برنامه‌های نامزد استانی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP) از طریق روش‌های مختلفی افراد دارای پتانسیل را به این استان جذب می‌کنند. در برنامه‌های نامزد استانی این منطقه، دو روش مهاجرتی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده که شرایط مهاجرت به این استان را برای افرادی که سابقه مالکیت یا مدیریت یک بیزینس دارند، فراهم می‌کنند.

این دو روش، شامل برنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور و برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی می‌شوند که در ادامه، به جزئیات هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت. بنابراین، سرمایه‌گذاری در استان نیوفاندلند و لابرادور هم مانند سایر استان‌های کانادا، باید همراه با کارآفرینی و راه‌اندازی بیزینس باشد و اصطلاحا، امکان سرمایه‌گذاری غیرفعال که فقط با سپرده کردن مبلغ خاصی اقامت داده شود، وجود ندارد.

سرمایه‌گذاری در نیوفاندلند و لابرادور از طریق برنامه کارآفرینان خارجی

برنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور برای آن دسته از افراد خارجی در نظر گرفته شده که قصد دارند به منظور راه‌اندازی، مشارکت و یا خریداری یک بیزینس در این استان زندگی کنند. کارآفرینانی که در این زیرگروه برنامه‌های نامزد استانی نیوفاندلند و لابرادور پذیرفته شوند، مجوز کار یا ورک پرمیت کانادا دریافت خواهند کرد تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی و مدیریت کنند.

متقاضیانی که قصد دارند از طریق این برنامه اقدام کنند، باید حداقل یک سال سابقه مالکیت یک کسب‌ کار و مدیریت فعال آن را داشته باشند. اولین مرحله برای اقدام از طریق این مسیر، ثبت و ارسال اظهار علاقه یا Expression of Interest به اداره مهاجرت نیوفاندلند و لابرادور است.

این نکته حائز اهمیت است که بدانید ارسال EOI به معنی درخواست مهاجرت نیست؛ بلکه فقط راهی برای افراد است تا علاقه و تمایل خود برای دریافت دعوتنامه‌ اپلای را به اداره مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور نشان دهند.

سرمایه‌گذاری در نیوفاندلند و لابرادور از طریق برنامه کارآفرینان خارجی

شرایط سرمایه‌گذاری در نیوفاندلند و لابرادور از طریق برنامه کارآفرینان خارجی

کارآفرینان خارجی باید شرایط زیر را داشته باشند تا واجد شرایط سرمایه‌گذاری در نیوفاندلند و لابرادور از طریق این برنامه باشند.

  1. باید بین ۲۱ تا ۵۹ سال سن داشته باشند.
  2. مدرک زبان CLB 5 و یا معادل آن در یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی
    • برای زبان انگلیسی، مدارک IELTS General و CELPIP General مورد قبول هستند.
    • برای زبان فرانسوی نیز مدرک TEF پذیرفته می شود.
  3. حداقل ۶۰۰ هزار دلار سرمایه شامل دارایی‌های شخصی و اموال بیزینسی که قابل انتقال به نیوفاندلند و لابرادور باشند.
  4. متقاضی باید بتواند حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا از پول خود را برای ایجاد یک کسب و کار در نیوفاندلند و لابرادور با حداقل مالکیت 33.3 درصدی سرمایه‌گذاری کند و یا یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام دهد.
  5. کسب حداقل ۷۲ امتیاز از ۱۲۰ امتیاز ممکن در سیستم امتیازبندی EOI
  6. سابقه مدیریت یا مالکیت یک کسب‌وکار به یکی از دو شکل زیر:
    • حداقل ۲ سال سابقه مدیریت فعال یا مالکیت یک بیزینس (با داشتن حداقل ۲۵ درصد مالکیت) در ۵ سال اخیر
    • یا حداقل ۵ سال سابقه مدیریت ارشد در ۱۰ سال اخیر
  7. تهیه و تظیم بیزینس پلن به همراه کلیه مدارک و مستندات مالی درخواست شده که توسط یک سازمان ثالث هم مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده.
  8. مدرک تحصیلی معادل با دیپلم دبیرستان کانادا (به صورت معادل سازی شده و کسب مدرک ECA) که در زمان ثبت EOI نباید بیشتر از ۵ سال از اخذ آن سپری شده باشد.
  9. متقاضی باید نشان دهد در حین مالکیت و مشارکت در مدیریت کسب و کار محلی خود، قصد دارد به صورت دائم در این استان اقامت و زندگی کند.
  10. بیزینس پیشنهادی، باید برای نیوفاندلند و لابرادور منفعت اقتصادی قابل توجهی داشته باشد و متقاضی باید بتواند پتانسیل آن را برای این موضوع نشان دهد.
  11. متقاضی باید ثابت کند که توانایی ایجاد شغل برای حداقل ۱ نفر از شهروندان کانادایی و یا دارندگان اقامت دائم این کشور که در نیوفاندلند و لابرادور زندگی می‌کنند را دارد.
  12. باید نشان دهد که بیزینس پیشنهادی یک نهاد انتفاعی است که به منظور درآمدزایی راه‌اندازی شده و هدف اصلی آن از انجام بیزینس، کسب سود از طریق فروش کالا و یا ارائه خدمات است. همچنین، نباید جزو مشاغل غیرمجاز استان باشد.
  13. انجام یک سفر کاری اجباری به نیوفاندلند و لابرادور برای بررسی شرایط کار و زندگی قبل از شروع یک کسب و کار جدید و یا خرید بیزینس فعال.
  14. توانایی ارسال EOI به صورت آنلاین قبل از ارسال پرونده به اداره مهاجرت استانی برای مسیر کارآفرینان خارجی.
  15. اخذ دعوتنامه‌ی اپلای از اداره مهاجرت استانی در صورت تایید EOI که به متقاضی اجازه می‌دهد برای مسیر کارآفرینان خارجی اقدام کند.
  16. پرداخت هزینه بررسی پرونده که در این مسیر مهاجرتی ۱۰۰۰ دلار کانادا است.

