ونکوور بعد از تورنتو گران ترین شهر کانادا برای زندگی محسوب می شود و رتبه 108 را از 227 شهر موجود در ارزیابی انجام شده توسط سایت Mercer در تحقیق گران ترین شهرها برای زندگی بدست آورده است. تورنتو نیز در این لیست رنک 89 را دارد.

بطور کلی در سه شهر ونکوور، تورنتو و اُتاوا ایرانیان زیادی سکونت دارند و عموماً  در هر محله آن ها ایرانیان یافت می شوند. در شهر ونکوور نیز بخش های نُرث ونکوور(North Vancouver)، وست ونکوور (West Vancouver) و یا شهرهای سه گانه (Tri-Cities) یعنی کوکوتلام (Coquitlam)، پورت کوکوتلام (Port Coquitlam)  و پورت مودی (Port Moody) مناطق ایرانی نشین هستند. از جمله محله های ایرانی نشین می توان به لانزدیل (Lonsdale)، نورگیت (Norgate)، امبل ساید (Ambleside) و همیلتون (Hamilton) اشاره کرد.

پاسخ این سوال بسته به سبک زندگی و سلایق شخصی شما می تواند متفاوت باشد اما بطور کلی شهر ونکوور دارای آب و هوای متعادل تر (تقریباً 4 فصل)، فضاهای سبز و چشم اندازهای بی نظیر و هوای پاکیزه می باشد اما هزینه زندگی در آن بالا تر است. شهر اُتاوا نیز پایتخت کشور کاناداست و تمرکز ساختمان های اداری و دولتی در آن است و همچنین دارای جاذبه های گردشگری متعدد و کیفیت زندگی بالا اما رتبه پایین تری نسبت به ونکوور می باشد.

بله؛ به دلایلی مثل مرکز فناوری و نوآوری بودن آن، فرصت های تحصیلی فراوان و اساتید متخصص وبا تجربه، ونکوور را به شهر مناسبی برای دانشجویان تبدیل کرده است. از دانشگاه های معروف شهر ونکوور می توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا، سایمون فریزر و کاپیلانو اشاره کرد.

  • نام شهر: ونکوور Vancouver
  • استان: بریتیش کلمبیا
  • کشور: کانادا
  • پرچم:
  • زبان: انگلیسی
  • جمعیت: ۲٬۴۷۶٬۱۴۵
  • مساحت: ۲٬۸۷۷٫۳۶
  • تراکم جمعیت: ۸۵۶/۲ در کیلومتر مربع
  • سال تاسیس: ششم آپریل ۱۸۸۶
  • وجه تسمیه: نام جورج ونکوور
  • ارتفاع از سطح آب های آزاد: صفر تا صدوپنجاه متر
  • فاصله زمانی: 8:00-UTC

یکی از مهم‌ترین حقایقی که باید در مورد شهر ونکوور بدانید، این است که حدود ۲۵ درصد از جمعیت ساکن در آن چینی است. به همین دلیل محله چینی‌ها در این شهر یکی از بزرگ‌ترین محله‌های کانادا را تشکیل می‌دهد.

نکته دیگر در مورد زندگی در این شهر، زیبایی و سرسبزی فوق‌العاده آن است که زندگی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. از طرفی بندر ونکوور یکی از بزرگ‌ترین بنادر تجاری کانادا محسوب می‌شود.

به همین دلیل فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در این شهر ایجاد شده است و هرساله تقاضا برای نیروهای متخصص مختلف بخصوص در زمینه فناوری و حمل‌ونقل وجود دارد.

شهر ونکوور کجاست؟

ونکوور یکی از اصلی‌ترین شهرهای غربی کاناداست که در استان بریتیش کلمبیا  و بین کوهستان‌های راکی و اقیانوس آرام قرار گرفته است.

شهر سرسبز و توریستی ونکوور، یکی از مهمترین شهرهای کانادا برای سرمایه‌گذاری ملک محسوب می‌شود. ونکوور به زندگی‌های آرام و لوکس شهروندان آن شهرت دارد؛ ساکنانی که مرفه‌ترین‌هایشان در محله‌های وست ونکوور اقامت دارند.

شهر ونکوور کجاست؟

دفترچه راهنمای معرفی شهر ونکوور کانادا

دانلود رایگان

نقشه ونکوور

در مقاله بهترین شهر کانادا برای ایرانیان، با بهترین شهرهای کانادا برای کار، زندگی و تحصیل آشنا می شوید.

زندگی در ونکوور

زندگی در ونکوور بسیار جذاب است چراکه این شهر یکی از شهرهای مهم در فلسفه شهرسازی است.

بومیان ونکوور بیش از 10000 سال قبل در این شهر زندگی می کردند و به همین دلیل است که ونکوور یکی از زیست گاه های قدیمی بشر به حساب می آید اما رسمیت آن به قرن 19 میلادی باز می گردد.

به دلیل رونق کسب‌وکارهای بسیار متعدد در این شهر، ونکوور یکی از بهترین شهرهای کانادا جهت سرمایه‌گذاری در زمینه ملک محسوب می‌شود و می‌توانید یک زندگی مرفه با امکانات فوق‌العاده را در این شهر داشته باشید.

حتی یکی از ثروتمندترین محله‌های کانادا به نام وست ونکوور در این شهر است که نشان از رفاه و امکانات فوق‌العاده این شهر می‌باشد.

