اگر در زمینه ارائه خدمات زیبایی فعالیت می‌کنید و تخصص اصلی شما مراقبت از پوست است باید بگوییم که کانادا به شما و مهارت‌هایتان نیاز دارد. تقریبا اکثر استان‌های کانادا به افرادی که در زمینه خدمات مراقبت پوست یا اسکین کر فعالیت می‌کنند، نیاز دارند و این می‌تواند فرصت بزرگی برای شما باشد تا ضمن کسب فرصت زندگی در یکی از بهترین کشورهای دنیا، در یکی از پردرآمدترین مشاغل این کشور نیز فعالیت داشته باشید.

برای آگاهی از درآمد شغل مراقبت پوست یا اسکین کر، روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق این شغل و هرآنچه که باید درمورد آن بدانید، تا انتهای این مطلب با ما در کاناداپاس همراه باشید.

آشنایی با شغل اسکین کر در کانادا

خدمات اسکین کر شامل خدمات مراقبت از پوست صورت، مراقبت از پوست بدن، مراقبت از دست و فروش محصولاتی نظیر مواد موبر و پاک‌کننده‌های آرایشی است. بنابراین، خدمات قابل ارائه در این رشته شغلی، معمولا در ارتباط با چنین محصولاتی است. در حال حاضر ارزش بازار خدمات اسکین کر در کانادا به بیش از ۱.۸ میلیارد دلار رسیده است.

خدمات و محصولات اسکین کر به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • مراقبت از بدن
  • مراقبت از صورت
  • مراقبت از دست
  • مواد موبر
  • پاک کننده آرایش

در بازار محصولات و خدمات اسکین کر در کانادا، بخش مراقبت از صورت هم از نظر ارزش و هم از نظر حجم سرمایه در گردش، بزرگ‌ترین زیرشاخه خدمات اسکین کر شناخته شده است. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که شاخه مراقبت از دست، سریع‌ترین رشد ارزش و حجم سرمایه را طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ در صنعت اسکین کر داشته باشد.

بازار کار میکروبلیدینگ در کانادا؛ بررسی شغل میکروبلیدینگ در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق شغل اسکین کر

با توجه به گستردگی صنعت اسکین کر و خدمات و محصولات بسیار متنوعی که در این صنعت در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود، می‌تواند یکی از سودآورترین صنایع برای فعالیت محسوب شود. این صنعت در کانادا با سرعت بسیار زیادی در حال رشد و توسعه است و انتظار می‌رود با شکوفایی بیشتر، سرعت رشد آن حتی از این هم بیشتر شود. با توجه به سرعت بالای رشد صنعت اسکین کر در کانادا، در حال ایجاد فرصت‌های شغلی جدیدی است که هنوز خالی هستند.

در واقع، با بررسی بازار شغل اسکین کر در کانادا می‌توان متوجه شد که این کشور با کمبود نیروی انسانی در این زمینه مواجه است و با توجه به رشد بسیار سریع این شغل، این کمبود در آینده بسیار بیشتر به چشم خواهد آمد.

این می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای مهاجرت به کانادا برای افرادی باشد که دارای سابقه کار در زمینه ارائه خدمات اسکین کر یا فروش محصولات مرتبط با آن هستند یا با سپری کردن دوره‌های اسکین کر، گواهینامه یا مدرکی در این زمینه به دست آورده‌اند.

مشاورین کاناداپاس آماده هرگونه راهنمایی که در این زمینه نیاز داشته باشید، هستند. آن‌ها با بررسی اهداف شما از مهاجرت و ارزیابی شرایط‌تان، به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل اسکین کر

در صورتی که می‌خواهید از طریق شغل اسکین کر به کانادا مهاجرت کنید، باید شرایط زیر را فراهم نمایید:

  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • تمکن مالی کافی داشته باشید تا بتوانید نیازهای زندگی خود در کانادا را برای مدت حداقل یک سال تامین کنید.
  • دارای مدرک زبان حداقل CLB 4 باشید.
  • حداقل یک سال سابقه کار مرتبط با خدمات زیبایی به‌خصوص در زمینه اسکین کر داشته باشید.
  • برای کار در یک سالن زیبایی، آرایشگاه یا هر شغل دیگری که به تخصص شما ارتباط دارد پیشنهاد شغلی بگیرید.
  • در دوره‌های کارآموزی و آموزش در حین کار شرکت کنید.
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم دبیرستان یا مدرک کالج یا مدرسه زیبایی در یکی از رشته‌های زیبایی‌شناسی، الکترولوژیست یا متخصص زیبایی داشته باشید یا دوره‌های معتبر اسکین کر را سپری کرده باشید.
  • هر مدرک و گواهینامه‌ای که در خارج از کانادا گرفته‌اید باید معادل‌سازی شود تا ارزش و اعتبار یکسانی با مدارک کانادایی پیدا کند.
  • ممکن است لازم باشد که برای انجام شغل اسکین کر در کانادا یک گواهینامه از یک موسسه آموزشی دریافت کنید یا در دوره‌های الکترولوژیست شرکت کنید که بستگی به شغلی دارد که برای آن پیشنهاد شغلی گرفته‌اید.
  • همچنین، ممکن است لازم باشد که به یک انجمن الکترولیز استانی یا فدرال ملحق شوید که مجددا به شغلی که برای آن پیشنهاد کار گرفته‌اید بستگی دارد.
  • ارائه خدمات یا فروش محصولات مرتبط با اسکین کر در استان مانیتوبا، مستلزم شرکت در یک دوره کارآموزی است.
  • در صورت تمایل به فعالیت در استان مانیتوبا به طور رسمی، باید گواهی تجارت داشته باشید.
  • در سایر استان‌های کانادا نیز برای راه‌اندازی کسب و کاری که خدمات اسکین کر ارائه می‌دهد، باید مجوز کسب و کار تهیه کنید.
  • سوءپیشینه نداشته باشید.
  • معاینات پزشکی را انجام دهید.
روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق شغل اسکین کر

بهترین شغل برای زنان در کانادا؛ مشاغل مورد نیاز کانادا برای زنان

درآمد اسکین کر در کانادا

متخصصین اسکین کر در کانادا، به طور میانگین ۴۸ هزار و ۷۸۹ دلار در سال درآمد دارند که معادل با تقریبا ۲۵ دلار به ازای هر ساعت است.

درآمد افراد مبتدی در این زمینه، از ۴۰ هزار و ۷۶۷ دلار در سال شروع می‌شود و درآمد باتجربه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین متخصصینی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نیز به ۹۳ هزار و ۵۱۲ دلار در سال می‌رسد.

در جدول زیر می‌توانید پردرآمدترین استان‌های کانادا برای انجام شغل اسکین کر به همراه میزان درآمدی که برای افراد دارند را مشاهده کنید:

نام استان میزان درآمد (به دلار کانادا)
بریتیش کلمبیا ۹۱۶۷۹ دلار در سال
انتاریو ۴۳۳۳۲ دلار در سال
آلبرتا ۴۱۰۸۱ دلار در سال
درآمد اسکین کر در کانادا

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق شغل اسکین کر

افرادی که در زمینه ارائه خدمات مراقبت از پوست فعالیت می‌کنند و قصد دارند از طریق آن به کانادا مهاجرت کنند، می‌توانند مجوز کار کانادا را از طریق روش‌های مختلفی به دست بیاورند. روش‌های مهاجرتی که متخصصین اسکین کر می‌توانند از طریق آن‌ها اقدام کنند، معمولا به دریافت مجوز کار کانادا منجر می‌شوند که معمولا ۲ سال اعتبار دارد.

رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق شغل اسکین کر شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. سیستم اکسپرس انتری (Express Entry)
  2. برنامه‌های استانی کانادا (PNP)
  3. برنامه‌های کارآفرینی کانادا (Entrepreneurship)

1. مهاجرت به کانادا به عنوان متخصص اسکین کر از طریق اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری، شامل سه برنامه مهاجرتی می‌شود که متقاضیان می‌توانند از طریق آن‌ها اقدام کنند. این سه برنامه مهاجرتی، عبارت هستند از:

سیستم اکسپرس انتری با امتیازدهی به متقاضیان در دو مرحله و بر اساس فاکتورهایی مانند سن، سابقه کار، سطح تحصیلات، مهارت زبان و بسیاری از عوامل دیگر عمل می‌کند. متقاضیان باید حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) کسب کنند تا واجد شرایط برنامه مهاجرتی که از طریق آن اقدام کرده‌اند، باشند.

