بریتیش کلمبیا غربی‌ترین استان کانادا است که توسط خط ساحلی اقیانوس آرام و رشته کوه‌ها احاطه شده است. سومین شهر بزرگ کانادا یعنی ونکوور نیز به عنوان یکی از مدرن‌ترین و گران‌ترین شهرهای کانادا در این استان واقع شده است.

این استان اقتصاد قدرتمند و متنوعی دارد و تا حد زیادی به بخش منابع طبیعی قوی با تمرکز بر جنگلداری و معدن متکی است.

در این مطلب، قصد داریم با بازار کار بریتیش کلمبیا و شرایط کار در این استان بیشتر آشنا شویم و بدانیم صنایع برتر آن کدامند، میزان دستمزد در این استان چقدر است، به چه مشاغلی بیشتر نیاز دارد و سایر جزئیاتی از این دست؛ پس لطفا تا انتها با ما در کاناداپاس همراه باشید.

آشنایی با استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا که در سواحل غربی کانادا واقع شده است، به خاطر چشم‌اندازهای طبیعی زیبایش شناخته می‌شود. سال گذشته، بریتیش کلمبیا پس از استان انتاریو دومین استان محبوب کانادا برای مهاجران تازه‌وارد به این کشور بوده است. به گزارش Statista، تنها در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۳ هزار و ۲۰۰ مهاجر جدید وارد بریتیش کلمبیا شده‌اند.

بریتیش کلمبیا، اغلب برای آن دسته از افرادی که به مناظر طبیعی علاقه بسیار زیادی دارند، اهل ماجراجویی در طبیعت هستند و در عین حال از نظر آب و هوایی هم به دنبال یک مکان متعادل در کانادا می‌گردند، بهترین و محبوب‌ترین مقصد در کانادا است.

مناطق داخلی و مرکزی استان بریتیش کلمبیا معمولا زمستان‌های سردتر و برفی‌تری دارند؛ اما در عین حال، تابستان‌های گرم‌تری هم نسبت به سواحل این استان دارند. بریتیش کلمیبا به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، مرکز تجارت کانادا با آسیا، اروپا، آمریکا و آمریکای جنوبی است و در واقع، دروازه کانادا به سمت تجارت بین‌المللی محسوب می‌شود.

بریتیش کلمبیا، صنایع بسیار متنوعی دارد که عمدتا تحت سلطه صنایع خدماتی قرار دارند. پس از صنایع خدماتی، اصلی‌ترین صنایع بریتیش کلمبیا شامل کشاورزی، ساخت‌وساز، فیلم و تلویزیون، جنگلداری، شیلات و آبزی‌پروری، فناوری‌های پیشرفته، تولید، معدن و گردشگری می‌شود.

مهاجرت کاری به کانادا؛ بررسی روش های مسیر مهاجرت کاری به کانادا

چرا کار در استان بریتیش کلمبیا؟

بریتیش کلمبیا یکی از جذاب‌ترین استان‌های کانادا برای کار و زندگی است که شهرت جهانی دارد. علاوه بر طبیعت بکر و خیره‌کننده، دلایل زیاد دیگری هم وجود دارد که این استان را به مقصدی محبوب برای کار، زندگی و تحصیل تبدیل کرده‌اند. در این بخش، به تعدادی از این دلایل اشاره شده است:

  • کیفیت بالای استاندارد زندگی: سطح و کیفیت زندگی در بریتیش کلمبیا نسبت به سایر استان‌های کانادا یک پله بالاتر است. امکانات و زیرساخت‌های شهری بسیار قوی، سیستم حمل و نقل منظم، دسترسی به خدمات باکیفیت و عوامل مختلف دیگر، معیارهایی هستند که کیفیت بالای استانداردهای زندگی در بریتیش کلمبیا را نشان می‌دهند.

 

  • حقوق و مزایای بالا: کارکنان و کارگران در استان بریتیش کلمبیا، یکی از بالاترین نرخ‌های دستمزد در بین استان‌های مختلف کانادا را دریافت می‌کنند. علاوه بر نرخ بالای دستمزد در بریتیش کلمبیا، نیروهای کار امکان بهره‌مندی از مزایای جانبی زیادی را نیز دارند که از این دست می‌توانیم به پوشش کامل خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی اشاره کنیم.

