کانادا یکی از بهترین کشورها از نظر امکانات آموزشی است و بسیاری از دانشگاه‌های آن دارای رتبه‌های بالا در رنکینگ جهانی هستند. به همین خاطر هم شما می‌توانید بر اساس علاقه و استعداد خود رشته‌های مختلفی را برای گرفتن اپلای از این کشور انتخاب کنید که یکی از آن‌ها رشته زبان انگلیسی در کانادا است.

اگر دوست دارید در این رشته در کانادا به ادامه تحصیل بپردازید، در ادامه با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات و جزئیات در این زمینه آگاهی پیدا کنید.

برای آگاهی از شرایط تحصیل در کانادا و آشنایی با شرایط و مراحل ویزای تحصیلی کانادا این مقالات را بخوانید.

روند آموزش رشته زبان انگلیسی در کانادا در سال 2022

در سال 2022 محبوب‌ترین دوره‌های انگلیسی در کانادا دوره‌های آکادمیک انگلیسی، دوره‌های آمادگی زبان انگلیسی برای آزمون تافل یا آیلتس و دوره‌های انگلیسی تخصصی است که در آن دوره‌های انگلیسی تجاری کاملا برجسته است.

امروزه بسیاری از مردم اهمیت زبان انگلیسی برای برتری در دانشگاه و محیط کار، به دست آوردن شغل بهتر یا ارتقای شغل خود را درک کرده‌اند.

به همین دلیل است که دوره‌های انگلیسی با تمرکز بر تجارت یا سایر تخصص‌ها در سال 2022 در کانادا بیش از سایر زمینه‌ها ایده‌آل هستند.

با توجه به شرایط اضطراری که در حال حاضر در جهان توسط بیماری همه‌گیر (کرونا ویروس کووید-19) تجربه شده است، کانادا مجوزهای تحصیلی را برای مطالعه زبان انگلیسی حتی زمانی که این برنامه کمتر از 6 ماه طول بکشد، ارائه می‌دهد.

بسیاری از این برنامه‌های انگلیسی در کانادا به صورت آنلاین یا ترکیبی (بخشی به صورت آنلاین و بخشی به صورت حضوری) و در برخی دانشگاه‌ها کاملا حضوری تدریس می‌شوند.

علاوه بر این، کانادا دارای سیاست‌های مهاجرتی بسیار خوبی است که به نفع دانشجویان بین‌المللی است و در این زمان‌های نامناسب اجتماعی و اقتصادی، بسیاری از مردم، کانادا را به‌عنوان کشور ایده‌آل برای رشته زبان انگلیسی در کانادا در سال 2022 انتخاب می‌کنند.

شرایط لازم برای خواندن رشته زبان انگلیسی در کانادا

برخی از برنامه‌های زبان در کانادا می‌توانند شرایط خاص خود را داشته باشند. با این ‌حال، به ‌طور کلی شرایط عمومی برای ادامه تحصیل در این رشته در کانادا شامل موارد زیر است:

  • الزامات ویزا

اگر قصد دارید کمتر از شش ماه در کانادا تحصیل کنید و پاسپورت شما متعلق به یک کشور معاف از ویزا است، برای بازدید از کانادا و تحصیل فقط به یک eTA (مجوز سفر الکترونیکی) نیاز دارید که هزینه آن 7 دلار کانادا است.
اگر برعکس، شما از یک کشور معاف از ویزا نیستید، باید برای ویزای اقامت موقت (TRV) به صورت آنلاین یا مستقیما در یک مرکز درخواست ویزا (سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه یا ارمنستان) درخواست دهید.
از طرف دیگر، هنگام ثبت‌نام در برنامه‌ای که شش ماه یا بیشتر طول می‌کشد، باید قبل از سفر به کانادا برای مجوز تحصیل اقدام کنید.
برای این منظور، به یک نامه پذیرش از موسسه زبان انگلیسی نیاز دارید و سپس باید درخواست ویزای آنلاین یا در محل را پر کنید.
کل این فرآیند می‌تواند تا سه ماه طول بکشد، بنابراین توصیه می‌کنیم اگر قصد انتخاب رشته زبان انگلیسی در کانادا را دارید در اسرع وقت درخواست دهید.