شرایط سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور در صورت راه‌اندازی بیزینس

همانطور که اشاره شد، متقاضیان باید بتوانند حداقل یک موقعیت شغلی برای شهروندان کانادا و یا دارندگان PR (اقامت موقت) که در نیوفاندلند و لابرادور زندگی می‌کنند، ایجاد کنند. این موقعیت شغلی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • تمام وقت باشد و برای حداقل ۱ سال در نظر گرفته شده باشد.
  • از نظر رده‌ی شغلی و دستمزد، بالاتر از همه‌ی موقعیت‌های شغلی باشد که متقاضی برای خود یا خانواده خود در نظر گرفته. به عبارت دیگر، موقعیت‌های شغلی که برای اعضای خانواده متقاضی و افراد وابسته به وی در نظر گرفته شده‌اند، محاسبه نخواهند شد.
  • مستقیما به کسب و کار مورد نظر مرتبط باشد.
  • در یک سطح با متوسط حقوق و دستمزدهای پرداختی در نیوفاندلند و لابرادور باشد.
شرایط سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور در صورت راه‌اندازی بیزینس

شرایط سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور در صورت خرید بیزینس

در صورتی که متقاضی قصد خرید یک بیزینس فعال دارد، باید همه‌ی شرایط زیر را فراهم کند:

  • باید مدارکی ارائه دهد که نشان دهند برای ایجاد ارزش افزوده به بازار، به اندازه کافی تلاش کرده است.
  • باید یک سفر اجباری به استان داشته باشد تا با مالک یا مالکین کنونی کسب و کار ملاقات حضوری انجام دهد.
  • بیزینس پیشنهادی باید در طی ۵ سال اخیر توسط مالک کنونی خود اداره و مدیریت شده باشد.
  • بیزینس باید در حال انجام و فعال باشد.
  • شرایط استخدام کارکنان کنونی بیزینس (نظیر میزان دستمزد، حقوق، پاداش، مزایا و شرایط قرارداد و…) نباید تغییر کند.

خرید بیزینس در کانادا؛ شرایط مهاجرت به کانادا با خرید بیزینس

شرایط مشارکت در سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور

در صورتی که متقاضیان به هر دلیلی نمی‌توانند به تنهایی در نیوفاندلند و لابرادور سرمایه‌گذاری کنند، امکان مشارکت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری را هم دارند. البته، تعداد شرکا و وضعیت اقامت آن‌ها و میزان سرمایه گذاری، شرایط خاصی دارد که در این بخش به این موارد خواهیم پرداخت.

کارآفرینان خارجی می‌توانند حداکثر ۱۰ شریک داشته باشند (یعنی متقاضی اصلی به همراه ۹ شریک دیگر). شرکای دیگر، می‌توانند خارجی باشند و یا اقامت دائم یا شهروندی کانادا داشته باشند.

در صورتی که خارجی هستند و قصد دارند از طریق این مسیر اقامت دائم کانادا را دریافت کنند، باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا سرمایه گذاری کنند و ۳۳.۳ درصد یا یک سوم از سهام بیزینس را نیز به دست بیاورند یا ۱ میلیون دلار یا بیشتر سرمایه گذاری کنند.

شرکای شرکت کننده در این مسیر مهاجرتی، باید مشارکت فعال خود در امور روزمره‌ی بیزینس پیشنهادی را نیز نشان دهند.