متوسط درآمد سالانه بیشتر خانواده‌ها در ونکوور 120 هزار دلار کانادا است که نسبت به بسیاری از شهرهای کانادا بسیار بالاتر است. همچنین بسیاری از افراد مشهور و مدیران شرکت‌های موفق، این شهر را برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند؛ زیرا از هر نظر مانند کسب‌وکار، کیفیت زندگی، آب‌وهوا، امکانات تحصیلی برای خودشان و فرزندانشان و … در سطح بالایی قرار دارد.

40 درصد از جمعیت ونکوور را مهاجران تشکیل می‌دهند و جمعیت زیادی از آن از کشورهای آسیایی هستند؛ بنابراین می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی برای مهاجرت ایرانیان نیز باشد. در این زمینه می‌توانید با گرفتن مشاوره تخصصی از جناب مهیار حلاج پور، عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا، با توجه به شرایط خودتان و معیارهایی که برایتان مهم‌تر است، انتخابی مناسب و آگاهانه داشته باشید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

محله‌های ونکوور

بهترین محله‌های زندگی در شهر ونکوور از مرکز شهر تا غرب و شمال آن احداث شده‌اند و مشخص است که اجاره‌ مسکن در این مناطق نسبت به سایر قسمت‌ها بیشتر خواهد بود.

به همین دلیل بیشتر مهاجرین در ابتدای مهاجرت خود در قسمت‌های ارزان‌تر این شهر سکونت می‌کنند تا بعد بتوانند با سازگاری بیشتر با این شهر و افزایش درآمد خود به قسمت‌های بالاتر نقل مکان نمایند. بخش حومه ونکوور نیز از نظر قیمت اجاره مسکن بسیار مناسب‌تر از داخل شهر است.

این قسمت‌ها بخصوص برای دانشجویانی که از مزایای خوابگاه‌های دانشجویی برخوردار نیستند، مناسب است و هزینه‌های زندگی و تحصیل را کاهش می‌دهد.

از بهترین محله‌های اطراف شهر ونکوور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        متروتان

متروتان یکی از مناطق مناسب در اطراف ونکوور است که فاصله آن تا خود ونکوور با اتومبیل شخصی حدود 15 دقیقه است.

·        ککوییت لام

این منطقه بسیار سرسبز و خوش آب‌وهواست و پارک‌های متعددی دارد. به همین دلیل یکی از انتخاب‌های بسیار مناسب برای افرادی است که می‌خواهند هزینه اجاره کمتری پرداخت کنند ولی در شهر ونکوور زندگی نمایند.

بسیاری از خانه‌های این منطقه ویلایی هستند و حیاط دارند. همچنین به‌صورت مبله به اجاره داده می‌شوند؛ بنابراین از هر لحاظ می‌تواند برای مهاجرین در بدو ورود به کانادا مناسب باشد.

·        پرت مودی

از دیگر مناطق ارزان در اطراف ونکوور می‌توان به پرت مودی اشاره کرد که دارای فضای زیبا و ساحلی است و ساکنین زیادی را به خود جذب نموده است.

·        نیووست

نیووست هم یکی از مناطق حاشیه‌ای در شهر ونکوور است که بخصوص برای جوانان و دانشجویان عالی است؛ زیرا کنسرت‌های زیادی در آن برگزار می‌شود و دارای گالری‌های هنری مختلفی است. به همین دلیل یک منطقه ایده‌ال برای هنرمندان محسوب می‌شود، البته هزینه اجاره مسکن نیز در آن بسیار مناسب است.

از جمله مناطق حاشیه‌ای دیگر در ونکوور که قیمت اجاره‌بها مناسب‌تر است می‌توان به ککویتلام، مودی، دلتا و ساری اشاره کرد.

بهترین اماکن گردشگری در ونکوور

محله های ایرانی‌نشین در ونکوور

ایرانیان بیشتر در شمال و غرب ونکوور سکونت دارند. همچنین تعداد ایرانیان در محله‌های برنابی و ککوییتلام نیز زیاد است.

شرایط ایرانی‌ها در شهر ونکوور

ونکوور برای ایرانی ها نیز مقصدی جذاب و البته دلپذیر است و جمعیت ایرانی هایی که در این شهر زندگی می کنند نیز به خوبی این مسئله را نشان می دهد.

بیشتر ایرانیانی که شهر ونکوور را برای مهاجرت خود انتخاب کرده‌اند، دارای مدارک تحصیلی و تخصص علمی بالایی هستند. به همین دلیل خیلی زود فرصت‌های شغلی مناسب خود را پیدا می‌کنند و از رفاه اجتماعی نسبتاً بالایی برخوردار خواهند بود.

در سرشماری انجام شده در سال ۲۰۱۶، جمعیت ایرانی های شهر ونکوور ۹۳۸۵ نفر بوده و در مادر شهر ونکوور نیز ۴۴۳۵۵ ایرانی زندگی می کردند. نمودار زیر به تفکیک این مسئله را نشان می دهد. طبق اطلاعات اخیر نیز تقریبا ۴۶ هزار ایرانی در ونکوور سکونت دارند که رقم قابل‌توجهی است و نشان از مناسب بودن شرایط زندگی در این شهر برای ایرانیان است.

ایرانی ها در ونکوور از طریق شبکه‌های اجتماعی یک‌دیگر را پیدا کرده و ضمن برقراری ارتباط دوستانه، تجربیات خود در طول زندگی در ونکوور را در اختیار هم قرار می‌دهند. جالب است بدانید که برخی از ارتباطات ایرانیان در مغازه‌هایی مانند نانوایی شکل می‌گیرد.

