بستر Startup کانادا علاوه بر قدرتمند بودن، با روند رشد صعودی همراه است و شما نیز در صورت داشتن ایده‌های مربوط به بیزینس استارت آپ می‌توانید از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. کانادا هم از ایده‌های نو و کاربردی استقبال می‌کند و هم توان این را دارد که اگر ایده‌ای خوب و پول‌ساز بود، سرمایه اولیه مورد نیاز را در اختیار آن قرار دهد.

بررسی کلی ویزای استارت‌آپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا یکی از انواع ویزاهایی است که کانادا برای افرادی که به‌عنوان مهاجر با ایده‌های پول ساز جدید وارد این کشور می‌شوند، در نظر گرفته است. اگر شما بتوانید ایده و طرحی جدید بدهید که بتواند ارگان‌های مرتبط را قانع کند، کانادا شما را از این طریق به‌راحتی می‌پذیرد و اقامت دائم نیز به شما تعلق خواهد گرفت.
در این مقاله به شرایط و هزینه های مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ نمی پردازیم اما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید ویدئوی زیر را ببینید تا اطلاعات درستی به دست آورید.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

مراحل داشتن یک نمونه طرح استارت آپ موفق در کانادا

در این مقاله ما قصد داریم نمونه‌های موفق استارت آپ‌های کانادایی را به شما معرفی کنیم و مجال بحث در مورد جزئیات روند استارت آپ در کانادا نیست ولی با توجه به اهمیت موضوع در این قسمت به‌صورت خلاصه مراحل داشتن یک نمونه طرح استارت آپ موفق در کانادا را برایتان بیان خواهیم کرد:

  • برنامه‌ریزی یک کسب‌وکار

برنامه ریزی برای استارت آپ به معنی ارزیابی آمادگی، انتخاب ساختار کسب‌وکار، تحقیقات بازار و نوشتن طرح کسب‌وکار است.

  • انتخاب نام تجاری

انتخاب یک نام خوب، بررسی اینکه آیا نامی که شما می‌خواهید انتخاب کنید قبلاً گرفته شده است یا خیر، ثبت نام و محافظت از نام کسب‌وکار شما نیز بسیار مهم است.

  • ثبت کسب‌وکار خود در دولت

ثبت یا ادغام کسب‌وکار خود، به‌علاوه نحوه درخواست برای شماره کسب‌وکار یا حساب مالیاتی باید حتما انجام شود.

  • درخواست برای مجوزهای تجاری

باید برای گرفتن مجوزهایی که ممکن است برای کسب‌وکار خود از هر سه سطح دولتی نیاز داشته باشید، اقدام نمایید.

  • دریافت حمایت و تأمین مالی کسب‌وکار

حمایت از کسب‌وکار ملی و منطقه‌ای، ازجمله تأمین مالی برای کارآفرینان مهاجر و بومی بسیار مهم است و تاثیر زیادی در موفقیت شما دارد.

  • کمک مالیاتی رایگان برای کسب‌وکار شما

می‌توانید با یک افسر رابط ملاقات کنید تا در مورد اشتباهات رایج در امور مالیاتی، بهترین شیوه‌های حسابداری و کسرها اطلاعات لازم را کسب کنید.

معرفی بهترین نمونه طرح استارت آپ کانادا

کانادا ممکن است هنوز نسبت به وسعتی که دارد، جمعیت کمی داشته باشد اما این بدان معنا نیست که این کشور دارای اکوسیستم استارت آپی ضعیفی است. درواقع، اکوسیستم کانادا طوری است که اغلب مجموعه‌ای از استارت‌آپ‌های برتر را ایجاد می‌کند.

استارت‌آپ‌های برتر کانادایی از طریق روحیه کارآفرینی در این کشور ایجاد می‌شوند که با دسترسی آسان به سرمایه‌ای که صاحبان کسب‌وکار در آن منطقه از آن برخوردار هستند، ترکیب خواهند شد.

بودجه استارت آپ‌ها در این کشور در طول سال 2021 افزایش یافت و رکورد سال قبل را به‌نوعی شکست داد. در مجموع تا پایان سه‌ماهه سوم سال 2021، بودجه استارت آپی در کشور به 11.8 میلیارد دلار رسید که نسبت به ارقام سال قبل پیشرفت چشمگیری داشته است.

