راه‌اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا به‌عنوان یکی از کشورهای پررونق در زمینه اقتصاد و فناوری می‌تواند بسیار پرسود باشد. شما می‌توانید با داشتن یک شرکت تبلیغاتی در کانادا به‌خصوص در شهرهای مهم آن، به مشتریان بی‌شماری خدمات خود را ارائه دهید و از درآمد سرشار آن لذت ببرید.

بر همین اساس، در این مقاله قصد داریم مراحل راه اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا و هزینه‌های مربوط به آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به ارزش راه‌اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا

هر کسب‌وکاری اگر بخواهد به رشد خود ادامه دهد، نیاز به تبلیغات دارد و باید خدمات یا محصولات قابل عرضه خود را به مشتریان جدید معرفی کند. بسیاری از شرکت‌ها، از جمله کسب‌وکارهای کوچک، به تخصص آژانس‌های تبلیغاتی برای کمک به ایجاد و اجرای استراتژی‌های بازاریابی مؤثر متکی هستند.

در عصر دیجیتال مارکتینگ، آژانس‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را پررنگ‌تر انجام می‌دهند و خدمات را عمدتاً به‌صورت آنلاین ارائه می‌کنند که هم مقرون‌به‌صرفه است و هم در شرایطی مانند پاندمی کرونا نیز قابل اجرا است و نیاز به تعطیلی ندارد.

اگر شما یک کارآفرین مشتاق با سابقه بازاریابی و ارتباطات هستید، راه‌اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا می‌تواند یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد و مهاجرت به این کشور باشد.

ثبت شرکت در کانادا از دو راه مختلف امکان پذیر است؛  ثبت شرکت از طریق ICT یا انتقال درون سازمانی یا
ثبت شرکت از طریق مالک گرداننده ( Owner Operator )

مزایای راه‌اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا

بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، نزدیک به 14 هزار آژانس تبلیغاتی در ایالات‌متحده آمریکا تاسیس شده است و پیش‌بینی می‌شود سال‌به‌سال بر تعداد و میزان درآمد این شرکت‌ها افزوده شود. درک اینکه چرا این مسیر استارت‌آپی در کشورهای پیشرفته‌ای همچون کانادا و آمریکا تا این حد جذاب است، چندان دشوار نیست؛ مهمترین دلیل آن می‌تواند این باشد که راه‌اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا نسبتا آسان است و پتانسیل بازدهی بزرگی دارد که هر سرمایه‌گذاری را وسوسه می‌کند.

در همین راستا، در این قسمت به برخی از مزایای راه‌اندازی یک آژانس تبلیغاتی در کانادا اشاره شده است:

·  هزینه‌های پایین

بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند، بنابراین نیازی به سرمایه‌گذاری کلان در یک فضای اداری فیزیکی ندارند. در بیشتر موارد، تنها هزینه‌های راه‌اندازی شما مربوط به هزینه تجهیزات فناوری (سخت‌افزار و نرم‌افزار)، خدمات اینترنتی و هرگونه ثبت تجاری قابل اجرا خواهد بود. شما می‌توانید کسب‌وکار خود را به‌راحتی از راه دور نیز اداره کنید و بسیاری از خدمات مورد نظر را در ابتدا خودتان انجام دهید تا در حقوق و دستمزد صرفه‌جویی کنید.

· پایگاه مشتریان بالقوه بزرگ

به کمک ابزارهای دیجیتال، آژانس‌های تبلیغاتی در هر کشوری می‌توانند در صورت تمایل به مشتریان، در هر نقطه از جهان خدمات خود را ارائه دهند. اگرچه صنعت بازاریابی بسیار بزرگ و شلوغ است، اما فرصت‌های زیادی برای ایجاد جایگاه مناسب با انواع خاصی از مشاغل، مانند رستوران‌ها، سالن‌ها، مطب‌های پزشکی یا شرکت‌های حقوقی وجود دارد. برای مطالعه درباره بازارکار بازاریابی در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

· نبود محدود برای ورود به عرصه راه‌اندازی یک شرکت تبلیغاتی در کانادا

برای راه‌اندازی یک آژانس تبلیغاتی در کانادا نیازی به سال‌ها تجربه بازاریابی ندارید، زیرا این صنعت دائما در حال تغییر است. با داشتن دانش پایه از بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی، به‌علاوه تمایل به یادگیری پلتفرم‌های جدید و نوظهور، می‌توانید به‌عنوان یک تبلیغ‌کننده حرفه‌ای در صورت متعهد بودن و تلاش کافی خیلی زود  جایگاه مناسبی در بین رقبای خود پیدا کنید.