نحوه رفتار مردم شهر ونکوور با مهاجرین

همان‌طور که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم، 40 درصد از مردم ونکوور را مهاجرین تشکیل می‌دهند؛ بنابراین خواه یا ‌ناخواه، شهروندان ونکوور باید رفتار خوبی با مهاجرین داشته باشند؛ زیرا در بسیاری از مراودات نیاز است که این دو قشر با هم در ارتباط قرار بگیرند.

از طرفی سیاست شهر ونکوور نیز جذب مهاجرین متخصص و نخبه از سرتاسر دنیا است. در نتیجه در کل، رفتار مردم ونکوور با مهاجرین کاملاً محترمانه و بدون ایجاد تبعیض است.

برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی که اولویت واگذاری مشاغل را به شهروندان خود می‌دهند، شانس شما برای گرفتن یک شغل در ونکوور با شهروندان خود این شهر دقیقاً یکسان است.

درواقع آنچه برای کارفرما در این شهر مهم است تجربه، مهارت و تخصص شماست و برای او مهم نیست شما از کدام کشور هستید. همین سیاست باعث شده است مهاجرین در این شهر از امکانات رفاهی و خدمات درمانی بسیار خوبی برخوردار باشند. بااین‌حال، هنوز هم برخی از افراد تازه‌وارد بر این اعتقاد هستند که ارتباط برقرار کردن با مردم ونکوور در بدو ورود سخت است.

مزایای زندگی در ونکوور

اگر شهر ونکوور را از نزدیک دیده باشید یا به‌خوبی آن را بشناسید، دیگر نیازی به بیان مزایای فوق‌العاده زندگی در این شهر نیست و خود این شهر می‌تواند گویای همه محاسن خود باشد.

یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در این شهر تمیز بودن آن است که به خصوص برای ایرانی‌ها بسیار مهم است. از طرفی به دلیل نزدیک بودن به آمریکا برای افرادی که نیاز دارند دائماً در رفت و آمد به آمریکا باشند، بسیار مناسب است؛ زیرا تنها با 45 دقیقه رانندگی با ماشین شخصی می‌توانید مسیر بین ونکوور و آامریکا را طی کنید.

مزیت دیگر این شهر این است که زبان انگلیسی، زبان رسمی آن است و مانند مهاجرانی که قصد سفر به ایالت کبک را دارند نیاز به مسلط بودن به زبان فرانسه یا مدرک زبان فرانسه ندارید. از طرفی در اکثر رتبه‌بندی‌های جهانی، این شهر به‌عنوان یکی از برترین شهرهای دنیا از نظر استانداردهای زندگی انتخاب شده است.

با این همه امکانات، ونکوور مانند تورنتو یک شهر شلوغ نیست و می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که ضمن علاقه به زندگی در یک شهر عالی از نظر سطح کیفی زندگی دوست ندارند در محیطی پرهیاهو باشند.

معایب زندگی در ونکوور

با توجه به شرایط بسیار خوبی که در ونکوور برای زندگی، کار و تحصیل وجود دارد و امکانات رفاهی عالی که برای شهروندان خود در نظر گرفته است، نمی‌توان عیب خاصی برای آن در نظر گرفت.

شاید تنها عیبش این باشد که تا حدودی هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به شهرهای دیگر کانادا مانند کبک یا هلیفکس بیشتر است.

بخش زیادی از این هزینه نیز شامل اجاره مسکن می‌شود. البته در خود ونکوور نیز بسته به جایی که برای زندگی انتخاب می‌کنید، هزینه‌های اجاره ممکن است بیشتر یا کمتر شود.

جمعیت ونکوور

سرشماری‌های آماری در سال 2022 نشان می‌دهد که جمعیت فعلی ونکوور، 2 میلیون و 476 هزار نفر است که نسبت به سال 2021 با یک درصد افزایش همراه بوده است. به طور کلی جمعیت ونکوور سالانه با افزایش نسبی همراه است. به عنوان مثال جمعیت این شهر در سال 2019، 2 میلیون و 556 هزار نفر برآورد شده بود.

اما جالب است بدانید که در مجموع ۴۰ درصد از کل جمعیت ونکوور را مهاجران تشکیل می‌دهد. همچنین 25 درصد از جمعیت این شهر که دارای بالاترین نسبت مهاجران آسیایی در بین شهرهای آمریکای شمالی است را چینی‌ها تشکیل می‌دهند؛ شاید به همین خاطر است که محله چینی‌های ونکوور یکی از بزرگترین محله‌های آمریکای شمالی است.

جمعیت ونکوور

شناخت بیشتر مردم ونکوور

مردم ونکوور اگرچه در ظاهر طبیعتی سرد دارند، ولی نسبت به مهاجرین رفتار محترمانه‌ای را از خود نشان می‌دهند.

در یک نگاه کلی نیز مردم این شهر دارای طبع شاعرانه و حساسی هستند و در بسیاری از مسائل نیز کاملاً احساسی برخورد می‌کنند. همچنین روابط اجتماعی در مناطق روستایی و حاشیه شهر بالاتر و صمیمانه‌تر است.

آب و هوای ونکوور کانادا

آب و هوای ونکوور کانادا

به طور کلی، بریتیش کلمبیا یکی از بهترین استان‌های کانادا از نظر آب و هوایی است و شهروندان این شهر به خوبی می‌توانند زندگی در شرایط استاندارد آن را تجربه کنند.

در ونکوور تابستان‌ها کوتاه، اما راحت است و وجود ابر در آسمان این شهر نیز امری رایج است. در زمستان نیز هوا معمولا ابری است، ولی با این تفاوت که رطوبت بالاتر است و هوا سرد می‌شود و طول دوره زمستان نیز بلندتر است.