شرایط مشارکت در سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور

شرایط بیزینس پیشنهادی در برنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور

بیزینس پیشنهادی فرد کارآفرین خارجی، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • کلیه الزامات قانونی منطقه‌ای که در آن قرار دارد را داشته باشد.
  • یک نهاد انتفاعی باشد که به منظور درآمدزایی راه‌اندازی شده و هدف اصلی آن از انجام بیزینس، کسب سود از طریق فروش کالا و یا ارائه خدمات باشد.
  • طبق ماده ۲ اصل ۴۰۰ قوانین و مقررات مالیات بر درآمد کانادا که در سال ۱۹۸۵ به تصویب رسیده است، یک کسب و کار دائمی در نظر گرفته شود.
  • مالیات‌هایی که به درآمد کسب و کارهای دائمی در نیوفاندلند و لابرادور تلعق می‌گیرد را پرداخت نماید (صرف نظر از درآمد یا سایر مالیات‌هایی که ممکن است در سایر حوزه‌های قضایی در نتیجه‌ی درآمد به دست آمده یا سایر فعالیت‌های تجاری قابل پرداخت باشد).
  • ضمن اینکه بیزینس باید در مرز استانی نیوفاندلند و لابرادور قرار داشته باشد، متقاضی هم باید در محل دفتر بیزینس قرار داشته باشد و از همانجا کسب و کار را مدیریت کند. مدیریت بیزینس از یک استان، کشور و حتی منطقه دیگری در نیوفاندلند و لابرادور امکان پذیر نیست.
  • پتانسیل ایجاد منفعت اقتصادی قابل توجه برای نیوفاندلند و لابرادور داشته باشد. به عنوان مثال از طریق:
    • افزایش ارزش افزوده تولید یا فرآوری، صادرات، گردشگری، تحقیق و توسعه و تجاری سازی فناوری
    • ایجاد و یا توسعه رویکردهای نوآورانه برای مشاغل سنتی
    • انتقال فناوری و دانش تخصصی به نیوفاندلند و لابرادور
    • ارائه محصولات یا خدمات به یک بازار محلی یا منطقه نسبتا محروم که خدمات کم‌تری دریافت می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری این مقاله را از دست ندهید.

سیستم امتیازبندی برنامه کارآفرینان خارجی

سیستم امتیازبندی برنامه کارآفرینان خارجی، به EOI ارسالی توسط متقاضیان اختصاص یافته است. اداره مهاجرت استان نیوفاندلند و لابرادور از طریق برگزاری قرعه کشی‌های دوره‌ای، به افرادی که EOI آن‌ها امتیاز بیشتری گرفته باشد، دعوتنامه‌ي اپلای یا ITA خواهد داد که با ارسال آن به اداره مهاجرت نیوفاندلند و لابرادور می‌توانند برای برنامه کارآفرینان خارجی و در پی آن اخد ورک پرمیت اقدام کنند.

در واقع، متقاضیان باید فرمی تحت عنوان EOI را تکمیل کنند که حاوی اطلاعات فردی است. بر اساس اطلاعاتی که متقاضیان در فرم EOI خود تکمیل کرده‌اند، به هر یک از شرایط آن‌ها امتیاز خاصی تعلق می‌گیرد. این امتیازها بر اساس سیستم امتیازبندی برنامه کارآفرینی خارجی و معیارهایی که در آن لحاظ شده‌اند، به متقاضیان اختصاص می‌یابد.

در نهایت، مجموع امتیازات دریافتی متقاضیان نشان می‌دهد که آیا واجد شرایط دریافت ITA و ارسال پرونده‌ی کامل خود به اداره مهاجرت نیوفاندلند و لابرادور خواهند بود یا خیر. متقاضیان می‌توانند در ۶ فاکتور امتیاز کسب کنند.

این شش فاکتور، عبارت هستند از مدرک تحصیلی، زبان، سابقه مالکیت بیزینس، اولویت‌های اقتصادی نیوفاندلند و لابرادور، سن و تطبیق پذیری. حداکثر امتیاز این شش فاکتور ۱۲۰ امتیاز است که متقاضیان باید حداقل ۷۲ امتیاز کسب کنند تا واجد شرایط دریافت ITA شوند. میزان امتیاز اختصاص یافته به هر یک از این شش معیار در جدول زیر ذکر شده است:

فاکتور امتیاز
سن ۱۲ امتیاز
زبان ۳۲ امتیاز
تحصیلات ۳۰ امتیاز
سابقه مالکیت بیزینس ۲۴ امتیاز
اولویت‌های اقتصادی نیوفاندلند و لابرادور ۱۲ امتیاز
تطبیق پذیری ۱۰ امتیاز

  • سن

محدوده سنی امتیاز
۲۱ تا ۳۰ سال ۱۰ امتیاز
۳۱ تا ۴۰ سال ۱۲ امتیاز
۴۱ تا ۵۰ سال ۸ امتیاز
۵۱ تا ۵۹ سال ۴ امتیاز
بالای ۶۰ سال ۰ امتیاز
حداکثر امتیاز ۱۲ امتیاز

