یکی از بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت به کانادا، تورنتو است که محبوبیت بسیار زیادی از هر نظر در سرتاسر دنیا دارد. تورنتو از پیشرفته‌ترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود و وضعیت کار در آن نیز بسیار مناسب است. بر همین اساس، در این مقاله تلاش شده است تا به جزئیات بیشتری درباره وضعیت کار در شهر تورنتو پرداخته شود؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به شهر تورنتو

شهر تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آمریکای شمالی پس از مکزیکوسیتی، نیویورک و لس‌آنجلس محسوب می‌شود. منطقه تورنتو بزرگ (GTA) در امتداد ساحل دریاچه انتاریو، حدود 6.5 میلیون نفر جمعیت را در خود جا داده است.

شهر تورنتو یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای جهان است که زندگی در تورنتو را به یک تجربه شگفت‌انگیز تبدیل کرده است. همین تنوع فرهنگی نیز باعث شده است تا سازگاری با فرهنگ عمومی این شهر، برای هر سلیقه و فرهنگی آسان باشد. در واقع می‌توان گفت مهاجران تازه وارد به دلیل چندفرهنگی بودن تورنتو، کمتر احساس غربت خواهند داشت.

جالب است بدانید که بیش از 140 زبان و گویش در این شهر صحبت می‌شود و تقریبا نیمی از جمعیت تورنتو در خارج از کانادا متولد شده‌اند. همچنین به یاد داشته باشید که زبان رسمی این شهر، انگلیسی است.

اگرچه تورنتو پایتخت کانادا نیست، اما با این ‌وجود تورنتو مرکز بسیاری از صنایع اصلی کانادا محسوب می‌شود؛ موضوعی که تاثیر بسیار زیادی در وضعیت اقتصادی و اشتغال این شهر داشته است.

تورنتو که به‌طور مداوم به‌عنوان یکی از قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان، رتبه‌‌های قابل‌توجهی را به دست می‌آورد، از شهرت زیادی به‌عنوان شهری هیجان‌انگیز، متنوع، تمیز و امن برای زندگی برخوردار است. تورنتو همچنین دارای 50 کیلومتر اسکله با سواحل، پارک‌ها و مسیرهای ساحلی فوق‌العاده‌ای است که لذت بردن از دریاچه و زندگی در فضای باز را آسان می‌کند.

بررسی وضعیت بازار کار در تورنتو

تورنتو که مرکز استان انتاریو (Ontario) در کانادا است، یکی از بهترین مقاصد برای افرادی است که قصد دارند فرصت شغلی مناسبی را در کانادا به دست آورند و از طریق ویزای کاری به این کشور مهاجرت ‌کنند تا درآمد و کیفیت زندگی خود را افزایش دهند.

این شهر به دلیل پیشرفت‌های فوق‌العاده اجتماعی و اقتصادی، فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای در تمام زمینه‌ها و برندهای خاص جهانی دارد و به همین دلیل بازار کاریابی در این شهر بسیار داغ و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است.

در حال حاضر هرساله ایرانی‌های زیادی از طریق ویزای کار به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند. این روش مهاجرت یکی از بهترین روش‌ها و سریع‌ترین روش‌های است که می‌تواند منجر به اقامت دائم شما نیز بشود؛ بنابراین اگر تخصص و مهارت خاصی دارید و به زبان انگلیسی مسلط هستید باید بدانید وضعیت کار در تورنتو بسیار خوب است و می‌توانید امیداور باشید شغلی مناسب خواسته‌ها، علایق و مهارت‌های خود در تورنتو پیدا کنید. برای مطالعه درباره وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان این مقاله را از دست ندهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای کار کانادا و شرایط و هزینه های کارآفرینی در کانادا این مقالات را از دست ندهید.

فرصت‌‌های مهاجرت کاری به تورنتو انتاریو

تورنتو بزرگترین شهر کانادا و یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجران است. برنامه‌های مهاجرتی متنوعی برای مهاجرت به تورنتو برای کار و زندگی وجود دارد.

