در طی سال‌های اخیر با رشد صنایع مرتبط با خدمات مراقبت از زیبایی، مشاغلی نظیر مراقب از ناخن با رشد قابل توجهی مواجه شده است؛ به شکلی که خدمات ناخن اهمیت بسیار زیادی در سالن‌های زیبایی پیدا کرده و به مرور زمان به عنوان یک تخصص مطرح شده است. بدیهی است که زمانی که تقاضا برای یک شغل با افزایش چشم‌گیری مواجه می‌شود، تعداد افراد علاقه‌مند به آن حوزه نیز افزایش می‌یابد.

کانادا نیز به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا، فرصت‌های بزرگی را برای افرادی که به شغل خدمات ناخن مشغول هستند، فراهم کرده است. خدمات قابل ارائه در شغل ناخن کاری در کانادا، غالبا شامل مراقبت، کاشت، ترمیم، مانیکور، پدیکور، طراحی، لاک، خدمات اسپا و سایر خدمات رایج در این شغل می‌شوند.

اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درمورد بازار کار شغل خدمات ناخن در کانادا کسب کنید و از میزان درآمد آن، روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق این شغل و سایر موضوعات مرتبط با آن اطلاع پیدا کنید، لطفا تا انتهای این مطلب با ما در کاناداپاس همراه باشید.

آشنایی با شغل ناخن کاری در کانادا

هر یک از مشاغل مختلف در کانادا، دارای کد اختصاصی خود در طبقه مشاغل ملی کانادا هستند که به آن NOC گفته می‌شود. لیست مشاغل ملی کانادا یا همان NOC شامل مشاغلی است که تقاضا برای آن‌ها به اندازه‌ای که یک کد منحصر به فرد و متمایز به آن‌ها اختصاص یابد، زیاد بوده است.

نکته‌ای که درمورد شغل ناخن کاری در کانادا وجود دارد، این است که حداقل تا زمان تهیه این مطلب، هنوز کد اختصاصی در لیست مشاغل ملی کانادا به این شغل اختصاص داده نشده است.

در واقع، شغل ناخن کاری در کانادا زیرمجموعه شغل متخصص زیبایی محسوب می‌شود که کد اختصاص یافته به آن در لیست مشاغل ملی کانادا NOC 6562 است.

شغل متخصص زیبایی، شامل مشاغل مختلفی اعم از موارد زیر می‌شود:

  • میکاپ آرتیست
  • متخصص درمان پوست سر
  • متخصص مو و کوتاهی
  • متخصص رنگ مو و مش
  • خدمات مراقبت از پوست و مو (بررسی شغل اسکین کر در کانادا)
  • کاشت و ترمیم پوست و مو
  • تتو آرتیست
  • و سایر مشاغلی که به کارهای درمانی و مراقبتی غیرپزشکی با استفاده از دستگاه‌های برقی می‌پردازند.

به همین ترتیب، خدمات ناخن یا ناخن‌کاری فقط یکی از زیرشاخه‌های NOC 6562 است که شامل طیف گسترده‌ای از مشاغل و تخصص‌های مختلف می‌شود. به طور کلی، ناخن کاری و سایر مشاغل زیرمجموعه NOC 6562 خدمات درمانی و مراقبت از صورت و بدن را ارائه می‌دهند.

مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن‌کاری

با وجود اینکه در طی سال‌های اخیر افراد زیادی از طریق شغل خدمات ناخن‌ به کانادا مهاجرت کرده و اقامت موقت این کشور از طریق مجوز کار را به دست آورده‌اند، اما کانادا هنوز هم به افرادی که خدمات مراقبت از ناخن ارائه می‌کنند نیاز دارد. متخصصین کاشت و مراقبت از ناخن، می‌توانند در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی کانادا مشغول به کار شوند و به عنوان کارآموز فعالیت کنند یا اتاق و میز کار خود را داشته باشند.

ویزای کار کانادا، یک سند قانونی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در کانادا مشغول به کار شوند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن‌کاری