  •  مدرک زبان

مهارت امتیاز Speaking امتیاز Listening امتیاز Reading امتیاز Writing مجموع امتیاز
CLB 7 و بالاتر ۶ امتیاز ۶ امتیاز ۶ امتیاز ۶ امتیاز ۲۴ امتیاز
CLB 6 ۵.۵ امتیاز ۵.۵ امتیاز ۵.۵ امتیاز ۵.۵ امتیاز ۲۲ امتیاز
CLB 5 ۵ امتیاز ۵ امتیاز ۵ امتیاز ۵ امتیاز ۲۰ امتیاز

 

نکته: متقاضیان می‌توانند با داشتن مدرک CLB 5 به بالا در زبان دوم، ۲ امتیاز به ازای هر مهارت (مجموعا ۸ امتیاز) اضافی نیز کسب کنند.

تحصیلات امتیاز
مدرک دکترا ۲۴ امتیاز
مدرک کارشناسی ارشد ۲۰ امتیاز
سپری کردن یک دوره تحصیلی ۲ ساله و یا بیشتر پس از دبیرستان ۱۵ امتیاز
مدرک معادل با دیپلم دبیرستان کانادا ۱۲ امتیاز
سپری کردن یک دوره تحصیلی ۲ ساله و یا بیشتر بعد از دبیرستان در کانادا ۶ امتیاز
حداکثر امتیاز ۳۰ امتیاز

  •  سابقه مالکیت بیزینس

تمامی متقاضیان باید برای اینکه واجد شرایط کسب امتیازهای اختصاص یافته به این فاکتور باشند، حداقل ۲ سال سابقه مالکیت یک بیزینس در ۱۰ سال اخیر داشته باشند که در طی این مدت حداقل ۲۵ درصد از مالکیت بیزینس به آن‌ها تعلق داشته است. همچنین باید نقش فعالی در مدیریت آن بیزینس ایفا کرده باشند و بر عملکرد کارکنان نظارت کرده باشند.

یا اینکه به جای سابقه مالکیت، می‌توانند بیش از ۵ سال سابقه مدیریت ارشد در ۱۰ سال اخیر داشته باشند. فقط باید توجه کنید که سابقه‌ی مدیریت ارشد باید فقط در مشاغل ناک 0، A یا B (در لیست مشاغل ملی کانادا) کسب شده باشد و به عبارتی، باید جزو مشاغل سطح بالا بوده باشد. برای اثبات این سابقه، می‌توان یک نامه از کارفرمایان سابق ارائه کرد.

میزان سابقه امتیاز
سابقه مالکیت به مدت ۳ سال و یا بیشتر ۱۵ امتیاز
سابقه مالکیت به مدت ۲ یا ۳ سال ۵ امتیاز
سابقه مدیریت ارشد به مدت بیش از ۵ سال ۹ امتیاز
حداکثر امتیاز ۲۴ امتیاز

 

نکته: مدارک قابل اثبات سابقه کار شامل رزومه، جواز کسب، مدارک مالیاتی، نامه مرجع، قراردادهای کاری، سوابق بیمه کارکنان، اوراق خرد یا سوابق حقوق و دستمزد کارکنان، صورت حساب درآمد و مدارک دیگری از این دست می‌شوند.

  •  اولویت‌های اقتصادی نیوفاندلند و لابرادور

اولویت‌های اقتصادی امتیاز
فعالیت در زمینه فناوری، کشاورزی، آبزی پروری یا منابع طبیعی ۸ امتیاز
فعالیت در بخش‌های دیگری به غیر از موارد فوق ۴ امتیاز
فعالیت در مناطق روستایی (خارج از منطقه سینت جان) ۴ امتیاز
حداکثر امتیاز ۱۲ امتیاز

 

  •  تطبیق پذیری

معیار تطبیق پذیری امتیاز
داشتن خویشاوند در نیوفاندلند و لابرادور ۶ امتیاز
سابقه کار در نیوفاندلند و لابرادور به مدت ۲ سال و یا بیشتر ۴ امتیاز
سابقه کار در نیوفاندلند و لابرادور به مدت ۱ تا ۲ سال ۲ امتیاز
حداکثر امتیاز ۱۰ امتیاز

مراحل سرمایه‌گذاری در نیوفاندلند و لابرادور از طریق برنامه کارآفرینان خارجی

متقاضیانی که قصد اقدام از طریق برنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور دارند، باید مراحل زیر را طی کنند:

