کمبود نیروی کار در کانادا همچنان یک مسئله اساسی برای دولت کانادا است و بازار کار این کشور برای رفع این کمبود به تعداد زیادی مهاجر و نیروی کار جدید نیاز دارد. استقبال از نیروهای کار ماهر به کانادا همچنان هدف دولت کانادا برای سال 2023 و سال‌های پس از آن است. با وجود تقریبا یک میلیون جایگاه شغلی خالی، تقاضای بالایی برای مهاجرت نیروهای کار ماهر برای پر کردن این موقعیت ها وجود دارد. جالب است بدانید که بیشتر این موقعیت ها مربوط به بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک های اجتماعی، خرده فروشی، مسکن و خدمات غذایی است.

طبق چشم انداز سال 2023، مهاجرت به عنوان یک راهبرد برای پر کردن فرصت های شغلی موجود در کانادا و افزایش توان اقتصادی این کشور محسوب می‌شود.

شرایط بازار کار در کانادا

در دو سال گذشته، شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی بر بازار کار جهانی گذاشت و کانادا نیز از این اتفاق مستثنی نبود.

در سه ماهه اول سال 2020، نرخ اشتغال در کانادا 15 درصد کاهش یافت؛ اما با مهار شیوع ویروس کرونا و حذف محدودیت‌های مرتبط با آن، شرایط بازار کار کانادا به سرعت به حالت ابتدایی پیشین خود برگشت. در ماه مه 2022، نرخ بیکاری در کانادا به 5.1 درصد کاهش یافت و حتی در ماه ژوئن، این نرخ کاهش بیشتری داشت و به 4.9 درصد رسید.

در اوایل همه‌گیری کرونا، نیروهای کار برای یافتن شغل تلاش می‌کردند، اما اکنون این کارفرمایان هستند که قادر به یافتن کارگر کافی برای پر کردن مشاغل خالی خود نیستند. در بین استان های کانادا، بریتیش کلمبیا، استان کبک، انتاریو و آلبرتا فرصت  های شغلی بیشتری برای مشاغل فنی و واسطه  ای نسبت به بقیه کشور دارند. جالب اینجا است که جزیره پرنس ادوارد نیز تقاضای بالایی برای جذب نیروی کار نسبت به جمعیت خود دارد.

نرخ بیکاری در کانادا در اکتبر سال 2022 به 5.2 درصد رسید که نسبت به ماه قبل بدون تغییر و بیشتر از تخمین  ها (5.3 درصد) بود. این موضوع نشان‌دهده ضعف در بازار کار کانادا است. تعداد افراد بیکار نسبتا بدون تغییر نسبت به ماه قبل بوده و به بیش از 100 هزار نفر رسیده است.

در این میان، میزان اشتغال از 108 هزار و 300 به 19 میلیون و 656 نفر رسید که بیشترین افزایش رخ داده از فوریه تا کنون و بسیار بالاتر از تخمین  های مدنظر به ازای اضافه شدن 10 هزار شغل است.

در سطح صنعت، افزایش اشتغال برای صنایع تولیدکننده کالا (1.1 درصد به اندازه 4،027،100) از دو راه ساخت و ساز (1.6 درصد به اندازه 1،534،000) و تولید (1.4 درصد به اندازه 1،744،200) صورت گرفته و اشتغال بالاتر برای تولیدکنندگان خدمات (0.4 درصد به اندازه 15،620) و  غذا و خدمات اقامتی (1.7٪ به 1,077,300) بوده است.

همچنین، اشتغال هم در بخش دولتی (0.4 درصد به 4286800) و هم در بخش خصوصی (0.6 درصد به 12718300 نفر) افزایش یافته است. نرخ مشارکت نیروی کار با افزایش 0.2 درصدی به 64.9 درصد رسید.

کار در کانادا با ویزای کار کانادا

نرخ بیکاری در کانادا 2023

طبق آمار کانادا، تا ژوئن سال 2023، تعداد اشتغال رشد 60 هزار نفری (با نرخ مثبت 3/0 درصد) داشت که این افزایش به دلیل بالا رفتن تعداد موقعیت‌های شغلی تمام‌وقت (بیش از 110 هزار شغل، نرخ مثبت 7/0 درصدی) بوده است. نرخ بیکاری تا این تاریخ 4/5 درصد (مثبت 2/0 درصد) بوده است. افزایش نرخ بیکاری به تعداد بیشتر افراد به دنبال کار نسبت داده شده است.

مقدار مالیات بر درآمد کانادا

نرخ‌های مالیات بردرآمد فدرال کانادا براساس میزان درآمد در سال 2022 به صورت زیر است:

  • 15 درصد برای درآمد سالانه 50197 دلاری
  • 5/20 درصد برای درآمد سالانه 50197 تا 100392 دلار
  • 26 درصد برای درآمد سالانه 100392 تا 155625 دلار
  • 29 درصد برای درآمد سالانه 155625 تا 221708 دلار
  • 33 درصد برای درآمد سالانه بیش از 221708 دلار

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را در این مقاله بخوانید.

پردرآمدترین و کم‌درآمدترین مشاغل کانادا در سال 2022

در این بخش از گزارش به میانگین درآمد پردآمد و کم‌درآمدترین مشاغل کانادا در سال 2022 پرداخته شده است. آخرین گزارش آماری کانادا نشان می دهد که میانگین حقوق کارمندان کانادایی حدود یک هزار و 100 دلار در هفته یا به بیان دیگر حدود 60 هزار دلار در سال است.

اما بیشتر مشاغل پردرآمد کشور کانادا حداقل سه برابر بیشتر از این مقدار، درآمد دارند. در مقابل، مشاغلی نیز با درآمد کمتر، حتی کمتر از نصف میانگین دستمزد ملی، حقوق می گیرند.

بر این اساس، شما می‌توانید در جداول زیر با  10 شغل پردرآمد و کم‌درآمد کانادا، آشنا شوید:

متوسط میزان درآمد در کانادا

میزان درآمد سالانه خانوار در کانادا در سال 2023 بین 60 هزار تا 120 هزار دلار است. این میزان بسته به موقعیت استان و تعداد افراد شاغل در خانوده متغیر است.