 

  • تنوع محیط‌های کار و صنایع: بریتیش کلمبیا، مقر اصلی طیف وسیعی از فرصت‌ها و صنایع مختلف در کانادا است که از این دست می‌توان به کشاورزی، ساخت‌وساز، جنگلداری، بهداشت و تولید اشاره کرد. وجود صنایع متنوع در این استان، باعث ایجاد فرصت‌های شغلی زیادی در این استان شده است که باعث جذب نیروهای کار نیز شده است.

 

  • سیستم مراقبت‌های بهداشتی عالی: بریتیش کلمبیا، دارای یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد است. پس از ثبت‌نام در طرح خدمات پزشکی (MSP) بریتیش کلمبیا، حق بیمه ماهیانه شما، مراقبت‌های اولیه پزشکی و اکثر بازدیدهای بیمارستانی را برای شما و خانواده‌تان فراهم می‌کند.

 

  • فرهنگ متنوع: مردم با تنوع فرهنگی و آداب و رسوم متفاوت، بریتیش کلمبیا را خانه خود می‌دانند. تنوع بالای فرهنگ و نژاد در این استان، یک جامعه متنوع، چندفرهنگی و پرجنب‌وجوش به وجود آورده که نه تنها از سراسر کانادا، بلکه از نقاط مختلف دنیا به گرمی پذیرای نیروهای کار، دانشجویان و توریست‌ها است.

 

  • امنیت بالا: نرخ پایین جرم و جنایت و مقررات حاکم بر صنعت و شرایط نیروی کار، باعث شده بریتیش کلمبیا یکی از امن‌ترین مکان‌های دنیا برای کار و زندگی باشد.

کار در کانادا برای ایرانیان؛ بررسی شغل ایرانیان مقیم کانادا

شرایط کار در بریتیش کلمبیا

به طور کلی این نکته را در نظر داشته باشید که پیش از اینکه برای اشتغال در یک موقعیت شغلی درخواست دهید، باید مطمئن باشید که شرایط و الزامات مورد نیاز آن را در اختیار دارید.

تمام موقعیت‌های شغلی در خدمات عمومی بریتیش کلمبیا، مستلزم این است که متقاضیان حداقل 16 یا ۱۸ سال سن (بسته به شغل مورد نظر) داشته باشند و واجد شرایط کار در کانادا باشند. سایر شرایط کار در بریتیش کلمبیا عبارتند از:

  • شهروند کانادا باشید یا
  • اقامت دائم کانادا را داشته باشید یا
  • تحت قانون مهاجرت فدرال، به صورت کتبی مجاز به کار در کانادا باشید (از طریق مجوز کار یا Work Permit معتبر)
  • برای دریافت پیشنهادات شغلی (Job Offer) دائمی، باید شهروندی یا اقامت دائم کانادا داشته باشید. در صورت داشتن مجوز کار موقت، فقط تا زمان اعتبار مجوز کار (Work Permit) خود مجاز به انجام مشاغل موقت خواهید بود.

ویزای کار کانادا، یک سند قانونی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در کانادا مشغول به کار شوند.

نگاهی به حقوق کار در استان بریتیش کلمبیا

طبق آخرین نرخ اعلام شده از سوی مقامات استان بریتیش کلمبیا در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۲۳، حداقل دستمزد در این استان ۱۶.۷۵ دلار به ازای هر ساعت تعیین شده است. در مورد زمان و مقدار افزایش حقوق کار، کارفرمایان تصمیم می‌گیرند؛ اما حداقل دستمزد، هر سال توسط مقامات استانی تعیین می‌شود و معمولا افزایش پیدا می‌کند.