در ادامه به بررسی چهار روش مهاجرت کاری محبوب میان متقاضیان سرتاسر دنیا اشاره می‌کنیم:

 

  1. سیستم اکسپرس اینتری: نیروی متخصص فدرال کانادا

سیستم اکسپرس اینتری یک سیستم مهاجرتی مناسب برای متخصصان است. تحت این سیستم و طبق امتیاز دریافتی، متخصصان می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا در 6 ماه اقدام کنند. برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا یکی از برنامه‌ها این سیستم است که مناسب افراد متخصص با سابقه کاری و مهارت بالا است که تجربه یا پیشینه‌ای از حضور در کانادا ندارند.

 

  1. برنامه نامزد مهاجر انتاریو

این برنامه دو هدف عمده دارد: جذب نیروی متخصص در جهت نیاز تجاری استان و جذب سرمایه‌گذار و کارآفرین برای توسعه اقتصادی بیشتر استان. این برنامه جریان‌های مختلفی را شامل می‌شود. با دریافت نامزدی استانی، متقاضیان هم به صورت مستقیم و هم از طریق سیستم اکسپرس اینتری می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا در شهر تورنتو اقدام کنند.

 

  1. تحصیل در تورنتو و دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی

افرادی که معیارهای کافی برای برآورده کردن سایر جریان‌های مهاجرت کاری به تورنتو را ندارند، می‌توانند با ویزای تحصیلی کانادا و دریافت پذیرش در یک موسسه آموزشی معتبر تورنتو، به این شهر مهاجرت کنند و پس از اتمام تحصیل واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی شوند. در این صورت، با داشتن پیشینه تحصیلی و کاری در تورنتو، می‌توانند تحت جریان‌های دیگر مانند کلاس نیروی کار با تجربه کانادایی برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

 

  1. دریافت مجوز کار

با دریافت یک پیشنهاد شغلی معتبر از طرف یک کارفرمای تورنتویی، متقاضیان می‌توانند برای دریافت مجوز کار اقدام و به تورنتو مهاجرت کنند. هم‌چنین صاحبان حقوقی شرکت‌های خارجی می‌توانند برای دریافت مجوز کار تحت برنامه انتقال درون سازمانی کانادا اقدام و دفتر وابسته به شرکت خود را (به عنوان شعبه یا شرکت تابعه) به شهر تورنتو منتقل ‌کنند.

خرید بیزینس در تورنتو؛ مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس در تورنتو

میانگین حقوق و درآمد در شهر تورنتو

به طور کلی، میانگین حقوق در تورنتو 93 هزار و 947 دلار کانادا در سال برآورد شده است. از سوی دیگر، معمولی‌ترین درآمد برای یک زندگی متوسط نیز حدود 61 هزار و 841 دلار کانادا ارزیابی شده است.

ابن نکته را هم در نظر داشته باشید که حقوق زنان و مردان نیز متفاوت است. مردان به‌طور متوسط ​​102 هزار و 761 دلار کانادا حقوق در سال دریافت می‌کنند و زنان 83 هزار و 682 دلار کانادا در سال حقوق دریافت می‌کنند. البته این میانگین براساس کل درآمد افراد مشخص می‌شود و بسیاری از افراد ممکن است بیش از یک شغل داشته باشند.

پردرآمدترین مشاغل مدیریت و بازرگانی با میانگین درآمد 128  هزار و 682 دلار کانادا و مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی با درآمد 121 هزار و 445 دلار کانادا هستند. بر اساس تحصیلات، بالاترین حقوق افراد دارای مدرک دکتری با حقوق 131 هزار دلار کانادا است. دومین سطح تحصیلی پردرآمد نیز، مدرک کارشناسی ارشد با حقوق حدود 106 هزار دلار است.

