کلگری بزرگ‌ترین شهر استان آلبرتا و چهارمین شهر بزرگ کانادا است که پس از تورنتو، مونترال و ونکوور بیشترین جمعیت مهاجران خارجی را به خودش اختصاص داده است. به طوری که در سال ۲۰۱۶ جمعیت مهاجران کلگری بیش از ۴۰۰ هزار نفر اعلام شد که نزدیک به ۳۰ درصد از کل جمعیت ساکنین این شهر بود.

با توجه به مهاجرپذیر بودن شهر کلگری، فرصت‌های اقتصادی و شغلی زیادی در آن به وجود آمده است که فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و ورود به بازار کار کلگری است. اگر شما هم علاقه‌مند به کار در کلگری هستید، می‌توانید این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا بیشتر با بازار کار این شهر آشنا شوید.

آشنایی با کلگری

با توجه به تنوع فرهنگی بالایی که مهاجران خارجی در شهر کلگری به وجود آورده‌اند، این شهر به عنوان یکی از پایتخت‌های فرهنگی کانادا شناخته می‌شود. کلگری که قلب غرب جدید لقب گرفته، یک شهر مدرن و پیشرفته با فرصت‌های شغلی و سرمایه گذاری پرشمار و مناظر طبیعی زیبا است. شاید تصور کنید که چنین شهری با این خصوصیات، حتما شهر گران‌قیمت و پرهزینه‌ای است؛ اما اینچنین نیست. کلگری همه این ویژگی‌ها را در حالی به دست آورده که یک شهر مقرون‌به‌صرفه برای زندگی محسوب می‌شود.

دقیقا به همین دلیل است که هر ساله چندین هزار نفر از افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، این شهر را برای سکونت و زندگی کردن انتخاب می‌کنند. با این حساب، می‌توان گفت کلگری یک شهر ایده‌آل برای زندگی و کار کردن است که همه خصوصیات را یکجا با هم دارد؛ هم زیبایی بصری، هم خونگرمی شهرهای کوچک و هم امکانات یک شهر بزرگ دارد.

کلگری یکی از ثروتمندترین، تمیزترین و قابل سکونت‌ترین شهرهای کانادا است که ساکنین آن از مزایایی نظیر هزینه زندگی مقرون به صرفه، بازار کار پررونق و مالیات کم برخوردار هستند.

مالیات در کانادا چقدر است را در این مقاله مطالعه کنید.

چرا کار در کلگری؟

در اقتصاد کلگری صنایع بزرگ و مهمی نظیر انرژی، خدمات مالی، فناوری‌های پیشرفته، گردشگری، فیلم و تلویزیون، تولید، هوافضا، سلامت و تندرستی و خرده فروشی فعالیت دارند.

بدون در نظر گرفتن نوسانات اخیر در صنعت نفت و گاز، ساکنان این شهر از یک بازار کار قوی برخوردار هستند و مشاغل کوچک نیز عملکرد خوبی دارند. مالیات‌های پایین در کلگری، یکی دیگر از دلایلی است که این شهر را به مکانی مناسب و جذاب برای راه‌اندازی کسب‌وکار تبدیل کرده است.

همچنین، رشد سریع جمعیت کریدور کلگری – ادمونتون نیز به تبدیل شدن این منطقه به یکی از سالم‌ترین مناطق اقتصادی در کانادا کمک می‌کند. با وجود اینکه صنایع مختلفی در کلگری وجود دارد، اما فعالیت‌های اقتصادی این شهر به شدت بر صنایع نفت و گاز، کشاورزی و گردشگری متمرکز است.

به هر حال، استان آلبرتا یکی از نفت‌خیزترین مناطق دنیا است و کلگری هم نقش پررنگ و مهمی در این دستاورد ایفا می‌کند.

زندگی و کار در کلگری

طبق آخرین سرشماری‌های انجام شده، حدود ۱.۳ میلیون نفر در کلگری زندگی می‌کنند؛ اما چیزی که این شهر را شاخص‌تر کرده، جوان‌تر بودن میانگین سنی ساکنین آن نسبت به سایر کلان شهرهای کانادا است. این یعنی نیروهای کار جوان و بسیار مستعدی در آن وجود دارد که می‌توانند چرخ‌های اقتصاد این شهر را به حرکت در بیاورند.

