اگر به دنبال رشته‌ای هستید که در آن بتوانید از استعدادهای خلاقانه خود برای افزایش فروش کالا یا خدمات یک برند استفاده کنید، رشته بازاریابی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. همچنین، اگر می‌خواهید این رشته را طبق آخرین و به‌روزترین متدهای دنیا آموزش ببینید، کانادا یکی از گزینه‌های اصلی است که می‌توانید انتخاب کنید.

کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته با نظام آموزشی مدرن خود، می‌تواند شما را برای ورود به بازار کار این رشته کاملا آماده کند. در صورتی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته بازاریابی در کانادا هستید، می‌توانید این مقاله مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس را دنبال کنید.

آشنایی با رشته بازاریابی در کانادا

بازاریابان مسئول توسعه و اجرای استراتژی‌هایی برای ارتقای برندها، محصولات و خدمات هستند و سود شرکتی که برای آن کار می‌کنند را به حداکثر می‌رسانند. آن‌ها روندها را رصد می‌کنند و ضمن نظارت بر آن‌ها، استراتژی‌های قیمت‌گذاری و کمپین‌های تبلیغاتی را توسعه می‌دهند. آن‌ها همچنین، داده‌هایی درمورد شناخت جمعیت را جمع‌آوری می‌کنند و برای ایجاد آگاهی بیشتر از محصولات و خدماتی که شرکت ارائه می‌دهد، استراتژی توسعه می‌دهند.

امروزه تبلیغات، اهمیت بسیار زیادی در بخش‌های مختلف پیدا کرده است. در واقع تبلیغات را می‌توان یکی از راه‌های اصلی توسعه و گسترش کسب‌وکارها در نظر گرفت و دلیل افزایش تقاضا برای رشته بازاریابی در طی سال‌های اخیر نیز دقیقا همین امر است. مدیران کسب‌وکارها و صاحبین برند، امروزه اهمیت بازاریابی را به خوبی درک کرده‌اند. متخصصین بازاریابی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا بهترین راه‌های تبلیغ محصول یا خدمات خود را پیدا کنند.

کد شغلی رشته بازاریابی در کانادا

در لیست مشاغل ملی کانادا (NOC) هر یک از مشاغل دارای کد اختصاصی و منحصربه‌فردی هستند تا شرح وظایف، مسئولیت‌ها، مهارت‌های مورد نیاز، حد و حدود دستمزد و سایر جزئیات آن‌ها کاملا از یکدیگر متمایز باشد.

کد اختصاص یافته به رشته بازاریابی برای مشاغلی که زیرمجموعه این رشته هستند NOC 1123 است که طبق دسته‌بندی جدید مشاغل در کانادا کد آن به NOC TEER 11202 تغییر یافته است؛ اما هنوز در برخی مواقع از کد ۱۱۲۳ هم برای آن استفاده می‌شود. بازاریابی جزو مشاغل Skill Level (سطح مهارت) A در نظر گرفته می‌شود.

تحصیل در رشته بازاریابی در کانادا

تحصیل در رشته بازاریابی در کانادا

افرادی که قصد دارند رشته بازاریابی را برای تحصیل در کانادا انتخاب کنند، باید نکات زیر را مد نظر داشته باشند:

  1. در صورت داشتن معدل و نمره زبان خوب، می‌توانید بهترین دانشگاه‌های کانادا که رشته بازاریابی را ارائه می‌دهند پیدا کنید تا به آن‌ها درخواست پذیرش بدهید.
  2. پیش از ارسال درخواست پذیرش، لازم است از شرایط مورد نیاز دانشگاه‌های مد نظر خود اعم از معدل یا مدرک زبانی که لازم دارند، اطلاع پیدا کنید. ما در این مطلب یک لیست از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته بازاریابی آماده کرده‌ایم که در بخش‌های بعد می‌توانید آن را مشاهده کنید.
  3. سعی کنید به جای یک دانشگاه، چند دانشگاه را مد نظر بگیرید تا اگر درخواست شما برای اخذ پذیرش در یکی از آن‌ها موفقیت آمیز نبود، گزینه‌های دیگری هم روی میز داشته باشید.
  4. مواردی که باید درمورد دانشگاه‌های مد نظر خود بررسی کنید، شامل مبلغ شهریه، زبان تدریس، ددلاین اپلای و گرایش‌های قابل ارائه می‌شوند. همچنین، لازم است که توجه داشته باشید برخی از دانشگاه‌ها فقط دانشجویان کانادایی را می‌پذیرند و پذیرش دانشجوی خارجی ندارند که البته، تعدادشان بسیار کم است.
  5. اکنون دانشگاه‌هایی که شانس بیشتری برای پذیرش در آن‌ها دارید، مشخص هستند. می‌توانید تحقیق درمورد بورسیه‌ها و کمک هزینه‌هایی که در این دانشگاه‌ها به دانشجویان خارجی ارائه می‌شود را شروع کنید.
  6. بررسی کنید که آیا دانشگاه‌های انتخابی، فقط بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می‌دهند یا آزمون ورودی هم دارند تا در صورت وجود آزمون، بتوانید برای آن آماده شوید.
  7. درمورد بورسیه باید اضافه کنیم که به طور کلی در کانادا، دریافت بورسیه برای مقطع کارشناسی دشوارتر از مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری است.
  8. در مقطع کارشناسی، معمولا دانشجویانی که شرایط تحصیلی عالی نظیر معدل بالا، نمره زبان خوب در یک آزمون معتبر، رزومه قوی و سابقه انجام پروژه‌های تحقیقاتی داشته باشند، شانس دریافت بورسیه دارند.
  9. در صورتی که موفق به کسب پذیرش در یکی از دانشگاه‌های کانادا شدید، می‌توانید پروسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا را شروع کنید.

پذیرش در رشته بازاریابی در کانادا

اولین مرحله برای اینکه تحصیل در رشته بازاریابی در کانادا را شروع کنید، این است که باید برای اخذ پذیرش یکی از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنید.

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا به شرح زیر است:

بسیاری از متقاضیان، در اینکه باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشند یا انگلیسی شک دارند. در این خصوص باید اشاره کنیم که اکثر دانشگاه‌های کانادا انگلیسی زبان یا نهایتا دو زبانه (انگلیسی و فرانسوی) هستند. تعداد کمی از آن‌ها دروس خود را کاملا به زبان فرانسوی ارائه می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم مدرک زبان خود را در زبان انگلیسی بگیرید؛ مگر اینکه ترجیح خودتان زبان فرانسوی باشد. بسته به سطح زبان خود، می‌توانید ۶ تا ۱۲ ماه قبل از تاریخ اپلای، برای اخذ مدرک زبان اقدام کنید.

انگیزه‌نامه و رزومه، دو مدرک بسیار حیاتی و مهم برای افرادی هستند که قصد تحصیل در رشته بازاریابی یا هر رشته دیگری را در کانادا دارند. انگیزه‌نامه، نشانگر اهداف شما از تحصیل در کانادا است. در این مدرک، باید مشخص کنید چرا این رشته و این دانشگاه را انتخاب کرده‌اید، چرا در کشور خودتان ادامه تحصیل ندادید و یکسری توضیحات مرتبط نیز ارائه دهید.

همچنین، آخرین دستاوردها و تجربیات شغلی یا حرفه‌ای که به دست آورده‌اید را باید در رزومه خود لحاظ کنید تا کاملا به‌روز باشد. با توجه به اهمیت بسیار بالای این دو مدرک، بهتر است تهیه آن‌ها را به متخصصینی که تجربه کافی در این زمینه دارند، نظیر کارشناسان کاناداپاس بسپارید.

ممکن است علاوه بر انگیزه‌نامه و رزومه خود که در مرحله قبل در اختیار دانشگاه مورد نظر قرار دادید، به برخی مدارک دیگر هم نیاز داشته باشید که در این صورت، کمیته پذیرش مدارکی که برای بررسی بیشتر نیاز دارد را به شما اطلاع خواهد داد. به عنوان مثال، اگر مدرک زبان خود را در مرحله قبل ارائه نکرده باشید، دانشگاه مورد نظر ممکن است آن را از شما بخواهد یا اینکه از شما درخواست کند یک یا چند توصیه‌نامه از اساتید قبلی خود بگیرید.

ممکن است برای دانشگاه‌های زیادی اپلای کرده باشید. در چنین شرایطی، نمی‌توانید به راحتی به اطلاعات پذیرش آن‌ها دسترسی پیدا کنید. شما باید این اطلاعات را سازماندهی کنید تا راحت‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. برای سازماندهی این اطلاعات، می‌توانید مواردی نظیر مدارک مورد نیاز برای پذیرش، ددلاین اپلای، هزینه پذیرش و نام اساتید مرتبط با حوزه تحقیق مورد علاقه خود را به صورت یک فایل اکسل ذخیره کنید.