همچنین در نظر داشته باشید که برای مجوز تحصیل باید اطلاعات زیر را ارائه دهید:

  • نامه پذیرش از مدرسه یا دانشگاه زبان انگلیسی
  • مدرک هویت (گذرنامه + دو قطعه عکس جدید در اندازه پاسپورت، با ذکر نام و تاریخ تولد)
  • مدرکی مبنی بر حمایت مالی
  • اظهارنامه اختیاری که با ذکر دلایل خود برای مطالعه و نشان دادن آگاهی از تمام مسئولیت‌های خود می‌تواند به قبول کردن درخواست شما توسط سفارت کانادا کمک کند.

برای گرفتن اپلای از دانشگاه‌های کانادا، ما در مجموعه مهاجرتی کاناداپاس همراهتان هستیم !

  • شرایط سنی

با توجه به این واقعیت که بیشتر برنامه‌های زبان انگلیسی در کشور کانادا برای دانش‌آموزان بزرگسال برنامه‌ریزی شده است، حداقل سن بین 16 تا 19 سال معمولا توسط مدرسه یا دانشگاه تعیین می‌شود، ولی در این طرح‌ها حرفی از حداکثر سن زده نشده است.

البته بسته به اینکه کدام استان و دانشگاه را برای رشته زبان انگلیسی در کانادا انتخاب کنید، ممکن است قوانین متفاوت باشد.

به‌عنوان‌مثال، در ایالت بریتیش کلمبیا، سن اکثریت 19 سال است و دانش آموزان زیر 17 سال برای ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا باید یکی از والدینشان در کانادا باشد یا سرپرستی در کانادا داشته باشند که باید شهروند کانادایی باشد یا اقامت دائم کانادا را داشته باشند که این مورد تا حدی هم به نظر افسر سفارت بستگی دارد.

  • اثبات وجوه کافی

    همان‌طورکه پیشتر نیز اشاره کردیم، یکی از الزامات ویزا ارائه مدرکی مبنی بر وجوه کافی یا توانایی مالی است که باید تمام هزینه‌ها، مانند هزینه دوره و هزینه‌های شخصی شما را پوشش دهد.

    مقدار وجوهی که باید ثابت کنید، بستگی به این دارد که کدام موسسه را انتخاب کنید و آن موسسه در کجای کانادا قرار دارد؛ زیرا شهرهای مختلف هزینه‌های زندگی و شهریه تحصیلی متفاوتی دارند.

     این وجوه باید در حساب شخصی شما یا در صورت وجود به حساب اسپانسر شما واریز شده باشد.

  • حداقل سطح زبان انگلیسی

معمولا برای برنامه‌های زبان انگلیسی به‌عنوان رشته زبان انگلیسی در کانادا حداقل نیاز به سطح زبان انگلیسی وجود ندارد، زیرا سطوح مختلفی از تسلط به زبان انگلیسی هست و سطح فعلی شما با آزمون تعیین سطح در روز ورود شما ارزیابی می‌شود.

با این ‌حال، هنوز دوره‌هایی وجود دارند که به سطوح خاصی از مهارت زبان انگلیسی نیاز دارند و با نمره آیلتس یا تافل ثابت می‌شود که باید از قبل آن‌ها را داشته باشید؛ بنابراین میزان حداقل سطح زبان شما به‌طور مستقیم به موسسه یا دانشگاهی که برای ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا انتخاب می‌کنید، بستگی دارد و باید در سایت همان موسسه یا دانشگاه این موضوع را بررسی کنید تا احتمال اپلای شما بیشتر شود.

هزینه‌های تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا 2022 – 2023

قیمت‌ها و تاریخ دوره‌های زبان انگلیسی در کانادا بسته به موسسه‌ای که انتخاب می‌کنید، مدت‌زمان تحصیل، فشرده یا پاره‌وقت بودن و اینکه چند ساعت در هفته آموزش دارید، متفاوت است.

هنگامی‌که هزینه‌های تخمینی خود را در خارج از کشور محاسبه می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که موسسات زبان انگلیسی ممکن است موارد خاصی را به‌صورت هزینه اضافه بر آموزش در دوره نهایی لحاظ کنند.