· مقیاس‌پذیری مناسب

با تیمی قوی از مترجمان آزاد و پیمانکاران مقرون‌به‌صرفه، آژانس شما می‌تواند به‌سرعت رشد کند و درآمد خود را افزایش دهد. شما می‌توانید برای افزایش درآمد، خدمات بسیار متنوعی شامل کمپین‌های بازاریابی کامل با کپی‌نویسی، تولید محتوا برای رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیل، طراحی و گرافیک، سئو و موارد دیگر ارائه دهید.

مهیار حلاج پور وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

راه اندازی بیزینس در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

درباره الزامات و مراحل سرمایه گذاری در کانادا این مقاله را بخوانید.

مراحل راه‌اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا

هنگامی‌که تصمیم گرفتید آژانس تبلیغاتی خود را در کانادا راه‌اندازی کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

قبل از اینکه بتوانید شروع به کار کنید، باید یک طرح تجاری دقیق برای هدایت رشد و استراتژی داخلی خود داشته باشید. سه هدف اصلی یک طرح کسب‌وکار، ایجاد تمرکز تجاری، تامین مالی مطمئن (اگر قصد دارید هم‌زمان با رشد آژانس خود به دنبال جذب سرمایه از سرمایه‌گذار باشید) و جذب رهبران اجرایی برای کمک به مدیریت شرکت است. بنابراین موارد زیر به‌عنوان مهم‌ترین موردها باید در طرح شما گنجانده شوند:

  • خلاصه اجرایی: آژانس تبلیغاتی شما چه می‌کند؟
  • توضیحات مربوط به شرکت: چه چیزی شرکت شما را تعریف می‌کند؟
  • نمای کلی محصول یا خدمت: چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهید؟
  • تحلیل بازار: آژانس شما چه نوع مشتریانی را هدف قرار می‌دهد؟
  • برنامه مالی: هزینه‌های مورد انتظار شما چیست و چگونه برای ادامه کار خود کسب درآمد می‌کنید؟

اکثر آژانس‌های تبلیغاتی با ایده‌های خلاقانه برای مشتریان خود، از جمله کمپین‌های تبلیغاتی سنتی و بازاریابی محتوا، مانند وبلاگ‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی، درآمد کسب می‌کنند. چندین مدل قیمت‌گذاری وجود دارد که می‌توانید برای مشتریان خود از آن‌ها استفاده کنید و بهترین مدل برای شما به نوع کاری که انجام می‌دهید و نحوه کار با مشتریان خود بستگی دارد.

به‌ عنوان‌ مثال، باید مشخص کنید بر اساس تعداد ساعتی که برای یک مشتری وقت می‌گذارید یا بر اساس یک پروژه هزینه مورد نظر را دریافت کنید و این موضوع باید در همان زمان مشاوره اولیه به مشتری ابلاغ شود تا بعداً مشکلی برای پرداخت هزینه تبلیغات شما پیش نیاید.

یک رویکرد انعطاف‌پذیر یا ترکیبی با ساختارهای پرداخت مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا نیازهای مشتریان بیشتری با سلیقه‌های متفاوت را برآورده کنید و درنتیجه درآمد شما افزایش پیدا می‌کند.

با اشتراک در فعالیت‌ها و خدمات خود در نشریات تجاری، وبلاگ‌ها و پادکست‌های مرتبط با آژانس‌های تبلیغاتی، می‌توانید با رویدادهای صنعت، روندها، تأمین‌کنندگان و فناوری همراه باشید.

پیوستن به یک انجمن تجاری شناخته‌شده در کشوری همانند کانادا به شما این امکان را می‌دهد که همیشه با آموزش‌های جدید در صنعت خود آشنا شوید، با روندها و فناوری همراه باشید، با همتایان خود در نمایشگاه‌ها و کنوانسیون‌ها ملاقات کنید و در مسابقات جوایزدار شرکت کنید تا به اعتبار خود اضافه کنید.

هر آژانس تبلیغاتی به مشتریان وفادار و مشتریان موقت نیاز دارد. قبل از شروع به انتشار اخبار درباره خدمات بازاریابی خود، باید تصمیم بگیرید که با چه نوع مشاغلی می‌خواهید کار کنید. خوشبختانه به دلیل اینکه کانادا یکی از کشورهای پیشرو در اقتصاد است، موارد بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که می‌توانید در آن زمینه‌ها فعالیت کنید.

