آلبرتا از غربی‌ترین استان های کانادا است که به عنوان مرکز انرژی کانادا نیز شناخته می‌شود. این استان، حدود ۴ میلیون نفر جمعیت دارد و به سرعت در حال رشد است. بخش عمده‌ای از جمعیت اصلی این استان در دو شهر بزرگ و مهم یعنی ادمونتون (مرکز استان) و کلگری زندگی می‌کنند؛ جالب است بدانید که هر یک از این دو شهر، بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند.

استان آلبرتا از نفت‌خیزترین مناطق دنیا محسوب می‌شود و به همین خاطر نیز در صنعت نفت و گاز جهان نیز پیشرو است. علاوه بر این موارد، آلبرتا از نظر اقتصاد صنعتی نیز استانی قدرتمند است.

نگاهی کلی به استان آلبرتا

استان آلبرتا دارای دو شهر بزرگ و مهم به نام‌های کلگری و ادمونتون است. کلگری از نظر جمعیت، بزرگ‌ترین شهر استان آلبرتا است که در دامنه کوه‌های راکی قرار دارد و برای علاقه‌مندان به طبیعت و فضاهای سبز بسیار ایده‌آل است. کلگری پنجمین منطقه شهری بزرگ در سراسر کانادا نیز شناخته می‌شود و اقتصاد آن حول محور صنعت نفت، موسسات مالی و صنایع فناوری پیشرفته می‌گردد.

ادمونتون نیز مرکز استان آلبرتا و ششمین شهر بزرگ کانادا است. با وجود اینکه جمعیت این شهر به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد، اما به دلیل وسعت محدوده جغرافیایی، جمعیت آن پراکنده است و یک شهر آرام و کم جمعیت به نظر می‌رسد.

جالب است بدانید که ادمونتون، یکی از برترین مراکز تحقیقاتی کانادا و یک قطب صنعتی قوی به شمار می‌رود که شرکت‌های بزرگی نظیر IBM، TELUS، Dell و General Electric در آن قرار دارد.

نگاهی به شرایط کار کردن در استان آلبرتا

هزینه نسبتا کم زندگی و حقوق بالاتر از میانگین درآمد در کانادا، پیشنهادات بسیار جذابی هستند که علاقه کارگران و کارفرمایانی که از سراسر دنیا به دنبال فرصت‌های شغلی بهتر و زندگی باکیفیت‌تر هستند را به سمت آلبرتا جلب می‌کنند.

بر همین اساس در ادامه به برخی از مهمترین و اصلی‌ترین دلایلی که می‌توان به استان آلبرتا به عنوان یک فضای شغلی بسیار خوب نگاه کرد، اشاره شده است:

  • آلبرتا صنعت انرژی بسیار پررونق و قدرتمندی دارد و در حال سرمایه‌گذاری روی نوآوری در صنایع مختلف دیگر هم هست.
  • با کار کردن در آلبرتا این فرصت را به فرزندان خود خواهید داد تا در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی سطح بالای این استان تحصیل کنند و فرصت ورود به بازار کار بسیار پررونق آلبرتا را به دست بیاورند.
  • می‌توانید به خدمات و مراقبت‌های بهداشتی مقرون‌به‌صرفه و بسیار پیشرفته دسترسی پیدا کنید.
  • فرصت کار و زندگی در یکی از مقرون به صرفه‌ترین استان‌های کانادا را به دست خواهید آورد که در عین حال بالاترین نرخ دستمزد و حقوق در این کشور را هم دارد.
  • آلبرتا تنها استان کانادا است که مالیات فروش استانی ندارد و یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیات شخصی را دارد و معافیت‌های مالیاتی بسیار جذاب و زیادی نیز ارائه می‌دهد.

کار در کانادا برای ایرانیان؛ بررسی شغل ایرانیان مقیم کانادا

زندگی و کار در استان آلبرتا

قطعا امروزه می‌توان آلبرتا را جزو مرفه‌ترین استان‌های کانادا در نظر گرفت. سطح و استانداردهای زندگی در این استان بسیار بالا است و از نظر حقوق و دستمزد هم یکی از بالاترین نرخ‌ها در سراسر کانادا را به خودش اختصاص داده است. اصلی‌ترین دلایلی که باعث بالا بودن نرخ حقوق و دستمزد در آلبرتا شده، نرخ بیکاری پایین و تقاضای زیاد برای نیروهای کار، به‌خصوص نیروهای کار ماهر و باتجربه است.