در بخش زیر می‌توانید به جزئیات بیشتری درمورد سیستم اکسپرس انتری و نحوه عملکرد آن دسترسی پیدا کنید:

  • جهت درخواست برای یکی از سه زیر مجموعه اکسپرس انتری که شامل کلاس تجربه کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال، یا مشاغل فنی فدرال می‌شوند، باید 67 امتیاز دریافت کنید.
  • هر یک از برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس انتری، دارای سیستم امتیازدهی خاص خود است که مجددا شرایط متقاضیان را بر اساس عواملی مانند سن، سابقه کار، میزان تحصیلات، نمره مهارت زبان و موارد دیگر ارزیابی می‌کند.
  • داوطلبان باید روشی که از طریق آن اقدام می‌کنند را با دقت انتخاب کنند. برای این منظور، درک و داشتن شناخت نسبت به روش‌های مهاجرتی در سیستم اکسپرس اینتری ضرورت بسیار زیادی دارد.
  • برای کسانی که موفق به کسب بالاترین امتیاز در برنامه مهاجرتی که برای آن اقدام کرده‌اند شوند، دعوت نامه‌ای برای اپلای (ITA) ارسال می‌شود که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

2. مهاجرت به کانادا به عنوان متخصص اسکین کر از طریق برنامه‌های استانی

برخلاف سیستم اکسپرس انتری که مدیریت و اجرای آن به دست اداره مهاجرت فدرال کانادا است، برنامه‌های استانی توسط هر یک از استان‌های کانادا مدیریت می‌شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهند بر اساس نیازهایی که در بخش‌های مختلف بازار خود دارند، نیروهای کار مورد نیاز خود را جذب کنند.

به این ترتیب، به افراد با استعدادی که قادر به برطرف کردن نیازهای استان مورد نظر خود باشند، مجوز کار اعطا می‌شود. تمامی استان‌های کانادا به غیر از کبک و نوناووت برنامه‌های استانی مختص به خودشان را دارند که در آن‌ها، مسیرهای مهاجرتی (Stream) متفاوتی در نظر گرفته شده است.

در ادامه به سایر جزئیاتی که باید درمورد برنامه‌های استانی بدانید، پرداخته شده است:

  • برنامه‌های استانی، شامل بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی هستند که هر یک از آن‌ها برای افراد با شرایط متفاوتی در نظر گرفته شده‌اند.
  • یکی از مزیت‌های برنامه‌های استانی این است که به واسطه تنوع بسیار بالایی که دارند، احتمال اینکه در آن‌ها حداقل یک یا چند مسیر مهاجرتی مناسب برای افراد پیدا شود، زیاد است.
  • پیش از انتخاب مسیر مهاجرتی مناسب برای خود از بین این ۸۰ مسیر مهاجرتی در استان‌های مختلف کانادا، باید بدانید که صرف نظر از شرایط مورد نیاز، خود شما بیشتر ترجیح می‌دهید در کدام استان زندگی کنید.
  • سپس باید بررسی کنید که چه مسیرهای مهاجرتی در استان مورد نظر شما وجود دارد و الزامات و شرایط مورد نیاز هر یک از آن‌ها چیست تا بتوانید مسیری که شانس بیشتری برای آن دارید را پیدا کنید.
  • شما باید شانس زیادی برای پذیرش در مسیر مهاجرتی مورد نظر خود داشته باشید.
  • برای بررسی شرایط و الزامات مسیرهای مهاجرتی، باید تخصص و مهارت بالایی در امور مهاجرت به کانادا داشته باشید. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که این کار را به افراد متخصصی که دارای تجربه و مهارت زیادی در این زمینه هستند، واگذار کنید.
  • مسیرهای مهاجرتی در برنامه‌های استانی، معمولا اقامت موقت ۲ ساله کانادا را از طریق مجوز کار در اختیار افراد واجد شرایط قرار می‌دهند. اما می‌توان به دید مسیری برای اخذ اقامت دائم هم به آن‌ها نگاه کرد. زیرا برخی از آن‌ها اقامت دائم را به طور مستقیم به متقاضیان ارائه می‌دهند و برخی دیگر نیز پس از ۱ الی ۲ سال به آن‌ها اجازه می‌دهند که برای اقامت دائم اقدام کنند.

3. مهاجرت به کانادا به عنوان متخصص اسکین کر از طریق برنامه‌های کارآفرینی

برنامه‌های کارآفرینی در اصل، زیرمجموعه برنامه‌های استانی محسوب می‌شوند که در بخش قبل به طور مختصر آن‌ها را معرفی کردیم. اما با توجه به تقاضای بسیار بالا برای برنامه‌های کارآفرینی و اینکه یکی از محبوب‌ترین روش‌های اخذ مجوز کار کانادا برای افراد دارای سابقه کار محسوب می‌شوند، ارزش اینکه به طور مجزا بررسی شوند را کاملا دارند. در ادامه، به نکات مهمی که در رابطه با این روش باید بدانید، می‌پردازیم:

  • روش کارآفرینی در کانادا، از طریق سرمایه گذاری برای راه‌اندازی یا خریداری یک بیزینس است.
  • داشتن ۲ تا ۳ سال سابقه کار و حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار سرمایه، مهم‌ترین نیازمندی‌های این روش است.
  • شما به عنوان متخصص اسکین کر، می‌توانید یک سالن زیبایی برای ارائه خدمات مراقبت از پوست راه‌اندازی کنید یا یکی از کسب و کارهای فعال در کانادا که در این زمینه کار می‌کند را خریداری کنید.
  • حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری، به استانی که برای آن اقدام کرده‌اید بستگی دارد، اما از ۱۰۰ هزار دلار شروع می‌شود تا ۵۰۰ هزار و حتی بیشتر از یک میلیون دلار.
  • روش کار برنامه‌های کارآفرینی به این شکل است که شما باید از سرمایه خود برای اشتغال‌زایی و تقویت صنایع و بازار استان مورد نظر خود استفاده کنید.
  • بنابراین، کسب و کارتان باید ضمن داشتن منفعت اقتصادی برای استان مورد نظر، حداقل برای یک نفر از دارندگان اقامت دائم یا شهروندان کانادا در این استان اشتغال‌زایی کند.
  • با انجام اقدامات فوق، می‌توانید مجوز کار ۲ ساله کانادا را به دست بیاورید.
  • در برنامه‌های کارآفرینی باید یک قرارداد همکاری با دولت استان مورد نظر خود امضاء کنید که حاوی شرایط راه‌اندازی کسب‌وکارتان است.
  • پس از حدود یک سال از راه‌اندازی کسب‌وکار خود، در صورتی که به تعهدات قید شده در قرارداد همکاری، عمل کرده باشید می‌توانید واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا شوید.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق شغل اسکین کر

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق شغل اسکین کر در سیستم اکسپرس انتری به شرح زیر است:

  1. معادل‌سازی مدارک خود در زمینه اسکین کر

با وجود اینکه شما می‌توانید این حرفه را با گذراندن دوره‌های آموزشی مراقبت از پوست در کانادا آغاز کنید، اما اگر مدرک یا گواهینامه‌ای در زمینه اسکین کر دارید، ابتدا باید آن را قبل از شروع فرآیند مهاجرت به کانادا، به خصوص اگر در ایران اخذ شده باشد، معادل سازی کنید.

معادل‌سازی مدارک و گواهینامه‌ها در کانادا، مستلزم دریافت گزارشی تحت عنوان ECA یا ارزیابی اعتبارنامه آموزشی است. چند سازمان معین در کانادا وجود دارد که مورد تایید دولت این کشور هستند و فقط آن‌ها امکان معادل سازی مدارک را دارند. برای دریافت گزارش ارزیابی اعتبارنامه آموزشی، باید مدارک یا گواهینامه‌هایی که قصد دارید معادل سازی کنید را در اختیار سازمان مربوطه قرار دهید و مدارک درخواست شده توسط این سازمان را نیز در اختیار آن بگذارید.

 

  1. راه‌اندازی حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری

پس از اینکه مدارک یا گواهینامه‌های خود در زمینه اسکین کر را معادل سازی کردید، می‌توانید پروسه مهاجرت به کانادا از طریق این شغل را رسما آغاز کنید. برای این منظور، باید به این لینک مراجعه کنید و یک حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری راه‌اندازی نمایید. شما باید تمامی مشخصات خود را در پروفایل اکسپرس انتری خود وارد نمایید. فراموش نکنید که نام کاربری و به‌خصوص رمز عبورتان را حتما به خاطر بسپارید.

 

  1. اقدام برای یکی از برنامه‌های مهاجرتی در سیستم اکسپرس انتری

همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، برنامه‌های اکسپرس انتری شامل کلاس تجربه کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال و مشاغل فنی فدرال می‌شوند. شما باید حداقل یک آشنایی کلی با الزامات و شرایط مورد نیاز هر یک از این برنامه‌ها داشته باشید.

در این صورت، بهتر می‌توانید تشخیص دهید که شرایط شما برای کدام یک از این روش‌ها مساعدتر است. مشاورین کاناداپاس آمادگی کامل برای ارائه هرگونه راهنمایی که در این زمینه نیاز داشته باشید را دارند و می‌توانند در تشخیص روش مهاجرتی مناسب برای شما بر اساس شرایط‌تان به شما کمک کنند.