افرادی که قصد دارند از طریق شغل ناخن‌کاری به کانادا مهاجرت کنند و اقامت موقت این کشور از طریق مجوز کار را به دست بیاورند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • حداقل یک سال سابقه کار
  • پیشنهاد شغلی
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم دبیرستان یا مدرک کالج یا مدرک مدرسه زیبایی در یکی از رشته‌های زیبایی‌شناسی، الکترولوژیست، متخصص زیبایی یا پدیکور و مانیکور (هر مدرکی که دارید، باید از طریق گرفتن گزارش ECA معادل‌سازی شود تا ارزش و اعتبار آن با مدارک کانادایی برابری کند).
  • بسته به شغلی که برای آن جاب افر کانادا گرفته شده، ممکن است نیاز به دریافت گواهینامه از یک موسسه آموزشی یا آموزشی الکترولوژیست وجود داشته باشد.
  • ممکن است نیاز به پیوستن به یک انجمن الکترولیز استانی یا فدرال وجود داشته باشد.
  • در استان مانیتوبا، ناخن‌کارها باید یک برنامه کارآموزی را انجام دهند.
  • برای شروع فعالیت خود به طور رسمی، باید گواهی تجارت کسب کنند.
  • برای داشتن یا راه‌اندازی کسب‌وکاری که خدمات کاشت و مراقبت از ناخن را در کانادا ارائه می‌دهد، باید مجوز کسب‌وکار تهیه کنید.
  • در دوره‌های کارآموزی و آموزش در حین کار شرکت کنید.
  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • مدرک زبان حداقل CLB 4 دریافت کنید.
  • نامه سوء پیشینه داشته باشید.
  • معاینات پزشکی لازم را انجام دهید.
  • از تمکن مالی کافی برای تامین نیازهای خود برای حداقل ۱ سال زندگی در کانادا برخوردار باشید.

شغل آرایشگری در کانادا؛ مهاجرت به کانادا به عنوان آرایشگر

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن‌کاری

روش‌های مختلفی برای افرادی که به شغل ناخن‌کاری مشغول هستند، وجود دارد تا بتوانند به کانادا مهاجرت کنند و مجوز کار این کشور را به دست بیاورند. متخصصین کاشت و ارائه خدمات مراقبت از ناخن در کانادا، این امکان را در اختیار دارند تا از طریق هر یک از روش‌هایی که واجد شرایط آن هستند، مجوز کار کانادا که معمولا برای مدت ۲ سال اعتبار دارد را به دست بیاورند.

روش‌های اصلی مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن‌کاری شامل موارد زیر می‌شود:

  1. سیستم اکسپرس انتری (Express Entry)
  2. برنامه‌های استانی (PNP)
  3. برنامه کارآفرینی

1.   مهاجرت به کانادا به عنوان ناخن کار از طریق سیستم اکسپرس انتری

یکی از اشتباهات رایج متقاضیان مهاجرت به کانادا، این است که سیستم اکسپرس انتری را به عنوان یک روش مهاجرتی در نظر می‌گیرند. در صورتی که سیستم اکسپرس انتری کانادا، یک سیستم فدرال است که خودش شامل ۳ روش مهاجرتی است. این سه روش مهاجرتی، از طریق سیستم اکسپرس انتری اجرا می‌شوند و عبارت هستند از:

افرادی که وارد سیستم اکسپرس انتری می‌شوند، باید حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) را دریافت کنند. در این سیستم، به معیارها و شرایط مختلف افراد امتیاز داده می‌شود که شامل سابقه کار، میزان تحصیلات، نمره مدرک زبان، سن و برخی معیارهای دیگر می‌شوند.

متقاضیانی که موفق به کسب حد نصاب لازم (۶۷ امتیاز) شوند، می‌توانند برای یکی از سه زیرمجموعه سیستم اکسپرس انتری که نام بردیم، اقدام کنند. هر یک از این سه برنامه مهاجرتی، دارای سیستم امتیازبندی مجزایی هستند که مجددا بر اساس تعدادی معیار که عمدتا شامل همان معیارهای مرحله اول می‌شوند، شرایط متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

در این سه برنامه، به افرادی که بالاترین امتیازها را کسب کرده باشند، دعوتنامه اپلای (ITA) داده خواهد شد. دعوتنامه اپلای، به متقاضیان اجازه می‌دهد تا برای اخذ اقامت دائم کانادا واجد شرایط شوند و برای دریافت آن درخواست دهند. متقاضیان با داشتن دعوتنامه اپلای، می‌توانند درخواست خود برای اخذ اقامت دائم کانادا را به اداره مهاجرت فدرال این کشور (IRCC) ارسال کنند.

هفت دسته اصلی برای مهاجرت کاری به کانادا صرف نظر از فدرال یا استانی بودن این دسته‌ها برای افراد در دسترس است.

2.   مهاجرت به کانادا به عنوان ناخن کار از طریق برنامه‌های استانی

برنامه‌های استانی کانادا (PNP) این آزادی عمل را به هر یک از استان‌های کانادا (به غیر از استان کبک و نوناووت) می‌دهند تا متخصصین و نیروهای کاری مورد نیاز خود را جذب و به آن‌ها مجوز کار اعطا کنند؛ به این ترتیب، می‌توانند نیاز خود در بخش‌های مختلف بازار کار را برطرف کنند.

