کانادا دومین کشور وسیع جهان پس از روسیه است اما در تقسیم بندی های سیاسی به 13 استان تقسیم شده است. یکی از مهم ترین و البته مشهورترین استان های کانادا، بریتیش کلمبیا است. بریتیش کلمبیا غربی ترین استان کشور کانادا به حساب می آید.

  • کشور: کانادا  
  • مرکز استان: ویکتوریا
  • بزرگ‌ترین شهر:  ونکوور
  • مساحت: 922 هزار کیلومتر مربع
  • جمعیت: 4.9 میلیون نفر

استان بریتیش کلمیبیا (British Columbia)، سومین استان پرجمعیت کانادا است که در غرب این کشور واقع شده است و شهر ویکتوریا نیز به عنوان دهمین شهر بزرگ کانادا، مرکز این استان است. شهر ونکوور هم که حتما بارها نام آن را شنیده‌اید، پرجمعیت‌ترین شهر بریتیش کلمبیا به شمار می‌رود.

اگر تصمیم دارید برای سفر یا زندگی به نقاط مختلف استان بریتیش کلمبیا بروید، خواندن این مقاله می‌تواند به شما کمک کند که با دانش و اطلاعات بیشتری در این زمینه تصمیم‌گیری کنید.  در این مقاله به شرایط جغرافیایی، آب و هوایی، اقتصادی و فرهنگی استان بریتیش کلمبیا و همچنین دانشگاه‌های این استان، وضعیت مهاجران آن و برخی موارد دیگر، پرداخته شده است.

نگاهی کلی به استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا از شرق با آلبرتا و از شمال با یوکان هم‌مرز است و از جنوب با واشنگتونِ آمریکا مرز مشترک دارد. این استان 9.5 درصد از مساحت کانادا رو پوشش داده است و با مساحتی بیش از 922 هزار کیلومتر مربع، به عنوان پنجمین استان بزرگ کانادا و سومین استان پرجمعیت این کشور شناخته می‌شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده، جمعیت بریتیش کلمبیا تا پایان سال 2022 ، به حدود 4.95 میلیون  نفر خواهد رسید. این محاسبه بر اساس میانگین نرخ رشد 1.07 درصدی طی ده سال گذشته، یعنی از سال 2011 انجام شده است. در نمودار پیش‌رو به رشد جمعیتی استان بریتیش کلمبیا در سال‌های اخیر پرداخته شده است:

نمودار جمعیت بریتیش کلمبیا

اما بهتر است بدانید که سهم زیادی از این جمعیت به شهر ونکوور اختصاص دارد. ونکورر نه تنها پرجمعیت‌ترین شهر بریتیش کلمبیا محسوب می‌شود، بلکه از نظر جمعیتی با شهر بعدی خود یعنی ویکتوریا نیز از اختلاف زیادی برخوردار است. در ادامه به توزیع جمعیت در استان بریتیش کلمبیا پرداخته شده است:

نمودار توزیع جمعیت در استان بریتیش کلمبیا

 تاریخچه استان بریتیش کلمبیا

از نظر تاریخی، استان بریتیش کلمبیا از جمله مناطقی در کانادا است که پیدایش زندگی در آن به سال‌های دور بازمی‌گردد. گفته می‌شود که جورج ونکوور و جیمز کوک برای اولین بار در دهه آخر سال ۱۷۰۰میلادی، وارد بریتیش کلمبیا شدند و نامشان به عنوان کاشفان این منطقه به ثبت رسید. بهتر است بدانید که این ایالت در سال ۱۸۷۱ به کنفدراسیون کانادا پیوست.

آب و هوا و جغرافیای استان بریتیش کلمبیا

در بریتیش کلمبیا، اگوست گرم‌ترین ماه و ژانویه سردترین ماه سال است. مرطوب‌ترین ماه نیز با داشتن 200 میلی‌متر بارندگی، ماه نوامبر است. پیشنهاد می‌کنیم برای شنا و لذت بردن از تفریحات ساحلی در ماه جولای به بریتیش کلمبیا سفر کنید؛ زیرا به دلیل معتدل بودن هوا در این ماه می‌توانید به‌راحتی در ساحل به گردش و تفریح بپردازید. در جولای درجه آب دریا 14 درجه سانتیگراد است.