برخی از این موارد عبارتند از:

  • اسکان
  • بیمه درمانی
  • استفاده از برخی امکانات
  • فعالیت‌ها و رویدادهای فوق‌برنامه
  • استفاده از کتابخانه
  • و …

به‌خصوص در صورت تحصیل در کانادا و در شهر ونکوور، هزینه‌های مرتبط خاصی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

به‌عنوان‌مثال، شهریه سالانه برنامه ESL تمام‌وقت می‌تواند حدود 15 هزار و 400 دلار کانادا باشد (بر اساس 44 هفته در سال، به‌طور متوسط ​​350 دلار در هفته).

بنابراین بهتر است که پیش از انتخاب هر موسسه‌ای در کانادا، هزینه ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا را در آن بررسی کنید تا دچار چالش‌های مالی در کشور کانادا نشوید.

اگر بخواهیم هزینه‌های مازاد را به‌صورت جزئی‌تر بیان کنیم، این هزینه‌ها عبارتند از:

  • بیمه سلامت

بیمه سلامت شما بستگی به ارائه‌دهنده بیمه درمانی مرتبط با موسسه آموزشی، پوشش ارائه‌شده، طول برنامه شما و استانی که برای تحصیل انتخاب می‌کنید، خواهد داشت.

برای بیمه اورژانس پزشکی نیز باید هزینه جداگانه‌ای در نظر گرفته شود، زیرا به‌ندرت در شهریه گنجانده خواهد شد.

  • کتاب‌های درسی

کتاب‌های درسی تقریبا همیشه هزینه‌های جداگانه‌ای بین 60 تا 500 دلار کانادا در هر دو ماه برای شما در طول دوران تحصیل ایجاد خواهند کرد.

  • هزینه مسکن

هزینه مسکن عمدتاً به شهر و نوع محل اقامت شما در کانادا بستگی دارد. در یک شهر بزرگ، اجاره ماهانه آپارتمان مجردی حدودا بین 800 تا 1500 دلار کانادا و مسکن مشترک از 500 تا 700 دلار کانادا متغیر است.

درحالی‌که در یک شهر کوچک یا حومه برخی از شهرهای بزرگ، اجاره ماهانه آپارتمان مجردی حدودا بین 500 تا 700 دلار کانادا و مسکن مشترک حدودا بین 400 تا 600 دلار کانادا است.

  • هزینه غذا

برخی از گزینه‌های اقامت، مانند اقامت در خوابگاه، شامل وعده‌های غذایی است، در غیر این صورت می‌توانید برنامه‌های غذایی را در اقامتگاه‌های دانشگاه خریداری کنید. به طور کلی برای بودجه غذایی ماهیانه باید حداقل 500 دلار کانادا را در نظر بگیرید.

  • هزینه ویزا برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا

همه دانشجویان بین‌المللی که دوره فشرده انگلیسی را بیش از شش ماه در یکی از موسسات یا دانشگاه‌های کانادا می‌گذرانند، باید برای مجوز دانشجویی که هزینه آن 150 دلار کانادا است، درخواست دهند.

اگر قصد دارید کمتر از شش ماه تحصیل کنید، ممکن است تنها به ویزای بازدیدکننده (100 دلار کانادا) یا eTA (7 دلار کانادا) نیاز داشته باشید.

  • هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

هزینه حمل و نقل در دوران تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا بستگی به این دارد که چقدر از موسسه آموزشی خود دور هستید.

پیشنهاد می‌کنیم که در نزدیکی موسسه مورد نظر خانه بگیرید تا بتوانید حتی پیاده به آن برسید یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

کرایه حمل و نقل عمومی (سفر یک طرفه) بین 2.50 تا 3.50 دلار کانادا هزینه دارد. در شهر بزرگی مانند تورنتو، باید حدود 123 دلار کانادا برای رفت و آمد ماهانه با وسایل حمل و نقل عمومی در نظر بگیرید.