در جدول زیر می‌توانید حقوق برخی از مشاغل در بریتیش کلمبیا را مشاهده کنید:

عنوان شغلی کد شغلی نرخ دستمزد ساعتی
پرستاران رسمی و پرستاران روانپزشکی (Registered Nurses And Registered Psychiatric Nurses) NOC 3012 ۴۱ دلار
مدیران خرده‌فروشی و عمده‌فروشی (Retail And Wholesale Trade Managers) NOC 0621 ۲۹.۸۰ دلار
افسران اداری (Administrative Officers) NOC 1221 ۲۶.۴۴ دلار
ناظران خرده‌فروشی (Retail Sales Supervisors) NOC 6211 ۲۱ دلار
تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی (Information Systems Analysts And Consultants) NOC 2171 ۳۷ دلار
برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه‌دهندگان رسانه‌های تعاملی (Computer Programmers And Interactive Media Developers) NOC 2174 ۴۳.۲۷ دلار
مربیان و دستیاران کودکان (Early Childhood Educators And Assistants) NOC 4214 ۱۸.۹۴ دلار
حسابرسان و حسابداران مالی (Financial Auditors And Accountants) NOC 1111 ۲۹.۵۹ دلار
مهندسین و طراحان نرم‌افزار (Software Engineers And Designers) NOC 2173 ۵۲ دلار
مدیران ساختمان و نوسازی خانه (Home Building And Renovation Managers) NOC 0712 ۲۲.۷۵ دلار
مدیران خدمات رستوران و غذا (Restaurant And Food Service Managers) NOC 0631 ۲۵ دلار
مدیران سیستم‌های کامپیوتر و اطلاعات (Computer And Information Systems Managers) NOC 0213 ۵۰ دلار
تکنسین‌های پشتیبانی کاربران (User Support Technicians) NOC 2282 ۳۱.۲۵ دلار
مدیران ساخت‌وساز (Construction Managers) NOC 0711 ۴۰.۳۸ دلار
مدیران ارشد – خدمات مالی، ارتباطات و سایر خدمات تجاری (Senior Managers – Financial, Communications And Other Business Services) NOC 0013 ۶۳.۱۹ دلار
تکنسین خدمات خودرو، مکانیک کامیون و اتوبوس و تعمیرکار مکانیک (Automotive Service Technicians, Truck And Bus Mechanics And Mechanical Repairers) NOC 7321 ۲۵ دلار
طراحان گرافیک و تصویرگران (Graphic Designers And Illustrators) NOC 5241 ۲۸.۱۳ دلار
کارشناسان فنی فروش – تجارت عمده (Technical Sales Specialists – Wholesale Trade) NOC 6221 ۲۷ دلار
مشاغل حرفه‌ای در تبلیغات، بازاریابی و روابط‌عمومی (Professional Occupations In Advertising, Marketing And Public Relations) NOC 1123 ۲۸.۷۲ دلار
مشاغل حرفه‌ای در مشاوره مدیریت بازرگانی (Professional Occupations In Business Management Consulting) NOC 1121 ۳۷.۹۷ دلار

جدول فوق، فقط دستمزد تعداد محدودی از مشاغل بریتیش کلمبیا را نشان می‌دهد. شما می‌توانید برای مشاهده حداقل دستمزد سایر مشاغل این استان به این لینک مراجعه کنید.

مصاحبه کاری در کانادا؛ سوالات کلیدی در مصاحبه کاری در کانادا

چشم‌انداز بازار کار در استان بریتیش کلمبیا

مواردی که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم، جریان عرضه و تقاضای نیروی کار در استان بریتیش کلمبیا در یک بازه زمانی ۱۰ ساله از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ را پوشش می‌دهند. این گزارش فرصت‌های شغلی را در 64 صنعت، 500 موقعیت شغلی و هفت منطقه جغرافیایی پیش‌بینی می‌کند که به ساکنین بریتیش کلمبیا یا افرادی که قصد سکونت در این استان را دارند، دانش لازم برای تصمیم‌گیری آگاهانه درمورد انتخاب موقعیت‌های شغلی مناسب را می‌دهد.