1- اخذ دعوتنامه اپلای برای برنامه کارآفرینان خارجی

پس از امتیازدهی به EOI از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را گرفته باشند، دعوت می‌شود تا برای برنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور درخواست دهند. بنابراین، ارسال و ثبت EOI به تنهایی، هیچ تضمینی برای این نیست که متقاضی برای اپلای در برنامه کارآفرینی خارجی دعوت خواهد شد. اما در صورتی که دعوتنامه دریافت کنند، باید ددلاین‌های زیر را رعایت کند:

  • ۲۰ روز کاری پس از دریافت دعوتنامه:
    • انتخاب یک سازمان ارائه دهنده‌ی خدمات برای بررسی و تایید میزان دارایی اعلام شده و منشاء آن.
  • ۹۰ روز کاری پس از دریافت دعوتنامه:
    • ثبت پرونده به صورت کامل با کلیه مدارک و مستندات مورد نیاز
    • ارائه کلیه مدارک تکمیلی در صورت درخواست اداره مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور
    • ثبت طرح استقرار کسب و کار
  • ۱۸۰ روز کاری پس از دریافت دعوتنامه:
    • ثبت گزارش تاییدیه دارایی اعلام شده

نکات قابل توجه درمورد طرح استقرار کسب‌وکار

طرح استقرار کسب و کار که در عرض ۹۰ روز پس از دریافت دعوتنامه باید ارسال شود، معمولا شامل موارد زیر است:

  • برنامه متقاضی برای راه‌اندازی کسب‌وکار در راستای همسویی با سیستم امتیازبندی این پروگرم
  • درصد مالکیت سهام و میزان سرمایه گذاری در بیزینس هم برای متقاضی اصلی و هم برای شرکای وی (در صورت وجود)
  • تعهد متقاضی به:
    • حضور فیزیکی در محل کسب و کار و مشارکت مداوم و فعال در مدیریت آن به صورت روزمره
    • ایجاد حداقل ۱ شغل برای شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا که در نیوفاندلند و لابرادور زندگی می‌کنند (به غیر از اقوام خود) در صورت راه‌اندازی یک بیزینس جدید
    • عدم تغییر شرایط کاری کارکنان کنونی بیزینس اعم از میزان حقوق و قرارداد آن‌ها در صورت خریداری یک بیزینس فعال
  • ارائه جزئیات سفر کاری به نیوفاندلند و لابرادور

لازم به ذکر است که مدت زمان پروسه‌ی اخذ دعوتنامه چندان مشخص نیست و کاملا متغیر است. به هر حال، این یک فرایند زمانبر است. عوامل تاثیرگذار در آن، زمان مورد نیاز برای بررسی مدارک پرونده و تعداد درخواست‌های ارسال شده هستند.

ابتدا باید بررسی شود که آیا متقاضیان شرایط اولیه‌ی برنامه کارآفرینان خارجی را دارند یا خیر و سپس، طبق اطلاعاتی که در EOI خود ذکر کرده‌اند، باید به آن‌ها امتیاز داده شود. متقاضیانی که واجد شرایط تشخیص داده نشوند نیز می‌توانند در آینده با فراهم آوردن شرایط مورد نیاز، یک EOI جدید ارسال و ثبت نمایند.

2-  مصاحبه و امضای قرارداد عملکرد تجاری

در این مرحله، متقاضی باید در یک مصاحبه حضوری با مقامات استانی نیوفاندلند و لابرادور شرکت کند. کلیه تدارکات و هزینه‌های مرتبط با این سفر نیز با خود متقاضی است. در صورت موفقیت آمیز بودن این مصاحبه، قراردادی تحت عنوان عملکرد تجاری بین طرفین امضا خواهد شد.

قرارداد عملکرد تجاری، یک توافقنامه حقوقی بین متقاضی با دولت استانی نیوفاندلند و لابرادور است و تعهدات لازم برای نامزد شدن متقاضی برای اخذ اقامت دائم کانادا را نیز مشخص می‌کند.

علاوه بر این، قرارداد عملکرد تجاری هرگونه اطلاعات دیگری که مرتبط با پرونده‌ی متقاضی و شرایط آن باشد را نیز شامل می‌شود. در این رابطه، می‌توانیم به موفقیت بیزینس، مشاغلی که باید ایجاد شود، نقش فعال متقاضی در مدیریت بیزینس، محل بیزینس و موارد دیگری از این دست اشاره کنیم.

3-  اخذ ورک پرمیت و راه‌اندازی بیزینس

اکنون NLPNP یک نامه تاییدیه برای متقاضی صادر خواهد کرد و دستورالعمل‌های لازم برای ارسال درخواست ورک پرمیت به اداره مهاجرت فدرال کانادا را نیز در اختیار وی خواهد گذاشت. پس از موافقت با این درخواست و صدور ورک پرمیت، متقاضی می‌تواند وارد نیوفاندلند و لابرادور شود و ضمن راه‌اندازی بیزینس مورد نظر، مدیریت فعال آن را برعهده بگیرد.