یکی از مطمئن‌ترین راه‌های دریافت کمک هزینه تحصیلی، اخذ بورسیه از اساتید است. اگر قصد دارید برای دریافت بورسیه به اساتید ایمیل بزنید، به هیچ وجه از ایمیل‌های آماده استفاده نکنید. نمونه‌های آماده، اصلا جدی گرفته نمی‌شوند و حتی احتمال اینکه خوانده شوند هم بسیار کم است. بهترین کار، ارسال یک ایمیل منحصربه‌فرد است که موضوع، متن اصلی و پیوست بودن رزومه خود را حتما باید در آن مد نظر داشته باشید.

فقط با ادامه دادن این مسیر، می‌توانید در آن به موفقیت برسید. ممکن است لازم باشد به ده‌ها استاد ایمیل بزنید تا بتوانید بورسیه بگیرید. مهم این است که در این مسیر ناامید نشوید و به تلاش خود ادامه دهید. البته، از افراد باتجربه هم می‌توانید کمک بگیرید. این افراد بهتر می‌توانند نقاط ضعف شما و ایرادات کارتان را نسبت به خودتان پیدا کنند.

پس از اینکه پاسخ مثبت یکی از اساتید را گرفتید، می‌توانید فرایند درخواست برای پذیرش دانشگاه مورد نظر را به طور رسمی آغاز کنید.

اکنون می‌توانید اطلاعات و مشخصات فردی خود، مدرک آخرین مقطع تحصیلی به همراه ریزنمرات و سایر مدارک اعم از انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه، مدرک زبان و رسید پرداخت هزینه اپلای را در فرم درخواست پذیرش خود پیوست کرده و برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. هزینه ارسال درخواست پذیرش (اپلیکیشن فی) به دانشگاه‌های کانادا بین ۵۰ تا ۲۵۰ دلار است.

در صورتی که شرایط شما برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر مساعد باشد، می‌توانید پذیرش آن را اکنون دریافت کنید.

با داشتن نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر، می‌توانید فرایند اخذ ویزای تحصیلی کانادا را آغاز کنید. این فرایند معمولا ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد و بر اساس شلوغی سفارت و شرایط پرونده شما می‌تواند بیشتر از این مقدار هم زمان لازم داشته باشد. توصیه می‌کنیم که با توجه به پیچیدگی و دشواری‌های اخذ ویزای تحصیلی کانادا، با کمک یک متخصص نظیر کارشناسان کاناداپاس این مسیر را طی کنید.

هزینه تحصیل در رشته بازاریابی در کانادا

هزینه تحصیل در رشته بازاریابی در کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد که تاثیرگذارترین‌شان میزان شهریه دانشگاه مورد نظر، سبک زندگی افراد و شهر و استانی است که در آن اقامت دارند.

درمورد شهریه، می‌توان گفت که مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در آن، مقطع تحصیلی است که افراد در آن تحصیل می‌کنند. شهریه دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته بازاریابی بر اساس مقاطع تحصیلی مختلف، در جدول زیر ذکر شده است:

مقطع تحصیلی میزان شهریه (به دلار کانادا)
کارشناسی ۲۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دلار در سال
کارشناسی ارشد ۲۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار در سال
دکتری ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار در سال

 

و اما در خصوص هزینه‌های زندگی نیز باید اشاره کنیم که در اکثر شهرهای کانادا نظیر کبک سیتی، مونترال و اتاوا افراد معمولا به چیزی حدود ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ماه نیاز دارند. اما در شهرهای بزرگی نظیر ونکوور، کلگری و تورنتو هزینه‌های زندگی ممکن است به ۲ هزار دلار کانادا به ازای هر ماه هم برسد.

برخی از هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا در جدول زیر ذکر شده است:

نوع هزینه مقدار هزینه (به دلار کانادا)
اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی ۲۵۰ تا ۶۲۵ دلار به ازای هر ماه
اجاره آپارتمان به صورت شریکی ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار به ازای هر ماه بسته به موقعیت مکانی آپارتمان و امکانات آن. در صورت اجاره استودیو یا آپارتمان یک خوابه این هزینه می‌تواند به ۱۰۰۰ دلار در ماه هم برسد.
تاسیسات اولیه (برق، آب، گرمایش، سطل زباله) ۱۵۰ دلار به ازای هر ماه
اینترنت ۵۰ تا ۷۰ دلار به ازای هر ماه
غذا حدود ۳۰۰ دلار به ازای هر ماه در صورت خرید از فروشگاه و ۱۰ الی ۶۵ دلار به ازای هر وعده در رستوران
رفت و آمد ۹۰ دلار به ازای هر ماه
هزینه ویزای تحصیلی ۱۵۰ دلار

برای آگاهی از هزینه‌های دقیق زندگی در کانادا می‌توانید به این لینک مراجعه کنید و با انتخاب شهر و استان مورد نظر خود، از ریز جزئیات هزینه‌های مختلف در آن از انواع مواد غذایی گرفته تا اقامت در شرایط مختلف، اطلاع پیدا کنید.

کار در کانادا برای ایرانیان؛ بررسی وضعیت شغل ایرانیان مقیم کانادا

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته بازاریابی در کانادا

معمولا جهت ارسال درخواست پذیرش برای دانشگاه‌های کانادا باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم پذیرش دانشگاه مورد نظر به صورت تکمیل شده و ارسال آن به وبسایت این دانشگاه
  • ریزنمرات
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه
  • مقالات و پروژهش‌های انجام شده
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه
  • مدارک مالی جهت اثبات برخورداری از تمکن مالی به میزانی که دانشگاه مورد نظر درخواست کرده است (تمکن مالی شما هم باید به اندازه مبلغ شهریه دانشگاه باشد و هم به اندازه هزینه‌های زندگی در کانادا که در بخش قبل بررسی کردیم)

گرایش‌های رشته بازاریابی در کانادا

رشته بازاریابی گرایش‌ها و زیرمجموعه‌های زیادی دارد که اکثر آن‌ها در دانشگاه‌های کانادا ارائه می‌شوند. در این بخش می‌توانید با برخی از گرایش‌های محبوب‌تر رشته بازاریابی که در تعداد زیادی از دانشگاه‌های کانادا ارائه می‌شوند آشنا شوید:

نام گرایش توضیحات
برندسازی برندسازی نوعی بازاریابی است که به جذابیت و تشخیص فوری محصول یا خدمات کمک می‌کند. موضوعات مورد توجه در این گرایش اغلب شامل شعارها، نام‌های متمایز و المان‌های گرافیکی مانند لوگو است.
تبلیغات پولی این نوع بازاریابی به چندین رویکرد مختلف از جمله تبلیغات رسانه‌های چاپی و تبلیغات تلویزیونی اشاره دارد. با این حال، رایج‌ترین شکل تبلیغات امروزه، بازاریابی اینترنتی است، مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC) و تبلیغات حمایت شده.
بازاریابی ارتباطی این نوع بازاریابی که به آن بازاریابی رابطه‌مند نیز گفته می‌شود، رویکردی است که بر ایجاد روابط با مشتریان و بهبود وفاداری در مشتری متمرکز است. با استفاده از این استراتژی، اطلاعاتی را درمورد محصولات خود به مشتریان ارائه می‌دهید که مستقیما با علایق و نیازهای آن‌ها سازگار است.
بازاریابی حمایتی این نوع بازاریابی، با نام بازاریابی سببی نیز شناخته می‌شود. در واقع، روی نوعی از استراتژی بازاریابی تمرکز دارد که کسب و کارهای انتفاعی از آن استفاده می‌کنند و از طریق آن محصولات و خدمات خود را به یک موضوع یا علت اجتماعی مرتبط می‌کنند. به عبارتی دیگر، شرکت‌ها با بازاریابی حمایتی یک ایده یا هدف را به جای یک محصول یا خدمات خاص بازاریابی می‌کنند.
بازاریابی بین‌المللی در این گرایش شرکت‌ها و سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا استراتژی‌ها و روش‌های تبلیغاتی بین‌المللی مختلفی که منجر به افزایش فروش می‌شوند را در سطح جهانی پیاده‌سازی و اجرا کنند. هدف این گرایش، تسهیل روش‌های تجاری بین کشورهای مختلف است تا بتوانند فعالیت خود را به خارج از مرزها گسترش بدهند. کسب و کارهایی که از بازاریابی بین‌المللی استفاده می‌کنند، در اقتصاد کشورها نیز تاثیرگذار هستند و موجب ارتقاء آن می‌شوند. کانادا هم با تمرکز روی این گرایش از بازاریابی، توانسته به رشد و توسعه اقتصادی چشمگیری در طی سال‌های اخیر دست پیدا کند.
بازاریابی معاملاتی در بازاریابی معاملاتی، شرکت‌ها با ارائه کوپن و تخفیف، مصرف‌کنندگان را تشویق به خرید می‌کنند. رویدادهای تبلیغاتی نیز نوعی بازاریابی معاملاتی هستند. هدف این گرایش، افزایش احتمال فروش با ارائه یک تبلیغ ویژه برای ایجاد انگیزه در خریداران بالقوه است.
فروش مستقیم این نوع بازاریابی، مستلزم تعامل رو در رو با مشتری است، جایی که فروشنده درباره نقشی که محصولات یا خدمات آن‌ها می‌تواند در زندگی مصرف کننده ایفا کند به آن‌ها مشاوره می‌دهد. این یک رویکرد رایج است که شرکت‌های بازاریابی چند سطحی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از آن استفاده می‌کنند.
ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، فرآیند ارسال پیام به مشتریان بالقوه یا مشتریان کنونی یک کسب و کار است. این ایمیل‌ها می‌توانند شامل اطلاعات مربوط به حوزه تخصصی فعالیت کسب و کار مورد نظر، اخبار صنعت یا تبلیغات باشند. کسب و کارها همچنین می توانند از این روش بازاریابی برای درخواست تجارت یا فروش یا کمک مالی استفاده کنند.
دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ شاخه‌ای از بازاریابی اینترنتی است که به ترویج کالاها و خدمات با استفاده از فناوری‌های دیجیتال می‌پردازد. این گرایش از اصول بازاریابی پیروی می‌کند، اما بر استفاده از تحلیل‌ها و استراتژی‌های دیجیتال برای دستیابی به مشتریان آنلاین به جای استفاده از شکل سنتی رسانه‌ها برای بازاریابی تمرکز دارد. دیجیتال مارکتینگ این امکان را به دانشجویان می‌دهد در زمینه موضوعاتی مانند SEO، تجزیه و تحلیل وب و گزارش تخصص پیدا کنند.
بورسیه رشته بازاریابی در کانادا