از نظر آب و هوا، کلگری یک شهر خشک است که معمولا رطوبت کمی دارد. همچنین، در بین اغلب شهرهای کانادا، آفتابی‌ترین شهر محسوب می‌شود. همچنین این شهر پررونق، به سبب نفت‌خیز بودن، دارای ثروت فراوانی است.

اما هزینه‌های زندگی در کلگری کمتر از همسایه ساحلی آن یعنی ونکوور است. یکی از دلایل اصلی این امر، این است که آلبرتا تنها استان کانادا است که ساکنین آن مالیات فروش استانی ندارد و از مالیات بر سرمایه عمومی استانی یا مالیات فروش شهرداری هم معاف هستند. ساکنین کلگری کمترین نرخ مالیات بر درآمد شخصی استانی در کانادا را پرداخت می‌کنند که تنها ۱۰ درصد است.

همچنین، قیمت بنزین و گاز طبیعی هم در آن کم‌تر از کلان شهرهای دیگر کانادا است. به طور کلی، هزینه‌های زندگی در کلگری کاملا با امکانات این شهر همخوانی دارد.

چرا کار در کلگری کانادا

بازار کار در کلگری

کلگری دارای بازار کار کاملا متنوعی است که شرکت‌های بسیار مطرح و بزرگی در آن فعالیت می‌کنند. وجود چنین شرکت‌های بزرگی، باعث افزایش تقاضا برای نیروهای کار ماهر و بااستعدادی شده که پتانسیل کمک به رشد اقتصادی این شهر را در اختیار دارند. نوآوری، فناوری و تحولات دیجیتال در همه بخش‌ها و صنایع کلگری حرف اول را می‌زنند. فرصت‌های شغلی که در بازار کار کلگری وجود دارد، بسیار زیاد است.

فقط باید مشاغلی که با مهارت یا تجربیات شما سازگاری بیشتری دارند را پیدا کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای ورود به بازار کار کلگری، شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با متخصصانی است که حوزه فعالیت یکسان یا مشابهی با شما دارند.

در واقع، شبکه‌سازی به شما کمک می‌کند با متخصصان حوزه فعالیت خود دیدار یا گفت‌وگو داشته باشید که می‌تواند فرصت‌های بزرگی برای شما به وجود بیاورد.

ویزای کار کانادا، یک سند قانونی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در کانادا مشغول به کار شوند.

حقوق کار در کلگری

حداقل نرخ دستمزد در کلگری، در تاریخ اول آوریل ۲۰۲۳ در کل این استان تصویب شده است. استان آلبرتا حداقل دستمزد را ۱۵ دلار در ساعت تعیین کرده و اکثر کارفرمایان باید آن را رعایت کنند.

با این حال، یکسری استثنائات و ملاحظات نیز در این زمینه وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حداقل دستمزد برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال در طول سال تحصیلی ۱۳ دلار در ۲۸ ساعت اول کار در هفته است. اگر بیشتر از ۲۸ ساعت در هفته کار کنند، باید ۱۵ دلار به ازای هر ساعت دستمزد بگیرند و اضافه کاری هم دریافت کنند.
  • حداقل دستمزد برای فروشندگان ۵۹۸ دلار در هفته است.
  • حداقل دستمزد برای کارمندان و کارگرانی که با کارفرمای خود زندگی می‌کنند، ۲۸۴۸ دلار در ماه است.
  • با وجود اینکه حداقل نرخ دستمزد در استان آلبرتا ۱۵ دلار در ساعت تعیین شده، اما میانگین درآمد در شهر کلگری ۳۳.۴۹ دلار در ساعت (۶۵۲۹۸ دلار در سال) است که بیشتر از ۲ برابر نرخ تعیین شده توسط مقامات استان آلبرتا است.