متقاضیانی که موفق به دریافت نامه‌ی تاییدیه شوند، باید در عرض ۶ ماه، با در دست داشتن ورک پرمیت صادر شده توسط IRCC وارد استان شوند. پس از ورود به نیوفاندلند و لابرادور، متقاضیان باید در عرض ۳۰ روز کاری با مقامات استانی ملاقات کنند تا راهنمایی‌ها و اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با راه‌اندازی بیزینس و زندگی در نیوفاندلند و لابرادور در اختیارشان قرار داده شود.

4- اقدام برای اخذ اقامت دائم

متقاضی باید حداقل به مدت یک سال بیزینس جدیدی که راه‌اندازی کرده را انجام دهد تا بتواند برای اقامت دائم درخواست دهد. برای اینکه با درخواست وی موافقت شود، باید در طی این مدت به همراه اعضای خانواده خود در نیوفاندلند و لابرادور اقامت کرده باشند. همچنین، بررسی می‌شود که آیا متقاضی در طی این مدت مفاد قید شده در قرارداد عملکرد تجاری را اجرا کرده یا خیر.

به عنوان مثال، باید سرمایه‌ای که اعلام کرده بود را به این استان انتقال داده باشد. در صورت اجرای قرارداد عملکرد تجاری، متقاضی باید در عرض ۶ ماه از تاریخ نامزدی برای اقامت دائم، نظریه حسابرسی را به همراه گزارش Special Purpose ارائه دهد. نظریه حسابرسی، شامل حسابرسی صورت‌های مالی بیزینس است. در گزارش Special Purpose نیز درمورد موارد زیر اظهار نظر خواهد شد:

  • دوام مالی و پایداری کسب‌وکار و بحث درمورد موضوعات مرتبط که بر توانایی کسب‌وکار برای ادامه فعالیت‌های خود در آینده نزدیک تاثیر می‌گذارد.
  • توصیه‌هایی برای کسب و کار برای بهبود دوام و پایداری آن
  • تعیین هرگونه مشکل، چالش یا نگرانی درمورد حسابرسی صورت‌های مالی
  • بررسی کسب و کار که به عنوان مثال، می‌تواند شامل مواردی نظیر تحلیل مالی، تحلیل بازار و محصول یا تحلیل رقبا باشد.

متقاضی باید در عرض ۶ ماه پس از دریافت Letter of Nomination پرونده خود را به صورت کامل با کلیه اسناد و مدارک لازم، به اداره مهاجرت فدرال کانادا ارسال نماید. بنابراین، الزامات پذیرش فدرال از قبیل گواهی عدم سوء پیشینه و معاینات پزشکی نیز در این مرحله مورد نیاز هستند.

برای مطالعه درباره بهترین کشور برای سرمایه گذاری ایرانیان این مقاله را از دست ندهید.

اخذ اقامت دائم کانادا با سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور

افرادی که واجد شرایط برنامه کارآفرینان خارجی نیستند

  • کسانی که در کشور محل اقامت خود به صورت غیرقانونی زندگی می‌کنند.
  • افرادی که اداره مهاجرت فدرال و یا CBSA (آژانس خدمات مرزی کانادا) آن‌ها را از این کشور اخراج کرده و یا دستور ترک خاک این کشور را برایشان صادر کرده.
  • افرادی که از ورود به کانادا منع شده‌اند.
  • افرادی که شرایط برنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور را ندارند (به عنوان مثال، سرمایه بسیار کمی برای خرید یا راه‌اندازی بیزینس در نظر گرفته‌اند یا مدیریت فعال آن‌ها به صورت روزمره در این بیزینس به اثبات نرسد یا قصد سرمایه‌گذاری غیرفعال بدون مشارکت در مدیریت بیزینس داشته باشند)
  • کسانی که وضعیت اقامت قانونی در کانادا ندارند (مگر اینکه برای تمدید وضعیت خود اقدام کرده باشند)