در هر یک از استان‌های کانادا چند مسیر مهاجرتی (Stream) وجود دارد که برای افراد با شرایط مختلفی در نظر گرفته شده‌اند. مجموعا بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی در استان‌های مختلف کانادا وجود دارد. البته، به مرور زمان که به درک مناسبی از خواسته‌ها و شرایط خود برسید، گزینه‌ها محدود و محدودتر می‌شوند.

3.   مهاجرت به کانادا به عنوان ناخن کار از طریق برنامه‌های کارآفرینی

در کانادا، مفهوم کارآفرینی و سرمایه‌گذاری به یکدیگر پیوند داده شده است. برنامه‌های کارآفرینی کانادا، زیرمجموعه برنامه‌های استانی هستند که در هر یک از استان‌های کانادا شرایط و الزامات متفاوتی دارند. شما می‌توانید از برنامه‌های کارآفرینی برای راه‌اندازی سالن زیبایی خود استفاده کنید تا شغل ناخن‌کاری را به صورت تخصصی در آن انجام دهید. این روش مناسب افرادی است که ضمن برخورداری از سابقه کار و سرمایه کافی، قصد انجام شغل ناخن‌کاری را در مقیاس گسترده دارند.

همانطور که اشاره کردیم، الزامات کارآفرینی در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است؛ اما کلیت کار به این شکل است که شما از سرمایه خود برای راه‌اندازی یک سالن زیبایی یا خرید یک سالن زیبایی فعال در کانادا استفاده می‌کنید. مبلغ سرمایه‌گذاری، حداقل ۱۰۰ هزار دلار است و لازم است که حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار دارایی داشته باشید.

در صورت راه‌اندازی یک سالن زیبایی، باید حداقل یک شغل برای دارندگان اقامت دائم یا شهروندان کانادا ایجاد کنید و در صورت خرید یک سالن زیبایی، باید نیروهای کار آن را حفظ کنید. برنامه‌های کارآفرینی منجر به اخذ مجوز کار کانادا می‌شوند؛ اما متقاضیان معمولا پس از گذشت یک سال با فراهم کردن شرایط و الزامات خاصی نظیر ایجاد شغل و اجرای طرح تجاری خود، واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا خواهند شد.

برای اینکه بتوانید درمورد مسیر مناسب برای خود بهتر تصمیم بگیرید و انتخاب صحیحی انجام دهید، می‌توانید با مشاورین کاناداپاس مشورت کنید و با در میان گذاشتن اهداف خود از مهاجرت و شرایطی که دارید، بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

مراحل معادل‌سازی مدرک برای مهاجرت به کانادا به عنوان ناخن‌کار

همانطور که پیشتر نیز به این موضوع اشاره شد، یکی از شرایط مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن‌کاری، معادل‌سازی مدارکی است که در این زمینه دارید. معادل‌سازی، باید قبل از شروع فرایند اصلی مهاجرت به کانادا انجام شود؛ زیرا علاوه بر زمان‌بر بودن این پروسه، در مراحل اصلی مهاجرت به کانادا، باید مدرک معادل‌سازی‌ شده خود را ارائه دهید؛ به‌خصوص اگر مدرک خود را از ایران گرفته‌اید. به یاد داشته باشید که مدارکی که معادل‌سازی نشده باشند، قابل قبول نخواهند بود.

برای معادل‌سازی مدارک و گواهینامه‌های خود در زمینه ناخن‌کاری، باید مدرکی تحت عنوان ECA دریافت کنید. ECA به معنی ارزیابی اعتبارنامه آموزشی است که اعتبار دوره‌ها، مدارک و گواهینامه‌های آموزشی شما را ارزیابی و تایید می‌کند که تحصیلات یا آموزش‌های شما معادل مدارک کانادایی است.

دریافت این گزارش، مستلزم سپری کردن پروسه خاصی است که در ادامه، این مراحل را شرح خواهیم داد:

 

  1. یک نهاد رسمی معتبر که واجد شرایط صدور ECA باشد انتخاب کنید.

در کانادا، تعدادی نهاد مشخص وجود دارد که صلاحیت صدور گزارش ECA دارند. در اولین مرحله معادل سازی مدارک و گواهینامه‌های خود، باید یکی از این سه نهاد معتبر را انتخاب کنید:

  • سرویس آموزش تطبیقی (Comparative Education Service یا CES)
  • سرویس ارزیابی اعتبار بین‌المللی (International Credential Assessment Service یا ICAS)
  • خدمات آموزش جهانی (World Education Services یا WES)

 

  1. شرایط و الزامات مورد نیاز نهاد مورد نظر را بررسی کنید.

