شغل کاشت مژه در کانادا، زیرمجموعه مشاغل مراقبت از زیبایی محسوب می‌شود که دارای کد NOC 6563 در لیست مشاغل ملی کانادا هستند. در حال حاضر شغل کاشت مژه در کانادا زیرمجموعه مشاغل مراقبت از زیبایی در نظر گرفته می‌شود و هنوز کد منحصر به فردی به آن اختصاص پیدا نکرده است. اگر قصد دارید درمورد بازار کار شغل کاشت مژه در کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید و از روش‌های مهاجرت از طریق این شغل به کانادا اطلاع پیدا کنید، تا انتهای این مطلب با ما در کاناداپاس همراه باشید.

آشنایی با شغل کاشت مژه در کانادا

کد NOC 6563 که شامل مشاغل مراقبت از زیبایی می‌شود و کاشت مژه هم زیرمجموعه آن به شمار می‌رود، مشاغل و تخصص‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

اگر دقت کنید، وجه اشتراک همه مشاغل فوق این است که هم در زمینه زیبایی هستند، هم کارهای مراقبت و گاها درمانی در آن‌ها انجام می‌شود و با دستگاه‌های برقی سروکار دارند. بنابراین، ابزار مورد استفاده در همه آن‌ها دستگاه‌های برقی است که برایا ارائه خدمات زیبایی از آن‌ها استفاده می‌شود. این مشاغل در ظاهر افراد تاثیرگذار هستند.

مهاجرت به کانادا از طریق شغل کاشت مژه

در صورتی که قصد دارید از طریق شغل کاشت مژه برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید و این شغل را در کانادا انجام دهید، می‌توانید به شیوه‌های مختلفی این کار را انجام دهید. این امکان برای شما وجود دارد که در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی مشغول به کار شوید، سالن زیبایی خودتان را راه‌اندای کنید و خدمات کاشت مژه انجام دهید و یا قسمتی از یک سالن زیبایی را اجاره کنید و به انجام شغل کاشت مژه بپردازید.

در شغل کاشت مژه، تکنسین‌هایی که در این زمینه آموزش دیده و دوره‌های کارآموزی را سپری کرده‌اند، اکستنشن مژه و سایر مواردی که برای زیبایی مژه به کار می‌روند را برای مشتریان اعمال می‌کنند. البته مانند هر کسب‌وکار دیگری دیگری، شغل کاشت و ارائه سایر خدمات زیبایی مژه نیز برای سودآوری نیاز به بازاریابی، فروش، خدمات مشتری و سایر عملیات دارد.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

خدمات قابل ارائه در شغل کاشت مژه در کانادا

در شغل کاشت مژه، شما می‌توانید با ارائه خدمات مختلف اکستنشن، فروش لوازم اکستنشن مژه و یا حتی ارائه سایر خدمات زیبایی مانند لیفت مژه، سالن زیبایی خود را راه‌اندازی کنید. در صورتی که بودجه محدودی برای انجام این کار دارید، می‌توانید وظایف و خدمات فوق را در منزل خود و یا در منزل مشتریان خود به آن‌ها ارائه دهید.

خدمات مختلف زیادی وجود دارد که شما می‌توانید در کسب‌وکار مرتبط با کاشت و زیبایی مژه ارائه دهید. شما می‌توانید از شیوه‌ها و انواع مختلفی از اکستنشن مژه استفاده کنید، لیفت مژه انجام دهید و یا کار رنگ کردن مژه انجام دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه مشتریان به شما اعتماد کنند و از خدمات شما استفاده کنند، این است که با شرکت در دوره‌های کاشت مژه، مدارک و گواهینامه‌های معتبری در این زمینه به دست بیاورید.