کسب‌وکارهای غیر مجاز در برنامه کارآفرینان خارجی

  • مشاغلی که از راه دور انجام می‌شوند (چه از استان‌های دیگر کانادا و یا خارج از این کشور).
  • مشاغلی که در زمینه اجاره، سرمایه گذاری و اجاره املاک فعالیت می‌کنند.
  • ساخت و ساز، توسعه، کارگزاری املاک و مستغلات، کارگزاری بیمه یا کارگزاری تجاری؛ مگر اینکه متقاضی بتواند ثابت کند کسب‌وکار خود در یکی از این زمینه‌ها سود قانع کننده‌ای برای استان دارد و بتواند توانایی خود را در مدیریت عملیات روزانه کسب‌وکار نشان دهد.
  • خدمات تخصصی و حرفه‌ای یا اپراتورهای تجاری خوداشتغال که نیاز به مجوز یا اعتبار دارند.
  • پرداخت وام روزانه، نقدینگی چک، چنج کردن پول و دستگاه‌های ATM
  • بنگاه‌های رهن
  • شرکت تاکسیرانی
  • کسب‌وکارهای خانگی؛ مگر اینکه متقاضی بتواند ثابت کند که این بیزینس برای استان منفعت اقتصادی در پی خواهد داشت.
  • مشاغل مرتبط با تولید، توزیع یا فروش محصولات یا خدمات مستهجن یا جنسی
  • کسب‌وکارهایی که برای درآمدزایی راه‌اندازی نمی‌شوند.
  • سرمایه‌گذاری در بیزینس‌هایی که عمدتا به منظور درآمدزایی غیرفعال فعالیت می‌کنند.
  • مشاغلی که عمدتا به منظور کسب درآمد از سرمایه‌گذاری مانند بهره، سود سهام یا سود سرمایه فعالیت می‌کنند.
  • کسب‌وکارهایی که صرفا بر اساس دادن پورسانت به کارکنان خود فعالیت می‌کنند.
  • هر نوع کسب و کار دیگری که به هر شکلی باعث بدنامی دولت نیوفاندلند و لابرادور و اداره مهاجرت استانی آن می‌شود.

درباره فرصت های سرمایه گذاری در کانادا این مقاله را بخوانید.

سرمایه‌گذاری در نیوفاندلند و لابرادور از طریق برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی

در صورتی که فارغ‌التحصیل دانشگاه مموریال نیوفاندلند و لابرادور و یا کالج آتلانتیک شمالی هستید و یک بیزینس محلی راه‌اندازی و خریداری کرده‌اید که خودتان هم حداقل به مدت یک سال به طور مداوم در امور روزمره‌ آن مشارکت کرده‌اید، برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نیوفاندلند و لابرادور مسیر مناسب شما برای اخذ اقامت دائم کانادا است.

شرایط برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی

متقاضیان برای اینکه واجد شرایط این پروگرم باشند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • حداقل ۲۱ سال سن
  • ارائه طرح تداوم کسب و کار به همراه اسناد و مدارک مالی که توسط یک ارائه دهنده‌ی خدمات ثالت معتبر و مورد تایید دولت استانی تایید شده‌اند (مسئولیت پرداخت هزینه‌های مربوط به اخذ این مدارک به عهده متقاضیان است).
  • مدرک دانشگاهی و یا حداقل ۲ سال سابقه تحصیل به صورت تمام وقت در یکی از مراکز آموزشی معتبر نیوفاندلند و لابرادور که در زمان ثبت EOI بیشتر از ۲ سال از اخذ آن سپری نشده باشد.
  • مجوز کار پس از تحصیل یا Post graduate work permit معتبر
  • راه‌اندازی و یا خریداری بیزینسی که پتانسیل جذب منفعت اقتصادی برای نیوفاندلند و لابرادور دارد.
  • متقاضی باید در محدوده استان نیوفاندلند و لابرادور اقامت و زندگی کند و در مدیریت امور روزمره بیزینس نقش فعال داشته باشد.
  • حداقل ۱ سال سابقه مداوم مدیریت فعال و یا مالکیت بیزینس کنونی خود (با مالکیت ۳۳.۳ درصد سهام) داشته باشد.
  • باید ثابت کند که توانایی ایجاد حداقل ۱ موقعیت شغلی برای ساکنین بومی نیوفاندلند و لابرادور که اقامت دائم کانادا دارند و یا شهروند این کشور هستند را دارد.
  • باید نشان دهد که بیزینس پیشنهادی یک نهاد انتفاعی است که به منظور درآمدزایی راه‌اندازی شده و هدف اصلی آن از انجام بیزینس، کسب سود از طریق فروش کالا و یا ارائه خدماتِ مجاز است. همچنین، نباید جزو مشاغل غیرمجاز استان باشد.
  • مدرک زبان حداقل CLB 7 و یا معادل آن
  • ثبت و ارسال Expression of Interest به صورت آنلاین
  • دریافت دعوتنامه‌ی اپلای از اداره مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور
  • متقاضیانی که قصد حمایت از توسعه اقتصادی منطقه‌ای یا تمرکز بر صنایع یا بخش‌های پرتقاضا را دارند (مانند کشاورزی، آبزی پروری، فناوری، منابع طبیعی) در اولویت قرار خواهند گرفت.
  • پرداخت هزینه بررسی پروند (۲۵۰ دلار کانادا)

به غیر از موارد فوق، سایر شرایط مورد نیاز برای سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور از طریق برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی، اعم از شرایط اضافی در صورت خرید یا راه‌اندازی بیزینس، سیستم امتیازبندی، مراحل، بیزینس‌های غیر مجاز و… مشابه برنامه کارآفرینان خارجی است که به طور مفصل در این مطلب به آن پرداختیم.

