کانادا یکی از 10 کشور بزرگ اقتصادی در دنیا محسوب می‌شود که علاوه بر جمعیت رو به رشدی که دارد و با توجه به ارتباط گسترده خود با بازارهای پرمصرف جهانی، می‌تواند یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری خارجی باشد. ازجمله این سرمایه‌گذاری‌های سودآور می‌توان به ثبت شرکت در کانادا، کارآفرینی، استارت آپ کانادا و همچنین سرمایه‌گذاری به روش‌های دولتی یعنی سپردن سرمایه به دولت و گرفتن سود آن اشاره نمود.

سرمایه‌گذاری در کانادا

همه سرمایه‌گذاری‌ها در کانادا نمی‌توانند در اخذ اقامت دائم از این کشور به شما کمک کنند و اگر یکی از اهدافتان برای سرمایه گذاری در کانادا گرفتن اقامت است باید حتماً از قبل با یک مشاوره اخذ اقامت در این زمینه مشورت نمایید.

به‌عنوان‌مثال، اگرچه سرمایه‌گذاری در زمینه ملک یکی از سرمایه‌گذاری‌های مطمئن و سودآور در کانادا محسوب می‌شود، ولی نمی‌تواند شرایط اقامت دائم را برای شما در این کشور فراهم نماید.

ریسک سرمایه‌گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا، یکی از پرطرفدارترین سرمایه گذاری ها در جهان محسوب می شود اما حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در کانادا چه مقدار است؟

آیا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کانادا ایمن هستند؟

اگر قصد مهاجرت به کانادا و سرمایه‌گذاری در این کشور را دارید دیگر نباید نگران باشید، زیرا گزینه‌های متعددی در اختیار دارید که به شما کمک می‌کند سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهید که بازده بالایی برای شما داشته باشد.

ما در مورد سرمایه‌گذاری‌هایی صحبت می‌کنیم که علاوه بر سودآوری بسیار خوب، ریسک کمی هم داشته باشند و این اطمینان را در شما حاصل نمایند که بازگشت سرمایه شما به‌طور مناسب انجام خواهد شد؛ بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاری‌هایی که در حال حاضر توسط مهاجران مختلف در کانادا انجام می‌شوند شامل سرمایه‌گذاری‌های ایمن و با ریسک پایین می‌باشند.

وقتی ریسک یک سرمایه گذاری پایین باشد، احتمال از بین رفتن سرمایه یا کم‌ارزش شدن آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و بخصوص برای مهاجرانی که هنوز با فراز و نشیب سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی مانند کانادا به‌طور کامل آشنا نیستند، بسیار مناسب هستند.

معمولاً این نوع سرمایه‌گذاری‌ها بازده کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های با ریسک بالاتر دارند ولی برای سرمایه‌گذارانی مناسب است که می‌خواهند از سرمایه خود محافظت کنند و به دنبال رشد تصاعدی آن نیستند.

بنابراین شما می‌توانید یک سری فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار مطمئن در کانادا داشته باشید که احتمال از دست دادن سرمایه اولیه در آن‌ها بسیار پایین است و در کنار آن بازده خوبی هم دارند و ارزش پول شما کم نمی‌شود.

هیچ پاسخ یکسانی برای سؤال بهترین فرصت سرمایه گذاری در کانادا وجود ندارد،  زیرا پاسخ این سؤال به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر نمی‌توانید به‌تنهایی تصمیم بگیرید، به سوالات زیر پاسخ دهید، ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس، شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

بهترین فرصت های سرمایه گذاری در کانادا

بهترین فرصت های سرمایه گذاری در کانادا

شما می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های با ریسک بالا اعم از خرید بیزینس مانند خرید یک کافه، خرید یک خشک‌شویی، خرید رستوران و … یا راه‌اندازی کارخانه، فروشگاه و مواردی ازاین‌دست را نیز انجام دهید که نیازمند بررسی‌های بسیار دقیق و البته سرمایه اولیه بالایی می‌باشد.

به‌علاوه در صورت تصمیم برای انجام این نوع سرمایه‌گذاری‌ها شما باید قدرت ریسک‌پذیری بسیار بالایی داشته باشید و از طرفی قبل از انتخاب روش مناسب تحقیقات بسیار گسترده‌ای انجام دهید.

در این زمینه می‌توانید از کارشناسان مجرب ما نیز که شناخت کاملی به شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا دارند استفاده کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بهترین بیزینس‌ها در کانادا

برای اینکه بیشتر با فرصت‌ های سرمایه‌گذاری در کانادا با ریسک بالا ولی سودآوری بسیار خوب، آشنا شوید، بهترین بیزینس‌ در کانادا را در زیر برایتان شرح خواهیم داد.