ویزای کار کانادا، یک سند قانونی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در کانادا مشغول به کار شوند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق شغل کاشت مژه

افرادی که قصد دارند از طریق شغل کاشت مژه به کانادا مهاجرت کنند و اقامت موقت این کشور را از طریق مجوز کار به دست بیاورند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • داشتن حداقل یک سال سابقه کار
  • دریافت پیشنهاد شغلی
  • ارائه مدرک تحصیلی حداقل دیپلم دبیرستان یا مدرک کالج یا مدرک مدرسه زیبایی در یکی از رشته‌های زیبایی‌شناسی، الکترولوژیست یا متخصص زیبایی (مدارک شما باید معادل‌سازی شوند تا ارزش و اعتبار یکسانی با مدارک کانادایی پیدا کنند)
  • برای انجام شغل کاشت مژه در کانادا، بسته به شغلی که برای آن پیشنهاد شغلی گرفته‌اید، ممکن است لازم باشد که یک گواهینامه از یک موسسه آموزشی دریافت کنید یا در دوره‌های آموزشی الکترولوژیست شرکت کنید.
  • بسته به شغلی که برای آن پیشنهاد شغلی گرفته‌اید، ممکن است لازم باشد که به یک انجمن الکترولیز استانی یا فدرال ملحق شوید.
  • برای انجام شغل کاشت مژه در استان مانیتوبا، باید در یک دوره کارآموزشی شرکت کنید. و همچنین، برای شروع فعالیت خود به طور رسمی، باید گواهی تجارت داشته باشید.
  • برای داشتن یا راه‌اندازی کسب‌وکاری که خدمات کاشت مژه در کانادا ارائه می‌دهد، باید مجوز کسب‌وکار تهیه کنید.
  • باید در دوره‌های کارآموزی و آموزش در حین کار شرکت کنید.
  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • دارای مدرک زبان حداقل CLB 4 باشید.
  • سوء پیشینه نداشته باشید.
  • معاینات پزشکی را انجام دهید.
  • تمکن مالی کافی داشته باشید تا بتوانید نیازهای زندگی خود در کانادا را برای مدت حداقل ۱ سال تامین کنید.

وضعیت شغل ایرانیان مقیم کانادا؛ بررسی وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق شغل کاشت مژه

افرادی که به کار کاشت مژه مشغول هستند و قصد دارند از طریق آن به کانادا مهاجرت کنند و در این کشور کار کنند، از طریق روش‌های مختلفی می‌توانند برای اخذ مجوز کار کانادا اقدام کنند. روش‌های مهاجرتی که متخصصین کاشت و زیبایی مژه واجد شرایط آن‌ها هستند، معمولا به دریافت مجوز کار ۲ ساله کانادا منجر می‌شوند؛ این روش‌های مهاجرتی، عبارتند از:

  1. سیستم اکسپرس انتری (Express Entry)
  2. برنامه‌های استانی (PNP)
  3. برنامه‌های کارآفرینی (Entrepreneurship)

1.   مهاجرت به کانادا با شغل کاشت مژه از طریق سیستم اکسپرس انتری

اکثر افراد، سیستم اکسپرس انتری را یک روش مهاجرتی می‌دانند، اما این یک باور اشتباه است. در واقع، اکسپرس انتری یک سیستم فدرال است که ۳ روش مهاجرتی را در بر می‌گیرد. این سه روش مهاجرتی، از طریق سیستم اکسپرس انتری اجرا می‌شوند و شامل موارد زیر هستند:

اکسپرس انتری کانادا در دو مرحله شرایط متقاضیان را بر اساس معیارهایی نظیر سابقه کار، سطح تحصیلات، نمره مدرک زبان، سن و برخی از معیارهای دیگر ارزیابی می‌کند و به آن‌ها امتیاز می‌دهد. در مرحله اول، متقاضیان باید حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) به دست بیاورند.