خرید ماشین در شرایط تحصیل، اگر خودتان بودجه نداشته باشید سخت است، زیرا باید هزینه پارکینگ، بنزین، استهلاک ماشین و … را هم اضافه کنید؛ بنابراین هنگام انتخاب مسکن تنها پایین‌تر بودن هزینه اجاره را در نظر نگیرید و به این نکته توجه داشته باشید که اگر خیلی دور از موسسه باشید ممکن است نتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و هزینه تاکسی هم هزینه‌های کلی شما را افزایش خواهد داد.

  • هزینه بلیت هواپیما

هزینه بلیت شما به کشوری که در آن هستید، مقصد دقیق و تاریخ مورد نظر شما برای سفر به کانادا بستگی دارد.

گران‌ترین قیمت‌ها معمولاً قبل از کریسمس و بعد از سال نو است؛ بنابراین بهتر است تاریخ‌های دیگری را برای ورود به کانادا پیدا کنید تا هزینه بلیت شما کاهش پیدا کند.

شرایط تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا

اگر قصد دارید برای شش ماه یا کمتر برای یادگیری زبان انگلیسی به کانادا بیایید، نیازی به مجوز تحصیلی ندارید! در نتیجه می‌توانید روی زمان خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید و نیازی برای انتظار وجود ندارد؛ اما اگر بخواهید بیشتر بمانید حتما به مجوز تحصیل نیاز خواهید داشت.

حتی بدون ویزای تحصیلی، ممکن است همچنان برای تحصیل زبان انگلیسی در کانادا نیاز به ویزای بازدید کوتاه‌مدت داشته باشید، اما این موضوع مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

گرفتن هرگونه ویزا برای هر کشوری یک دردسر است (کار سختی است)، اما زمانی که به‌عنوان یک دانشجوی خارجی که مایل به گذراندن دوره کوتاه انگلیسی هستید، وارد کانادا می‌شوید دیگر نیازی به آن نخواهید داشت.

اگر شما دارای مدرک زبان انگلیسی پیشرفته هستید، ممکن است واجد شرایط شرکت در International Experience Canada باشید. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که برای “تعطیلات کاری” به کانادا بیایید تا یادگیری زبان انگلیسی خود را در حین کار بیشتر کنید.

به‌طور دقیق، این برنامه یک گزینه برای یادگیری زبان انگلیسی نیست، بلکه فرصتی برای تمرین زبان انگلیسی، سفر و زندگی در کانادا است. واجد شرایط بودن شما برای این برنامه به کشور و سن شما بستگی دارد.

چگونه می‌توان تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا را شروع کرد؟

برنامه‌ریزی سفر به کانادا برای مطالعه زبان انگلیسی ساده است و در سه مرحله آسان انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  1. مرحله شماره یک

محل تحصیل در کانادا را انتخاب کنید. این مرحله بسیار مهم است و باید تمام موارد، بخصوص هزینه زندگی در استان مورد علاقه خود را در نظر بگیرید!

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است. از آنجایی‌که بسیار وسیع است، مناطق مختلف آن طیف مختلفی از مردم را در خود جای داده است. این به شما آزادی زیادی می‌دهد تا سفر یادگیری زبان انگلیسی خود را مطابق با ترجیحات و خواسته‌های خود طراحی کنید.

  • مرحله دوم

در کانادا برنامه‌های مختلفی برای زبان انگلیسی ارائه می‌شود که در ادامه مقاله آن‌ها را خواهیم گفت. شما باید حتماً نوع برنامه تحصیلی را که می‌خواهید در آن شرکت کنید را از قبل انتخاب نمایید.

  • مرحله سوم

تمام مدارک خود را برای تحصیل قانونی در کانادا جمع‌آوری کنید. همان‌طورکه در بالا ذکر شد، اگر می‌خواهید بیش از شش ماه تحصیل کنید، ممکن است به ویزای تحصیلی یا ویزای بازدید کننده نیاز داشته باشید؛ بنابراین باید مدارک مورد نیاز برای ورود به کانادا و شرکت در برنامه مورد نظر را تکمیل نمایید.

این مرحله نیز بسیار مهم است و باید برای جلوگیری از هدر رفتن هزینه و وقت، به‌طور کاملاً دقیق انجام شود. پیشنهاد می‌شود برای انجام درست این مرحله حتماً از یک وکیل مهاجرتی کانادا کمک بگیرید تا تمام کارها دقیق و درست انجام شوند.