هر یک از سه نهادی که واجد شرایط صدور ECA هستند، الزامات خاصی دارند. برای اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز نهاد مورد نظر خود، باید به وب‌سایت آن مراجعه کنید و بر اساس کشور صادر‌کننده مدارک خود، از الزامات مورد نیاز برای معادل‌سازی آن اطلاع پیدا کنید.

 

  1. مدارک و گواهینامه‌هایی که قصد دارید معادل‌سازی کنید را به نهاد مربوطه ارائه دهید.

در این مرحله، باید مدارک خود را برای معادل‌سازی در اختیار نهاد مورد نظر قرار دهید. شما می‌توانید هر یک از مدارک و گواهینامه‌هایی که قصد دارید در پروسه اپلای خود ارائه دهید را معادل‌سازی کنید. نکته بسیار مهمی که نباید از آن غافل شوید، این است که مدارک‌ خود را قبل از ارائه به نهاد مربوطه باید حتما به زبان فرانسوی یا انگلیسی ترجمه کرده باشید.

 

  1. مدارک معادل‌سازی شده خود را دریافت کنید.

نهادی که در مرحله اول انتخاب کرده بودید، گزارشی تحت عنوان ECA یا ارزیابی اعتبارنامه آموزشی در اختیار شما قرار می‌دهد که به منزله معادل‌سازی مدارک و گواهینامه‌های شما است. نهاد مربوطه، ممکن است برای صدور این گزارش به برخی مدارک تکمیلی برای اثبات واقعی بودن مدارک نیاز داشته باشد که در صورت نیاز، به شما اطلاع داده خواهد شد. پس از ارائه کلیه مدارک مورد نیاز، گزارش ECA شما آماده خواهد شد تا در پروسه اپلای خود از آن استفاده کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را در این مقاله بخوانید.

مراحل مهاجرت به کانادا به عنوان ناخن‌کار از طریق سیستم اکسپرس انتری

برای اینکه از طریق شغل ناخن کار به کانادا مهاجرت کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

 

  1. راه‌اندازی حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری

در اولین مرحله مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن کار، باید به این لینک مراجعه کنید و یک حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری برای خود راه‌اندازی کنید. بعد از راه‌اندازی حساب کاربری، باید مشخصات خود را وارد نمایید. در این مرحله، لازم است که نام کاربری و به‌خصوص رمز عبور خود را به خاطر بسپارید.

 

  1. انتخاب یکی از برنامه‌های مهاجرتی در سیستم اکسپرس انتری

پیش از اینکه اقدامات مرحله بعد را انجام دهید، باید حداقل یک آشنایی کلی با برنامه‌های مهاجرتی سیستم اکسپرس انتری یعنی کلاس تجربه کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال و مشاغل فنی فدرال داشته باشید تا بدانید واجد شرایط کدام یک از آن‌ها هستید. مشاورین کاناداپاس آمادگی کامل برای ارائه هرگونه راهنمایی که در این زمینه نیاز داشته باشید را دارند و می‌توانند در تشخیص روش مهاجرتی مناسب برای شما بر اساس شرایط‌تان به شما کمک کنند.

 

  1. پیدا کردن پیشنهاد شغلی در کانادا

لازم است که خاطرنشان کنیم داشتن پیشنهاد شغلی، اجباری نیست؛ اما با داشتن آن، می‌توانید امتیاز خود را در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) به‌طور قابل‌توجهی بهبود ببخشید؛ به این ترتیب، برای دریافت دعوتنامه اپلای نیز شانس بیشتری خواهید داشت.

اما در صورتی که به هیچ شکلی موفق به پیدا کردن پیشنهاد شغلی نشدید، باید سرمایه و سابقه کار کافی داشته باشید تا یک کسب‌وکار در زمینه ناخن‌کاری راه‌اندازی کنید یا یکی از کسب‌وکارهای فعال در این زمینه را خریداری کنید.

در صورت پیدا کردن پیشنهاد شغلی، کارفرمای مربوطه نیز باید با دریافت ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) مثبت، ثابت کند که از بین دارندگان اقامت دائم و شهروندان کانادایی موفق به پیدا کردن شخصی که مناسب این موقعیت شغلی باشد، نشده و به همین دلیل، قصد استخدام شما را دارد.

 

  1. دریافت مجوز کار کانادا

با انجام دادن کلیه اقدامات فوق، می‌توانید درخواست خود برای اخذ مجوز کار را به اداره مهاجرت فدرال کانادا ارسال کنید. در اینجا، شرایط شما یک بار دیگر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا تایید نهایی نیز انجام شود. در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانید مجوز کار خود که معمولا برای مدت ۲ سال اعتبار دارد را دریافت کنید.