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی رشته بازاریابی در کانادا

فارغ‌التحصیلان دارای مدرک کاردانی در رشته بازاریابی، به جای فعالیت در آژانس‌های تبلیغاتی یا بخش‌های بازاریابی شرکت‌های بزرگ، اغلب در پست‌های مدیریت دفتر و فروشگاه کار می‌کنند.

بسیاری از خرده فروشان و دفاتر به دنبال مدیرانی هستند که بتوانند به طور موثر با کارکنان، فروشندگان و مشتریان ارتباط برقرار کنند. مدرک کاردانی علاوه بر باز کردن در به روی برخی از موقعیت‌های بازاریابی سطح پایه، اولین قدم بزرگ برای کسب مدرک لیسانس این رشته است.

برخی از مشاغل قابل انجام با مدرک کاردانی رشته بازاریابی در کانادا در جدول زیر ذکر شده‌اند:

عنوان شغلی میانگین درآمد شرح وظایف
مدیر دفتر ۴۸۳۷۰ دلار در سال مدیر دفتر به عنوان رابط بین مدیریت و کارکنان یک دفتر عمل می‌کند و بر کارمندان، پروژه‌ها و فعالیت‌های یک دفتر نظارت دارد. مدیر دفتر به عنوان یک رهبر، باید دارای مهارت‌های سازمانی، ارتباطی و مالی قوی باشد.
مدیر فروشگاه خرده فروشی ۴۸۷۷۰ دلار در سال این مدیران، عملیات موسسات خرده فروشی را انجام می‌دهند و پرسنل آن را حفظ می‌کنند. استخدام، آموزش و برنامه‌ریزی امورات کارکنان بخش مهمی از مسئولیت‌های یک مدیر خرده فروشی هستند. آن‌ها همچنین درآمد را با مخارج تطبیق می‌دهند و بر موجودی انبار نظارت می‌کنند. برخی از مدیران فروشگاه‌های خرده فروشی فروشگاه خود را برای دستیابی به بازار هدف ارتقا می‌دهند.
نماینده خدمات مشتریان ۳۸۷۸۰ دلار در سال یک نماینده خدمات مشتری می‌تواند تقریبا در هر صنعتی کار کند و از مشتریان و خریداران شرکت پشتیبانی کند. آن‌ها معمولا وقت خود را با پاسخ‌دهی به تماس‌های مشتریان، گوش دادن و وارد کردن داده‌ها به سیستم کامپیوتری می‌گذرانند. بسیاری از نمایندگان خدمات مشتری  نیز از خانه کار می‌کنند.
متخصص بازاریابی ۵۱۱۶۰ دلار در سال وظایف متخصصان بازاریابی در شرکت‌ها متفاوت است، اما هدف اصلی آن‌ها تبلیغ محصولات و خدمات یک شرکت است. آن‌ها ممکن است مسئولیت خط تولید، برند یا کمپین را برعهده بگیرند. مهارت‌هایی نظیر دانش جمعیت شناسی، توسعه محتوا و بودجه‌بندی به متخصصان بازاریابی کمک می‌کند تا در کار خود موفق شوند.

کسب مدرک کارشناسی ارشد رشته بازاریابی در کانادا، می‌تواند باعث ارتقاء دوران حرفه‌ای و شغلی یک متخصص بازاریابی شود. در واقع، متخصصین بازاریابی با کسب این مدرک می‌توانند دانش و مهارت‌های جدیدی کسب کنند، نزد کارفرمایان خود ارزشمندتر شوند و در یکی از زمینه‌های بازاریابی تخصص پیدا کنند.

به عنوان مثال، مدرک MBA در بازاریابی، بر هسته تجاری و مالی بازاریابی تاکید دارد، در حالی که مدرک کارشناسی ارشد در بازاریابی دیجیتال، بر موضوعاتی مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال و SEO تاکید می‌کند.

برخی از مشاغل قابل انجام با مدرک کارشناسی ارشد رشته بازاریابی در کانادا و جزئیات آن‌ها در جدول زیر بررسی شده‌اند:

عنوان شغلی میانگین درآمد شرح وظایف
مدیر ارشد بازاریابی ۵۸۱۱۰ دلار در سال نقش یک مدیر ارشد بازاریابی در سازمان‌های مختلف متفاوت است. اما آن‌ها معمولا در جلسات بازاریابی شرکت می‌کنند، در پروژه‌های جدید مشارکت دارند، فناوری بازاریابی را مدیریت می‌کنند و برای ملاقات با مشتریان سفر می‌کنند. مدیران بازاریابی اغلب به مدرک تحصیلی سطح بالا و مهارت‌های اجتماعی عالی نیاز دارند.
مدیر ارشد امور مشتریان ۹۸۶۱۰ دلار در سال مدیر ارشد امور مشتریان، حساب‌های مشتریان را مدیریت می‌کند. آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که شرکت به قراردادهای خود عمل می‌کند و رضایت مشتریان را حفظ می‌کند. آن‌ها اغلب در آژانس‌های بازاریابی نقش‌هایی که با مشتریان تعامل دارند را برعهده می‌گیرند.
مدیر بازاریابی محصول ۸۹۶۱۰ دلار در سال مدیران بازاریابی محصول، نیاز به دانش عمیقی از کالاها و خدمات شرکت خود دارند. آن‌ها باید استراتژی‌های بازاریابی پیچیده‌ای را ایجاد کنند که باعث ایجاد درآمد و ایجاد آگاهی از برند شود. آن‌ها علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد بازاریابی، معمولا دارای سال‌ها تجربه در این زمینه هستند.
مدیر ارشد بازاریابی ۹۸۸۸۰ دلار در سال مدیران ارشد بازاریابی با اعضای تیم‌های بخش‌های مختلف برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، توسعه برنامه‌های بازاریابی و ارزیابی کمپین‌ها و استراتژی‌های شرکت کار می‌کنند. آن‌ها بر تیم‌های کارمندان نظارت می‌کنند و عملکرد آن‌ها را به مدیر بازاریابی گزارش می‌دهند.
مدیر بهینه‌سازی موتورهای جست و جو ۹۳۵۱۰ دلار در سال این مدیران، حضور شرکت خود در فضای اینترنت را از طریق تاکتیک‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جست و جو) بهبود می‌بخشند. در واقع، این شغل فناوری اطلاعات را با بازاریابی ترکیب می‌کند. مدیران سئو به مهارت‌های رهبری، تخصص فنی و درک الگوهای ارتباطی کاربران اینترنت نیاز دارند. با توجه به رشد فناوری و شبکه‌های اجتماعی، کار مدیران بهینه‌سازی موتورهای جست و جو در افزایش شناخت عمومی نسبت به برند اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و به یک شغل حساس و تخصصی تبدیل شده است.

مدرک دکتری در رشته بازاریابی در کانادا، بازاریابان با تجربه را برای انجام تحقیقات در این زمینه آماده می‌کند. دانشجویان دکتری می‌توانند در بالاترین درجه از سطوح مشاغل حوزه بازاریابی مشغول به کار شوند.