در جدول زیر می‌توانید میانگین درآمد برخی از مشاغل را در کلگری مشاهده کنید که همه آن‌ها بالاتر از حداقل نرخ تعیین شده هستند:

عنوان شغل میانگین درآمد ساعتی (به دلار کانادا)
تحلیلگر کسب‌وکار ۳۹.۸۲ دلار
تحلیلگر نرم‌افزار ۵۱.۳۸ دلار
کارشناس امنیت فناوری اطلاعات ۴۳.۴۷ دلار
تحلیلگر داده ۳۷.۰۷ دلار
طراح صنعتی ۳۹.۳۷ دلار
تحلیلگر فرآیند کسب‌وکار ۴۶.۹۱ دلار
تحلیلگر ارشد سیستم ۵۴.۲۰ دلار
تحلیلگر تضمین کیفیت ۴۵.۴۵ دلار
تحلیلگر عملیات ۳۹.۴۵ دلار
هماهنگ کننده مالی ۵۰.۷۴ دلار
حسابدار ارشد ۴۴.۹۷ دلار
حسابدار ۴۲.۹۰ دلار
میانگین درآمد در شهر کلگری

مصاحبه کاری در کانادا؛ سوالات کلیدی در مصاحبه کاری در کانادا

چشم‌انداز بازار کار کلگری

به طور کلی، هر دو سال یک بار، گزارشی درمورد چشم‌انداز شغلی استان آلبرتا در ۱۰ سال آینده توسط دولت این استان منتشر می‌شود. بدین ترتیب، کمبودها و مشاغل مازاد این استان در ۱۰ سال پیش‌رو پیش‌بینی می‌شوند.

بر اساس آخرین گزارشی که در این رابطه منتشر شده، در حال حاضر انتظارات به سمت متعادل بودن بازار کار این استان تا سال ۲۰۳۰ می‌رود که برای شهر کلگری هم صدق می‌کند.

با توجه به اینکه مشاغل مازاد و کمبود نیروی کار در مشاغل مختلف متفاوت است، اما برخی از مشاغلی که طبق آخرین گزارش، تا سال ۲۰۳۰ با کمبود بیش از ۳۰۰۰ نیروی کار مواجه خواهند شد شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پرستاران رسمی و پرستاران روانپزشکی (انتظار می‌رود که این مشاغل از ۲ سال آینده با کمبود نیروی انسانی مواجه شوند)
  • کمک‌کنندگان و کارگران صنایع ساختمانی
  • برنامه‌نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه‌های تعاملی
  • مدیران ساختمان و نوسازی خانه
  • تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی
  • طراحان گرافیک و تصویرگران
  • دستیار معلم دبستان و راهنمایی
  • پیمانکاران و ناظران، سایر مشاغل ساختمانی، نصاب‌ها، تعمیرکاران و سرویس دهندگان
  • مربیان ورزش و تناسب اندام
  • کارگران محوطه‌سازی و تعمیر و نگهداری زمین

مشاغل مورد نیاز در کلگری

مشاغل مورد نیاز در کلگری، عمدتا مشاغل پرتقاضا در استان آلبرتا هستند که در این لینک می‌توانید به لیست آن‌ها دسترسی پیدا کنید؛ اما با این حال، شهر کلگری هم برخی مشاغل پرتقاضای مختص به خودش را دارد که در جدول زیر ذکر شده‌اند:

عنوان شغل کد شغل
مهندسان و طراحان نرم‌افزار (Software engineers and designers) NOC 2173
برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه‌دهندگان رسانه‌های تعاملی (Computer Programmers and Interactive Media Developers) NOC 2174
پرستاران رسمی و پرستاران روانپزشکی (Registered Nurses and Registered Psychiatric Nurses) NOC 3012
تحلیلگران مالی و سرمایه‌گذاری (Financial and investment analysts) NOC 1112
مدیران پروژه (Project Manager) NOC 1221
مهندسین مکانیک (Mechanical Engineer) NOC 2132
تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی (Information systems analysts and consultants) NOC 2171
زمین شناسان، ژئوشیمیدانان و ژئوفیزیکدانان (Geologists, Geochemists and Geophysicists) NOC 2113
مهندسین عمران (Civil Engineers) NOC 2131
مدیران پروژه ساختمانی (Construction Project Manager) NOC 0711
حسابرسان و حسابداران مالی (Financial auditors and accountants) NOC 1111
مدیران تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی (Advertising, marketing and public relations managers) NOC 0124
کارشناسان فنی فروش (Technical sales specialist) NOC 6221
کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (Occupational Health and Safety Specialist) NOC 2263
مهندسان و دانشمندان محیط زیست (Environmental engineers and scientists) NOC 4161
دانشمندان داده، تحلیلگران پایگاه داده طراحی، توسعه و مدیریت (Database analysts design, develop and administer) NOC 2172
مهندسین برق و الکترونیک (Electrical and electronics engineers) NOC 2133
هماهنگ کننده ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (Occupational Health And Safety Coordinator) NOC 2263
مدیران منابع انسانی (Human Resources Manager) NOC 0112
تحلیلگران تضمین کیفیت سیستم‌های اطلاعاتی (Information systems quality assurance analysts) NOC 2171
مدیران بهره برداری و نگهداری تاسیسات (Facility operation and maintenance managers) NOC 0714

مشاغل مورد نیاز کانادا؛ لیست شغل های مورد نیاز کانادا

پردرآمدترین مشاغل کلگری

در این بخش می‌توانید با پردرآمدترین مشاغل در کلگری آشنا شوید:

عنوان شغل میانگین درآمد سالیانه
پزشک ۱۳۹۰۵۱ دلار
دندانپزشک ۱۲۷۸۰۴ دلار
مدیر پروژه ۱۰۰۰۰۰ دلار
داروساز ۸۶۲۴۶ دلار
توسعه دهنده کسب‌وکار ۸۱۹۸۹ دلار
مدیر فناوری اطلاعات ۷۷۵۴۹ دلار
وکیل ۷۱۴۶۰ دلار
مهندس سخت افزار ۷۱۲۵۰ دلار
مدیر محصول ۶۸۱۵۱ دلار
مدیر مالی ۶۸۰۲۷ دلار
تحلیلگر داده ۶۶۴۳۲ دلار
مهندس مکانیک ۶۶۲۲۵ دلار
مهندس شیمی ۶۶۰۰۹ دلار
مدیر منابع انسانی ۶۵۸۶۷ دلار
مهندس برق ۶۵۸۳۳ دلار

درباره ۱۰شغل پردرآمد و پرسود در کانادا این مقاله را مطالعه کنید.

فرصت‌های مهاجرت کاری به کلگری

اگر شما هم علاقه‌مند به فعالیت در بازار کار کلگری و زندگی در شهری مدرن هستید و قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید از طریق چند روش مختلف می‌توانید برای این کار اقدام کنید و اقامت دائم کانادا را به دست بیاورید.

یکی از بهترین روش‌های این کار، اقدام از طریق سیستم اکسپرس انتری آلبرتا است که جزو مسیرهای برنامه نامزدی استان آلبرتا به شمار می‌رود.

در سیستم اکسپرس انتری آلبرتا، یکسری معیارهای امتیازدهی در نظر گرفته شده است که افراد بر اساس شرایط خود، امتیاز خاصی از هر یک از این معیارها به دست می‌آورند. این معیارها شامل موارد مختلفی نظیر سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و… می‌شوند.

افرادی که بتوانند بیشترین امتیازها را به دست بیاورند، توسط مقامات دولت استانی آلبرتا دعوت می‌شوند تا در ابتدا مجوز کار کانادا را دریافت کنند که پس از ۱ الی ۲ سال قابل تبدیل به اقامت دائم خواهد شد.

مشاغل پردرآمد در کلگری

کار جنرال در کانادا؛ چطور می‌توان کار جنرال در کانادا پیدا کرد؟

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کلگری

برای اینکه بتوانید از طریق سیستم اکسپرس انتری آلبرتا به کلگری مهاجرت کنید و در بازار کار این شهر مشغول به کار شوید، باید شرایط کلی زیر را در اختیار داشته باشید:

  • پروفایل فعال در سیستم اکسپرس انتری فدرال کانادا
  • برخورداری از شرایط مورد نیاز حداقل یکی از برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس انتری که عبارت هستند از:
  • شغلی که اطلاعات آن را در پروفایل اکسپرس انتری خود وارد کرده‌اید، باید جزو مشاغل پرتقاضا در آلبرتا باشد یا جزو اولویت‌های اقتصادی این استان باشد. همچنین، این شغل نباید در لیست مشاغل غیرمجاز آلبرتا قرار داشته باشد.
  • شرایط لازم برای کسب حداقل ۳۰۰ امتیاز در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) را داشته باشید.
  • تمایل و توانایی اقامت دائم در استان آلبرتا داشته باشید.
  • پناهنده کانادا یا در لیست خروج از این کشور قرار نداشته نباشید.
  • نباید به طور همزمان با درخواست کنونی خود، برای یک مسیر مهاجرتی دیگر در آلبرتا اقدام کنید.
  • نباید به دلیل ارائه اطلاعات نادرست (misrepresentation) در درخواست قبلی خود، از اقدام مجدد برای برنامه‌های استانی آلبرتا منع شده باشید.

 

علاوه بر شرایط فوق، می‌توانید شرایط زیر را هم فراهم کنید تا شانس خود را افزایش دهید:

  • یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ساکن آلبرتا دریافت کنید که اقامت دائم کانادا یا شهروندی این کشور را داشته باشد.
  • در یکی از کالج‌های معتبر یا دانشگاه‌های کانادا فارغ التحصیل شوید.
  • یکی از اعضای خانواده شما شامل پدر، مادر، فرزند، خواهر یا برادر اقامت دائم کانادا و یا شهروندی این کشور را داشته باشند و در آلبرتا سکونت داشته باشند.
  • زبان اول شما فرانسوی باشد.
  • بیش از ۵ ماه تا تاریخ انقضای پروفایل اکسپرس انتری‌تان باقی مانده باشد.

مجوز LMIA یا ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا، مدرکی است که کارفرمایان کانادایی در اکثر اوقات باید برای استخدام یک نیروی کار خارجی آن را دریافت کنند.

نحوه پیدا کردن کار در کلگری

در این بخش، یکسری از نکاتی که در پیدا کردن شغل مناسب در کلگری به شما کمک خواهند کرد را ذکر می‌کنیم:

  • پیش از اقدام به مهاجرت به کلگری، تحقیق کنید که آیا این شهر به شغل و مهارت‌های شما نیاز دارد یا خیر.
  • درمورد مشاغل پرتقاضا در کلگری که با کمبود نیروی کار مواجه هستند، تحقیق کنید.
  • به سایت‌های معتبری که برای کاریابی در کانادا وجود دارد مراجعه کنید، یک پروفایل برای خود در آن‌ها ایجاد کنید و آگهی‌های شغلی منتشر شده در کلگری را بررسی کنید. برخی از این سایت‌ها Canada Job Bank، Workopolis و Indeed هستند.
  • از مجوزها و گواهینامه‌های شغلی که باید دریافت کنید اطلاع پیدا کنید تا در صورت امکان، بتوانید هر چه زودتر برای دریافت آن‌ها اقدام کنید. برای آگاهی از مجوزهای مورد نیاز برای شغل خود، می‌توانید به وب سایت‌های نهادهای نظارتی که مسئول صدور مجوز برای حرفه شغلی یا تجارت شما هستند مراجعه کنید.
  • روش تهیه یک رزومه حرفه‌ای و تکنیک‌هایی که در پیدا کردن کار به شما کمک می‌کنند را یاد بگیرید.
  • سعی کنید یک پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی ساکن کلگری دریافت کنید تا شانس خود را برای مهاجرت کاری به این شهر تا حد ممکن افزایش دهید. ( مطالعه درباره جاب افر کانادا)
  • تا جایی که می‌توانید مهارت‌های خود را در زبان انگلیسی یا فرانسوی تقویت کنید.
اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

شما می‌توانید از طریق تماس با مشاورین مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس اطلاعات جامع و دقیقی درمورد بازار کار کلگری و شرایط کار در این شهر به دست بیاورید. مشاوران و متخصصان کاناداپاس شناخت بسیار خوبی نسبت به بازار کار کلگری دارند و می‌توانند یک مشاوره دقیق درمورد بازار کار کلگری در اختیار شما قرار دهند.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

بزرگ‌ترین شرکت‌های کلگری

در این بخش می‌توانید با بزرگ‌ترین شرکت‌های کلگری آشنا شوید:

نام شرکت تعداد کارکنان
Canadian Pacific Kansas City ۱۲۹۳۵ نفر
Enbridge ۱۱۱۰۰ نفر
Canadian Natural Resources ۱۰۰۳۵ نفر
TC Energy ۷۴۷۷ نفر
Suncor Energy ۱۶۵۵۸ نفر
Cenovus Energy ۵۹۹۸ نفر
Imperial Oil ۵۳۰۰ نفر
Pembina Pipeline ۲۴۸۸ نفر
Tourmaline Oil ۲۶۵ نفر
ARC Resources ۵۲۲ نفر

مزایای زندگی و کار در کلگری

در سال ۲۰۲۲، کلگری به عنوان بهترین شهر کانادا و سومین شهر قابل سکونت برتر دنیا انتخاب شد. از نظر بهداشت، فرهنگ، محیط زیست و ثبات، کلگری در میان شهرهای برتر کانادا قرار دارد. در ادامه، شما را با مزایا و معایب زندگی و کار در کلگری بیشتر آشنا خواهیم کرد.