 

  1. دریافت دعوتنامه اپلای

پس از اینکه از سابقه کار کافی در کانادا برخوردار شدید، می‌توانید مجددا در سیستم اکسپرس انتری قرار بگیرید تا مراحل اخذ اقامت دائم کانادا را آغاز کنید. مانند مراحل قبل، در اینجا نیز شرایط شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به شما امتیاز داده می‌شود. افرادی که بیشترین امتیازها را در سیستم اکسپرس انتری کسب کرده باشند، می‌توانند دعوتنامه اپلای (ITA) دریافت کنند. متقاضیان با داشتن دعوتنامه اپلای می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

 

  1. ثبت و ارسال پرونده به همراه مدارک تکمیلی

در مرحله بعدی، باید پرونده خود را به همراه مدارک تکمیلی به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) ارسال نمایید. از تاریخ دریافت دعوتنامه، ۶۰ روز مهلت خواهید داشت تا پرونده و مدارک خود را ارائه دهید.

بنابراین، توصیه می‌شود که مدارک خود را قبل از این مرحله آماده کنید. همچنین، در این مرحله باید مبلغ ۱۵۰ دلار بابت بررسی پرونده خود و ۵۵۰ دلار نیز بابت حق اقامت دائم کانادا بپردازید. در صورت عدم انجام هر یک از این اقدامات، پرونده شما ریجکت خواهد شد.

 

  1. دریافت اقامت دائم کانادا

در صورتی که واجد شرایط برنامه مهاجرتی که برای آن اقدام کرده‌اید باشید، مدارک تکمیلی را به موقع ارائه دهید و هزینه بررسی پرونده خود را نیز پرداخت کنید، پاسخی از اداره مهاجرت کانادا دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه پرونده شما به تایید رسیده است. پس از حدود ۶ ماه می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان؛ بررسی وضعیت شغل ایرانیان مقیم کانادا

امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن‌کاری

برای اینکه تشخیص داده شود که شما با شغل ناخن‌کاری واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری هستید یا خیر، بر اساس معیارهای زیر به شما امتیاز داده خواهد شد. حد نصاب لازم برای واجد شرایط بودن، ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز است.

  • سن
سن امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
۱۷ سال یا کم‌تر ۰ امتیاز ۰ امتیاز
۱۸ سال ۹۰ امتیاز ۹۹ امتیاز
۱۹ سال ۹۵ امتیاز ۱۰۵ امتیاز
۲۰ تا ۲۹ سال ۱۰۰ امتیاز ۱۱۰ امتیاز
۳۰ سال ۹۵ امتیاز ۱۰۵ امتیاز
۳۱ سال ۹۰ امتیاز ۹۹ امتیاز
۳۲ سال ۸۵ امتیاز ۹۴ امتیاز
۳۳ سال ۸۰ امتیاز ۸۸ امتیاز
۳۴ سال ۷۵ امتیاز ۸۳ امتیاز
۳۵ سال ۷۰ امتیاز ۷۷ امتیاز
۳۶ سال ۶۵ امتیاز ۷۲ امتیاز
۳۷ سال ۶۰ امتیاز ۶۶ امتیاز
۳۸ سال ۵۵ امتیاز ۶۱ امتیاز
۳۹ سال ۵۰ امتیاز ۵۵ امتیاز
۴۰ سال ۴۵ امتیاز ۵۰ امتیاز
۴۱ سال ۳۵ امتیاز ۳۹ امتیاز
۴۲ سال ۲۵ امتیاز ۲۸ امتیاز
۴۳ سال ۱۵ امتیاز ۱۷ امتیاز
۴۴ سال ۵ امتیاز ۶ امتیاز
۴۵ سال و بیشتر ۰ امتیاز ۰ امتیاز

 

  • مدرک زبان
مدرک زبان امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
پایین‌تر از CLB 4 ۰ امتیاز ۰ امتیاز
CLB 4 یا 5 ۶ امتیاز ۶ امتیاز
CLB 6 ۸ امتیاز ۹ امتیاز
CLB 7 ۱۶ امتیاز ۱۷ امتیاز
CLB 8 ۲۲ امتیاز ۲۳ امتیاز
CLB 9 ۲۹ امتیاز ۳۱ امتیاز
CLB 10 و بالاتر ۳۲ امتیاز ۳۴ امتیاز

 