اگر بخواهیم چند نمونه طرح استارت آپ کانادا که به‌طور بسیار موفق در سال‌های اخیر فعالیت داشته‌اند و توانسته‌اند سرمایه‌های خوبی را جذب نمایند، معرفی کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • ژاندار کاردیان

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت در کانادا سال تأسیس
سام یانگ، سونگ هو چو 50-11 تورنتو 2017

Xandar Kardian یکی از انواع موفق نمونه طرح استارت آپ کانادا است که برای کارهای ساختمانی در زمینه تخمین بار وارد شده بر روی ساختمان به‌صورت هوشمند کار می‌کند که به آن ترافیک پا نیز گفته می‌شود.

درواقع این برنامه به کمک اندازه‌گیری لرزش‌های میکرو سرنشینان از طریق بدن، بدون نیاز به دوربین‌های سنتی تخمین بار وارد شده را انجام می‌دهد. ایده این نمونه طرح استارت آپ کانادا طوری سرمایه‌گذاران را جذب نموده است که در حال حاضر دارای سرمایه 13.7 میلیون دلاری می‌باشد.

  • کاربید

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
دارن گالوپ، لیرد ویلتون 50-11 سیدنی 2017

این استارت آپ به صاحبان کسب‌وکار کوچک در کانادا کمک می‌کند تا بتوانند به‌صورت کاربردی و مؤثر از قوانین حفاظت از داده‌ها پیروی نمایند.

درنتیجه ریسک جریمه پایین‌تر یا سایر اقدامات سازمان‌های نظارتی در هنگام پردازش داده‌ها آسان‌تر خواهد شد. در حال حاضر این استارت آپ دارای 9 سرمایه‌گذار است که جمعاً 6 میلیون دلار سرمایه را برای پیشرفت آن به کار گرفته‌اند.

  • همکار

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
امین میرزایی، آیدین میرزایی، ساموئل کورمیر آیجیما 100-51 اتاوا 2017

Fellow یک استارت آپ موفق کانادایی است و همان‌طورکه ملاحظه می‌کنید دو تن بنیان‌گذاران آن ایرانی است. این استارت آپ به افراد کمک می‌کند تا جلسات کاری خود را بهتر مدیریت کنند. درنتیجه کارایی کلی یک شرکت با توجه به ارزیابی‌هایی که از طریق این نرم‌افزار انجام می‌شود، بسیار افزایش پیدا می‌کند.

جزئیات این طرح به قدری مورد استقبال صاحبان کسب‌وکار قرار گرفته است که توانسته سرمایه‌گذاران زیادی را به طرف خود بکشاند. به همین دلیل در حال حاضر 9 سرمایه‌گذار دارد که حدود 30.5 میلیون دلار سرمایه را صرف این استارت آپ موفق کرده‌اند.

  • ابزارک

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
هری بروندج، محمد هاشمی 50-11 اتاوا 2020

گجت یا ابزارک نیز یکی از استارت آپ‌های خوب کانادا است که یکی از راه‌اندازان آن ایرانی است. این نرم‌افزار به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با سرعت بالاتری برنامه‌های خود را گسترش دهند.

اگرچه این استارت آپ هنوز جوان است ولی در همین مدت‌زمان کوتاه به دلیل نتایج بسیار خوبی که برای عملکرد کسب‌وکارها ایجاد کرده است، توانسته حدود 8.5 میلیون دلار سرمایه جذب کند و قطعاً در سال‌های بعد این رقم افزایش بیشتری خواهد داشت.

  • سکودا

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
اندرو مک ایون، اتای میزراهی 10-1 تورنتو 2020

سکودا یک پلت فرم همکاری است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به سرعت و به‌طور مؤثر مواردی مانند داده‌های با حجم بالا، سؤالات، نمودارهای داده و اسناد را به اشتراک بگذارند. درنتیجه کارایی کلی را در این تیم‌ها افزایش می‌دهد. این امر بسیار مهم است، زیرا مدیریت داده‌ها فشرده‌تر و راحت‌تر می‌شود.

از زمانی که Secoda تأسیس شد، دو دور موفقیت‌آمیز تأمین مالی را پشت سر گذاشته است که هر دوی این دوره‌ها در اواخر سال 2021 برگزار شده است. در این دورهای تأمین مالی هفت سرمایه‌گذار شرکت کردند و در نهایت بالغ بر 2.3 میلیون دلار سرمایه، جذب این نمونه طرح استارت آپ در کانادا شد.

