و جذابیت بسیار بالایی ایجاد کرده است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که صنعت ساخت و ساز در کانادا سودآوری بسیار زیادی برای صاحبان مشاغل داشته باشد.

شما نیز در نظر داشته باشید که یک درخت تنومند روزی تنها یک دانه بوده است. بنابراین می توانید فعالیت خود را آرام آرام گسترش دهید و در این صورت بتوانید به سود پایدار و قابل توجهی دست پیدا کنید.

با همه این تفاسیر در نظر داشته باشید که شروع تجارت در کانادا چه از طریق خرید یک تجارت و یا راه اندازی آن نیاز به صبوری و آشنایی کامل با قوانین دارد.

از همین رو توصیه می شود تا علاقمندان به راه اندازی بیزینس ساخت و ساز در کانادا و یا مهاجرت از طریق استارت آپ کانادا، از وکیل مهاجرت به کانادا RCIC بهرمند شوند تا اطمینان حاصل کنند که پروسه مهاجرت و همچنین مالکیت آن ها بر یک تجارت کاملا قانونی بوده است و مسیر فعالیت آن ها در کشور کانادا به صورت کاملا هموار طراحی شده است.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پرسش های رایج درباره راه اندازی بیزینس ساخت و ساز در کانادا

راه اندازی کسب و کار ساخت و ساز می تواند یک سرمایه گذاری هیجان انگیز و بسیار سودآور باشد . حتی اگر تجربه قابل توجهی در این صنعت داشته باشید، عدم برنامه ریزی برای آینده یا امور مالی ممکن است باعث شود شرکت جدید شما در سال های اولیه شکست بخورد.
یدا کردن مجوزها و مقررات مربوط به نوع کسب و کار و انتخاب یک ساختار بیزینسی و ثبت بیزینس.
ساسکاچوان بهترین مکان کانادا برای صنعت ساخت و ساز است و همچنین برای کارگرانی که به دنبال کار ساختمانی مداوم و سودآور هستند بسیار خوب است. همچنین در بخش تجاری نیز بسیار قوی است.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link