  • مدرک تحصیلی
مدرک تحصیلی امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
پایین‌تر از دبیرستان ۰ امتیاز ۰ امتیاز
دیپلم متوسطه (فارغ التحصیل دبیرستان) ۲۸ امتیاز ۳۰ امتیاز
مدرک یک ساله، دیپلم یا گواهی از دانشگاه، کالج، دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر ۸۴ امتیاز ۹۰ امتیاز
برنامه دو ساله در یک دانشگاه، کالج، دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر ۹۱ امتیاز ۹۸ امتیاز
مدرک لیسانس یا یک برنامه سه ساله یا بیشتر در یک دانشگاه، کالج، تجارت یا دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر ۱۱۲ امتیاز ۱۲۰ امتیاز
دو یا چند گواهی، دیپلم یا مدرک. یکی باید برای یک برنامه سه ساله یا بیشتر باشد ۱۱۹ امتیاز ۱۲۸ امتیاز
مدرک کارشناسی ارشد، یا مدرک حرفه‌ای مورد نیاز برای تمرین در یک حرفه دارای مجوز (برای مدرک حرفه‌ای، برنامه مدرک باید در یکی از رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، بینایی سنجی، حقوق یا داروسازی باشد(. ۱۲۶ امتیاز ۱۳۵ امتیاز
مدرک دانشگاهی مقطع دکتری (Ph.D.) ۱۴۰ امتیاز ۱۵۰ امتیاز

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن‌کار

برای اینکه از طریق شغل ناخن‌کاری برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدارک هویتی و شناسایی از قبیل شناسنامه و پاسپورت
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی تولد یا شناسنامه فرزندان در صورتی که دارای فرزند هستید
  • مدارک شغلی برای اثبات برخورداری از حداقل یک سال سابقه کار مرتبط با ناخن کاری
  • رزومه
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی (شامل مدارک دانشگاهی، مجوزها و گواهینامه‌هایی که در زمینه ناخن کاری دارید) و گواهی ECA برای اثبات اینکه آن‌ها را معادل‌سازی کرده‌اید
  • مدارک بانکی و مالی برای اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی برای حداقل یک سال زندگی در کانادا
  • گواهی عدم سوء یشینه
  • مدارک مبنی بر انجام معاینات پزشکی و برخورداری از سلامت جسمی

درآمد شغل ناخن‌کار در کانادا

متوسط درآمد شغل ناخن کار در کانادا ۳۲ هزار و ۱۷۵ دلار در سال است که معادل با ۱۶.۵۰ دلار به ازای هر ساعت است. افراد مبتدی که این کار را به تازگی شروع کرده‌اند، می‌توانند انتظار کسب ۲۹ هزار و ۲۵۰ دلار درآمد در سال داشته باشند.

اما افراد حرفه‌ای که در این کار تجربه کافی داشته باشند، می‌توانند درآمد خود را به ۳۹ تا ۴۵ هزار دلار در سال هم برسانند.

در جدول زیر، می‌توانید بهترین شهرهای کانادا برای انجام شغل ناخن‌کاری که بالاترین درآمد را در سطح کانادا برای افراد شاغل در این زمینه دارند، مشاهده کنید:

نام شهر استان میزان درآمد (به دلار کانادا)
گراند پریری آلبرتا ۵۰۰۶۲ دلار در سال
تورنتو انتاریو ۴۸۸۳۶ دلار در سال
کلگری آلبرتا ۴۸۲۱۴ دلار در سال
مونترال کبک ۴۷۷۷۳ دلار در سال
میسیساگا انتاریو ۴۶۳۴۲ دلار در سال
ویکتوریا بریتش کلمبیا ۴۶۲۵۶ دلار در سال
ادمونتون آلبرتا ۴۵۶۷۸ دلار در سال
ونکوور بریتیش کلمبیا ۴۵۲۶۰ دلار در سال
سوری بریتیش کلمبیا ۴۴۸۰۱ دلار در سال

بهترین شغل برای زنان در کانادا؛ مشاغل مورد نیاز کانادا برای زنان

آشنایی با دوره‌های آموزش ناخن‌کاری در کانادا

دوره‌های آموزشی ناخن‌کاری در کانادا، زیباجویان را برای واردن شدن در یکی از جذاب‌ترین مشاغل این کشور آماده می‌کنند. معمولا افرادی که دارای حس خلاقیت، ادراک بصری، روابط انسانی خوب و مهارت‌های ارتباطی هستند جذب این شغل می‌شوند.