البته تجربیات مختلف نیز بر درآمد شهروندان تورنتو تاثیر زیادی می‌گذارد. افراد با بیش از 20 سال سابقه معمولاً به‌طور میانگین 125 هزار دلار کانادا در سال حقوق دریافت می‌کنند. حقوق و درآمد در کانادا در شهر تورنتو از لحاظ ویژگی‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود ولی در اینجا ما می‌خواهیم میانگین حقوق و درآمد از نظر گروه‌های شغلی را نشان بدهیم:

متوسط ​​حقوق در  سال برحسب دلار کانادا نظرسنجی‌ها گروه‌های شغلی
128,682 181 مدیریت و تجارت
121,445 49 مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی
118287 7 خودرو
112,498 17 مهندسین و تکنسین IV
108,682 138 امور مالی و بانکی
103,945 17 مهندسین و تکنسین‌ها V
103,945 10 امنیت و آتش‌نشانی
102,630 45 مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی
100,787 7 حمل‌ونقل هوایی و حمل‌ونقل
99,472 33 قانون
98,814 110 IT و برنامه‌نویسی
98,551 4 مهندسین و تکنسین‌ها
95,524 61 منابع انسانی
95,261 36 فروشندگان و بانوان فروشنده
95,130 186 فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی
91,446 17 املاک و مستغلات
89,867 123 مهندسین و تکنسین‌ها
89,472 30 رسانه‌ها
88,814 40 بخش عمومی
87,893 73 آموزش‌وپرورش و دانشگاه
87,498 114 بازاریابی، فروش، خرید
86,314 35 ساخت‌وسازهای معمار
86182 39 کارگران ساختمانی و کارگری
84,604 27 لجستیک، جاده، راه‌آهن
83,551 2 جغرافیا و ژئودزی
79,735 35 بیمه
77,762 30 ساخت طراحی
75,919 141 حسابداری و مدیریت
72,630 36 کارگران تولیدی و کارگری
71,972 11 ارائه راه حل برای مشاغل مختلف
71,446 2 مهندسین و تکنسین‌ها
67,104 15 هتل‌ها و گردشگری
65,920 52 خدمات مشتری
65,262 10 هنر، فرهنگ، اجرا
62,499 25 سازماندهی و هماهنگی
59,604 22 رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها
56,314 6 نظامی
53,946 10 ورزش و تفریح
35,131 3 کشاورزی و ماهیگیری

نحوه پیدا کردن کار در شهر تورنتو

همان‌طورکه در قسمت‌های قبل نیز به این موضوع اشاره شد، وضعیت کار در تورنتو بسیار بسیار خوب است. بعید است افراد جویای کار مدرک تحصیلی و مهارتی داشته باشند، اما نتوانند در این شهر فوق‌العاده شغل مناسبی پیدا کنید.

برای پیدا کردن یک شغل خوب باید زمان بگذارید و تمامی آگهی‌های آنلاین را بررسی کنید. گاهی حتی افرادی که به تنهایی می‌خواهند کاری پیدا کنند ضررهای مالی مختلفی را تجربه می‌کنند.

به همین دلیل کمک گرفتن از وکیلان مهاجرتی برای پیدا کردن یک شغل مناسب در تورنتو بر اساس توانایی‌ها و مهارت‌های شما و مدرک تحصیلی تا حد زیادی می‌تواند از تلف شدن وقت و پول شما جلوگیری کند. شما می‌توانید در این زمینه از همین‌جا به کمک مشورت متخصصان مهاجرتی در مجموعه مهاجرتی کاناداپاس، اقدامات لازم را شروع کنید.

همچنین می‌توانید به سایت‌های کاریابی کانادا مراجعه کنید و شغل مناسبی را بر اساس شرایط و علایق خود پیدا کنید.