هنگامی‌که مشتری‌های ایده‌آل خود را بر اساس تجربه، دانش و علاقه خود مشخص کردید، شروع به تحقیق در شرکت‌هایی کنید که با اهداف شما مطابقت دارند و تلاش‌های تبلیغاتی فعلی آن‌ها را مطالعه کنید.

با دنبال کردن مشاغلی با بازاریابی محدود و کم، می‌توانید خدمات خود را به‌عنوان راه‌حلی برای کارآفرینان پرمشغله و رهبران تجاری که به کمک نیاز دارند تا تبلیغات خود را به سطح بالاتری ارتقا دهند، ارائه دهید. در هنگام مصاحبه با مدیران این کسب‌وکارها مطمئن شوید که مزایای تبلیغات را برجسته کرده و نشان دهید که چگونه بازاریابی خوب می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا درآمد خود را افزایش دهند.

همچنین هنگامی‌که چند مشتری خوب دارید، می‌توانید به صورت کاملا حرفه‌ای یک گواهی‌نامه یا معرفی‌نامه از آن‌ها درخواست کنید تا بتوانید پایگاه مشتریان خود را از طریق توصیه‌های شفاهی و رضایت آن‌ها گسترش دهید.

آنچه در کانادا باید به آن توجه داشته باشید تا درآمد خوبی بعد از راه اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا کسب کنید این است که مشتری هدف خود را محدود کنید و سعی کنید تا جای ممکن طوری که برایتان مقرون‌به‌صرفه باشد، به‌صورت تخصصی کار کنید. به عنوان مثال می‌توانید حوزه سلامت را انتخاب کنید و با کلینیک‌های بی‌شماری که در کانادا فعالیت می‌کنند، قرارداد ببندید. تلاش‌های خود را روی مشتریان بالقوه متمرکز کنید، جایی که خدمات شما می‌تواند حضور بازاریابی آن‌ها را تا حد زیادی بهبود بخشد.

اگر قصد دارید به مشتریان خود در زمینه قرار دادن تبلیغات در تلویزیون، نمایش‌های رادیویی، پادکست‌ها، وبلاگ‌ها و نشریات خبری کمک کنید، باید با رسانه‌ها ارتباط برقرار کنید. در میان این رسانه‌ها، مجموعه‌های رسانه‌ای را در نظر بگیرید که نرخ‌های تبلیغات، جمعیت‌شناسی و مشخصات را فهرست می‌کند تا بدانید چه نوع کمپین‌هایی ممکن است برای مشتریان شما مناسب باشد تا تبلیغات خود را در آنجا قرار دهند.

خودتان را برای معرفی شرکتتان به نمایندگان فروش در رسانه‌هایی که قصد دارید به‌طور منظم با آن‌ها همکاری کنید، آماده کنید. اگر در این صنعت بوده‌اید، رزومه‌ای برای خود تهیه کنید تا کمپین‌های تبلیغاتی را که در گذشته روی آن‌ها کار کرده‌اید برجسته کنید و درنتیجه تبلیغات خود را راحت‌تر و پربازده‌تر انجام دهید.

همانند سایر مشاغل مدرن، آژانس تبلیغاتی شما به یک وب‌سایت قوی و آموزنده نیاز دارد که مشتریان بالقوه را درگیر کند و به‌وضوح توضیح دهد که چگونه می‌توانید در کمپین‌های بازاریابی به آن‌ها کمک کنید. سایت شما باید دارای صفحاتی باشد که مشخص می‌کند شما چه کسی هستید و چه چیزی را ارائه می‌دهید.

یک فرم تماس، یک درگاه پرداخت (اگر قصد دارید پرداخت مشتری از طریق وب‌سایت خود را بپذیرید) و تصاویر با کیفیت بالا و اصلی برای ارتباط بصری برند شما نیز از الزامات یک سایت خوب برای یک شرکت تبلیغاتی در کانادا است.

آژانس‌های تبلیغاتی مزیت منحصربه‌فردی نسبت به انواع دیگر کسب‌وکارهای خدماتی دارند؛ چراکه می‌توانند از تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی برای خودشان به‌عنوان یک نمونه کار استفاده کنند و به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهند که از قبل ببینند آژانس می‌تواند برای آن‌ها چه کاری انجام دهد. درواقع شما باید اول از همه به‌طور حرفه‌ای برای خودتان تبلیغ کنید تا مشتریان با نحوه تبلیغ شما آشنا شده و جذب آن شوند.