در ادامه، به نکاتی که در این رابطه باید مد نظر داشته باشید، می‌پردازیم:

  • متقاضیانی که حد نصاب لازم یعنی ۶۷ امتیاز را به دست بیاورند، واجد شرایط اقدام برای یکی از سه زیرمجموعه اکسپرس انتری که نام بردیم، خواهند شد.
  • هر یک از این سه روش مهاجرتی، سیستم امتیازدهی مختص به خودشان را دارند که مجددا بر اساس برخی از معیارها که عمدتا شامل همان معیارهای مرحله اول می‌شوند، شرایط متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
  • متقاضیان باید روش‌های مهاجرتی اکسپرس انتری را با دقت انتخاب کنند.
  • برای این منظور، لازم است آگاهی درست و دقیقی از شرایط مورد نیاز هر یک از این سه روش داشته باشند تا روشی که واجد شرایط آن هستند را به درستی انتخاب کنند.
  • متقاضیانی که در روش مهاجرتی مورد نظر خود بیشترین امتیازها را کسب کنند، دعوتنامه اپلای (ITA) دریافت خواهند کرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را در این مقاله بخوانید.

2.    مهاجرت به کانادا با شغل کاشت مژه از طریق برنامه‌های استانی

ویژگی شاخص برنامه‌های نامزدی استانی کانادا، این است که این اجازه را به هر یک از استان‌های کانادا می‌دهند تا استعدادها و نیروهای کاری مد نظر خود را جذب کنند. تفاوت عمده روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق شغل کاشت مژه این است که سیستم اکسپرس انتری، یک برنامه فدرال است که توسط اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) مدیریت می‌شود، اما برنامه‌های استانی توسط اداره مهاجرت هر یک از استان‌های کانادا به صورت مجزا مدیریت می‌شوند.

  • هر یک از استان‌های کانادا چند مسیر مهاجرتی (Stream) دارند که تعداد آن‌ها در مجموع به بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی مختلف می‌رسد.
  • دلیل چنین تنوع بسیار گسترده‌ای، این است که افراد با هر شرایطی که دارند، حداقل یک یا چند مسیر مهاجرتی که با شرایط آن‌ها سازگاری دارد، پیدا کنند.
  • همچنین یکی دیگر از دلایل این امر، این است که استان‌ها نیازهای بازار کار خود را در همه بخش‌هایی که با کمبود مواجه هستند، برطرف نمایند.
  • مسیرهای مهاجرتی در برنامه‌های استانی معمولا منجر به اقامت موقت کانادا از طریق مجوز کار می‌شوند.
  • برای جلوگیری از سردرگمی در انتخاب روش مناسب برای خود از بین این ۸۰ مسیر مهاجرتی، در ابتدا باید استانی که بیشتر از همه ترجیح می‌دهید در آن زندگی کنید را انتخاب نمایید.
  • در قدم بعدی نیز باید شرایط و الزامات مسیرهای مهاجرتی در استان مورد نظر خود را بررسی کنید تا مطلع شوید که برای چه مسیرهایی واجد شرایط هستید و در صورت اقدام برای آن، شانس خوبی خواهید داشت.
  • بررسی شرایط و الزامات مسیرهای مهاجرتی به تخصص، مهارت و شناخت زیادی نسبت به آن‌ها نیاز دارد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که این کار را به افراد متخصصی که دارای تجربه و مهارت زیادی در این زمینه هستند، واگذار کنید. مشاورین کاناداپاس آماده هرگونه راهنمایی که در این زمینه نیاز داشته باشید، هستند. آن‌ها با بررسی اهداف شما از مهاجرت و بررسی شرایط‌، به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