مشاغل ایرانیان تورنتو

تورنتو، محبوب‌ترین شهر برای مهاجران ایرانی است. بسیاری از ایرانیان سال‌ها است در این شهر زندگی می‌کنند و فعالیت و مشاغل موثر و معتبری در این شهر دارند. از جمله مشاغل محبوب در میان ایرانیان در تورنتو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تجارت و کارآفرینی: بسیاری از ایرانیان در تورنتو به دنیای تجارت و کارآفرینی وارد شده‌اند. از راه‌اندازی رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی گرفته تا راه‌اندازی کسب‌وکارهای صادراتی و وارداتی یا راه‌اندازی استارت‌آپ‌های فناوری، ایرانیان در ابعاد مختلف نقش مهمی در اقتصاد این شهر دارند.
  2. حوزه بهداشت و درمان: ایرانیان نیز در حوزه بهداشت و درمان حضور چشمگیری دارد. پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و متخصصان ایرانی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی در کل شهر مشغول هستند.
  3. مهندسی و فناوری: ایرانیان در زمینه‌های مختلف مهندسی و مرتبط با فناوری سرآمد هستند و با تخصص فنی خود به توسعه صنایع مختلف کمک کرده‌اند. رشته‌های مهندسی مانند مهندسی عمران، مکانیک، برق و نرم‌افزار و همچنین رشته‌های حوزه فناوری اطلاعات، توسعه نرم‌افزار و تجزیه و تحلیل داده‌ها، تخصص بیشتر ایرانیان در تورنتو است.
  4. تدریس دانشگاه و موسسات آموزشی: مهاجران ایرانی در تورنتو کمک‌های ارزشمندی به بخش آموزشی کرده‌اند. بسیاری از ایرانیان به عنوان استاد، محقق و مربی در دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس در تورنتو مشغول هستند.
  5. خدمات مالی: تورنتو یک مرکز مالی مشهور است و ایرانیان نیز جایگاه خود را در این صنعت پیدا کرده‌اند. ایرانیان در این حوزه در بخش‌های بانکی، مالی، حسابداری و سرمایه‌گذاری مشغول به کار هستند.

آگهی‌های استخدام در شهر تورنتو

برای اینکه بتوانید از طریق بررسی آگهی‌های استخدام شهر تورنتو کار مناسبی را پیدا کنید باید مدارک مورد نیاز که توانایی‌های شما را در زمینه زبان مشخص می‌کند، رزومه کاری مناسب و مرتبط، کاور لتر (cover letter)  و سایر مدارک مورد نیاز را به‌صورت آماده و ترجمه شده داشته باشید. اگر این آمادگی‌ را دارید می‌توانید از طریق شبکه‌های زیر به دنبال آگهی‌های استخدام باشید:

  • شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn)
  • فلکس جابز (FlexJobs)، وب‌سایت کاریابی کانادا
  • Indeed معتبرترین سایت کاریابی کانادا
  • مانستر (monster)، وب‌سایت کاریابی حرفه‌ای
  • گلس دور (glassdoor)
  • سایت معتبر کاریابی جاب بانک (job bank)
  • الوتا (Eluta)
  • پلنت فور ایت (Planet4it)
  • تلنت اِگ (talentegg)
  • ای فایننشیال کریر (Efinancialcareer)
  • سیمپلی هایرد (SimplyHired)

پرسودترین مشاغل کانادا؛ با پردرآمدترین شغل ها در کانادا آشنا شوید.

کار دانشجویی در تورنتو و ساعت کاری مجاز و درآمد

افرادی که دانشجویان بین‌المللی تمام‌وقت و دارای ویزای تحصیلی معتبر هستند، در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانند در داخل یا خارج از پردیس دانشگاه در شهر تورنتو مشغول به کار شوند:

 

  1. کار در داخل پردیس دانشگاه:

مکان‌هایی که یک دانشجو در داخل پردیس دانشگاه در تورنتو مشغول به کار است، شامل بخش‌های دانشگاهی مانند کتابخانه، کتابفروشی، بخش‌های اداری، امکان ورزشی، خوابگاه‌ها و غیره یا یک کسب و کار خصوصی واقع در محوطه دانشگاه مانند کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها یا پیمانکاران ارائه دهنده خدمات به دانشگاه هستند.

معیارهای واجد شرایط بودن کار در داخل پردیس دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی (دانشجویان تبادلی، ویزیتور و دانشجویان پذیرفته شده) بدون مجوز کار عبارتند از:

  • داشتن مجوز تحصیلی معتبر
  • ثبت‌نام به عنوان دانشجوی تمام‌وقت، مگر این که:
  • دانشجو در تعطیلات تحصیلی مشخص شده باشد (الزامی به تمام‌وقت بودن دانشجو یا در حال تحصیل بودن نیست.)
  • ترم آخر تحصیلی‌اش باشد (در این صورت دانشجوی پاره‌وقت بودن هم قابل قبول است)
  • داشتن شماره بیمه اجتماعی معتبر (SIN)

نکته: از نظر ساعت کاری، هیچ محدودیتی در تعداد ساعاتی که یک دانشجوی بین‌المللی می‌تواند در محوطه دانشگاه کار کند، در صورت واجد شرایط بودن، وجود ندارد.