مقایسه سرمایه‌گذاری در کانادا و آمریکا؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

کلام آخر

برنامه کارآفرینان خارجی و کارآفرینی فارغ‌التحصیلان در نیوفاندلند و لابرادور، برای آن دسته از افرادی که حداقل ۲ سال سابقه کارهای مدیریتی در پنج سال اخیر دارند، در نظر گرفته شده است که قصد دارند از سرمایه خود برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا خرید یکی از کسب‌وکارهای فعال در این استان استفاده کنند. متقاضیان سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور باید با داشتن بیزینس پلن، برای توسعه اقتصاد این استان و شکوفایی آن تلاش کنند. در ازای این تلاش، مجوز کار کانادا را به دست خواهند آورد که بسته به شرایط خود متقاضی، معمولا پس از یک سال امکان تبدیل آن به اقامت دائم فراهم خواهد شد.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه مهاجرتی یا سایر برنامه‌های مهاجرتی کشور کانادا با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس در ارتباط باشید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

راه اندازی بیزینس در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور

به طور مستقیم، خیر. در واقع، متقاضیان می‌توانند ابتدا با مجوز کار یا ورک پرمیت به همراه اعضای خانواده خود وارد کانادا شوند و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند. پس از حدود یک سال از راه‌اندازی کسب‌وکار در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

زمانی که برای خریداری یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید در این استان به متقاضی مجوز کار داده می‌شود، وی باید یک قرارداد با مقامات این استان امضا کند. این قرارداد، حاوی شرایط و الزاماتی است که متقاضی باید در کسب‎وکار خود رعایت کند. این شرایط، می‌توانند شامل اشتغال‌زایی برای دارندگان اقامت دائم یا شهروندان کانادایی ساکن نیوفاندلند و لابرادور باشند. در صورتی که متقاضی به کلیه تعهداتی که در قرارداد امضا شده با دولت استانی نیوفاندلند و لابرادور ذکر شده پایبند باشد، واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا خواهد شد.

خیر. خوشبختانه، در برنامه‌های کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور، سودهی یا ضرردهی کسب‌وکار تاثیری در واجد شرایط بودن برای اخذ اقامت دائم کانادا ندارد. در واقع، همین که متقاضی نشان دهد برای عمل به تعهدات خود نهایت تلاشش را به کار گرفته، کفایت می‌کند. البته، شرایط ورشکستگی باید خارج از کنترل متقاضی به وجود آمده باشد.

مهم‌ترین شرط برای سرمایه‌گذاری در نیوفاندلند و لابرادور، داشتن سرمایه کافی به مبلغ ۶۰۰ هزار دلار و حداقل ۲۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری برای خرید یک بیزینس فعال یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید است. علاوه بر این، متقاضی باید حداقل ۲ سال سابقه کار مدیریتی در ۵ سال اخیر داشته باشد و بتواند برای حداقل یک نفر از شهروندان یا دارندگان اقامت دائم کانادا اشتغال‌زایی کند.

سرمایه‌گذاری متقاضی باید منجر به تصاحب حداقل ۳۳.۳ درصد از سهام کسب‌وکار مورد نظر شود و وی باید بتواند حداقل ۷۲ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را در سیستم امتیازدهی برنامه‌های کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور به دست بیاورد. مدرک زبان حداقل CLB 5 و مدرک تحصیلی حداقل دیپلم (به صورت معادل سازی شده) نیز جزو سایر شرایط مورد نیاز برای سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور هستند.

بله، برنامه‌های کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور امکان مشارکت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری را هم به متقاضیان می‌دهند. حداکثر ۱۰ نفر می‌توانند در یک پروژه مشارکت کنند که می‌توانند جزو شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا یا افراد مهاجر باشند. شرایط مشارکت در این پروژه‌ها این است که شریک مورد نظر باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری کند و حداقل ۳۳.۳ درصد از سهام کسب‌وکار مورد نظر را تصاحب کند. اگر سهام وی کم‌تر از این مقدار باشد، باید یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

افرادی که در کشور خود به صورت قانونی اقامت ندارند، کسانی که ورود آن‌ها به کانادا منع شده باشد، در صورت حضور در کانادا وضعیت اقامت معتبری نداشته باشند و واجد شرایط هیچ یک از برنامه‌های سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی در نیوفاندلند و لابرادور نباشند.

اگر منظور از ویزای سرمایه‌گذاری نیوفاندلند و لابرادور، همان مجوز کار کانادا باشد، دریافت آن یک هزار دلار هزینه دارد که بابت بررسی پرونده متقاضیان دریافت می‌شود.