دوره‌های دکترا در رشته بازاریابی، معمولا بر تحقیقات کمی، کیفی، تجزیه و تحلیل تاکید دارند. برخی از مشاغل قابل انجام با مدرک دکتری رشته بازاریابی در کانادا در جدول زیر ذکر شده‌اند:

عنوان شغلی میانگین درآمد شرح وظایف
مدیر ارشد بازاریابی ۸۷۹۱۰ دلار در سال ممکن است با مدرک کارشناسی ارشد هم بتوانید این موقعیت شغلی را تصاحب کنید. اما با مدرک دکترا، ضمن برخورداری از اعتبار بیشتر، درآمد بالاتری هم به دست خواهید آورد. مدیران بازاریابی که با مدرک دکترا در این موقعیت شغلی قرار می‌گیرند، بر تمام جنبه‌های فعالیت‌های بازاریابی یک شرکت، از جمله برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، توسعه تیم و مدیریت فروشندگان نظارت می‌کنند. در این مقطع، آن‌ها باید روانشناسی مشتری، فناوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها را درک کنند. این متخصصان معمولا سال‌ها تجربه در این زمینه هم دارند.
مدیر ارشد محصول ۱۲۴ هزار و ۶۷۰ دلار در سال یک مدیر ارشد محصول، وظیفه انتقال یک محصول از مفهوم تا تولید را برعهده دارد و برای این کار، باید تقاضاهای بازار را پیش‌بینی کند، توسعه محصول را درک کند و بر برنامه‌ریزی و اجرای بازاریابی نظارت کند. دانش گسترده از صنعتی که در آن فعالیت می‌کنند و مصرف کنندگان آن به این متخصصان کمک می‌کند تا به موفقیت‌های بیشتری در شغل خود دست پیدا کنند.
استاد دانشگاه ۸۸۲۱۰ دلار در سال اساتید دانشگاه در رشته بازاریابی، ممکن است علاوه بر آموزش دادن به دانشجویان در کالج‌ها و دانشگاه‌ها، کارهای تحقیقاتی هم انجام دهند، یافته‌های خود را منتشر کنند و اطلاعاتی را درمورد آن‌ها در کنفرانس‌های بازاریابی ارائه دهند.
معاون ارشد فروش ۱۷۸ هزار و ۴۱۰ دلار در سال یک معاون ارشد فروش، تیم‌های فروش و ابتکارات یک شرکت در این رابطه را رهبری می‌کند. این متخصصان برای استقرار محصولات شرکت خود در بازار با کارکنان فروش ارتباط برقرار می‌کنند و تحلیل بازار و فروش را انجام می‌دهند. مدرک دکترا در رشته بازاریابی و پیشینه گسترده در فروش و بازاریابی، افراد را برای تصاحب این نقش آماده می‌کند.
مدیر عامل ۱۵۶ هزار و ۱۹۰ دلار در سال مدیر عامل به عنوان بالاترین رتبه در یک سازمان، معمولا بر تمام تصمیمات اصلی یک شرکت نظارت می‌کند. مدیران عامل به برنامه‌ریزی استراتژیک قوی، رهبری تیمی و مهارت‌های عملیاتی نیاز دارند. مدیران بازاریابی معمولا به تجربه گسترده در برندسازی و امور مالی نیاز دارند تا بتوانند به سمت نقش‌های مدیرعاملی بروند.

مهارت‌های مورد نیاز برای تحصیل در رشته بازاریابی در کانادا

با تحصیل در رشته بازاریابی می‌توانید مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را به دست بیاورید. این مهارت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

مهارت توضیحات
برقراری ارتباط اگرچه بازاریابی به ارتباطات جمعی می‌پردازد، اما بازاریابان باید برای دستیابی به موفقیت در این زمینه، بر تعامل یک به یک نیز تسلط داشته باشند. متخصصان بازاریابی معمولا با کارکنان، اعضای هیئت مدیره، سرمایه گذاران، خریداران، فروشندگان و عموم مردم ارتباط برقرار می‌کنند. به همین دلیل، بسیاری از دوره‌های بازاریابی دارای یکسری دوره‌های ارتباطی هم هستند.
صحبت کردن برای جمعیت بازاریابانی که می‌خواهند سمینارهای حرفه‌ای را رهبری کنند، در جلسات انجمن سخنرانی کنند، یا دوره‌های آموزشی تدریس کنند، به این مهارت نیاز دارند. همچنین، ممکن است لازم باشد که برای برطرف کردن مشکل جمعیت زیادی از افراد با اعتماد به‌نفس بالا، ایجاد وفاداری عاطفی به برند و دادن آگاهی به مردم درمورد برند خود به این مهارت نیاز پیدا کنند.
مهارت‌های نوشتاری متخصصان بازاریابی اغلب باید محتوای خلاقانه و قانع کننده بنویسند. مهارت‌های نوشتاری قوی به نفع بازاریابان است زیرا آن‌ها مسئول آماده‌سازی وبلاگ‌ها، توضیحات محصول، اسکریپت‌های ویدیویی، کاغذهای سفید (White paper) و سایر اجزای خلاقانه یک کمپین بازاریابی هستند. بازاریابان از داستان‌سرایی برای انتقال اطلاعات و دستیابی به نتایج قابل اندازه‌گیری استفاده می‌کنند.
حل مسئله و تفکر انتقادی بخش اعظم بازاریابی مدرن بر حل مسئله تکیه دارد. بازاریابان باید خدمات شرکت خود را به عنوان موثرترین و کارآمدترین راه‌حل برای مشکلات مشتریان خود به آن‌ها معرفی کنند. بنابراین، باید پیشنهادات و محتوایی را ایجاد کنند که به وضوح مهارت‌های حل مسئله سازمانشان را نشان دهد. افرادی که در حوزه‌های مختلف بازاریابی کار می‌کنند، باید بتوانند مهارت‌های حل مسئله و تفکر انتقادی موثر را برای یافتن راه‌حل‌های خلاقانه و منطقی برای این مشکلات توسعه دهند.
تفکر تحلیلی متخصصان بازاریابی اغلب با کوه‌هایی از داده‌ها مواجه هستند و همیشه جریان زیادی از اطلاعات به سمت آن‌ها روانه است. بازاریابان باید این داده‌ها را غربال کنند، آن‌ها را درک کنند و سناریوهای آینده را پیش‌بینی کنند. این افراد با ایجاد بینش‌های مبتنی بر داده‌ها و توسعه برنامه‌های پیگیری، می‌توانند شرکت خود را به عنوان پیشرو حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کند معرفی کنند.
مهارت تحقیق بازاریابان اغلب باید بتوانند درمورد بازاری که در آن فعالیت می‌کنند تحقیقات جامع و کاملی انجام دهند تا درمورد بازار هدف اطلاعات بیشتری پیدا کنند یا نیازهای مشتریان خود را درک کنند. برای انجام این کار، آن‌ها باید هم مهارت‌های تحقیق کیفی و هم کمی موثری داشته باشند.
تیم سازی و همکاری دانستن نحوه همکاری تیمی اهمیت زیادی برای بازاریابان دارد. زیرا ممکن است به طور منظم با کارمندان بخش‌های مختلف بازاریابی برای ارائه یک پروژه جامع همکاری داشته باشند. اعضای تیم بازاریابی نیز معمولا بازخورد سازنده‌ای ارائه می‌دهند و به یکدیگر انگیزه می‌دهند تا مهارت‌های خود را بهبود بخشند.
خلاقیت بخش مهمی از بازاریابی شامل استفاده از خلاقیت برای ایجاد ایده‌های نوآورانه است. شرکت‌ها اغلب به تیم‌های بازاریابی برای توسعه ایده‌های منحصر به فرد برای کمپین‌های تبلیغاتی متکی هستند تا محصول یا خدمات خود را از رقبا متمایز کنند.
سازماند‌هی و مدیریت زمان از آنجایی که عناصر زیادی در یک کمپین دخیل هستند، می‌توانید از مهارت‌های مدیریت زمان و سازماندهی برای اولویت‌بندی هر کار و ارسال همه موارد خود در مهلت مربوطه استفاده کنید.
آشنایی با فناوری یک آشنایی کلی با مفاهیم و اصول اولیه فناوری برای بازاریابان مفید است. زیرا به آن‌ها کمک می‌کند سریع‌تر نحوه عملکرد ابزارهای مختلف در نرم‌افزارهای بازاریابی را بیاموزند. شناخت این ابزارها به آن‌ها این امکان را می‌دهد که استراتژی انتشار و ویرایش محتواها را درک کنند و به شناخت خوبی نسبت به روند کارشان در رسانه‌های اجتماعی دست پیدا کنند.
تجزیه و تحلیل داده‌ها بازاریابان باید بدانند که چگونه داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن‌ها را بخوانند و تفسیر کنند تا به طور موثری از این داده‌ها برای جذب مخاطبان هدف شرکت استفاده کنند.

بازار کار رشته بازاریابی در کانادا

چشم‌انداز شغلی برای افرادی که دارای مدرک بازاریابی هستند، تا حدودی بالاتر از رشد کلی پیش‌بینی شده برای سایر مشاغل در کانادا است. به عنوان مثال، رشد پیش‌بینی شده در بازه زمانی ۱۰ ساله از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۹ برای مدیران بازاریابی 7 درصد است. در صورتی که میانگین رشد سایر مشاغل کانادا در این بازه زمانی ۴ درصد پیش‌بینی شده است.

بنابراین، رشد مشاغلی که در حوزه بازاریابی هستند، سریع‌تر از میانگین رشد سایر مشاغل در کانادا است. از سوی دیگر، با توجه به اینکه سازمان‌ها برای گسترش سهم بازار خود به کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی متکی هستند، انتظار می‌رود که تقاضا برای مشاغل حوزه بازاریابی افزایش داشته باشد.