 

  1. کار خارج از پردیس دانشگاه:

الزامات واجد شرایط بودن برای کار در خارج از پردیس دانشگاه بدون الزام به دریافت مجوز کار عبارتند از:

  • داشتن ویزای تحصیلی معتبر
  • دانشجوی تمام‌وقت بودن، مگر این که:
  • دانشجو در تعطیلات تحصیلی مشخص شده باشد (الزامی به تمام‌وقت بودن دانشجو یا در حال تحصیل بودن نیست.)
  • ترم آخر تحصیلی‌اش باشد (در این صورت دانشجوی پاره‌وقت بودن هم قابل قبول است.)
  • دوره تحصیلی متقاضی منتهی به دریافت مدرک، دیپلم یا گواهینامه شود و حداقل دوره تحصیلی شش ماه باشد (این مورد شامل دانشجویان تبادلی نیز می‌شود)
  • داشتن شماره بیمه اجتماعی معتبر (SIN)

تحت شرایط زیر، دانشجویان واجد شرایط کار در خارج از دانشگاه نیستید:

  • متقاضی دانشجوی مهمان است.
  • در ویزای تحصیلی‌اش اجازه کار در خارج از دانشگاه در حین تحصیل داده نشده است.
  • فردی که در دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی یا فرانسوی به عنوان زبان دوم ثبت‌نام کرده است.
  • فرد متقاضی در حال گذراندن دوره‌های آموزشی عمومی براساس علاقه (مانند کارگاه‌های آموزشی) است.
  • متقاضی در حال گذراندن دوره‌های پیش‌نیاز برای پذیرش در یک برنامه تحصیلی تمام وقت است.
  • وضعیت تحصیلی متقاضی در حال تغییر است و امکان دارد دیگر همه شرایط لازم برای کار در خارج از دانشگاه را نداشته باشد.

نکته: در مورد ساعات کاری خارج از دانشگاه طبق اعلامیه از 15 نوامبر 2022 تا 31 دسامبر 2023، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند.

نکته: میانگین درآمد سالانه دانشجویان در تورنتوی انتاریو 44871 دلار است.

کار سیاه در تورنتو چه نوع کاری می‌باشد؟

کار سیاه همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، همانند بازارهای سیاه غیرقانونی است. به‌ طور کلی در کل کشور کانادا و تورنتو به کارهایی که توسط افراد غیر مقیم بدون مجوز کار انجام می‌شود یا خلاف قانون است، کار غیرقانونی یا کار سیاه گفته می‌شود.

برخی از مهاجرانی که ویزای کار ندارند و می‌خواهند در شهر تورنتو شغل و درآمدی برای خودشان داشته باشند بدون مجوز کار شروع به کار می‌کنند که جرم است و اگر هر زمان دولت کانادا متوجه شود فردی که شهروند کانادا نیست یا اقامت دائم این کشور را ندارد، بدون داشتن مجوز کار در حال کار و فعالیت در کانادا است، سریعا جریمه و احتمالا به کشورش برگردانده می‌شود.

تنها افرادی می‌توانند در تورنتو به‌صورت قانونی کار کنند که شهروندان (Citizens) و مقیمان دائم کانادا (Permanent Residents) باشند یا مجوز کار را دریافت و از طریق ویزای کاری به تورنتو مهاجرت کرده باشند. دانشجویانی که می‌خواهند بعد از اتمام تحصیل به کار و زندگی در تورنتو ادامه دهند نیز باید قبل از شروع کار درخواست مجوز کار بدهند.

ویزای استارتاپ کانادا برخلاف تصور عموم٬ تنها منوط به ارائه یک ایده جدید برای کسب‌وکار نخواهد بود و پیچیدگی های بسیاری دارد.

