این روزها آرایش دائمی به یکی از شاخه‌های فوق‌العاده پرسود در صنعت زیبایی تبدیل شده است. در سال‌های اخیر انجام آرایش دائمی به‌خصوص میکروبلیدینگ، یک مهارت شغلی بسیار محبوب، تخصصی و پرطرفدار بوده است و به همین خاطر نیز تقاضا برای افراد شاغل در حوزه میکروبلیدینگ روز به روز بیشتر می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید کسب‌وکار خودتان را داشته باشید، انتخاب این حرفه شغلی در کانادا می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

با توجه به اینکه کانادا یکی از کشورهای پیشرو دنیا در صنعت آرایش و زیبایی است، ارائه خدمات زیبایی در این کشور می‌تواند بسیار سودآور باشد. از طرفی دیگر با توجه به اینکه میکروبلیدینگ یکی از پرتقاضاترین زیرشاخه‌های صنعت زیبایی به شمار می‌رود، انجام این کار به‌صورت تخصصی در کانادا می‌تواند فرصت‌های بزرگی در اختیار افراد قرار دهد.

برای آشنایی با بازار کار میکروبلیدینگ در کانادا، روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق این تخصص شغلی و سایر جزئیات و اطلاعاتی که باید در این رابطه بدانید، لطفا تا انتهای این مطلب با ما در کاناداپاس همراه باشید.

 آشنایی با بازار کار میکروبلیدینگ در کانادا

میکروبلیدینگ یک روش آرایش دائمی برای ابروها است که ظاهری پرتر و شیک به ابروها می‌بخشد. این کار با رسوب رنگدانه‌ها در پوست انجام می‌شود تا ابروها بازسازی شوند و به شکلی کاملا طبیعی، ظاهر حجیم‌تری پیدا کنند. تکنسین‌های میکروبلیدینگ از تیغه‌های دستی برای کشیدن خطوط نازک و مو مانند بین موهای طبیعی استفاده می‌کنند و قوس کاملی ایجاد می‌کنند.

میکروبلیدینگ در کانادا، کد اختصاصی در طبقه بندی مشاغل ملی کانادا (NOC) ندارد و زیرمجموعه مشاغل مراقبت از زیبایی در نظر گرفته می‌شود که کد آن NOC 6563 است. همانطور که احتمالا در جریان هستید، مشاغل در کانادا دارای کدهای منحصر به فرد و اختصاصی خودشان هستند تا شرح وظایف آن‌ها و مهارت‌ها و توانایی‌هایی که نیاز دارند، کاملا از یکدیگر تفکیک شوند.

برخی دیگر از مشاغلی که با کد شغلی NOC 6563 در کنار میکروبلیدینگ جزو زیرمجموعه‌های مراقبت از زیبایی محسوب می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

ویژگی مشترک همه مشاغل فوق که در کد شغلی NOC 6563 قرار دارند، این است که خدمات مراقبت از زیبایی ارائه می‌دهند و گاها به عنوان روش‌های درمانی غیرپزشکی هم در نظر گرفته می‌شوند که نیاز به تخصص پزشکی ندارند. همچنین، ابزار مورد استفاده در آن‌ها غالبا دستگاه‌های برقی است و در ظاهر افراد تاثیرگذار هستند.

بازار کار شغل آرایشگری در کانادا؛ مهاجرت به کانادا به عنوان آرایشگر

مهاجرت به کانادا از طریق شغل میکروبلیدینگ

ویژگی جذاب شغل میکروبلیدینگ در کانادا این است که تقاضای بسیار زیادی برای آن وجود دارد، اما  چیزی که به جذابیت آن افزوده این است که در این شغل، تقاضا هنوز از عرضه بیشتر است؛ به این معنی که کانادا با کمبود نیروی انسانی در این شغل مواجه است و این می‌تواند یک فرصت بسیار عالی برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل میکروبلیدینگ باشد.