فرصت‌های شغلی رشته بازاریابی در کانادا

مشاغل زیادی وجود دارد که با مدرک بازاریابی از دانشگاه‌های کانادا می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. در جدول زیر برخی از این مشاغل را به شما معرفی خواهیم کرد:

عنوان شغلی میانگین درآمد شرح وظایف
برنامه‌ریز رسانه ۴۰۹۹۶ دلار در سال برنامه‌ریزان رسانه، الگوها، زمان‌ها و بسترهای مناسب را برای برپایی کمپین‌های بازاریابی شناسایی می‌کنند. آن‌ها این کار را با تجزیه و تحلیل داده‌هایی مانند معیارهای رسانه‌های اجتماعی و طراحی استراتژی‌های نوآورانه برای شرکت‌ها انجام می‌دهند تا به طور موثر به مخاطبان هدف خود دست یابند. آن‌ها معمولا برای یک یا چند مشتری از طریق آژانس‌های بازاریابی یا تبلیغاتی کار می‌کنند.
مدیر شبکه‌های اجتماعی ۵۲۳۶۴ دلار در سال مدیران رسانه‌های اجتماعی استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی را برای یک برند توسعه می‌دهند و بر این استراتژی‌ها نظارت می‌کنند تا به درستی اجرا شوند. آن‌ها ممکن است در یک آژانس بازاریابی یا مستقیما در یک شرکت برای افزایش و حفظ حضور خود در رسانه‌های اجتماعی کار کنند. به طور معمول، اهداف آن‌ها گسترش دنبال کنندگان، نظارت بر کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی، تولید یا تایید محتوا و بررسی تجزیه و تحلیل داده‌ها است.
مدیر امور مشتریان ۵۳۰۷۲ دلار در سال مدیران امور مشتریان ممکن است برای آژانس‌ها یا ناشران کار کنند و دفاتر حساب متشکل از یک یا چند مشتری را مدیریت کنند. آن‌ها ممکن است مسئول فروش یا اجرای مجدد فروش باشند تا اطمینان حاصل شود که مشتری به اهداف فروش دست پیدا می‌کند. همچنین، ممکن است کمپین‌های مشتریان را مدیریت کنند تا اطمینان حاصل کنند که شرکت به اهداف بازاریابی و تبلیغات خود می‌رسد.
استراتژیست دیجیتال ۵۳۷۰۰ دلار در سال افرادی که در این موقعیت شغلی فعالیت می‌کنند، اهداف یک کسب و کار را برای توسعه و اجرای برنامه‌های بازاریابی دیجیتال شناسایی می‌کنند. در حالی که آن‌ها ممکن است مشکلات را از طریق محصولات یا خدمات بازاریابی دیجیتال و سنتی هم حل کنند، تمرکز اصلی آن‌ها به تاکتیک‌های دیجیتال معطوف است. به عنوان مثال، یک استراتژیست دیجیتال ممکن است وب سایت یک شرکت را با استفاده از تکنیک‌های SEO برای افزایش ترافیک بهینه‌سازی کند.
مدیر بازاریابی محتوا ۵۵۴۶۹ دلار در سال مدیران بازاریابی محتوا برای کمک به شرکت در رسیدن به اهداف فروش خود، استراتژی‌های محتوا را توسعه داده و اجرا می‌کنند. محتوا ممکن است شامل پست‌های وبلاگ، فیلم، عکس و اینفوگرافیک باشد. سپس این محتوا را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب سایت شرکت یا حساب‌های رسانه‌های اجتماعی توزیع می‌کنند.
تحلیلگر داده ۵۸۴۹۷ دلار در سال این افراد داده‌ها را برای عملکردهای مختلف کسب و کار جمع آوری و تفسیر می‌کنند. تفاوت بین یک متخصص علم داده و یک تحلیلگر داده در این است که تحلیلگران به جای تجزیه و تحلیل ریسک و ارائه توصیه درمورد تصمیم‌های قابل انجام، فقط کار جمع آوری داده‌ها و تفسیر آن‌ها را انجام می‌دهند. بدین معنی که در ارائه راهکار نقشی ندارند. تحلیلگران داده، همچنین ممکن است با انجام نظرسنجی یا خرید مجموعه داده‌ها، داده‌های خام را ساده‌تر کنند تا تجزیه و تحلیل را برای متخصصین علم داده آسان‌تر کنند.
مدیر روابط عمومی ۵۸۷۰۸ دلار در سال مدیران روابط عمومی، تصویر یک شرکت یا یک فرد را در انظار عمومی مدیریت می‌کنند. آن‌ها وظایفی مانند ایجاد روابط با ناشران کلیدی، نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی و مدیریت موقعیت‌های بالقوه آسیب‌رسان را انجام می‌دهند. آن‌ها همچنین ممکن است فعالیت‌های عمومی یا رویدادهایی را برنامه‌ریزی کنند که برای وجهه مشتریان‌شان مفید باشد و موجب افزایش بازدید از برند شوند.
مدیر جامعه دیجیتال ۵۹۰۲۶ دلار در سال افرادی که در این موقعیت شغلی قرار می‌گیرند، جوامع آنلاین مرتبط با یک برند یا شرکت را حفظ کرده و توسعه می‌دهند. علاوه بر این، تفسیر دیگری هم از این نقش می‌توان داشت: افرادی که مسئول نمایندگی یک برند در دارایی‌های آنلاین مانند رسانه‌های اجتماعی، نقدها و بررسی‌ها و انجمن‌ها هستند. آن‌ها معمولا از طریق پاسخ دادن به پیام‌ها، نظرات یا رسیدگی به شکایات، با دنبال کنندگان آنلاین شرکت تعامل برقرار می‌کنند.
مدیر برند ۶۳۷۲۱ دلار در سال مدیران برند، شیوه‌ای را که عموم مردم یک برند را با آن به خاطر می‌آورند، توسعه می‌دهند و حفظ می‌کنند. آن‌ها استراتژی‌ها و برنامه‌های بازاریابی یک شرکت را ایجاد می‌کنند و بهبود می‌بخشند. این متخصصان، از نزدیک با تیم‌های طراحی، تحقیقات بازاریابی و روابط عمومی برای افزایش و بهبود موقعیت استراتژیک یک برند در بازار همکاری می‌کنند.
تحلیلگر کسب و کار ۷۰۹۵۵ دلار در سال تحلیلگران کسب و کار، داده‌ها را برای اتخاذ تصمیمات تجاری مهم شناسایی و تفسیر می‌کنند. آن‌ها با بسیاری از بخش‌های یک سازمان از جمله امور مالی، بازاریابی و فروش کار می‌کنند. هدف آن‌ها بهبود عملیات شرکت برای دستیابی به اهداف تجاری خاص، مانند افزایش درآمد یا افزایش آگاهی عمومی از برند است.

مشاغل مورد نیاز کانادا؛ لیست شغل های مورد نیاز کانادا

وظایف شغلی رشته بازاریابی در کانادا

وظایف شغلی و مسئولیت‌های بازاریابان، به زمینه فعالیت آن‌ها بستگی دارد؛ اما برخی از وظایف شغلی رایجی که این افراد معمولا انجام می‌دهند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ارزیابی ویژگی‌های محصولات یا خدماتی که قرار است تبلیغ شوند برای تعیین نیازهای بازاریابی و تبلیغات یک موسسه
  • ارائه مشاوره به مشتریان درمورد فرصت‌ها و استراتژی‌های بازاریابی، تبلیغات یا ارتقای فروش
  • توسعه استراتژی‌ها و محتوای مرتبط برای کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی مستقیم و دیجیتال و اجرای آن‌ها
  • مدیریت، تجزیه و تحلیل پست کمپین برای اندازه‌گیری و ارائه گزارش درمورد معیارهای بازاریابی و تبلیغات
  • انجام امور مرتبط با توسعه و نگهداری حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، نظیر مدیریت نظرات مشتریان
  • توسعه، اجرا و ارزیابی استراتژی‌ها و برنامه‌های روابط عمومی که برای اطلاع مشتریان، کارکنان و عموم مردم از ابتکارات و سیاست‌های کسب‌وکارها، دولت‌ها و سایر سازمان‌ها طراحی شده‌اند.
  • انجام نظرسنجی‌های عمومی برای شناسایی علایق و نگرانی‌های گروه‌های کلیدی که سازمان‌شان به آن‌ها خدمات می‌دهد.
  • تهیه یا نظارت بر تهیه گزارش‌ها، خلاصه‌ها، سخنرانی‌ها، ارائه‌ها، وب سایت‌ها و بیانیه‌های مطبوعاتی
  • توسعه و سازماندهی کارگاه‌ها، جلسات، مراسم و سایر رویدادها و برنامه‌ها برای اهداف تبلیغاتی، جمع آوری کمک‌های مالی و اطلاع‌رسانی
  • ترتیب مصاحبه‌ها، کنفرانس‌های خبری و سایر رویدادهای رسانه‌ای
  • فعالیت به عنوان سخنگوی یک سازمان و پاسخگویی به سوالات کتبی و شفاهی
  • هماهنگی رویدادهای تبلیغاتی و تبلیغات ویژه برای مخاطبان داخلی و خارجی
  • کمک در تهیه بروشور، گزارش، خبرنامه و سایر مطالب
  • نمايندگي و فعالیت به عنوان نماينده افراد مستعد يا افراد با تخصص شغلی خاص
  • تهیه یا نظارت بر آماده‌سازی قراردادهای ورزشی، ادبی، اجرایی یا سایر قراردادها

پرسودترین مشاغل کانادا؛ با پردرآمدترین شغل ها در کانادا آشنا شوید.