متوسط دمای هوا در این شهر بین 2 تا 23 درجه سانتی گراد در حال تغییر است و به ندرت به کمتر از 4- یا بالاتر از 26 درجه سانتی گراد می‌رسد. آنچه داده‌های آماری نشان می‌دهد، بهترین زمان برای سفر به ونکوور کانادا، از میانه ماه جولای تا اواخر ماه آگوست است.

همانطور که گفته شد، تابستان ها در ونکوور در حدود 3 ماه به طول می‌انجامد و 15 جون تا 11 سپتامبر را می‌توان به عنوان فصل گرم در این شهر معرفی کرد که میانگین دما در آن معمولا بیش از 19 درجه سانتی گراد است.

جولای به عنوان گرم‌ترین ماه سال در این شهر شناخته می‌شود که دمای هوا در گرم‌ترین حالت به طور متوسط به 22 و در سردترین زمان به 14 درجه سانتی گراد، می‌رسد.

فصل سرد در این شهر نیز به طور متوسط 3 ماه به طول می‌انجامد و از 13 نوامبر تا 5 مارچ نیز هوای زمستانی در این شهر حکمفرما است. دمای هوا در این بازه زمانی معمولا کمتر از 9 درجه سانتی گراد است.

به طور معمول دسامبر سردترین ماه سال در این شهر است و دمای هوا در این ماه بین 2 تا 6 درجه سانتی گراد بالای صفر در حال تغییر است.

تعداد روزهایی که دمای هوا در ونکوور به کمتر از صفر درجه سانتی گراد می‌رسد، بسیار محدود است و این امتیازی است که کمتر شهری در این کشور از آن بهره‌مند است.

فصل سرد در این شهر نیز به طور متوسط 3 ماه به طول می انجامد و از 13 نوامبر تا 5 مارچ نیز هوای زمستانی در این شهر حکمفرما است.

دمای هوا در این بازه زمانی معمولا کمتر از 9 درجه سانتی گراد است. به طور معمول دسامبر سردترین ماه سال در این شهر است و دمای هوا در ان بین 2 تا 6 درجه سانتی گراد بالای صفر در حال تغییر است. بررسی نمودار زیر، آگاهی روشن تری از شرایط جوی در این شهر در اختیار شما قرار خواهد داد.

تعداد روزهایی که دمای هوا در ونکوور به کمتر از 0 درجه سانتی گراد می رسد بسیار محدود است و این امتیازی است که کمتر شهری در این کشور از آن بهره مند می شود.

شرایط کار در ونکوور کانادا

شرایط کار در ونکوور کانادا

کار در کانادا یکی از روش های مهاجرت به این کشور توسط افرادی است که دارای تخصصی خاص هستند. متوسط درآمد بالا در ونکوور، بسیاری را به خود جلب می کند تا بتوانند از طرق مختلف خود را به این شهر برسانند. بر اساس داده های به دست آمده، متوسط درآمد در ونکوور معادل 10700$ دلار کانادا در ماه است و هر فرد بسته به توانمندی هایی خود می تواند در این کشور به کار مشغول شود. برخی از مهم ترین مشاغل مورد نیاز کانادا که در شهر ونکوور به آن ها احتیاج خواهد بود عبارتند از:

  • پرستاران با NOC 3012 و 3900 فرصت شغلی
  • معلمان دبستان با NOC 4032 و 2230 فرصت شغلی
  • مشاورین و آنالیزورهای سیستم های اطلاعاتی با NOC 2171 و 1650 فرصت شغلی
  • معلمان دبیرستان با NOC 4031 و 1400 فرصت شغلی
  • حسابداران و نیروی کار امور مالی با NOC 2174 و 1180 فرصت شغلی
  • اساتید دانشگاه با NOC 4011 و 920 فرصت شغلی

برخی از فرصت های شغلی مورد نیاز در ونکوور که نیازی به مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارند نیز عبارتند از:

  • مدیران خرده و عمده فروشی با NOC 3413 و 3540 فرصت شغلی
  • مدیران دفتر با NOC 1221 و 3080 فرصت شغلی
  • کارگران حوزه های خدماتی با NOC 4212 و 2440 فرصت شغلی
  • تکنسین های حسابداری با NOC 1311 و 1720 فرصت شغلی
  • مکانیک های خودروها با NOC 7321 و 1200 فرصت شغلی
  • آرایشگران مو با NOC 6341 و 1140 فرصت شغلی

فرصت های شغلی در ونکوور به همین موارد ختم نمی شود و افراد می توانند با جستجو در این رابطه دریابند که آیا حرفه آن ها نیز در دسته حرفه های مورد نیاز در کانادا قرار دارد یا خیر.

ثبت شرکت در ونکوور برای اخذ اقامت دائم کانادا

هزینه‌های زندگی در ونکوور

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید برای مهاجرت به یک شهر خارجی در نظر داشت، برآورد هزینه‌های زندگی در آن شهر است. شاخص هزینه‌های زندگی در کانادا نشان می‌دهد که ونکوور گرانترین شهر این کشور برای زندگی است. طبیعی است که هزینه اقامت برای گردشگران و همچنین دانشجویانی که از درآمد کمتری برخوردار هستند، سخت‌تر است. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که اجازه کار به صورت نیمه‌وقت برای دانشجویان این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند هزینه‌های زندگی را آسان‌تر پرداخت کنند.