با توجه به بازار بسیار پررونق کانادا در کار میکروبلیدینگ و درآمد قابل‌توجهی که می‌تواند برای فعالین این حوزه در پی داشته باشد، مهاجرت به کانادا برای انجام این شغل یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید برای زندگی خود بگیرید. شما می‌توانید یک سالن زیبایی راه‌اندازی یا خریداری کنید یا قسمتی از یک سالن زیبایی را اجاره کنید و حتی به عنوان تکنسین میکروبلیدینگ در یک سالن آرایشی و زیبایی مشغول به کار شوید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق شغل میکروبلیدینگ

افرادی که قصد دارند از طریق کار میکروبلیدینگ به کانادا مهاجرت کنند و اقامت موقت این کشور را از طریق مجوز کار به دست بیاورند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • داشتن حداقل یک سال سابقه کار
  • دریافت پیشنهاد شغلی برای کار در یک سالن زیبایی یا آرایشگاه
  • شرکت در دوره‌های کارآموزی و آموزش در حین کار
  • ارائه مدرک تحصیلی حداقل دیپلم دبیرستان یا مدرک کالج یا مدرسه زیبایی در یکی از رشته‌های زیبایی‌شناسی، الکترولوژیست یا متخصص زیبایی یا دوره‌های معتبر میکروبلیدینگ (هر مدرک و گواهینامه‌ای که در خارج از کانادا گرفته‌اید باید معادل‌سازی شود تا ارزش و اعتبار یکسانی با مدارک کانادایی پیدا کند)
  • برای انجام شغل میکروبلیدینگ در کانادا، بسته به شغلی که برای آن پیشنهاد شغلی گرفته‌اید، ممکن است لازم باشد که یک گواهینامه از یک موسسه آموزشی دریافت کنید یا در دوره‌های آموزشی الکترولوژیست شرکت کنید.
  • بسته به شغلی که برای آن پیشنهاد شغلی گرفته‌اید، ممکن است لازم باشد که به یک انجمن الکترولیز استانی یا فدرال ملحق شوید.
  • برای انجام کار میکروبلیدینگ در استان مانیتوبا، باید در یک دوره کارآموزی شرکت کنید. و همچنین، برای شروع فعالیت خود به طور رسمی، باید گواهی تجارت کسب کنید.
  • برای راه‌اندازی کسب‌وکاری که خدمات میکروبلیدینگ در کانادا ارائه می‌دهد، باید مجوز کسب‌وکار تهیه کنید.
  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • دارای مدرک زبان حداقل CLB 4 باشید.
  • سوءپیشینه نداشته باشید.
  • معاینات پزشکی را انجام دهید.
  • تمکن مالی کافی داشته باشید تا بتوانید نیازهای زندگی خود در کانادا را برای مدت حداقل یک سال تامین کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را در این مقاله بخوانید.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق کار میکروبلیدینگ

افرادی که در زمینه ارائه خدمات میکروبلیدینگ فعالیت می‌کنند و قصد دارند از طریق آن به کانادا مهاجرت کنند، می‌توانند مجوز کار کانادا را از طریق روش‌های مختلفی به دست بیاورند. روش‌های مهاجرتی که متخصصین میکروبلیدینگ واجد شرایط آن‌ها هستند، معمولا به دریافت مجوز کار ۲ ساله کانادا منجر می‌شوند و شامل موارد زیر هستند:

  1. سیستم اکسپرس انتری (Express Entry)
  2. برنامه‌های استانی (PNP)
  3. برنامه‌های کارآفرینی (Entrepreneurship)

1.    مهاجرت به کانادا از طریق کار میکروبلیدینگ با سیستم اکسپرس انتری

در سیستم اکسپرس انتری، سه برنامه مهاجرتی تعریف شده که متقاضیان می‌توانند از طریق آن‌ها اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند. این سه برنامه مهاجرتی، عبارت هستند از:

روش کار سیستم اکسپرس انتری به این صورت است که در دو مرحله شرایط متقاضیان را بر اساس معیارهایی نظیر سابقه کار، سطح تحصیلات، نمره مدرک زبان، سن و برخی معیارهای دیگر ارزیابی می‌کند و به آن‌ها امتیاز می‌دهد. در مرحله اول، متقاضیان باید حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) به دست بیاورند. سایر نکات قابل‌توجه درخصوص مهاجرت به کانادا از طریق کار میکروبلیدینگ با سیستم اکسپرس انتری شامل موارد زیر می‌شوند:

  • متقاضیانی که ۶۷ امتیاز کسب کنند، واجد شرایط اقدام برای یکی از سه زیرمجموعه اکسپرس انتری یعنی کلاس تجربه کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال و یا مشاغل فنی فدرال خواهند شد.
  • هر یک از روش‌های مهاجرتی کلاس تجربه کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال و مشاغل فنی فدرال، سیستم امتیازدهی مختص به خودشان را دارند که مجددا شرایط متقاضیان را بر اساس معیارهایی نظیر سن، سابقه کار، سطح تحصیلات، نمره مدرک زبان و برخی معیارهای دیگر مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
  • متقاضیان باید روشی که از طریق آن اقدام می‌کنند را با دقت انتخاب کنند. این کار، مستلزم شناخت کافی نسبت به روش‌های مهاجرتی سیستم اکسپرس انتری و تشخیص روشی است که واجد شرایط آن هستند.
  • متقاضیانی که در روش مهاجرتی که از طریق آن اقدام کرده‌اند بیشترین امتیازها را کسب کنند، دعوتنامه اپلای (ITA) دریافت خواهند کرد که با آن می‌توانند اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند.