اما به طور کلی، شرایط آب و هوایی در بریتیش کلمبیا نیز بسیار متفاوت است؛ چرا که مناطق ساحلی به طور قطع، شرایطی متفاوت از مناطق شمالی و کوهستانی این استان دارد. در جدول زیر وضعیت آب و هوایی برخی از شهرهای مهم در بریتیش کلمبیا مورد بررسی قرار گرفته است:

وضعیت آب و هوایی برخی از شهرهای مهم در بریتیش کلمبیا

جدول فوق به خوبی نشان می‌دهد که اختلاف دما در بریتیش کلمبیا بسیار زیاد است. برای مثال در ماه ژانویه در اوایل زمستان، در حالی که دما در فورت نلسون در حدود 24.6- است، در توفینو یا ویکتوریا دما در حدود 8 درجه سانتی‌گراد است.

پل معلق کاپیلانو در ونکوور

مکان‌های دیدنی در بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا، استانی است که به منابع طبیعی خود همانند ساحل‌ها، رودخانه‌ها، کوه‌ها، پارک‌های ملی و غیره شهره است. در این میان یکی از مهمترین مکان های دیدنی کانادا این استان، باغ‌های بوچارت است که گیاهان بسیاری را از سراسر جهان را در خود جای داده است و بهارهای بسیار زیبا و پاییزهایی بی‌نظیری دارد.

گالری هنر و پارک استنلی در ونکوور نیز از دیگر مراکز دیدنی بریتیش کلمبیا است. بسیاری از آثار هنری ملی و بین‌المللی دوره‌های مختلف تاریخی در این موزه نگهداری می‌شوند. پارک استنلی نیز می‌تواند خاطره‌ای زیبا و دلنشین برای بازدیدکنندگانش رقم بزند، چراکه بسیاری از فعالیت‌های تفریحی از جمله اسب‌سواری، آب‌تنی، دوچرخه‌سواری و غیره در این پارک میسر است.

از دیگر مکان های دیدنی بریتیش کلمبیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیست اسکی کوه سیمور
  • چشمه‌های آب گرم کی هول
  • پارک میرا کانیون
  • خانه پروان‌ های ویکتوریا
  • پارک ملی کوتنای
  • موزه دریای بریتیش کلمبیا
  • ساعت بخار گس تاون
  • محله چینی‌های ونکوور
  • پل معلق کاپیلانو در ونکوور

برای آگاهی از جدیدترین اخبار مهاجرت به کانادا عضو کانال تلگرام کاناداپاس شوید.

سیستم حمل و نقل عمومی و فرودگاه در بریتیش کلمبیا

سیستم حمل و نقل عمومی در بریتیش کلمبیا نیز همانند سایر استان‌های کشور کانادا، راحت و در دسترش است. به همین خاطر هم اکثر مردم در این استان برای رفت‌وآمدهای روزانه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

دسترسی عمومی به نقاط مختلف استان بریتیش کلمبیا باعث شده است که شبکه حمل و نقل عمومی این استان، روزانه تعدا زیادی مسافر را به صورت دورن و برون شهری، جا به جا کند. در نظر داشته باشید که اتوبوس‌ها در این استان، به صورت ۲۴ ساعته کار و سایر وسایل حمل و نقل عمومی نیز از ساعت ۵ صبح تا یک بامداد خدمات‌رسانی می‌کنند.

هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در بریتیش کلمبیا، به صرفه است، اما اگر بخواهید به حومه شهرها سفر کنید هزینه، طبیعتا باید هزینه بیشتری بپردازید.

اما درباره فرودگاه‌های استان بریتیش کلمبیا نیز لازم است که اطلاعات اولیه را داشته باشید. فرودگاه بین‌المللی ونکوور در بریتیش کلمبیا و در منطقه ریچماند قرار گرفته است. این فرودگاه تا مرکز شهر ونکوور، حدود ۱۲ کیلومتر فاصله دارد که شما می‌توانید برای رفت و آمد، به غیر از تاکسی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

فرودگاه ویکتوریا نیز در ۲۲ کیلومتری شمال غرب ویکتوریا، است. این فرودگاه سومین فرودگاه شلوغ در بریتیش کلمبیا محسوب می‌شود و امکان پرواز به بیشتر نقاط جهان را دارد. این فرودگاه نیز به کمک وسایل حمل و نقل عمومی، به راحتی با مرکز شهر ویکتوریا در ارتباط است.

