استان نیوفاندلند و لابرادور یکی از کوچک ترین و کم جمعیت ترین استان های کشور کانادا است. این استان را می توان به عنوان شرقی ترین استان کشور کانادا معرفی کرد. این استان از غرب با استان کبک همسایه است و سایر مرزهای این استان به آب های آزاد راه دارد. سنت جانز مهم ترین شهر در نیوفاندلند و لابرادور است و به عنوان مرکز سیاسی این استان نیز شناخته می شود.

  • کشور: کانادا  
  • بزرگترین شهر: سنت جونز
  • مساحت کل: ۴۰۵٬۲۱۰ کیلومتر مربع (۱۵۶٬۴۵۳ مایل مربع)
  • زبان رسمی: انگلیسی

پس از آن که مدت ها نرخ رشد جمعیتی در استان منفی بود، سرانجام در سال 2016 نرخ رشد جمعیت در این استان مثبت شد. نکته جالب در این خصوص آن است که برنامه های منظم و برنامه ریزی شده در حوزه آتلانتیک این استان را به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت کاری حتی بدون مدرک دانشگاهی تبدیل کرده است.

هزینه های مقرون به صرفه زندگی و همچنین بازار کار مناسب در این استان سبب شده است تا در این مقاله به صورت مفصل به بررسی شرایط استان نیوفاندلند و لابرادور بپردازیم. شما عزیزان می توانید به منظور کسب اطلاعات جامع در خصوص مهاجرپذیرترین استان های کانادا با ما در ارتباط باشید.

نگاهی اجمالی به استان نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند و لابرادور شرقی ترین استان کشور کانادا است و با مساحتی بالغ بر 405720 کیلومتر مربع دهمین استان کانادا از نظر وسعت است. این استان تنها 4.1% از مساحت کلی کانادا را تشکیل داده است و 7.7% از مساحت این استان را سطح آبی تشکیل داده است.

بر اساس سرشماری عمومی کانادا در سال 2016، جمعیت این استان 519716 نفر اعلام شده است اما در سال 2020، مطالعات نشان می دهد که جمعیت این استان در حدود 2000 نفر افزایش یافته و به 522103 نفر رسیده است. نمودار زیر تحولات جمعیتی این استان طی سال گذشته را نشان می دهد.

تحولات جمعیتی نیوفاندلند و لابرادور در سال 2019 و 2020

اگرچه نرخ رشد جمعیتی در استان تا سال از سال 2011 تا 2016 مثبت اعلام شده بود اما به نظر می رسد روندی که از ابتدای 1990 برای کاهش جمعیت این استان پیش آمده بود همچنان ادامه دارد و در سال 2020 نیز جمعیت این استان در حال کاهش بوده است. سنت جونز با 108860 نفر جمعیت پرجمعیت ترین شهر این استان است.

از نظر آب و هوایی نیز نیوفانلند و لابرادور یکی از بهترین استان های کانادا برای زندگی است. از نظر پاکیزگی هوا می توان این استان را یکی از بهترین مناطق کانادا معرفی کرد. آب و هوای این منطقه بسیار معتدل است و به همین دلیل شهروندان به ندرت دچار مشکل می شوند. آب و هوای این استان در تابستان در حدود 16 درجه سانتی گراد است و در زمستان نیز میانگین هوا به 0 درجه سانتی گراد می رسد. در برخی از مواقع در تابستان ها درجه حرارت به 25 درجه می رسد.

بررسی هزینه های زندگی در نیوفاندلند و لابرادور

بر کسی پوشیده نیست که هزینه های زندگی در هر شرایطی بسیار حائز اهمیت است و اهمیت این موضوع برای افرادی که قصد تحصیل را دارند به مراتب بیش تر خواهد بود چراکه آن ها به طور کلی دسترسی به منابع مالی ثابت ماهیانه نخواهند داشت و باید با استفاده از پس اندازهای قبلی خود هزینه های زندگی را تامین کنند مگر آنکه بتوانند حین تحصیل مشغول به کار نیمه وقت شوند. دلیل این صحبت آن است که حداقل دستمزد در کانادا به طور کلی به گونه ای تنظیم شده است که همه شهروندان توان پرداخت هزینه های زندگی خود از طریق کار را داشته باشند.

در جدول زیر به بررسی هزینه های زندگی در استان نیوفاندلند و لابرادور خواهیم پرداخت. به همین منظور دو شهر سنت جونز و گرند فالز ویندسور را انتخاب کرده ایم. هزینه های ارائه شده در رابطه با این کالاهای مختلف به گزارش سایت numbeo اعلام شده است.

بررسی هزینه های زندگی در استان نیوفاندلند و لابرادور

علاوه بر هزینه های ذکر شده، هزینه مهم دیگری که باید آن را در نظر داشت، هزینه های مربوط به اجاره مسکن است. هزینه اجاره یک ملک با یک اتاق خواب در مرکز شهر گرند فالز ویندسور 1200$ دلار کانادا در ماه ارزیابی می شود و هزینه خانه ای مشابه خارج از مرکز شهری، 1000$ دلار کانادا است. از طرف دیگر هزینه اجاره یک ملک با سه اتاق خواب در مرکز این شهر حدود 1600$ و خارج از مراکز شهری حدود 1400$ دلار کانادا است.