کلاهبرداری استارتاپ کانادا؛ آشنایی با ترفندهای کلاهبرداری از صاحبان ایده استارتاپ کانادا

  • Snappy

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
فرانک چن، ریکی وانگ 50-11 تورنتو 2016

این استارت آپ در کانادا برای مدیریت بهتر رستوران‌ها طراحی شده است. از طریق این پلت فرم کارهایی مانند سفارش و انجام آن، از طریق موبایل و یا وب‌سایت به‌راحتی انجام می‌شوند.

اگر مدیران رستوران‌ها به‌درستی از این استارت آپ استفاده کنند، می‌توانند سوددهی رستوران خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهند. در حال حاضر میزان سرمایه این استارت آپ حدود 2.6 میلیون دلار کانادا است.

  • کدکس

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
براندون واسلنوک، کارل کلمنت، سامیل پاتل 10-1 تورنتو 2021

Codex یک استارت آپ کانادایی است که ابزارهای توسعه‌ای را برای ارائه مستندات به‌موقع در شرکت‌ها ارائه می‌دهد و باعث بهبود همکاری در بین نیروها می‌شود. درنتیجه می‌تواند درآمد شرکت یا هر نوع کسب‌وکاری را افزایش دهد. سرمایه این استارت آپ در حال حاضر 4.5 میلیون دلار است.

  • Shakepay

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
ژان آمیونی، روی بریدی 100-51 مونترال 2015

Skakepay یک اپلیکیشن فین‌تک ارائه می‌کند که به کاربران خود امکان خرید و فروش آسان بیت‌کوین را با سرعتی بسیار بالا می‌دهد. از طرفی کاربرها می‌توانند پرداخت و دریافت وجه با دوستانشان را از طریق همین پلت فرم به‌راحتی انجام دهند. این استارت آپ یکی از نمونه‌های بسیار موفق در کانادا است و تا کنون توانسته 20.8 میلیون دلار سرمایه جذب نماید.

  • نامیک

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
آریا توکلی، دیوید یونکر، جف منزار، میلاد داغر 10-1 مونترال 2017

Nomic یک استارت آپ موفق در کانادا است که امکان درک، تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف را به کمک فناوری نانو مخصوص DNA ایجاد می‌کند. سرمایه جذب شده توسط این برنامه تاکنون 18 میلیون دلار بوده است و از استارت آپ‌های بسیار موفق در کانادا در سال 2022 محسوب می‌شود.

  • کوه سبز

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
دیوید کولیج، سالیل داومیا، وید آتوود 50-11 اوکاناگان 2017

Green Mountain یک استارت آپ کانادایی است که در سال 2017 تأسیس شده است و در صنعت حشیش به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کند. درواقع قصد دارد از روش‌های پیشرفته خود برای ایجاد محصولات پزشکی مؤثرتر مبتنی بر شاهدانه استفاده کند.

حتی یک پلت فرم راه دور دارد که به مشتریان امکان می‌دهد گزینه‌های خود را با یک متخصص در میان بگذارند تا بتوانند در مورد آنچه که نیاز دارند، بیشتر بدانند. تیم پشتیبان این استارت آپ تاکنون توانسته است 3.6 میلیون دلار سرمایه برای این ایده جذب نماید.

  • بیدمی

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
جان کریستنسن، فیلیپ استک 50-11 تورنتو 2020

Bidmii یک استارت آپ کانادایی است که یک جامعه مبتنی بر نرم‌افزار فراهم می‌کند که به موجب آن صاحبان خانه قادر هستند به‌راحتی با پیمانکاران قابل اعتماد و حرفه‌ای که می‌توانند پروژه‌های خانه آن‌ها را تکمیل کنند، ارتباط برقرار کنند.

این امر امنیت بهتری را برای کاربران فراهم می‌کند و فرصت‌های بیشتری را برای خود پیمانکاران ایجاد خواهد نمود. این استارت آپ هنوز جوان است و جای کار بسیار زیادی دارد و در حال حاضر تنها یک میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

  • Sonic Incytes

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
رابرت رولینگ، تیم سالکودین 10-1 ونکوور 2016

Sonic Incytes استارت آپی در کانادا است که دستگاه‌های پزشکی را ایجاد می‌کند و در حال حاضر فناوری سونوگرافی پیشرفته را برای تشخیص بیماری‌های مختلف در بیماران و اطلاع‌رسانی و راهنمایی برای هر گونه درمان مورد نیاز بیمار ایجاد می‌کند.