نقشه بریتیش کلمبیا

زبان‌های پرکاربرد در استان بریتیش کلمبیا

بر اساس یکی از آخرین سرشماری انجام شده در سال 2016، بیشترین زبان‌های گفتاری در بریتیش کلمبیا اینگونه ارزیابی شده است که 70.52 درصد از مردم انگلیسی، 4.42 درصد از مردم پنجابی، 1.49 درصد از مردم آلمانی، 1.23 درصد از مردم فرانسوی، 0.97 درصد از مردم فارسی صحبت می‌کنند. کانتونی، ماندارین، اسپانیایی و کره‌ای از دیگر زبان‌های مورد استفاده در این استان است.

جشن‌ها و فستیوال‌های بریتیش کلمبیا

ماراتن بی.ام.او (BMO)، یکی از بزرگ‌ترین مسابقات کشور کانادا  است که هر سال در شهر ونکوور برگزار می‌شود. دوندگان از کشورهای مختلف می‌توانند در این مسابقه ورزشی شرکت کنند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که این مسابقه صرفا مختص ورزشکاران حرفه‌ای نیست و افراد عادی نیز اجازه شرکت در این رقابت ورزشی را دارند.

یکی دیگر از فستیوال‌های معروف ونکوور جشن روشنایی است که در فصل تابستان برگزار می‌شود. در جریان این جشن، آسمان ونکوور به مدت سه شب نورافشانی می‌شود.

فستیوال شکوفه‌های گیلاس، یکی دیگر از جشن‌های بریتیش کلمبیا است. هرساله در فصل بهار، درختان گیلاس و شکوفه‌های آن، میزبان گردشگران زیادی می‌شوند.

فرهنگ غذایی استان بریتیش کلمبیا

به طور کلی، فرهنگ غذایی استان بریتیش کلمبیا در شهرها مختلف، با هم متفاوت است. اما به صورت کلی، غذاهای دریایی در این استان از محبوبیت خاصی برخوردار است و همین امر هم باعث شده است که رستوران‌های دریایی باکیفیتی در این استان وجود داشته باشد.

البته فراموش نکنید که بریتیش کلمبیا، استان مهاجرپذیری است و به همین خاطر هم غذاهای فست‌فود نیز بسیار محبوب و پرطرفدار است و البته رستوران‌های بین‌المللی بسیاری نیز در درسترس است.

فرهنگ عمومی مردم بریتیش کلمبیا

یکی از مهمترین مزیت‌های شهرهای مهاجرپذیر این است که فرهنگ خاصی در جامعه غالب نیست. استان بریتیش کلمبیا نیز به دلیل حضور تعداد زیادی از مهاجرین، فرهنگ‌های متنوعی را در دل خود جا داده است؛ موضوعی که باعث شده است، شهروندان کانادایی میزبان‌های خوبی برای مردمی باشند که از نقاط مختلف جهان، این استان را برای ادامه زندگی انتخاب کرده‌اند.

به یاد داشته باشید که از دیگر نقاط قوت فرهنگ اجتماعی این استان که البته در اغلب استان‌های کانادا نیز وجود دارد، این است که عدالت اجتماعی در بیشتر وجوه زندگی، خودش را نشان می‌دهد. به عنوان مثال در ارزشگذاری‌های کاری و حرفه‌ای تفاونی میان مردم کانادایی و شهروندانی که از دیگر نقاط جهان مهاجرت کرده‌اند، وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت تحصیل در کانادا، به صفحه ویزای تحصیلی کانادا مراجعه نمایید.

جایگاه ایرانی‌ها در استان بریتیش کلمبیا

بسیاری از ایرانی‌هایی که تصمیم به مهاجرت به کانادا را دارند، شهر ونکوور را انتخاب کرده و می‌کنند. ایرانی‌های مقیم در این شهر، اکثرا در شمال ونکوور، وست ونکوور و ترای سیتیز( شامل کوکیتلام، یورت کوکیتلام و یورت مودی) ساکن هستند.

از نکات جالب توجه درباره حضور ایرانی‌ها در استان بریتیش کلمبیا این است که اغلب هموطنان ما توانسته‌اند در حوزه‌های علمی و حرفه‌های جایگاه‌های بسیار خوبی را به دست آوردند و در برخی از بخش‌ها به سمت‌های مدیریتی نیز رسیده‌اند.