علاوه بر این، آلبرتا دارای بالاترین نرخ میانگین درآمد خانوادگی است؛ بدین معنی که میانگین درآمد یک خانواده در این استان، از تمام استان‌های دیگر کانادا بیشتر است. نرخ مالیات در آلبرتا هم جزو پایین‌ترین نرخ‌ها در بین استان‌های مختلف کانادا است و این می‌تواند یکی دیگر از دلایل بالا بودن نرخ حقوق و دستمزد در این استان نسبت به استان‌های دیگر کانادا باشد.

همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا آلبرتا یکی از بهترین استان‌های کانادا برای زندگی و کار کردن باشد.

بازار کار در استان آلبرتا

با وجود اینکه نفت و گاز اصلی‌ترین، مهمترین و پردرآمدترین صنایع استان آلبرتا به شمار می‌روند، اما این استان در صنایع مهم دیگری نظیر کشاورزی، جنگلداری، آموزش، گردشگری، امور مالی و تولید هم حضور بسیار قدرتمندی دارد.

با توجه به سرعت بسیار زیاد توسعه اقتصادی در آلبرتا، این استان یکی از بهترین نقاط کانادا برای پیدا کردن کار است. بنابراین فرصت‌های شغلی پرشماری در سطح این استان برای مهاجرین وجود دارد.

با همه این تفاسیر، نقش پررنگ صنعت نفت و گاز در توسعه اقتصادی و فرصت‌های شغلی آلبرتا در بین صنایع دیگر، بسیار مشهود است. به شکلی که صنعت انرژی به طور مستقیم از هر ۱۶ شغل در این استان یک شغل را به خودش اختصاص داده است.

با این حال، صنعت تولید این استان در طی یک دهه اخیر از نظر وسعت دو برابر شده و نوآوری‌های حاصل از آن، باعث به وجود آمدن صنایع جدیدی شده است که آلبرتا را به یک مدعی قوی در بازارهای جهانی تبدیل کرده‌ است.

ویزای کار کانادا، یک سند قانونی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در کانادا مشغول به کار شوند.

بررسی قوانین بازار کار در استان آلبرتا

در این بخش، به برخی از قوانین ابتدایی و ساده حقوق و دستمزد بازار کار در استان آلبرتا اشاره شده است‌:

  • کارفرمایان باید حداقل نرخ حقوق و دستمزد تعیین شده را به نیروهای خود پرداخت کنند.
  • حداقل نرخ حقوق و دستمزد که توسط دولت استانی آلبرتا تعیین شده، شامل همه کارگران و کارمندان به غیر از دانش آموزان زیر ۱۸ سال می‌شود.
  • دستمزد تعیین شده، شامل انعام، هزینه‌های جانبی یا اضافه کار نمی‌شود.
  • برخی از فروشندگان یا برخی از کارگرانی که با کارفرمای خود زندگی می‌کنند، حداقل نرخ دستمزد هفتگی و ماهیانه متفاوتی با سایر نیروهای کار دارند.
  • کارمندان و کارگران در هر بار که سر کار می‌روند، باید دستمزد ۳ ساعت کار را (با حداقل نرخ دستمزد) دریافت کنند؛ حتی اگر کم‌تر از ۳ ساعت کار کرده باشند.

مصاحبه کاری در کانادا؛ سوالات کلیدی در مصاحبه کاری در کانادا

حقوق کار در استان آلبرتا

از تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۳، حداقل نرخ دستمزد در استان آلبرتا ۱۵ دلار در ساعت تعیین شده و باید توسط اکثر کارفرمایان رعایت شود. با این حال، یکسری استثنائات و ملاحظات نیز وجود دارد که عبارتند از:

  • برای دانش‌آموزان زیر 18 سال، حداقل دستمزد 13 دلار برای 28 ساعت اول کار در هر هفته در طول سال تحصیلی است. در صورتی که بیشتر از ۲۸ ساعت در هفته کار کنند، باید ۱۵ دلار به ازای هر ساعت دستمزد بگیرند و اضافه کاری هم دریافت کنند.
  • فروشندگان باید حداقل ۵۹۸ دلار در هفته دستمزد دریافت کنند.
  • کارمندان و کارگرانی که با کارفرمای خود زندگی می‌کنند، باید حداقل ۲۸۴۸ دلار دستمزد ماهیانه دریافت کنند.

چشم‌انداز بازار کار در استان آلبرتا

دولت استانی آلبرتا هر دو سال یک بار گزارشی از چشم‌انداز شغلی این استان منتشر می‌کند تا کمبودها و مشاغل مازاد آلبرتا در طی ۱۰ سال آینده را پیش‌بینی کند. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از چشم‌انداز بازار کار آلبرتا توسط دولت این استان، انتظار می‌رود که بازار کار این استان تا سال ۲۰۳۰ عمدتا متعادل باشد و مقدار دقیق کمبودها و مشاغل مازاد، بسته به مشاغل مختلف متفاوت باشد (چشم‌انداز شغلی، تغییرات سیاسی را در نظر نمی‌گیرد).

در ادامه، می‌توانید عنوان برخی از مشاغل که بر اساس آخرین گزارش منتشر شده درمورد چشم‌انداز بازار کار آلبرتا، انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۳۰ با کمبود بیش از ۳۰۰۰ نیروی کار مواجه باشند را مشاهده کنید:

  • کمک کنندگان و کارگران صنایع ساختمانی
  • مربیان ورزش و تناسب اندام
  • کارگران محوطه سازی و تعمیر و نگهداری زمین
  • پرستاران رسمی و پرستاران روانپزشکی (انتظار می‌رود که این مشاغل از ۲ سال آینده با کمبود نیروی انسانی مواجه شوند)
  • مدیران ساختمان و نوسازی خانه
  • تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی
  • پیمانکاران و ناظران، سایر مشاغل ساختمانی، نصاب‌ها، تعمیرکاران و سرویس دهندگان
  • برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه‌های تعاملی
  • طراحان گرافیک و تصویرگران
  • دستیار معلم دبستان و راهنمایی

مجوز LMIA یا ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا، مدرکی است که کارفرمایان کانادایی در اکثر اوقات باید برای استخدام یک نیروی کار خارجی آن را دریافت کنند.

معرفی مشاغل مورد نیاز در آلبرتا

در این بخش، مشاغل مورد نیاز آلبرتا را به ترتیب میزان تقاضا مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عنوان شغل کد شغل
پرستاران رسمی و پرستاران روانپزشکی (Registered nurses and registered psychiatric nurses) NOC 3012
رانندگان کامیون‌های حمل و نقل (Transport truck drivers) NOC 7511
مدیران خرده فروشی و عمده فروشی (Retail and wholesale trade managers) NOC 0621
ناظران خرده فروشی (Retail sales supervisors) NOC 6211
مکانیک تجهیزات سنگین (Heavy-duty equipment mechanics) NOC 7312
کارمندان حسابداری و خدمات مرتبط (Accounting and related clerks) NOC 1431
توزیع کنندگان و دریافت کنندگان (Shippers and receivers) NOC 1521
پرکنندگان قفسه‌های فروشگاه‌ها، کارمندان فروشگاه و سفارش دهندگان (Store shelf stockers, clerks and order fillers) NOC 6622
مدیران رستوران و خدمات غذایی (Restaurant and food service managers) NOC 0631
افسران اداری (Administrative officers) NOC 1221
آسیاب سازان ساختمانی و مکانیک صنعتی (Construction millwrights and industrial mechanics) NOC 7311
سایر نمایدگان خدمات مشتری و اطلاعات (Other customer and information services representatives) NOC 6552
تکنسین‌های پشتیبانی کاربران (User support technicians) NOC 2282
آرایشگران (Hairstylists and barbers) NOC 6341
پیمانکاران و ناظران، سایر مشاغل ساختمانی، نصاب‌ها، تعمیرکاران و سرویس دهندگان (Contractors and supervisors, other construction trades, installers, repairers and servicers) NOC 7205
مدیران ساخت و ساز (Construction managers) NOC 0711
ناظران خدمات غذایی (Food service supervisors) NOC 6311
اپراتورهای تعمیر تجهیزات و نگهداری کارهای عمومی و کارگران مرتبط (Public works maintenance equipment operators and related workers) NOC 7522
ناظران، تامین کنندگان زنجیره تامین، مشاغل هماهنگی ردیابی و برنامه ریزی (Supervisors, supply chain, tracking and scheduling coordination occupations) NOC 1215
مشاغل پیراپزشکی (Paramedical occupations) NOC 3234
مدیران منابع انسانی (Human resources managers) NOC 0112
سرآشپزها (Chefs) NOC 6321
مدیران خدمات اقامتی (Accommodation service managers) NOC 0632
نصب کننده‌های دستگاه بخار، لوله کش و نصب کننده سیستم آبپاش (Steamfitters, pipefitters and sprinkler system installers) NOC 7252
توزیع کنندگان امکانات (Dispatchers) NOC 1525
ماشین‌کارها و بازرسان ماشین‌کاری و ابزارآلات (Machinists and machining and tooling inspectors) NOC 7231
قصابی‌های صنعتی و برش دهندگان گوشت، تامین کنندگان مرغ و کارگران مرتبط (Industrial butchers and meat cutters, poultry preparers and related workers) NOC 9462
طراحان و توسعه دهندگان وب  (Web designers and developers) NOC 2175
فیزیوتراپیست‌ها (Physiotherapists) NOC 3142
تکمیل کننده‌های بتن (Concrete finishers) NOC 3142
نصابان کف‌پوش (Floor covering installers) NOC 7295
سقف کارها (Roofers and shinglers) NOC 7291
مدیران خرید (Purchasing managers) NOC 0113
افسران استخدام و منابع انسانی (Human resources and recruitment officers) NOC 1223
درمانگران تنفسی، پرفیوژنیست‌های بالینی و متخصصان قلب و عروق (Respiratory therapists, clinical perfusionists and cardiopulmonary technologists) NOC 3214
آجرکارها (Bricklayers) NOC 7281
مهندسین کامپیوتر به جز مهندسان و طراحان نرم افزار (Computer engineers except software engineers and designers) NOC 2147
تکنسین‌های حسابداری و حسابرسی (Accounting technicians and bookkeepers) NOC 1311
شنوایی شناسان و آسیب شناسان گفتار و زبان (Audiologists and speech-language pathologists) NOC 3141
اپراتور دستگاه آسیاب خمیر کاغذ (Pulp mill machine operators) NOC 9432
پزشکان بهداشت اولیه (Allied primary health practitioners) NOC 3124
مشاغل مدیریت اطلاعات سلامت (Health information management occupations) NOC 1252
شیشه‌برها (Glaziers) NOC 7292
کارگران خطوط مخابراتی و کابل (Telecommunications line and cable workers) NOC 7245
برنامه ریزان مسیر حمل و نقل و خدمه (Transportation route and crew schedulers) NOC 1526

مشاغل مورد نیاز کانادا؛ لیست شغل های مورد نیاز کانادا

میانگین درآمد مشاغل محبوب در استان آلبرتا

در این بخش می‌توانید با میانگین درآمد برخی از مشاغل محبوب و پرتقاضا در آلبرتا آشنا شوید:

عنوان شغل کد شغل میانگین درآمد سالیانه
حوزه فناوری
تحلیلگر سیستم‌های اطلاعاتی (Information Systems Analyst) NOC TEER 21222 ۷۲۵۵۲ دلار
مهندس نرم افزار (Software Engineer) NOC TEER 21231 ۹۳۴۵۴ دلار
حوزه خدمات اجتماعی
مددکاران اجتماعی (Social Workers) NOC TEER 41300 ۶۰۰۶۴ دلار
مربی کودکان (Early Childhood Educator) NOC TEER 42202 ۳۸۰۲۵ دلار
مشاور (Counselor) NOC TEER 41301 ۶۶۴۳۴ دلار
حوزه خدمات بهداشتی
پرستار (Nurse) NOC TEER 31301 ۷۲۸۱۸ دلار
پزشک (Physician) NOC TEER 31102 ۲۸۰۳۴۹ دلار
داروساز (Pharmacist) NOC TEER 31120 ۸۶۰۴۷ دلار
حوزه خودرو و حمل و نقل
خدمات ارسال و پیک (Delivery and Courier Services) NOC TEER 75201 ۴۶۰۳۹ دلار
راننده کامیون حمل و نقل (Transport Truck Drivers) NOC TEER 73300 ۶۳۶۹۶ دلار
تکنسین‌های خودرو (Automotive Technicians) NOC TEER 72410 ۷۳۸۱۸ دلار
حوزه محیط‌های اداری
حسابدار (Accountant) NOC TEER 11100 ۷۹۷۵۲ دلار
منابع انسانی (Human Resources) NOC TEER 11200 ۶۹۹۰۶ دلار
متخصصان توسعه تجارت (Business Development Professionals) NOC TEER 41402 ۹۸۳۱۱ دلار
مدیر دفتر (Office Manager) NOC TEER 10019 ۵۶۱۶۰ دلار
معاون اداری (Administrative Assistant) NOC TEER 13110 ۴۶۹۱۵ دلار
مدیریت کسب و کار (Business Management) NOC TEER 11201 ۷۶۶۸۱ دلار

ورک پرمیت کانادا Work Permit یک مدرک قانونی است که به افراد خارجی که در کشور کانادا قصد سکونت دارند، اجازه کار می‌دهد.

معرفی پردرآمدترین مشاغل در استان آلبرتا

در این بخش می‌توانید با پردرآمدترین مشاغل آلبرتا و میانگین درآمد آن‌ها آشنا شوید:

عنوان شغل میانگین درآمد ساعتی
دندانپزشک ۷۶.۷۹ دلار
مدیر ارشد اداری ۸۵.۹۸ دلار
وکیل ۷۶.۹۴ دلار
دامپزشک ۷۴.۷۲ دلار
مهندس شیمی ۶۸.۹۲ دلار
موسس مدرسه ۶۷.۴۶ دلار
ژئوفیزیکدان اکتشافی ۶۵.۵۳ دلار
زمین شناس ۶۵.۵۳ دلار
هیدرولوژیست ۶۵.۵۳ دلار
مهندس نفت ۶۵.۲۴ دلار
ستاره شناس ۶۴.۶۹ دلار
فیزیکدان ۶۴.۶۹ دلار
افسر خدمات خارجی ۵۹.۴۵ دلار
مهندس کامپیوتر ۵۷.۰۷ دلار
مهندس ژئوتکنیک ۵۷.۰۷ دلار

شما می‌توانید برای مشاهده سایر مشاغل پردرآمد در آلبرتا به این لینک مراجعه کنید.

۱۰ شغل پردرآمد کانادا؛ درباره 10شغل پردرآمد و پرسود در کانادا بخوانید.

فرصت‌های مهاجرت کاری به استان آلبرتا

افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در بازار کار آلبرتا هستند، از طریق چند روش مختلف می‌توانند برای مهاجرت به این استان و اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. یکی از بهترین روش‌های این کار، اقدام از طریق سیستم اکسپرس انتری آلبرتا است که جزو مسیرهای برنامه نامزدی استان آلبرتا به شمار می‌رود.

روش کار سیستم اکسپرس انتری آلبرتا به این شکل است که به برخی از شرایط و معیارهای متقاضیان امتیاز داده می‌شود و این افراد بر اساس امتیاز خود رتبه بندی می‌شوند.

افرادی که بالاترین امتیازها را کسب کنند، توسط مقامات دولتی این استان انتخاب و دعوت می‌شوند تا از طریق مجوز کار وارد این استان شوند.

مهاجرت کاری به کانادا؛ بررسی روش های مسیر مهاجرت کاری به کانادا

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری به استان آلبرتا

برای اینکه موفق شوید از طریق سیستم اکسپرس انتری آلبرتا به این استان مهاجرت کاری انجام دهید، باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • داشتن پروفایل فعال در سیستم اکسپرس انتری فدرال کانادا
  • داشتن شرایط مورد نیاز حداقل یکی از برنامه‌های مهاجرتی فدرال که از طریق سیستم اکسپرس انتری اجرا می‌شوند که عبارت هستند از:
    • کلاس تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)
    • نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker)
    • مشاغل فنی فدرال (Federal Skilled Trades)
  • شغل اصلی شما که در پروفایل اکسپرس انتری خود وارد کرده‌اید، باید جزو مشاغل پرتقاضا در آلبرتا باشد یا جزو اولویت‌های اقتصادی این استان باشد.
  • حداقل ۳۰۰ امتیاز در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) به دست بیاورید.
  • شغل اصلی شما که در پروفایل اکسپرس انتری خود وارد کرده‌اید، نباید در لیست مشاغل غیرمجاز آلبرتا قرار داشته باشد (برای مشاهده لیست مشاغل غیرمجاز آلبرتا می‌توانید به این لینک مراجعه کنید)
  • باید نشان دهید که تمایل و توانایی اقامت دائم در استان آلبرتا را دارید.
  • نباید درخواست پناهندگی در کانادا داده باشید یا در لیست خروج از کانادا باشید.
  • نباید به طور همزمان با درخواست کنونی خود، برای یک مسیر مهاجرتی دیگر در آلبرتا اقدام کنید.
  • نباید به دلیل ارائه اطلاعات نادرست (misrepresentation) در درخواست قبلی خود، از اقدام مجدد برای برنامه‌های استانی آلبرتا منع شده باشید.

همچنین عواملی که باعث تقویت شانس شما در مهاجرت کاری به آلبرتا می‌شوند نیز عبارتند از:

  • داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای ساکن آلبرتا
  • فارغ التحصیل شدن از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی کانادایی
  • داشتن والدین، فرزند، خواهر یا برادر که اقامت دائم کانادا و یا شهروندی این کشور را داشته باشند و ساکن آلبرتا باشند.
  • زبان اول شما فرانسوی باشد.
  • پروفایل اکسپرس انتری شما بیش از ۵ ماه اعتبار داشته باشد.

کار جنرال در کانادا؛ چطور می‌توان کار جنرال در کانادا پیدا کرد؟

نحوه پیدا کردن کار در استان آلبرتا

پیش از شروع جست‌وجوی کار در استان آلبرتا، باید بدانید که آیا برای شغل و مهارت‌های شما در این استان تقاضا وجود دارد یا خیر. برای اطلاع از این موضوع، لازم است تا جایی که می‌توانید درمورد بازار کار آلبرتا اطلاعات جمع آوری کنید و با آن آشنا شوید. همچنین، می‌توانید از طریق تماس با مشاورین مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس اطلاعات جامع و دقیقی در این رابطه به دست بیاورید.

مشاوران و متخصصان کاناداپاس با شناخت بالای خود نسبت به بازار کار آلبرتا و نیازهای آن، می‌توانند شما را با شرایط کار در این استان آشنا کنند. متخصصین کاناداپاس به سبب اطلاعات زیادی که درباره بازار کار این استان دارند، می‌توانند مشاوره دقیقی درمورد وضعیت بازار کار شغل شما در آلبرتا در اختیارتان قرار دهند.

در ادامه، برخی از نکاتی که در پیدا کردن کار در آلبرتا به شما کمک خواهند کرد را مرور می‌کنیم:

  • وب‌سایت‌های کاریابی در کانادا نظیر Canada Job Bank، Workopolis و Indeed را بررسی کنید و ببینید آگهی‌های شغلی که در آلبرتا منتشر می‌شوند، مربوط به چه مشاغلی هستند.
  • به وب‌سایت نهاد نظارتی حرفه‌ای مخصوص به حرفه یا تجارت خود مراجعه کنید تا پیش از شروع کار خود در آلبرتا، بدانید چه مجوزها و گواهینامه‌هایی باید برای آن به دست بیاورید.
  • بررسی کنید که چطور باید یک رزومه کامل و قوی تهیه کنید، از چه تکنیک‌هایی برای جست و جوی کار می‌توانید استفاده کنید و چطور می‌توانید در شغل مورد نظر خود استخدام شوید.
  • اگر موفق به پیدا کردن شغل خاصی در آلبرتا شده‌اید و برای آن پیشنهاد شغلی دریافت کرده‌اید، تا جایی که می‌توانید درمورد کارفرما یا شرکتی که قرار است در آن کار کنید تحقیق کنید تا با همه جوانب آن آشنا شوید.
  • مهارت‌های خود را در زبان انگلیسی یا فرانسوی تا جایی که می‌توانید تقویت کنید.
اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

معرفی بزرگ‌ترین شرکت‌ها در استان آلبرتا

با وجود اینکه آلبرتا به خاطر صنایع انرژی، کشاورزی و گردشگری خود شهرت دارد، اما شاید جالب باشد که بدانید حوزه فعالیت بزرگ‌ترین شرکت این استان خدمات مراقبت‌های بهداشتی است.

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درمورد بزرگ‌ترین شرکت‌های آلبرتا به دست بیاورید:

نام شرکت حوزه فعالیت تعداد کارکنان
Alberta Health Services مراقبت‌های بهداشتی بیش از ۱۰۹ هزار نفر
Telus مخابرات بیش از ۵۹ هزار نفر
Shaw communications مخابرات بیش از ۱۵ هزار نفر
Suncor نفت و گاز بیش از ۱۳ هزار نفر
Precision Drilling خدمات نفت و گاز بیش از ۴۴۰۰ نفر

کلام آخر

آلبرتا یکی از نفت‌خیزترین مناطق دنیاست که صنعت نفت و گاز بسیار قدرتمندی هم دارد، به طوری که به عنوان مرکز انرژی کانادا شناخته می‌شود. این استان، محل قرارگیری دو شهر بزرگ و مهم کانادا به اسم کلگری و ادمونتون است که از نظر پهناوری به ترتیب، پنجمین و ششمین شهر بزرگ کانادا محسوب می‌شوند. علاوه بر انرژی، آلبرتا در صنایع بزرگ و مهم دیگری نظیر کشاورزی، جنگلداری، آموزش، گردشگری، امور مالی و تولید هم جزو برترین استان‌های کانادا است.

اگر شما هم قصد دارید وارد بازار کار آلبرتا شوید و در یکی از مقرون به صرفه‌ترین استان‌های کانادا زندگی کنید، می‌توانید با کارشناسان کاناداپاس تماس بگیرید تا شما را درمورد روش‌های مهاجرت به آلبرتا بیشتر راهنمایی کنند.

سوالات متداول درباره شرایط کار در آلبرتا

مقامات استانی آلبرتا یک لیست از مشاغل پرتقاضا در این استان منتشر کرده‌اند که هر از گاهی آپدیت می‌شود و یکسری از مشاغل از آن حذف یا به آن اضافه می‌شوند. این لیست شامل مشاغل بسیار زیادی است که برخی از آن‌ها شامل پرستار، مهندس نفت، آرایشگر، راننده کامیون و مشاغل مختلف دیگر می‌شوند.

مقامات استانی آلبرتا حداقل نرخ حقوق و دستمزد در این استان را ۱۵ دلار تعیین کرده‌اند.

کلگری و ادمونتون، بهترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای استان آلبرتا هستند که طبیعتا فرصت‌های شغلی بیشتر و بهتری هم نسبت به شهرهای دیگر آلبرتا در آن‌ها وجود دارد و آینده شغلی درخشان‌تری در پیش روی متخصصین قرار خواهند داد.

کشاورزی، جنگلداری، آموزش، گردشگری، امور مالی و تولید برخی از صنایع مهم آلبرتا هستند. البته، بدون شک بزرگ‌ترین صنایع این استان انرژی، نفت و گاز هستند.

صرفا برای اینکه مهاجرت کاری به آلبرتا داشته باشید، لازم نیست که مدرک زبان دریافت کنید. اما در هر صورت، قرار است در یک کشور خارجی زندگی کنید و شرایط ایجاب می‌کند که با زبان کشور مقصد خود آشنایی داشته باشید تا حداقل بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و شغل خود را انجام دهید.

بنابراین، با وجود اینکه داشتن مدرک زبان الزامی نیست، اما در صورتی که زبان بلد نباشید، با مشکلات جدی و بزرگی در کار و زندگی خود مواجه خواهید شد. برخی از کارفرمایان فقط افرادی که مدرک زبان با نمره خاصی را داشته باشند استخدام می‌کنند تا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند.

در صورتی که زبان اول شما فرانسوی باشد یا بتوانید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی ساکن در استان آلبرتا دریافت کنید یا از یک دانشگاه کانادایی فارغ التحصیل شوید، شانس خود را برای مهاجرت کاری به آلبرتا به طور قابل توجهی افزایش خواهید داد. همچنین، داشتن پدر، مادر، خواهر، برادر یا فرزند دارای اقامت دائم یا شهروندی کانادا در آلبرتا نیز در این امر تاثیرگذار است. پروفایل اکسپرس انتری که بیشتر از ۵ ماه اعتبار داشته باشد نیز باعث افزایش سانس شما در مهاجرت کاری به آلبرتا خواهد شد.