وضعیت شغل ایرانیان مقیم کانادا؛ بررسی وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان

2.   مهاجرت به کانادا از طریق کار میکروبلیدینگ با برنامه‌های استانی

برخلاف سیستم اکسپرس انتری که توسط اداره مهاجرت فدرال کانادا مدیریت می‌شود، برنامه‌های نامزدی استانی کانادا، اجازه می‌دهند که هر یک از استان‌های کانادا بر اساس نیازهایی که در بخش‌های مختلف بازار خود دارند، نیروهای کار مورد نیاز خود را جذب کنند.

به این ترتیب، به افراد با استعدادی که قادر به برطرف کردن نیازهای آن‌ها باشند، اجازه کار می‌دهند. تمامی استان‌های کانادا به غیر از استان کبک و نوناووت دارای برنامه‌های استانی مختص به خودشان هستند که در آن‌ها، مسیرهای مهاجرتی (Stream) متفاوتی در نظر گرفته شده است. سایر جزئیاتی که باید درمورد برنامه‌های استانی بدانید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • برنامه‌های استانی، مجموعا ۸۰ مسیر مهاجرتی را در برمی‌گیرند که هر یک از آن‌ها برای افراد با شرایط متفاوتی در نظر گرفته شده‌اند.
  • مزیت برنامه‌های استانی این است که به دلیل تنوع بسیار بالایی که دارند، احتمال اینکه حداقل یک یا چند مسیر مهاجرتی مناسب برای افراد پیدا شود، زیاد است.
  • برای اینکه دچار سردرگمی نشوید و بدانید که واجد شرایط کدام یک از این ۸۰ مسیر مهاجرتی هستید، باید در ابتدا استانی که ترجیح می‌دهید در آن زندگی و کار کنید را مشخص کنید.
  • سپس باید شرایط و الزامات هر یک از مسیرهای مهاجرتی که در استان مورد نظرتان وجود دارد را بررسی کنید تا مسیرهایی که واجد شرایط آن‌ها هستید را پیدا کنید. شما باید شانس زیادی برای اخذ مجوز کار کانادا در مسیر مورد نظر خود داشته باشید.
  • برای بررسی شرایط و الزامات مسیرهای مهاجرتی، باید تخصص و مهارت بالایی در امور مهاجرت به کانادا داشته باشید. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که این کار را به افراد متخصصی که دارای تجربه و مهارت زیادی در این زمینه هستند، واگذار کنید. مشاورین کاناداپاس آماده هرگونه راهنمایی که در این زمینه نیاز داشته باشید، هستند. آن‌ها با بررسی اهداف شما از مهاجرت و ارزیابی شرایط‌تان، به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.
  • برنامه‌های مهاجرتی، معمولا منجر به اقامت موقت ۲ ساله کانادا از طریق مجوز کار می‌شوند. البته، برنامه‌های مهاجرتی کانادا را می‌توان مسیری برای اخذ اقامت دائم کانادا هم در نظر گرفت.

3.   مهاجرت به کانادا از طریق کار میکروبلیدینگ با برنامه‌های کارآفرینی

اگرچه برنامه‌های کارآفرینی کانادا زیرمجموعه برنامه‌های استانی هستند، اما ارزش اینکه به طور مجزا مورد بررسی قرار بگیرند را دارند. زیرا علاوه بر محبوبیت بسیار بالا، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت کاری به کانادا محسوب می‌شوند. نکات قابل توجه برای مهاجرت به کانادا از طریق کار میکروبلیدینگ با برنامه‌های استانی در بخش زیر قید شده‌اند:

  • کارآفرینی در کانادا، از طریق سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی یا خریداری یک بیزینس انجام می‌شود.
  • برای اقدام از طریق این روش، لازم است ۲ تا ۳ سال سابقه کار و حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار دارایی داشته باشید.
  • شما به عنوان متخصص میکروبلیدینگ، می‌توانید یک سالن زیبایی برای ارائه خدمات میکروبلیدینگ راه‌اندازی کنید یا یکی از کسب‌وکارهای فعال در کانادا که در این زمینه کار می‌کند را خریداری کنید.
  • حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است، اما کم‌ترین میزان آن ۱۰۰ هزار دلار است.
  • شما باید از سرمایه خود برای کارآفرینی استفاده کنید و از بین دارندگان اقامت دائم و شهروندان کانادایی حداقل یک نفر را در کسب‌وکار خود استخدام کنید.
  • با انجام اقدامات فوق، واجد شرایط اخذ مجوز کار ۲ ساله کانادا خواهید شد.
  • در برنامه‌های کارآفرینی باید یک قرارداد همکاری با دولت استان مورد نظر خود امضاء کنید که حاوی شرایط راه‌اندازی کسب‌وکارتان است.
  • پس از حدود یک سال از راه‌اندازی کسب‌وکار خود، در صورت عمل به تعهدات قید شده در قرارداد همکاری، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

مراحل مهاجرت به کانادا با کار میکروبلیدینگ از طریق سیستم اکسپرس انتری

برای اینکه موفق به اخذ اقامت دائم کانادا از طریق شغل میکروبلیدینگ شوید، باید مراحل زیر را طی کنید:

 

  1. معادل‌سازی مدارک خود در زمینه کار میکروبلیدینگ

اگرچه با سپری کردن دوره‌های آموزشی میکروبلیدینگ در کانادا نیز می‌توانید این شغل را شروع کنید، اما اگر از قبل مدرکی در این زمینه دریافت کرده‌اید، باید پیش از شروع پروسه مهاجرت به کانادا آن را معادل سازی کنید؛ به‌خصوص اگر مدرک خود را از ایران گرفته‌اید.

برای معادل‌سازی، باید گزارشی تحت عنوان ECA (ارزیابی اعتبارنامه آموزشی) دریافت کنید. گزارش اعتبارنامه آموزشی، باید توسط یک سازمان معتبر که مورد تایید دولت کانادا هست، صادر شود تا دارای ارزش و اعتبار باشد. برای معادل‌سازی، کافی است مدرک خود را در اختیار سازمان مورد نظر قرار دهید و مدارک تکمیلی را نیز در صورت درخواست، ارائه کنید.

 

  1. راه‌اندازی حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری

با معادل‌سازی مدارک خود، می‌توانید پروسه مهاجرت به کانادا از طریق کار میکروبلیدینگ را رسما آغاز کنید. برای این منظور، باید به این لینک مراجعه کنید و یک حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری راه‌اندازی نمایید. اکنون باید مشخصات خود را در پروفایل‌ وارد نمایید. فراموش نکنید که نام کاربری و به‌خصوص رمز عبور خود را به خاطر بسپارید.

 

  1. انتخاب یکی از برنامه‌های مهاجرتی در سیستم اکسپرس انتری

توصیه می‌شود که حداقل یک آشنایی کلی با برنامه‌های مهاجرتی سیستم اکسپرس انتری داشته باشید. این برنامه‌های مهاجرتی شامل کلاس تجربه کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال و مشاغل فنی فدرال می‌شوند که پیش از این هم از آن‌ها اسم بردیم.

در این صورت، بهتر می‌توانید تشخیص دهید که واجد شرایط کدام یک از آن‌ها هستید. مشاورین کاناداپاس آمادگی کامل برای ارائه هرگونه راهنمایی که در این زمینه نیاز داشته باشید را دارند و می‌توانند در تشخیص روش مهاجرتی مناسب برای شما بر اساس شرایط‌ به شما کمک کنند.

 

  1. پیدا کردن پیشنهاد شغلی در کانادا

لازم است بدانید که داشتن پیشنهاد شغلی، اجباری نیست و شما از طریق برنامه‌های کارآفرینی هم می‌توانید اقدام کنید؛ اما داشتن پیشنهاد شغلی، قطعا کار شما برای مهاجرت را بسیار تسهیل خواهد کرد. در واقع، اگر با پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید، امتیاز بیشتری در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) به دست خواهید آورد که قطعا می‌تواند شانس شما را برای اخذ مجوز کار بسیار بیشتر کند.

به این ترتیب، برای دریافت دعوتنامه اپلای نیز شانس بیشتری خواهید داشت. در صورت پیدا کردن پیشنهاد شغلی، کارفرمای مربوطه نیز باید ارزیابی تاثیرات بازار کار کانادا LMIA مثبت بگیرد و از این طریق ثابت کند که از بین دارندگان اقامت دائم و شهروندان کانادایی، موفق به پیدا کردن شخصی که مناسب این موقعیت شغلی باشد نشده و به همین دلیل، به شما پیشنهاد شغلی داده است.

 

  1. دریافت مجوز کار کانادا

با انجام اقدامات مراحل قبل، می‌توانید درخواست خود برای اخذ مجوز کار کانادا را به طور رسمی به اداره مهاجرت فدرال این کشور (IRCC) ارسال کنید. در این مرحله، اداره مهاجرت فدرال شرایط شما را مجددا ارزیابی می‌کند تا تاییدیه نهایی را هم به شما بدهد.

 

  1. دریافت دعوتنامه اپلای

پس از اینکه مجوز کار خود را دریافت کردید، می‌توانید وارد کانادا شده و کار میکروبلیدینگ را شروع کنید. پس از کسب حداقل یک سال سابقه کار در کانادا، می‌توانید فرایند اخذ اقامت دائم را شروع کنید. برای این منظور، می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام کنید. در اینجا شرایط شما مجددا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

با بررسی شرایط‌ به شما امتیاز داده می‌شود. افرادی که بیشترین امتیازها را در سیستم اکسپرس انتری کسب کرده باشند، می‌توانند دعوتنامه اپلای (ITA) دریافت کنند. دعوتنامه اپلای به متقاضیان اجازه می‌دهد برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

 

  1. ثبت و ارسال پرونده به همراه مدارک تکمیلی

اکنون باید پرونده خود را به همراه مدارک تکمیلی به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) ارسال نمایید. از زمانی که دعوتنامه اپلای را دریافت کردید، ۶۰ روز مهلت خواهید داشت تا پرونده و مدارک خود را ارائه دهید.

در این مرحله باید مبلغ ۱۵۰ دلار بابت بررسی پرونده و ۵۵۰ دلار نیز بابت حق اقامت دائم کانادا بپردازید. در صورت عدم انجام هر یک از این اقدامات، پرونده شما ریجکت خواهد شد.

 

  1. دریافت اقامت دائم کانادا

در صورتی که واجد شرایط برنامه مهاجرتی که برای آن اقدام کرده‌اید باشید، مدارک تکمیلی را به موقع ارائه دهید و هزینه بررسی پرونده را نیز پرداخت کنید، می‌توانید پس از حدود ۶ ماه اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

بهترین شغل برای زنان در کانادا؛ مشاغل مورد نیاز کانادا برای زنان

امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق کار میکروبلیدینگ

در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) بر اساس معیارهای زیر به شما امتیاز داده می‌شود تا شرایط شما جهت امکان مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری با شغل میکروبلیدینگ مورد ارزیابی قرار بگیرد. شما با کسب ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن، واجد شرایط خواهید بود.

 

  • سن
سن امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
۱۷ سال یا کم‌تر ۰ امتیاز ۰ امتیاز
۱۸ سال ۹۰ امتیاز ۹۹ امتیاز
۱۹ سال ۹۵ امتیاز ۱۰۵ امتیاز
۲۰ تا ۲۹ سال ۱۰۰ امتیاز ۱۱۰ امتیاز
۳۰ سال ۹۵ امتیاز ۱۰۵ امتیاز
۳۱ سال ۹۰ امتیاز ۹۹ امتیاز
۳۲ سال ۸۵ امتیاز ۹۴ امتیاز
۳۳ سال ۸۰ امتیاز ۸۸ امتیاز
۳۴ سال ۷۵ امتیاز ۸۳ امتیاز
۳۵ سال ۷۰ امتیاز ۷۷ امتیاز
۳۶ سال ۶۵ امتیاز ۷۲ امتیاز
۳۷ سال ۶۰ امتیاز ۶۶ امتیاز
۳۸ سال ۵۵ امتیاز ۶۱ امتیاز
۳۹ سال ۵۰ امتیاز ۵۵ امتیاز
۴۰ سال ۴۵ امتیاز ۵۰ امتیاز
۴۱ سال ۳۵ امتیاز ۳۹ امتیاز
۴۲ سال ۲۵ امتیاز ۲۸ امتیاز
۴۳ سال ۱۵ امتیاز ۱۷ امتیاز
۴۴ سال ۵ امتیاز ۶ امتیاز
۴۵ سال و بیشتر ۰ امتیاز ۰ امتیاز

 

  • مدرک زبان
مدرک زبان امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
پایین‌تر از CLB 4 ۰ امتیاز ۰ امتیاز
CLB 4 یا 5 ۶ امتیاز ۶ امتیاز
CLB 6 ۸ امتیاز ۹ امتیاز
CLB 7 ۱۶ امتیاز ۱۷ امتیاز
CLB 8 ۲۲ امتیاز ۲۳ امتیاز
CLB 9 ۲۹ امتیاز ۳۱ امتیاز
CLB 10 و بالاتر ۳۲ امتیاز ۳۴ امتیاز