  • استان آلبرتا و در پی آن کلگری، دارای بالاترین میانگین درآمد پس از کسر مالیات در کانادا هستند.
  • هزینه‌های زندگی در کلگری بسیار مقرون به صرفه است. به طوری که فقط اجاره‌بها در این شهر ۱۲.۹۵ درصد کم‌تر از تورنتو و ۱۶.۳۵ درصد کم‌تر از ونکوور است. متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در کلگری ۱۵۴۶ دلار در ماه است که ۸۳۷ دلار کم‌تر از میانگین هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در تورنتو است. همچنین، قیمت خرید خانه نیز ۶۲.۸۵ درصد کم‌تر از تورنتو و ۶۴.۱۳ درصد کم‌تر از ونکوور است.
  • تعداد ثروتمندان در کلگری نسبت به جمعیت آن، از تمام شهرهای دیگر کانادا بیشتر است.
  • در استان آلبرتا و در پی آن کلگری، مالیات فروش استانی وجود ندارد.
  • کلگری پر از فرصت‌های شغلی است. مقر اصلی ۱۱۸ شرکت بزرگ کانادا در کلگری قرار دارد، صنعت فیلم و سریال در آن بسیار پررونق است و مرکز صنعت نفت و گاز کانادا محسوب می‌شود.
  • کلگری به واسطه فضای بسیار مثبتی که برای کارآفرینی دارد، دارای بیشترین نرخ افراد خوداشتغال در کانادا است.
  • علاوه بر صنعت نفت و گاز و انرژی، صنعت فناوری هم در کلگری بسیار پیشرفته است. به طوری که این شهر به یک مرکز فناوری تبدیل شده و میزبان شرکت‌های بزرگی نظیر IBM، آمازون و گوگل است.
  • تخمین زده می‌شود که در سال‌های آینده ۷.۵ میلیارد دلار در فناوری‌های تحول دیجیتال مانند کلان داده‌ها، فضای ابری، بلاک چین و غیره هزینه شود.
  • هوافضا، تجارت کشاورزی، صنایع خلاق، انرژی و محیط زیست، خدمات مالی، رسانه‌های تعاملی دیجیتال، علوم زیستی، فناوری و حمل و نقل و تدارکات جزو صنایع برتر کلگری هستند.
  • کلگری پر از سرگرمی است و فعالیت‌های بسیار زیادی می‌توان حتی بدون خارج شدن از شهر انجام داد. در خارج از این شهر نیز می‌توانید از اسکی، اسنوبرد، اسکیت، دوچرخه سواری در کوهستان، زیپ‌لاین، سورتمه تابستانی، مینی گلف و غیره لذت ببرید.
  • کلگری محل برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادهای مشهور جهانی است.
  • کلگری آفتابی‌ترین شهر کانادا است که به طور میانگین ۲۳۰۰ ساعت در سال آفتابی است.
  • بر اساس گزارش‌های رسمی، کلگری تمیزترین و پاک‌ترین شهر دنیا است.
  • میانگین سنی جمعیت کلگری بسیار پایین است و به عنوان یکی از جوان‌ترین شهرهای کانادا شناخته می‌شود.
  • برای تحصیل هم کلگری یکی از بهترین شهرهای کانادا است که دانشجویان خارجی بسیار زیادی در آن تحصیل می‌کنند و دو دانشگاه برتر کانادا به اسم Mount Royal University و University of Calgary در آن قرار دارند.
  • از نظر سطح خدمات بهداشت و درمان هم کافی است که بدانید در سال 2018، خدمات بهداشتی آلبرتا به عنوان یکی از پنج سیستم برتر یکپارچه در جهان رتبه‌بندی شد.

ورک پرمیت کانادا Work Permit یک مدرک قانونی است که به افراد خارجی که در کشور کانادا قصد سکونت دارند، اجازه کار می‌دهد.