نگاهی کلی به اقتصاد و سیاست در بریتیش کلمبیا

از منظر سیاسی، استان بریتیش کلمبیا یک مجلس قانون‌گذار دارد که در شهر ویکتوریا مستقر است و در آن قوانین ایالتی وضع می‌شود. در این مجلس حدود ۸۵ نماینده از تمام شهرهای بریتیش کلمبیا حضور دارند. خوب است بدانید که در استان بریتیش کلمبیا، حزب لیبرال در مقایسه با سایر احزاب فعالیت بیشتری دارد.

اما از منظر اقتصادی، این نکته مهم را در نظر داشته باشید که استان بریتیش کلمبیا مرکز فعالیت‌های تجاری و سرمایه گذاری در کانادا محسوب می‌شود. به هرحال بریتیش کلمبیا، مرکز عمده‌فروشی در کانادا محسوب می‌شود و از لحاظ اقتصادی با قدرت‌های اقتصادی بزرگ دنیا همانند نیویورک و شیکاگو، مقایسه می‌شود.

این نکته مهم را در نیز در نظر داشته باشید که استارت‌آپ‌ها یکی از روش‌های مهم برای رشد اقتصادی بریتیش کلمبیا در سال‌های اخیر بوده و همین امر باعث شده است که کسانی که به دنبال راه‌اندازی استارت‌اپ در کانادا هستند، می‌توانند با سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا راه مهاجرتی خوبی برای ورود به کانادا داشته باشند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه راه‌اندازی استارت‌اپ در کانادا علاوه بر مطالعه مقالات مرتبط با این حوزه در سایت کاناداپاس، با کارشناسان ما نیز در ارتباط باشید.

پیست اسکی کوه سیمور

همه چیز درباره شهرهای مهم بریتیش کلمبیا

نکته مهمی که باید درباره شهرهای بریتیش کلمبیا به آن توجه داشت، شاخص کیفیت زندگی در این شهرها است.  جالب است بدانید که شهر ویکتوریا، با کیفیت‌ترین شهر در کانادا است و ونکوور نیز به عنوان پنجمین شهر برتر کانادا شناخته شده است.

 در نمودار زیر به مقایسه و بررسی جزئی شاخص‌های کیفیت زندگی در دو شهر مهم بریتیش کلمبیا پرداخته‌ایم:

مقایسه شاخص‌های کیفیت زندگی در دو شهر مهم بریتیش کلمبیا

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، دو شهر ویکتوریا و ونکوور در استان بریتیش کلمبیا از نظر کیفیت زندگی در رتبه بسیار بالایی قرار دارند. بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت جهانی و معتبر نومبئو، رالی در آمریکا رتبه نخست را در میان شهرهای جهان دارد. شهر وکتوریا در کانادا نیز رتبه 23 را از آن خود کرده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، تفاوت چندانی با شهر رالی یا سایر سایر شهرهایی که در رتبه‌های بالاتری قرار گرفته‌اند، ندارد.

ونکوور نیز از جمله شهرهای کانادا است که از رتبه خوبی از نظر کیفیت زندگی برخوردار است. ونکوور نیز توانسته است که رتبه 57 را در میان شهرهای جهان به دست آورد و این درحالی است که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، شهر تهران در میان 255 کشور مورد بررسی در جهان، رتبه 254 را به دست آورده است.

ارزیابی کیفیت زندگی در دو شهر ونکوور و ویکتوریا

در نمودار فوق، شاخص‌های ارزیابی کیفیت زندگی در دو شهر ونکوور و ویکتوریا، مورد مقایسه قرار گرفته است. همانطور که مشخص است به طور کلی شاخص کیفیت زندگی در شهر ویکتوریا نسبت به شهر ونکوور بالاتر است. هرچند که در شاخص‌های همچون خدمات درمانی، شهر ونکوور از شرایط بهتری برخوردار است.