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا با مجموعه مهاجرتی کاناداپاس !

کافیست فرم زیر را پر کنید.

چه کسانی در کانادا در رشته زبان انگلیسی در کانادا تحصیل می‌کنند؟

تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا محدودیت خاصی ندارد و بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان برای یادگیری زبان انگلیسی به کانادا می‌آیند.

دانشجویان بین‌المللی به دلیل کیفیت و انعطاف‌پذیری سیستم آموزشی، به‌عنوان جامعه‌ای که به‌خوبی با مهاجران مدارا می‌کند و بدون تبعیض است و شهرتش به‌عنوان یک کشور امن، کانادا را به‌عنوان مقصدی برای تحصیل رشته زبان انگلیسی در کانادا انتخاب می‌کنند.

دلایل شخصی شامل تقویت مهارت‌های زبانی در یک کشور انگلیسی زبان به‌علاوه شناخت و درک فرهنگ آن و گسترش چشم‌انداز شغلی نیز می‌تواند بسیاری از افراد را برای ادامه تحصیل در این رشته در کشور کانادا تشویق کند.

جمعیت دانشجویان بین‌المللی کانادا بسیار متنوع است که شامل 186 کشور می‌شود و عمدتا از چین، هند، کره جنوبی، فرانسه و ویتنام هستند.

اکثر دانشجویان بین‌المللی در انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، آلبرتا و مانیتوبا ثبت‌نام می‌کنند، جایی که در آن زبان انگلیسی را بسیار سریع‌تر از کشورهای خود یاد می‌گیرند.

به طور کلی، گروه‌های مختلف علاقه‌مند به تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • دانشجویان جوان

دانشجویان جوان تمایل دارند در طول تعطیلات تابستانی یا زمستانی در موسسات و دانشگاه‌های کانادا در برنامه‌های آموزش انگلیسی شرکت کنند که در کانادا سن قابل‌قبول برای شرکت در این دوره‌ها برای هر استان یا منطقه متفاوت است.

  • حرفه‌ای‌های جوان

این نوع از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان اخیر از دانشگاه‌ها و متخصصانی هستند که چند سال کار کرده‌اند و می‌خواهند تحصیلات تکمیلی را در داخل یا خارج از کانادا ادامه دهند یا به دلایل حرفه‌ای دیگر می‌خواهند تجربه کاری یا عملی بیشتری کسب کنند و به دلایل علمی به آموزش بیشتر در زمینه زبان انگلیسی نیاز دارند.

  • دانشجویان حرفه‌ای ارشد

این گروه توسط افراد حرفه‌ای تشکیل شده است که انتظار دارند مهارت‌های انگلیسی خود را برای به دست آوردن ترفیع یا فرصت‌های شغلی بهتر بهبود بخشند.

آن‌ها ممکن است درخواست مرخصی دهند یا حتی شغل خود را ترک کنند تا بتوانند در یک برنامه زبان انگلیسی خاص در کانادا شرکت کرده و از این زمان برای ارتقای رزومه خود استفاده کنند.

  • ساکنان عادی کانادا

این گروه متشکل از ساکنان دائم کانادا یا همراهان افرادی است که به کانادا نقل مکان کرده‌اند. آن‌ها به زبان انگلیسی نیاز دارند تا بتوانند ارتباط بهتری با کانادایی‌ها و سایر مهاجران برقرار کنند، شغل بهتری پیدا کنند، برنامه‌های تلویزیونی را درک کنند و روزمره بهتری داشته باشند.

زیرا زبان رسمی در کانادا در بیشتر استان‌های آن انگلیسی است و اگر شما به این زبان مسلط نباشید دچار چالش‌های بسیاری برای ادامه زندگی در این کشور خواهید شد. برای این افراد دوره‌های زبان انگلیسی بیشتر با هدف تمرین و بالا رفتن مهارت‌های زبان برگزار می‌شود.

اگر قصد دارید با ویزای سرمایه گذاری کانادا وارد خاک این کشور شوید، راه اندازی استارتاپ کانادا، ثبت شرکت در کانادا ، سرمایه گذاری کبک و ویزای کارآفرینی کانادا از گزینه های پرطرفدار پیش روی شماست.