این برنامه به‌طور خاص برای سلامت کبد طراحی شده است. این استارت آپ با عملکرد خوبی که داشته است توانسته است تاکنون 10.6 میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشد.

  • ریپاراید

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
مارلون لا 50-11 ویکتوریا 2016

Riparide یک استارت آپ کانادایی است که در سال 2016 تأسیس شد و در حال حاضر در ویکتوریا در کانادا مستقر است. این شرکت به مردم کمک می‌کند تا برای تعطیلات رضایت‌بخش برنامه‌ریزی و مکان‌های مناسب را رزرو کنند. در این پلتفرم مکان‌های مختلفی با قیمت مناسب و درعین‌حال زیبا برای استراحت وجود دارد.

این شرکت اخیراً در تأمین بودجه استارت آپ‌ها موفقیت‌های خوبی داشته است. این استارت آپ تاکنون توانسته است 4 میلیون دلار سرمایه برای رشد و توسعه خود جذب نماید.

  • کلاچ کانادا

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
استفان سیبل 100-51 تورنتو 2016

Clutch Canada یک استارت آپ در کانادا است که یک پلتفرم بازار آنلاین ایجاد کرده است و به مردم این کشور اجازه می‌دهد تا با قیمت‌های فوق‌العاده منصفانه به طیف وسیعی از وسایل نقلیه با کیفیت بالا دسترسی داشته باشند. تجربه کاملاً آنلاین مشتری، زحمت جستجوی فیزیکی یک خودروی جدید را از بین می‌برد که ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

از زمانی که این کسب‌وکار تأسیس شد، چهار دور تأمین مالی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. در طول این دورهای تأمین مالی، Clutch Canada توانسته توجه و پول یازده سرمایه‌گذار را به خود جلب کند. از طریق این سرمایه‌گذاران، این شرکت رقم بزرگی معادل 103.1 میلیون دلار به دست آورده است.

  • GoodGood

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
رابرت کیم 10-1 تورنتو 2021

GoodGood یک استارت آپ کانادایی جوان است و هدف این شرکت کمک به اقتصادهای محلی از طریق ارتباط دادن مشتریان با فروشندگان محلی برای انواع اقلام مختلف خواربار خانگی مانند تنقلات، نوشیدنی‌ها و موارد دیگر است. این نرم‌افزار به کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کند تا دوباره مانند گذشته روی پای خود بایستند.

GoodGood اخیراً از نظر جذب سرمایه استارت آپ خارجی کاملاً موفق بوده است. این شرکت با موفقیت در مجموع 6.5 میلیون دلار کانادایی از یک گروه شش نفره سرمایه‌گذار را برای رشد و توسعه کسب‌وکار خود جمع‌آوری کرد.

  • برق قابل حمل

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
مارک رابین، ساراث ساماراسکرا 10-1 ونکوور 2015

پرتابل الکتریک یک استارت آپ کانادایی است که حدود 7 سال است در حال فعالیت می‌باشد. هدف این شرکت ارائه جایگزینی تمیزتر و بهتر برای ژنراتورهای دیزلی سنتی با فروش واحدهای خود است که بی‌صدا کار می‌کنند و بسیار دوستدار محیط‌زیست هستند.

از زمانی که این کسب‌وکار تأسیس شد با توجه به کاربرد بسیار عالی خود، موفقیت‌های خوبی را در تأمین سرمایه‌گذاری خارجی برای رشد و توسعه داشته است. در طی دو دور سرمایه‌گذاری، این استارت آپ سرمایه خود را از یک سرمایه‌گذار انحصاری تضمین کرده است که با 250000 دلار به شرکت کمک می‌کند تا به سطح بعدی برسد.

  • زاپاس

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
الکسی ایندیف، جاش اندروز، کریستوفر ویک هانسن 50-11 ونکوور 2015

Spare از اولین استارت آپ‌های کانادایی است که در سال 2015 تأسیس شد. این شرکت یک استارت آپ حمل‌ونقل است که فناوری و پشتیبانی را برای مشاغل حمل‌ونقلی که می‌خواهند بزرگ شوند یا حتی به شخصی کمک کنند تا راه‌اندازی اولیه آژانس حمل‌ونقل خود را تکمیل کند، ارائه می‌دهد.