3.    مهاجرت به کانادا با شغل کاشت مژه از طریق برنامه‌های کارآفرینی

برنامه‌های کارآفرینی، زیرمجموعه برنامه‌های استانی هستند. کارآفرینی در کانادا، معمولا هم‌معنی با سرمایه گذاری در کانادا می باشد که الزامات و شرایط آن در هر یک از استان‌های کانادا متفاوت است. نکات قابل توجه درمورد مهاجرت به کانادا با شغل کاشت مژه از طریق برنامه‌های کارآفرینی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شما به عنوان متخصص کاشت مژه، می‌توانید یک سالن آرایش و زیبایی در کانادا راه‌اندازی کنید یا یکی از کسب و کارهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را خریداری نمایید.
  • برای هر یک از دو حالت فوق (خرید یک بیزینس فعال یا راه‌اندازی یک سالن زیبایی) باید مقدار مشخصی سرمایه داشته باشید.
  • سرمایه مورد نیاز در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است اما معمولا از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار شروع می‌شود تا ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار دلار.
  • شما باید مبلغ مشخصی از سرمایه خود را در کسب و کار مورد نظر سرمایه گذاری کنید که مبلغ آن مجددا به استانی که قصد دارید در آن سکونت داشته باشید بستگی دارد. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا ۱۰۰ هزار دلار است.
  • یکی دیگر از شرایط متغیر برای کارآفرینی در استان‌های مختلف کانادا، سابقه کار است. معمولا باید ۲ الی ۳ سال سابقه کار در زمینه‌ای که قصد دارید در کانادا انجام دهید، داشته باشید.
  • شما باید از سرمایه خود برای کارآفرینی استفاده کنید و حداقل ۱ نیروی کار کانادایی که دارای شهروندی یا اقامت دائم این کشور هست را در کسب و کار خود استخدام کنید.
  • برنامه‌های کارآفرینی در همه استان‌های کانادا منجر به اخذ مجوز کار می‌شوند که معمولا ۲ سال اعتبار دارد.
  • پیش از اخذ مجوز کار کانادا، باید یک قرارداد همکاری با استان مورد نظر ببندید.
  • این قرارداد، شامل تعهدات و شرایطی است که باید در کسب و کار خود رعایت کرده و به آن‌ها پایبند باشید.
  • پس از حدود ۱ سال از راه‌اندازی سالن زیبایی خود و ارائه خدمات کاشت مژه در آن، به شرط پایبندی به تعهدات خود در قرارداد همکاری امضا شده با استان مورد نظر، واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا خواهید شد.
  • شما همچنین می‌توانید بخشی از یک سالن زیبایی یا آرایشگاه را اجاره کرده و در فضای مختص به خود، خدمات کاشت مژه ارائه دهید.

بهترین شغل برای زنان در کانادا؛ مشاغل مورد نیاز کانادا برای زنان

مراحل معادل سازی مدرک برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل کاشت مژه

جهت اقدام برای مهاجرت به کانادا، لازم است که مدارک، گواهینامه‌ها و مجوزهایی که در زمینه کاری خود دارید را معادل سازی کنید. بنابراین، در صورتی که بخواهید از طریق شغل کاشت مژه به کانادا مهاجرت کنید نیز باید این کار را انجام دهید.

پیشنهاد می‌شود که مراحل معادل سازی مدارک خود را قبل از اینکه پروسه مهاجرت را شروع کنید، انجام دهید. این کار به دو دلیل عمده انجام می‌شود:

  1. زمانبر بودن فرایند معادل سازی مدارک
  2. نیاز به ارائه مدرک یا گواهینامه خود به صورت معادل سازی شده در پروسه اپلای برای اخذ مجوز کار

برای معادل سازی مدارک، لازم است که گزارش ECA یا ارزیابی اعتبارنامه آموزشی دریافت کنید. این گزارش، تایید می‌کند که مدرک شما از اعتبار و ارزش یکسانی با مدارکی که در کانادا صادر می‌شوند، برخوردار است.

در ادامه، مراحل معادل‌سازی مدارک از طریق دریافت گزارش ارزیابی اعتبارنامه آموزشی توضیح داده شده است:

  1. یک نهاد رسمی و معتبر انتخاب کنید که واجد شرایط صدور گزارش ارزیابی اعتبارنامه آموزشی باشد.

در کانادا، فقط یکسری نهاد خاص صلاحیت صدور گزارش ECA یا ارزیابی اعتبارنامه آموزشی دارند. در اولین مرحله معادل سازی مدارک و گواهینامه‌های خود، باید یکی از این سه نهاد معتبر را انتخاب کنید:

  • سرویس آموزش تطبیقی (Comparative Education Service یا CES)
  • سرویس ارزیابی اعتبار بین‌المللی (International Credential Assessment Service یا ICAS)
  • خدمات آموزش جهانی (World Education Services یا WES)

 

  1. بررسی کنید که نهاد مورد نظرتان به چه شرایط و الزاماتی برای صدور گزارش ارزیابی اعتبارنامه آموزشی نیاز دارد.