 

  • مدرک تحصیلی
مدرک تحصیلی امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
پایین‌تر از دبیرستان ۰ امتیاز ۰ امتیاز
دیپلم متوسطه (فارغ التحصیل دبیرستان) ۲۸ امتیاز ۳۰ امتیاز
مدرک یک ساله، دیپلم یا گواهی از دانشگاه، کالج، دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر ۸۴ امتیاز ۹۰ امتیاز
برنامه دو ساله در یک دانشگاه، کالج، دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر ۹۱ امتیاز ۹۸ امتیاز
مدرک لیسانس یا یک برنامه سه ساله یا بیشتر در یک دانشگاه، کالج، تجارت یا دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر ۱۱۲ امتیاز ۱۲۰ امتیاز
دو یا چند گواهی، دیپلم یا مدرک که یکی از آنها باید برای یک برنامه سه ساله یا بیشتر باشد ۱۱۹ امتیاز ۱۲۸ امتیاز
مدرک کارشناسی ارشد، یا مدرک حرفه‌ای مورد نیاز برای تمرین در یک حرفه دارای مجوز (برای مدرک حرفه‌ای، برنامه مدرک باید در یکی از رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، بینایی سنجی، حقوق یا داروسازی باشد(. ۱۲۶ امتیاز ۱۳۵ امتیاز
مدرک دانشگاهی مقطع دکتری (Ph.D.) ۱۴۰ امتیاز ۱۵۰ امتیاز

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق کار میکروبلیدینگ

در صورتی که قصد دارید با شغل میکروبلیدینگ به کانادا مهاجرت کنید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدارک هویتی و شناسایی از قبیل شناسنامه و پاسپورت
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی تولد یا شناسنامه فرزندان در صورتی که دارای فرزند هستید
  • رزومه و مدارک شغلی برای اثبات برخورداری از حداقل یک سال سابقه کار در زمینه میکروبلیدینگ
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی (شامل مدارک دانشگاهی، مجوزها و گواهینامه‌هایی که در زمینه میکروبلیدینگ دارید) و گواهی ECA برای اثبات اینکه آن‌ها را معادل سازی کرده‌اید
  • مدارک بانکی و مالی برای اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی برای حداقل یک سال زندگی در کانادا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک مبنی بر انجام معاینات پزشکی و برخورداری از سلامت جسمی

درباره مشاغل هنری پردرآمد در کانادا این مقاله را بخوانید.

درآمد کار میکروبلیدینگ در کانادا

میانگین هزینه یک جلسه میکروبلیدینگ در کانادا ۶۰۰ دلار است که حدود یک  ساعت و ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. اما هزینه هر جلسه، می‌تواند بین ۲۰۰ تا 2 هزار دلار هم باشد. در واقع این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترینشان، میزان سابقه تکنسین میکروبلیدینگ است. در هر صورت، احتمال اینکه به درآمد چهار رقمی در یک روز برسید، بسیار زیاد است.

البته، بدیهی است که سود خالص شما در نهایت چنین رقمی نخواهد بود و لازم است که هزینه وسایل و تجهیزات، اجاره فضا، دستمزد تکنسین‌ها و کارکنان و سایر هزینه‌های جاری خود را از آن کسر کنید.

با این حال، همانطور که در تصویر زیر هم می‌توانید مشاهده کنید، به طور کلی میانگین درآمد کار میکروبلیدینگ به طور قابل توجهی از سایر زیرشاخه‌های خدمات مراقبت از زیبایی نظیر ناخن کاری، کاشت مژه و سایر خدمات آرایشگاهی بیشتر است.

درآمد کار میکروبلیدینگ در کانادا

میانگین درآمد کار میکروبلیدینگ در کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. واضح‌ترین دلایل تاثیرگذار در درآمد افراد در این شغل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تعداد مشتریان
  • ساعات کاری
  • موقعیت مکانی آرایشگاه یا سالن زیبایی
  • میزان سابقه کار

جزئیات بیشتر درمورد درآمد کار میکروبلیدینگ در کانادا را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