همچنین متوسط حقوق سالانه خانوار در کانادا در سال 2022، 75452 دلار بوده است و به نظر می‌رسد این رقم در سال 2023 نیز نسبتا ثابت بماند.

مشاغل پر درآمد در کانادا در سال 2022

580 هزار دلار پزشک متخصص
414 هزار و 390 دلار پزشک خانواده
376 هزار دلار قاضی
332 هزار و 200 دلار مدیر ارشد تولید و حمل و نقل کالا
272 هزار و 550 دلار وکیل
261 هزار و 517 دلار دندانپزشک
199 هزار و 992 دلار مدیر ارشد در امور مالی و ارتباطات
169 هزار و 998 دلار مدیر مهندسی
152 هزار و 942 دلار خلبان هواپیمایی
140 هزار و 566 دلار اکچوئری

کم­ درآمدترین مشاغل (درآمد ساعتی) در کانادا

17 دلار متصدی بار
16 دلار کارمند هتل
16.61 دلار خدمتکار/خدمات نظافت
15.50 دلار آشپز
15 دلار سرور غذا و نوشیدنی
15 دلار ظرف ­شور
14 دلار کارگر آماده سازی غذا
14 دلار تهیه کننده فست فود
14 دلار صندوقدار
14 دلار خدمتکار ایستگاه خدمات

برخی دیگر از مشاغل کم درآمد در کشور کانادا عبارتند از:

  • پرستار بچه و پرستار بچه
  • گرداننده سگ
  • کارگران روزمزد
  • صنعتگران
  • درایورهای اوبر

 آیا مطلع هستید روند مصاحبه شغلی در کانادا چگونه است؟

محبوب­ترین مشاغل کانادا در سال 2022

سالانه بیش از 300 هزار نفر به کشور کانادا، مهاجرت می‌کنند؛ اما چرا؟ به این دلیل که این کشور زیبا طبیعت عالی و زیرساخت‌های توسعه یافته زیادی دارد و مسیر پیشرفت نیز در آن فراهم است. کشور کانادا دارای اقتصاد قوی (رتبه دهم در جهان)، سیستم مراقبت بهداشتی همگانی، کیفیت زندگی بالا (مقام یازدهم در میان شادترین کشورهای جهان)، نرخ پایین جرم و جنایت و سطح پایین فساد است.

همچنین، دولت کانادا از نوع لیبرال و طرفدار مهاجرت است و مهاجرت را کلید تقویت اقتصاد و توسعه می داند. اما برای مهاجرت به کانادا، شاید بهتر است با محبوب‌ترین مشاغل این کشور آشنا شوید.

10 شغل محبوب کانادا از سال 2020 تا 2022

  • سرآشپز و آشپز
  • مدیران خرده‌فروشی و عمده‌فروشی
  • کارکنان تعمیر و نگهداری عمومی
  • معلمان و مربیان پیش دبستانی
  • پرستاران
  • مکانیک / تکنسین خودرو
  • نجاران
  • جوشکارها
  • کارگران کشاورزی
  • رانندگان کامیون و تراکتور

شرایط و جزئیات ویزای مجوز کار کانادا

مجوز کار یا ویزای کار کانادا برای افراد واجد شرایط خارج از کشور برای کار در کانادا برای یک دوره زمانی خاص صادر می شود. افراد باید تنها پس از دریافت پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری از یک کارفرمای کانادایی برای ویزای کار اقدام کنند.

کارفرما باید از اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا یک کد به نام ارزیابی تاثیرات بازار کار کانادا LMIA دریافت کند. این کد به آنها اجازه می‌دهد تا نیروهای کار ماهر خارجی را برای فرصت های شغلی مناسبی استخدام کنند که شهروندان یا افراد مقیم دائم کانادا توانایی انجام آن  را ندارند.

کانادا به عنوان یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان، یک مقصد عالی برای افرادی است که به دنبال کار در خارج از کشور هستند. ویزای مجوز کار کانادا به افراد دارای بیزنس، نیروهای کار دائمی، نیروهای کار موقت، دانشجویان و دیگران اجازه می‌دهد تا در کانادا کار کنند.

جالب است بدانید که در سال 2021، کانادا به بیش از 400 هزار نامزد خارج از کشور مجوز کار اعطا کرد. این یک فرصت بزرگ برای نیروهای کار خارجی است که به دنبال ایجاد یک زندگی بهتر در کشور کانادا هستند.

شما با ویزای مجوز کار کانادا می توانید:

  • زیرنظر کارفرمایی که در درخواست مجوز کار خود ذکر کرده‌اید، کار کنید.
  • توانایی درخواست ویزای همراه را داشته باشید تا همراه با وابستگان خود مهاجرت کنید.
  • به دلار درآمد کسب کنید.
  • در سرتاسر کانادا سفر کنید.
  • برای اقامت دائم اقدام کنید.
شغل ایرانیان مقیم کانادا

شرایط مهاجرت کاری ایرانیان به کانادا

مسیرهای مهاجرتی زیادی وجود دارد تا افراد متخصص از طریق کار در کانادا، اقامت دائم این کشور را به دست آورند. سریع‌ترین راه ممکن از طریق سیستم اکسپرس اینتری است. این سیستم طبق درخواست آنلاین و ارزیابی متقاضیان براساس یک سیستم امتیازدهی است. این راه یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس برای ایرانیان است. برنامه‌هایی این سیستم عبارتند از:

  • نیروی کار تخصص فدرال کانادا
  • کارکنان ماهر فدرال کانادا
  • کلاس نیروی کار با تجربه کار کانادایی

این مورد برای کسانی است که قصد دریافت اقامت دائم کانادا دارند، مناسب است اما برای اقامت در استان کبک کانادا، باید از طریق مسیرهای مهاجرتی مخصوص خود این استان اقدام کنید.