نهادهای صادرکننده گزارش ارزیابی اعتبارنامه آموزشی، هر یک الزامات خاص خودشان را دارند. بهترین راه برای اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز نهاد مورد نظر خود، مراجعه به وبسایت آن است. شما می‌توانید بر اساس کشور صادر کننده مدارک خود، از الزامات مورد نیاز برای معادل‌سازی آن اطلاع پیدا کنید.

 

  1. مدرکی که می‌خواهید معادل‌سازی شود را به همراه مدارک تکمیلی به نهاد مورد نظر ارائه دهید.

در این مرحله، باید مدارک خود را برای معادل‌سازی در اختیار نهاد مورد نظر قرار دهید. شما می‌توانید هر یک از مدارک و گواهینامه‌هایی که قصد دارید در پروسه اپلای خود ارائه دهید را معادل‌سازی نمایید. توجه داشته باشید که مدارک خود را قبل از ارائه به نهاد مورد نظر حتما به زبان فرانسوی یا انگلیسی ترجمه کنید.

 

  1. مدارک معادل‌سازی شده خود را دریافت کنید.

در آخرین مرحله، نهاد مورد نظر، گزارش ارزیابی اعتبارنامه آموزشی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به منزله معادل سازی مدارک شما است. نهاد مربوطه، ممکن است برای صدور این گزارش به برخی مدارک تکمیلی برای اثبات واقعی بودن مدارک شما نیاز داشته باشد که در صورت نیاز، به شما اطلاع داده خواهد شد. پس از ارائه کلیه مدارک مورد نیاز، گزارش ارزیابی اعتبارنامه آموزشی شما آماده خواهد شد تا در پروسه اپلای خود از آن استفاده کنید.

درباره مشاغل هنری پردرآمد در کانادا این مقاله را بخوانید.

مراحل مهاجرت به کانادا با شغل کاشت مژه از طریق سیستم اکسپرس انتری

برای اینکه موفق به اخذ اقامت دائم کانادا از طریق شغل کاشت مژه شوید، باید مراحل زیر را طی کنید:

 

  1. راه‌اندازی حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری

برای شروع پروسه مهاجرت به کانادا از طریق شغل کاشت مژه، باید به این لینک مراجعه کنید و یک حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری برای خود راه‌اندازی نمایید. پس از اینکه حساب کاربری خود را ایجاد کردید، باید مشخصات خود را در پروفایل‌تان وارد نمایید. فراموش نکنید که نام کاربری و به‌خصوص رمز عبور خود را به خاطر بسپارید.

 

  1. انتخاب یکی از برنامه‌های مهاجرتی در سیستم اکسپرس انتری

پیش از اینکه فرایند مهاجرت را رسما شروع کنید، باید حداقل یک آشنایی کلی با برنامه‌های مهاجرتی سیستم اکسپرس انتری داشته باشید. این برنامه‌های مهاجرتی شامل کلاس تجربه کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال و مشاغل فنی فدرال می‌شوند.

در این صورت، بهتر می‌توانید تشخیص دهید که واجد شرایط کدام یک از آن‌ها هستید. مشاورین کاناداپاس آمادگی کامل برای ارائه هرگونه راهنمایی که در این زمینه نیاز داشته باشید را دارند و می‌توانند در تشخیص روش مهاجرتی مناسب برای شما بر اساس شرایط‌تان به شما کمک کنند.

 

  1. پیدا کردن پیشنهاد شغلی در کانادا

لازم است که خاطرنشان کنیم داشتن پیشنهاد شغلی، اجباری نیست. اما اگر با پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید، امتیاز بیشتری در سیستم جامع رده بندی (CRS) به دست خواهید آورد که می‌تواند در نتیجه‌ای که به دست می‌آورید به شدت تاثیرگذار باشد. بدین ترتیب، برای دریافت دعوتنامه اپلای نیز شانس بیشتری خواهید داشت.