  • انتظار می‌رود بین سال‌های 2022 تا 2032 حدود یک میلیون و ۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
  • نزدیک به ۸۰ درصد از این فرصت‌های شغلی معمولا به نوعی آموزش یا مدرک دیپلم نیاز دارند.
  • کمی بیش از 60 درصد از این فرصت‌های شغلی در آینده، جایگزین کارگرانی می‌شوند که عمدتا به دلیل بازنشستگی از بازار کار بریتیش کلمبیا خارج می‌شوند.
  • اشتغال در بریتیش کلمبیا به رکورد بالایی رسیده است و نرخ بیکاری نزدیک به پایین‌ترین حد تاریخی خود قرار دارد.
  • کارفرمایان برای یافتن کارگران آموزش دیده کافی با چالش‌هایی روبرو هستند.
  • جویندگان کار باید مهارت‌ها و شایستگی‌های خود را با ادامه تکامل مشاغل گسترش دهند.
  • ۶۳۶ هزار کارگر در دهه آینده بازار کار بریتیش کلمبیا را ترک خواهند کرد و تنها ۴۷۴ هزار جوان برای جایگزینی آن‌ها وارد بازار کار خواهند شد.
  • ساکنان جدید در بریتیش کلمبیا، اکثر مشاغل باقی مانده را پر خواهند کرد. اما این استان همچنان به بیش از ۸۲ هزار کارگر اضافی برای پاسخگویی به تقاضا نیاز خواهد داشت.

مجوز LMIA یا ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا، مدرکی است که کارفرمایان کانادایی در اکثر اوقات باید برای استخدام یک نیروی کار خارجی آن را دریافت کنند.

مشاغل مورد نیاز در استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا دارای فهرست اختصاصی از مشاغلی است که در این استان با کمبود نیروی کار مواجه هستند و تقاضای بالایی برای آن‌ها وجود دارد. در ادامه، به برخی از این مشاغل اشاره شده است:

مشاغل پرتقاضا در استان بریتیش کلمبیا در حوزه مدیریت که معمولا هم به مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و هم به سابقه کار نیاز دارند، به شرح زیر است:

عنوان شغل کد شغل
مدیران خرده‌فروشی و عمده‌فروشی (Retail and wholesale trade managers) NOC TEER 60020
مدیران رستوران و خدمات غذایی (Restaurant and foodservice managers) NOC TEER 60030
مدیران ارشد مالی، ارتباطات و سایر خدمات تجاری (Senior managers  financial, communications, and other business services) NOC TEER 00012
مدیران بهره برداری و نگهداری تاسیسات (Facility operation and maintenance managers) NOC TEER 70012
مدیران کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی (Computer and information systems managers) NOC TEER 20012
مدیران مالی (Financial managers) NOC TEER 10010
مدیران فروش شرکتی (Corporate Sales managers) NOC TEER 60010
مدیران بانکداری، اعتبار و سایر مدیران سرمایه‌گذاری (Banking, credit, and other investment managers) NOC TEER 10021
مدیران ارشد ساخت‌وساز، حمل‌ونقل، تولید و تاسیسات (Senior managers  construction, transportation, production, and utilities) NOC TEER 00015
مدیر تبلیغات، بازاریابی و روابط‌عمومی (Advertising, marketing, and public relations manager) NOC TEER 10022
مدیران ارشد تجارت، پخش و سایر خدمات (Senior manager  trade, broadcasting, and other services) NOC TEER 00014
مدیران بیمه، املاک و کارگزاری مالی (Insurance, real estate, and financial brokerage managers) NOC TEER 10020
مدیران کشاورزی (Managers in Agriculture) NOC TEER 80020
مدیران حمل‌ونقل (Managers in transportation) NOC TEER 70020

لیست برخی از مشاغل پرتقاضای بریتیش کلمبیا که معمولا به مدرک لیسانس نیاز دارند:

عنوان شغل کد شغل
حسابرسان و حسابداران مالی (Financial auditors and accountants) NOC TEER 11100
معلمان دبستان و مهدکودک (Elementary school and kindergarten teachers) NOC TEER 41221
محققان داده (Data scientists) NOC TEER 21212
توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان سیستم‌های کامپیوتری (Computer systems developers and programmers) NOC TEER 21230
مشاغل حرفه‌ای در مشاوره مدیریت بازرگانی (Professional occupation in business management consulting) NOC TEER 11201
مهندسان و طراحان نرم‌افزار (Software engineers and designers) NOC TEER 21231
مهندسین عمران (Civil engineers) NOC TEER 21300
اساتید و سخنرانان دانشگاه (University professors and lecturers) NOC TEER 41200
مشاغل حرفه‌ای در تبلیغات، بازاریابی و روابط‌عمومی (Professional occupations in advertising, marketing and public relations) NOC TEER 11202
متخصصان منابع انسانی (Human resources professionals) NOC TEER 11200
تهیه کنندگان، کارگردانان، طراحان رقص و مشاغل مرتبط (Producers, directors, choreographers, and related occupations) NOC TEER 51120
مددکاران اجتماعی (Social workers) NOC TEER 41300
درمانگران، مشاوران و درمان‌های تخصصی مرتبط (Therapists in counselling and related specialized therapies) NOC TEER 41301
طراحان وب (Web designers) NOC TEER 21233
زیست شناسان و محققان مرتبط (Biologists and related scientists) NOC TEER 21110