به‌عنوان‌مثال، اگر خدمات طراحی گرافیکی را برای کمپین‌های تبلیغاتی مشتری ارائه می‌دهید، مطمئن شوید که تمام عناصر گرافیکی وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی شما بی‌عیب و نقص هستند. اگر خدمات محتوای متنی یا پادکست ارائه می‌دهید باید یک مجله محتوایی کاملاً سئو شده و عالی در وب‌سایت خود داشته باشید تا مشتریان بتوانند تخصص و سبک نوشتاری شما را ببینند.

برای شروع سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در شهرها و استان های آن توصیه می‌کنیم مقالات ثبت شرکت در ونکوور ، ثبت شرکت در تورنتو،  ثبت شرکت در انتاریو، ثبت شرکت در آلبرتا ، ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا و ثبت شرکت در استان کبک را مطالعه کنید.

هزینه راه‌اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا

برای داشتن روحیه کارآفرینی، راه‌اندازی یک آژانس تبلیغاتی یکی از بهترین و باارزش‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. تبلیغات یک حوزه متنوع، رقابتی و پرانرژی است که به سخت‌کوشی پاداش می‌دهد. حاشیه‌های سود معمولی در این بیزینس در کانادا بین 14 و 41 درصد، با میانگین 25 درصد متغیر است. جالب است بدانید که ارزش این صنعت در ایالت متحده 150 میلیارد دلار برآورد شده است.

اگر به دنبال راه اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا هستید، یکی از سؤالات اصلی ممکن است این باشد که این کار چقدر برای من هزینه دارد؟ به طور کلی معمولا برای راه‌اندازی یک آژانس تبلیغاتی بسته به گستردگی کار و تعداد کارکنانی که دارید، اینکه شرکت واقعی دارید یا به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنید و سایر عوامل دیگر، بین 3 تا 250 هزار دلار نیاز به سرمایه دارید.

هزینه اولیه بستگی به این دارد که چقدر می‌خواهید خدمات خود را توسعه دهید و چقدر سریع می‌خواهید کسب‌وکار خود را راه اندازی کنید. قطعاً هرچه سرمایه بیشتری داشته باشید زودتر می‌توانید نام شرکت خود را برند کنید و به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید.

به‌طور کلی هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا به سه دسته تقسیم می‌شوند که در جدول زیر آورده شده است:

در این دسته، مالکان معمولاً برای راه‌اندازی و توسعه شرکت خود مقدار کمی هزینه می‌کنند. این کار ملزم فعالیت بیشتری است و بیشتر خدمات را باید خود صاحبان کسب‌وکار انجام دهند تا هزینه‌هایی مانند حقوق، بیمه و … اضافه نشود. 3 تا 10 هزار دلار
در این سناریو، مالکان اگرچه مانند مورد قبلی خودشان نیز فعالیت دارند و بخشی از کار را به دست می‌گیرند، اما احتمالا شخص یا اشخاصی را استخدام می‌کنند تا به آن‌ها در امور کمک کند. 11 تا 34 هزار دلار
این سناریویی است که در آن یک مالک کسب‌وکار، مقدار مناسبی پول برای خرج کردن دارد و همه مراحل مورد نیاز برای راه‌اندازی یک شرکت حضوری از گرفتن دفتر، استخدام نیروهای مورد نیاز و … را برای رشد سریع‌تر خود انجام می‌دهد. 35 تا 250 هزار دلار و بالاتر

اگر بخواهیم به‌طور جزئی‌تر هزینه‌های مربوط به شرکت‌های حضوری تبلیغاتی را برشماریم، شامل موارد زیر هستند:

  • اجاره فضای اداری
  • تجهیزات و لوازم مورد نیاز اعم از دوربین، میکروفون، کامپیوترهای حرفه‌ای و …
  • بیمه
  • هزینه‌های راه اندازی قانونی (مجوزها، قراردادها و غیره)
  • توسعه و راه اندازی وب‌سایت
  • نرم‌افزارهایی مانند حقوق و دستمزد، منابع انسانی، آموزش و غیره
  • هزینه‌های کارمند و فریلنسرهایی که به‌صورت دورکاری پروژه‌های شما را انجام می‌دهند
  • تبلیغات و بازاریابی برای شرکت خودتان

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت تجاری خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

راه اندازی استارت آپ در کانادا تنها منوط به ارائه یک ایده جدید برای کسب‌وکار نخواهد بود و پیچیدگی های بسیاری دارد که همراهی وکیل استارتاپ کانادا می تواند احتمال موفقیت آن را افزایش دهد.