مهمترین دوره‌های آموزشی برای رشته زبان انگلیسی در کانادا

همان‌طورکه قبلاً نیز به آن اشاره کردیم، دوره‌های مختلفی در کانادا برای آموزش زبان برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • دوره‌های پیش از ورود به دانشگاه‌ها یا کالج‌های زبان
  • دوره‌های آموزشی تخصصی کادر بهداشت و درمان
  • دوره‌های Intensive زبان انگلیسی
  • دوره General زبان انگلیسی در کانادا
  • دوره‌های مخصوص برای آزمون کمبریج
  • دوره‌های آموزشی Business

کد شغلی مربوط به رشته زبان انگلیسی در کانادا

در کانادا برای هر رشته‌ای کدی در نظر گرفته می‌شود تا فارغ‌التحصیلان آن بتوانند راحت‌تر شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

کد شغلی مترجمان در کانادا نیز 5125 است. اگر شما در ایران در رشته زبان تحصیل کرده‌اید و می‌خواهید برای کار در این زمینه وارد کانادا شوید می‌توانید با استفاده از این کد از طریق سیستم اکسپرس انتری کانادا وارد این کشور شوید.

مترجمان در کانادا وظیفه دارند مطالب کتبی مانند انواع کتاب‌ها و مقالات را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کنند و یا اینکه در طول سخنرانی‌های مختلف، جلسات، کنفرانس‌های علمی یا کاری، مناظرات و گفتگوها حتی در دادگاه‌ها، مطالب شفاهی را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه نمایند.

مشاغلی که فارغ‌التحصیلان رشته زبان انگلیسی در کانادا می‌توانند در آن مشغول به کار شوند!

بهترین شغل‌هایی که فارغ‌التحصیلان در رشته زبان انگلیسی در کانادا می‌توانند در آن مشغول به کار شوند، عبارت‌اند از:

  • مترجم زبان اشاره
  • مترجم همراه
  • مترجم زبان اشاره کبک
  • مترجم کنفرانس
  • مترجم حقوقی
  • مترجم شفاهی
  • مترجم فرهنگی
  • مترجم آموزشی
  • مترجم اخبار سیاسی
  • مترجم پزشکی
  • مترجم دادگاه
  • مترجم ناشنوایان
  • مترجم ادبی
  • مترجم فنی
  • مترجم بین‌المللی
  • مترجم ترجمه هم‌زمان

بورسیه‌های تحصیلی در رشته زبان انگلیسی در کانادا

اگر فکر می‌کنید بودجه کافی برای ادامه تحصیل و زندگی در کانادا را ندارید ولی واقعاً دلتان می‌خواهد در رشته زبان انگلیسی در کانادا به تحصیل بپردازید و رزومه تحصیلی خوبی دارید، می‌توانید برای گرفتن بورسیه اقدام کنید.

برخی از این بورسیه‌ها تمام هزینه تحصیل و برخی دیگر بخشی از آن را تقبل خواهند کرد. مهم‌ترین این بورسیه‌ها عبارت‌اند از:

  • بورسیه‌های تشویقی
  • بورسیه‌های ورودی
  • بورسیه‌های تحقیقاتی یا RA
  • بورسیه‌های دستیار مدرس یا TA
  • بورسیه‌های کارآموزی

برای تأمین بودجه خود در رشته زبان انگلیسی در کانادا علاوه بر بورسیه می‌توانید از وام‌های دانشجویی هر دانشگاه نیز استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز برای اپلای در رشته زبان انگلیسی در کانادا

مهم‌ترین مدارکی که باید جهت اپلای در رشته زبان انگلیسی در کانادا ارائه دهید، عبارت‌اند از:

  • ویزای تحصیلی کانادا
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه‌نامه تحصیلی
  • مدرک تحصیلی قبلی
  • ریزنمرات دیپلم دبیرستان
  • گواهی سلامت پزشکی
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی
  • گواهی عدم سوءپیشینه برای کانادا
  • تمکن مالی ویزای کانادا

تحصیل در مقاطع مختلف رشته زبان انگلیسی در کانادا

شما می‌توانید در مقاطع مختلف در رشته زبان انگلیسی در کانادا به تحصیل بپردازید که شامل موارد زیر هستند:

  • مقطع کارشناسی

افراد فارغ‌التحصیل از این مقطع در کانادا می‌توانند به تدریس زبان انگلیسی بپردازند و در صورت علاقه وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند.