معایب کار و زندگی در کلگری

درخصوص معایب کار و زندگی در آلبرتا نیز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بر اساس گزارش‌های رسمی، کلگری دهمین شهر پرترافیک کانادا است.
  • به دلیل وسعت کلگری، مقدار زیادی از وقت شما در روز ممکن است صرف رفت و آمد به محل کارتان شود.
  • به دلیل کمبود معلم و تعداد بالای دانش آموزان که همچنان رو به افزایش است، مدارس کلگری معمولا پرجمعیت‌تر و شلوغ‌تر از مدارس کلان شهرهای دیگر کانادا است.
  • کلگری زمستان‌های برفی سختی دارد و اگر تحمل هوای سرد را برای بیش از ۱۰۰ روز در سال ندارید، اصلا جای مناسبی برای شما نیست. با وجود اینکه شاید هوا آفتابی باشد، اما دمای هوا در زمستان بسیار پایین است.

کلام آخر

کلگری پرجمعیت‌ترین شهر استان آلبرتا است که هر ساله مقصد شمار زیادی از افرادی است که به دنبال مهاجرت کاری به کانادا هستند. همچنین، کلگری یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود که صنعت نفت، گاز و انرژی بزرگ‌ترین صنایع آن به شمار می‌روند.

علاوه بر این، کلگری در بخش‌های خدمات مالی، فناوری‌های پیشرفته و گردشگری هم بسیار قوی است و این باعث شده که فرصت‌های شغلی بسیار خوبی با درآمد بالا در این شهر به وجود بیاید.

اگر شما هم قصد دارید وارد بازار کار کلگری شوید و در این شهر فعالیت کنید، می‌توانید با مشاورین کاناداپاس تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری درمورد روش‌های مهاجرت به کلگری به دست بیاورید.

سوالات متداول درباره کار در کلگری

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت کاری به کلگری، دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی است که در این شهر سکونت داشته باشد. همچنین، اقدام از طریق سیستم اکسپرس انتری آلبرتا هم یکی دیگر از روش‌های محبوب برای مهاجرت کاری به کلگری است که برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط و الزامات مورد نیاز آن، می‌توانید با کارشناسان مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید.

میانگین درآمد در شهر کلگری ۳۳.۴۹ دلار در ساعت (۶۵۲۹۸ دلار در سال) است. در صورتی که حداقل درآمد در استان آلبرتا ۱۵ دلار در ساعت تعیین شده است. این یعنی با پیدا کردن کار در کلگری می‌توانید به چیزی حدود ۲ برابر بیشتر از حداقل نرخ دستمزد در استان آلبرتا دست پیدا کنید.

صنایع بزرگ و مهمی نظیر انرژی، خدمات مالی، فناوری‌های پیشرفته، گردشگری، فیلم و تلویزیون، تولید، هوافضا، سلامت و تندرستی و خرده فروشی در کلگری فعالیت دارند که باعث به وجود آمدن فرصت‌های شغلی بسیار جذابی هم در این شهر شده‌اند.

صرفا برای دریافت مجوز کار، نیاز به مدرک زبان ندارید. اما باید در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید برای سیستم اکسپرس انتری آلبرتا اقدام کنید، باید مدرک زبان داشته باشید. در غیر این صورت، امتیاز در نظر گرفته شده برای این معیار را از دست خواهید داد و این به معنی کاهش شانس شما برای مهاجرت به این شهر است.

گذشته از این، اگر با زبان مقصد کشور مورد نظر خود آشنایی نداشته باشید، نمی‌توانید امور روزمره زندگی خود را پیش ببرید و در روابط کاری خود هم قطعا دچار مشکل خواهید شد. شما می‌توانید از دو زبانه بودن کانادا به نفع خودتان استفاده کنید. یعنی اگر یادگیری زبان انگلیسی برایتان دشوار است، روی تقویت زبان فرانسوی خود کار کنید، یا برعکس.

پزشکی، دندانپزشکی، مدیریت پروژه، داروسازی و توسعه کسب و کار، برخی از مشاغل پردرآمد در کلگری هستند که می‌توانید بین ۸۱ تا ۱۳۹ هزار دلار در سال از آن‌ها درآمد کسب کنید.