هزینه تخمینی برای زندگی یک خانواده چهار نفره در شهر ونکوور، ماهانه حدود 3 هزار و 454 دلار (بدون اجاره خانه) و برای یک فرد مجرد حدود 938 دلار (بدون اجاره خانه) برآورد شده است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به صورت کلی هزینه زندگی در شهر ونکوور (بدون اجاره خانه)، 144 درصد گران‌تر از هزینه زندگی در ترکیه است.

میانگین هزینه رستوران در شهر ونکوور

قیمت به دلار کانادا نوع رستوران
15-32 غذای اصلی، رستوران ارزان (برای یک نفر)
56-200 غذای اصلی، رستوران متوسط (برای 2 نفر)
3-6 قهوه (کاپوچینو)
10-15 مک دونالد

میانگین خرید روزانه در شهر ونکوور

قیمت به دلار کانادا نوع کالا
2-6 شیر (یک لیتر)
3-6 12 عدد تخم مرغ
8-25 فیله مرغ (یک کیلوگرم)
2-8 برنج سفید (یک کیلوگرم)
2-9 نان (500 گرم)
10-30 گوشت گاو (یک کیلوگرم)
2-5 سیب زمینی
2-7 سیب ( یک کیلوگرم)
1-5 پیاز (یک کیلوگرم)
2-4 موز (یک کیلوگرم)
1-5 کاهو

میانگین هزینه خرید لباس در شهر ونکوور

قیمت به دلار کانادا نوع کالا
50-110 شلوار جین (لوئیس 501 یا مشابه آن)
23-75 لباس تابستانه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای (zara, H&M  و …)
60-150 یک جفت کفش نایک
85-250 یک جفت کفش مردانه

میانگین هزینه حمل و نقل عمومی در شهر ونکوور

قیمت به دلار کانادا حمل و نقل
2-4 بلیت یک طرفه (درون شهری)
97-135 حمل و نقل عمومی (ماهیانه)
3-5 تاکسی (هر یک کیلومتر)
32-60 تاکسی (1 ساعت انتظار)
1.12-1.5 بنزین (یک لیتر)

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر ونکوور

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ماهیانه به صورت متوسط 1800 2600  دلار است. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در بیرون از شهر نیز معادل 1500 تا 2200 دلار است.

اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ونکوور نیز ماهیانه 3500 تا 6500 دلار هزینه دارد. اجاره همین آپارتمان در خارج از شهر نیز 2500 تا 4 هزار دلار هزینه دارد.

قیمت خرید خانه در مرکز شهر نیز (هر متر مربع)، 10 تا 17 هزار دلار است و همچنین برای خرید خانه در خارج از شهر باید برای هر متر مربع 7 تا 13 هزار دلار هزینه کنید.

هزینه حمل و نقل عمومی در شهر ونکوور

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک شهر جهت مهاجرت به کانادا بخصوص برای دانش‌آموزان و دانشجویان شرایط حمل‌ونقل عمومی است.

خوشبختانه ونکوور در این زمینه بسیار قوی است و حمل‌ونقل عمومی در آن راحت است. شما می‌توانید برای رفت و آمد خود در این شهر از وسایل مختلفی مانند قطار هوایی، اتوبوس دریایی، اتوبوس معمولی و تاکسی استفاده کنید.

برخلاف اجاره مسکن، هزینه حمل‌ونقل در شهر ونکوور ارزان است و سیستم حمل‌ونقل عمومی آن از ساعت 5 صبح تا 1 بامداد فعالیت دارد. همچنین اگر نیاز به طی مسافت‌های بیش‌ازحد طولانی را ندارید می‌توانید از دوچرخه برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنید.

آشنایی با فرودگاه ونکوور

فرودگاه شهر ونکوور که یک فرودگاه بین‌المللی است، در بریتیش کلمبیا در منطقه‌ای به نام ریچماند قرار گرفته است و تا خود شهر ونکوور، 12 کیلیومتر فاصله دارد. این فرودگاه بسیار شلوغ است و روزانه پروازهای مختلفی را به سراسر دنیا می‌فرستد. همچنین از معدود فرودگاه‌هایی است که هواپیماهای دریایی نیز در آن پرواز دارند.

آدرس فرودگاه شهر ونکوور: 3211 Grant McConachie Way, Richmond, BC V7B 0A4, Canada

تلفن فرودگاه: +۱

۶۰۴-۲۰۷-۷۰۷۷

بررسی شاخص های کیفیت زندگی در ونکوور

بر اساس آمار هایی که سایت نامبئو (یکی از مهمترین سایت‌ها و مراجع آمار) منتشر کرده است، شهر ونکوور از نظر کیفیت زندگی در رتبه 57 قرار دارد. شاخص کیفیت زندگی در این شهر 172.86 برآورد و در واقع بسیار بالا ارزیابی شده است.

در نمودار پیشرو وضعیت کیفیت زندگی در شهر ونکوور با برخی دیگر از شهرهای دنیا که شاخص کیفیت زندگی در آنها بیشتر است، مقایسه شده است. این نمودار که بر اساس اطلاعات آماری معتبر کشیده شده است، به خوبی بیانگر این است که این شهرها از نظر کیفیت زندگی تفاوت زیادی با هم ندارند.

ونکوور با شاخص 172.23 با شهر رالی (آمریکا) با شاخص 207.78 به عنوان بهترین شهر جهان از نظر کیفیت زندگی در یک نمودار قرار گرفته‌اند.