بورسیه‌های رشته بازاریابی در کانادا

دانشگاه‌ها و مراکز خصوصی و دولتی زیادی در کانادا وجود دارد که برای دانشجویان نخبه‌ای که در رشته بازاریابی تحصیل می‌کنند در مقاطع مختلف بورسیه در نظر گرفته‌اند. با توجه به اهمیت این رشته و تاثیرگذاری بالای آن در اقتصاد کانادا، از دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، حمایت‌های بسیار خوبی صورت می‌گیرد.

دانشجویان برای بهره‌مند شدن از این بورسیه‌ها باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • معدل بالا
  • مدرک زبان معتبر با نمره بالا
  • رزومه قوی
  • سابقه تهیه مقالات ارزشمند در نشریات بین المللی معتبر
  • سابقه کار و انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی
  • سابقه فعالیت در زمینه‌های مختلف دیگر از قبیل فرهنگی، هنری، ورزشی

بورسیه‌های موجود برای رشته بازاریابی در کانادا، دارای انواع و اقسام مختلفی هستند. در جدول زیر برخی از آن‌ها را معرفی شده است:

نوع بورسیه توضیحات
بورسیه‌های تشویقی این دسته از بورسیه‌های تحصیلی که بورسیه‌های شایسته محور نیز به آن‌ها گفته می‌شود، بر اساس وضعیت درسی یا تحصیلی دانشجویان به آن‌ها تعلق می‌گیرند. این نوع بورسیه‌ها توسط منابع دولتی، شرکت‌های خصوصی و یا دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند. همچنین، با اسم فلوشیپ (Fllowship) نیز شناخته می‌شوند و دانشجویان باید برای به دست آوردنشان شرایط خاصی از جمله معدل بالا، نمره زبان مناسب و تجربه تحقیق و ارائه مقاله داشته باشند.
بورسیه‌های RA یا تحقیقاتی دانشجویانی که سابقه تهیه مقالات علمی دارند یا کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام می‌دهند، واجد شرایط استفاده از این بورسیه‌ها هستند. در واقع، دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، می‌توانند در فعالیت‌های پژوهشی و یا تحقیقاتی شرکت کنند تا از این بورسیه برخوردار شوند. این فعالیت‌ها، معمولا به مدت ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته انجام می‌شوند و دپارتمان‌ها و یا دانشکده‌های خاصی، دانشجویان را برای این نوع از فعالیت‌ها گزینش می‌کنند.
بورسیه‌های TA یا دستیار مدرس این نوع بورسیه، برای دانشجویانی در نظر گرفته شده که در کنار اساتید خود، به دانشجویان ترم‌های پایین‌تر تدریس می‌کنند. در واقع، یکی از روش‌های به دست آوردن کمک هزینه دانشجویی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، فعالیت به عنوان دستیار مدرس است. دانشجویان اساتید خود را در امر آموزش یاری می‌دهند و در قبال آن بورسیه دریافت کنند. داشتن مدرک زبان با نمره بالا، یکی دیگر از شرایط برخورداری از این نوع بورسیه است.
بورسیه‌های کارآموزی دانشجویانی که مشتاق انجام کارهای پاره وقت در کنار تحصیل خود هستند، می‌توانند از این نوع بورسیه‌ها استفاده کنند.
بورسیه‌های ورودی همانطور که نام این دسته از بورسیه‌ها هم نشان می‌دهد، برای دانشجویان سال اولی که تازه وارد دانشگاه شده‌اند، در نظر گرفته شده‌اند.

در جدول زیر بهترین منابع جست و جوی بورسیه معرفی شده است. دانشجویان می‌توانند بسته به دانشگاه مورد نظر خود، مقطع تحصیلی و رشته‌ای که انتخاب کرده‌اند (در اینجا، بازاریابی) با استفاده از منابع جدول زیر به جست و جوی بورسیه بپردازند.

نام سایت توضیحات
findamasters این بانک اطلاعاتی، شامل انواع پوزیشن‌های مقطع کارشناسی ارشد و کمک هزینه‌های تحصیلی است.
scholarship-positions این سایت به طور اختصاصی، برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده تا کمک هزینه‌های تحصیلی مناسبی پیدا کنند و برای این کمک هزینه‌ها درخواست دهند.
Idp در این سایت می‌توانید نام دانشگاه و رشته تحصیلی خود را وارد کنید تا از بورسیه‌ها و خدمات دانشجویی قابل ارائه در آن اطلاع پیدا کنید.
Opportunitydesk این سایت بیش از ۵۰۰۰ بورسیه تحصیلی مختلف در دانشگاه‌های مختلف سراسر کانادا را معرفی کرده است.
scholarships.universitystudy این سایت هم برای معرفی بورسیه‌های موجود در دانشگاه‌های کانادا در نظر گرفته شده است.
Findaphd در صورتی که در مقطع PHD تحصیل می‌کنید، با مراجعه به این بانک اطلاعاتی می‌توانید از انواع پوزیشن‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی موجود در این مقطع اطلاع پیدا کنید.
Scholarships مزیت این سایت، این است که بورسیه‌های به‌روز در دانشگاه‌های سراسر دنیا را معرفی کرده است.
scholars4dev فهرستی به‌روز از بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های سراسر جهان در این سایت وجود دارد.
Wemakescholars این سایت بیش از ۱۵۵ بورسیه تحصیلی مخصوص دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا در کانادا را معرفی کرده است.
Scholarshipportal این سایت، پورتال اختصاصی انواع بورسیه‌های تحصیلی اعم از اسکالرشیپ، گرانت، فلوشیپ و فاندهای تحصیلی در دانشگاه‌های سراسر جهان است.
Scholarshipscanada تعداد بسیار زیادی از بورسیه‌های قابل ارائه در کانادا در این سایت معرفی شده است.

با وجود اینکه امکان جست و جوی بورسیه از منابع معرفی شده فوق وجود دارد، اما در ادامه چند بورسیه برای رشته بازاریابی که در دانشگاه‌های برتر کانادا ارائه می‌شوند به شما معرفی شده است:

نام دانشگاه بورسیه مبلغ بورسیه
University of Toronto بورسیه‌های بین‌المللی Lester B. Pearson متغیر
University of British Columbia بورسیه ورودی Dean ۱۰۰۰۰ دلار
University of British Columbia بورسیه رهبری زنان در کسب و کار ۱۰۰۰۰ دلار
York University بورسیه لیسانس KPMG ۷۵۰۰ دلار
York University کمک هزینه بین‌المللی Schulich متغیر
Simon Fraser University بورسیه تحصیلی QS برای رهبری ۱۰۰۰۰ دلار
Simon Fraser University کمک هزینه تحصیلی مارگارت مک نامارا تا سقف ۱۵۰۰۰ دلار
University of Guelph بورسیه ورودی گوئلف ۱۷۵۰۰ تا ۲۰۵۰۰ دلار

کار در تورنتو؛ بررسی مشاغل مورد نیاز کانادا

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته بازاریابی

در این بخش می‌توانید با بهترین دانشگاه‌های کانادا در مقاطع مختلف برای تحصیل در رشته بازاریابی آشنا شوید.

  • بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته بازاریابی:
نام دانشگاه نام دوره مدت زمان دوره شهریه دانشگاه رتبه جهانی دانشگاه
University of Toronto لیسانس بازرگانی با تخصص بازاریابی ۴ سال ۵۹۳۲۰ دلار در سال ۵۰
Western University لیسانس مدیریت و مطالعات سازمانی (مدیریت غذا و بازاریابی) ۴ سال ۵۰۴۴۰ دلار در سال ۷۳
University of British Columbia لیسانس بازرگانی (گرایش بازاریابی) ۴ سال ۵۵۳۸۴ دلار در سال ۷۷
University of Calgary لیسانس بازرگانی (تخصص بازاریابی) ۴ سال ۲۵۶۷۸ دلار در سال ۹۶
University of Alberta لیسانس بازرگانی (گرایش بازاریابی) ۴ سال ۳۷۸۴۲ دلار در سال ۱۱۱
York University لیسانس بازرگانی (گرایش بازاریابی) ۴ سال ۳۵۹۹۷ دلار در سال ۱۴۵
Simon Fraser University لیسانس مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی) ۴ سال ۳۱۷۷۴ دلار در سال ۱۴۷
McMaster University لیسانس بازرگانی (تخصص بازاریابی) ۴ سال ۴۴۵۰۳ دلار در سال ۱۷۳
University of Guelph لیسانس مدیریت بازاریابی ۴ سال ۳۸۳۷۰ دلار در سال ۱۸۲
Concordia University لیسانس بازرگانی در بازاریابی ۳ تا ۴ سال ۲۷۲۷۸ تا ۳۲۱۲۰ دلار در سال ۱۹۶