خدمات ۱ جلسه کاری در هفته ۲ جلسه کاری در هفته ۳ جلسه کاری در هفته ۴ جلسه کاری در هفته ۵ جلسه کاری در هفته
ابرو ۵۰۰ دلار ۱۰۰۰ دلار ۱۵۰۰ دلار ۲۰۰۰ دلار ۵۰۰۰ دلار
لب ۷۵۰ دلار ۱۵۰۰ دلار ۲۲۵۰ دلار ۳۰۰۰ دلار ۷۵۰۰ دلار
خط چشم ۵۰۰ دلار ۱۰۰۰ دلار ۱۵۰۰ دلار ۲۰۰۰ دلار ۵۰۰۰ دلار
مجموع ۱۷۵۰ دلار ۳۵۰۰ دلار ۵۲۵۰ دلار ۷۰۰۰ دلار ۱۷۰۰۰ دلار
درآمد سالیانه ۹۱ هزار دلار ۱۸۲ هزار دلار ۲۷۳ هزار دلار ۳۶۴ هزار دلار ۸۸۴ هزار دلار

ویزای کار کانادا، یک سند قانونی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در کانادا مشغول به کار شوند.

آشنایی با دوره‌های میکروبلیدینگ در کانادا

زمانی که وارد تجارت خدمات زیبایی و به‌خصوص آرایش دائمی می‌شوید، فرصت انجام اشتباهات چندان زیادی ندارید. زیرا شغل شما مستقیما در چهره افراد تاثیرگذار است و کاری که انجام می‌دهید، دائمی است. بنابراین، اصلا نباید آن را ساده بگیرید. با توجه به حساسیت این شغل، باید به اندازه کافی در آن آموزش ببینید.

آموزش اصولی و درست به شما اجازه می‌دهد در این صنعت بهترین باشید و شهرت خوب نیز به معنی درآمدزایی بیشتر است. یافتن دوره‌های آموزشی و آموزشگاه‌های معتبری که دوره‌های میکروبلیدینگ معتبر و باکیفیت ارائه دهند، باید برایتان در اولویت باشد.

آموزش دیدن، یک سرمایه گذاری است و هر شغلی مستلزم مقدار مشخصی سرمایه گذاری است. برای متخصصین میکروبلیدینگ، این سرمایه‌گذاری، آموزش است.

در ادامه می‌توانید با برخی از دوره‌های آموزش میکروبلیدینگ در کانادا آشنا شوید:

نام دوره آموزشگاه ارائه دهنده دوره شهر محل آموزشگاه هزینه دوره
MICROBLADING INSTRUCTOR CERTIFICATE COURSE Royal Beauty European School تورنتو / انتاریو ۱۵۰۰ دلار
MICROBLADING COURSE Edith Serei Inc. مونترال / کبک ۱۹۹۰ دلار
MICROBLADING COURSE Minevia Spa And Beauty Academy مونترال / کبک ۱۴۹۹ دلار
MICROBLADING TRAINING Roselisa Academy دوروال / کبک ۱۴۹۵ دلار
NANOBLADING BROWS COURSE House Of Kaurture کلگری / آلبرتا ۱۲۰۰ دلار
MICROBLADING / BROW BLUSHING COURSE Biotouch Alberta کلگری / آلبرتا ۱۸۵۰ دلار
FORMATION MICROBLADING TRAINING La Station Beauté تربون / کبک ۲۲۹۵ دلار
MICROBLADING COURSE The Ibrow Academy وینیپگ / مانیتوبا ۲۹۹۵ دلار
BEGINNER MICROBLADING CERTIFICATION Kept لندن / انتاریو ۳۵۰۰ دلار
THE MICROBLADING ARTIST COURSE TRAINING National Association of Estheticians سنت کاترینس / انتاریو ۱۷۹۹ دلار

بدیهی است که فقط یک دوره آموزش میکروبلیدینگ، برای انجام این شغل به صورت حرفه‌ای کفایت نمی‌کند. در واقع، در کنار آموزش، باید دست به عمل شوید و این مهارت را به صورت تجربی هم آموزش ببینید. دوره‌های فوق معمولا بیشتر از ۲ تا ۳ روز طول نمی‌کشند و طبیعتا کسب هر مهارتی در طول چنین مدت کوتاهی غیرممکن است. شما باید حداقل هفته‌ها این کار را به صورت تجربی آموزش ببینید تا یک آمادگی حداقلی برای شروع کار خود به دست بیاورید.