کیفیت زندگی در شهر ونکوور در مقایسه با بهترین شهرهای دنیا

از معیارهایی که در ارزیابی شاخص کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند، می‌توان به قدرت خرید، امنیت، خدمات درمانی و بهداشت، آب و هوا، میزان آلودگی هوا، وضعیت ترافیک شهری و هزینه زندگی اشاره کرد. تمام این شاخص‌ها در شهر ونکوور وضعیت بسیار خوبی دارند، به غیر از هزینه زندگی که بسیار بالا ارزیابی شده است.

کیفیت زندگی در شهر ونکوور

فرهنگ غذایی مردم در شهر ونکوور و رستوران‌های این شهر

اگر قصد مهاجرت به شهر ونکوور را دارید، بد نیست اطلاعاتی هم در مورد غذاهای موردعلاقه مردم این شهر و عادات غذایی آن‌ها داشته باشید تا بتوانید ارتباط بهتری با مردم این شهر برقرار کنید.

با توجه به اینکه شهر ونکوور در مجاورت اقیانوس آرام قرار دارد طبیعی است که غذاهای دریایی در این شهر بسیار محبوب هستند. از جمله غذاهای مورد علاقه مردم این شهر که در منوی بسیاری از رستوران‌ها این موارد را خواهید دید می‌توان به ویلد سالمون، ایستر، اسپات پرانز و سایر غذاهای دریایی اشاره نمود.

مورد دیگر این است که مردم ونکوور مانند ایرانیان به جزئیات استفاده شده در یک غذا و درواقع طرز تهیه آن زیاد اهمیت نمی‌دهند و بیشتر برایشان مهم است که مواد استفاده شده در غذای موردنظر از کجا به ونکوور آورده شده است.

به بیان دیگر کیفیت مواد اولیه برایشان از هر چیز مهم‌تر است. در این شهر شما می‌توانید تجربه غذاهای دریایی تازه را داشته باشید که از نظر سلامتی بسیار مفید هستند؛ زیرا به‌محض صید از اقیانوس در رستوران‌ها توزیع شده و طبخ می‌شوند.

درواقع مانند بسیاری از کشورها و شهرهای دیگر، مواد غذایی اولیه در این شهر زیاد در فریزر نگه‌داری نمی‌شوند و حتی گاهی به‌صورت گرم پخته شده و سرو میشوند.

از جمله بهترین رستوران‌هایی که می‌توانید در این شهر تجربه کنید نیز عبارت‌اند از:

این رستوران از رستوران‌های بسیار معروف ونکوور است که می‌توانید انواع ساندویچ‌ها و پیتزاها را در آن میل کنید. این رستوران دارای یک وب‌سایت اختصاصی است و می‌توانید از این طریق اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید.

رستوران انالنا نیز در ونکوور بسیار مشهور و پرتجربه است که در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان رستوران برتر در ونکوور انتخاب شده است. یکی از نکات جالب در این رستوران این است که فقط چند اتاق برای صرف انواع دسر در نظر گرفته شده است.

این رستوران‌ها نیز جزء رستوران‌های بسیار با کیفیت در شهر ونکوور هستند که تنوع غذایی زیادی در منوی آن‌ها وجود دارد و با هر ذائقه‌ای می‌توانید غذای مورد علاقه خود را در آن‌ها بیابید.

آکواریوم ونکوور

بهترین اماکن گردشگری در ونکوور

ونکوور یکی از محبوب ترین شهرهای کاناداست که تفریحات زیادی برای ساکنین و بازدیدکنندگانش فراهم کرده است. محله های قدیمی، موزه های هنری، رستوران و کافه ها و هر آنچه که شخصی برای دوست داشتن یک شهر نیاز دارد، در ونکوور وجود دارد.

۱.- پارک استنلی | Stanley Park

یکی از بزرگترین پارک های شهری در آمریکای شمالی، پارک استنلی است که بیشتر بخش های اطراف آن را آب محاصره کرده است.

۲.- فلای اُور کانادا | FlyOver Canada

این سرگرمی که به پرواز نهایی (ultimate flying ride) نیز معروف است، شما را به سبری عجیب توسط یک تکنولوژی خاص می برد.

۳. آکواریوم ونکوور | Vancouver Aquarium

این جاذبه به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی به حفاظت از زندگی آبزیان از طریق آموزش، تحقیق و اقدام مستقیم، اختصاص داده شده است.

4. مرکز خرید متروپولیس ات متروتاون | Metropolis at Metrotown

اگر عاشق خرید کردن هستید، بازدید از شهر ونکوور بدون دیدن بزرگترین مرکز خرید بریتیش کلمبیا کامل نخواهد شد.

فستیوال‌های معروف در شهر ونکوور

مارتن بی ام او از بزرگ‌ترین مسابقات پرهیجان در ونکوور است که سالی یک بار برگزار می‌شود. در این فستیوال هرساله دوندگان زیادی از سرتاسر دنیا شرکت می‌کنند. اگرچه رقابت سختی است ولی افراد عادی هم می‌توانند در این مسابقه شرکت و شانس خود را امتحان نمایند.

از دیگر فستیوال‌های معروف در شهر ونکوور می‌توان به جشن روشنایی اشاره کرد که در فصل تابستان برگزار می‌شود. در این جشن باشکوه که در اواخر جولای برگزار خواهد شد، به مدت سه شب آسمان ونکوور نورافشانی می‌شود و بسیار سرگرم‌کننده است.

فستیوال دیگری که می‌توانید از آن لذت ببرید، فستیوال شکوفه‌های گیلاس است؛ زیرا در خیابان‌های این شهر زیبا تاکنون بیش از ۴۰ هزار درخت گیلاس کاشت شده است.