مشاغل پر تقاضا در تورنتو را بشناسید

مشاغلی که تقاضای بالایی در تورنتو دارند با تغییر نیازهای مشتری و سازمانی به‌صورت سالیانه تغییر می‌کنند. به‌ عنوان ‌مثال، با تغییرات حوزه فناوری، تقاضا برای کارمندان این صنعت که می‌توانند در ساخت برنامه‌ها، طراحی وب‌سایت‌های تعاملی و بهبود عملکرد نرم‌افزار و سخت‌افزار کمک کنند، بیشتر خواهد شد.

مشاغل مراقبت‌های بهداشتی نیز در تورنتو با توجه به جمعیت بالا و امکانات پزشکی بسیار خوبی که دارد همیشه تقاضای بالایی دارند، زیرا جمعیت رو به رشد نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

در حالی ‌که اکثر مشاغل با درآمد بالاتر در تورنتو مستلزم تکمیل حداقل مدرک لیسانس هستند، برخی از گزینه‌های کاری حتی برای افرادی که کالج را به پایان نرسانده‌اند نیز وجود دارد. تجربه کاری برای آینده همه افراد در تورنتو بسیار مفید است و اگر تجربه بیشتری داشته باشند در آینده می‌توانند شغل‌های بهتری را دریافت کنند.

بنابراین برای کسانی که در مدرسه هستند، جست‌وجوی دوره‌های کارآموزی و فرصت‌های دیگر در تورنتو امکان‌پذیر و بسیار ارزشمند است تا آن‌ها را به نیروهایی متخصص برای آینده با درآمدهای بالاتر آماده کند.

برخی از پر تقاضاترین مشاغل در تورنتو عبارتند از:

این شغل یکی از بهترین مشاغل در تورنتو است. افرادی که در این شغل مشغول به کار هستند معمولا در یک بیمارستان، مرکز توانبخشی یا مطب پزشک کار می‌کنند و نقش فعالی را به‌عنوان بخشی از تیم کادر پزشکی ایفا خواهند کرد. پرستاران ممکن است به پزشکان کمک کنند یا به‌طور مستقل تحت هدایت آن‌ها کار کنند و معاینه فیزیکی، تجویز داروها، نظارت بر وضعیت پزشکی بیمار و ارزیابی پیشرفت درمان، ارائه جلسات آموزش بهداشت و ارائه درمان به بیماران برای شرایط خاص را اعمال کنند. این شغل برای افرادی مناسب است که بتوانند ساعت‌ها روی پای خود بمانند و شخصیتی دلسوز داشته باشند. البته قطعا باید تحصیلات مربوطه را نیز گذرانده باشند.

برای کار به‌عنوان پرستار باید مدرک لیسانس پرستاری داشته باشید. پرستاری تجربی نیز در تورنتو خواهان دارد که به تحصیلات زیادی نیاز ندارد اما نرخ دستمزد آن‌ها کمتر است. پس از تکمیل تحصیلات مورد نیاز، یک داوطلب باید در آزمون گواهینامه پرستاری قبول شود. آموزش مداوم و بروز در طول حرفه برای حفظ مجوز نیز مورد نیاز است. حقوق متوسط پرستاران ​​​​59 هزار و 800 دلار کانادا در سال است.

مدیران بازاریابی بر استراتژی‌ها و برنامه‌های بازاریابی نظارت دارند، آن‌ها را توسعه داده و اجرا می‌کنند. مجموعه مشاغل موجود در این گروه نیز از مشاغل پردرآمد در تورنتو هستند. یک مدیر بازاریابی معمولی برای یک سازمان خاص کار  و بر موفقیت آن شرکت تمرکز می‌کند، اگرچه ممکن است برخی افراد نیز برای شرکت‌های بازاریابی مختلف کار کنند و برای چندین مشتری خدمات خود را ارائه دهند. همچنین می‌توان به‌عنوان مدیر بازاریابی به‌صورت خوداشتغالی و در صورت نیاز با سازمان‌های دیگر مشارکت کرد.