کلام آخر

آرایش دائمی، یک صنعت رو به رشد است، صنعتی که هنوز به اندازه صنایع آرایش سنتی و جراحی زیبایی تثبیت نشده. این برای افرادی که در زمینه میکروبلیدینگ فعالیت می‌کنند چه معنایی دارد؟ یک صنعت در حال گسترش، فضای زیادی برای رشد تازه‌واردان دارد. اصولا در بازاری که تقاضای زیاد اما عرضه کمی (به واسطه کمبود نیروی انسانی در زمینه تخصص میکروبلیدینگ در کانادا) وجود داشته باشد، فضای ایده‌آلی برای رشد سریع وجود دارد.

میکروبلیدینگ یکی از پول‌سازترین زیرشاخه‌های ارائه خدمات زیبایی (با کد شغلی NOC 6563) است که هم به شما اجازه می‌دهد با داشتن پیشنهاد شغلی فرصت مهاجرت به کانادا و اخذ مجوز کار این کشور را داشته باشید و هم از طریق راه‌اندازی کسب‌وکار خود، که می‌تواند یک سالن زیبایی یا آرایشگاه باشد. پس از اینکه حداقل یک سال سابقه کار در کانادا به دست آوردید، می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس انتری برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

اگر هنوز سوال یا ابهام خاصی درمورد بازار کار میکروبلیدینگ در کانادا دارید، می‌توانید با مشاورین کاناداپاس تماس بگیرید تا بیشتر شما را راهنمایی کنند.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول بازار کار میکروبلیدینگ در کانادا

البته که این امکان وجود دارد. میکروبلیدینگ یکی از پردرآمدترین مشاغل حوزه خدمات زیبایی در کانادا است و شما بسته به هدف خود از مهاجرت به کانادا، می‌توانید از طریق یکی از روش‌های اکسپرس انتری، برنامه‌های استانی یا کارآفرینی برای مهاجرت به کانادا از طریق کار میکروبلیدینگ اقدام کنید.

زمانی که قصد اقدام برای انجام این کار را دارید، با داشتن پیشنهاد شغلی می‌توانید از مزیت‌های قابل توجهی برخوردار شوید. از جمله افزایش قابل توجه امتیاز خود در سیستم جامع رده بندی (CRS) که مستقیما در افزایش شانس شما برای موفقیت در پروسه مهاجرت به کانادا نیز تاثیرگذار است.

اما رویه کار به این شکل نیست که بدون پیشنهاد شغلی، اصلا امکان مهاجرت به کانادا نداشته باشید. شما بدون آن هم همچنان شانس مهاجرت به کانادا را خواهید داشت. اما در این صورت، باید حداقل ۲ تا ۳ سال سابقه کار در زمینه میکروبلیدینگ داشته باشید و مهم‌تر از آن، حداقل ۱۰۰ هزار دلار برای راه‌اندازی یا خریداری یک کسب‌وکار فعال در این زمینه سرمایه گذاری کنید.

در صورتی که موفق به پیدا کردن پیشنهاد شغلی نشدید، جای نگرانی نیست شما هنوز هم شانس مهاجرت به کانادا از طریق شغل میکروبلیدینگ را خواهید داشت. به این صورت که باید از طریق برنامه‌های کارآفرینی اقدام کنید که زیرمجموعه برنامه‌های استانی هستند و با نام روش‌های سرمایه گذاری هم شناخته می شوند. هر یک از برنامه‌های استانی، شرایط منحصر به فردی دارند. اما داشتن ۲ تا ۳ سال سابقه کار و حداقل ۱۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری معمولا کفایت می‌کند.

این سرمایه‌گذاری باید برای راه‌اندازی یا خرید یک کسب‌وکار فعال انجام شود. لازمه آن، داشتن ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار دارایی است. همچنین، باید حداقل یک فرصت شغلی برای دارندگان اقامت دائم و یا شهروندان کانادایی ایجاد شود. با انجام این اقدامات می‌توانید مجوز کار کانادا را به دست بیاورید. با این مجوز کار، می‌توانید به همراه همسر و فرزندان خود وارد کانادا شوید و کسب‌وکارتان را شروع کنید. پس از گذشت حدود ۱ سال، در صورت عمل کردن به تعهداتی که زمان اخذ مجوز کار داده بودید، واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا خواهید شد.

به طور مستقیم، خیر. شما چه با داشتن پیشنهاد شغلی و چه با سرمایه گذاری از طریق برنامه‌های کارآفرینی، مجوز کار خواهید گرفت.

حدود ۱ سال پس از اینکه با مجوز کار (چه از طریق پیشنهاد شغلی و چه از طریق کارآفرینی) وارد کانادا شدید، می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس انتری برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید. اقدام برای اخذ اقامت دائم کانادا مستلزم عمل به شرایطی است که زمان دریافت مجوز کار پذیرفته بودید.