با باز شدن شکوفه‌های گیلاس در فصل بهار این جشن باشکوه و بسیار زیبا برگزار خواهد شد که واقعاً دیدنی است و این زمان می‌تواند یکی از بهترین زمان‌ها برای مسافرت توریستی به ونکوور نیز باشد.

اقتصاد در ونکوور

ونکوور از نظر اقتصادی در رتبه بالایی در میان شهرهای کانادا قرار دارد؛ زیرا در مجاورت اقیانوس آرام است که یک راه تجاری بسیار گسترده با کشورهای مختلف محسوب می‌شود. درواقع این بندر، ونکوور را به یک مرکز مهم در زمینه حمل‌ونقل دریایی تبدیل کرده است.

از طرفی این شهر از نظر حمل‌ونقل ریلی نیز در رتبه بالایی قرار دارد و بسیاری از محصولات تولید شده در قسمت‌های مختلف کانادا از این طریق به کشورهای دیگر صادر می‌شوند. همچنین به دلیل منابع طبیعی بسیار زیادی که در این منطقه وجود دارد، صنعت چوب در ونکوور از رونق بالایی برخوردار می‌باشد.

به‌علاوه شرکت‌های تولیدی بسیار بزرگ و سرآمدی در دنیا مانند نوکیا و اریکسن در شهر ونکوور فعالیت می‌کنند که افراد متخصص در زمینه‌های مختلف فنی را به این شهر جذب کرده است.

همه این موارد در کنار هم منجر به رونق اقتصادی بسیار خوبی در شهر ونکوور شده است و به همین دلیل این شهر توانسته امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای را در اختیار شهروندان خود قرار دهد.

درباره برنامه کارآفرینی ونکوور و شرایط کارآفرینی در ونکوور در این مقاله مطالعه کنید.

سیاست‌های شهر ونکوور

شهر ونکوور دارای یک شورای شهر 10 نفره است. هر کدام از نمایندگان این شورا می‌توانند تا 4 سال فعالیت داشته باشند.

در هر دوره مردم ونکوور می‌توانند در مجمع قانون‌گذاری در استان بریتیش کلمبیا یا در مجلس عوام به نماینده موردعلاقه خود رأی دهند. معمولاً نمایندگانی که در غرب ونکوور انتخاب می‌شوند، سیاست‌های متفاوتی نسبت به نمایندگان شرق آن دارند.

از طرفی سیاست کلی شهر ونکوور برخلاف سایر ایالات کانادا، مبتنی بر سیاست احزاب است و بی‌طرف نیست.

شرایط تحصیل در ونکوور

ونکوور از نظر امکانات تحصیلی در مقاطع مختلف، در رتبه بالایی در کل کشور کانادا و جهان قرار دارد. بسیاری از دانشگاه‌های مجهز و معتبر دنیا در این شهر دایر شده‌اند که از نظر رتبه‌بندی جهانی در سطح خیلی خوبی قرار گرفته‌اند.

بنابراین جای تعجب نیست که هر سال متقاضیان زیادی قصد گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های ونکوور را دارند. به خصوص در رشته‌های فناوری و تکنولوژی دانشگاه‌های این شهر بسیار قوی هستند.

مزیت تحصیل در ونکوور این است که اساتید، تنها بر روی آموزش‌های تئوری تمرکز نمی‌کنند، بلکه دوست دارند دانش‌آموز یا دانشجو را طوری تربیت کنند که در رشته خود به یک متخصص تبدیل شود و بتواند فرصت‌های شغلی مناسبی را بعد از اتمام تحصیل به دست آورد.

از دیگر مزایای دانشگاه‌های این شهر این است که برخی از دوره‌ها را به‌صورت آنلاین برگزار کرده و مدرک‌های معتبری برای آن‌ها اعطا می‌کنند که در تمام دنیا قابل قبول است. از بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های ونکوور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه سایمون فریزر
  • دانشگاه کاپیلانو
  • کالج کلمبیا
  • کالج لانگارا
  • کالج ونکوور

بهترین مراکز آموزشی در ونکوور کانادا

دریافت ویزای تحصیلی کانادا یکی دیگر از روش های مناسب برای مهاجرت به کانادا است. بسیاری از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی توانسته اند جایگاه بسیار عالی را به دست آورند و ونکوور نیز جایگاه یکی از همین دانشگاه ها است. در شهر ونکوور 3 دانشگاه کانادایی وجود دارد و دانشگاه بریتیش کلمبیا با 59659 دانشجو، بزرگ ترین و بدون تردید بهترین دانشگاه ونکوور و همچنین استان بریتیش کلمبیا است. این دانشگاه را به عنوان دومین دانشگاه تراز اول کانادا نیز می شناسند.

دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار نیز دیگر دانشگاه شهر ونکوور است که تنها 1700 دانشجو دارد و رتبه 74 بهترین دانشگاه های کانادا را به خود اختصاص داده است. دانشگاه کانادا وست نیز با قرار گرفتن در رتبه 95 بهترین دانشگاه های کشور کانادا، سومین دانشگاه مطرح شهر ونکوور است.

علاوه بر دانشگاه ها، در مدارس ونکوور نیز می توان به ادامه تحصیل مشغول شد و شرایطی را ایجاد کرد که کودک از ابتدا در محیطی کاملا استاندارد برای تحصیل آموزش ببیند. مدارس در کانادا را می توان به دسته بندی های مختلفی تقسیم کرد اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند که مدارس شبانه روزی را برای تحصیل خود انتخاب کنند تا از این طریق بتوانند امنیت اقامت فرزند خود در کانادا را نیز تامین کنند.