در این نقش، ممکن است با اعضای بخش‌های دیگر مانند روابط عمومی، تبلیغات، توسعه محصول، خدمات مشتری و غیره همکاری کنید. سایر وظایف ممکن است شامل تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای تعیین بازده سرمایه‌گذاری، تهیه اسناد و ارائه اطلاعات مورد نیاز و آموزش‌هایی برای مدیران اجرایی و طراحی مطالعات تحقیقات بازار باشد.

شغل مدیر بازاریابی معمولا به مدرک لیسانس در زمینه بازاریابی، روابط عمومی، ارتباطات یا سایر زمینه‌های مرتبط نیاز دارد. در برخی موارد، تجربه جایگزین قابل قبولی برای آموزش است، اگرچه این امر در تورنتو کمتر رایج است و بیشتر کارفرمایان دوست دارند نیروهایشان ضمن داشتن تجربه و استعداد دارای تحصیلات دانشگاهی نیز باشند. یک شغل مدیریت بازاریابی سطح بالا حتی ممکن است نیاز به مدرک کارشناسی ارشد داشته باشد. حقوق متوسط یک مدیر بازاریابی، 85 هزار و 800 دلار کانادا در سال است.

مترجمان معمولا متون نوشتاری را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه می‌کنند. کاندیداهایی که دو زبانه یا چندزبانه هستند، می‌توانند در تورنتو مشاغل پردرآمدی پیدا کنند و در بسیاری از موقعیت‌ها، شما در نهایت ترجمه متون کتبی و شفاهی را انجام خواهید داد. در کانادا چندین زبان توسط بومیان صحبت می‌شود و تعداد زیادی از مهاجران برای درک بهتر اطلاعات ارائه شده به خدمات مترجمان تکیه می‌کنند. مترجمان همچنین با ترجمه گفتاری به زبان اشاره به افراد کم‌شنوا کمک می‌کنند.

به‌منظور واجد شرایط بودن برای مترجم شدن در کانادا، باید تسلط زیادی به زبانی که ترجمه می‌کنید، نشان دهید. برخی از مشاغل در گروه مترجمی در تورنتو نیز متقاضیان را ملزم به گذراندن یک آزمون کتبی و یا شفاهی قبل از استخدام می‌کند. بسیاری از موقعیت‌ها هم نیاز به تکمیل مدرک لیسانس در رشته مترجمی یا زبان خاصی دارند. اگر بخواهید در این حرفه در یک صنعت خاص مثلاً خودروسازی کار کنید، ممکن است نیاز باشد در مورد اصطلاحات خاص صنعت مورد نظر نیز آموزش ببینید. حقوق متوسط مترجمان سالیانه ​​54 هزار و 400 دلار کانادا است.

یکی از مشاغل خوب در تورنتو که به مدرک دانشگاهی نیاز ندارد، راننده وسایل حمل‌ونقل است. در این شغل، افراد از کامیون‌ها، ماشین‌های سواری، اتوبوس‌ها، متروها و یا سایر وسایل نقلیه سنگین برای حمل و نقل افراد یا اجسام استفاده می‌کنند. آن‌ها ممکن است تحویل محلی را انجام دهند یا بار را بین شهرها انتقال دهند. مترو یا اتوبوس‌هایی که در حال کار هستند نیز مسافران را بین ایستگاه‌های مختلف جابه‌جا می‌کنند. استخدام در این مشاغل به عوامل متعددی ازجمله بازنشستگی رانندگان حمل‌ونقل فعلی و افزایش تعداد افرادی که به حمل‌ونقل عمومی متکی هستند، نسبت داده می‌شود. رانندگانی که تحویل کالا انجام می‌دهند به دلیل افزایش سفارش آنلاین و تقاضای بیشتر برای نیازهای حمل‌ونقل، مشاغل بیشتری را به دست می‌آورند.