مدارکی که برای درخواست اکسپرس اینتری نیاز دارید، عبارتند از:

  • پاسپورت یا سند سفر
  • مدرک زبان در زبان فرانسوی یا انگلیسی (حداقل معادل سطح 5 معیار زبان کانادایی (CLB))
  • گواهی ارزیابی مدرک تحصیلی برای معادلسازی مدارک تحصیلی
  • گواهی نامزدی استانی (اگر دارید)
  • پیشنهاد شغلی کتبی از یک کارفرمای کانادایی (اگر دارید)
  • مدارک مربوط به سابقه کار (حداقل سابقه کاری یک ساله)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی معاینه پزشکی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی
لزوم همراهی وکیل مهاجرتی کانادا در تورنتو

انواع روش‌های مهاجرت کاری به کانادا

کانادا از طریق برنامه‌های مختلف مهاجرت کاری، قصد دارد افرادی را جذب کند که پتانسیل بالایی در جهت کمک به توسعه اقتصادی این کشور دارند. این برنامه‌ها با هدف ارتقای توسعه اقتصادی از طریق جذب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، افراد خوداشتغال و متخصصین طراحی شده‌اند.

اگر مهاجرت کاری به کانادا با تجربه و اهداف شما مطابقت دارد، مسیرهای زیادی برای انتخاب دارید. بسته به مکانی که قصد اقامت در آن را دارید و نوع مهاجرتی که مناسب شرایط فعلی شما است، می‌توانید از طریق یکی از برنامه‌های زیر اقدام کنید:

  1. سرمایه گذار: برنامه سرمایه‌گذار مهاجر کبک برای افرادی است که دارای دارایی خالص و سرمایه کافی برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد کبک هستند.
  2. کارآفرین: دولت کانادا، استان کبک و سایر استان‌ها و مناطق، مسیرهای مهاجرتی مختلفی را به کسانی که می‌خواهند در کانادا کسب و کاری را خرید یا راه‌اندازی کنند، ارائه می‌دهند.
  3. خود اشتغال: این برنامه‌ها به افراد خوداشتغال با تجربه بال در مشاغل و حرفه‌های خاص اجازه می‌دهد تا برای مهاجرت به کانادا درخواست دهند.
  4. ویزای استارت‌آپ: کارآفرینانی که ایده یک کسب‌وکار با پتانسیل سودآوری بالا و نوآورانه دارند، واجد شرایط این برنامه هستند.
  5. نامزدی استانی: برنامه‌های نامزد استانی، به استان‌ها و مناطق کانادا این اجازه را می‌دهد تا از مهاجران فعال در حوزه تجاری را جذب کنند.
  6. انتقال درون شرکتی: این برنامه به یک شرکت خارجی این اجازه را می‌دهد تا کارمندان خاصی را از دفاتر خود در خارج از کشور کانادا بدون نیاز به تاییدیه ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA) به شعبه خود در کانادا منتقل کند.
  7. مجوز کار: کانادا به افراد واجد شرایطی که به دنبال شغل و ایجاد، راه‌اندازی یا خرید یک کسب و کار هستند، مجوزهای کار موقت ارائه می‌دهد. مجوز کار به یک تبعه خارجی اجازه می‌دهد تا به طور موقت در کانادا کار کند.

کانادا بیش از 100 مسیر مهاجرتی مختلف برای نیروی کار خارجی دارد. این مسیرها تحت دو دسته اصلی هستند: برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFWP) و برنامه تحرک بین‌المللی (IMP). متقاضیان برای دسته برنامه نیروی کار خارجی موقت ملزم به داشتن تاییدیه ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA) هستند.

علاوه بر این دریافت مجوزهای کار تحت حمایت کارفرما و پیشنهاد شغلی، مسیرهای مهاجرتی دیگری در کانادا وجود دارد که فرد می‌تواند بدون داشتن پیشنهاد شغلی برای دریافت مجوز کار اقدام کند: مجوز تعطیلات کاری، مجوزهای کار پس از فارغ‌التحصیلی و مجوزهای کار باز همسر.

چه کسانی واجد شرایط برای ویزای مجوز کار کانادا هستند؟

متقاضیان باید مدارکی را دال بر واجد شرایط بودن پذیرش شغل پیشنهادی را نشان دهند. مدارک باید به زبان انگلیسی ارائه شوند. ویزای مجوز کار کانادا برای کارگران موقت، فارغ التحصیلان خارجی از دانشگاه های کانادا، تاجران و سایر افرادی که نیاز به کار در کانادا دارند، ایده‌آل است.

شرایط عمومی واجد شرایط بودن برای ویزای کار کانادا، عبارت است از:

  • مدارکی را باید به افسر مهاجرت ارائه دهید که نشان دهد بعد اتمام مجوز کار از کانادا نقل مکان خواهید کرد.
  • مدارکی که نشان دهد شما بودجه کافی برای حمایت از خود و خانواده خود در طول اقامت خود در کانادا دارید.
  • سابقه هیچ گونه فعالیت مجرمانه نداشته باشید و گواهی عدم سوء‌پیشینه به عنوان مدرک ارائه دهید.
  • نشان دهید که برای امنیت کانادا، خطری ندارید.
  • باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد و در صورت نیاز معاینه پزشکی انجام دهید.
  • باید آماده ارائه هرگونه مدرکی باشید که افسران برای واجد شرایط بودن ورود شما به کانادا درخواست می کنند.
وضعیت کار در کانادا با اخذ جاب افر

دریافت اقامت کاری کانادا

اتباع خارجی که به دنبال کار یا بازدید از کانادا هستند، برای ورود به کانادا به مجوز کار، ویزای وزیتور یا هر دو نیاز دارند. کانادا دارای برنامه‌ها و مسیرهای مهاجرتی موقت و دائمی بسیاری است که یکی از این مسیرها تحت اقامت موقت کانادا، دریافت مجوز کار است.

