ارزان‌ترین راه‎های مهاجرت به کانادا بر اساس مهارت، سطح دانش، سرمایه و سایر شرایط فرد ممکن است کمی متفاوت باشد. برنامه‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که شما باید بتوانید روش مناسب را بر اساس سوابق و علایق خود، انتخاب کنید. ما نیز قصد داریم در این مقاله به ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا بپردازیم. با ما همراه باشید.

سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا

به ‌طور کلی بسته به شرایط هر متقاضی، ممکن است سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا برای هر فرد کاملا متفاوت باشد. به ‌عنوان ‌مثال، اگر چه ممکن است یک راه به‌ خودی ‌خود ارزان باشد، ولی شاید شما شرایط مورد نیاز برای استفاده از آن را نداشته باشید.

اگر بخواهیم فارغ از شرایط متقاضیان مهاجرت به کانادا، به طور کلی سریع‌ترین و ارزان ترین راه‌های مهاجرت به کانادا را بررسی کنیم، عبارتند از:

· قراردادهای تجاری

قراردادهای تجاری مربوط به شرکت‌هایی است که به‌ صورت خارجی یا داخلی با کانادا در حال همکاری هستند. یکی از مهم‌ترین این قراردادها که می‌تواند یک راه عالی برای مهاجرت به کانادا باشد، امضای نفتا است. این قرارداد علاوه بر شناخته‌شده‌ترین قرارداد تجاری (از زمانی که توسط USMCA جایگزین شد)، راه‌های مهاجرتی خاصی را مجاز کرده است.

نفتا یک قرارداد تجارت آزاد بین ایالات متحده، مکزیک و کانادا است که از اول ژانویه 1994 به اجرا درآمد. نفتا بر اساس موفقیت توافقنامه تجارت آزاد قبلی کانادا و ایالات متحده (CUSFTA) که در سال 1989 به اجرا درآمد و تکمیل‌کننده توافق‌نامه‌های سازمان تجارت جهانی (WTO) با تعهدات عمیق‌تر در برخی از زمینه‌های کلیدی است، ساخته شد. با اجرایی شدن نفتا، بزرگترین منطقه تجارت آزاد جهان شکل گرفت. این توافق‌نامه به افزایش استاندارد زندگی طبقه متوسط ​​در هر سه کشور کمک کرده است.

برخی دیگر از این نوع قراردادها نیز وجود دارند که می‌توانند مهاجرت به کانادا برای کارمندان شرکت‌های ذینفع را راحت کنند. تنها مشکل این است که این قراردادها فقط برای شهروندان کشورهای زیر باز است:

پاناما اردن شیلی
اشتاین لیختن کلمبیا
کشور کره پرو کاستاریکا
سوئیس مکزیک ایالات‌متحده آمریکا ایسلند
اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا نروژ اسرائيل
ساکنان دائم استرالیا و نیوزیلند موافقت‌نامه عمومی تجارت و خدمات (GATS) مشارکت ترانس پاسیفیک (TPP)

اگر تبعه یکی از این کشورها هستید و برای شرکتی کار می‌کنید که یا دارای پروژه‌ای در کانادا است یا با یک شرکت کانادایی قرارداد دارد، ممکن است بتوانید بدون ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) در کانادا کار کنید. این قراردادها به شما این امکان را می‌دهد که برای شرکت خود یا شعبه، شرکت وابسته یا شرکت مادر در کانادا کار کنید که به آن انتقال درون شرکتی می‌گویند. در همین باره مطالعه مقاله ثبت شرکت در کانادا را از دست ندهید.

فهرست کشورهای گفته شده در جدول بالا احتمالا در سال‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد؛ زیرا کانادا موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد زیادی در دست اجرا دارد، اما در حال حاضر تنها اتباع این کشورها واجد شرایط استفاده از طرح مهاجرت قراردادهای تجاری هستند.

درصورتی‌که این کارمندان تا زمان مشخصی در کانادا مشغول به کار شوند حتی می‌توانند درخواست اقامت دائم از کانادا داشته باشند.

اقامت کانادا از طریق کار از چه برنامه هایی ممکن است؟

· اجازه کار با پیشنهاد شغلی

اگر مهارت خاصی دارید یا در مهارتی توانایی متوسط دارید به‌خصوص اگر مدرک تحصیلی نیز داشته باشید، ساده‌ترین و ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا گرفتن مجوز کار است؛ اما برای گرفتن ویزای کار کانادا و مهاجرت از این طریق دو شرط وجود دارد و عبارتند از:

  1. شما باید یک کارفرمای کانادایی را متقاعد کنید که به شما شغلی بدهد و زمانی این اتفاق می‌افتد که مهارتی داشته باشید که آن کارفرما نتواند شغل مورد نظر را به یک کانادایی یا مهاجر مقیم کانادا بدهد.
  2. کارفرمای شما باید سازمان منابع انسانی و توسعه کانادا را متقاعد کند که باید یک کارگر خارجی استخدام کند و هیچ کانادایی نمی‌تواند آن کار مورد نظر را انجام دهد.

با این‌ حال، اگر در کانادا دوستانی دارید که می‌توانند در زمینه ارائه پیشنهاد کار به شما کمک کنند، بهترین راه برای مهاجرت به کانادا که از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه است، مهاجرت کاری است. بسته به مهارت و تجربه کاریتان می‌توانید بعد از مدتی برای اخذ اقامت نیز درخواست دهید. درباره این روش مهاجرتی مطالعه مقاله سیستم اکسپرس اینتری کانادا اطلاعات دقیقتری را در اختیار شما قرار می دهد.

شرایط کار در کانادا برای ایرانیان چگونه است را در این مقاله به طور کامل بررسی کرده ایم.

· حمایت همسر ( اسپانسر شیپ کانادا)

شاید بتوان گفت در میان روش‌های مختلف، بهترین و ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا حمایت همسر است. داشتن یک همسر کانادایی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ورود به این کشور است. البته اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در حال حاضر به شدت بر تقلب ازدواج که یک راه مرسوم برای مهاجرت آسان و ارزان شده بود تمرکز دارند؛ اما اگر در یک رابطه واقعی با یک کانادایی یا یک فرد مقیم کانادا هستید بهترین راه مهاجرت همین است. در این صورت فرایند اخذ اقامت دائم شما نیز به کمک همسرتان به‌راحتی انجام خواهد شد. مطالعه مقاله ویزای اسپانسرشیپ کانادا شما را با ابعاد جدیدی از این روش مهاجرتی آشنا خواهد کرد.

· تجربه بین‌المللی کانادا (IEC) به نام تعطیلات کاری

اگر بین 18 تا 35 سال سن دارید، می‌توانید با مجوز کار آزاد به کانادا بروید، به این معنی که نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید. کشورهایی که می‌توانند از این طرح برای مهاجرت به کانادا استفاده کنند، عبارتند از:

تایوان اسلوونی نیوزلند لتونی ایرلند استونی کاستاریکا استرالیا
اوکراین اسپانیا نروژ لیتوانی ایتالیا فرانسه کرواسی اتریش
انگلستان سوئد لهستان مکزیک ژاپن آلمان جمهوری چک بلژیک
سوئیس اسلواکی هلند کره جنوبی هنگ‌کنگ دانمارک شیلی

· اجازه تحصیل

اگر شما یا والدینتان توانایی مالی مناسبی دارید، راهی بهتر از تحصیل در یک دانشگاه یا کالج کانادایی برای رفتن به کانادا وجود ندارد. برای مطالعه درباره شرایط تحصیل در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

کانادا برنامه‌های متعددی برای آموزش در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد و تعدادی از دانشگاه‌های کانادا جزو بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شوند. استان‌های کانادا برای فارغ‌التحصیلان موسسات پس از متوسطه راه‌های اقامت دائم ارائه می‌دهند؛ اما وقتی دانشگاه خود را انتخاب می‌کنید، در مورد برنامه نامزد استانی کانادا برای استان دانشگاه خود تحقیق کنید تا متوجه شوید که برای گرفتن اقامت دائم چه چیزی لازم است.

معمولا یک پیشنهاد شغلی پس از فارغ‌التحصیلی و حداقل تعهد ماندن در استان برای ادامه اقامت در کانادا کافی است. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که هر کاری که در زمان دانشجویی انجام می‌دهید در جریان مهاجرت، تجربه کاری به حساب نمی‌آید.

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا از کجا شروع کنم؟

· ویزای بازدیدکننده یا توریستی

اگر تنها راهی که می‌توانید به کانادا بیایید، پیشنهاد شغلی و مجوز کار است و نمی‌توانید این کار را در کشور خود انجام دهید، ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا در این شرایط این است که ویزای بازدیدکننده دریافت کنید و تا زمانی که در کانادا هستید، خودتان با تحقیقاتی که از قبل انجام داده‌اید و یا ارتباط‌هایی که از طریق فضای مجازی با کارفرمایان کانادایی برقرار کرده‌اید، به دنبال کار بگردید. شما نمی‌توانید با استفاده از ویزای بازدیدکننده خود در کانادا کار کنید؛ اما می‌توانید در زمان حضور در کانادا با کارفرمایان بالقوه در مورد کارهای آینده ارتباط برقرار کنید.

باید بدانید که برای بازدید از کانادا به دلیل دیگری نیاز خواهید داشت، زیرا بعید است که اگر بگویید که برای جست‌وجوی کار می‌آیید، افسر مهاجرت مایل به ورود شما به کشور باشد. بهترین دلیل دیدن این کشور زیبا در یک برنامه‌ریزی واقعی در تعطیلات است و بعد که وارد کشور شدید، می‌توانید اقداماتی نیز برای ارتباط برقرار کردن با کارفرمایان داشته باشید. برای کسب اطلاعات دقیق تر مطالعه مقاله ویزای توریسی کانادا را پیشنهاد می کنیم.

درصورتی‌که تمایل دارید از این روش برای مهاجرت استفاده کنید، حتما از قبل با یک کارشناس مهاجرتی مجرب مشورت کنید؛ زیرا به شما توصیه‌هایی برای جلوگیری از تلف شدن وقت می‌کند تا به‌ جاهای بهتری برای پیدا کردن کار سر بزنید و همچنین شما را راهنمایی می‌کند تا بدانید بهتر است سراغ چه افرادی بروید. حتی ممکن است به شما افرادی را معرفی کند که بتوانید از همین جا با آن‌ها برای مصاحبه قرار بگذارید.

· مهاجرت به روش پناهندگی

اگرچه مهاجرت به روش پناهندگی کانادا یکی ارزان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود، اما تنها در شرایط خاصی امکان‌پذیر است. در واقع مهاجرت به طریق پناهندگی برای افرادی است که یک شرایط خطرناک در کشور خودشان دارند و دیگر نمی‌توانند به‌طور سالم و آسوده در کشور خود زندگی کنند.

این افراد می‌توانند درخواست پناهندگی به کانادا داشته باشند و کانادا نیز بعد از برقراری دادگاه، با توجه به مدارک ارائه شده برای آن‌ها تصمیم می‌گیرد که آیا به آن‌ها پناهندگی بدهد یا خیر؟ اگر درخواست فرد تایید شود معمولا تا زمانی که بتواند خود را در کانادا تأمین کند از طرف دولت و اسپانسرهای مربوط به پناهندگان از نظر نیازهای ضروری مانند خوراک و پوشاک تأمین می‌شود.

صفر تا صد مهاجرت به کانادا را با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا بی دردسر طی کنید. کافیست فرم ارزیابی زیر را پر کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

هزینه درخواست مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری و PNP

به‌ طور کلی، به‌عنوان یک متقاضی فردی، برای مهاجرت به کانادا از طریق روش اکسپرس اینتری به حدود 15 هزار و 500 دلار کانادا نیاز دارید. زوج‌ها نیز به حدود 21 هزار دلار کانادا نیاز دارند و خانواده‌های دارای فرزند بین 25 تا 30 هزار دلار کانادا نیاز دارند. جدول زیر به تفصیل هزینه‌های مورد انتظار مهاجرت را نشان می‌دهد.

زوج + 2 فرزند زوج + 1 فرزند زن و شوهر شخصی یادداشت نوع کارمزد
600 600 600 300 هزینه متوسط آزمون‌های زبان (IELTS، CELPIP، TEF، یا TCF)
400 400 400 200 هزینه بدون احتساب هزینه ارسال پیک بین‌المللی. ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA)
170 170 170 85 هزینه 2 نفر یا بیشتر ثابت می‌ماند، مشروط بر اینکه همه اعضا در یک زمان و مکان درخواست دهند. بیومتریک
400 300 200 100 هزینه متوسط؛ هزینه بر اساس کشور متفاوت است. معاینات پزشکی
2,160 1,930 1700 850 هزینه پردازش درخواست
1030 1030 1030 515 حق هزینه اقامت دائم
700 600 500 250 هزینه متوسط ​​(فرض شده). هزینه‌های متفرقه (گواهی پلیس، ریزنمرات، تحویل پیک، عکس، دفاتر اسناد رسمی، ترجمه و …)
24,553 20,222 16,449 13,213 برای کلاس تجربه کانادایی (CEC) قابل‌استفاده نیست. وجوه تسویه‌حساب
30,013 25,252 21,019 15,498 جمع

کسانی که از طریق PNP درخواست ویزا برای مهاجرت دارند، ملزم به پرداخت هزینه‌های درخواست اضافی بر اساس استانی هستند که در آن درخواست می‌دهند. در اینجا مروری بر هزینه‌های استانی نیز خواهیم داشت:

کارمزد (CAD)

PNP

500 برنامه نامزد مهاجرت آلبرتا (AINP)
1150 برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP)
500 برنامه نامزدهای استانی منیتوبا (MPNP)
250 برنامه نامزدهای استانی نیوبرانزویک (NBPNP)
250 برنامه نامزدهای استانی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP)
0 برنامه نامزدهای نوا اسکوشیا (NSNP)
1500 یا 2000 برنامه نامزد مهاجرت انتاریو (OINP)
300 برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد (PEIPNP)
350 برنامه نامزد مهاجرت ساسکاچوان (SINP)

استان کبک یک ایالت فرانسوی زبان در کانادا است که تا حدودی قوانین آن با سایر استان‌ها متفاوت است و یک برنامه مهاجرت مستقل برای نیروهای کار ماهر دارد. مناطق نوناووت، مناطق شمال غربی و یوکان که ایالت نیستند و از قلمروهای کانادا محسوب می‌شوند نیز دارای برنامه‌های نامزد استانی هستند که توسط جریان‌های پیشنهاد شغلی تجاری یا کارفرمایی هدایت می‌شوند.
ارقام ذکر شده در جدول فوق فقط شامل هزینه ثبت درخواست مهاجرت می‌شود. درواقع علاوه بر این هزینه‌ها، باید برای هزینه‌های پرواز، اقامت و سایر هزینه‌های زندگی خود بودجه جداگانه‌ای را نیز در نظر بگیرید.

جلوگیری از کلاهبرداری در مهاجرت به کانادا ؛ اگر قربانی کلاهبرداری مهاجرت شده‌اید چه باید بکنید؟

هزینه درخواست مجوز تحصیل کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

بر خلاف اکسپرس انتری یا PNP، محاسبه کل هزینه درخواست مجوز دانشجویی کمی پیچیده است، زیرا دانشگاه‌ها و کالج‌های مختلف در استان‌های کانادا هزینه‌های درخواست متفاوتی دارند. برای اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل درخواست دهید باید در یک موسسه آموزشی اختصاصی کانادا پذیرفته شوید.

در این قسمت یک نمای کلی از هزینه‌هایی که می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی در کانادا انتظار داشته باشید، آورده شده است:

هزینه ($ CAD) نوع کارمزد
این هزینه بین 100 تا 500 دلار کانادا است. هزینه‌های درخواست دانشگاه/کالج: این هزینه‌ها مربوط به پردازشی است که دانشگاه انجام می‌دهد تا درخواست شما را بررسی کند. این هزینه صرف نظر از پذیرش یا عدم پذیرش شما در دانشگاه مورد نظر غیر قابل استرداد است. توجه داشته باشید که برخی از کالج‌ها هزینه درخواستی دریافت نمی‌کنند.
150 هزینه درخواست مجوز تحصیل
85 هزینه بیومتریک فردی
170 هزینه بیومتریک 2 نفر یا بیشتر متقاضی در همان زمان و مکان
میانگین هزینه: 300 تست زبان (در صورت نیاز)
میانگین هزینه: 100 معاینات پزشکی (در صورت نیاز) که هزینه بر اساس کشور فرد متقاضی متفاوت است.
هزینه متوسط ​​(فرض شده): 250 هزینه‌های متفرقه (گواهی پلیس، ریزنمرات، تحویل پیک، عکس، دفاتر اسناد رسمی، ترجمه و …)
برنامه کارشناسی: 33,623

برنامه تحصیلات تکمیلی: 21,120

برنامهMBA: 86000

هزینه‌های تحصیل بسته به برنامه‌ها/دوره‌ها و کالج یا دانشگاهی که در آن ثبت‌نام می‌کنید متفاوت است.
600 تا 1000 بیمه سلامت
10000 در سال (در کبک: 11000 در سال) بودجه برای حمایت از اقامت شما و یا گواهی سرمایه‌گذاری تضمین‌شده (GIC)همه استان‌ها به‌جز کبک

یکی از دلایل اینکه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می‌تواند ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا باشد، این است که بسیاری از دانشگاه‌های مدرن و سطح بالای کانادا بورسیه‌های بسیار خوبی را برای دانشجویان خارجی قرار می‌دهند که بخش زیادی از هزینه‌ها را شامل می‌شود.

دانشجویان از کشورهای منتخب می‌توانند مجوز تحصیل خود را برای کانادا در کمتر از 20 روز پس از درخواست از طریق برنامه جریان مستقیم دانشجویی (SDS) دولت کانادا دریافت کنند. داشتن یک حساب GIC با حداقل 10 هزار دلار کانادا در یک مؤسسه مالی در کانادا یک الزام اجباری برای SDS است. اگر تأییدیه ثبت‌نام از دانشگاه یا کالج کانادا را دارید، می‌توانید همین امروز برای مهاجرت به این روش اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا با همراهی وکیل مجرب مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس. کافیست فرم ارزیابی زیر را پر کنید!

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

هزینه درخواست مهاجرت از طریق تجربه بین‌المللی کانادا (IEC) یا ویزای تعطیلات کاری برای کانادا

IEC به افراد واجد شرایط اجازه می‌دهد تا برای ویزای تعطیلات کاری درخواست دهند. برای درخواست از طریق این برنامه، جوانان از بیش از 30 کشور می‌توانند برای زندگی و کار در کانادا درخواست دهند. این‌ها کشورهایی هستند که توافقنامه‌ای با کانادا برای اجازه دادن به شهروندانش برای درخواست مجوز کار IEC دارند که نام این کشورها را در قسمت‌های قبلی بیان کردیم. این مجوزها بسته به کشور شما، 12 یا 24 ماه اعتبار دارند.

در اینجا مروری بر برخی از هزینه‌های ویزای تعطیلات کاری خواهیم داشت:

هزینه ($ CAD) نوع کارمزد
156 هزینه مشارکت IEC
100 هزینه دارنده مجوز کار باز
85 هزینه بیومتریک
هزینه بر اساس کشور متفاوت است. میانگین هزینه: 100 معاینه پزشکی (در صورت نیاز)
2500 حداقل بودجه برای حمایت از اقامت شما
از حدود 400 در سال شروع می‌شود، بر اساس میزان پوشش و کسر آن متفاوت است. بیمه سلامت

داشتن بودجه کافی برای پشتیبانی از روند درخواست شما و همچنین زندگی در کانادا یک فاکتور اساسی در هنگام درخواست مهاجرت است. توصیه می‌شود با محدودیت‌های تعیین‌شده توسط دولت کانادا آشنا شوید تا بتوانید با اطمینان برای مهاجرت خود برنامه‌ریزی کنید.

برای مطالعه درباره بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان این مقاله را از دست ندهید.

برای مهاجرت به کانادا به‌طورکلی به چه میزان پول نیاز دارید؟

برای تعیین هزینه‌های مهاجرت به کانادا، روشی که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. هر کدام از روش‌ها مناسب با شرایط و قوانینی که دارند، هزینه‌های متفاوتی را نیز در برمی‌گیرند. از طرفی همه اشکال مهاجرت تجاری نیاز به سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در کانادا دارد. ممکن است از متقاضی بخواهند در یک شرکت کانادایی سرمایه‌گذاری کند یا از متقاضی بخواهند وام بدون بهره به مقدار مشخصی را به دولت فدرال یا استانی بدهد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر تحت برنامه‌های بشردوستانه یعنی پناهندگی کانادا درخواست می‌دهید، هیچ نیاز مالی وجود ندارد.

اما به طور کلی حداقل هزینه اولیه مهاجرت به کانادا ا حدود 2300 دلار کانادا برای یک متقاضی مجرد یا حدود 4500 دلار کانادا برای یک زوج است. این مبلغ شامل وجوه تسویه‌حساب نمی‌شود که بسیاری از کاندیداها برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به کانادا باید پرداخت کنند. این مبلغ بسته به اندازه خانواده متفاوت است و از حدود 13 هزار دلار کانادا برای یک متقاضی شروع می‌شود.

همچنین اگر یک نامزد از طریق یک برنامه استانی درخواست دهد، ممکن است هزینه‌های اضافی دیگری نیز بسته به استان مورد نظر اعمال شود. برای کسانی که دارای پیشنهاد شغلی کانادایی هستند یا تحت کلاس تجربه کانادایی درخواست مهاجرت می‌دهند، مدرکی مبنی بر تسویه وجوه لازم نیست.

سخن آخر

همان‌طور که ملاحظه کردید، روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا بسته به شرایط هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. اگر شما به دنبال ارزان‌ترین راه برای مهاجرت به این کشور هستید می‌توانید از مشاوره کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی کاناداپاس کمک بگیرید تا بعد از بررسی شرایط شما به شما بگویند بهترین و ارزان ترین روش مهاجرتی برای شما کدام است و در انتخاب بهترین استان برای مهاجرت به شما کمک کنند.

سوالات متداول در مورد بهترین و ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا

در اینجا قصد داریم به برخی از مهم‌ترین سوالات شما درباره مهاجرت سریع و آسان به کانادا پاسخ دهیم که عبارتند از:

سریع‌ترین و بهترین روش مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری است. معمولا اگر واجد شرایط باشید و همه مدارک را به‌درستی ارسال کرده باشید، زمان آماده شدن ویزای شما شش ماه خواهد بود.

هیچ محدودیت سنی خاصی برای هیچ برنامه مهاجرتی به کانادا وجود ندارد. اگرچه افرادی که سن بالاتری دارند امتیاز کمتری در برنامه‌های امتیازبندی اکسپرس اینتری دریافت می‌کنند، اما به معنی نیست که افراد مسن نمی‌توانند درخواست مهاجرت داشته باشند؛ زیرا داشتن تجربه کاری قابل‌توجه، مهارت زبان بالا و تحصیلات پیشرفته می‌تواند به‌راحتی هرگونه امتیاز از دست دادن سن در مهاجرت اقتصادی را جبران کند.

زمانی که فردی دارای اقامت دائم کانادا باشد، مجوز زندگی و کار در هر نقطه از کانادا را دارد، ولی تا قبل از آن درصورتی‌که از طریق مهاجرت کاری به کانادا ورود پیدا کنید تنها باید در شرکت یا ناحیه مشخص شده مشغول به کار شوید.

برخی از برنامه‌های مهاجرتی به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا به همراه اعضای خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند. با این ‌حال، شرایط در روش‌های مختلف مهاجرتی کمی متفاوت است. به‌ عنوان ‌مثال، کسانی که از طریق سیستم اکسپرس انتری کانادا مهاجرت می‌کنند، واجد شرایط هستند که همسر و فرزندان تحت تکفل خود را در برنامه وارد کنند، اما نمی‌توانند این کار را برای والدین خود انجام دهید.

با این‌ حال، کانادا برنامه‌های حمایت مالی دارد که به شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی این امکان را می‌دهد تا از همسر یا شریک زندگی مشترک، فرزندان وابسته و والدین/پدربزرگ و مادربزرگ خود حمایت مالی کنند و از این طریق آن‌ها را به کانادا بیاورند.

شهرها و نواحی روستایی کانادا برای حفظ رشد جمعیت و حمایت از بازار کار خود به مهاجران خارجی وابسته هستند. کانادا همچنین دارای جمعیت سالخورده‌ای است و بدون سیستم قوی مهاجرت، کانادا در مسیری مشابه با ژاپن در دهه 1990 قرار خواهد گرفت؛ اما برخلاف ژاپن، کانادا مهاجرت را پذیرفت و این امکان را ایجاد کرد که بخش بزرگی از جمعیت را در سنین اولیه کار، بین 25 تا 54 حفظ کند.

از طرفی کانادا تواتسته است که نیروهای متخصص و سرمایه‌های کلانی را از طریق برنامه‌های مهاجرتی از سراسر دنیا جذب کند که از هر نظر منجر به پیشرفت روزافزون این کشور شده است. این مزایا بدون مهاجرت انبوه به کانادا امکان‌پذیر نخواهد بود.