در سنت جونز برای یک خانه با یک اتاق خواب در مرکز شهر، می توان انتظار هزینه ای حدود 800 تا 1200$ دلار کانادا را داشت. هزینه خانه ای مشابه در سایر نقاط شهر حدود 650 تا 950$ دلار کانادا است. برای اجاره خانه ای با سه اتاق خواب در شهر سنت جونز نیز باید انتظار هزینه ای در حدود 1100 تا 2000$ دلار کانادا را داشت.

همه چیز درباره شرایط تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور

یکی از مهم ترین موضوعاتی که مهاجران پیش از مهاجرت باید به آن توجه داشته باشند، موضوع آموزش است. آموزش در کانادا از سنین کودکستان آغاز می شود و تا پایان دوره دکتری در دانشگاه ادامه پیدا می کند. از جمله موضوعاتی که در آموزش در کانادا بسیار مورد اهمیت است، فراهم کردن سلامت روانی و جسمانی کودکان در طول تحصیل است.

تحصیل در استان نیوفاندلند و لابرادور در مدرسه نیز برای شهروندان خارجی ممکن است. برای اخذ پذیرش از مدرسه، ابتدا باید مشخص کنید که در کدام مدرسه قصد تحصیل دارید و مستقیما با همان مدرسه در ارتباط باشید و پذیرش خود را دریافت کنید. اگر برای مدت بیش از 6 ماه قصد تحصیل دارید، باید حتما اجازه تحصیل را نیز دریافت کنید.

کودک از 4 سالگی اجازه دارد که وارد کودکستان شود. در این دوره آموزشی کودکان به خوبی آماده می شوند تا بتوانند پس از ورود به مدرسه پذیرای دروس در این مقطع تحصیلی شوند. طول دوره تحصیل در مدارس استان نیوفاندلند و لابرادور 12 سال است. در رابطه با هزینه های تحصیل در این استان باید گفت که والدین باید هزینه های خرید مایحتاج اولیه تحصیل مانند وسایل نوشتن، کاغذ، کتاب های تمرین و غیره را خرید کنند. هزینه های اردوی آموزشی، اجاره تجهیزات موسیقی، لباس مدرسه و امثال آن نیز به عهده دانش آموز است.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند را می توان تنها دانشگاه این استان معرفی که در سال 2021، به گزارش QS جایگاه 701 تا 750 را در میان دانشگاه های برتر جهان بدست آورده است. اگرچه جایگاه علمی این دانشگاه به نسبت بسیاری از دانشگاه های کانادا مناسب به نظر نمی رسد اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه به مراتب ساده تر است.

کالج آتلانتیک شمالی نیز که در سال 1997 به افتتاح رسیده است یکی از معتبرترین کالج های موجود در این استان است که در شهر کوچک استفن ویل با جمعیت کمتر از 10000 نفر بنا شده است. هزینه تحصیل در این کالج نیز بسیار مقرون به صرفه و در حدود 7500 تا 10000$ دلار آمریکا است.

همه چیز درباره کار در نیوفاندلند و لابرادور

از آن جا که نیوفاندلند و لابرادور یکی از استان های منطقه آتلانتیک است، بسیاری با استفاده از برنامه منطقه آتلانتیک تلاش می کنند تا خود را به این استان برسانند. بر اساس قوانین کار در این استان، همه افراد 15 تا 64 ساله، جز افرادی هستند که می توانند در این استان کار کنند. نیروی کار اما افرادی هستند که سن آن ها بیش از 15 سال است و به دنبال کار می گردند.

بر اساس اعلام رسمی این استان، 222100 نفر از جمعیت این استان آماده به کار هستند اما نرخ بیکاری در این استان 12.5% است. 15861 تجارت فعال در این استان وجود دارد که می توانند جایگاه مناسبی برای شروع کار باشند. بر اساس قوانین جدید کار در نیوفاندلند و لابرادور، میزان دستمزد کار ساعتی در این استان 50 سنت افزایش پیدا کرده است و به 12.15$ دلار کانادا رسیده است. دستمزد هر ساعت اضافه کاری در این استان نیز 1.5 برابر هر ساعت کار عادی است. با این وجود زمانی که به متوسط درآمد هفتگی در این استان توجه شود، به طور متوسط هر فرد 1103$ دلار کانادا در هفته درآمد دارد که بالاتر از حداقل دستمزد تعیین شده است.

زبان رسمی در نیوفاندلند و لابرادور

زبان رسمی که در ادارات و روابط اجتماعی باید به آن مسلط باشید، انگلیسی است. البته گویش مردم در ایالت نیوفاندلند و لابرادور با سایر ایالات کمی تفاوت دارد؛ طوری که در کانادا گفته می‌شود که مردم در ایالت نیوفاندلند به زبان انگلیسی البته با گویش نیوفاندلندی صحبت می‌کنند.