 

  1. پیدا کردن پیشنهاد شغلی در کانادا

زمانی که از طریق سیستم اکسپرس انتری برای اخذ مجوز کار اقدام می‌کنید، اجباری در دریافت پیشنهاد شغلی نیست. اگر ضمن برخورداری از سابقه کار کافی، سرمایه زیادی دارید، می‌توانید از طریق برنامه‌های کارآفرینی هم اقدام کنید. اما اگر پیشنهاد شغلی داشته باشید، کارتان بسیار راحت‌تر خواهد بود. در واقع، با داشتن پیشنهاد شغلی، امتیاز بیشتری در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) به دست خواهید آورد که قطعا می‌تواند شانس شما برای اخذ مجوز کار کانادا را افزایش دهد.

به همین ترتیب، برای دریافت دعوتنامه اپلای هم شانس بیشتری خواهید داشت. در صورت پیدا کردن پیشنهاد شغلی، کارفرمای مربوطه نیز باید ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA) مثبت بگیرد و از این طریق ثابت کند که از بین دارندگان اقامت دائم و شهروندان کانادایی، موفق به پیدا کردن شخصی که مناسب این موقعیت شغلی باشد نشده و به همین دلیل، به شما پیشنهاد شغلی داده تا استخدام‌تان کند.

 

  1. دریافت مجوز کار کانادا

در صورتی که مراحل قبل را با موفقیت پشت سر بگذارید، می‌توانید برای اخذ مجوز کار کانادا به اداره مهاجرت فدرال این کشور (IRCC) درخواست دهید. در این مرحله، شرایط شما مجددا توسط اداره مهاجرت فدرال ارزیابی خواهد شد تا تاییدیه نهایی را هم به دست بیاورید.

 

  1. دریافت دعوتنامه اپلای

پس از اینکه مجوز کار خود را دریافت کردید، می‌توانید وارد کانادا شده و کار ارائه خدمات یا فروش محصولات مراقبت از پوست را شروع کنید. پس از اینکه حداقل ۱ سال تجربه کار در کانادا به دست آوردید، می‌توانید فرایند اخذ اقامت دائم را شروع کنید. اقدام از طریق سیستم اکسپرس انتری، ساده‌ترین راه انجام این کار است. پس از اینکه وارد سیستم اکسپرس انتری شدید شرایط شما مجددا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

با بررسی شرایط‌تان، به شما امتیاز داده می‌شود. افرادی که بیشترین امتیازها را در سیستم اکسپرس انتری کسب کرده باشند، می‌توانند دعوتنامه اپلای (ITA) دریافت کنند. با در اختیار داشتن دعوتنامه اپلای، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

 

  1. ثبت و ارسال پرونده به همراه مدارک تکمیلی

از زمانی که دعوتنامه اپلای را دریافت کردید، ۶۰ روز مهلت خواهید داشت تا پرونده و مدارک خود را ارائه دهید. اکنون باید پرونده خود را به همراه مدارک تکمیلی درخواست شده، به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) ارسال نمایید.

در این مرحله باید مبلغ ۱۵۰ دلار بابت بررسی پرونده و ۵۵۰ دلار نیز بابت حق اقامت دائم کانادا بپردازید. در صورت عدم انجام هر یک از این اقدامات، پرونده شما ریجکت خواهد شد.

 

  1. دریافت اقامت دائم کانادا

در صورتی که واجد شرایط برنامه مهاجرتی که برای آن اقدام کرده‌اید باشید، مدارک تکمیلی را به موقع ارائه دهید و هزینه بررسی پرونده را نیز پرداخت کنید، پس از حدود ۶ ماه اقامت دائم کانادا به شما اعطا خواهد شد.

کار در کانادا برای ایرانیان؛ بررسی وضعیت شغل ایرانیان مقیم کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق راه اندازی شغل اسکین کر

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل اسکین کر

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق شغل اسکین کر، باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مدارک هویتی و شناسایی از قبیل شناسنامه و پاسپورت
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی تولد یا شناسنامه فرزندان در صورتی که دارای فرزند هستید
  • رزومه و مدارک شغلی برای اثبات برخورداری از حداقل یک سال سابقه کار در زمینه اسکین کر
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی (شامل مدارک دانشگاهی، مجوزها و گواهینامه‌هایی که در زمینه اسکین کر دارید) و گواهی ارزیابی اعتبارنامه آموزشی برای اثبات اینکه آن‌ها را معادل سازی کرده‌اید
  • مدارک بانکی و مالی برای اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی برای حداقل یک سال زندگی در کانادا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک مبنی بر انجام معاینات پزشکی و برخورداری از سلامت جسمی

شرایط کار در ونکوور؛ میانگین حقوق و مشاغل پردرآمد

تاثیر پیشنهاد شغلی در مهاجرت به کانادا از طریق شغل اسکین کر

امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل اسکین کر

معیارهای امتیازدهی به متقاضیان در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) و امتیاز هر یک از معیارها در این بخش قید شده است تا شرایط شما جهت امکان مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری با شغل اسکین کر مورد ارزیابی قرار بگیرد. در صورتی که موفق به کسب ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن شوید، واجد شرایط خواهید بود.