از زمان تأسیس، این شرکت سه دور سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی را پشت سر گذاشته است. تاکنون این شرکت، 9 سرمایه‌گذار را جذب کرده است. حمایت این 9 سرمایه‌گذار به Spare اجازه داده است که در مجموع 22.6 میلیون دلار جمع‌آوری کند.

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟ در اینجا بخوانید.

  • اعتبار سنجی

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
ایان برگس، نومان احمد 100-51 کلگری 2015

Validere یک استارت آپ کانادایی است که پشتیبان توسعه و ایجاد راه‌حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید است تا آزمایشات اعتبارسنجی را بسیار مطمئن‌تر و شفاف‌تر از آنچه در حال حاضر در حال انجام است، انجام دهد. این استارت آپ به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا تدارکات خود را بهینه کنند و سود نهایی خود را بهبود بخشند.

Validere موفقیت بزرگی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته است، به‌طوری‌که این استارت آپ با موفقیت 26.2 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

  • کرک

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
برندان فارناند، پاتریک پرولکس، پیرس اوجاینوالا 50-11 اتاوا 2015

Knak یک استارت آپ کانادایی است که به توسعه و ایجاد ایمیل و صفحات فرود برای انواع مشاغل مختلف کمک می‌کند که تاکنون با برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان کار کرده است. این پلتفرم همچنین می‌تواند به‌راحتی با نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی مانند Salesforce ادغام شود.

از زمان تأسیس، این شرکت اخیراً شاهد موفقیت در جذب سرمایه خارجی بوده است. این شرکت پس از گذراندن دوره انحصاری تأمین مالی در نوامبر 2021، رقمی معادل 25 میلیون دلار از یک سرمایه‌گذار دریافت کرد.

  • کیل

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
کومار آبیشک 50-11 تورنتو 2021

Keel یک استارت آپ در کانادا است که سال گذشته تأسیس شد و بستری را برای مهاجرت طراحی و ایجاد کرده است تا به مردم در سراسر جهان کمک کند کشوری را که می‌خواهند در آن زندگی کنند، راحت‌تر پیدا کنند و سپس به آن‌ها کمک می‌کند تا در آن کشور مستقر شوند.

مهاجرت می‌تواند فوق‌العاده چالش‌برانگیز باشد، به همین دلیل است که این پلت فرم مهم است. این شرکت در اکتبر 2021 موفق شد از دو سرمایه‌گذار بودجه دریافت کرد.

  • AgriFORCE

صاحبان استارت آپ تعداد اعضای اصلی ناحیه فعالیت سال تأسیس
اینگو مولر، مائورو پنلا 50-11 ونکوور 2017

AgriFORCE یک استارت آپ کانادایی است که به کشاورزان کمک می‌کند تا ابزارهای دیجیتالی برای ایجاد سیستم‌های رشد، هیدروپونیک داخلی و … را ایجاد کنند. در سال 2019 این استارت آپ موفق به تأمین بودجه از یک سرمایه‌گذار انحصاری شد.

سخن آخر

استارت آپ یکی از بیزنس‌های عالی در کانادا است؛ زیرا خود کانادا یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه اقتصاد است که سرمایه‌های بسیار زیادی را جذب نموده و قدرت سرمایه‌گذاری بالایی در طرح‌های مختلف و جدید دارد. از طرفی به دلیل علاقه به پیشرفت خود در تمام زمینه‌ها از ایده‌های نو و پول‌ساز بسیار استقبال می‌کند.

اگر شما نیز ایده خاصی برای شروع یک استارت آپ دارید و می‌خواهید از این طریق به کانادا مهاجرت کنید، می‌توانید از مشاوران مجرب ما در مجموعه مهاجرتی کاناداپاس بهره‌مند شوید تا بهترین انتخاب را در سریع‌ترین زمان ممکن داشته باشید.

سؤالات متداول در مورد نمونه طرح استارت آپ کانادا

آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از 3000 استارت آپ در کانادا وجود دارد.

میانگین سرمایه‌گذاری در کانادا بر اساس منطقه و خود طرح متفاوت است. بااین‌حال، در منطقه تورنتو-واترلو، میانگین بین 500000 تا 4.5 میلیون دلار است که هر دوی این رقم‌ها بالاتر از میانگین جهانی هستند.