مکان های دیدنی در استان نیوفاندلند و لابرادور

اگر قصد مهاجرت توریستی به کانادا را دارید و طبیعت الهام بخش شماست، تماشای نیوفاندلند و لابرادور را حتما در برنامه خود جای دهید. با توجه به آن که این استان تنها از یک سمت با کبک مرز مشترک دارد، مرز آبی این استان سواحل بی نظیری را ساخته است.

پارک ملی گروس مورن (Gros Morne National Park) یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در نیوفاندلند و لابرادور است. این پارک که مساحتی تقریبا معادل 1800 کیلومتر مربع دارد مکانی بسیار زیبا برای تفریحات مختلف است چرا که شما می توانید پیاده روی، تپه نوردی، قایق سواری، صخره نوردی و طبعیت گردی را در این پارک تجربه کنید.

منطقه تاریخی و ملی خلیج سرخ (Red Bay National Historic Site) یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی است. در این منطقه شکار نهنگ همچنان رایج است و شما نیز می توانید این فرصت را تجربه کنید. کایاک سواری و پیاده روی های طولانی در طبیعیت نیز در این منطقه بسیار رایج است.

اگر به ماهیگیری علاقه مند هستید، تویلینگیت (Twilingate) را فراموش نکنید. در این منطقه شما می توانید با استفاده از قایق های کرایه ای در دل آب های آزاد ماهیگیری کنید و وعده غذایی خود را تهیه کنید. تماشای نهنگ ها نیز در این منطقه برای بسیاری از مسافران جذابیت ویژه ای دارد. جشنواره های بزرگ ماهیگیری در این جزیره در آخرین هفته ماه جولای برگزار می شود و در صورتی که در این منطقه حضور دارید، برنامه خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

پارک بنرمن در سال 1891 افتتاح شده است و امروزه می توان بناهای تاریخی فراوان، زمین بیسبال، محوطه سبز، زمین بازی و استخر عمومی را در این پارک مشاهده کرد. فستیوال های بسیار زیادی نیز در این پارک برگزار می شود.

یادبود شاهد ساکت (Silent Witness Memorial) یک مجسمه دل پارکی در نزدیکی شهر گندر است که به یاد 256 مسافر حادثه سقوط هواپیما در سال 1985 ساخته شده است. این مجسمه دو کودک و یک فرد بالغ را در کنار هم نشان می دهد که دست در دست هم به محل یافتن لاشه هواپیما نگاه می کنند.

از دیگری مکان های دیدنی نیوفاندلند و لابرادور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تپه هیل در سنت جانز
  • پارک پیپی در سنت جانز
  • فانوس دریایی دماغه اسپیر در سنت جانز
  • رودخانه بروک غربی در نوریس پوینت
  • منطقع حفاظت شده میستکین پوینت
  • موزه هوانوردی اطلس شمالی در گندر
  • پارک کابز پاوند روتری در گندر
فانوس دریایی دماغه اسپیر در سنت جانز استان نیوفاندلند و لابرادور

هر فرد با توجه به شرایط خود منطقه ای را برای مهاجرت انتخاب می کند و در تلاش است تا مسیر رسیدن خود به آن منطقه را برای خود هموار سازد. نیوفاندلند و لابرادور می تواند برای بسیاری منطقه ورود جذابی باشد اما باید پیش از هر اقدام، از امکان پذیری مهاجرت به کانادا با توجه به رزومه شخصی اطمینان حاصل کرد.

همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت به کانادا از آمادگی کامل برای راهنمایی شما در این رابطه برخوردار هستند ضمن آن که شما می توانید در صورت امکان، پروسه مهاجرتی خود را به وکلای ما بسپارید تا شانس دریافت ویزای شما را به حداکثر برسانند.

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس از شما دعوت میکند، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل کرده، سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر بفرمایید.

پرسش های مربوط به استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا

هزینه تحصیل در این دانشگاه نیز به مراتب برای دانشجویان خارجی بیش تر از دانشجویان کانادایی است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این دانشگاه برای 30 واحد درسی باید 11460$ دلار کانادا پرداخت کنند. دانشجویان کانادایی برای تحصیل در این دانشگاه برای 30 واحد درسی باید 3300$ دلار کانادا پرداخت کنند و دانشجویان ساکن نیوفاندلند تنها 2550$ دلار کانادا برای این واحد های درسی پرداخت می کنند.

سنت جونز پایتخت و بزرگ‌ترین شهر استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا است. سینت جانز یکی از قدیمی‌ترین و شرقی‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است که بر زندگی اقتصادی و فرهنگی استان نیوفاندلند و لابرادور تسلط دارد. این بندر مهم مرکز تجاری و صنعتی جزیره نیوفاندلند و قطب ماهیگیری آن است.

آب و هوای نیوفاندلند معتدل بوده و در تابستانها معمولا از ۲۱ درجه سانتیگراد فراتر نمی رود در زمستانها نیز به ندرت پیش می آید در سردترین ماه سال دمای مرکز این استان از ۱۰- کمتر شود.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link