مدرسه هنگ دی یکی از دبستان های مشهور شهر ونکوور است که به صورت روزانه اداره می شود و دانش آموزان دختر و پسر می توانند در این مدرسه نام نویسی کنند. هزینه تحصیل در این مدرسه به طور متوسط 12000$ دلار کانادا در سال است.

دبیرستان بدوِل به عنوان یکی از مدارس خاص شبانه روزی و هوم استی در ونکوور به حساب می آید و دانش آموزان تنها از پایه هشتم امکان ثبت نام در این مدرسه را دارند. 650 دانش آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند و هزینه تحصیل در آن نیز در حدود 25250$ تا 47725$ دلار کانادا در سال متغیر است. مدرسه بروکتون نیز یکی از مدارس روزانه ونکوور است که به دانش آموزان از مهد کودک تا کلاس دوازدهم به صورت مختلط خدمات آموزشی ارائه می دهد.

آکادمی وایت راک کریستین یکی از مدارس هوم استی در کانادا و شهر ونکوور است که هزینه های نسبتا مقرون به صرفه تری دارد. دانش آموزان دختر و پسر در این مدرسه از سال اول تا دوازدهم را می توانند در همین مدرسه پشت سر بگذارند. هزینه تحصیل در این مدرسه بین 7500 تا 10500$ دلار کانادا در سال است.

آکادمی الکساندر نیز یکی دیگر از مدارس هوم استی در ونکوور است که به آموزش دانش آموزان از سال نهم تا دوازدهم می پردازد. هزینه تحصیل در این مدرسه مختلط نیز بین 16500$ تا 22800$ دلار کانادا در سال است.

ونکوور نه تنها برای زندگی بلکه برای سفرها توریستی نیز یکی از شهرهای جذاب کانادا به حساب می آید و افرادی که این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند، تجربه ای دلپذیر و خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود رقم می زنند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که ونکوور فرصت های شغلی فراوانی را در اختیار می گذارد و مدارس و دانشگاه های بسیار معتبری را در خود جای داده است.

انتخاب راه درست مهاجرت به این شهر می تواند به هر فرد کمک کند تا به بهترین شکل ممکن خود را به این شهر با کیفیت برای زندگی برساند.

در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به کانادا هستید و قصد دارید آشنایی بیشتری با روش های بروز شده مهاجرت به کانادا از جمله دریافت ویزای توریستی کانادا، برنامه ویزای استارت اپ کانادا، اخذ ویزای تحصیلی کانادا آشنا شوید، توصیه می کنیم تا با بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و مشاور مورد تایید RCIC در ارتباط باشید تا بتوانید با بالاترین راندمان ممکن اطلاعات مورد نیاز خود در این رابطه را به دست آورید.

پرسش های رایج درباره شهر ونکوور کانادا

ونکوور یکی از اصلی‌ترین شهرهای غربی کاناداست که در استان بریتیش کلمبیا  و بین کوهستان‌های راکی و اقیانوس آرام قرار گرفته است.

متوسط دمای هوا در این شهر بین ۲ تا ۲۳ درجه سانتی گراد در حال تغییر است و به ندرت به کمتر از ۴- یا بالاتر از ۲۶ درجه سانتی گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به ونکوور کانادا، از میانه ماه جولای تا اواخر ماه آگوست است.

اصلی ترین بخش های اقتصادی در شهر ونکوور مربوط به صنایعی مانند واردات و صادرات، سینما و تلویزیون، تکنولوژی، گردشگری، منابع طبیعی و ساخت و ساز هستند و سرمایه بسیار زیادی در این صنایع در حال جابجایی می باشد.

ونکوور در میان سه کلانشهر اصلی کشور کانادا یعنی تورنتو، ونکوور و مونترال سریع ترین نرخ رشد را داشته است و نرخ رشدش حدود 2 درصد از تورنتو و 3 درصد از مونترال بیشتر می باشد.

طبق آخرین رتبه بندی اعلام شده شهر ونکوور در رتبه 2 کمترین میزان استرس برای ساکنان خود قرار گرفته است و همواره در میان 30 شهر برتر جهان ازین حیث جای می گیرد. آرامش ذهنی و آسایش خاطر مردمانی که در ونکوور زندگی می کنند در بالاترین حد خود قرار دارد.

ونکوور به آن میزانی که انتظار دارید و نسبت به سایر شهرهای کانادا سرد نیست و آب و هوای متعادلی دارد. دمای این شهر در فصل تابستان بطور میانگین 20 درجه سانتی گراد و در فصل زمستان در بازه بین 0 تا 5 درجه سانتی گراد قرار می گیرد و همچنین در این فصل باران بیش تر از برف می بارد.

پیدا کردن شغل در این شهر به عنوان مهاجر امکان پذیر است اما رقابتی می باشد. در حقیقت شهر ونکوور در آینده با کمبود نیروی کار بخصوص در حوزه تکنولوژی مواجه خواهد شد؛ بنابراین اگر شما در این حوزه دارای مهارت و سابقه کار هستید، برای پیدا کردن موقعیت شغلی به مشکل بر نخواهید خورد.

گذراندن وقت در طبیعت زیبا و منحصر به فرد بزرگترین مزیت زندگی در این شهر است و فضای سبز و درختان بسیاری در آن وجود دارد. حدود 230 عدد پارک در سرتاسر شهر قرار دارد و مدیران شهرسازی ونکوور در راستای زیبایی سازی آن هدفگذاری کرده اند که در آینده سبزترین شهر جهان شود.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link