  • حمل و نقل و ذخیره‌سازی

یکی از پربازده‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری عالی در کانادا را می‌توان در زمینه حمل و نقل و ذخیره‌سازی دانست. زیرا این کشور هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ اقتصادی بسیار گسترده است و روز به روز هم از این نظر رشد می‌کند.

در نتیجه سرمایه گذاری برای حمل و نقل کالا، انبارداری، ذخیره سازی محصولات مانند داشتن یخچال های نگه داری بزرگ می‌تواند بسیار پرسود باشد.

شاید تعجب کنید اگر بدانید حتی کسب و کارهای کوچکی که در زمینه حمل و نقل در کانادا شروع به کار کرده‌اند، ماهیانه حداقل 27900 دلار کانادا درآمد دارند. شرکت‌های حمل و نقل بزرگ در کانادا که یکی از معروف‌ترین آن‌ها Energy Transportation Group است و در تمام زمینه‌های حمل و نقل اعم از حمل و نقل بار از طریق اقیانوس، ریلی، جاده ای و هوایی کاملا به صورت تخصصی کار می‌کند، نیز درآمدی بین ۵۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون در سال به دست می‌آورد.

  • پشتیبانی کسب و کار و همچنین مدیریت

از دیگر فرصت های سرمایه گذاری خوب در کانادا می‌توان به خدمات پشتیبانی کسب و کار و مدیریت اشاره نمود. کسب و کارهای کوچک تا متوسط در این زمینه سالیانه حداقل 300 هزار دلار کانادا درآمد دارند که درآمد قابل توجهی است.

یکی از شرکت‌های معروف کانادا در این رابطه People Store Staffing Solutions است که خدمات پرسنل و منابع انسانی را به شرکت‌های مختلف ارائه می دهد و در سال  بین ۲۰ میلیون تا ۵۰ میلیون دلار درآمد ایجاد می‌کند.

  • ساخت و ساز، خرید املاک و مستغلات

یکی از مطمئن‌ترین بیزینس‌های سودآور در کانادا خرید ملک و ساخت و ساز است. کسب و کارهای کوچک تا متوسطی که در این زمینه در کانادا مشغول به کار هستند، سالیانه حداقل بین 400 الی 450 هزار دلار کانادا درآمد دارند.

همچنین افرادی که بصورت مبتدی یا یک کسب و کار کوچک در خرید و فروش املاک کار می‌کنند، سالانه حداقل بین 180 الی 190 هزار دلار درآمد دارند. می‌توان طبق گزارشات خود کانادا گفت بیش از ۸۰ درصد از بیزینس‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، با سوددهی خوبی همراه است.

همچنین شرکت‌های بزرگ فعال در بیزینس‌های ساخت و ساز مانند Gillam group در آنتاریو سالانه حداقل بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار درآمد ایجاد می‌کند.

  • اسکان و غذا

غذا یکی از مهمترین فرصت های سرمایه گذاری در بسیاری از کشورهای دنیاست، زیرا هرچقدر هم تورم بالا باشد و افراد بتوانند برخی موارد غیرضروری را از سبد کالای خود حذف کنند، نمی‌توانند غذا را حذف کنند.

به همین دلیل یک سرمایه گذاری است که اگر به درستی و با برنامه ریزی انجام شود، قطعا سود بسیار خوبی دارد. بحث سرمایه گذاری در زمینه اسکان نیز به دلیل گستردگی کانادا، تعداد زیاد دانشجویان، مهاجرانی که برای کار به این کشور می‌آیند و … بسیار پر رونق است و می‌تواند سوددهی بالایی برایتان داشته باشد.

به‌عنوان مثال شرکت بزرگ CanaDream که  در این زمینه فعالیت می‌کند، بین 20 تا 50 میلیون دلار درآمد سالیانه دارد که بسیار قابل توجه است.

خرید بیزینس و ثبت شرکت یا دریافت ویزای استارتاپ کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

به سوالات زیر پاسخ دهید، ما شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

حداقل سرمایه برای سرمایه‌گذاری در ایالت‌های مختلف کانادا

بسته به اینکه می‌خواهید در کدام شهر سرمایه گذاری انجام دهید برای این کار نیاز به یک حداقل سرمایه دارید. اگر بخواهیم حداقل سرمایه مناسب در سال 2023 در برخی از ایالت‌های محبوب کانادا را بررسی کنیم، طبق جدول زیر خواهد بود:

حداقل سرمایه گذاری در کانادا به دلار مبلغ مناسب به دلار کانادا نام ایالت
1 میلیون و 200 هزار 2 میلیون کبک
300 هزار 500 هزار آلبرتا
300 هزار (در شهرهای کوچک 200 هزار) 550 هزار ساسکاچوان
200 هزار (در شهرهای کوچک 100 هزار) 600 هزار بریتیش کلمبیا
200 هزار (تورنتو 600 هزار) 400 هزار (تورنتو 800 هزار) انتاریو
250 هزار (شهرهای کوچک 150 هزار) 500 هزار منیتوبا
150 هزار 600 هزار نوا اسکوشیا

درباره برنامه های سرمایه گذاری ۱۰۰هزار دلاری کانادا و سرمایه گذاری ۲۰۰هزار دلاری کانادا این مقالات را مطالعه کنید.