 

  • بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته بازاریابی:
نام دانشگاه نام دوره مدت زمان دوره شهریه دانشگاه رتبه جهانی دانشگاه
University of Calgary کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی ۲۰ ماه ۲۹۶۶۸ دلار در سال ۹۶
York University کارشناسی ارشد بازاریابی ۱۸ ماه ۵۶۰۸۲ دلار در سال ۱۴۵
McMaster University کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با تخصص بازاریابی استراتژیک ۲ سال ۴۲۹۱۴ دلار در سال ۱۷۳
the University of Guelph کارشناسی ارشد در مطالعات بازاریابی و مصرف کننده ۲ سال ۲۲۱۳۵ دلار در سال ۱۸۲
Concordia University کارشناسی ارشد بازاریابی ۲ سال ۲۷۲۹۴ دلار در سال ۱۹۶

 

  • بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در مقطع دکترا رشته بازاریابی:
نام دانشگاه نام دوره مدت زمان دوره شهریه دانشگاه رتبه جهانی دانشگاه
Western University دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) ۴ سال ۳۲۰۴۲ دلار در سال ۷۳
University of British Columbia دکترای مدیریت بازرگانی در بازاریابی و علوم رفتاری ۴ سال ۹۳۱۳ دلار در سال ۷۷
University of Alberta دکترای فلسفه در تجارت با گرایش بازاریابی ۴ سال ۸۸۷۴ دلار در سال ۱۱۱
Simon Fraser University دکترای بازاریابی ۴ تا ۵ سال ۴۰۵۲ دلار در سال ۱۴۷
درآمد بازاریابی در کانادا

درآمد رشته بازاریابی در کانادا

عوامل مختلفی بر درآمد افراد در رشته بازاریابی تاثیرگذار هستند که در این خصوص می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • زمینه فعالیت افراد
  • مدرک تحصیلی
  • میزان سابقه کاری
  • شهر و استان محل فعالیت

با این اوصاف، بررسی‌ها نشان می‌دهند که میانگین درآمد فارغ التحصیلان رشته بازاریابی در کانادا ۶۲۱۱۲ دلار در سال است که می‌تواند بین ۴۴۸۵۰ دلار برای موقعیت‌های شغلی پایین رده برای افراد مبتدی تا ۱۲۷ هزار و ۳۸۱ دلار برای موقعیت‌های شغلی رده بالا برای افراد با تجربه در حرفه بازاریابی، متغیر باشد.

در جدول زیر می‌توانید حداقل، حداکثر و میانگین درآمد کار بازاریابی در استان‌های مختلف کانادا را مشاهده کنید:

نام استان حداقل درآمد (به ازای هر ساعت) میانگین درآمد (به ازای هر ساعت) حداکثر درآمد (به ازای هر ساعت)
آلبرتا ۲۰ دلار ۳۵.۵۸ دلار ۵۷.۶۹ دلار
بریتیش کلمبیا ۱۸.۲۷ دلار ۲۷.۴۷ دلار ۴۸.۰۸ دلار
مانیتوبا ۱۶ دلار ۲۶.۶۷ دلار ۴۷.۳۸ دلار
نیوبرانزویک ۱۶ دلار ۲۸.۸۵ دلار ۴۹.۷۴ دلار
نیوفاندلند و لابرادور ۱۶.۵۰ دلار ۲۵.۳۳ دلار ۴۹.۷۴ دلار
مناطق شمال غربی ۲۲.۸۷ دلار ۴۳.۶۴ دلار ۶۱.۵۲ دلار
نوا اسکوشیا ۱۵.۴۹ دلار ۲۵.۷۶ دلار ۴۳.۲۷ دلار
نوناووت ۳۰.۷۷ دلار ۴۶.۳۵ دلار ۶۳.۷۰ دلار
انتاریو ۱۷ دلار ۳۱.۳۲ دلار ۵۴.۴۰ دلار
جزیره پرنس ادوارد ۱۵ دلار ۲۵ دلار ۴۰ دلار
کبک ۲۰ دلار ۳۰ دلار ۵۰.۴۸ دلار
ساسکاچوان ۲۰.۱۹ دلار ۳۲.۹۳ دلار ۴۸.۰۸ دلار
کل کانادا ۱۸ دلار ۳۰.۵۰ دلار ۵۲.۸۸ دلار

همانطور که اشاره کردیم، زمینه فعالیت افراد یکی از تاثیرگذارترین عوامل در تعیین درآمد آن‌ها در این حرفه است. در جدول زیر درآمد برخی از مشاغل حوزه بازاریابی را بر اساس میزان سابقه افراد مورد بررسی قرار داده شده است:

عنوان شغل درآمد تازه وارد (با کم‌تر از ۱۲ ماه سابقه) درآمد یک فرد مبتدی (با ۱ تا ۴ سال سابقه) درآمد یک فرد با تجربه (با ۵ تا ۹ سال سابقه) درآمد فرد کهنه‌کار (با بیش از ۱۰ سال سابقه)
متخصص بازاریابی ۴۴۰۰۰ دلار در سال ۵۰۰۰۰ دلار در سال ۵۶۰۰۰ دلار در سال ۵۹۰۰۰ دلار در سال
کارشناس بهینه‌سازی موتورهای جست و جو ۴۰۰۰۰ دلار در سال ۴۵۰۰۰ دلار در سال ۵۶۰۰۰ دلار در سال ۶۱۰۰۰ دلار در سال
مدیر بازاریابی ۴۸۰۰۰ دلار در سال ۵۸۰۰۰ دلار در سال ۶۹۰۰۰ دلار در سال ۷۵۰۰۰ دلار در سال
مدیر ارشد بازاریابی ۸۸۰۰۰ دلار در سال ۸۱۰۰۰ دلار در سال ۹۵۰۰۰ دلار در سال ۱۰۷۰۰۰ دلار در سال

پردرآمدترین مشاغل رشته بازاریابی در کانادا

پردرآمدترین مشاغلی که با مدرک رشته بازاریابی در کانادا می‌توان انجام داد شامل موارد زیر می‌شوند:

عنوان شغلی میانگین درآمد شرح وظایف
تحلیلگر بازار ۱۴۲ هزار دلار در سال تحلیلگران بازار، الگوهای خرید و فروش را در حین توسعه در بازار مطالعه می‌کنند. آن‌ها روندهای اقتصادی و مالی را برای تصمیم‌گیری درمورد محصول و پیام برای یک تجارت ترجمه می‌کنند. هدف اصلی آن‌ها کمک به شرکت‌ها برای تصمیم‌گیری آگاهانه برای ابتکارات و پروژه‌های بازاریابی برای به حداقل رساندن خطرات احتمالی است.
مدیر بازاریابی بین‌المللی ۱۳۷ هزار و ۶۸۴ دلار در سال افرادی که در این موقعیت شغلی مشغول به کار هستند، بر حضور یک برند در بازارهای بین‌المللی تمرکز دارند. آن‌ها بر کار چندین مدیر بازاریابی که هر یک از آن‌ها مسئول بازارهای مختلف هستند نظارت می‌کنند و همچنین، ممکن است تحقیقاتی روی بازار برای شناسایی فرصت‌های گسترش فعالیت خود به بازارهای بین‌المللی مختلف انجام دهند.
مدیر بازاریابی ۹۴۳۴۰ دلار در سال مدیران بازاریابی بر استراتژی‌های بازاریابی شرکت نظارت می‌کنند تا مطمئن شوند که آن‌ها کارآمد هستند و با اهداف و سیاست‌های تجاری همسو هستند. آن‌ها رهبری و سرپرستی گروه‌های بازاریابی کسب و کارها را برعهده دارند تا اطمینان حاصل شود که فرآیندها به طور کارآمد اجرا می‌شوند و تیم و کارمندان به اهداف شخصی خود دست می‌یابند. مدیران بازاریابی همچنین ممکن است برای توسعه برنامه‌های بازاریابی رقابتی برای محصولات یا خدمات جدید، تحقیقاتی روی بازار انجام دهند.
مدیر بازاریابی محصول ۸۳۴۳۹ دلار در سال مدیران بازاریابی محصول، نقاط گفت و گو و ارائه را برای نمایندگان فروش که محصولی را می‌فروشند، توسعه می‌دهند. آن‌ها وثیقه فروش ایجاد می‌کنند و متخصصان فروش را درمورد بهترین راه‌ها برای بازاریابی مجموعه‌ای از محصولات برای فروش، تمدید و رزرو کسب و کار جدید آموزش می‌دهند. تمرکز اصلی آن‌ها جذب و حفظ مشتریان است.
متخصص علم داده ۸۰۸۸۳ دلار در سال متخصصین علم داده برای درک ریسک‌های آماری تصمیمات تجاری، اطلاعات را جمع آوری و تفسیر می‌کنند. آن‌ها توصیه‌های مالی را به مدیران ارشد و اعضای تیم مدیریت ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین ممکن است به یک شرکت درمورد تصمیمات توسعه کسب‌وکار مشاوره دهند. متخصصین علم داده معمولا بر تحلیلگران داده، مهندسان داده و معماران داده در شرکت‌های بزرگ نظارت می‌کنند تا داده‌ها را به طور کامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند.