  • مقطع کارشناسی ارشد

دوره‌های آموزشی رشته زبان انگلیسی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد معمولاً ۱ تا ۲ سال زمان می‌برد و افراد با توجه به علائق و مهارت‌های خود می‌توانند یکی از گرایش‌های زبان انگلیسی را در این مقطع انتخاب کنند. برای این مقطع مانند دانشگاه‌های داخلی باید پایان‌نامه ارائه دهید.

  • مقطع دکتری

این مقطع بیشتر پژوهش محور است و به‌صورت تخصصی باید بر روی یک موضوع در گرایش خود کار کنید. بیشتر دانشجویان مقطع دکتری در رشته زبان انگلیسی در کانادا در طول تحصیل خود بر روی نوشتن مقالات بین‌المللی در زمینه گرایش خود تمرکز دارند.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته زبان انگلیسی در کانادا

شما می‌توانید موسسات و دانشگاه‌های بسیار زیادی را برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا انتخاب کنید ولی بهترین آن‌ها عبارت‌اند از:

درآمد معلم‌های رشته زبان انگلیسی در کانادا

میانگین درآمد معلمان زبان در کانادا به تجربه و سابقه کاری آن‌ها بستگی دارد که طبق جدول زیر است:

میانگین درآمد برحسب دلار کانادا در طول یک سال

میزان سابقه کاری

55300 کمتر از 2 سال
74300 بین 2 تا 5 سال
96500 بین 5 تا 10 سال
117000 بین 10 تا 15 سال
128000 بین 15 تا 20 سال
134000 بیش از 20 سال

با ویزای توریستی کانادا می‌توان وارد خاک کانادا شد و با توجه به نوع ویزای توریستی خود(سینگل، مولتی، سوپر ویزا) تا زمان مشخصی در کانادا ماند.

مزایای تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا

شاید اولین سوالی که در مورد انتخاب رشته زبان انگلیسی در کانادا در ذهنتان ایجاد شود این باشد که اصلاً چه اهمیتی دارد که تحصیل در این رشته را در کانادا بگذرانید و خواندن رشته زبان انگلیسی در کانادا چه فایده‌ای دارد؟

بر همیت اساس، در ادامه به برخی از مهمترین دلایل مناسب بودن این رشته برای ادامه تحصیل در کانادا، پرداخته شده است:

  • کیفیت برنامه‌های تحصیلی انگلیسی کانادا تضمین شده است

کانادا از کشورهایی است که در آموزش زبان با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کرده  و دولت کانادا با دولت‌های استانی و منطقه‌ای برای ایجاد سیاست‌هایی جهت کنترل کیفیت برنامه‌های ESL یعنی آموزش زبان انگلیسی همکاری کرده است.

به‌ عنوان ‌مثال، Languages ​​Canada انجمنی است که برنامه‌های زبان انگلیسی را با هدف محافظت از منافع دانشجویان بین‌المللی گروه‌بندی می‌کند.

  • کانادا از دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کند

در سال 2014، دولت کانادا یک استراتژی آموزشی راه‌اندازی کرد که هدف آن دو برابر کردن تعداد دانشجویان و محققین بین‌المللی در کانادا بود تا نیروی کار خود را گسترش دهد و در اقتصاد جهان تا سال 2022 موفق شود.

این هدف در سال 2017 به گونه‌ای پیش رفت که دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا از این حد مورد نظر نیز فراتر رفتند.

در حال حاضر بسیاری از موسسات آموزشی در کانادا، دانشجویان بین‌المللی را برای رشته زبان انگلیسی در کانادا جذب می‌کنند و برنامه‌های انگلیسی با کیفیت بالا، جهت‌گیری و مشاوره برای سازگاری آسان‌تر با زندگی در کانادا را به آن‌ها ارائه می‌دهند.