لیست مشاغل پرتقاضا در استان بریتیش کلمبیا که معمولا به گواهینامه، دوره آموزشی یا دیپلم نیاز دارند:

عنوان شغل کد شغل
افسران اداری (Administrative Officers) NOC TEER 13100
کارکنان خدمات اجتماعی (Social and community service workers) NOC TEER 42201
تکنسین‌های حسابداری و حسابداران (Accounting technicians and bookkeepers) NOC TEER 12200
دستیاران اداری (Administrative assistants) NOC TEER 13110
مربیان و دستیاران کودکان (Early Childhood educators and assistants) NOC TEER 42202
مشاورین املاک و فروشندگان (Real estate agents and salespersons) NOC TEER 63101
تکنسین‌های خدمات خودرو، مکانیک کامیون و اتوبوس و تعمیرکار مکانیک (Automotive service technicians, truck and bus mechanics, and mechanical repairers) NOC TEER 72410
طراحان گرافیک و تصویرگران (Graphic designers and illustrators) NOC TEER 52120
آرایشگران (Hairstylists and barbers) NOC TEER 63210
کارشناسان فنی عمده فروشی (Technical sales specialists  wholesale trade) NOC TEER 62100
مدیران املاک (Property administrators) NOC TEER 13101
نمایندگان و کارگزاران بیمه (Insurance agents and brokers) NOC TEER 63100
نمایندگان فروش مالی (Financial sales representative) NOC TEER 63102
تکنسین‌های شبکه‌های کامپیوتری و وب (Computer network and web technicians) NOC TEER 22220
سرپرستان، کارکنان دفتر امور مالی و بیمه (Supervisors, finance and insurance office workers) NOC TEER 12011

موارد فوق، تنها برخی از مشاغل پرتقاضا در بریتیش کلمبیا در دسته‌بندی‌های مختلف هستند. برای آگاهی از سایر مشاغل مورد نیاز در این استان، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

مشاغل مورد نیاز کانادا؛ لیست شغل های مورد نیاز کانادا

پردرآمدترین مشاغل در استان بریتیش کلمبیا

در جدول زیر می‌توانید با پردرآمدترین مشاغل در بریتیش کلمبیا و به‌خصوص شهر ونکوور آشنا شوید:

عنوان شغل میانگین درآمد سالیانه (به دلار کانادا)
متخصص بهداشت دندان ۹۸۰۰۰ دلار در سال
معمار نرم افزار ۱۱۰۰۰۰ دلار در سال
برنامه‌ریز تولید ۱۱۰۷۳۹ دلار در سال
دندان پزشک ۱۵۲۴۶۵ دلار در سال
مدیر بازاریابی ۱۷۲۰۰۰ دلار در سال
خلبان ۱۹۱۰۰۰ دلار در سال
مدیر ساخت‌وساز ۲۲۰۰۰۰ دلار در سال
متخصص اورتودنسی ۲۵۸۰۰۰ دلار در سال
مدیر ارشد مالی ۲۶۸۰۰۰ دلار در سال
مدیر اجرایی ۲۸۷۰۰۰ دلار در سال
مدیر بانک ۳۰۶۰۰۰ دلار در سال
وکیل ۳۲۵۰۰۰ دلار در سال
مدیر پزشکی ۳۲۷۰۰۰ دلار در سال
قاضی ۴۰۲۰۰۰ دلار در سال
جراح ۴۷۸۰۰۰ دلار در سال

۱۰ شغل پردرآمد کانادا؛ درباره ۱۰شغل پردرآمد و پرسود در کانادا بخوانید.

نحوه پیدا کردن کار در استان بریتیش کلمبیا

پیش از اینکه برای پیدا کردن کار در بریتیش کلمبیا اقدام کنید، باید تحقیق کنید که آیا این استان به شغل و مهارت‌های شغلی شما نیاز دارد یا خیر. برای بررسی این موضوع، باید در مورد بازار کار بریتیش کلمبیا اطلاعات جمع‌آوری کنید و با آن آشنا شوید. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار، تماس با مشاورین مجموعه حقوقی مهاجرتی همچون کارشناسان و مشاوران مجموعه حقوقی مهاجرتی  کاناداپاس است.

مشاوران و متخصصان کاناداپاس شناخت زیادی از بازار کار بریتیش کلمبیا دارند و با نیازهای آن آشنا هستند. متخصصین کاناداپاس به سبب اطلاعات زیادی که درمورد بازار کار این استان دارند، می‌توانند مشاوره دقیقی درمورد وضعیت بازار کار شغل شما در بریتیش کلمبیا در اختیارتان قرار دهند.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

در ادامه، برخی از نکاتی که در پیدا کردن کار در بریتیش کلمبیا به شما کمک خواهند کرد، مرور شده است:

  • به وبسایت‌های کاریابی کانادا نظیر Canada Job Bank، Workopolis و Indeed مراجعه و بررسی کنید که برای چه مشاغلی در بریتیش کلمبیا آگهی شغلی منتشر می‌شود.
  • وب‌سایت نهاد نظارتی حرفه‌ای مخصوص به حرفه یا تجارت خود را بررسی کنید تا از مجوزها و گواهینامه‌های مورد نیاز برای شغل خود اطلاع پیدا کنید.
  • بررسی کنید که چه تکنیک‌هایی برای جست‌وجوی کار وجود دارد، رزومه خود را چطور باید تهیه کنید و شیوه‌های استخدام در شغل مورد نظرتان به چه صورت است.
  • اگر شغل خاصی در بریتیش کلمبیا پیدا کرده‌ و برای آن پیشنهاد شغلی ( جاب افر کانادا )گرفته‌اید، درمورد کارفرما یا شرکتی که قرار است در آن کار کنید تحقیق کنید تا کاملا با آن آشنا باشید.
  • تا جایی که می‌توانید روی مهارت‌های خود در زبان فرانسوی یا انگلیسی کار کنید.

ورک پرمیت کانادا Work Permit یک مدرک قانونی است که به افراد خارجی که در کشور کانادا قصد سکونت دارند، اجازه کار می‌دهد.

بزرگ‌ترین شرکت‌ها در استان بریتیش کلمبیا

در این بخش می‌توانید با بزرگ‌ترین شرکت‌های بریتیش کلمبیا در حوزه‌های مختلف و درآمد آن‌ها آشنا شوید:

حوزه خدمات مالی:

نام شرکت میزان درآمد
Insurance Corp. of British Columbia ۶ میلیارد و ۵۳۲ میلیون دلار
WorkSafe BC ۴ میلیارد و ۵۵۵ میلیون دلار
HSBC Bank Canada ۲ میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلار
Canaccord Genuity Group ۱ میلیارد و ۹۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار
PBC Health Benefits Society ۱ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۹۸۵ هزار دلار

 

حوزه تولید و حمل‌ونقل:

نام شرکت میزان درآمد
Finning International ۶ میلیارد و ۶۹۶ میلیون دلار
Methanex Corporation ۵ میلیارد و ۵۳۳ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار
Premium Brands Holdings Corp. ۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار
Ledcor Group of Companies ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار
Futura Corp. ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار

 

حوزه علوم و تکنولوژی:

نام شرکت میزان درآمد
Telus International (Cda) ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۱۷۹ هزار دلار
Paladin Group of Companies ۷۰۰ میلیون دلار
Sierra Wireless ۵۹۳ میلیون و ۱۶۷ هزار دلار
BBTV Holdings ۴۷۶ میلیون و ۶۲۲ هزار دلار
AbCellera Biologics ۴۷۰ میلیون ۳۱۷ هزار دلار

 

حوزه منابع طبیعی:

نام شرکت میزان درآمد
Teck Resources ۱۳ میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار
West Fraser Timber Co. ۱۰ میلیارد و ۵۱۸ میلیون دلار
First Quantum Minerals ۹ میلیارد و ۴۰ میلیون و ۲۴۲ هزار دلار
Canfor Corp. ۷ میلیارد و ۶۸۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار
Interfor Corp. ۳ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۱۴۶ هزار دلار

 

حوزه خرده‌فروشی:

نام شرکت میزان درآمد
Lululemon Athletica ۷ میلیارد و ۸۴۲ میلیون و ۶۶۹ هزار دلار
Georgia Main Food Group ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار
BC Liquor Distribution Branch ۴ میلیارد و ۱۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار
Best Buy Canada ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار
London Drugs ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار

کلام آخر

دو شهر مدرن و پیشرفته کانادا به نام ویکتوریا و ونکوور در استان بریتیش کلمبیا واقع شده‌اند که مقصد اول بسیاری از افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، هستند. این استان دارای مناظر طبیعی بکر و خیره کننده‌ای است و برخی از صنایع اصلی آن کشاورزی، آبزی پروری و فناوری‌های پیشرفته هستند. این صنایع، باعث به وجود آمدن فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در این استان شده‌اند که در این مطلب برخی از آن‌ها را بررسی کردیم.

اگر شما هم تمایل دارید در استان بریتیش کلمبیا کار و زندگی کنید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

سوالات متداول درباره بازار کار بریتیش کلمبیا

مشاغل موردنیاز و پرتقاضای بریتیش کلمبیا، شامل عناوین شغلی متنوعی هستند که برخی از آن‌ها شامل مدیران خرده فروشی و عمده فروشی، مدیران مالی، معلمان دبستان و مهدکودک، توسعه دهندگان و برنامه نویسان سیستم‌های کامپیوتری، مهندسین عمران، مهندسان و طراحان نرم افزار، کارکنان خدمات اجتماعی، آرایشگران و بسیاری از مشاغل مختلف دیگر می‌شوند.

حداقل دستمزد در این استان ۱۶.۷۵ دلار به ازای هر ساعت تعیین شده است. البته، بسته به مدرک تحصیلی، سطح زبان و مهارت‌های شما حداقل دستمزد شما می‌تواند بیشتر باشد.

ونکوور و ویکتوریا در صدر بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا هستند که کیفیت زندگی بسیار بالایی دارند و سهولت دسترسی به امکانات شهری در آن‌ها بسیار عالی است. پس از آن، مناطقی نظیر نانایمو، کلونا و اسکوامیش را هم می‌توان به عنوان مناطق خوب بریتیش کلمبیا برای زندگی در نظر گرفت.

بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از استان‌های صنعتی و رو به رشد کانادا شناخته می‌شود. این استان، بیشترین میزان فرصت‌های شغلی جدید در کانادا را به خودش اختصاص داده است و فقط در سال ۲۰۲۲ پذیرای ۸۲ هزار و ۳۰۰ مهاجر جدید بوده است. با توجه به چشم‌انداز شغلی این استان، انتظار می‌رود که این روند در سال‌های آتی هم به همین شکل ادامه داشته باشد.

اول از همه، سطح و کیفیت زندگی در بریتیش کلمبیا بسیار بالا است و به شما اجازه می‌دهد یک زندگی باکیفیت برای همسر و فرزندان خود بسازید. پس از آن، بریتیش کلمبیا دارای مناظر طبیعی خیره کننده‌ای است که یک زندگی آرام به شما می‌بخشد. همچنین، سیستم مراقبتی بریتیش کلمبیا بسیار مدرن و پیشرفته است و شما به آخرین تجهیزات و خدمات پزشکی دنیا دسترسی پیدا خواهید کرد.

و اما از نظر بازار کار، طیف وسیعی از فرصت‌ها و صنایع مختلف در بریتیش کلمبیا فعالیت دارند که یک بازار کار پویا و فعال را به وجود آورده‌اند. همچنین، نیروهای کار این استان جزو ماهرترین و بااستعدادترین نیروهای کاری هستند که در کانادا وجود دارد. در نهایت، نرخ حقوق و دستمزد در استان بریتیش کلمبیا بسیار مناسب‌تر و بیشتر از اکثر استان‌های دیگر کانادا است که به شما اجازه می‌دهد یک زندگی خوب داشته باشید.