اما به طور کلی در نظر داشته باشید که برای ارزیابی کیفیت زندگی، شاخص‌های قدرت خرید، امنیت، خدمات درمانی، آب و هوا، هزینه زندگی، قدرت خرید ملک، ترافیک و آلودگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در ادامه می‌توانید وضعیت هر کدام از این شاخص‌ها را در شهر ویکتوریا مشاهده کنید:

وضعیت شاخص‌های کیفیت زندگی در شهر ویکتوریا

همانطور که مشاهده می‌کنید، هزینه زندگی در شهر ویکتوریا بالا و قدرت خرید ملک و وضعیت ترافیک نیز متوسط ارزیابی شده است و سایر شاخص‌ها در بهترین حالت خود قرار دارند. در این البته این نکته را در نظر داشته باشید که به صورت کلی، شهرهایی که از نظر کیفیت زندگی در رتبه بالایی قرار دارند، هزینه زندگی نیز در آنها بسیار بالا است. آنچه در این زمینه تعیین کننده است، درآمد بالای شهروندان این شهرها است که قدرت خرید آنها را در رتبه بالایی قرار می‌دهد. بنابراین شما باید میزان درآمد خود را با هزینه زندگی در شهر مورد نظر خود مورد بررسی قرار دهید.

بر همین اساس هم در ادامه این گزارش هزینه‌های زندگی در استان بریتیش کلمبیا مورد بررسی قرار داده شده است.

در این ویدیو از مجموعه کاناداپاس، جناب آقای مهیار حلاج پور به عنوان وکیل مهاجرتی کانادا توضیحاتی درباره شرایط مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا خواهند داد.

نگاهی به هزینه‌های زندگی در بریتیش کلمبیا

یکی از مهمترین موضوعاتی که برای بررسی شرایط بریتیش کلمبیا باید مورد توجه قرار بگیرد، هزینه‌های زندگی در این استان است. اهمیت این موضوع برای دانشجویان خارجی در این کشور بیشتر است، چراکه آنها برای تامین هزینه‌های زندگی خود تنها می‌توانند طبق قوانین خاص برای مدتی محدود و برای 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. بنابراین این افراد باید به دقت و پیش از مهاجرت به کانادا هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف را مورد بررسی قرار بدهند.

بر همین اساس، در جدول زیر به مقایسه هزینه‌های زندگی در دو شهر مهم ویکتوریا و ونکوور پرداخته شده است:

ونکوور ویکتوریا نوع هزینه
از 60 تا 180 دلار از 73 تا 150 دلار یک وعده غذا، رستوارن متوسط
از 10 تا 15 دلار از 11 تا 15 دلار یک وعده غذا، فست فود
از 2 تا 3.20 دلار از 2 تا 3.50 دلار بطری آب معدنی کوچک
از 2 تا 3.50 دلار از 2 تا 4 دلار نوشابه کوچک
از 1.37 تا 4.67 دلار از 1.50 تا 5 دلار شیر، یک لیتر
از 1.99 تا 8.82 دلار از 1.75 تا 6.61 دلار یک عدد نان، 500 گرم
از 2.50 تا 7.60 از 2.50 تا 11 دلار برنج، یک کیلوگرم
از 2و69  تا 6 دلار از 3.18 تا 6.99 دلار تخم‌مرغ، 12 عدد
از 10 تا 26.40 دلار از 10 تا 24.20 دلار فیله مرغ، یک کیلوگرم
از 9 تا 32 دلار از 15 تا 28 دلار گوشت گاو، یک کیلوگرم
از 100.25 تا 181.05 دلار از 80 تا 95 دلار حمل و نقل عمومی، ماهیانه
از 25 تا 200 دلار از 40 تا 140 دلار باشگاه ورزشی، ماهیانه

توزیع هزینه‌های زندگی در بریتیش کلمبیا

بر اساس داده‌های به‌دست آمده درباره هزینه‌های زندگی در ونکوور، 40 درصد از هزینه‌های زندگی در این شهر مربوط به اجاره خانه و 4 درصد از هزینه‌ها نیز مربوط به تسهیلاتی همچون آب، برق، گاز و … است. همچنین 29 درصد از هزینه‌ها برای خریدهای روزانه است و 12 درصد نیز به صرف برخی وعده‌های غذایی در رستوران اختصاص دارد.

نمودارهای زیر توزیع هزینه‌های زندگی در شهرهای ویکتوریا  و ونکوور را نشان می‌دهد:

توزیع هزینه های زندگی در ویکتوریا
توزیع هزینه های زندگی در ونکوور

همانطور که قابل مشاهده است، بالاترین درصد هزینه‌های زندگی در ونکوور و ویکتوریا مربوط به اجاره مسکن است. به عنوان مثال اجاره یک واحد مسکونی یک خوابه در مرکز شهر ونکوور، به صورت میانگین  1800 تا 2600 دلار است. اجاره خانه‌ای مشابه آن نیز در خارج از مراکز اصلی شهر، به صورت میانگین 1500 تا 220 دلار برآورد شده است.

اما برای خانواده‌های بزرگ‌تر، اجاره یک خانه با سه اتاق خواب در مرکز شهر، به صورت میانگین 3500 تا 6 هزار دلار هزینه دارد و اجاره بهای خانه‌ا‌ی مشابه در خارج از مرکز شهر، 2500 تا 4 هزار  دلار است.

اما در شهر ویکتوریا، اجاره خانه‌ای یک خوابه در مرکز شهر، به صورت میانگین 1600 تا 2400 دلار هزینه دارد، اما در خارج از مرکز شهر، هزینه اجاره همین خانه، حدود 1200 تا 1800 دلار است.

همچنین در صورتی که فردی خانه‌ای با سه اتاق خواب در مرکز شهر ویکتوریا کرایه کند، باید ماهیانه 2900 تا 4100  دلار پرداخت کند، اما اجاره بهای خانه‌ای مشابه در خارج از شهر، حدود 2300 تا 3500 دلار است.

جزئیات هزینه‌ زندگی در شهر ویکتوریا

در این بخش از گزارش، هزینه‌های جزئی زندگی در شهر ویکتوریا به عنوان مرکز استان بریتیش کلمبیا مورد بررسی قرار گرفته است. این نکته را در نظر داشته باشید که این هزینه‌ها به طور کلی با سایر شهرهای استان بریتیش کلمبیا متفاوت است، اما تفاوت آنها به غیر از اجاره و خرید خانه در کانادا و در این شهر که پیشتر به آن اشاره شد، تفاوت چشمگیری ندارد.

هزینه رستوران در شهر ویکتوریا
از 14 تا 45 دلار یک وعده غذا، رستوارن ارزان‌قیمت
از 72 تا 150 دلار یک وعده غذا، رستوارن متوسط، به همراه پیش‌غذا و دسر
از 10 تا 15 دلار یک وعده غدا، فست فود، همانند مک دونالد
از 4 تا 7 دلار قهوه (کاپوچینو)
از 2 تا 4 دلار یک بطری آب معدنی
هزینه خرید روزانه در شهر ویکتوریا
از 50 تا 5 دلار شیر، یک لیتر
از 1.75 تا 6.61 دلار یک عدد نان، 500 گرم
از 2.50 تا 11 دلار برنج، یک کیلوگرم
3.18 تا 6.99 دلار تخم مرغ، 12 عدد
از 10 تا 24 دلار فیله مرغ، یک کیلوگرم
از 15 تا 28 دلار گوشت گاو، یک کیلوگر
از 2.50 تا 6.61 دلار سیب، یک کیلوگرم
از 1 تا 2.20 دلار موز، یک کیلوگرم
از 3 تا 9 دلار سیب‌زمینی، یک کیلوگرم
از 1.99 تا 4.40 دلار پیاز، یک کیلوگرم
هزینه حمل و نقل عمومی در شهر ویکتوریا
از 2.50 تا 3 دلار بلیت یک طرفه (درون شهری)
از 80 تا 95 دلار یک ماه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
از 1.20 تا 3.11 تاکسی، یک کیلومتر
از 1.65 تا 2.30 دلار بنزین، یک لیتر
هزینه تسهیلات عمومی در شهر ویکتوریا
از 76 تا 220 دلار  اولیه (آب، برق، گرمایش، سرمایش و …)، برای یک آپارتمان 85 متری
از 0.10 تا 0.50 دلار یک دقیقه هزینه تلفن همراه، تعرفه معمولی
از 75 تا 150 دلار اینترنت (۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، نامحدود، کابل/ ADSL)
هزینه ورزش و تفریح در ویکتوریا
از 40 تا 140 دلار باشگاه، یک نفر، ماهیانه
از 10 تا 30 دلار  زمین تنیس، اجاره، یک ساعت، آخر هفته
از 12.50 تا 17 دلار بلیت سینما، یک نفر، اکران بین‌المللی
هزینه نگهداری از کودکان در شهر ویکتوریا
از 850 تا 2500 دلار پیش‌دبستانی، مهدکودک، ماهانه، برای یک نفر
از 10 هزار تا 22 هزار دلار مدرسه ابتدای، بین‌المللی، سالانه، برای یک نفر
هزینه خرید لباس در شهر ویکتوریا
از 40 تا 100 دلار  شلوار جین، برند
 از 35 تا 55 دلار لباس تابستانه، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای
از 75 تا 130 دلار یک جفت کفش ورزشی، با کیفیت متوسط
 از 89 تا 250 دلار یک جفت کفش مردانه چرم
هزینه اجاره خانه در شهر ویکتوریا
از 1600 تا 2400 دلار آپارتمان، یک خوابه، مرکز شهر
از 1200 تا 1600 دلار آپارتمان، یک خوابه، بیرون از شهر
از 2900 تا 4100 دلار آپارتمان، سه خوابه، مرکز شهر
از 2300 تا 3500 دلار آپارتمان، سه خوابه، بیرون از شهر
هزینه خرید خانه در شهر ویکتوریا
از 10.763 تا 13.993 دلار آپارتمان، هر متر مربع، مرکز شهر
از 8.072 تا 10.763 دلار آپارتمان، هر متر مربع، خارج از شهر

حقوق و وام در شهر ویکتوریا

5.022 دلار 

میانگین حقوق ماهیانه (بعد از کسر مالیات)

از 2 تا 8.75 دلار 

نرخ درصد سود سپرده گذاری (٪)، سالانه، برای سپرده گذاری ۲۰ ساله

شرایط تحصیل در بریتیش کلمبیا

برای تحصیل در استان بریتیش کلمبیا، گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد. دانشگاه‌های باکیفیت علمی بسیار خوب و دانشگاه‌های با رتبه علمی نه چندان بالا در این استان وجود دارد که هر فرد با توجه به رزومه خود می‌تواند، دانشگاهی مورد نظر خود را انتخاب کند. در جدول زیر، لیست برخی از دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا ارائه شده است:

شرایط تحصیل در بریتیش کلمبیا

با وجود این لیستی که تنها برخی از دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا در آن معرفی شده است، باید به این موضوع اشاره کرد که دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان است و با بیش از 56 هزار دانشجوی خارجی، در جایگاه 45 جهانی قرار دارد و سومین دانشگاه برتر کانادا است.

دانشگاه آلبرتا نیز دیگر دانشگاه برتر این استان است که در جایگاه 370 جهان قرار دارد. تعداد دانشجویان این دانشگاه بیش از 22 هزار نفر و تعداد دانشجویان خارجی در این دانشگاه بیش از 5 هزار نفر گزارش شده است که نشان می دهد بیش از 26% از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل داده اند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه‌های استان بریتیش کلمبیا، می‌توانید مقالات مرتبط با این موضوع را در سایت کاناداپاس مطالعه کنید یا با کارشناسان ما در این حوزه در ارتباط باشید.

درباره برنامه کارآفرینی ونکوور و شرایط کارآفرینی در ونکوور در این مقاله مطالعه کنید.

شرایط کار در بریتیش کلمبیا

بر اساس قوانین بریتیش کلمبیا، یک هفته کاری از یکشنبه تا شنبه و  ساعت کار استاندارد، هشت ساعت در روز و 40 ساعت در هفته است. افرادی که از آنها خواسته می‌شود تا بعد از هشت ساعت کار قانونی باز هم در محل کار بمانند، می‌توانند از اضافه حقوق بهرمند شود که حداقل 1.5 برابر حقوق عادی خود در هر ساعت را دریافت خواهند کرد.

هر نیروی کار در بریتیش کلمبیا باید در طول هر هفته، حداقل 32 ساعت به صورت پیوسته خارج از محیط کاری خود باشد و در صورت حضور در محل کار باید به او اضافه کار پرداخت شود. فاصله میان هر شیفت کاری برای نیروی کار نیز باید حداقل هشت ساعت باشد.