در صورت پیدا کردن پیشنهاد شغلی، کارفرمای مربوطه نیز باید ارزیابی تاثیرات بازار کار کانادا LMIA مثبت بگیرد و از این طریق ثابت کند که از بین دارندگان اقامت دائم و شهروندان کانادایی، موفق به پیدا کردن شخصی که مناسب این موقعیت شغلی باشد نشده و به همین دلیل، به شما پیشنهاد شغلی داده است.

 

  1. دریافت مجوز کار کانادا

پس از اینکه اقدامات مراحل قبل را انجام دادید، می‌توانید برای اخذ مجوز کار کانادا به اداره مهاجرت فدرال این کشور درخواست دهید. اداره مهاجرت فدرال، شرایط شما را ارزیابی می‌کند تا تاییدیه نهایی را هم به شما بدهد.

 

  1. دریافت دعوتنامه اپلای

با دریافت مجوز کار، می‌توانید وارد کانادا شوید و شغل کاشت مژه را شروع کنید. با کسب حداقل ۱ سال سابقه کار در کانادا، می‌توانید فرایند اخذ اقامت دائم را شروع کنید. برای این منظور، می‌توانید مجددا وارد سیستم اکسپرس انتری شوید. مانند مراحل قبل، در اینجا نیز شرایط شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

با بررسی شرایط‌، به شما امتیاز داده می‌شود. افرادی که بیشترین امتیازها را در سیستم اکسپرس انتری کسب کرده باشند، می‌توانند دعوتنامه اپلای (ITA) دریافت کنند. دعوتنامه اپلای به متقاضیان اجازه می‌دهد برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

 

  1. ثبت و ارسال پرونده به همراه مدارک تکمیلی

در مرحله بعدی، باید پرونده خود را به همراه مدارک تکمیلی به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) ارسال نمایید. از زمانی که دعوتنامه اپلای را دریافت کردید، ۶۰ روز مهلت خواهید داشت تا پرونده و مدارک خود را ارائه دهید.

در این مرحله باید مبلغ ۱۵۰ دلار بابت بررسی پرونده خود و ۵۵۰ دلار نیز بابت حق اقامت دائم کانادا بپردازید. در صورت عدم انجام هر یک از این اقدامات، پرونده شما ریجکت خواهد شد.

 

  1. دریافت اقامت دائم کانادا

در صورتی که واجد شرایط برنامه مهاجرتی که برای آن اقدام کرده‌اید باشید، مدارک تکمیلی را به موقع ارائه دهید و هزینه بررسی پرونده خود را نیز پرداخت کنید، پاسخی از اداره مهاجرت کانادا دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه پرونده شما به تایید رسیده است. در این صورت، پس از حدود ۶ ماه می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل کاشت مژه

برای تشخیص اینکه آیا از طریق شغل کاشت مژه واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری هستید، بر اساس معیارهای زیر به شما امتیاز داده خواهد شد. در صورت کسب ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن، واجد شرایط خواهید بود.

 

  • سن
سن امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
۱۷ سال یا کم‌تر ۰ امتیاز ۰ امتیاز
۱۸ سال ۹۰ امتیاز ۹۹ امتیاز
۱۹ سال ۹۵ امتیاز ۱۰۵ امتیاز
۲۰ تا ۲۹ سال ۱۰۰ امتیاز ۱۱۰ امتیاز
۳۰ سال ۹۵ امتیاز ۱۰۵ امتیاز
۳۱ سال ۹۰ امتیاز ۹۹ امتیاز
۳۲ سال ۸۵ امتیاز ۹۴ امتیاز
۳۳ سال ۸۰ امتیاز ۸۸ امتیاز
۳۴ سال ۷۵ امتیاز ۸۳ امتیاز
۳۵ سال ۷۰ امتیاز ۷۷ امتیاز
۳۶ سال ۶۵ امتیاز ۷۲ امتیاز
۳۷ سال ۶۰ امتیاز ۶۶ امتیاز
۳۸ سال ۵۵ امتیاز ۶۱ امتیاز
۳۹ سال ۵۰ امتیاز ۵۵ امتیاز
۴۰ سال ۴۵ امتیاز ۵۰ امتیاز
۴۱ سال ۳۵ امتیاز ۳۹ امتیاز
۴۲ سال ۲۵ امتیاز ۲۸ امتیاز
۴۳ سال ۱۵ امتیاز ۱۷ امتیاز
۴۴ سال ۵ امتیاز ۶ امتیاز
۴۵ سال و بیشتر ۰ امتیاز ۰ امتیاز