معمولا الزامات آموزشی زیادی برای رانندگان حمل‌ونقل پس از اتمام دبیرستان وجود ندارد. با این ‌حال، برای واجد شرایط بودن برای این نوع مشاغل، باید گواهینامه تجاری (کلاس (C داشته باشید که در وضعیت خوبی هم باشد. به این معنی که تخلفات ترافیکی برجسته نداشته باشید. قبل از اخذ گواهینامه تجاری، رانندگان باید دارای گواهینامه رانندگی استاندارد (کلاس G) نیز باشند.

حقوق متوسط رانندگان اتوبوس و مترو 48  هزار و 400 دلار کانادا در سال و رانندگان کامیون 60 هزار و 288 دلار کانادا است.

یک کار درمانگر در یک محیط مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کند و به بیمارانی که پس از آسیب یا جراحی یا به دلیل شرایط پزشکی با مشکلات مربوط به تحرک دست‌وپنجه نرم می‌کنند، درمان‌های مورد نیاز را ارائه می‌دهد. برخی از افراد مشغول در این زمینه نیز ممکن است در آموزش بیماران در رابطه با انجام فعالیت‌های مورد نیاز در زندگی روزمره، مانند تهیه غذا و خوردن، حمام کردن، لباس پوشیدن و کار با رایانه کمک کنند. برخی از کار درمانگران همچنین به بیمارانی که به دلیل شرایط پزشکی یا صدمات نمی‌توانند در سرگرمی‌ها شرکت کنند، کمک می‌کنند.

اکثر مشاغل کاردرمانی نیاز به تکمیل مدرک فوق‌لیسانس، پس از اتمام دوره لیسانس در رشته‌های مربوطه دارند. متقاضیان همچنین باید عضو کالج کار درمانگران انتاریو باشند و روحیه دلسوزی و ایثارگری بسیار بالایی داشته باشند. حقوق متوسط کار درمانگران ​​​​55 هزار و 200 دلار کانادا در سال است.

مزایای کار در شهر تورنتو در کانادا

به طور کلی می‌توان گفت که وضعیت کار در شهر تورنتو بسیار خوب است و این ظرفیت وجود دارد که فضای کار برای مشاغل جدید نیز فراهم شد. اما اگر بخواهیم به صورت جزئی به مزایای کار در شهر تورنتو بپردازیم، مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • تورنتو قطب اقتصادی کانادا محسوب و 20 درصد از تولیدات ناخالص ملی کانادا از این شهر تأمین می‌‌شود.
  • فرصت‌های شغلی زیاد با درآمدهای بالا در شهر تورنتو وجود دارد. در نتیجه می‌توانید به‌راحتی با توجه به مهارت و علاقه‌های خود، کار مورد نظر خورد را پیدا کنید. حتی اگر بخواهید سرمایه‌گذاری هم انجام دهید، گزینه‌های بسیار متنوعی وجود دارد.
  • به دلیل اینکه تنوع فرهنگی و نژادی در شهر تورنتو بسیار زیاد است، شرکت‌های مختلف به‌راحتی افراد با قومیت‌های متفاوت را جذب می‌کنند. در واقع تبعیض نژادی وجود ندارد و حتی فرهنگ‌های مختلف به شما کمک می‌کنند تا زندگی راحت‌تری در کانادا داشته باشید.

سخن آخر

همانگونه که در این مقاله خواندید، وضعیت کار در تورنتو بسیار خوب است و نرخ بی‌کاری در این شهر چه در رتبه‌بندی کشور کانادا و چه در رتبه‌بندی با سایر شهرهای جهان، پایی است. این شرایط خوب اقتصادی و شغلی در کنار سیاست دولت کانادا مبنی برای جذب مهاجران، باعث شده است تا افراد زیادی با استفاده از روش ویزای کار، وارد خاک کانادا شوند.

شما نیز می‌توانید متناسب به توانایی‌ها و مدارک تحصیلی خود شغل مناسب با درآمد خوبی را در شهر تورنتو یا هر کدام دیگر از شهرهای کانادا را به دست آورید.

فراموش نکنید که در این مسیر نیاز به اطلاعات دقیق و درست دارید و هرچقدر که تعدا خطاهای شما کمتر باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود. برای کاهش این ریسک‌ها می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه مهاجرتی کاناداپاس در ارتباط باشید.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا