ویزای تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا: شرایط تحصیل در کانادا برای مقطع دبیرستان، کارشناسی، ارشد و دکتری چگونه است؟ مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی کانادا چقدر است و آیا امکان تمدید ویزای دانشجویی کانادا وجود دارد؟ هزینه تحصیل در کانادا در هر مقطع تحصیلی چقدر است؟ آیا می‌شود بدون مدرک زبان ویزای تحصیلی دریافت کرد؟

کشور کانادا همواره از برترین مقاصد مورد علاقه دانش آموزان و دانشجویان بین‌الملی است. همراهی یک مجموعه حقوقی مهاجرتی مجرب و کاردان از اشتباهات متقاضی کاسته و با اطمینان از صحت مدارک و کیفیت تنظیم پرونده ویزا تحصیلی در موفق شدن پرونده نقش تعیین کننده ای دارد.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.
با استخدام مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس، ضمن قرارداد با شخص آقای حلاج پور و بهره مندی از تجربیات ارزشمند ایشان به تیم متخصص حقوقی هم دسترسی یافته و کلیه نیازهای حقوقی از جمله امکان اعتراض به تصمیم اداره مهاجرت در دادگاه فدرال نیز خواهید داشت.

علاوه بر آن به پشتوانه قرادادهای نمایندگی با بیش از صد دانشگاه، مدرسه و مرکز آموزشی امکان دریافت پذیرش شما را در کشور کانادا تسهیل می‌کند.

فرم ارزیابی رایگان

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا از کجا شروع کنیم؟  را در ویدئو زیر از زبان آقای مهیار حلاج پور بهترین وکیل مهاجرت به کانادا بشنوید.

در صورت تمایل می توانید از طریق فرم زیر شماره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند


    برای تحصیل در کانادا از کجا شروع کنیم؟ را در ویدئو زیر از وکیل مهاجرت به کانادا، آقای مهیار حلاج پور بشنوید.

    [ez-toc]

    تحصیل در کانادا: نحوه اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

    به منظور دریافت ویزای تحصیلی کانادا ابتدا باید نامه پذیرش تحصیلی (LOA) را از یک موسسه یا دانشگاه معتبر دریافت کنید. برای دریافت پذیرش می‌توانید به دو شیوه اصلی آنلاین یا کاغذی اقدام کنید. توجه داشته باشید که این مرحله باید پیش از دریافت استادی پرمیت از سفارت کانادا انجام شود.

    جهت اخذ بسته تقاضا‌نامه ابتدا باید به سوالاتی در وب‌سایت CIC پاسخ دهید. نحوه پاسخ‌دهی به این سوالات مشخص می‌کند که آیا شما مجاز به دریافت استادی پرمیت هستید یا خیر و در صورت پذیرش باید چه مدارکی را آماده کنید.

    در بخشی از مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا، پس از تأیید درخواست‌تان در سایت مذکور، یا پس از مراجعه به سفارت یا کنسولگری کانادا، یک چک لیست بنا بر شرایط خود، دریافت می‌کنید. این برگه در واقع یک راهنمای پذیرش بوده که در آن لیست مدارک مورد نیاز پرونده شما و میزان حدودی شهریه ذکر شده است. این برگه به عنوان راهنمایی برای انجام مرحله به مرحله فرآیند اخذ ویزای است و تنها تا 60 روز معتبر است.

    در این مرحله لازم است تا یک حساب MyCIC بسازید و کد شخصی خود را ارسال کنید. سپس راهنمای ارسال مدارک به CIC را دریافت کرده و در نهایت نیز هزینه‌های مورد نظر برای تحصیل در کانادا را پرداخت نمایید.

    شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

    در برخی موارد ممکن است از برخی متقاضیان درخواست شود تا برای مصاحبه به دفاتر ارائه ویزا مراجعه کنند که در واقع همان مصاحبه ویزای تحصیلی کانادا است. دریافت مشاوره از وکلای خبره مهاجرتی در این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار است. زیرا بروز کوچکترین اشتباه یا تأخیر در انجام هر یک از مراحل می‌تواند خسارات مالی و زمانی به دنبال داشته باشد. در این شرایط حتی ممکن است پای دلالان و سودجویان نیز به این پروسه باز شود.
    لذا شرکت کاناداپاس از ابتدای امر یعنی انتخاب دانشگاه و شهر محل تحصیل و بستن فایل ویزا از نظر حقوقی تا اخذ ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت تحصیلی به این کشور شما را همراهی و ساپورت خواهد نمود. لازم به ذکر است که اثبات تمکن مالی یکی از مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا است و به همین دلیل در بخش دیگری به صورت کامل به آن پرداخته خواهد شد.

    امتیازات اخذ ویزای تحصیلی کانادا

    شرایط دریافت اقامت تحصیلی کانادا و کار پس از تحصیل در کانادا

    اکثر متقاضیانی که با ویزای تحصیلی کانادا وارد این کشور می‌شوند، پس از اتمام دوره تحصیلی و با پایان یافتن مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا، تصمیم می‌گیرند با اشتغال، اقامت خود را تمدید کنند.

    همانطور که می‌دانید، ویزا تحصیلی کانادا یک نوع ویزای اقامت موقت است به این مفهوم که شما پس از اتمام دوره تحصیل باید این کشور را ترک کنید. چون مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا به پایان رسیده است. از طرفی تحصیل در کانادا ممکن است با صرف هزینه‌های زیادی همراه باشد و برخی افراد نیز به دنبال دائمی کردن اقامت خود در کانادا هستند. در چنین شرایطی، مقوله کار پس از تحصیل یا کار حین تحصیل اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد.

    کانادا کشور فرصت‌ها است و یکی از مقاصدی است که بیشترین میزان جذب دانشجو را به صورت سالانه دارد. هر سال تعداد زیادی ویزای تحصیلی برای متقاضیان و دانشجویان خارجی صادر می‌شود. دانشجویان پس از دریافت ویزا و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، شرایط مساعدی برای ادامه زندگی با استانداردهای بالا را دارند چون بخش مهمی از مسیر (تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها) را پیموده‌اند. از طرفی هر دانشجو حین تحصیل با زبان رسمی و فرهنگ این کشور آشنا می‌شود که خود عامل مهمی در دریافت اقامت خواهد بود.

    مانند ویزای تحصیلی کانادا، با ویزای کار در کانادا نیز نمی‌توان به صورت مستقیم اقامت دائم این کشور را دریافت کرد. به این مفهوم که باید شرایط لازم جهت اخذ اقامت دائم کانادا را به‌دست آورید. به منظور دریافت ویزای کار در کانادا، پس از فارغ‌التحصیلی و قبل از اتمام اعتبار ویزای تحصیلی باید برای برنامه Post-Graduation Work Permit (PGWP) اقدام کند.

    معرفی 5 رشته ی برتر در اخذ ویزای تحصیلی کانادا از جهت درآمد

    این برنامه به دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های کانادا این اجازه را می‌دهد تا پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور مشغول به کار شوند. به این ترتیب دانشجو می‌تواند سابقه کار کانادایی به‌دست آورد و به‌واسطه همین سابقه کاری نیز برای اقامت دائم از طریق Canadian Experience Class (CEC)  یا تجربه کانادایی اقدام کند.

    بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا و با ارائه درخواست PGWPP یا ویزای کار پس از تحصیل، امکان اشتغال به صورت تمام‌وقت برای تمامی متقاضیان فراهم است. البته در نظر داشته باشید که در برنامه سابقه کار پس از تحصیل، مدت دوران تحصیل شما در دانشگاه جزو سابقه کاری لحاظ نخواهد شد و تنها به‌عنوان سابقه کار پس از تحصیل در نظر گرفته می‌شود.

    فارغ‌التحصیلان بین‌المللی در زمان درخواست، نیازی به ارائه پیشنهاد کاری ندارند و می‌توانند از یک مجوز کار باز 3 ساله یا Open Work Permit استفاده کنند. این مجوز اجازه کار در حوزه‌های مختلف را به فارغ‌التحصیلان می‌دهد. در طی مدت کار با مجوز Open Work Permit، متقاضی اجازه کار در هر زمینه‌ای را دارد و از نظر ساعت کاری نیز محدودیتی برای وی وجود نخواهد داشت.

    فارغ‌التحصیلان بین‌المللی تنها 90 روز پس از اتمام تحصیل خود فرصت دارند تا برای برنامه PGWPP درخواست دهند. دانشجویان پس از اتمام تحصیل و در صورت عدم دریافت این مجوز، اجازه کار در کانادا را نخواهند داشت.

    چه راهکاری برای اخذ اقامت دائم دانشجویان بین الملل بعد از تحصیل وجود دارد؟  را در ویدئو زیر از زبان آقای مهیار حلاج پور بهترین وکیل مهاجرت کانادا بشنوید.

    طول مدت اعتبار ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

    حداکثر مدت اعتبار ویزای کار پس از تحصیل، 3 سال خواهد بود و حداقل مدت اعتبار آن نیز به طول دوره تحصیل شما در کانادا بستگی دارد. یک قاعده کلی در این خصوص وجود دارد که مدت اعتبار ویزای کار پس از تحصیل کانادا از ویزای تحصیلی کانادا طولانی‌تر نخواهد بود. Work Permit برای دوره‌های 8 ماهه الی 2 ساله تحصیل، مدت اعتبار 2 ساله و برای دوره‌های بیش از 2 سال تحصیل، مدت اعتبار 3 ساله خواهد داشت.

    در نظر داشته باشید که برای دوره‌های کمتر از 8 ماه تحصیل، ویزای کار صادر نخواهد شد. اما اگر بخشی از دوره تحصیلی شما در خارج از کشور کانادا باشد با این شرط که مدارک خود را از کانادا ارسال کرده و مدت زمان حضور شما در کانادا نیز بیشتر از 8 ماه باشد، می‌توانید مجوز کار را دریافت کنید.

    مهمترین شرایط برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا (برنامه PGWPP)

    • سن متقاضی باید بالای 18 سال تمام یا بیشتر از آن باشد.
    • متقاضی باید دوره تحصیلی بیشتر از ۸ ماه (900 ساعت) را گذرانده باشد.
    • دوره تحصیلی باید به صورت تمام وقت در کانادا گذرانده شود.
    • متقاضی باید از یک موسسه خصوصی آموزش های بعد از متوسطه (تحت مقررات و قوانین مشابه با موسسات دولتی) فارغ‌التحصیل شده باشد.
    • متقاضی باید حداکثر تا ۹۰ روز پس از نامه کتبی و رسمی از دانشگاه مبنی بر فارغ‌التحصیلی برای برنامه PGWPP اقدام کرده باشد.
    • دوره تحصیلی تمام شده و یا متقاضی نامه واجد شرایط بودن برای دریافت مدرک پایان دوره را دریافت کرده باشد.
    • متقاضی باید ویزای معتبر هنگام اقدام برای دریافت ورک پرمیت داشته باشد.
    دانش آموزان و دانشجویان در حال اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا

    نحوه درخواست برای اخذ مجوز کار(Open Work Permit)  از طریق برنامه  PEQ

    متقاضیانی که در ایالت کبک و در یک رشته آموزشی حرفه‌ای یا شغلی توانسته‌اند در یک موسسه متوسطه خصوصی یا دولتی ویزای تحصیلی کانادا را اخذ کنند، می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های وزارت آموزش و پرورش و ورزش MELS و پس از اتمام تحصیل برای دریافت مجوز کار تا سقف 3 سال درخواست دهند.

    برای دانشجویانی که در ایالت کبک تحصیل‌ کرده‌اند، برنامه مهاجرت به کانادا از طریق PEQ روشی برای صدور سریع CSQ خواهد بود. CSQ در اصل سندی است که به متقاضیان اجازه ورود به کبک را می‌دهد. پس از دریافت این سند، متقاضی می‌تواند به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا یعنی IRCC مراجعه کرده و درخواست ویزای دائم یا PR را ارائه دهد. نکته قابل توجه اینکه این درخواست برای تصویب به تأییدیه دولت فدرال نیاز دارد.

    شرایط لازم برای درخواست مجوز کار از طریق برنامه  PEQ

    • در زمان ارائه درخواست، سن متقاضی باید 18 سال تمام و یا بالاتر از آن باشد.
    • ویزای متقاضی در زمان درخواست برای دریافت مجوز کاری باید معتبر باشد.
    • متقاضی باید یک دوره تحصیلی 8 ماهه (حداقل 900 ساعته) و یا بیشتر را به صورت تمام‌وقت گذرانده باشد.
    • متقاضی پس از دریافت تأییدیه کتبی از دانشگاه، تنها به مدت 90 روز فرصت دارد تا برای مجوز کاری درخواست دهد.

    در برخی از برنامه‌های استانی کانادا، متقاضی پس فارغ‌التحصیلی در استان مربوطه (که ممکن است در استان‌های کم‌جمعیت باشد) اجازه استفاده از برنامه‌های استانی (که هر استان برنامه مخصوص به خود دارد) را خواهد داشت. بنابراین می‌تواند برای دریافت جاب‌آفر و در نهایت برای دریافت اقامت کانادا درخواست دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران زبده و متخصص کاناداپاس در تماس باشید.

    مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

    زمانی‌که مدارک و درخواست شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا پذیرفته شد، معرفی‌نامه POE یا مجوز سفر الکترونیکی ETA صادر می‌شود. این مجوز به پاسپورت کانادای شما الصاق شده و به مدت 5 سال نیز معتبر است. مهمترین نکته اینکه شما با گذرنامه‌ای که در زمان اپلای از آن استفاده کرده‌اید، اجازه سفر خواهید داشت.

    به منظور اخذ ویزا باید این مجوز را به همراه گذرنامه (پاسپورت)، مدارک مالی و نامه پذیرش تحصیلی به آژانس خدمات مرزی کانادا (BBSA) تحویل دهید تا Study Permit و اجازه ورود به خاک کانادا برای شما صادر گردد.

    به منظور دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای دانش‌آموزان زیر 18 سال، باید فردی مسئولیت دانش‌آموز را بر‌عهده گیرد. تمامی مدارس مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش کانادا هستند. انجام آزمایشات اما برای متقاضیان ایرانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، الزامی نخواهد بود.

    موسسه کاناداپاس در تمامی مدارس و دانشگاه‌های کانادا نماینده‌ای دارد که انجام تمامی امور مربوط به دریافت ویزا را بر‌عهده می‌گیرند. درخواست ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین تا 9 هفته پس از انجام پروسه انگشت‌نگاری مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر نتیجه درخواست مثبت باشد، متقاضی باید باید پاسپورت خود را در سفارت کانادا در آنکارا، مهر کند. اگر بنا به هر دلیلی، با درخواست متقاضی موافقت نشود، دلایل این عدم موافقت اعلام خواهد شد.

    هدف شغلی مشاوران مجرب در حوزه‌ی مهاجرت نیز همین موضوع است. اینکه متقاضیان را به صورتی راهنمایی کنند که در زمان اقدام برای درخواست و جمع‌آوری و ارائه مدارک تا حد امکان از رد درخواست ویزای آن‌ها جلوگیری شود.

    محاسبه آنلاین مدت زمان گرفتن ویزا

    برای محاسبه مدت زمان صدور ویزای کانادا با کلیک روی لینک زیر، نوع برنامه مهاجرتی خود را از قسمت Select an application type انتخاب کرده سپس روی دکمه get processing times کلیک کنید.

    بررسی مدت زمان پردازش ویزای کانادا
    ویزای دانش آموزی کانادا و دانش آموزان در حال تحصیل در کانادا

    شرایط تمدید ویزای تحصیلی کانادا

    با اتمام اعتبار مجوز تحصیلی (study permit)، دانشجویانی که مشغول تحصیل در کانادا هستند، دیگر اجازه حضور در این کشور را نخواهند داشت. بنابراین قبل از اتمام اعتبار این مجوز، باید برای تمدید آن اقدام کنید.

    دانشجویانی که اعتبار ویزای تحصیلی آن‌ها رو به اتمام است، نهایتاً تا 30 روز قبل از تاریخ انقضای مجوز خود فرصت دارند تا برای تمدید آن اقدام کنند.

    در نظر داشته باشید که امکان تمدید اعتبار ویزای تحصیلی بیشتر از اعتبار گذرنامه وجود ندارد. به این مفهوم که ویزای تحصیلی شما تنها مطابق با مدت اعتبار پاسپورت، تمدید خواهد شد. در این میان اگر دانشجویی قصد سفر به خارج از کشور کانادا را داشته باشد و در این مدت اعتبار ویزای تحصیلی وی تمام شود، باید قبل عزیمت، برای تمدید ویزای تحصیلی خود اقدام کند.

    دانشجویان بین‌المللی کانادا از طریق وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا و به صورت آنلاین می‌توانند برای تمدید مجوز اقدام کنند.

    تاریخ اعتبار 90 روزه است و تا 30 روز پیش از اتمام تاریخ اعتبار مجوز تحصیلی، دانشجو می‌تواند برای تمدید آن اقدام کند.

    از زمانی‌که دانشجو ایمیل، نامه، گواهی یا دیپلم تکمیل دوره تحصیلی را دریافت می‌کند، اعتبار ویزای تحصیلی او تنها 90 روز خواهد بود. بنابراین اگر دانشجویی زودتر از موعد مقرر تحصیل خود را به اتمام برساند، این زمان باقیمانده از اعتبار مجوز تحصیلی وی اهمیتی نداشته و همان 90 روز برای او لحاظ خواهد شد.

    اما اگر دانشجو در زمان مقرر موفق به اتمام دوره تحصیلی خود نشود، باید 30 روز قبل از اتمام اعتبار ویزای تحصیلی، برای تمدید مجوز اقدام کند.

    اگر دانشجویی در کانادا حضور داشته باشد و اعتبار مجوز تحصیلی وی قبل از اقدام برای تمدید و یا ارائه درخواست مجوز کار و ویزای توریستی کانادا به اتمام برسد، باید حداکثر تا 90 روز پس از اتمام اعتبار ویزای دانشجویی خود درخواست تجدیدنظر دهد.

    در چنین شرایطی باید هزینه تجدیدنظر و تمدید مجوز تحصیلی را پرداخت کرده و از طرفی دلایل عدم تمدید ویزای دانشجویی را نیز به صورت کامل و واضح توضیح دهید. با این وجود گاهی هیچ تضمینی برای پذیرفته شدن در این شرایط وجود نخواهد داشت.

    در صورتی که افسر اداره مهاجرت برای بررسی و صدور مجدد مجوز تحصیلی دانشجو دچار شبهه‌ای شود، می‌تواند از دانشجو مدارکی مانند ریز نمرات یا مدارک ثبت‌نام در دانشگاه را درخواست کند. افسر اداره مهاجرت به این ترتیب مطمئن می‌شود که دانشجو کماکان شرایط اخذ مجوز تحصیلی را دارد.

    دانشجویانی که به صورت مشروط پذیرفته شده‌اند، مجوز تحصیلی آن‌ها تنها تا مدت زمان دوره پیش‌نیاز تمدید شده و برای دریافت مجوز تحصیلی برای دوره اصلی، باید مجدداً اقدام کنند.

    مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل: چک لیست مدارک ویزای تحصیلی کانادا

    لیست مدارک مورد نیاز برای پذیرش مدرسه در کانادا

    چک لیست مدارک ویزای تحصیلی کانادا برای پذیرش در مدارس این کشور به شرح زیر است:

    • اسکن جدیدترن پاسپورت معتبر
    • ترجمه کارنامه تحصیلی 3 سال اخیر در فرمت pdf
    • یک قطعه عکس ۳.۵ * ۴.۵ در فرمت  pdf یا    jpeg
    • ارائه گواهی پرداخت هزینه پذیرش (Admission Fee)
    • آدرس، شماره تماس و کدپستی متقاضی
    • نام پدر و مادر متقاضی به‌طور کامل (برای تکمیل فرم‌ها)
    • ترجمه کارت واکسیناسیون

    لیست مدارک مورد نیاز  برای اخذ پذیرش کالج در کانادا

    چک لیست مدارک ویزای تحصیلی کانادا برای پذیرش در کالج‌های این کشور به شرح زیر است:

    • ترجمه شناسنامه
    • اسکن جدیدترین پاسپورت معتبر
    • هر مدرک به همراه ریز نمرات به صورت جداگانه و با فرمت pdf
    • ترجمه کارنامه تحصیلی متقاضی در 3 سال اخیر با فرمت pdf
    • ارائه گواهی پرداخت هزینه پذیرش
    • آدرس، شماره تماس و کدپستی متقاضی
    • نام پدر و مادر متقاضی به‌طور کامل (برای تکمیل فرم‌ها)
    دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

    لیست مدارک ویزای تحصیلی کانادا برای دوره لیسانس و فوق لیسانس در کانادا

    چک لیست مدارک ویزای تحصیلی کانادا برای پذیرش در دوره لیسانس و فوق لیسانس این کشور به شرح زیر است:

    • اسکن تمامی مدارک تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی به همراه ریز نمرات هر کدام و ترجمه رسمی آن‌ها به زبان انگلیسی یا فرانسوی برای دوره کارشناسی
    • اسکن تمامی مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات لیسانس و ترجمه رسمی آن‌ها به زبان انگلیسی یا فرانسوی برای دوره کارشناسی ارشد (اگر شخص مدرک کارشناسی ارشد دیگری نیز دارد، باید آن را به همین ترتیب ارائه کند)
    • اسکن جدیدترین پاسپورت معتبر
    • سند ازدواج در صورت تأهل متقاضی
    • یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵در فرمت pdf یا jpeg
    • رزومه به انگلیسی یا فرانسوی در فرمت word (رزومه باید حاوی اطلاعات صحیح و درست و شامل نام و اطلاعات تماس، تحصیلات، مقاله‌ها، تحقیق، سابقه تدریس، مقالات و کنفرانس‌ها و … در صورت وجود باشد)
    • مدرک زبان در فرمت pdf
    • انگیزه نامه یاStatement of Purpose  مرتبط با رشته مورد نظر در فرمت word (انگیزه نامه یا Statement of Purpose ، نامه‌ای است که هدف، میزان انگیزه، علاقه شخص و نیز دلایل شخصی وی برای انتخاب رشته موردنظر را سنحیده و شامل مختصری از پیشینه تحصیلی یا شغلی مرتبط با رشته انتخابی است. به صورت کلی این نامه فرمت خاصی ندارد و به صورت یک متن یکپارچه در حد 1 تا 2 صفحه نوشته می‌شود.
    • 2 یا 3 توصیه‌نامه از اساتید در فرمت pdf (توصیه‌نامه جهت تأیید صحت تحصیلی و اخلاقی دانشجو از سوی یک یا چند نفر از اساتید دانشجو صادر می‌گردد و حاوی اطلاعات مختصری از دانشجو، فعالیت‌های علمی-پژوهشی و به نوعی تأیید روحیات و اخلاق دانشجو نیز هست)
    • ارائه گواهی پرداخت شهریه
    • آدرس و شماره تماس و کدپستی متقاضی
    • نام پدر و مادر دانشجو (برای تکمیل فرم‌ها)

    انگیزه نامه در اخذ ویزا تحصیلی کانادا چقدر اهمیت دارد؟ را در ویدئو زیر از زبان آقای مهیار حلاج پور بهترین وکیل مهاجرت کانادا بشنوید.

    هزینه های تحصیل در کانادا

    هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

    همانطور که می‌دانید واحد پول کانادا، دلار کانادا یا  CAD/$است. در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، بسته به شهری که برای تحصیل انتخاب می‌کنید، هزینه‌های پرداختی شما متفاوت خواهد بود. اما یک دانشجوی بین‌المللی در مقطع کارشناسی به‌طور متوسط سالانه باید 17.000 دلار کانادا برای هزینه دانشگاه خود بپردازد.

    هر چند که در مقطع تحصیلات تکمیلی، هزینه سالانه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی به‌طور میانگین حدود 16.500 دلار کانادا است. اما این مبلغ ممکن است برای گرانترین دوره‌ها تا سقف 50.000 دلار کانادا نیز افزایش داشته باشد.

    البته هزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که باید آن‌ها را در بودجه تحصیلی خود در نظر داشته باشید. این هزینه‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

    • هزینه‌های اداری پذیرش دانشگاه، بین 150 تا 500 دلار کانادا
    • هزینه بیمه درمانی، حدود 600 دلار کانادا
    • هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا، حدود 250 دلار کانادا

    اگر مایلید که در حین تحصیل به صورت پاره‌وقت کار کنید، این امکان برای شما فراهم است، اما محدودیت‌هایی وجود دارد. دانشجویان بین‌المللی اجازه کار پاره‌وقت بدون مجوز کاری را در محیط دانشگاه و خارج از آن را خواهند داشت، اما مادامی که ویزای تحصیلی آن‌ها معتبر باشد.

    به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی اجازه 20 ساعت کار پاره‌وقت در طول ترم را خواهید داشت. با این شرط که برای هزینه تحصیل خود به درآمد این کار پاره‌وقت متکی نباشید.

    معرفی ارزانترین دانشگاه های کانادا

    مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا

    کاناداپاس سعی در تنظیم چک لیست کاملی برای اقدام و سفر متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا دارد. این اطلاعات با تلاش برای تحقیق و کسب اطلاعات به‌روز در زمینه قوانین و شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا جمع‌آوری شده و در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

    • در اولین مرحله باید پذیرش تحصیلی خود را Accept و تاریخ اعتبار پاسپورت خود را چک کنید. اگر تاریخ اعتبار پاسپورت شما کمتر از مدت اعتبار ویزا باشد، مجوز به صورت خودکار باطل خواهد شد. بنابراین مدت اعتبار پاسپورت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
    • خرید بلیط و رزرو محل اقامت در کانادا از کشور مبداء انجام می‌شود. به همراه داشتن پول نقد (بین 5.000 تا 10.000 دلار کانادا) و رسیدی که نشان دهد در یکی از بانک‌های کانادا سپرده دارید، امری ضروری است.
    • وزن چمدان‌ها نیز مهم هستند، تلاش کنید برای جلوگیری از معطلی در فرودگاه، وزن آن‌ها را تا حد ممکن کم کنید.
    • کسانی که در استان کبک پذیرفته شده‌اند، باید نامه پذیرش دانشگاه و همچنین نامه CAQ را به همراه داشته باشند.
    • به همراه داشتن نامه ویزای کانادا و کپی مدارک تحصیلی در صورت لزوم برای ورود به خاک کانادا می‌تواند جزو ملزومات باشد.
    • پس از ورود به خاک کانادا باید خرید بیمه درمانی کانادایی را در اولویت کارهای خود قرار دهید.
    • خرید سیم کارت کانادایی برای ارتباط بیشتر و بهتر و تعامل با محیط اطراف یکی دیگر از نخستین کارهایی است که باید انجام دهید.
    • پس از دریافت بیمه درمانی و سیم کارت کانادایی، باید برای ثبت نام در مرکز آموزشی مورد نظر اقدام کنید.
    مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

    در تمامی مراحلی که ذکر شد، مشاوران کاناداپاس در کنارتان خواهند بود تا شما با خیالی آسوده کلیه مراحل تا ثبت نام در دانشگاه را بدون نگرانی و ابهام انجام دهید. با راهنمایی کارشناسان شما با اطلاع کامل و جامع از حق و حقوق خود می‌توانید به کانادا مهاجرتی آسان داشته باشید.

    میزان تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

    تمامی متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل باید مدارکی دال بر توانایی‌ پرداخت هزینه‌های سال اول تحصیلی ارائه دهند. به‌عنوان مثال اگر شهریه تحصیل در کانادا هر ساله 15.000 دلار کانادا باشد، متقاضی باید توانایی پرداخت هزینه شهریه به همراه هزینه زندگی در کانادا را از طریق پرینت حساب بانکی به سفارت کانادا اثبات کند.

    میزان تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که نتوانید این میزان تمکن مالی را به اثبات برسانید، افسر مربوطه می‌تواند ویزای تحصیلی شما را رد کند.

    با توجه به اینکه هر رشته تحصیلی و هر مقطعی، شهریه متفاوتی دارد، میزان تمکن مالی برای رشته‌های مختلف نیز متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال شهریه رشته‌های هنر و انسانی از رشته‌های مهندسی و پایه کمتر هستند.

    طبق برآورد دولت کانادا، هر دانشجوی بین‌المللی باید سالانه مبلغ 15.000 دلار کانادا را به عنوان هزینه‌های زندگی شامل اسکان، خوراک و لوازم جانبی در نظر بگیرد. علاوه‌براین باید سالانه 800 الی 900 دلار کانادا را نیز صرف بیمه درمان و سلامت کند. هزینه‌های ذکر شده، علاوه‌بر شهریه دانشگاه هستند.

    زندگی و تحصیل در شهرهای کوچک کانادا هزینه‌ کمتری برای شما خواهد داشت. به تبع امکانات شغلی این شهرها در مقایسه با شهرهای بزرگ کمتر خواهد بود. اما برای اشتغال پاره‌وقت، فرصت‌های شغلی بسیار متنوعی برای متقاضیان خارجی وجود دارد.

    روش های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت را بهتر بشناسید

    انواع بورسیه و روش گرفتن بورسیه تحصیلی کشور کانادا

    تحصیل در کانادا پس از اخذ ویزا متأسفانه روش مهاجرتی ارزانی نیست. متقاضیانی که مایل به تحصیل در کانادا هستند اما به حمایت مالی نیاز دارند، می‌توانند از کمک ‌هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی استفاده کنند. این کمک هزینه‌ها توسط دولت کانادا، دانشگاه محل تحصیل و برخی سازمان‌های دولتی و خصوصی تأمین می‌شوند.

    مقاضیانی که مایلند از نظام آموزشی کانادا به عنوان برترین نظام آموزشی در دنیا پذیرش دریافت کنند، بورسیه تحصیلی انتخابی عالی خواهد بود. اما آیا می‌دانید چطور باید برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف اقدام کنید؟

    دانشجویان بین‌المللی به منظور اخذ بورسیه‌های تحصیلی کانادا باید واجد شرایطی باشند. پس از آمریکا، دانشگاه‌های کانادا بالاترین میزان بودجه تحقیقاتی را دریافت می‌کنند و این امر بهترین شرایط را برای تحصیل فراهم می‌کند.

    کانادا نیز مانند دیگر کشورهای درجه یک جهان، بورسیه‌های متفاوتی را برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است. گرفتن فاند تحصیلی کانادا از دانشگاه‌های این کشور به پشتوانه علمی بالا و رزومه تحصیلی قوی نیاز دارد. ‌

    بسیاری از دانشگاه‌های کانادا برنامه‌های فاند، کمک تحصیلی و بورسیه‌های متنوعی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌اند. برای دریافت هر یک از این برنامه‌های کمک تحصیلی، ابتدا باید آن‌ها را به خوبی بشناسید. برای ادامه تحصیل در کانادا چندین نوع برنامه کمک مالی وجود دارد که به شرح زیر هستند:

    • بورسیه تحصیلی کانادا Scholarships and Bursaries
    • جوایز تحصیلی Awards
    • کمک‌های مالیGrants
    • کمک هزینه تحصیلیFellowships
    • وام Loans

    بورسیه تحصیلی کانادا (Scholarships) یا فلوشیپ


    کمک هزینه تحصیلی دانشجویان بین‌المللی به منظور پوشش دادن هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا اعطا می‌شود. این بورسیه‌ها توسط منابع دولتی، شرکت‌های خصوصی یا برخی از دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند. بسته به شرایط تحصیلی و صلاحیت‌های علمی و برخی موارد دیگر، مقدار بورسیه مشخص می‌شود. معدل بالا، مقالات بین‌المللی، نمره زبان انگلیسی یا GRE خوب، همگی می‌توانند در روند و میزان دریافت بورسیه تأثیرگذار باشند.

     Grants و Bursaries


    Grant و  Bursariesزمانی به دانشجو تعلق می‌گیرد که او نیاز مالی داشته و در نتیجه در این مورد صلاحیت‌های علمی وی مدنظر نخواهد بود. لازم به ذکر است که احتمال اعطای این دو کمک‌هزینه مالی به دانشجویان‌ بین‌المللی اندک است.

    بورسیه برای مقاطع مختلف تحصیلی در کانادا

    احتمال دریافت بورسیه‌ تحصیلی برای دانشجویانی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی شده‌اند، ضعیف است. اما دانشجویان بین‌المللی معمولاً موفق به دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی‌ ارشد می‌شوند.

    اکثر بورسیه‌های مقطع کارشناسی ارشد به دوره‌های پژوهش‌ محور یاMaster by Research  تعلق می‌گیرد. این در حالی است که دانشجویان مقطع دکترای رشته‌های مهندسی، حتی بدون داشتن نمره زبان نیز می‌توانند بورسیه دریافت کنند.

    میزان بورسیه در مقطع دکترا به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به سطح توانایی متقاضی، میزان بودجه دانشگاه و میزان بودجه‌ای که استاد راهنما در نظر گرفته، اشاره کرد.

    معرفی برخی بورسیه‌های تحصیلی کانادا

    • بورسیه‌های کشور مبداء
    • کمک هزینه تدریس Teaching Assistantship (TA)
    • فاند تحقیقاتی Research Assistantship (RA)
    • بورسیه دانشگاهی برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری
    • بورسیه خارج از دانشگاه مانند بورس ونیه (سالانه به ۵۰۰ دانشجوی کانادایی یا خارجی که ویزای تحصیلی کانادا را در مقطع دکتری کسب کرده‌اند تعلق گرفته و مبلغ  آن سالانه ۵۰ هزار دلار کانادا است)
    • بورسیه پُست دکتری بنتینگ (نوعی فلوشیپ با حداقل بودجه سالانه 70 هزار دلار کانادا است و به مدت دو سال به ۷۰ نفر از دانشجویان دوره‌های پُست دکترا تعلق می‌گیرد)

    شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

    به منظور دریافت بورسیه تحصیلی کانادا، متقاضی باید رزومه تحصیلی و علمی مناسبی داشته باشد. در رزومه دانشجو باید معدل هر دوره، دوره‌های گذرانده شده، نمره زبان انگلیسی و همچنین مقالات منتشر شده، ذکر شوند. در مورد رشته‌های غیرفنی، دانشگاه‌های کانادا به منظور اعطای بورسیه تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی با نمره آیلتس بالای 6.5 را می‌پذیرند.

    ساختار یک روزمه تحصیلی خوب برای اپلای ویزای تحصیلی کانادا

    شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

    این سوال بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است که آیا می‌توانند بدون ارائه مدرک زبان، ویزای تحصیلی دریافت کنند یا خیر. برای یافتن پاسخ صحیح این سوال با ما همراه باشید تا شرایط را به خوبی بررسی کنیم.

    در حال حاضر دانشجویان بین‌المللی بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز می‌توانند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند. اکثر دانشگاه‌های کانادا برای ورود به دوره‌های آموزشی، نمره زیان آیلتس بالای 6.5 یا معادل آن را درخواست می‌کنند. اما روش‌هایی وجود دارد که بدون ارائه مدرک زبان یا با نمره کمتر از 6.5 آیلتس نیز می‌توانید به صورت مشروط مجوز ورود و حضور در کانادا را دریافت کنید.

    در این صورت دانشجویان با نمره‌ زبان سطح پایینتر و در برخی مدارد حتی بدون ارائه مدرک زبان نیز می‌توانند در دوره‌های دانشگاهی یا کالج پذیرفته شوند. اما از شروط مهم این روش این است که قبل از شروع دوره تحصیلی باید در دوره‌های مربوط به زبان انگلیسی در کانادا شرکت کنند.

    برخی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های کانادا دوره‌های زبان پیش‌نیاز ارائه می‌کنند و برخی از دانشگاه‌ها نیز با موسسات زبان برای برگزاری کلا‌س‌های آموزشی همکاری دارند.

    در نتیجه پس از اتمام دوره زبان و کسب آمادگی لازم در دوره پیش‌نیاز، دیگر نیازی به ارائه مدرک آیلتس، GRE یا تافل نخواهد بود.

    شرایط تحصیل در مدارس کانادا بدون نیاز به مدرک زبان


    متقاضیان تحصیل در مدارس کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس، تافل و … ندارند. مدارس این کشور آزمون‌های تعیین سطح برگزار می‌کنند و در صورتی که دانش‌آموز در این آزمون‌ها نمره‌ حدنصاب را کسب نکند، باید در دوره آموزش زبان این مدارس شرکت کند.

    شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا بدون نیاز به مدرک زبان


    تمامی کالج‌های کانادا برای پذیرش متقاضیان بین‌المللی، مدرک زبان انگلیسی با سطح 6 یا 6.5 آزمون آیلتس را دریافت می‌کنند. با این وجود، امکان پذیرش مشروط نیز برای متقاضیان فراهم است. در این شرایط متقاضی پس از گذراندن دوره‌های زبان در کالج، می‌تواند در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهد.

    اکثر کالج‌های کانادا دوره پیش‌نیاز زبان انگلیسی را برگزار می‌کنند و گاهی با موسسات زبان نیز قرارداد همکاری دارند. بنابراین متقاضی می‌تواند در یکی از این دوره‌ها شرکت کرده و نمره قبولی کسب کند.

    آیا با دریافت ویزای تحصیلی در مقطع دبیرستان، والدین هم می توانند اقامت دریافت کنند؟ را در ویدئو زیر از زبان آقای مهیار حلاج پور بهترین وکیل مهاجرت کانادا بشنوید.

    شاید بتوان گفت که بهترین زمان برای شروع تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان انگلیسی، در سن زیر 18 سالگی است. یعنی دقیقاً زمانی‌که متقاضی برای حضور در کالج‌ها یا دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی اقدام به دریافت پذیرش می‌کند. در این مرحله بدون ارائه مدرک زبان و تنها پس از گذراندن دوره‌های پیش‌نیاز زبان، می‌توانید در کالج یا دانشگاه‌ مورد نظر خود به ادامه تحصیل بپردازید. در برخی موارد متقاضیان بالای 21 سال نیز بدون مدرک زبان می‌توانند پذیرش تحصیلی دریافت کنند، اما باید شرایط لازم را داشته باشند.

    اخذ ویزای تحصیلی کانادا در دوره کارشناسی بدون نیاز به مدرک زبان


    سطح مدرک زبان برای پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی، به دانشگاه محل تحصیل متقاضی بستگی دارد. دانشگاه‌هایی که دارای رتبه بهتری هستند، معمولاً حداقل نمره زبان مورد پذیرش خود را اعلام می‌کنند. اما به‌طور کلی بیشتر دانشگاه‌های کانادا در دوره کارشناسی الزامی برای دریافت مدرک زبان انگلیسی ندارند و پذیرش بدون مدرک زبان به صورت مشروط نیز انجام می‌شود. دانشجویان بین‌المللی در صورت عدم ارائه مدرک زبان انگلیسی، باید قبل از شرکت در کلا‌س‌های مقطع کارشناسی در دوره زبان انگلیسی که دانشگاه برگزار می‌کند، شرکت کنند.

    اخذ ویزای تحصیلی کانادا در دوره دکترا بدون نیاز به مدرک زبان


    دوره دکترا در دانشگاه‌های کانادا مانند دوره کارشناسی ارشد، تِز محور است. متقاضیان تحصیل در این مقطع باید حداقل نمره زبان را کسب کرده باشند و در نتیجه بدون ارائه مدرک زبان مورد تأیید دانشگاه، امکان اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا وجود نخواهد داشت.

    اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد بدون پایان نامه و بدون مدرک زبان


    پذیرش مشروط به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه یا آموزش محور، در اکثر دانشگاه‌های کانادا ارائه نمی‌شود. اما اخیراً برخی از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی این کشور، پذیرش مشروط به اخذ نمره زبان را در دستورالعمل‌های خود قرار داده‌اند.

    اخذ ویزای تحصیلی کانادا در دوره کارشناسی ارشد با پایان ‌نامه و بدون مدرک زبان


    ارائه مدرک زبان انگلیسی یکی از الزامات اخذ پذیرش در دوره‌های تحصیلی تِز محور یا با پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد است. به این مفهوم که متقاضیان باید حداقل مدرک درخواستی دانشگاه محل تحصیل را ارائه دهند. دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد با پایان‌نامه، پذیرش مشروط ندارند و در نتیجه بدون ارائه مدرک زبان امکان دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه‌ها وجود ندارد.

    اهمیت مدرک زبان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

    میزان اهمیت ارائه مدرک زبان انگلیسی برای اخذ ویزای تحصیلی، به کشوری بستگی دارد که در آن درخواست ویزا را ارائه کرده‌اید. ارائه مدرک زبان انگلیسی به سفارت برخی از کشورها به منظور دریافت ویزای تحصیل در کانادا، اجباری است اما در برخی دیگر از کشورها چنین اجباری وجود ندارد.

    به‌صورت کلی می‌توان گفت که ارائه مدرک زبان انگلیسی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند مزایای بیشماری برای شما به همراه داشته باشد. این امر در تصمیم‌گیری در مورد پرونده شما بسیار تأثیرگذار است. اهمیت داشتن یک برنامه تحصیلی (Study Plan) خوب زمانی بیشتر نمایان می‌شود که شما برای اخذ ویزای تحصیلی خود مدرک زبان را ارائه نکرده باشید. مدرک زبان باید در Study Plan متقاضی به صورت کاملاً واضح عنوان شود.

    در چنین شرایطی وکیل مهاجرتی مجرب می‌تواند با آماده کردن یک Study Plan مناسب و همچنین نامه دفاعیه، موضوع را توضیح داده و به‌این‌ترتیب ریسک ریجکتی پرونده تحصیلی شما را کاهش دهد.

    اهمیت مدرک زبان در مهاجرت تحصیلی به کانادا
    دلیل رد شدن و ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

    دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

    پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا یا دیگر موسسات آموزشی معتبر برای دانشجویان جزو مهمترین مراحل است. در شرایطی که اپلای برای دریافت ویزای تحصیلی فرآیند به نسبت ساده‌ای به نظر می‌رسد. اما چندان هم کار ساده و آسانی نیست، چون در این مسیر ممکن است درخواست شما بنا به دلایلی ریجکت شود.

    بررسی درخواست متقاضیان، توسط افسر اداره مهاجرت کانادا انجام می‌شود که فرآیندی سنگین و پُرهزینه است. از طرفی روشی برای اطلاع از نحوه بررسی درخواست توسط افسر اداره نیز وجود ندارد.

    در وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا، لیستی از دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا آمده است. اما در این دستو‌ر‌العمل‌ها به تمامی دلایل احتمالی رد شدن درخواست ویزا اشاره نشده است.

    شما می‌توانید دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای کانادا را در وب‌سایت کاناداپاس مطالعه کنید.

    اطلاع از دلایل ریجکتی درخواست ویزای تحصیلی کانادا به متقاضیان کمک می‌کند تا درک درستی از این شرایط داشته باشند. در Program Delivery Instructions اطلاعات بسیاری در مورد ویزای تحصیلی وجود دارد، اما این اطلاعات برای اقدام، کامل و کافی نیستند.

    از جمله مهمترین دلایل ریجکتی درخواست ویزای تحصیلی کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    عدم تمکن مالی کافی

    یکی از متداول‌ترین دلایل ریجکتی پرونده‌های درخواست ویزای تحصیلی توسط افسر اداره مهاجرت، عدم تمکن مالی کافی یا ناکافی بودن پشتوانه‌های مالی ارائه شده توسط متقاضی است.

    طبق دستور‌العمل‌های Program Delivery Instructions در مورد تمکن مالی، به‌طور رسمی اعلام شده است که متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی باید توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور مقصد برای سال اول را به اثبات برسانند. این میزان تمکن مالی برای هزینه زندگی دانشجو همراهان وی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین با اثبات تمکن مالی بیشتر، احتمال ریجکتی پرونده شما کاهش پیدا می‌کند.

    بهتر است اسناد و مدارک ارائه شده برای تمکن مالی، میزان حمایت مالی از دانشجو را برای بیش از یک سال نشان دهد. این مورد جزو شروط لازم برای پذیرش نیست اما برای شرط احتیاط ضروری است. بنابراین در صورتیکه‌ توانایی مالی دارید، میزان تمکن مالی اندکی بیشتر از میزان عرف را نشان دهید.

     عدم پیوند خانوادگی قوی با کشور مبدأ

    پیوند ضعیفی با خانواده در کشور مبداء داشته (عدم وجود وابستگی کافی با اعضای خانواده) متقاضیان تحصیل در کشورهای خارجی، تأثیری منفی در روند دریافت ویزای تحصیلی دارد. در شرایطی که برخورداری از یک پیوند قوی و دریافت حمایت مالی از خانواده، نکته‌ای مثبت در این روند خواهد بود.

    افسر اداره مهاجرت باید مطمئن شود که شما پس از اتمام تحصیل به کشور خود بازمی‌گردید. بنابراین وجود پیوند ضعیف خانوادگی این فرض را که ممکن است شما پس از تحصیل مایل به ادامه زندگی در کشور مقصد باشید، قوت می‌بخشد. بنابراین وجود یک پیوند خانوادگی ضعیف، باعث بروز شک و تردید در قصد متقاضی برای بازگشت پس از اتمام تحصیل خواهد شد. در چنین شرایطی، اگر خانواده متقاضی دارای اموال و دارایی‌هایی باشد، این اموال می‌توانند برای اثبات وابستگی خانوادگی وی در کشور مبداء مفید واقع شوند.

    عدم وجود آینده کاری در کشور مبداء برای متقاضی

    ارائه نامه‌ای از سوی کارفرمای کشور مبداء، تأثیر مثبتی در روند اخذ ویزای تحصیلی توسط متقاضیان بین‌المللی دارد. این نامه به عنوان سندی محکم برای تضمین شغلی متقاضی در کشور مبداء خواهد بود. که می‌تواند دلیل بازگشت متقاضی پس از اتمام تحصیل به کشور مبداء باشد.

    عدم وجود تاریخچه سفر مناسب  (Travel History)

    برخی از متقاضیان سابقه سفرهای خارجی بسیار کمی دارند، همین موضوع می‌تواند تأثیر منفی روی پرونده آن‌ها داشته باشد. به عبارت ساده‌تر، نداشتن تاریخچه سفر یا Travel History (نداشتن سفر هوایی) می‌تواند متجر به ریجکتی پرونده متقاضی شود. هر چند که این مورد به‌عنوان عاملی مستقیم در ریجکتی ویزا مورد تأکید قرار نگرفته است، اما می‌تواند اثر منفی داشته باشد.

    وجود هرگونه نقص یا عدم ارائه مدارک

    برخی از موارد ممکن است به تنهایی عامل اصلی ریجکتی پرونده یک متقاضی نباشند اما در کنار عوامل دیگر به امر منجر شوند. وجود هر گونه نقص یا عدم ارائه مدارک به درستی، ممکن است افسر اداره مهاجرت را دچار شبهه کند که این امر می‌تواند منجر به ریجکتی پرونده شما شود.

    سابقه درخواست ویزای کاری و ریجکت شدن آن

    سابقه درخواست ویزای کاری به راحتی می‌تواند این شک را برای آفیسر ویزا بوجود آورد که قصد شما از مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، تحصیل نبوده و می‌خواهید اقامت دائم این کشور را به روش دیگری دریافت کنید.

    سطح پایین تسلط بر زبان

    همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، تمامی متقاضیان برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و خصوصاً دکترا، باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهند. از طرفی ارائه مدرک زبان در سفارت برخی از کشورها، جزو الزامات دریافت ویزای تحصیلی است. بنابراین ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره پایین‌تر از حدنصاب، به راحتی می‌تواند هدف شما برای تحصیل در کانادا را زیر سوال برده و افسر اداره مهاجرت را به شک اندازد.

    استادی پلن (Study Plan) ضعیف

    منظور از استادی پلن ضعیف، در واقع وجود ضعف در ارائه دلایل انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل را شامل می‌شود.

    گپ تحصیلی

    فاصله زیاد بین دریافت آخرین مدرک تحصیلی تا ارائه درخواست ویزای تحصیلی و عدم اشتغال در این مدت، تأثیر منفی در پروسه دریافت ویزای تحصیلی کانادا دارد.

    نداشتن انگیزه و دلایل کافی برای ادامه تحصیل

    طبق آخرین آمار CIC، بیش از 642 میلیون دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌ها و موسسات عالی کانادا مشغول به تحصیل هستند. از طرفی شرکت در هر دوره آموزشی با مدت زمان بیش از 6 ماه، مستلزم دریافت ویزای تحصیلی است. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا و مهاجرت به این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از طریق موسسات معتبر اقدام به دریافت ویزا کنید. اگر هم قصد اخذ اقامت دائم کانادا را دارید، باید با وکلای مهاجرتی خبره و شناخته شده همکاری کنید تا در پروسه دریافت اقامت و مهاجرت شما به کانادا خللی وارد نشود.

    هزینه‌های تحصیل در کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف

    هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه‌های کانادا در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای انگلستان، استرالیا و نیوزیلند پایین‌تر است. علاوه‌براین، در کشور کانادا برای کمک به دانشجویان، انواع بورسیه تحصیلی و فاند در نظر گرفته شده که مختص دانشجویان برتر است. درنظر داشته باشید که این بورسیه‌ها بیشتر به دانشجویان مقطع فوق‌لیسانس به بالا تعلق می‌گیرد.

    البته برای مقطع لیسانس نیز بورسیه‌هایی تعریف شده است که می‌تواند هزینه تحصیل در کانادا را برای دانشجویان بین‌المللی کاهش دهد.

    • شهریه سالانه دانشجویان بین‌المللی در کانادا بین ۱۴.۰۰۰ تا ۶۰.۰۰۰ دلار کانادا است. میزان شهریه به رشته‌ تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد و می‌تواند کاملاً متغیر باشد. اما معمولاً به صورت میانگین شاکل 17.000 تا 30.000 دلار کانادا است.
    • شهریه سالانه دانشجویان کانادایی به صورت میانگین بین ۴.۰۰۰ تا ۷.۰۰۰ دلار کانادا است.
    • شهرهی سالانه دانشجویان کبکی به صورت میانگین بین ۱.۰۰۰ تا ۳.۰۰۰ دلار کانادا متغیر خواهد بود.

    شرایط اولیه برای دریافت امتیاز پرداخت شهریه کانادایی

    • جزو شهروندان کانادا باشید یا اقامت دائم این کشور را دریافت کرده باشید.
    • برخی از دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط در این دسته قرار می‌گیرند.
    • دانشجو همراه فردی است که اقامت دائم کانادا را دارد و یا شهروند کاناداست.
    • همسر فردی که ویزای تحصیلی کانادا دارد و ورک پرمیت دریافت کرده است.
    • افراد بازدیدکننده از کانادا که مجوز اقامت در کانادا را دارند.
    • افراد بازدید‌کننده از کانادا که در وزارت امور خارجه مشغول به کار هستند.
    • افراد بازدیدکننده از کانادا که دارای مجوز کار در کانادا هستند. البته این مورد دارای استثنائاتی به شرح زیر است:
    • Graduate Teaching Assistant
    • Medical, co-op
    • Post-Graduate Work
    • Residency Employment
    بهره مندی از شهریه کانادایی در پروسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا

    حداقل شهریه مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در کانادا چقدر است؟

    حداقل شهریه تحصیل در کانادا به عوامل مختلفی از جمله رشته‌ تحصیلی، مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل وابسته است.

    شهریه مقطع لیسانس

    در سال‌های اخیر میانگین شهریه دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در مقطع لیسانس، سالانه 29.700 دلار کانادا تخمین زده شده است. در این میان رشته‌های مهندسی و پزشکی از جمله گرانترین و پُرهزینه‌ترین رشته‌های مقطع لیسانس هستند. میانگین شهریه سالانه برای رشته دندانپزشکی 56.000 دلار و برای دیگر رشته‌های پزشکی 32.000 دلار کانادا است. شهریه سالانه رشته‌های آموزش به نسبت کمتر از دیگر رشته‌ها است.

     شهریه مقطع فوق لیسانس

    شهریه مقطع فوق‌لیسانس از مقطع لیسانس کمتر است و بیشتر به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد. در سال‌های اخیر شهریه سالانه دانشجویان بین‌المللی این مقطع حدود 17.000 دلار کانادا برآورد شده است.

     شهریه کلاس‌های زبان در کانادا

    شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی مختص دانشجویانی که حدنصاب نمره زبان را ارائه نکرده‌اند. این دانشجویان که به صورت مشروط پذیرفته‌ شده‌اند (ویزای تحصیلی آن‌ها با شرط گذراندن دوره زبان در کانادا صادر شده است) باید در این دوره‌ها شرکت کرده و نمره لازم را کسب کنند. شهریه کلاس‌های زبان در این موسسات با یکدیگر متفاوت است.

    به‌عنوان مثال اگر در شهر تورنتو یک دوره زبان انگلیسی 12 هفته‌ای را بگذرانید باید شهریه 3.500 دلاری پرداخت کنید. اما گذراندن همین دوره در ونکوور کانادا برای شما 4.000 دلار کانادا هزینه خواهد داشت. جالب است بدانید که دوره 12 ماهه زبان فرانسوی در کلگری، 3400 دلار و در کبک سیتی 3.750 دلار کانادا برای شما هزینه دارد.

    شهریه سالانه برخی رشته ها به دلار کانادا

     

    رشته تحصیلی کارشناسی کارشناسی ارشد
    حقوق 33,192 17,237
    هنرهای نمایشی و تجسمی و فناوری ارتباطات 25,127 14,737
    مهندسی 33,703 19,301
    علوم زیستی و فیزیکی و فناوری 31,536 15,421
    معماری 26,457 23,992
    پزشکی 32,450 موجود نیست
    دندانپزشکی 56,621 22,472
    پرستاری 21,922 16,168
    علوم انسانی 28,676 13,667

    روش‌ها و هزینه‌های اقامت دانشجویی در کانادا

    روش‌های مختلفی برای اقامت دانشجویان بین‌المللی در کانادا وجود دارد که هر کدام هزینه مختص به خود را دارند.

    اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی

    خوابگاه‌های دانشجویی مستقیماً زیر نظر دانشگاه اداره می‌شود و هزینه اقامت در آن‌ها سالانه بین 4.000 تا 8.500 دلار کانادا است.

    اقامت در آپارتمان‌های اشتراکی

    آپارتمان‌های اشتراکی معمولاً خارج از محدوده دانشگاه قرار گرفته‌اند و دانشجویان می‌توانند به صورت اشتراکی در آن‌ها زندگی کنند. این آپارتمان‌ها دارای 1 یا 2 اتاق خواب، یک سالن پذیرایی کوچک، آشپزخانه و سرویس و حمام بوده و گنجایش زندگی 2 الی 4 نفر را خواهند داشت.

    با توجه به شهر و موقعیت مکانی آپارتمان، هزینه اجاره می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اجاره ماهیانه این آپارتمان‌ها حداقل 500 دلار کانادا است اما در برخی از شهرهای بزرگتر کانادا مانند تورنتو، مونترال و ونکوور ممکن است به 2.000 دلار در ماه نیز برسد.

    اقامت در اقامتگاه‌های خانگی

    اقامتگاه‌های خانگی یا Homestay، به خانه‌‌ای گفته می‌شود که یک خانواده کانادایی در اختیار دانشجو قرار داده و معمولاً نیز نزدیک محل دانشگاه است. این اقامتگاه‌ها توسط دانشگاه تایید می‌شوند و هزینه اقامت دانشجویان در این خانه‌ها سالانه بین 8.000 تا 14.000 دلار کانادا است.

    هزینه ارزیابی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

    به منظور تحصیل در کانادا، باید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. البته اگر طول دوره تحصیل شما در این کشور کمتر از 6 ماه باشد، نیازی به ارائه Study Permit نیست. هزینه ارزیابی مدارک برای اخذ مجوز تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا، 150 دلار است. این هزینه با توجه به دانشگاه محل تحصیل می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال هزینه ارزیابی مدارک توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا، 118 دلار کانادا است.

    هزینه زندگی در شهرهای کوچک کانادا بسیار کمتر از هزینه زندگی در شهرهای بزرگ این کشور است. از طرفی اشتغال در شهرهای کوچکتر نیز سخت‌تر خواهد بود چون میزان فرصت‌های شغلی کمتری برای دانشجویان در شهرهای کوچکتر وجود دارد. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، دانشجویان بین‌المللی با تصدی یک شغل پاره‌وقت حین تحصیل می‌توانند برخی هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا را تأمین کنند. با این وجود بهتر است برای سال اول تحصیل، بودجه کافی در نظر گرفته شود.

    نحوه دریافت ویزای همراه برای متقاضیان تحصیل در کانادا

    یکی از مهمترین سوالات متقاضیان تحصیل در کانادا، امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده است. متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی کانادا، اجازه دریافت ویزای همراه برای افراد درجه یک خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال را دارند.

    همراهان دانشجو می‌توانند ویزای کانادا را دریافت کرده و در این سفر همراه وی باشند. بدیهی است آشنا بودن با شرایط دریافت ویزای همراه کانادا، قدم بزرگی در تسهیل دریافت ویزا برای اعضای درجه یک خانواده دانشجو خواهد بود. چرا که برای دریافت ویزای همراه باید با قوانین مهاجرتی به خوبی آشنا باشید.

    نحوه دریافت ویزای توریستی همراه کانادا یا Temporary Resident Visa 


    ویزای توریستی همراه کانادا که به اختصار TRV نیز نامیده می‌شود، در اصل این امکان را به متقاضی می‌دهد تا همزمان با درخواست ویزای تحصیلی خود، برای دریافت ویزای همراه نیز اقدام کند. فرزندان متقاضی ویزای تحصیل کانادا یا متقاضیان ویزای کاری کانادا، به منظور دریافت ویزای تحصیلی نیازی به ارائه نامه قبولی از مدارس نداشته و بدون آن نیز می‌توانند درخواست ویزا دهند.

    زمانی‌که دانشجو برای دریافت ویزای تحصیلی درخواست می‌دهد، همراهان او نیز می‌توانند به صورت همزمان برای دریافت ویزای توریستی درخواست دهند. مدت اعتبار ویزای توریسی همراه کانادا، 6 ماه است.

    ویزای اجازه کار همراه یا Open Work Permit


    ویزای اجازه کار همراه یا Open Work Permit در واقع همان ویزای اجازه کار در کانادا است که برای همراه متقاضی صادر می‌شود. اگر متقاضی موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا شود -یعنی به صورت تمام‌وقت در یکی از موسسات معتبر این کشور پذیرفته شود- همسر وی‌ می‌تواند برای دریافت ویزای کار (Open Work Permit) اقدام کند. این نوع ویزای کاری به همسر متقاضی اجازه می‌دهد تا به صورت تمام وقت و بدون دریافت مجوز کاری کانادا، در این کشور به تحصیل یا کار بپردازد.

    همراهان برخی از متقاضیان خارجی برای مسافرت به کانادا نیازی به ویزای TRV یا ویزای توریسی همراه ندارند. در چنین شرایطی، متقاضی می‌تواند در فرودگاه برای اخذ ویزای اجازه کار همسر خود اقدام کند. در غیر این‌صورت، این امکان وجود دارد که از همان ابتدای امر یعنی همزمان با ارائه درخواست ویزای تحصیلی کانادا برای دریافت ویزای اجازه کار همسر اقدام کند. از طرفی متقاضی می‌توان پس از ورود به خاک کانادا نیز درخواست ویزای کار برای همسر خود را ارائه دهد.

    علت استقبال کانادا از دانشجویان خارجی چیست و به چه علت مسیر دریافت اقامت تحصیلی به اقامت دائم مسیر همواری است؟ را در ویدئو زیر از زبان آقای مهیار حلاج پور بهترین وکیل مهاجرت کانادا بشنوید.

    نحوه دریافت یا روش‌های اقدام برای ویزای همراه کانادا

    دانشجویانی که ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده‌اند به دو روش زیر می‌توانند برای خانواده درجه یک خود، ویزای همراه دریافت کنند.

    • روش اول: همراه دانشجو همزمان با درخواست ویزای تحصیلی دانشجو، برای ویزای همراه درخواست می‌دهد.
    • روش دوم: اما دانشجو می‌تواند تا زمان دریافت ویزای تحصیلی خود منتظر مانده و پس از دریافت ویزای خود برای ارائه درخواست ویزای همراه اقدام کند.

    در روش اول، هنگام ارائه درخواست پذیرش تحصیلی، متقاضی باید تمامی اطلاعات مربوط به اعضای خانواده خود با ارائه کند. برای اخذ ویزا، اثبات تمکن مالی کافی به منظور تأمین هزینه‌های تحصیل دانشجو و زندگی همراهانش در کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد.

    ویزای اقامت موقت یا TRV نیز علاوه‌بر هر نوع مجوز تحصیلی یا شغلی مورد نیاز است که به کشور مبداء یا کشوری بستگی دارد که دانشجو تابعیت آن را دارد.

    اگر همسر یا شریک زندگی متقاضی تحصیل در کانادا، قصد اشتغال در این کشور را داشته باشد، باید قبل از ورود به خاک کانادا یا در فرودگاه برای دریافت مجوز کار آزاد یا Open Work Permit اقدام کند. فرزندان زیر 18 سال متقاضی نیز بدون ارائه مجوز تحصیلی می‌توانند در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدای و متوسطه مدارس کانادا به تحصیل بپردازند.

    شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای فرزندان به عنوان همراه

    به‌منظور دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای فرزندان متقاضی، از قبل باید پیش‌بینی‌های و اقدامات لازم برای تحصیل در کانادا صورت پذیرد. اگر آفیسر اداره مهاجرت به این نتیجه برسد که مقدمات لازم برای این امر صورت نگرفته، با ویزای تحصیلی کانادا برای ورود به مدرسه مخالفت خواهد کرد. از طرفی والدین دانش‌آموز باید تمکن مالی خود را برای حمایت مالی از دانش‌آموز به اثبات برسانند. برای اخذ ویزا، فرزند متقاضی نباید از لحاظ سلامتی مشکلی داشته باشد. اگر فرزند متقاضی قصد تحصیل در مدارس استان کبک را دارد باید نامه CAQ ارائه دهد.

    اگر یکی از والدین دانش‌آموز، ویزای کار، ویزای تحصیلی، اقامت دائم یا پاسپورت کانادایی داشته باشد، فرزندان وی می‌توانند بدون نیاز به ارائه استادی پرمیت و نامه پذیرش در زمان اقامت خود در کانادا به تحصیل بپردازند.

    اگر والدین دانش‌آموز ویزای کار یا ویزای تحصیل داشته باشند، ویزای فرزند آن‌ها با توجه به مدت اعتبار ویزای کار یا ویزای تحصیل والدین یا تا مهلت اعتبار پاسپورت تمدید خواهد شود. اگر والدین دانش‌آموز ویزای کاری نداشته باشند، ویزای فرزند آن‌ها به یک سال صادر شده و هر سال قابل تمدید خواهد بود.

    جمع‌بندی ویزای همراه کانادا

    سالانه نزدیک به 100.000 نفر متقاضی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر یا کالج‌های کانادا به این کشور مهاجرت می‌کنند. کانادا اجازه دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی را می‌‌دهد. بنابراین، همسر و فرزندان متقاضی می‌توانند با دریافت ویزای TRV به تحصیل یا اشتغال تمام‌وقت در این کشور بپردازند.

    سن قانونی فرزندان متقاضی در استان‌های مختلف کانادا با یکدیگر متفاوت است. به عنوان ‌مثال، سن قانونی در استان‌های مانیتوبا، آلبرتا، کبک، جزیره پرنس ادوارد، انتاریو  و ساسکاچوان، 18 سال است. در حالی که سن قانونی در استان‌های نیوبرانزویک، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، نوناووت و یوکان و نوا اسکوشیا، 19 سال است. علاوه‌براین، وجود یک قیم قانونی که بتواند مسئولیت دانش‌آموز را برعهده گیرد، امری ضروری در همه استان‌های کانادا است.

    در این قسمت پادکست CP Talk، در مورد امتیازات ویزای تحصیلی کانادا و شرایط اقدام به صورت کامل صحبت می کنیم.

    این اپیزود رو از پلتفرم های زیر هم میتوانید بشنوید:

    آیکون spotify
    anchor icon
    Google Podcasts icon
    آیکون castbox

    موکلین ما چه میگویند؟


    در ادامه برخی از سوالات متداول موکلان بیان شده است:

    در حال حاضر دریافت ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بدون ارائه مدرک زبان میسر است. اکثر دانشگاه‌های کانادایی مدرک زبان آیلتس آکادمیک با نمره 6.5 یا معادل آن شامل آزمون‌های مورد قبول کانادا را می‌پذیرند. اما روش‌هایی وحود دارد که بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی یا حتی با ارائه مردک زبان با نمره پایین‌تر نیز می‌توانید موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا به صورت مشروط شوید.

    بورسیه‌های تحصیلی بسیاری برای متقاضیان بین‌المللی در نظر گرفته شده که مختص دانشجویان برتر است. این بورسیه‌ها بیشتر به دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و بالاتر تعلق می‌گیرد.

    متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی کانادا می‌توانند همزمان با ارائه درخواست ویزای خود برای دریافت ویزای همراه اعضای درجه یک خانواده خود نیز اقدام کنند. همسر و فرزندان دانشجو در طول مدت تحصیل دانشجو در کانادا نیز می‌توانند برای دریافت ویزای همراه اقدام نمایند.

    حداکثر مدت اعتبار ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، 3 سال است و حداقل مدت اعتبار آن نیز به طول دوره تحصیل متقاضی در کانادا بستگی دارد. این یک قاعده کلی است که اعتبار ویزای کار پس از تحصیل کانادا، از مدت ویزای تحصیلی متقاضی طولانی‌تر نخواهد بود. Work Permit برای دوره‌های آموزشی 8 ماهه الی 2 ساله، حداکثر 2 سال و برای دوره‌های آموزشی بیش از 2 سال نیز، حداکثر 3 سال خواهد بود.

    مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


    مهیار حلاج پور

    «افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

    من مهیار حلاج پور هستم،

    عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

    زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

    شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

    و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

    کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
    ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
    × تماس با ما
    Copy link