برخی از آموزش‌هایی که در دوره‌های آموزش کاشت ناخن به هنرجویان ارائه می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • نحوه انجام مانیکور
  • پدیکور
  • استریلیزاسیون و بهداشت
  • کاشت ناخن‌های مصنوعی، ناخن‌های اکریلیک، ناخن‌های ژلی، روکش‌ها (فایبر گلاس)
  • و طرز استفاده از سوهان الکتریکی

زیباجویانی که موفق به سپری کردن یک دوره آموزش کاشت و مراقبت از ناخن در کانادا شوند، می‌توانند به روش‌های این شغل را انجام دهند. در کانادا، برخی از این افراد به صورت خوداشتغالی کار می‌کنند و برخی دیگر نیز سالن خودشان را راه‌اندازی می‌کنند و یا قسمتی از یک سالن زیبایی یا آرایش را اجاره می‌کنند.

برخی هم ممکن است به منزل مشتریان خود مراجعه کنند. بنابراین، بسته به شرایط یا شیوه‌های استخدام خاص، تکنسین‌های ناخن می‌توانند به تنهایی یا در یک سالن با سایر تکنسین‌ها، آرایشگران یا درمانگران کار کنند. امروزه شغل ناخن‌کاری فقط به کاشت، لاک زدن، سوهان کشیدن و خدماتی از این دست خلاصه نمی‌شود.

امروزه یک تکنسین ناخن حرفه‌ای، کسی است که با باکتری‌ها و قارچ‌هایی که ممکن است روی دست‌ها و پاها رشد کنند، آشنایی داشته باشد، بتواند آن‌ها را تشخیص دهد و در زمینه آناتومی ناخن و پوست و همچنین بهترین روش برای مراقبت از انواع ناخن‌ها آموزش دیده باشد. آن‌ها همچنین در مورد انواع مختلف باکتری‌ها و قارچ‌ها، نحوه حرکت و تکثیر آن‌ها و همچنین نحوه درمان عفونت ناخن و جلوگیری از گسترش آن‌ها آموزش خواهند دید.

درباره مشاغل هنری پردرآمد در کانادا این مقاله را بخوانید.

بهترین آموزشگاه‌های کانادا برای دوره ناخن‌کاری

اگر شما هم علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های آموزش کاشت و مراقبت از ناخن در کانادا هستید، و به دنبال فرصتی برای اخذ مجوز تحصیل این کشور نیز هستید، می‌توانید در جدول زیر با بهترین آموزشگاه‌های ارائه دهنده این دوره‌ها آشنا شوید:

نام دوره دانشگاه ارائه‌دهنده مدت زمان دوره مدرک زبان مورد نیاز شهریه (به دلار کانادا)
Esthetician Seneca College ۲ سال ·       IELTS 6

·       TOFEL 80

۱۶۸۱۹ دلار در سال
Esthetician Centennial College ۲ سال ·       IELTS 6

·       PTE 51

·       TOFEL 80

۱۵۶۹۳ دلار در سال
Esthetician Conestoga College ۲ سال ·       IELTS 6

·       TOFEL 80

۱۳۷۵۰ دلار در سال
Esthetician Lambton College ۱ سال ·       IELTS 6 ۲۲۳۵۷ دلار در سال
Esthetician – Spa Management Humber College ۲ سال ·       IELTS 6

·       PTE 53

·       TOFEL 80

۱۶۳۹۴ دلار در سال
Esthetician (Fast Track) Windsor, Canada ۲ سال ·       IELTS 6

·       PTE 51

·       TOFEL 78

۳۱۱۹۰ دلار در سال

نکته: با توجه به اینکه اکثر دوره‌های فوق ۲ ساله هستند، شما را قادر می‌کنند که پس از اتمام این دوره، واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) هم باشید. مجوز کار پس از تحصیل، نوعی مجوز کار در کانادا است که برای افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند، صادر می‌شود و معمولا به اندازه طول دوره تحصیلی آن‌ها اعتبار خواهد داشت. اگر طول دوره تحصیلی آن‌ها یک سال باشد، مجوز کار پس از تحصیل نیز یک سال اعتبار خواهد داشت و به همین ترتیب، هر چه طول دوره آموزشی بیشتر باشد، مجوز کار پس از تحصیل نیز بیشتر اعتبار خواهد داشت.

بازار کار شغل کاشت مژه در کانادا؛ مهاجرت به کانادا با شغل کاشت مژه

کلام آخر

شغل ناخن‌کاری که در ابتدا زیر سایه سایر خدمات آرایشی و بهداشتی قرار داشت، در طی سال‌های اخیر با چنان رشد قابل توجهی مواجه بوده که به عنوان یک شغل مستقل به رسمیت شناخته شده است. این شغل در کانادا هم بسیار پرتقاضا است و به سبب سطح بالای درآمدها در کانادا، افراد زیادی علاقه دارند که از طریق این شغل به کانادا مهاجرت کنند و به شغل ناخن کاری مشغول شوند.