نحوه انتخاب بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کانادا

نحوه انتخاب بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کانادا

بخش دشوار قبل از سرمایه گذاری، انتخاب بهترین گزینه برای شماست؛ بنابراین، شما باید 3 عامل را برای انتخاب بهتر در نظر بگیرید که عبارت‌اند از:

  • وضعیت مالی

شرایط مالی شما اولین چیزی است که در هنگام انتخاب روش سرمایه‌گذاری باید در مورد آن بررسی‌های لازم را انجام دهید؛ بنابراین، باید از خود بپرسید که چه مقدار پول برای سرمایه‌گذاری دارید و آیا می‌توانید از پس روش سرمایه گذاری موردنظر برآیید یا خیر؟ پس، اگر مقدار سرمایه محدودی دارید، بهتر است یک سرمایه گذاری کم ریسک با بازده کمتر را در نظر بگیرید.

به‌علاوه، مهم است که این موضوع را هم در نظر بگیرید که اگر سرمایه شما کم‌ارزش شد یا از بین رفت بتوانید همچنان روی پای خود ایستاده و زندگیتان را حفظ کنید.

رواقع باید پولی را در ابتدا سرمایه گذاری کنید که تأثیری در رفاه زندگی شما نداشته باشد و بعد کم‌کم وقتی متوجه شدید که سرمایه گذاری درستی انجام دادید می‌توانید میزان آن را افزایش دهید.

به‌هرحال، سرمایه گذاری باید راهی برای افزایش پس‌انداز شما باشد، نه اینکه باعث بدهی شما شود.

  • میزان ریسک‌پذیری

در نظر گرفتن تحمل ریسک می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر برای انتخاب روش سرمایه‌گذاری در کانادا تصمیم بگیرید؛ بنابراین، باید از خود بپرسید که چقدر می‌خواهید با سرمایه گذاری خود ریسک کنید.

اگر بیش‌ازحد از ریسک کردن می‌ترسید، بهتر است یک حساب پس‌انداز سنتی یا یک حساب پس‌انداز معاف از مالیات را انتخاب کنید.

بااین‌حال، به یاد داشته باشید که همه سرمایه‌گذاری‌ها با نوعی ریسک همراه هستند. هرچه ریسک‌پذیری شما بالاتر باشد احتمال چند برابر شدن سرمایه شما هم بیشتر است ولی از طرف دیگر احتمال از بین رفتن سرمایه یا کم‌ارزش شدن آن نیز وجود دارد؛ بنابراین این موضوع واقعاً به دیدگاه شما نسبت به سرمایه گذاری، تجربه شما در سرمایه گذاری و میزان ریسک برای آن بستگی دارد.

  • هدف از سرمایه گذاری

هدف از سرمایه‌گذاری شما نیز هنگام انتخاب بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است؛ یعنی باید از خود بپرسید که می‌خواهید با سرمایه گذاری خود در کانادا به چه چیزی برسید؟

به‌عنوان‌مثال اگر به دنبال درآمد هستید، باید سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرید که سود سهام را پرداخت می‌کند؛ اما اگر خواهان افزایش سرمایه هستید، انتخاب شما باید سهام یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشد. هدف شما هرچه هست، مطمئن شوید که با سبک زندگی و توانایی شما برای رسیدن به آن همخوانی دارد.

بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری در کانادا با ریسک پایین

بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری در کانادا  با ریسک پایین

اگر بخواهیم به‌طورکلی بهترین فرصت های سرمایه گذاری در کانادا به‌صورت ایمن را برایتان شرح دهیم، عبارت‌اند از:

حساب پس‌انداز با بهره بالا نوعی از حساب پس‌انداز است که نرخ بهره بالاتری نسبت به ‌حساب سنتی در این کشور ارائه می‌دهد و به‌عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن در کانادا بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد.

حساب‌های پس‌انداز سنتی معمولاً دارای نرخ بهره کمتر از 5/0 ٪ هستند که ازنظر سوددهی زیاد چنگی به دل نمی‌زنند و ممکن است با کاهش ارزش سرمایه، منجر به ضرر شما شوند.

اگر این گزینه را برای سرمایه گذاری خود انتخاب می‌کنید، چشم شما باید به بانک‌های کوچک‌تری باشد که کاملاً آنلاین کار می‌کنند زیرا معمولاً نرخ‌های بهره بالاتری ارائه می‌دهند.