چندین نوع مجوز کار کانادا وجود دارد و گزینه‌های موجود برای کار موقت در کانادا برای اتباع خارجی عبارتند از:

  • برنامه مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی
  • برنامه نیروی کار خارجی موقت
  • تجربه بین‌المللی کانادا

برای کار و اقامت دائم کانادا، متقاضیان با می‌توانند بسته به شرایط خود از نظر سابقه کار، مهارت در زبان، تحصیل و غیره از طریق یکی از برنامه‌های سیستم اکسپرس اینتری یا برنامه‌های استانی اقدام کنند. این برنامه‌ها عبارتند از:

  • کلاس نیروی با تجربه کار کانادایی
  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال کانادا
  • برنامه کارکنان ماهر فدرال
  • برنامه نامزدهای استانی

درباره شرایط اقامت دائم کانادا از طریق کار بیشتر بخوانید

معرفی انواع مختلف مجوز کار در کانادا

به طور کلی دو نوع مجوز کار توسط مقامات کانادایی داده می­شود: مجوز کار باز و مجوز کار ویژه کارفرما. مجوز کار باز اساسا به شما این امکان را می­دهد برای هر کارفرمایی کار کنید. این ویزا مختص شغل نیست، بنابراین متقاضیان نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار یا همان کد LMIA یا نامه از سوی کارفرمایی ندارند که هزینه انطباق را پرداخت کرده است. مجوز کار خاص کارفرما، مجوزی است که به شما امکان می­دهد برای یک کارفرمای خاص کار کنید.

  • همسران اشخاص دارای مجوز کار موقت
  • دارای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی
  • دارای مجوز اقامت موقت
  • دارای مجوز برنامه جهانی جوانان
  • دارای مجوز همسر برای برنامه مهاجرتی آتلانتیک
  • دارای مجوز کار باز معمول
  • دارای مجوز کار باز بریدجینگ
  • مدرکی دال بر داشتن پشتوانه مالی که می‌تواند از اقامت شما و خانواده شما در کانادا در طول مدت اعتبار مجوز کار حمایت کند.
  • مدارکی دال بر این که شما سابقه کیفری ندارید.
  • مدارکی دال بر این که شما در سلامت کامل هستید.
  • اثبات رعایت شرایط مجوز کار، حتی اگر مجوز کار محدود به شما داده شود.
  • اثبات واجد شرایط بودن از نظر مهارت­های زبانی، داده­های بیومتریک و بیمه.
  • مشاغلی که نیازی به مجوز کار ندارند
  • ورزشکار یا مربی
  • بررسی کننده سوانح یا حوادث هوایی
  • بازدید کننده تجاری
  • بازرس هواپیمایی کشوری
  • روحانیت
  • برگزارکننده همایش
  • عضو خدمه
  • کارگر کوتاه مدت با مهارت بالا
  • محقق کوتاه مدت
  • دانشجویی که خارج از دانشگاه کار می­کند
  • دانشجویی که در محوطه دانشگاه کار می­کند
  • پرسنل نظامی
  • گزارشگر خبر یا گروه فیلم و رسانه
  • تهیه­کننده یا کارمندی که روی تبلیغات کار می­کند
  • هنرمند مجری
  • ارائه‌دهنده خدمات اضطراری
  • آزمایشگر و ارزیاب
  • کارشناس شاهد یا بازپرس
  • عضو خانواده نماینده خارجی
  • افسر یا نماینده دولت خارجی
  • دانشجوی بهداشت و درمان
  • قاضی، داور یا مقام مشابه
  • سخنران عمومی
  • کارگر کوتاه مدت با مهارت بالا
  • محقق کوتاه مدت

نگاهی به شرایط دریافت ویزای کار همراه

دولت کانادا به اعضای خانواده کسی که مجوز کار دارد، ویزای همراه کانادا برای مهاجرت می­دهد.

  • همسر نامزد یا پارتنر قانونی بالای 16 سال
  • پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ
  • کودکان وابسته، از جمله فرزندخوانده­ها
  • خواهر و برادر، برادرزاده و خواهرزاده، زیر 18 سال، یتیم و مجرد
  • سایر بستگانی که در داخل یا خارج از کانادا اقامت دارند
  • فرزندان کمتر از 22 سال، مجرد یا بدون شریک زندگی مشترک
  • کودکانی که قبل از رسیدن به سن 22 سالگی ازدواج کرده­اند و برای کمک مالی به والدین بسیار وابسته هستند.
  • کودکانی که به دلیل نقص جسمانی خاص تا سن 22 سالگی از نظر مالی به والدین وابسته هستند
  • برای اثبات حمایت مالی از اعضای خانواده خود برای ویزای همراه کانادا، باید موارد زیر را ارائه دهید:
  • شواهد ثبت شده از وضعیت مالی و جریان نقدی شما در 12 ماه گذشته برای اثبات این که از نظر مالی با ثبات هستید و قادر به حمایت از خانواده خود هستید.
  • اگر حامی ویزای همراه کانادا برای فرزند خود هستید، او باید کمتر از 22 سال سن داشته باشد و باید بتوانید نشان دهید که از نظر مالی به شما وابسته است.
  • اگر فرزند شما به دلایلی، چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی، قادر به کسب درآمد شخصی نیست، می­توانید پس از ارائه مدارک کافی از او حمایت کنید.
  • کودک باید فرزند بیولوژیک یا فرزندخوانده شما باشد.
  • برای اثبات رابطه خود، باید شناسنامه یا گواهی فرزندخواندگی ارائه دهید.
  • کودک باید تحت آزمایش پزشکی و کیفری قرار گیرد و در صورت وجود سابقه کیفری او یا دارای بیماری مسری یا همه­گیر باشد، ممکن است از ورود او به کشور جلوگیری شود.

شماره بیمه اجتماعی یا SIN  چیست؟

هر فردی که در کانادا کار می‌کند باید یک شماره بیمه اجتماعی معتبر یا همان SIN داشته باشد. هر دانشجوی بین­المللی که مایل به کار در کانادا است، باید ابتدا برای SIN اقدام کند.

درخواست­ها برای شماره بیمه اجتماعی را می­توان به صورت حضوری یا از طریق پست به سرویس کانادا ارسال کرد. برای درخواست SIN، باید اطلاعات خاصی در مورد مجوز تحصیل دانشجوی بین­المللی ذکر شده باشد.

پرسودترین مشاغل کانادا؛ با پردرآمدترین شغل ها در کانادا آشنا شوید.

شرایط کار و تحصیل همزمان در کانادا

در سال 2014، دولت کانادا تغییراتی را در شرایط مجوزهای تحصیلی کانادا ایجاد کرد. بر اساس این تغییرات، به دانشجویان بین­ المللی اجازه کار در حین تحصیل در کانادا را می­دهند. اکثر مجوزهای تحصیلی کانادا به یک دانشجوی بین ­المللی تمام وقت اجازه می­دهد تا حداکثر 20 ساعت در هفته در طول جلسات عادی دانشگاه کار کند و در طول تعطیلات برنامه ­ریزی شده به طور تمام وقت مشغول به کار شود.

از 15 نوامبر 2022، یک اقدام موقت به تصویب رسید که به دانشجویان اجازه می­دهد بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند، که تا دسامبر 2023 اعتبار دارد. در موارد خاص، مجوز تحصیل ممکن است به دانشجوی بین­المللی اجازه کار در حین تحصیل در کانادا را ندهد:

  • مجوز تحصیل برای یک برنامه تحصیلی با مدت زمان کمتر از شش ماه است.
  • در مجوز تحصیل مشخص شده است که دارنده مجوز دارای محدودیت­های استخدامی است.

یک دانشجوی بین­ المللی ممکن است مجاز به ادامه کار 20 ساعته در هفته باشد حتی اگر در کلاس ­های تمام وقت ثبت ­نام نکرده باشد:

  • دانشجو ترم آخر سال
  • دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد

اگر مجوز تحصیل باطل شود، شهروند خارجی بلافاصله مجوز کار در کانادا را از دست می­دهد. اگر یک تبعه خارجی بدون مجوز قانونی در کانادا کار کند یا تحصیل کند،  برای مهاجرت در آینده به کانادا دچار مشکل خواهد شد. برای مطالعه درباره شرایط کار دانشجویی در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

راحت‌ترین مشاغل در کانادا را بشناسید

کانادا سالانه پذیرای تعداد بالایی از مهاجران است. با افزایش جمعیت، بازار کار نیز رقابتی‌تر می‌شود. جالب است بدانید که ساده‌ترین مشاغلی که در کانادا می توان به دست آورد، مشاغلی هستند که بیشترین تقاضا را دارند.

این مشاغل شامل توسعه دهندگان وب، دامپزشکان، رانندگان، متصدیان پذیرش، پرستاران رسمی، مهندسان، جوشکاران، بازرگانان و بینایی سنجی ها هستند که در ادامه به صورت دقیق‌تری به این موضوع پرداخته شده است:

توسعه‌دهنده وب  بخاطر افزایش رشد فناوری یکی از پرتقاضاترین مشاغل در کانادا است. این فرصت منجر شده است که هر شخصی با این مهارت خیل زود جایگاه شغلی خود را پیدا کند. از مشاغل کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، توسعه دهندگان وب را در لیست حقوق و دستمزد خود دارند.

برای دامپزشک شدن باید دوره تحصیلی مدنظر را گذراند و همین امر باعث شده است که بسیاری از افراد وارد این حرفه نشوند. تعداد دامپزشکان موجود در کانادا که مردم آن حیوانات خانگی دارند، کافی نیست. بنابراین، یک دامپزشک آموزش دیده می تواند به راحتی شغلی در کانادا پیدا کند، یا اینکه مطب خصوصی را خود راه بیاندازد یا با یک سازمان همکاری کند.

انواع مختلفی از رانندگان وجود دارد، مانند رانندگان کامیون، رانندگان مسیرهای طولانی، رانندگان تحویل، رانندگان لیفتراک و غیره. به طور کلی، شغل رانندگی همیشه در کانادا مورد تقاضا است.

این شغل از جمله مشاغلی است که می توانید بدون نیاز به تحصیلات رسمی در کانادا به دست آورید. تنها چیزی که برای به دست آوردن این شغل نیاز دارید این است که گواهینامه رانندگی مناسب و تجربه کافی داشته باشید. تقاضای بازار برای رانندگان بسیار بالا است و همچنان رو به افزایش نیز هست. این شغل نه تنها به راحتی به دست می آید، بلکه درآمد بسیار خوبی نیز دارد.

اگر می خواهید در یک محیط رسمی یا اداری معمولی کار کنید، این یکی از ساده ترین مشاغل است. مسئولین پذیرش اولین نقطه تعامل در اکثر سازمان ها هستند، در نتیجه باید رفتار تاثیرگذار داشته باشند. کارکنان پذیرش عمولا باید دارای مهارت های ارتباطی قوی باشند.

به این دلیل که مسولین پذیرش معمولا درآمد خوبی ندارند، بنابراین بسیاری از افراد مدت زیادی در این نقش باقی نمی مانند. اما این می تواند اولین قدم برای بالا رفتن از نردبان ترقی در یک شرکت با کسب مهارت های بیشتر باشد.

همه متخصصان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط می توانند به راحتی در کانادا شغل پیدا کنند. اما یکی از پرتقاضاترین این مشاغل، پرستاران رسمی هستند. بیمارستان ها، کلینیک ها و حتی مشتریان خصوصی به پرستاران رسمی نیاز دارند. به همین دلیل است که گزینه های مهاجرت برای کسانی که مدرک پرستاری و تجربه دارند، بسیار زیاد است.

بازار کار کانادا فرصت  های شغلی برای مهندسان بدون توجه به تخصص آن ها دارد. مهندسین مکانیک، عمران، نفت، برق و نرم افزار در کانادا مورد تقاضا هستند. به دلیل مرزهای مشترک با ایالات متحده، کانادا دچار فرار مغزها است و مردم آن برای فرصت های بهتر به ایالات متحده مهاجرت می کنند.

بنابراین مهندسان می توانند به راحتی در این کشور شغل پیدا کنند. به ویژه مورد تقاضای بالایی برای مهندسان نرم افزار وجود دارد زیرا صنایع بیشتری به فناوری رایانه متکی هستند.

این مهارت حرفه ای یکی دیگر از مشاغل با تقاضای بالای کانادا است. مشاغل جوشکاری به ویژه در جزیره پرنس ادوارد و بریتیش کلمبیا مورد تقاضا هستند. حتی اگر شما در هیچ یک از این مناطق ساکن نیستید، باز هم می توانید یک کار جوشکاری خوب در هر بخشی از کانادا پیدا کنید.

در کانادا از هر 10 جوان 3 نفر برای داشتن دید طبیعی به عینک یا لنز نیاز دارند. برای بزرگسالان، این عدد تقریبا به نصف می رسد و یک سوم از سالمندان به آن نیاز دارند. بیش از نیمی از جمعیت کانادا برای اصلاح بینایی خود از عینک استفاده می کنند. در نتیجه بینایی‌شناسان در کانادا اهمیت زیادی دارند. بنابراین، بینایی‌شناسان آموزش‌دیده راحت‌تر شغل پیدا می کنند.

داشتن یک تجارت معتبر و باتجربه یکی از مطمئن ترین راه ها برای کار در کانادا است. خواه مکانیک، نجار، سازنده، برقکار یا هر مهارت فنی یا حرفه ای دیگری باشید، می توانید به راحتی در کانادا شغلی پیدا کنید. با این حال، به دست آوردن یک شغل پردرآمد به عنوان یک تاجر در کانادا ممکن است کمتر باشد، به خصوص اگر تازه شروع کرده اید. با گذشت زمان، می توانید تجربه لازم را به دست آورید.

به دست آوردن شغل در موقعیت هایی که به مهارت های فنی و آموزش کمی نیاز دارند، نیز می تواند در کانادا بسیار آسان باشد. به عنوان مثال، مشاغلی مانند پیشخدمت، فروشنده، صندوقدار و سایر مشاغلی که به ازای هر ساعت حقوق می گیرند، معمولا آسان تر هستند. اکثر کسانی که این مشاغل را انتخاب می کنند فقط به صورت پاره وقت هستند یا این کا را به عنوان شغل دوم آن ها است.

درباره بهترین شغل برای زنان در کانادا و میانگین درآمد سالانه شان در این مقاله بیشتر بخوانید.

بهترین استان‌ها برای مهاجرت کاری به کانادا

بسته هدف از مهاجرت کاری افراد، ممکن است انتخاب استان مناسب برای آن متفاوت باشد. در جدول زیر به صورت خلاصه‌ بهترین استان‌ها براساس هدف مهاجرت کاری مقایسه شده است:

هدف مهاجرت کاری بهترین استان‌ها توضیحات
یافتن شغل بریتیش کلمبیا میانگین حقوق: 66232 دلار در سال

فرصت‌های شغلی برتر:

پرستاران

تحلیلگران و مشاوران سیستم اطلاعات

برنامه‌نویسان کامپیوتر

نرخ بیکاری: 5.1 درصد

نوا اسکوشیا میانگین حقوق: 56550 دلار در سال

فرصت‌های شغلی برتر:

بخش خدمات

کارگران ساختمانی

بخش تولید

نرخ بیکاری: 5.7 درصد

آلبرتا میانگین حقوق: 63369 دلار در سال

فرصت‌های شغلی برتر:

معلمان ابتدایی و مربیان مهدکودک

رانندگان حمل و نقل

کارگران ساختمانی

نرخ بیکاری: 7.1 درصد

انتاریو میانگین حقوق: 74237 دلار در سال

فرصت های شغلی برتر:

تحلیلگران پایگاه داده

مهندسان نرم‌افزار

توسعه‌دهندگان رسانه

نرخ بیکاری: 6.2 درصد

کبک میانگین حقوق: 57506 دلار در سال

فرصت های شغلی برتر:

مشاغل حوزه مالی

مهندسان

برنامه‌نویسان کامپیوتر

نرخ بیکاری: 4 درصد

راه‌اندازی کسب و کار مناطق شمالی سرشار از منابع و مناظر طبیعی

مکانی مهم برای تجارت و سرمایه گذاری

دارای صنایع مهم زیر:

معادن زیاد (سومین تولید کننده الماس در جهان)

تولید

حمل و نقل

ارتباطات

گردشگری (به ویژه برای تماشای شفق قطبی)

آموزش و پرورش

ساسکاچوان سومین استان دارای نیروی کار ماهر جوان

راه‌اندازی مقرون به صرفه‌تر کسب و کار

کمترین مالیات استانی در کشور

منابع فراوان از جمله در حوزه جنگلداری، معدن، کشاورزی و انرژی

بریتیش کلمبیا دارای نیروی کار با استعداد قوی از جمله توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان نرم‌افزارها و مهندسین خلاق

ارتباطات تجاری قوی با ایالات متحده

کمک مالی بالای دولت بریتیش کلمبیا برای کمک به توسعه کسب وکار در استان

مشاغل پرتقاضا در استان های کانادا

  1. پرستار رسمی
  2. پزشکان – خانواده و متخصصان-
  3. راننده کامیون باربری
  4. اپراتورهای تجهیزات سنگین
  5. توسعه دهنده نرم افزار
  6. مدیر فروش
  7. معمار ابر
  8. ناظر ساخت و ساز
  9. اپراتور ابزار دستگاهی
  10. آشپزها و خدمات دهنده های غذا و نوشیدنی
  1. مدیران خرده فروشی و عمده فروشی
  2. تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی
  3. تعمیرکاران مکانیکی
  4. پزشکان عمومی و پزشک خانواده
  5. پرستاران دارای مجوز
  6. اصلاح گران مو و آرایشگران
  7. نجاران
  8. نصاب و سرویس دهنده ساختمان های مسکونی و تجاری
  9. مددکاران اجتماعی
  1. مدیران امور مالی
  2. تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی
  3. برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی
  4. دستیاران معلم مدارس ابتدایی و متوسطه
  5. کارشناسان فنی فروش – تجاران عمده فروشی
  6. آشپز
  7. دربانان، سرایداران و سرپرستان ساختمان
  8. پیک مواد
  9. رانندگان کامیون باربری
  10. معدنچیان ساخت و توسعه زیرزمینی
  1. تکنسین های شبکه های کامپیوتری
  2. مهندسین برق و الکترونیک
  3. توسعه دهندگان رسانه های تعاملی
  4. تکنسین های مهندسی عمران
  5. دستیاران پرستار، مراقبین و همکاران خدمات دهنده به بیمار
  6. مربیان کودکان
  7. نجاران
  8. پرستاران روانپزشکی
  9. مهندسین کامپیوتر
  10. جوشکارها
  1. ساختمان ساز
  2. خرده فروشان
  3. پرستاران رسمی
  4. پزشکان – خانواده و متخصصان
  5. حسابدار
  6. اپراتورهای تجهیزات سنگین
  7. آشپزها و خدمات دهندگان غذا و نوشیدنی
  8. راننده کامیون باربری
  9. توسعه دهنده نرم افزار
  10. نیروی خدماتی – نظافتی
  1. کارگران اجتماعی
  2. آشپزان
  3. برق کاران
  4. ناظر منابع انسانی
  5. معمار
  6. 6.نقشه کشان
  7. داروسازان
  8. مشاوران املاک
  9. مدیران ساخت و ساز
  10. زیست شناسان

معرفی بهترین سایت‌های شغل‌یابی کانادا در سال 2022

یکی از رایج‌ترین راه‌های کارجویان برای کشف فرصت‌های شغلی در سال 2022، از طریق سایت‌های کاریابی در کانادا است. صدها سایت کاریابی آنلاین و همچنین اپلیکیشن ها، موتورهای جستجو، کانال های رسانه های اجتماعی، گروه های شبکه و وب سایت های شرکتی برای انتخاب وجود دارد.

دسترسی به این سایت هم به صورت اپلیکیشن موبایل و هم به صورت وب‌سایت توسط رایانه امکان پذیر است. در این سایت، هزاران فهرست شغلی در محل، راه دور و لیستی از شرکت‌ها در سرتاسر جهان پیدا خواهید کرد. بسیاری از فرصت های اطلاع رسانی برای برخی مشاغل خاص و در انحصار رابرت هاف هستند، بنابراین این فرصت ها را در هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد.

در این سایت می‌توانید رزومه خود را ارسال کنید، برای موقعیت‌های قراردادی یا دائمی درخواست دهید و پیام های مرتبط با فرصت های شغلی را دریافت کنید تا به سرعت در جریان مشاغل مورد نیاز در هر زمان باشید. هم چنین در این سایت امکان دریافت مشاوره توسعه شغلی، یک کتابخانه قوی از تحقیقات در مورد روندهای محل کار و راهنمای حقوق سالانه برای آگاهی از نرخ‌های غرامت فعلی برای صدها موقعیت شغلی در زمینه‌هایی مدنظر وجود دارد.

هیچ لیستی از بهترین سایت های کاریابی در کانادا بدون بیان نام این سایت کامل نیست. علاوه بر مشاغل ارسال شده توسط کارفرما، Indeed پست های فرصت شغلی را از همه وب ها (از جمله از صفحات شغلی شرکت و انجمن های حرفه ای) جمع آوری می کند و به شما این امکان را می دهد به صورت محلی یا جهانی جستجو کنید. Indeed میزبان بیش از 150 میلیون رزومه است و ادعا می کند که در هر ثانیه 10 شغل جدید در سراسر جهان به سایت خود اضافه می کند. منابع رایگان برای جویندگان کار شامل ابزار رزومه ساز و وبلاگ شغلی است.

سایت CareerBuilder دو مزیت دارد: اندازه و سابقه زمانی آن، زیرا یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین سایت های شغل یابی در اینترنت است. عملکرد جستجوی قوی آن به شما امکان می دهد با چندین معیار از جمله مکان، عنوان شغل و تعیین حقوق مدنظر، فرصت های استخدامی را فیلتر کنید. این سایت از هوش مصنوعی گوگل برای کمک به تطبیق افراد جویای کار با فرصت‌های مناسب استفاده می‌کند و توصیه‌ها و منابع شغلی را برای داوطلبان شغل فراهم می‌کند.

این سایت به شما این امکان را می دهد نه تنها از طریق لیست های مستقیم کارفرما، بلکه از طریق ارتباط با شبکه گسترده خود شغل پیدا کنید. نمایه شما به عنوان رزومه شما عمل می‌کند و می‌توانید به راحتی محتوای مرتبط با شغل خود را پیدا کرده و به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، گروه‌های صنعتی به شما این فرصت را می‌دهند در بحث‌های حرفه‌ای شان شرکت کنید و شرکت‌هایی را که به نظرتان جالب و مرتبط با جستجوی شغل شما هستند، دنبال کنید.

Eluta یک موتور جستجو است که آگهی های شغلی بیش از 10000 وب سایت کارفرما در کانادا را نشان می دهد. داوطلبان می توانند برای دریافت اخبار بازار کار به صورت ایمیل ثبت نام کنند که آن ها را از مشاغل جدیدی که با معیارهای جستجوی آن ها مطابقت دارد، مطلع می کند.

Jobboom بزرگترین سایت کار در کبک است و خدمات را به هر دو زبان رسمی ارائه می دهد. این وب سایت به داوطلبان این امکان را می دهد تا رزومه خود را در سایت قرار دهند و مستقیما برای مشاغل درخواست دهند یا به پخش پیشنهادات شغلی پاسخ دهند که فورا از طریق ایمیل برای متقاضیان منتخب ارسال می شود. Jobboom همچنین راهنمایی شغلی و همچنین مقالاتی در مورد موضوعاتی مانند خودآموزی، روندهای بازار و مسیرهای شغلی داغ ارائه می دهد.

Glassdoor نه تنها به شما امکان جستجوی شغل را می‌دهد، بلکه به افراد این فرصت را می‌دهد، شرکت‌هایی را که در آن کار کرده‌اند، بررسی کنند و اطلاعات حقوق و مزایا را به اشتراک بگذارند. افراد حرفه ای که با یک شرکت مصاحبه کرده اند، نیز می توانند جزئیاتی در مورد فرآیندهای استخدام کسب و کار ارائه دهند. در باره استخدام، Glassdoor به کارفرمایان اجازه می دهد تا نامزدهای شغلی را شناسایی کرده و شرکت های خود را برای جویندگان کار بازاریابی کنند.