 

  • مدرک زبان
مدرک زبان امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
پایین‌تر از CLB 4 ۰ امتیاز ۰ امتیاز
CLB 4 یا 5 ۶ امتیاز ۶ امتیاز
CLB 6 ۸ امتیاز ۹ امتیاز
CLB 7 ۱۶ امتیاز ۱۷ امتیاز
CLB 8 ۲۲ امتیاز ۲۳ امتیاز
CLB 9 ۲۹ امتیاز ۳۱ امتیاز
CLB 10 و بالاتر ۳۲ امتیاز ۳۴ امتیاز

 

  • مدرک تحصیلی
مدرک تحصیلی امتیاز با همسر امتیاز بدون همسر
پایین‌تر از دبیرستان ۰ امتیاز ۰ امتیاز
دیپلم متوسطه (فارغ التحصیل دبیرستان) ۲۸ امتیاز ۳۰ امتیاز
مدرک یک ساله، دیپلم یا گواهی از دانشگاه، کالج، دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر ۸۴ امتیاز ۹۰ امتیاز
برنامه دو ساله در یک دانشگاه، کالج، دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر ۹۱ امتیاز ۹۸ امتیاز
مدرک لیسانس یا یک برنامه سه ساله یا بیشتر در یک دانشگاه، کالج، تجارت یا دانشکده فنی یا مؤسسه دیگر ۱۱۲ امتیاز ۱۲۰ امتیاز
دو یا چند گواهی، دیپلم یا مدرک. یکی باید برای یک برنامه سه ساله یا بیشتر باشد ۱۱۹ امتیاز ۱۲۸ امتیاز
مدرک کارشناسی ارشد، یا مدرک حرفه‌ای مورد نیاز برای تمرین در یک حرفه دارای مجوز (برای مدرک حرفه‌ای، برنامه مدرک باید در یکی از رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، بینایی سنجی، حقوق یا داروسازی باشد(. ۱۲۶ امتیاز ۱۳۵ امتیاز
مدرک دانشگاهی مقطع دکتری (Ph.D.) ۱۴۰ امتیاز ۱۵۰ امتیاز

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل کاشت مژه

در صورت اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل کاشت مژه باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدارک هویتی و شناسایی از قبیل شناسنامه و پاسپورت
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی تولد یا شناسنامه فرزندان در صورتی که دارای فرزند هستید
  • مدارک شغلی برای اثبات برخورداری از حداقل ۱ سال سابقه کار در زمینه کاشت مژه
  • رزومه
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی (شامل مدارک دانشگاهی، مجوزها و گواهینامه‌هایی که در زمینه کاشت مژه دارید) و گواهی ECA برای اثبات اینکه آن‌ها را معادل سازی کرده‌اید
  • مدارک بانکی و مالی برای اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی برای حداقل ۱ سال زندگی در کانادا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک مبنی بر انجام معاینات پزشکی و برخورداری از سلامت جسمی

هزینه راه‌اندازی بیزینس کاشت مژه در کانادا

زمانی که قصد دارید کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کنید، باید برخی وسایل و تجهیزات لازم را خریداری کنید. علاوه بر این، لازم است محل سالن خود را انتخاب کنید و یک فضا برای انجام این شغل اجاره کنید. همچنین، می‌توانید این بیزینس را در ابعاد گسترده انجام دهید و یک یا چند نفر دستیار به عنوان تکنسین کاشت مژه هم استخدام کنید.

به طور کلی هزینه انجام همه این اقدامات بین ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار برآورد می‌شود.