گواهی‌های سرمایه‌گذاری تضمینی (GIC) یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در کانادا می‌باشد که نرخ بهره تضمینی را برای یک دوره معین ارائه می‌کند. اکثر GIC ها از 1 تا 5 سال ارائه می‌شوند و به‌نوعی سپرده بلندمدت هستند.

این سرمایه گذاری به این شکل است که هر چه مدت انتخابی طولانی‌تر باشد، نرخ بهره بالاتری دریافت خواهید کرد.

اسناد خزانه (اوراق قرضه) اوراق بدهی کوتاه‌مدتی هستند که توسط دولت کانادا یا هر دولت استانی برای افزایش ثروت و سرمایه جهت سرمایه گذاری در این کشور به‌عنوان یک سرمایه گذاری کم ریسک صادر می‌شوند.

اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر بگوییم که این اوراق به چه شکل برای شما کار می‌کنند باید بگوییم که شما آن‌ها را با تخفیف خریداری می‌کنید و سپس بعد از مدتی آن‌ها را به ارزش واقعی که دارند به فروش می‌رسانید و با این کار به سود خواهید رسید.

شما می‌توانید اسکناس‌های T-T یا همان اوراق بهادار را از اکثر بانک‌های کانادایی خریداری کنید، اما باید در مورد نرخ بهره آن‌ها نیز محتاط باشید.

صندوق بازار پول نوعی صندوق سرمایه گذاری است که به‌صورت وجوه نقد، اوراق بهادار کوتاه‌مدت و دارایی‌هایی با نقدینگی بالا مانند اسناد خزانه، اوراق تجاری و گواهی سپرده را سرمایه گذاری می‌کند.

به‌طورمعمول، انجام این سرمایه گذاری توسط شرکت‌های مدیریت دارایی ارائه می‌شود. بااین‌حال، اگرچه این یک سرمایه گذاری با ریسک کم و با بازده بالا همراه است، اما به دلیل افزایش تورم و نسبت هزینه مدیریت (MER) در حال حاضر در کانادا کاهش یافته است؛ بنابراین، در حال حاضر شاید بهترین انتخاب برای سرمایه گذاری نباشد.

اوراق قرضه خاص نوعی اوراق بهادار است که سود دوره‌ای را پرداخت می‌کند که به‌عنوان کوپن شناخته می‌شود و ارزش اسمی اوراق را در سررسید تاریخ موردنظر، همراه با بهره برمی‌گرداند.

دولت‌های شهری، استانی و فدرال به‌طور یکسان می‌توانند اوراق قرضه را با مدت بین 1 تا 30 سال صادر کنند. جدای از این‌ها، اوراق قرضه شرکتی نیز وجود دارد که توسط شرکت‌ها (مانند بانک‌ها) منتشر می‌شود.

سایر روش‌های سرمایه گذاری در کانادا با سود کم ولی ایمنی بالا عبارتند از:

  • اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن NHA
  • مستمری ثابت
  • خرید سهام پرداخت‌کننده
  • سهام کسری از درآمد
  • صندوق‌های شاخص
  • وجوه تفکیک شده
بهترین سرمایه‌گذاری در کانادا برای سال ۲۰۲۳

بهترین سرمایه‌گذاری در کانادا در سال 2023

از نظر عینی، ETF بهترین سرمایه‌گذاری در کانادا برای سال 2023 است که بازدهی 13 درصدی دارد. بااین‌حال، ETF ها می‌توانند کارمزدهای بالایی ایجاد کنند، نقدینگی پایینی داشته باشند و از نظر مالیاتی ناکارآمد باشند که آن‌ها را به امن‌ترین گزینه تبدیل نمی‌کند. برای مطالعه درباره این نوع سرمایه گذاری این مقاله را بخوانید.

امن‌ترین مکان برای گذاشتن پول در کانادا کجاست؟

برای اطمینان از ایمن بودن پول خود، باید پول خود را در یک حساب تضمین‌شده توسط دولت، یعنی یک حساب در یک موسسه عضو CDIC قرار دهید.

سخن آخر

در پایان باید بدانید هیچ پاسخ یکسانی برای سؤال بهترین سرمایه گذاری در کانادا وجود ندارد،  زیرا پاسخ این سؤال به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر متوجه شده‌اید که نمی‌توانید به‌تنهایی تصمیم بگیرید، با یک مشاور مالی صحبت کنید تا توصیه‌های شخصی در مورد آنچه برای شما مناسب است را دریافت کنید و بهترین سرمایه گذاری در کانادا را انتخاب نمایید که با سودآوری خوبی همراه باشد و احتمال از بین رفتن سرمایه خود را به حداقل ممکن برسانید.