شرایط کار در ونکوور؛ میانگین حقوق و مشاغل پردرآمد

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته بازاریابی

متقاضیان و فارغ‌التحصیلان رشته بازاریابی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، باید از شرایط کلی زیر برخوردار باشند:

  • حداقل ۱۸ سال سن
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • مدرک زبان حداقل CLB 4
  • پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی
  • حداقل ۱ سال سابقه کار
  • تمکن مالی کافی برای تامین نیازهای زندگی خود و خانواده برای مدت حداقل ۱ سال
  • نداشتن سوء پیشینه یا سوابق کیفری چه در کانادا و چه در کشور مبداء
  • انجام معاینات پزشکی و بیماری خطرناک پرهزینه

موارد فوق، فقط یکسری از شرایط کلی برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته بازاریابی هستند. بدیهی است که بر اساس روش یا برنامه مهاجرتی که متقاضیان از طریق آن اقدام می‌کنند، لازم است یکسری شرایط و معیارهای جزئی‌تر نیز داشته باشند که بستگی به روشی دارد که از طریق آن اقدام می‌کنند.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق رشته بازاریابی

افرادی که قصد دارند از طریق مسیرهای کاری به کانادا مهاجرت کنند و در یکی از مشاغل حوزه بازاریابی فعالیت کنند، می‌توانند از طریق برنامه‌های مهاجرتی زیر اقدام کنند:

روش مهاجرتی توضیحات
اکسپرس انتری سیستم اکسپرس انتری، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه مهاجرت به کانادا است. در صورتی که متقاضیان در محدوده سنتی مناسب قرار داشته باشند و مدرک تحصیلی بالا، مدرک زبان با نمره خوب و سابقه کار پیشنهاد شغلی داشته باشند، واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا از طریق این سیستم خواهند شد. در واقع، متقاضیان در مرحله اول این روش، باید حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن در سیستم جامع رده بندی (CRS) را به دست بیاورند تا واجد شرایط یکی از سه زیرمجموعه اکسپرس انتری یعنی کلاس تجربه کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال و مشاغل فنی فدرال شوند. سپس از طریق یکی از این سه روش، می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.
برنامه‌های استانی نیروهای کار ماهر و نیمه ماهری که قادر به برطرف کردن نیازهای بازار هر یک از استان‌های کانادا هستند، می‌توانند از طریق برنامه‌های استانی اقدام کنند و مجوز کار (Work Permit) کانادا را به دست بیاورند. در برنامه‌های استانی کانادا بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی (Stream) وجود دارد که هر یک از آن‌ها شرایط و الزامات متفاوتی دارند.
مشاغل پرتقاضا اکثر استان‌های کانادا به رشته بازاریابی و افرادی که در این زمینه تحصیل کرده‌اند یا سابقه کار دارند، نیاز دارند. متقاضیان از طریق این روش می‌توانند برای اخذ مجوز کار به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) درخواست دهند تا در صورت واجد شرایط بودن، بتوانند اقامت موقت خود در کانادا را آغاز کنند.
پیشنهاد شغلی در صورتی که بتوانید یک پیشنهاد شغلی در یک شغل مرتبط با رشته بازاریابی به دست بیاورید، واجد شرایط مجوز کار کانادا خواهید شد. در این روش، کارفرما باید برای استخدام شما، مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) داشته باشد. دریافت این مجوز مستلزم آگهی کردن موقعیت شغلی مورد نظر به مدت حداقل ۱ ماه در سه تا پنج منبع شغلی کانادایی است. اگر در طول این ۱ ماه فرد مناسبی برای انجام این شغل پیدا نشد، کارفرما می‌تواند شما را به عنوان یک نیروی کار خارجی استخدام کند.
کلاس تجربه کبک افرادی که قصد دارند در استان کبک سکونت و کار کنند، می‌توانند از طریق این روش اقدام کنند. برای این منظور، باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشید و مدرک CAQ (گواهی انتخاب کبک) را هم به دست بیاورید. داشتن گواهی انتخاب کبک برای همه کسانی که قصد دارند برای برنامه‌های مهاجرتی استان کبک اقدام کنند الزامی است.
برنامه مهاجرتی آتلانتیک در صورتی که از یک کارفرمای ساکن یکی از استان‌های نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد یا نیوفاندلند ولابرادور (استان‌های آتلانتیک کانادا) پیشنهاد شغلی بگیرید یا در یکی از دانشگاه‌های این چهار استان فارغ التحصیل شده باشید، می‌توانید از طریق این روش اقدام کنید و اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.
اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

کافیست فرم زیر را پر کنید تا با راهنمایی وکیل مهاجرت به کانادا اولین قدم را محکم بردارید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

کلام آخر

با توجه به اهمیت بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، این رشته در طی سال‌های اخیر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. کانادا به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا از نظر قدرت اقتصادی، توانسته با تمرکز روی این حوزه و آموزش اصولی بسیاری از گرایش‌های آن از جمله بازاریابی بین‌المللی، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ارتباطی جایگاه خودش را در بین کشورهای برتر دنیا پیدا کند.

رشته بازاریابی در کانادا در کلیه مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکترا ارائه می‌شود و در هر مقطع به افراد اجازه می‌دهد که مشاغل متفاوتی انجام دهند. مشاغلی که برخی از پردرآمدترین‌هایشان شامل تحلیلگر بازار، مدیر بازاریابی بین‌المللی و متخصص علم داده هستند.

اگر شما هم قصد دارید برای کار یا تحصیل از طریق این رشته به کانادا مهاجرت کنید، می‌توانید با متخصصین مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید تا هر سوال و ابهام دیگری برایتان باقی مانده، برطرف شود.

سوالات متداول درباره بازاریابی در کانادا

به بیان ساده، بازاریابی رشته‌ای است که در آن درمورد محصولات یا خدمات ارائه شده توسط نهادهای دولتی و خصوصی به طور یکسان آگاهی داده می‌شود. این امر از طریق ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی، انجام تحقیقات در بازار درمورد رفتار مصرف کننده و ایجاد یک نام تجاری که به راحتی قابل شناسایی باشد و مشتریان آن را بشناسند، انجام می‌شود.

به طور میانگین، متخصصین بازاریابی در کانادا ۶۲۱۱۲ دلار در سال درآمد دارند. اما درآمد آن‌ها می‌تواند بین ۴۵۰۰۰ تا بیش از ۱۲۷ هزار دلار هم متغیر باشد.

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر درآمد افراد در رشته بازاریابی در کانادا، زمینه فعالیت آن‌ها است. پس از آن، میزان سابقه و تجربه‌ای که در این زمینه به‌خصوص دارند، تاثیرگذار است. مدرک تحصیلی و منطقه فعالیت (شهر و استان) هم جزو سایر عوامل تاثیرگذار در این امر هستند.

برای این منظور، باید برای تحصیل در دوره‌های آموزشی و تحصیلی که بیشتر از ۲ سال طول می‌کشند، ثبت نام کنید. دلیل این امر این است که با تحصیل در دوره‌های ۲ ساله و بیشتر، واجد شرایط دریافت مجوزی تحت عنوان مجوز کار پس از تحصیل (Post graduate work permit) خواهید شد.

مجوز کار پس از تحصیل، ۸ ماه تا ۳ سال بسته به طول دوره تحصیلی شما اعتبار دارد. در این مدت می‌توانید یک سال سابقه کار در کانادا به دست بیاورید. این یک سال سابقه کار در کانادا، بسیار ارزشمند است و به شما اجازه می‌دهد برای برنامه کلاس تجربه کانادایی (Canadian experience class) در سیستم اکسپرس انتری یا برخی از برنامه‌های استانی واجد شرایط شوید و بتوانید اقامت دائم کانادا را به دست بیاورید.

برای مهاجرت کاری، باید ۱۸ سال تمام سن داشته باشید. همچنین، باید مدرک زبان معتبر با نمره حداقل CLB 4 بگیرید، اما با داشتن مدارک بالاتر، شانس بیشتری خواهید داشت. همچنین، بهتر است حداقل ۱ سال سابقه کار در زمینه شغلی یا تحصیلی خود داشته باشید و برای ۱ سال زندگی در کانادا نیز توانایی مالی داشته باشید. سایر شرایط مورد نیاز، به روشی که از طریق آن اقدام می‌کنید بستگی دارد.

به طور کلی، برای دریافت بورسیه باید شرایط تحصیلی بسیار خوبی نظیر معدل بالا، نمره بالا برای مدرک زبان، سابقه تهیه مقالات پژوهشی، رزومه قوی و فعالیت‌های فوق برنامه داشته باشید تا واجد شرایط دریافت بورسیه شوید. همچنین باید در نظر داشته باشید که معمولا دریافت بورسیه برای مقطع کارشناسی دشوارتر از گرفتن بورسیه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است.