نیروی کار در بریتیش کلمبیا پس از پنج سال کار کردن می‌تواند مرخصی‌های مجاز خود در طول سال را به سه هفته افزایش دهد. البته در صورتی که این مرخصی‌ها دریافت نشود، هزینه‌ای به نیروی کار پرداخت نمی‌شود.

برنامه اسکیل ورکر کانادا (Skilled Worker) و ویزای مربوط به آن برای نیروهای کار ماهر فدرال است که بر اساس توانایی و مهارت هایشان به آن ها اعطاء می شود تا کمبود نیروی کار متخصص در کانادا جبران شود.

مزایای زندگی در استان بریتیش کلمبیا

در بخش پایانی این گزارش به صورت اجمالی به تمام نقاط مثبتی که می‌تواند این استان را به مقصدی خوب برای ادامه زندگی، تبدیل کند، اشاره می‌کنیم. شما بر اساس اولویت‌های خود می‌توانید هر کدام از این مزیت‌ها را در نظر بگیرید.

  • استانی با شهرهای تمیز
  • شاخص بالای کیفیت زندگی در اکثر شهرهای این استان؛ شهر ویکتوریا باکیفیت‌ترین شهر کانادا محسوب می‌شود.
  • ونکوور در نزدکی آمریکا و گزینه خوبی برای افرادی است که قصد تردد به آمریکا را دارند.
  • انگلیسی زبان رسمی این استان است.
  • تنوع فرهنگی، این استان را مهاجرپذیر کرده است.
  • دارای چهار فصل سال.

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس از شما دعوت میکند، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل کرده، سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر بفرمایید.

نکته پایانی

آنچه در مقاله پیش رو مطالعه کردید، بخشی از اطلاعاتی است که می‌تواند در رابطه با زندگی در بریتیش کلمبیا اهمیت بسیار ویژه‌ای داشته باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به بریتیش کلمبیا و راه‌های ورود به این استان با ما در ارتباط باشید.

پرسش های متداول درباره استان بریتیش کلمبیا کانادا

◾️ویراستار
◾️مترجم
◾️مهندس عمران
◾️مهندس مکانیک
◾️طراح وب
◾️مدیر فروش
◾️نویسنده و مولف
◾️مهندس شیمی
◾️مهندس کامپیوتر
◾️طراح گرافیک و نقاش
◾️مهندس برق و الکترونیک
◾️طراح و مهندس نرم افزار
◾️مدیر بخش ارتباطات راه دور ‌
◾️مکانیک و تکنسین ابزار دقیق
◾️تکنسین شبکه های کامپیوتری
◾️تکنسین خدمات کاربران
◾️تکنسین تست سیستم های اطلاعاتی
◾️تکنسین پخش رادیو و تلویزیون
◾️تکنسین ضبط صدا و تصویر
◾️مشاور و تحلیل گر سیستم های اطلاعاتی
◾️تحلیل گر پایگاه های اطلاعاتی و مدیر داده ها
◾️تکنیسین و تکنولوژیست علوم زیستی
◾️تکنسین و تکنولوژیست برق و الکترونیک
◾️برنامه نویس کامپیوتری و طراح رسانه های کنش گرا
◾️تکنسین خدمات الکترونیکی (وسایل خانگی و اداری)
◾️مدیر بخش سیستم های اطلاعاتی و کامپیوتری
◾️مدیران بخش انتشارات، فیلم، رادیو و تلویزیون و هنرهای نمایشی
◾️مشاغل فنی و برنامه ریزی در صنعت فیلم، رادیو و تلویزیون و هنرهای نمایشی
◾️مشاغل پشتیبانی در صنعت فیلم، رادیو و تلویزیون و هنرهای نمایشی

آب و هوای بریتیش کلمبیا به دلیل توپوگرافی متنوع آن بسیار مختلف است. منطقه ساحلی دارای آب و هوای زمستانه نسبتا ملایم و بارندگی زیاد است. نوامبر و فوریه مرطوب ترین ماه های سال هستند، در حالی که ماه می و سپتامبر بهترین زمان برای بازدید از ساحل هستند. ونکوور از آب و هوای دریایی برخوردار است و زمستان های نسبتا ملایم و تابستان گرم دارد.

بهترین شهر های استان بریتیش کلمبیا به ترتیب :

  • شهر ریچموند
  • شهر اوک بی
  • شهر ونکوور
  • شهر دلتا
  • شهر فورت سنت جان

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link