افرادی که علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن‌کاری هستند، می‌توانند از طریق مسیر اکسپرس انتری یا برنامه‌های استانی برای اخذ مجوز کار کانادا و سپس اقامت دائم این کشور اقدام کنند. ناخن‌کارها در کانادا می‌توانند به صورت خوداشتغالی کار کنند، سالن کاشت ناخن خود را راه‌اندازی یا بخشی از یک سالن آرایشی را اجاره کنند و خدمات کاشت و مراقبت از ناخن ارائه دهند.

در صورتی که شما هم علاقه‌مند به انجام این شغل در کانادا هستید، می‌توانید از مشاورین کاناداپاس برای شرایط و الزامات مهاجرت به کانادا از طریق ناخن کاری کمک بگیرید.

سوالات متداول بازار کار شغل خدمات ناخن در کانادا

در ابتدا شهر گراند پریری در استان آلبرتا وجود دارد که به ناخن کارها اجازه می‌دهد تا سقف ۵۰ هزار دلار در سال درآمد کسب کنند. دومین شهر پردرآمد کانادا برای ناخن کارها تورنتو است که می‌تواند درآمدی ۴۸ هزار و ۸۳۶ دلاری در سال برای ناخن کارها داشته باشد. در جایگاه سوم نیز شهر کلگری در استان آلبرتا قرار دارد که درآمد ۴۸۲۱۴ دلاری در سال برای ناخن کارها دارد.

برای اینکه بتوانید از طریق شغل ناخن کاری به کانادا مهاجرت کنید، باید پیشنهاد شغلی داشته باشید. اما روش پیشنهادی ما برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن کاری، برنامه‌های استانی است. بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی (Stream) در برنامه‌های استانی در نظر گرفته شده که هر یک از آن‌ها به شرایط و الزامات خاصی نیاز دارند.

برای اینکه انتخاب‌هایتان محدودتر شود، ابتدا باید شهر و استانی که علاقه‌مند به زندگی و کار کردن در آن هستید را مشخص کنید. در مرحله بعد، باید مسیرهای مهاجرتی از طریق برنامه‌های استانی در آن استان را بررسی کنید تا ببینید واجد شرایط کدام یک از آن‌ها هستید.

البته، این یک پروسه بسیار پیچده و دشوار است که به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد. شرایط افراد باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد و سپس، مسیرهایی که واجد شرایط آن هستند مشخص شوند. مشاورین کاناداپاس آمادگی کامل دارند تا همه این خدمات را به شما ارائه دهند و در انتخاب مسیر درست شما را راهنمایی کنند.

اگر بخواهیم یک پاسخ مختصر و مفید به این سوال بدهیم، باید بگوییم به طور مستقیم خیر. این یعنی اگرچه در نهایت متقضیان می‌توانند به اقامت دائم دست پیدا کنند، اما این امر مستلزم سپری کردن یک پروسه طولانی و فراهم کردن الزامات خاصی است.

در شغل ناخن کاری، متقاضیان معمولا در ابتدا با مجوز کار کانادا وارد این کشور می‌شوند. با گذشت ۱ تا ۲ سال، احتمالا کسب و کار خودشان را راه‌اندازی کرده‌اند و تجربه کار در کانادا به دست آورده‌اند. اکنون می‌توانند از طریق سیستم اکسپرس انتری برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

پس از اقدام برای یکی از سه زیرمجموعه سیستم اکسپرس انتری، شرایط آن‌ها در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در صورت واجد شرایط بودن، دعوتنامه اپلای (ITA) دریافت خواهند کرد. در نهایت پس از دریافت دعوتنامه اپلای نیز می‌توانند اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند.

بهترین راه مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن کاری، پیدا کردن پیشنهاد شغلی است. اما اگر سرمایه زیادی دارید و از سابقه کار کافی هم برخوردار هستید، از طریق برنامه‌های کارآفرینی استان‌های مختلف نیز می‌توانید اقدام کنید. در برنامه‌های کارآفرینی باید یک کسب و کار راه‌اندازی کنید یا یکی از کسب‌وکارهای فعال در کانادا را خریداری کنید.

بنابراین، با خرید یا راه‌اندازی یک سالن آرایش یا کاشت ناخن نیز امکان مهاجرت به کانادا را خواهید داشت. این روش، منجر به اقامت موقت کانادا از طریق مجوز کار خواهد شد که پس از یک سال از راه‌اندازی کسب‌وکار، امکان دریافت اقامت دائم کانادا نیز فراهم خواهد شد.

سرمایه مورد نیاز برای این روش، در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است، اما معمولا از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار شروع می‌شود. همچنین، متقاضیان باید به میزان مشخصی (حداقل ۱۰۰ هزار دلار) برای خرید یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنند.