آیا به مهاجرت به کانادا فکر می کنید؟ اگر جواب شما مثبت است، بهتر است بدانید که در این کشور، فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد که سالانه هزاران مهاجر را به خود جذب می کند. سریع ترین و مترقی‌ترین مسیرهای مهاجرتی مانند برنامه اکسپرس انتری، فرصت های بی نظیری را پیشروی متخصصان و نیروهای کار ماهر قرار داده است تا بتوانند به کانادا مهاجرت کنند و در حوزه خود فعالیت و درآمد خوبی کسب کنند.

برای آگاهی از مشاغل پردرآمد، باید به فهرست تقاضای شغلی کانادا توجه کنید و شغل خود را بر اساس آن انتخاب کنید. بهتر است شغلی را انتخاب کنید که تقاضا برای آن در بازار کار کانادا بالا است. کانادا خواهان افرادی است که مهارت و تجربه کافی را داشته باشند تا بتوانند به رشد اقتصاد کمک و شکاف نیروی کار در بازار را برطرف کنند.

در این مقاله به بررسی تغییرات در سیستم طبقه بندی مشاغل در کانادا می پردازیم و اثرات آن بر سیستم اکسپرس اینتری بیان می کنیم. با استفاده از جداول این مقاله می توانید کد شغلی خود را پیدا کنید و از وضعیت فعلی حرفه خود در کانادا آگاه شوید.

مهاجرت از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال (اکسپرس اینتری)

برنامه مهاجرتی نیروهای کار ماهر فدرال کانادا یکی از مسیرهای اصلی مهاجرت تجاری به کانادا است که حداقل الزامات آن داشتن حداقل یک سال تجربه کار مستمر تمام وقت یا معادل، دارای حقوق در 10 سال گذشته در یک شغل حرفه ای موجود در لیست طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) TEER رده 0، 1، 2 یا 3 و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی معتبر است.

برای داوطلبانی که در خارج از کانادا تحصیل کرده اند، یک مدرک تحصیلی (گواهی، دیپلم، یا مدرک) و یک گزارش ارزیابی اعتبار آموزشی علاوه بر رعایت حداقل شرایط کاری، توانایی زبان و تحصیلات لازم است.

داوطلبان باید حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را نیز در جدول امتیازات کسب کنند. موارد اصلی که برای امتیاز دهی در این روش مهاجرتی وجود دارد، عبارت است از:

حداکثر 28 امتیاز مهارت ­های زبان (انگلیسی یا فرانسوی)
حداکثر 25 امتیاز تحصیلات
حداکثر 15 امتیاز سابقه کاری
حداکثر 12 امتیاز سن
حداکثر 10 متیاز سابقه کار کانادایی
حداکثر 10 امتیاز وفق ­پذیری
از NOC چه استفاده ‌ای می‌ توان کرد

اکسپرس اینتری دربردارنده سه برنامه مهاجرتی شامل کلاس نیروی با تجربه کار کانادایی، برنامه مهاجرتی نیروی متخصص فدرال و برنامه مهاجرتی کارکنان ماهر فدرال کانادا است.

لیست NOC کانادا چیست؟

NOC فهرست ملی طبقه بندی مشاغل است که به صورت یک پایگاه داده توسط دولت کانادا ایجاد شده و تمام مشاغل موجود در این کشور را در بازار کار کانادا، طبقه بندی می کند. این سیستم طبقه بندی به افراد جویای کار، تحلیلگران بازار کار، مشاوران شغلی، کارفرمایان و غیره در مورد سطح شغلی مشاغل مختلف، آگاهی و دانش کافی می دهد.

در این لیست، مشاغل با توجه تحصیلات، مهارت، آموزش، دانش و تجربه کاری لازم و موضوعات مرتبط با آن ارزیابی می شوند. NOC موقعیت‌های شغلی و فرصت‌های کاری را در استان‌های مختلف کانادا بر اساس تقاضای صنایع، حوزه‌های تولیدی، بخش‌های خدمات و بازارهای کار محلی فهرست می‌کند. بنابراین، برای مهاجرت به کانادا، در نظر گرفتن معیارهای موجود در NOC بسیار حائز اهمیت است.

متقاضیان علاقه مند به مهاجرت کاری باید درخواست های آنلاین را با ذکر تجربه و سابقه کاری مرتبط مطابق با سطوح مهارتی، ارسال کنند.

سطوح مهارت و انواع مهارت NOC به منظور مهاجرت عبارتند از:

  • نوع مهارت 0: مشاغل مرتبط با مدیریت، مانند مدیران کارخانه یا مدیران دفتری.
  • سطح مهارت A: مشاغل حرفه ای که معمولا به مدرک دانشگاهی نیاز دارند، شیمیدان، دامپزشک یا داروساز.
  • سطح مهارت B: مشاغل فنی که معمولا نیاز به مدرک دانشگاهی یا آموزش کارآموزی دارند، مانند دستیاران اداری، آتش نشانان، عکاسان.
  • سطح مهارت C: یک شغل در حد متوسط که معمولا به دیپلم نیاز دارد، مانند رانندگان کامیون، راهنمای سفر یا مسئول پذیرش.
  • سطح مهارت D: شغلی که معمولا فقط به آموزش نیاز دارد، مانند نظافت چی یا مسئول پذیرش.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را در این مقاله بخوانید.

تغییرات در NOC 2021 جدید

طبقه‌بندی ملی مشاغل یا NOC  هر 10 سال یک بار از نظر ساختاری اصلاح می شود. اعلام فهرست جدید NOC کانادا (NOC 2021) نتیجه این چرخه 10 ساله است و تغییرات در اقتصاد و ماهیت کار را نشان می دهد.

اداره های استخدام و توسعه اجتماعی و آمار کانادا، در 21 سپتامبر 2021 فهرست جدیدی از NOC کانادا را منتشر کردند. اداره پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا نیز تغییر از NOC2016 به NOC2021 را در نوامبر 2022 اعلام کرد.

بر همین اساس در جدول زیر تغییر سیستم NOC از سطح مهارت به سیستم TEER مقایسه شده است:

NOC 2021 NOC 2016
TEER0 نوع مهارت 0
TEER1  A سطح مهارت
TEER2, TEER3  B سطح مهارت
TEER4  C سطح مهارت
TEER5  D سطح مهارت

از وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان چه می دانید؟

کد NOC جدید چیست؟

ساختار چهار رقمی کد جدید NOC جایگزین نسخه 2016 برای طبقه بندی مشاغل در کانادا شده است و TEER نامیده می شود و برای هر رده شغلی یک دسته  جدید اضافه شده است. در این تقسیم بندی از پنچ رقم دیجیتالی به جای چهار رقم در دسته بندی قدیم استفاده شده است.

به یاد داشته باشید که  NOC دارای سطوح مختلفی از میزان مهارت شغلی است. این سطوح مهارت عبارتند از:

مشاغل مدیریتی و قانونگذاری TEER 0
لزوم داشتن مدرک دانشگاهی TEER 1
تحصیلات دانشگاهی یا آموزش 2 ساله TEER 2
دیپلم کالج یا آموزش کمتر از 2 سال یا بیش از 6 ماه آموزش کاری TEER 3
داشتن دیپلم و آموزش کاری TEER 4
عدم نیاز به آموزش رسمی و داشتن تجربه عملی و خاص شغلی TEER 5

برای آگاهی از جدیدترین اخبار مهاجرت به کانادا عضو کانال تلگرام کاناداپاس شوید.

همچنین بهتر است بدانید که کدهای NOC به شرح زیر تقسیم می شوند:

  • رقم اول نشان دهنده رده کلی شغلی است.
  • رقم دوم نشان دهنده رده TEER است.
  • دو رقم اول با هم نشان دهنده گروه اصلی است.
  • سه رقم اول نشان دهنده گروه اصلی – فرعی است.
  • چهار رقم اول نشان دهنده گروه فرعی است.
  • پنج رقم کامل نشان دهنده گروه واحد یا خود شغل است.

همچنین در جدول زیر، جزئیات بیشتر سطوح مختلف طبقه بندی NOC 2021 در ارتباط با آموزش، تحصیلات، تجربه و مسولیت (TEER) نشان داده شده است:

TEER 0
  • مدیریت
TEER 1
  •  مدرک دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی (لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا)؛
  •  تجربه و تخصص قبلی در مورد دانش مدنظر از یک شغل مرتبط موجود در TEER 2 (زمانی که قابل اجرا باشد).

TEER 2

  • تکمیل یک دوره آموزشی 2-3 ساله پس از دوره متوسطه در کالج محلی، موسسه فناوری، یا CÉGEP
  •  تکمیل یک دوره آموزشی 2-5 ساله کارآموزی؛
  •  مشاغل با مسئولیت­ های نظارتی یا ایمنی مهم (مانند افسران پلیس و آتش­ نشانان)؛
  • چندین سال تجربه در یک شغل مرتبط باTEER 3  (زمانی که قابل اجرا باشد)
TEER 3
  • تکمیل یک دوره آموزشی کمتر از دو سال پس از متوسطه در کالج محلی، موسسه فناوری، یا CÉGEP یا
  • تکمیل یک دوره آموزشی کارآموزی کمتر از دو سال؛
  •  بیش از 6 ماه آموزش کاری، دوره ­های آموزشی، یا تجربه کاری خاص در ارتباط با برخی رشته­ های تحصیلات متوسطه؛
  •  چندین سال تجربه در یک شغل مرتبط باTEER 4  (زمانی که قابل اجرا باشد).
 

TEER 4

  •  اتمام دوره متوسطه؛
  •  چند هفته آموزش کاری در برخی رشته­ های آموزشی دوره دبیرستان؛
  •  تجربه در یک شغل مرتبط باTEER 5  (زمانی که قابل اجرا باشد).
TEER 5
  • مشاغلی که معمولا به ارائه کاری کوتاه مدت و بدون آموزش رسمی نیاز دارند

کانادا هر ساله پذیرای هزاران نیروی کار خارجی در صنایع مختلف است و دریافت اجازه و ویزای کار کانادا می تواند اولین گام برای واجد شرایط شدن تحت برنامه کلاس تجربه کانادایی و اقامت دائم باشد.

فهرست NOC2021 کانادا یا دسته‌های TEER در انتخاب شغلی متقاضیانی که قصد مهاجرت از طریق تجربه کاری مرتبط با مشاغل سطوح مهارت B و C دارند، تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، دستیاران مراکز اداری که در سیستم طبقه بندی کدهای NOC 2016، کد NOC 1241 (سطح مهارت شغلی B) داشتند، اما در فهرست فعلی NOC کانادا در سال 2021، این دستیاران کد NOC 13110 و در رده 3 TEER دارند.

اولین رقم در کد NOC نشان دهنده نوع مهارت شغلی است:

نوع مهارت شغلی اولین رقم در کد NOC
مشاغل مدیریتی 0
مشاغل تجاری، مالی و اداری 1
علوم طبیعی و کاربردی و مشاغل مرتبط 2
مشاغل بهداشتی 3
مشاغل در آموزش، حقوق و مدرسه، خدمات اجتماعی و دولتی 4
مشاغل هنری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی 5
مشاغل فروش و خدمات 6
تجارت، حمل و نقل و تجهیزات مورد استفاده و مشاغل مرتبط 7
منابع طبیعی، کشاورزی و مشاغل تولیدی مرتبط 8
مشاغل تولیدی و زیرساختی 9

هدف سیستم TEER تمرکز بیشتر بر سطح تحصیلات و تجربه کاری مرتبط در حین ارزیابی درخواست های متقاضیان مهاجرتی علاقه مند است. اداره پناهندگی، مهاجرتی و شهروندی کانادا بیان کرده است که سیستم TEER بیشتر تمرکز بر مهارت های مورد نیاز برای انجام کار یا شغل در کانادا به جای تعداد سال های تجربه کاری مرتبط متقاضی دارد.

طبقه بندی ملی مشاغل کانادا ناک شغلی noc

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس با مدیریت آقای مهیار حلاج پور، وکیل مهاجرت به کانادا از شما دعوت می کند، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل کرده، سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر بفرمایید.

گروه های شغلی گسترده سیستم کدگذاری NOC 2021

در این سیستم از دو معیار برای طبقه بندی مشاغل استفاده شده است:

  • ده گروه شغلی گسترده یا BOC
  • شش دسته معیار TEER

گروه های شغلی گسترده تحت عنوان نوع کار انجام شده به ویژه بر اساس رشته تحصیلی مورد نیاز برای ورود به یک شغل و اشتغال به یک صنعت تعریف می شود. ده گروه BOC از 0 تا 9 طبقه بندی شده اند.

گروه گسترده مشاغل اولین حرف دیجیتالی
BOC 0 – مشاغل مربوط به قانون گذاری و مدیریت ارشد 0

BOC1 – مشاغل تجاری، مالی و اداری

این گروه شامل مشاغل مدیریت میانی تخصصی در خدمات اداری، خدمات مالی و تجاری و ارتباطات (به استثنای صدا و سیما) و هم­چنین مشاغل حرفه­ ای در امور مالی و تجاری، ناظران اداری و مالی و مشاغل اداری تخصصی؛ مشاغل اداری و مشاغل تدارکات ترابری و پشتیبانی اجرایی و اداری و مشاغل تدارکات زنجیره تامین است.

1

BOC2 – علوم طبیعی و کاربردی و مشاغل مرتبط

این گروه شامل مشاغل علوم طبیعی (شامل علوم پایه و کاربردی و توسعه تجربی)، مهندسی، معماری و فناوری اطلاعات است. این مشاغل، مشاغل تخصصی مدیریت میانی در مهندسی، معماری، دانش و سیستم­ های اطلاعاتی را نیز پوشش می­ دهند. مشاغل حرفه ­ای در علوم طبیعی (علوم پایه و کاربردی و توسعه تجربی)؛ و مشاغل فنی مرتبط با علوم طبیعی (شامل علوم پایه و کاربردی و توسعه تجربی).

2

BOC 3 – مشاغل بهداشتی

این گروه به مشاغل مدیریت میانی تخصصی در مراقبت ­های بهداشتی و هم­چنین مشاغلی که به ارائه خدمات مراقبت­ های بهداشتی به طور مستقیم به بیماران (مشاغل فنی و حرفه ­ای در سلامت) و مشاغلی که خدمات بهداشتی را پشتیبانی می­ کنند، مربوط می­ شود.

3

BOC 4 – مشاغل در حوزه آموزش، حقوق و خدمات اجتماعی، عمومی و دولتی

این گروه شامل مدیران در مدیریت دولتی، در آموزش و پرورش و خدمات اجتماعی و عمومی و در خدمات حفاظت عمومی و هم­چنین مشاغل مرتبط با تدریس، قانون، مشاوره، انجام تحقیقات علوم اجتماعی، توسعه سیاست­ های دولتی و اجرای برنامه های دولتی و سایر برنامه ­ها و مشاغل پشتیبانی مرتبط است.

4

BOC 5 – مشاغل در هنر، فرهنگ، تفریح و ورزش

این گروه شامل مشاغل تخصصی مدیریت میانی در هنر، فرهنگ، تفریح و ورزش، و هم­چنین مشاغل حرفه ­ای، فنی، پشتیبانی و سایر مشاغل مرتبط با هنر و فرهنگ (شامل هنرهای نمایشی، فیلم و ویدئو، پخش، روزنامه­ نگاری، نویسندگی، خلاقیت، طراحی، کتابخانه ­ها و موزه­ ها)، تفریح و ورزش است.

5

BOC 6 – مشاغل فروش و خدمات

این گروه شامل مشاغل مدیریت میانی در عمده‌فروشی و خرده‌فروشی و خدمات مشتری و هم­چنین مشاغل مرتبط با عمده‌فروشی و خرده‌فروشی و مشاغل مرتبط با مشتری، مشاغل خدمات پشتیبانی و شخصی مرتبط با طیف وسیعی از صنایع تجاری و خدماتی، مانند مسکن و خدمات غذا، مسافرت، گردشگری و خدمات نظافتی است.

6

BOC 7 – تجارت، اپراتور تجهیزات و وسایل حمل و نقل و مشاغل مرتبط

این گروه شامل مشاغل مدیریت میانی در تجارت، حمل و نقل و تجهیزات و هم­چنین مشاغلی مانند مشاغل فنی و افسران و کنترل­کنندگان حمل و نقل، معاملات عمومی؛ توزیع پست و پیام، سایر اپراتورهای تجهیزات حمل و نقل و کارگران تعمیر و نگهداری مرتبط و کمک­ کنندگان و کارگران و سایر رانندگان، اپراتورها و کارگران ترابری است.

7

BOC8 – منابع طبیعی، کشاورزی و مشاغل تولیدی مرتبط

این گروه شامل مشاغل مدیریتی میانی در منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات مرتبط و هم­چنین مشاغل مرتبط با نظارت و عملیات تجهیزات در بخش‌های مبتنی بر منابع طبیعی معدن، تولید نفت و گاز، جنگل‌داری و قطع درختان، کشاورزی، باغبانی و ماهیگیری، کارگران برداشت، ساختمانی و منابع طبیعی است. بیشتر مشاغل این دسته مختص صنایع اولیه هستند

8

BOC 9 – مشاغل در تولید و تاسیسات

این گروه شامل مشاغل مدیریت میانی در تولید و تاسیسات و هم­چنین مشاغل مربوط به نظارت، تولید و کارگری در فرآیند ساخت، فرآوری و تاسیسات است.

9

مشاغل اصلی با تقاضای بالا در سال 2022

NOC 3113 دندانپزشک
NOC 3012 پرستار
NOC 3112 پزشکان عمومی و پزشکان خانواده
NOC 11 حسابدار مالی باتجربه
NOC 6321 آشپز
NOC 4112 وکیل هندی
NOC 2173 مهندس نرم افزار
NOC 4032 معلم مهدکودک و ابتدایی
NOC 2211 تکنسین­ و متخصص شیمی فناوری
NOC 0611 مدیر فروش، بازاریابی و تبلیغات
NOC 2312 مهندس مکانیک

نحوه تاثیر NOC 2021 بر اکسپرس اینتری

طبق وب‌سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، داوطلبان اکسپرس انتری که قبل از ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ دعوتنامه دریافت کرده‌اند، باید درخواست خود برای اقامت دائم را مطابق NOC 2016 ارسال کنند.

اما افرادی که بعد از این تاریخ دعوت نامه دریافت یا اقدام کرده اند باید مطابق با NOC 2021 درخواست دهند. با دسته بندی جدید به صورت TEER، 16 شغل برای اکسپرس اینتری واجد شرایط هستند و 3 شغل دیگر واجد شرایط نیستند.

16 شغلی که اکنون واجد شرایط اکسپرس اینتری هستند، عبارتند از:

  • مدیران بودجه
  • دستیاران دندانپزشکی و دستیاران آزمایشگاه دندانپزشکی
  • دستیاران پرستار، خدمتکاران بیمارستان و همکاران ارائه دهنده خدمات به بیمار
  • دستیار فنی داروخانه و دستیار داروخانه
  • دستیار معلم دوره ابتدایی و متوسطه
  • کلانترها و ضابطان
  • افسران خدمات اصلاحی
  • مجریان آیین نامه و سایر افسران نظارتی
  • متخصصین زیبایی، الکترولوژیست و مشاغل مرتبط
  • نصاب و سرویس دهنده مسکونی و تجاری
  • کنترل کننده آفات و سم پاش
  • سایر تعمیرکاران و سرویس دهندگان
  • رانندگان کامیون های حمل و نقل
  • رانندگان اتوبوس، اپراتورهای مترو و سایر اپراتورهای حمل و نقل
  • اپراتور تجهیزات سنگین
  • مونتاژکنندگان هواپیما و بازرسان مونتاژ هواپیما

سه شغلی که دیگر واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستند، عبارتند از:

  • سایر اجراکنندگان
  • رهبران برنامه و مربیان تفریح و سرگرمی، ورزش و تناسب اندام
  • خیاط معمولی، خیاط زنانه، فروشنده خز و آسیاب کننده
کاربرد لیست ناک کانادا

اهمیت NOC کانادا چیست؟

طبقه بندی ملی مشاغل برای مدیران دفاتر کانادایی بسیار مهم است. اداره پناهندگی، مهاجرت و شهروندی کانادا از سیستم NOC برای تجزیه و تحلیل کمبود مهارت در کانادا استفاده می کند. NOC به کارفرمایان کانادا کمک می کند تا نامزد مناسب را انتخاب کنند.

سیستم NOC کاندیدای مناسب را بر اساس وظایف شغلی شناسایی می کند. سیستم NOC اطلاعاتی در مورد هر شغل ارائه می دهد. این اطلاعات شامل عنوان شغل، شرح جایگاه و مسئولیت های مرتبط با آن شغل می باشد. سیستم NOC در فرآیند مهاجرت کانادا بسیار حائز اهمیت است. شما نمی توانید برای مهاجرت کاری بدون داشتن کد NOC درخواست دهید.

اقامت دائم کانادا از طریق کار چگونه امکان پذیر است؟

هزینه زندگی در کانادا

با سطوح فعلی تورم، هزینه زندگی در کانادا در حال افزایش است. هزینه زندگی شما می تواند شامل هزینه های ضروری و کلیدی مانند: مسکن،مواد غذایی، رفت و آمد، هزینه های فرزند، هزینه های مسکن شامل اجاره، هزینه برق و انرژی و هزینه اینترنت و بسته به استان اقامت شما متفاوت باشد.

میزان اجاره به نوع خانه بستگی دارد. انواع خانه ها مانند: آپارتمان های کوچکی که برای 1 نفر طراحی شده-اند، آپارتمان 2 خوابه، آپارتمان های 3 خوابه برای یک خانواده کوچک 3 یا 4 نفره و غیره.

به طور متوسط، یک فرد مجرد حدود 1198 دلار کانادا در ماه (به استثنای اجاره مسکن) برای زندگی در کانادا هزینه دارد. با توجه به این که متوسط حقوق خوب در کانادا 44850 دلار در سال یا 23 دلار در ساعت است. اکثر کارگران با تجربه تا 90714 دلار در سال درآمد دارند. شاخص هزینه زندگی در کانادا 70.22 و زندگی در کانادا 29.78٪ ارزانتر از زندگی در نیویورک است.

میانگین هزینه زندگی ماهانه برای یک خانواده سه نفره در هر استان کانادا

سخن پایانی

سیستم طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) یک سیستم ملی برای مدیریت و توصیف سطوح کاری در کانادا است. این سیستم می تواند به شما در یافتن اطلاعات مربوط به گروه های شغلی موجود در بازار کار کانادا کمک کند. NOC یک منبع ارزشمند برای جویندگان کار است. هم چنین کارفرمایان اغلب از NOC برای نوشتن شرح شغل و شناسایی تقاضای مهارت برای آگهی های شغلی جدید استفاده می کنند.

بسیاری از نهادهای دولتی، از جمله اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، از NOC برای شناسایی کمبود نیروی کار در بازار کار کانادا و ارزیابی واجد شرایط بودن متقاضیان استفاده می کنند.

اگر قصد مهاجرت کاری به ویژه از طریق سیستم اکسپرس اینتری را دارید، آگاهی از وضعیت و سطح شغلی و کد آن می تواند به شما در زمینه ارزشیابی سطح فعلی خود برای واجد شرایط بودن و بازار کار متقاضی حرفه شما کمک کند.

شما همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین درباره انواع روش‌های مهاجرتی که مناسب علایق و سوابق شما است، با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه مهاجرتی کاناداپاس در ارتباط باشید.

 

منبع مقاله

به وب سایت NOC بروید، نسخه NOC 2021 را انتخاب کنید و NOC خود را با استفاده از عنوان یا کد عددی جست‌‍وجو کنید. در ادامه، مطمئن شوید که وظایف اصلی فهرست شده با آنچه در شغل خود انجام داده‌اید، مطابقت دارد. اگر مطابقت نداشت، باید عنوان شغلی دیگری را پیدا کنید که وظایف بیان شده برای آن با وظایف شغلی شما مطابقت دارد.

مشاغل سطح مهارت B معمولا به چندین سال آموزش عالی یا آموزش کارآموزی (معمولا حداقل 3 سال) نیاز دارند. مشاغل سطح مهارت C معمولا به مشاغلی با آموزش در حد دیپلم دبیرستان یا یک دوره کوتاه مدت یا “آموزش حین کار تا 2 سال” اختصاص دارد.

کانادا از NOC 2021 برای طبقه‌بندی مشاغل برای بررسی درخواست‌های مهاجرتی و اقامت موقت متقاضیان استفاده می‌کند. افرادی که قصد دریافت اقامت دائم کانادا و ثبت پروفایل سیستم اکسپرس اینتری هستند، باید کد جدید NOC مرتبط با شغل خود را بدانند.

مدارک تحصیلی، میزان سابقه کاری و هر گونه الزامات مجوز مرتبط با شغل خود را در نظر بگیرید. کد NOC ای که انتخاب می‌کنید، باید با شرایط و سابقه کاری شما مطابقت داشته باشد.

انتخاب اشتباه NOC می‌تواند منجر به رد درخواست شما شود.