نگاهی به خدمات ارائه‌شده توسط شرکت‌های تبلیغاتی در کانادا

هر شرکت تبلیغاتی بسته به مخاطبانی که دارد، تجهیزات قابل استفاده، نیروی کار، تخصص و … خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد، اما به طور کلی خدماتی که اکثر این شرکت‌ها ارائه می‌دهند، عبارتند از:

تبلیغات چاپی شامل تبلیغ یک محصول در صفحات نشریات مانند مجلات، کتاب‌ها، روزنامه‌ها، بروشورها و بنرها است. این شکل از تبلیغات برای هدف قرار دادن مشتریان خاص مفید است. به‌ عنوان‌ مثال، اگر برای یک برند کفش لوکس کار می‌کنید و می‌خواهید خط جدیدی از صندل‌های تابستانی را تبلیغ کنید، می‌توانید برای فضای تبلیغاتی در یک مجله مد هزینه کنید. این کانال تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنید و مشتریان این کسب‌وکار را افزایش دهید.

شما می‌توانید تبلیغات را در رسانه‌های آنلاین مانند وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی و کتاب‌های الکترونیکی قرار دهید. تبلیغات آنلاین همچنین شامل تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل، وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی می‌شود. این نوع تبلیغات می‌تواند به هدف قرار دادن مشتریان خاص کمک کند. به‌ عنوان ‌مثال، می‌توانید یک تبلیغ برای یک بازی ویدیویی جدید در یک سایت بازی قرار دهید. این تبلیغات معمولا در فونت‌ها و طرح‌بندی‌های رنگارنگ هستند تا خریداران بالقوه را برای کلیک بر روی تبلیغات و کسب اطلاعات بیشتر جذب کنند.

این نوع تبلیغات شامل تبلیغ یک محصول در برنامه‌ها، فیلم‌ها و نمایش‌ها می‌شود. شما می‌توانید با حمایت مالی از نمایش و یا پرداخت هزینه تبلیغات، این نوع تبلیغات را درج کنید. روش‌های مختلفی برای معرفی محصول وجود دارد که بهترین نوع، به تجربه و مهارت‌های شما و کارمندان شرکتتان بستگی دارد.

شما می‌توانید تبلیغات در مقیاس بزرگ را در مکان‌های عمومی مانند بیلبوردها، اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های حمل‌ونقل قرار دهید. تبلیغات در فضای باز مشتریان بالقوه را جذب می‌کند و می‌تواند برای محصولاتی که فقط در آن مکان در دسترس هستند، مفید باشد. به ‌عنوان ‌مثال، می‌توانید یک تبلیغ برای یک فروشگاه بزرگ روی یک بیلبورد قرار دهید تا افراد محلی را در آن مجاورت جذب کنید.

رسانه‌ها مانند رادیو، پادکست و تلویزیون نقش مهمی در تبلیغات محصولات و خدمات مختلف دارند. همان‌طورکه می‌دانید رادیوها و تلویزیون‌ها این تبلیغات را در خلال وقفه‌های تبلیغاتی برنامه‌های معمول خود پخش می‌کنند. خریداران بالقوه می‌توانند تبلیغاتی را که شما در یک رسانه قرار می‌دهید، مشاهده کنند. می‌توانید این کار را به سازندگان محتوا به‌صورت دورکاری بسپارید یا کارگردانان و بازیگران و نویسندگان را برای تهیه فیلم‌نامه مخصوص به هر تبلیغ استخدام کنید.

در برنامه سرمایه گذاری کبک، همانند سایر برنامه‌های مهاجرتی، همان سیستم رقابتی و امتیازبندی برقرار است.

سخن آخر

راه‌اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا یکی از بهترین بیزینس‌های ممکن و یک سرمایه‌گذاری مطمئن است. البته برای موفقیت در این کسب‌وکار مانند هر کسب‌وکار دیگری باید مهارت، دانش، سرمایه و تجربه کافی داشته باشید. اگر قصد دارید از طریق راه اندازی شرکت تبلیغاتی در کانادا به این کشور مهاجرت کنید و هنوز سوالاتی در مورد نحوه مهاجرت از این طریق دارید، می‌توانید با مشاوران باتجربه ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس در این زمینه در ارتباط باشید.