این سایت شغلی عظیم، یکی از اولین وب سایت های تجاری و اولین سایت کاریابی بزرگ بود. خدماتی از جمله آپلود رزومه، تابلوهای شبکه، نمایه های شرکت، خدمات بررسی رزومه و همراه با اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه را در بیش از 40 کشور ارائه می دهد. این سایت همچنین متناسب بالقوه شما را با نقشی بر اساس مهارت ها و علایق شما امتیاز می دهد.

SimplyHired یک سایت کاریابی است که لیست ها را از سراسر وب، از جمله صفحات شغلی شرکت، تابلوهای شغلی و وب سایت های شغلی خاص جمع آوری می کند. این شرکت بیان کرده است که فرصت های شغلی 700000 کارفرمای منحصر به فرد را فهرست می کند و موتورهای جستجوی کار خود را در 24 کشور و 12 زبان راه اندازی می کند.

Google for Jobs فهرست‌های مشاغل را از سایت‌های سراسر وب، از جمله چندین مورد فهرست‌شده در این پست، جمع‌آوری می‌کند. عبارات کلیدی مانند “موقعیت های شغلی حسابداری” را جستجو کنید تا لیستی از موقعیت های موجود را دریافت کنید. هم چنین نتایج رتبه‌بندی شرکت و اطلاعات حقوق و دستمزد برای این موقعیت را در صورت وجود نشان می‌دهد. اگر چیزی توجه شما را جلب کرد، روی دکمه‌ای کلیک کنید که مثلاً «اعمال در لینکدین» نوشته شده است تا مستقیماً به منبع فهرست شغل بروید و درخواست دهید. یکی از مزایای کلیدی Google for Jobs این است که نتایج اضافی را حذف می کند و تنها یک لیست را برای هر موقعیت باز نمایش می دهد.

ZipRecruiter به عنوان ابزاری برای مشاغل کوچک برای ارسال لیست شغلی مقرون به صرفه شروع شد. اکنون یک بازار کار آنلاین است که از هوش مصنوعی برای اتصال مشاغل در هر اندازه با افراد جویای کار از طریق تلفن همراه، وب و خدمات ایمیل استفاده می کند. شما می توانید در تلفن همراه ZipRecruiter را نصب و برای مرور و درخواست برای مشاغل استفاده کنید و به محض اعلام موقعیتی، مطلع شوید.

اکثر کسب و کارها یک بخش استخدامی یا فرصت شغلی در سایت خود دارند. شرکت های برتر در زمینه کاری خود یا هر شرکتی که علاقه مند به کار در آن هستید، شناسایی کنید و ببینید چه فرصت هایی در دسترس هستند. برخی از شرکت‌ها ممکن است تمام موقعیت‌های آزاد خود را در سایت های کاریابی اعلام نکند، بنابراین بازدید از وب‌سایت آن ها می‌تواند تنها راه برای اطلاع از فرصت‌های موجود در این شرکت‌ها باشد.

مرور چند نکته مهم برای یافتن شغل در کانادا

یافتن شغل در کانادا می تواند کمی چالش برانگیز باشد زیرا بازار کار در کانادا کاملا رقابتی است.

در این بخش از گزارش، درباره نکاتی که باید برای به دست آوردن موقعیت شغلی خوب در کانادا را انجام دهید، اشاره شده است:

  • رزومه خود را به روز و مرتبط با شغل نگه دارید.
  • با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید.
  • در مشاغلی که درخواست می کنید ویژه باشید.
  • از وب سایت ها کاریابی استفاده کنید.
  • پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را بهینه کنید.
  • برای افزایش مهارت و تجربه خود برای فرصت های داوطلبانه درخواست دهید.
  • در رشته خود اعتبارنامه های کانادایی دریافت کنید.
  • صبور باشید.

سخن پایانی

با توجه به اقتصاد رو به رشد کشور کانادا و تمایل دولت کانادا به جذب مهاجر برای سرعت بخشیدن به چرخه اقتصادی این کشور، به نظر می رسد فرصت های زیادی پیشروی کسانی است که قصد مهاجرت برای کار و زندگی در کانادا را دارند. با وجود تنوع در برنامه های مهاجرتی کاری و انواع فرصت های شغلی، کانادا می تواند بهترین انتخاب شما برای کار در حوزه مورد علاقه و تخصصتان باشد. همین امروز اقدام کنید و این فرصت عالی را از دست ندهید.

منبع مقاله: سایت رسمی دولت کانادا

پرسش های رایج درباره کار در کانادا برای ایرانیان

شهروندان کانادایی و مقیمان دائم کانادا برای کار در کانادا نیازی به مجوز کار یا ویزا ندارند ، صرف نظر از کشور محل اقامتشان. اتباع خارجی که به دنبال کار یا بازدید از کانادا هستند ممکن است برای ورود به کانادا نیاز به مجوز کار، ویزای بازدید کننده یا هر دو داشته باشند.

پاسخ به این سوال کمی دشوار است اما می توان گفت که کار در کانادا به زبان فارسی غیر ممکن نیست اما ساده نیز بدست نمی آید. رستوران ها، فروشگاه های صنایع دستی و حتی فروشندگان فرش ایرانی و برخی مشاغل دیگر از این دست، به نیروی کار فارسی زبان نیز نیاز خواهند داشت اما حقیقت امر آن است که با توجه به عدم حضور ایرانیان در همه شهرهای کانادا به صورت قابل لمس، این دسته مشاغل به شهرهای خاص کانادا که حضور ایرانیان پررنگ تر است محدود می شود.

در حالی که یافتن کار در کانادا آسان نیست، اما ممکن است !  پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای کانادایی می تواند شانس شما را برای دریافت دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
به طور معمول، شما باید یک جوان کانادایی یا خارجی بین 18 تا 35 سال باشید . برای برخی کشورها محدودیت سنی 18 تا 29 یا 30 سال است. 

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link