  • سن
سن امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
۱۷ سال یا کم‌تر ۰ امتیاز ۰ امتیاز
۱۸ سال ۹۰ امتیاز ۹۹ امتیاز
۱۹ سال ۹۵ امتیاز ۱۰۵ امتیاز
۲۰ تا ۲۹ سال ۱۰۰ امتیاز ۱۱۰ امتیاز
۳۰ سال ۹۵ امتیاز ۱۰۵ امتیاز
۳۱ سال ۹۰ امتیاز ۹۹ امتیاز
۳۲ سال ۸۵ امتیاز ۹۴ امتیاز
۳۳ سال ۸۰ امتیاز ۸۸ امتیاز
۳۴ سال ۷۵ امتیاز ۸۳ امتیاز
۳۵ سال ۷۰ امتیاز ۷۷ امتیاز
۳۶ سال ۶۵ امتیاز ۷۲ امتیاز
۳۷ سال ۶۰ امتیاز ۶۶ امتیاز
۳۸ سال ۵۵ امتیاز ۶۱ امتیاز
۳۹ سال ۵۰ امتیاز ۵۵ امتیاز
۴۰ سال ۴۵ امتیاز ۵۰ امتیاز
۴۱ سال ۳۵ امتیاز ۳۹ امتیاز
۴۲ سال ۲۵ امتیاز ۲۸ امتیاز
۴۳ سال ۱۵ امتیاز ۱۷ امتیاز
۴۴ سال ۵ امتیاز ۶ امتیاز
۴۵ سال و بیشتر ۰ امتیاز ۰ امتیاز

 

  • مدرک زبان
مدرک زبان امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
پایین‌تر از CLB 4 ۰ امتیاز ۰ امتیاز
CLB 4 یا 5 ۶ امتیاز ۶ امتیاز
CLB 6 ۸ امتیاز ۹ امتیاز
CLB 7 ۱۶ امتیاز ۱۷ امتیاز
CLB 8 ۲۲ امتیاز ۲۳ امتیاز
CLB 9 ۲۹ امتیاز ۳۱ امتیاز
CLB 10 و بالاتر ۳۲ امتیاز ۳۴ امتیاز

 

  • مدرک تحصیلی
مدرک تحصیلی امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
پایین‌تر از دبیرستان ۰ امتیاز ۰ امتیاز
دیپلم متوسطه (فارغ التحصیل دبیرستان) ۲۸ امتیاز ۳۰ امتیاز
مدرک یک ساله، دیپلم یا گواهی از دانشگاه، کالج، دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر ۸۴ امتیاز ۹۰ امتیاز
برنامه دو ساله در یک دانشگاه، کالج، دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر ۹۱ امتیاز ۹۸ امتیاز
مدرک لیسانس یا یک برنامه سه ساله یا بیشتر در یک دانشگاه، کالج، تجارت یا دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر ۱۱۲ امتیاز ۱۲۰ امتیاز
دو یا چند گواهی، دیپلم یا مدرک. یکی باید برای یک برنامه سه ساله یا بیشتر باشد ۱۱۹ امتیاز ۱۲۸ امتیاز
مدرک کارشناسی ارشد، یا مدرک حرفه‌ای مورد نیاز برای تمرین در یک حرفه دارای مجوز (برای مدرک حرفه‌ای، برنامه مدرک باید در یکی از رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، بینایی سنجی، حقوق یا داروسازی باشد(. ۱۲۶ امتیاز ۱۳۵ امتیاز
مدرک دانشگاهی مقطع دکتری (Ph.D.) ۱۴۰ امتیاز ۱۵۰ امتیاز

کار در تورنتو؛ بررسی مشاغل مورد نیاز کانادا

آشنایی با دوره‌های آموزشی اسکین کر در کانادا

با سپری کردن یک دوره آموزشی مرتبط با خدمات اسکین کر در کانادا، می‌توانید هرآنچه که باید به عنوان یک متخصص مراقبت از پوست بدانید را بیاموزید. دوره‌های آموزشی اسکین کر در کانادا شما را برای انجام خدمات حرفه‌ای مراقبت از پوست آماده می‌کنند و مهارت‌های لازم برای انجام آرایش‌های کلاسیک و تخصصی صورت و همینطور درمان‌های ضد پیری، هایپرپیگمنتاسیون، روزاسه و آکنه را در اختیار شما قرار خواهند داد.

همچنین، ماساژ درمانی و درمان‌های پیشرفته مراقبت از پوست نظیر لایه برداری شیمیایی، اکسیژن رسانی به صورت و نور درمانی را هم خواهید آموخت. هر آنچه که آموزش می‌بینید را می‌توانید به صورت عملی روی مدل‌ها یا مشتریان داوطلب اجرا کنید.

به طور کلی، دوره‌های آموزشی اسکین کر در کانادا هر دانش، مهارت و تکنیکی که برای فعالیت در بالاترین سطح کیفی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهند.

مشاغل مورد نیاز کانادا؛ لیست شغل های مورد نیاز کانادا

کد شغل اسکین کر در کانادا

همانطور که احتمالا در جریان هستید، هر یک از مشاغل در کانادا دارای کد اختصاصی و منحصر به فرد خود هستند. در واقع، دولت کانادا یک لیست از مشاغل موجود در این کشور تهیه کرده که به آن لیست مشاغل ملی کانادا (NOC) گفته می‌شود. با وجود گستردگی صنعت اسکین کر در کانادا، این شغل هنوز در لیست مشاغل ملی کانادا، کد منحصر به فردی برای خود ندارد.

شغل اسکین کر در لیست مشاغل ملی کانادا، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های خدمات زیبایی (NOC 6563) در نظر گرفته شده است. کد شغلی خدمات زیبایی، شامل مشاغل و رشته‌های مختلفی می‌شود که خدمات زیبایی را با استفاده از دستگاه‌های برقی ارائه می‌دهند. مشاغل خدمات زیبایی با کد شغلی NOC 6563 که اسکین کر یکی از زیرمجموعه‌های آن است، در ظاهر افراد تاثیرگذار هستند و گاها به عنوان روش‌های درمانی غیرپزشکی هم در نظر گرفته می‌شوند که نیاز به تخصص پزشکی ندارند؛ اما حتما باید با گواهینامه معتبر انجام شوند یا دوره آموزشی برای آن‌ها سپری شده باشد.

برخی از مشاغل زیرمجموعه خدمات زیبایی با کد شغلی NOC 6563 شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تکنسین مراقبت از پوست
  • تکنسین رفع موهای زائد
  • متخصص زیبایی پزشکی
  • اسپا درمانگر حرفه‌ای
  • لیزر درمانی
  • میکاپ آرتیست
  • متخصص درمان پوست سر
  • متخصص مو و کوتاهی
  • متخصص رنگ مو و مش
  • متخصص خدمات مراقبت از پوست و مو
  • کاشت و ترمیم پوست و مو
  • تتو آرتیست
  • ناخن کار (درآمد ناخن کار در کانادا)
  • کاشت مژه (درامد مژه کار در کانادا)

بهترین دوره‌های آموزش اسکین کر در کانادا

اگر شما هم علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های آموزشی اسکین کر در کانادا هستید، و به دنبال فرصتی هستید تا بیشتر در این تخصص آموزش ببینید، می‌توانید در جدول زیر با بهترین آموزشگاه‌های ارائه دهنده این دوره‌ها آشنا شوید:

نام دوره نام آموزشگاه ارائه‌دهنده دوره شهریه دوره (به دلار کانادا) مدت زمان دوره
Diploma of College Studies – Aesthetic (Montreal) LaSalle College ۱۴۴۷۵ دلار ۳ ترم
Ontario College Diploma in Esthetician Lambton College ۲۲۲۳۲ دلار ۱ سال
Ontario College Graduate Certificate in Cosmetic Science Seneca College ۱۶۳۵۲ دلار ۲ ترم
Diploma in Cosmetology Nova Scotia Community College ۲۲۷۰۰ دلار ۲ سال
Diploma in Cosmetic Techniques and Management Durham College ۲۷۷۰۴ دلار ۲ سال
Certificate in Esthetician Lakeland College ۲۰۵۱۰ دلار ۱ سال
Ontario College Diploma in Cosmetic Techniques and Management Seneca College ۲۸۹۷۲ دلار ۴ ترم
Diploma in Cosmetology Northern Lights College ۱۹۹۲۰ دلار ۴ ترم
Ontario College Diploma in Esthetician Fleming College ۴۴۰۵۵ دلار ۳ ترم
Diploma in Cosmetic Management Humber Institute of Technology & Advanced Learning ۳۲۷۸۸ دلار ۴ ترم

نکته: مدرک زبان پیشنهادی برای شرکت در دوره‌های فوق، حداقل IELTS 6 است.

کلام آخر

در بین خدمات مراقبت از زیبایی، اسکین کر یکی از مشاغل به شدت رو به رشد کانادا است که سرعت رشد بسیار زیادی دارد. اما سرعت تکمیل موقعیت‌های شغلی آن، به اندازه سرعت رشد این صنعت زیاد نیست. این امر، باعث شده تا کانادا با کمبود نیروی انسانی در این شغل مواجه باشد. این کمبود نیروی کار، می‌تواند سکوی پرتاب کسانی باشد که دارای تجربه و مهارت کافی در این زمینه هستند تا از طریق به دست آوردن پیشنهاد شغلی یا راه‌اندازی کسب و کار خود به کانادا مهاجرت کنند.

پروسه‌ای که ابتدا می‌تواند اقامت موقت کانادا از طریق ویزای کار را برای این افراد در پی داشته باشد. اما با پیش‌برد کسب و کار خود یا کسب تجربه کار در کانادا، پس از ۱ تا ۲ سال می‌توانند به اقامت دائم کانادا نیز دست پیدا کنند. بنابراین، اگر شما هم در زمینه ارائه خدمات اسکین کر فعالیت می‌کنید یا با محصولات مراقبت از پوست آشنایی دارید، می‌توانید از تخصص خود برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید.

اگر سوال یا ابهام خاصی درمورد هر موضوع مرتبط با شغل اسکین کر در کانادا یا نحوه مهاجرت از طریق آن برایتان باقی مانده، می‌توانید با مشاورین کاناداپاس تماس بگیرید.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول شغل اسکین کر در کانادا

متخصصین باتجربه‌ای که دارای مهارت کافی در این زمینه باشند، می‌توانند تا سقف ۹۳۵۱۲ دلار در سال هم درآمد کسب کنند؛ اما میانگین درآمد این شغل در کانادا، حدود ۴۹ هزار دلار در سال است. همچنین، استان‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو و آلبرتا بیشترین درآمد را برای افرادی که در این شغل فعالیت می‌کنند در پی خواهند  داشت.

متخصصین اسکین کر، از طریق ۳ روش کلی می‌توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند:

  • اکسپرس انتری
  • برنامه‌های استانی
  • کارآفرینی

هر سه روش فوق در مرحله اول، اقامت دائم از طریق ویزای کار را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

همانطور که اشاره شد، روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق شغل اسکین کر، منجر به اخذ ویزای کار کانادا خواهند شد. متقاضیان امکان ورود به کانادا را با این ویزا به دست خواهند آورد تا به همراه اعضای خانواده خود مرحله تازه زندگی خود را شروع کنند.

با گذشت ۱ تا ۲ سال، امکان اقدام برای اخذ اقامت دائم را به دست خواهند آورد. به این صورت که اگر ویزای کار از طریق پیشنهاد شغلی گرفته باشند، از طریق کسب سابقه کار در کانادا و اگر ویزای کار خود را از طریق کارآفرینی گرفته باشند، از طریق عمل به تعهدات خود در زمان اخذ ویزای کار، واجد شرایط اخذ اقامت دائم خواهند شد.

در صورتی که حداقل ۲ تا ۳ سال سابقه کار مرتبط با اسکین کر دارید و قادر به حداقل ۱۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری برای راه‌اندازی یا خریداری یک کسب و کار در این زمینه هستید، بدون پیشنهاد شغلی هم ممکن است شانس مهاجرت به کانادا را با این شغل داشته باشید. در صورتی که چنین شرایطی ندارید، توصیه می‌کنیم که با شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با کارفرماهای کانادایی، برای دریافت پیشنهاد شغلی تلاش کنید.

اگر موفق به دریافت پیشنهاد شغلی شوید، نیازی به سرمایه گذاری نخواهید داشت و طبعا، لازم نیست یک کسب و کار راه‌اندازی یا خریداری کنید. همچنین، با داشتن پیشنهاد شغلی امتیاز بیشتری هم در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) به دست خواهید آورد که می‌تواند به شدت شانس شما برای دریافت اقامت دائم کانادا را افزایش دهد.