درآمد شغل کاشت مژه در کانادا

افرادی که به شغل کاشت مژه در کانادا مشغول هستند، به طور متوسط ۳۹ هزار دلار در سال درآمد دارند که معادل با ۲۰ دلار به ازای هر ساعت است. افراد مبتدی که به‌تازگی وارد این شغل شده‌اند، به طور میانگین ۳۲ هزار و ۷۶۸ دلار در سال درآمد دارند و افراد با تجربه نیز به طور متوسط ۵۵ هزار و ۱۳۶ دلار در سال از این شغل درآمد کسب می‌کنند.

درآمد شغل کاشت مژه در دو استان محبوب کانادا که بیشترین متقاضیان برای شغل کاشت مژه را دارند، در جدول زیر قید شده است:

نام استان درآمد (به دلار کانادا)
انتاریو ۵۰۲۱۳ دلار در سال
بریتیش کلمبیا ۳۸۰۲۵ دلار در سال

کلام آخر

با توسعه روزافزون صنعت زیبایی، خدمات این صنعت روزبه‌روز گسترده‌تر و متنوع‌تر می‌شوند و مشاغل تازه‌ای به وجود می‌آید که فرصت‌های فراوانی با خودشان به همراه دارند. امروزه یکی از پرطرفدارترین زیرشاخه‌های خدمات زیبایی، شغل کاشت مژه است که رونق بسیار خوبی در کانادا پیدا کرده است.

سالن‌های زیبایی و آموزشگاه‌های زیادی با هزینه راه‌اندازی تقریبی ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار در کانادا وجود دارند که یا بخشی از فضای خود را به تکنسین‌های کاشت مژه اختصاص داده‌اند یا به طور تخصصی روی ارائه خدمات کاشت مژه تمرکز کرده‌اند. این امر، باعث می‌شود تا امکان مهاجرت به کانادا از طریق این شغل نیز فراهم شود.

برای انجام شغل کاشت مژه در کانادا، یا باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشید یا از سرمایه و سابقه کار کافی برخوردار باشید تا بتوانید سالن کاشت مژه خود را راه‌اندازی کنید یا یک بیزینس کاشت مژه را خریداری کنید. در هر صورت، از هر مسیری که اقدام کنید، مشاوران و متخصصان کاناداپاس می‌توانند در کل این فرایند به شما کمک کنند.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول درباره شغل کاشت مژه در کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل کاشت مژه، باید یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید. سپس می‌توانید برای برنامه مهاجرتی که در استان مورد نظر خود واجد شرایط برای آن هستید، اقدام کنید و مجوز کار کانادا را دریافت کنید.

در صورتی که حداقل ۳ سال سابقه کار در این زمینه داشته باشید، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار سرمایه داشته باشید و حداقل ۱۰۰ هزار دلار برای راه‌اندازی یا خریداری یک سالن زیبایی یا آرایشگاه در کانادا سرمایه گذاری کنید، می‌توانید بدون پیشنهاد شغلی هم از طریق این شغل به کانادا مهاجرت کنید. این کار از طریق برنامه‌های کارآفرینی امکان پذیر است.

در صورتی که موفق به اخذ پیشنهاد شغلی شوید، نیازی به سرمایه گذاری و راه‌اندازی یا خرید یک سالن زیبایی نخواهید داشت. همچنین، با داشتن پیشنهاد شغلی، زمانی که از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام می‌کنید، می‌توانید امتیاز بیشتری در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) به دست بیاورید و بدین ترتیب، شانس بیشتری برای موفقیت در این پروسه داشته باشید.

به طور مستقیم، خیر. چه با داشتن پیشنهاد شغلی و چه با راه‌اندازی یک کسب‌وکار می‌توانید اقامت موقت کانادا از طریق مجوز کار دریافت کنید. البته، پس از گذشت ۱ تا ۲ سال و با کسب تجربه کار در کانادا، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام کنید.

طبق گزارش تعدادی از افرادی که به عنوان تکنسین کاشت مژه در کانادا فعالیت می‌کنند، درآمد شغل کاشت مژه بسته به سابقه افراد، بین ۳۲ هزار و  ۷۶۸ دلار تا ۵۵ هزار و ۱۳۶ دلار در سال است.