  • کانادا یک مکان عالی برای زندگی و تحصیل است

فارغ از اینکه انتخاب رشته شما برای ادامه تحصیل در کانادا چه باشد، این کشور از هر نظر مکانی فوق‌العاده برای تحصیل و زندگی است و در بین 10 کشور برتر جهان از نظر شاخص کیفیت زندگی قرار دارد.

شهر کلگری، ونکوور و تورنتو همیشه در رتبه‌بندی بهترین شهرهای جهان برای زندگی هستند. علاوه بر این، کیفیت آموزش کانادایی در سطوح بسیار بالایی نسبت به کشورهای دیگر قرار دارد.

  • کانادا چند فرهنگی است و برای همه افراد مناسب است

کانادا رسما یک کشور دو زبانه (انگلیسی و فرانسوی) است، اما به 200 زبان در آن صحبت می‌شود و بزرگ‌ترین شهرها محل زندگی بسیاری از جوامع مهاجر هستند.

به همین دلیل کانادایی‌ها تمایل به استقبال از مهاجران با زبان‌های مختلف را دارند. در واقع می‌توان گفت دانشجویان بین‌المللی در این کشور در مقایسه با سایر کشورها در محیط غیررسمی دانشگاهی آن، احساس راحتی می‌کنند و با شرایط بهتری دوران تحصیلی خود را به پایان می‌رسانند.

  • کانادا از کشورهای بسیار زیباست

زیبایی طبیعی بی‌نظیر کانادا که کاملا با شهرهای مدرن و تمیز ترکیب شده است، فضایی بی‌نظیر را تشکیل می‌دهد تا از تجربه تحصیل در خارج از کشور با بسیاری از فعالیت‌های ورزشی، رویدادهای فرهنگی، مکان‌های غذاخوری، پارک‌های استانی، مسیرهای پیاده‌روی، استراحتگاه‌های اسکی و بسیاری مکان‌های دیگر، بهترین استفاده را ببرید.

  • تنوع گسترده برنامه‌های تحصیلی در کانادا

یکی از مهم‌ترین علت‌های مناسب بودن انتخاب رشته زبان انگلیسی در کانادا تنوع برنامه‌هایی است که برای این رشته ارائه می‌دهد.

در حال حاضر بیش از 210 برنامه زبان معتبر از مهارت عمومی انگلیسی گرفته تا آموزش‌های تخصصی برای رشته‌های خاص تحصیلی و کارآموزی یا برنامه‌های همکاری در این کشور ارائه می‌شود که به دانش آموزان کمک می‌کند تا تجربیات عملی ارزشمندی در زمینه‌های مورد علاقه خود کسب کنند.

علاوه بر این، دانش‌آموزان می‌توانند از میان مجموعه وسیعی از مدارس زبان، کالج‌ها و دانشگاه‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

  • کانادا دارای یک اقتصاد بسیار رقابتی است

کانادا کشوری است که به سرعت در حال رشد است و یکی از باثبات‌ترین اقتصادهای جهان با یکی از بالاترین سرمایه‌گذاری‌ها در سرانه آموزش در کشورهای G8 است.

در واقع، بر اساس OECD، کانادا در 50 سال آینده رهبری کشورهای G7 را بر عهده خواهد داشت.

در نتیجه با اطمینان از اینکه می‌توانید بعد از تحصیل نیز در این کشور بمانید و شغل مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خود را در آن پیدا کنید، رشته زبان انگلیسی در کانادا را انتخاب نمایید.

سخن آخر

رشته زبان انگلیسی در کانادا یکی از رشته‌های بسیار پرطرفدار در این کشور است و فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی برای آن وجود دارد. شما نیز اگر به زبان انگلیسی علاقه دارید، می‌توانید به‌صورت تخصصی در این رشته در کانادا به تحصیل ادامه داده و از زندگی باکیفیتی بعدازآن برخوردار باشید.

اگر دوست دارید در این رشته به ادامه تحصیل در کانادا بپردازید، می‌توانید برای انجام دقیق تمامی مراحل مورد نیاز جهت اپلای در این رشته در یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا از تجربه کارشناسان موسسه مهاجرتی کاناداپاس نیز بهره‌مند شوید.