جزیره پرنس‌ادوارد یا PEI  کوچکترین و کم‌جمعیت‌ترین استان کانادا است. بسیاری از مردم این مکان را زادگاه کانادا می‌دانند. در سال 1864 کنفرانس شارلوت تاون در این جزیره برگزار شد. این کنفرانس منجر به تشکیل کشور کانادا شد. این استان جزیره‌ای به خاطر سواحل زیبا و زمین‌های کشاورزی سرسبزش معروف است و اقتصاد قوی مبتنی بر ماهیگیری، گردشگری و کشاورزی دارد.

نام استان: جزیره پرنس‌ادوارد

نام انگلیسی:  Prince Edward Island

نام کشور:  کانادا

مساحت:5660 کیلومتر مربع

جمعیت: 167680 نفر (سال 2022)

زبان رسمی: انگلیسی

تاریخچه جزیره پرنس‌ادوارد

جزیره پرنس‌ادوارد به افتخار شاهزاده ادوارد آگوستوس، دوک کنت، که پدر ملکه ویکتوریا بود، نامگذاری شده است. اما این استان قبل از نام فعلی خود، نام‌های دیگری نیز داشته است که نشان‌دهنده مراحل دیگری از تاریخ آن است.

ساکنان اصلی و مردم ابتدایی جزیره، قوم میاکماق بودند که جزیره را «آبیگویت»، به معنی «سرزمینی که امواج آن را  در آغوش گرفته‌اند» نامیدند. فرانسوی‌ها اولین اروپایی‌هایی بودند که در این جزیره ساکن شدند و به عنوان بخشی از منطقه استعماری آکادیا، آن را «ایل ست ژان» نامیدند. پس از این که بریتانیایی‌ها جزیره را از فرانسوی‌ها گرفتند، این جزیره در سال 1798 نام فعلی خود را گرفت.

در آن زمان، زیبایی طبیعی آرام جزیره، آن را به یک مقصد محبوب برای تعطیلات اشراف بریتانیا تبدیل کرد. با این که کنفدراسیون کانادا در سال 1867 در این جزیره تشکیل شد، این استان در آن زمان به کانادا نپیوست. رهبران استان استقلال را انتخاب کردند و حتی با ایالات متحده وارد بحث شدند.

با این حال، این استقلال مدت طولانی دوام نیاورد و این استان در سال 1873 به کشور جدید کانادا پیوست. پس از پیوستن به کانادا، راه‌آهن‌ها در این جزیره گسترش یافت و رونق عمده‌ای به صنعت کشاورزی استان داد.

دفترچه راهنمای معرفی جزیره پرنس ادوارد کانادا

دانلود رایگان

نقشه جزیره پرنس ادوارد 

مهاجرت به جزیره پرنس‌ادوارد

مانند سایر استان‌های کانادا، این استان نیز بخش عمده‌ای از رشد جمعیت خود را مدیون مهاجرت است. برای تشویق مهاجران برای تامین نیازهای نیروی کار در استان، این استان دارای برنامه نامزدی استانی است که به استان این امکان را می‌دهد که متقاضیان مایل به اقامت در این استان را انتخاب کند.

برنامه کارآفرینی پرنس ادوارد؛ شرایط و نحوه امتیاز بندی را در این مقاله بخوانید.

نگاهی کلی به جزیره پرنس‌ادوارد در کانادا

جزیره پرنس‌ادوارد به «باغ استان» معروف و یکی از چهار استان حوزه آتلانتیک کانادا است. پایتخت و بزرگترین شهر جزیره پرنس‌ادوارد، شارلوت‌تاون که کمی بیش از 40 هزار نفر جمعیت دارد. جزیره پرنس‌ادوارد به خاطر زیبایی‌های طبیعی خود از جمله سواحل 800 کیلومتری شهرت دارد.

این جزیره بخاطر مزارع سیب‌زمینی نیز معروف است و 25 درصد از کل محصول سیب‌زمینی کشور کانادا را تولید می‌کند. علاوه بر سیب‌زمینی، این جزیره برای سواحل با ماسه‌های سرخ و غذاهای دریایی تازه شناخته شده است.

چهار خوراکی محلی خوشمزه این جزیره عبارتند از سیب‌زمینی، بستنی، کره خیلی شور و لابستر. این جزیره بخشی از ناوگان دریایی کانادا است و دو شهر بزرگ آن شارلوت‌تاون (مرکز استان) و سامرساید نام دارند. چند شهر کوچک دیگر نیز به نامهای کورن‌وال، تایگنیش و گئورگ‌تاون دارد.

شما می‌توانید در ادامه نمودار میزان جمعیت جزیره پرنس‌ادوارد در 20 سال اخیر را مشاهده کنید:

نمودار میزان جمعیت جزیره پرنس‌ادوارد در 20 سال

جدول مقایسه نرخ رشد و میزان جمعیت جزیره پرنس‌ادوارد با کل کشور کانادا از جولای 2021 تا جولای 2022 نیز به شرح زیر است:

مقایسه نرخ رشد و میزان جمعیت جزیره پرنس‌ادوارد با کانادا

نمودار میزان و عوامل موثر برجمعیت جزیره پرنس‌ادوارد از 1 جولای 2021 تا 30 ژوئن 2022 نیز به شرح زیر است:

میزان و عوامل موثر برجمعیت جزیره پرنس‌ادوارد

جدول میزان جمعیت شهرهای مختلف جزیره پرنس‌ادوارد به شرح زیر است:

جمعیت (نفر) نام شهر
42402 شارلوت تاون
14808 سامرساید
2272 کورن وال
1839 بلفست
1834 مونتاگ
1424 کنسینگتون
1284 سوریس
1147 آلبرتون

بهترین شهرها برای زندگی در جزیره پرنس ادوارد

به طور کلی، بهترین شهرهای جزیره پرنس‌ادوارد شباهت‌های زیاد و در عین حال تفاوت‌های جزئی با هم دارند. در این بخش تلاش شده است که به صورت کلی بهترین شهرهای جزیره پرنس ادوارد برای زندگی، پرداخته شود:

شارلوت تاون مرکز جزیره پرنس‌ادوارد و دارای جاذبه‌های زندگی شهری در یک شهر نسبتا کوچک است. تاریخ این شهر، انرژی مردم آن و انواع هنرها و فعالیت‌های فرهنگی آن را به یکی از بهترین شهرهای جزیره تبدیل کرده است. این شهر با هالیفاکس به عنوان اولین مکان در لیست بهترین مکان‌ها برای زندگی در کانادا متصل است.

جریان زندگی در این شهر به خاطر وجود سازمان‌های دولتی، موسسات آموزشی و بهداشتی قابل مشاهده است. هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در ماه 1237 و برای یک خانواده نسبتا متوسط 4429 دلار کانادا بدون اجاره است.

سامرساید یکی دیگر از شهرهای بزرگ جزیره پرنس‌ادوارد و به خاطر سابقه صنعت کشتی‌سازی در این شهر تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد کشور کانادا گذاشته و در حال حاضر، رشد اقتصاد شهر تحت تأثیر صنایعی مانند فناوری اطلاعات، هوافضا و تولید مواد غذایی است.

با وجود بیش از یک هزار کسب و کار، ساکنان شهر فرصت‌های شغلی زیادی دارند. بنابراین، اگر دوست دارید یک در یک شهر با تمام امکانات شهری، زندگی مقرون به صرفه، آموزش باکیفیت برای دانش‌آموزان و مالیات کمتر زندگی کنید، اینجا مکانی است که باید باشید.

فرصت‌های شغلی زیادی برای ساکنین شهر استراتفورد وجود دارد که محل‌های کار و زندگی نزدیک به هم است. این  حالت باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل و رفت و آمد آسان می‌شود. رشد اقتصادی این شهر به خاطر استقبال بالا از گردشگران رو به افزایش است که بر استاندارد و میانگین هزینه زندگی در شهر اثر می‌گذارد. امتیاز زیست‌پذیری این شهر 80 از 100 است و میزان جرم و جنایت 32 درصد کمتر از میانگین جزیره است.

کورنوال یکی دیگر از شهرهای هیجان‌انگیز جزیره پرنس‌ادوارد است. این شهر، مکانی بسیار آرام برای زندگی و نمره زیست‌پذیری آن 80 از 100 است. هزینه زندگی در اینجا متوسط است زیرا 5 درصد کمتر از میانگین هزینه زندگی در کل جزیره است. همچنین قیمت املاک در کورنوال 36 درصد کمتر از میانگین جزیره است که این شهر را به مکانی فوق‌العاده برای سکونت تبدیل کرده است.

تری رایورز از ادغام شهرداری های کوچک به وجود آمده است. مردم این شهر دارای فرهنگ غنی و اصیل هستند. از نکات قابل توجه درباره این شهر این است که شهر تری رایورز به سرعت در حال رشد است.

این شهر توصیف کامل مکانی است که شما آن را خانه می‌نامید. یک شهر کوچک همراه با مزایای زیادی برای ساکنان است. در این شهر می‌توانید از مسکن ارزان‌قیمت و منباغ طبیعی وسیع لذت ببرید. همچنین، کنزینگتون به شهرهایی مانند سامرساید و شارلوت تاون نزدیک است.

اما نکته مهمی که باید برای زندگی در شهر کنزینگتون در نظر داشته باشید این است که درآمد در این شهر به نسبت کم است. (10٪ کمتر از میانگین درآمد خانوار در جزیره پرنس‌ادوارد)؛ به همین دلیل اکثر افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند، در شهرهای دیگری همچون سامرساید یا شارلوت تاون کار می‌کنند تا درآمد بهتری داشته باشند. اما این شهر مکان امنی برای زندگی است، زیرا میزان جرم و جنایت بسیار پایین و دارای سیستم آموزشی عالی است.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدام است؟ در این مقاله به صورت کامل بررسی شده است.

اقلیم و آب و هوای جزیره پرنس‌ادوارد

جزیره پرنس‌ادوارد به خاطر آب‌های گرم خلیج سنت لارنس آب و هوای معتدلی دارد. شرایط آب و هوایی فصول مختلف جزیره عبارتند از:

بهار با ذوب شدن برف و شکوفه دادن درخت‌ها، سبز شدن علف‌ها و شکوفایی گل‌ها شروع می‌شود. دما کاملا معتدل و بین 8 تا 22 درجه سانتیگراد (46 تا 71 درجه فارنهایت) متغیر است.

فصل مورد علاقه اکثر ساکنان PEI تابستان و دما در این فصل در بین 20 تا 34 درجه سانتیگراد (70 تا 93 درجه فارنهایت) متغیر است. این دامنه دمایی برای منطقه ساحلی عالی است.

دما در پاییز بین 8 تا 22 درجه سانتیگراد (46 تا 71 درجه فارنهایت) متغیر است. صبح‌ها خنک‌تر از تابستان، اما بعدازظهرها هنوز گرم است. با تغییر رنگ برگ‌ها به رنگ‌های زیبای نارنجی، قرمز و زرد، جزیره ظاهر زیبا و متفاوتی به خود می‌گیرد.

میانگین کل برف سالانه 290 سانتی‌متر (114 اینچ)  و دما بین 3- و 11- درجه سانتیگراد (26 تا 11 درجه فارنهایت) متغیر است، اما به دلیل وزش بادهای سرد، سرمای 25- درجه سانتیگراد (13- درجه فارنهایت) احساس می‌شود. شروع بارش برف معمولا در ماه نوامبر شروع می‌شود و تا آوریل ادامه دارد. در زمان بوران برفی، کل مدارس و اداره‌ها تا زمان روشن شدن هوا، تعطیل می‌شوند.

برای مطالعه جامع درباره آب و هوای کانادا این مقاله را از دست ندهید.

دولت جزیره پرنس‌ادوارد

دولت کانادا بر اساس یک سیستم فدرال به معنای کنترل برخی از امور مربوط به دولت ملی در اتاوا و سایر امور تحت کنترل دولت‌های استانی است. استان جزیره پرنس‌ادوارد دارای پارلمان منتخب دموکراتیک خود است که در مرکز استان شارلوت تاون قرار دارد. مجمع قانونگذاری جزیره پرنس‌ادوارد در خانه تاریخی استان جلسه برگزار می‌کنند. این مجمع متشکل از 27 نماینده است که هر کدام برای خدمت در یک منطقه جغرافیایی خاص انتخاب می‌شوند

اقتصاد و اشتغال در جزیره پرنس‌ادوارد

کشاورزی، گردشگری و ماهیگیری صنایع اصلی موجود در جزیره پرنس‌ادوارد هستند. حدود 25 درصد از سیب‌زمینی کانادا در جزیره پرنس‌ادوارد کشت می‌شود که مهمترین منبع درآمد 2000 مزرعه این استان است.

صنعت گردشگری نیز در حال افزایش است زیرا جذابیت، مناظر و زمین‌های گلف جزیره هر ساله بازدیدکنندگان بیشماری را به خود جذب می‌کند. بخش تولید عمدتا در ارتباط با فرآوری مواد غذایی است. در این جزیره، فناوری پیشرفته به ویژه در زمینه‌های پزشکی، الکترونیک و کشاورزی اهمیت دارند.

صنعت ماهیگیری که در گذشته شغل اصلی مردم این استان بود، به دلیل کاهش ذخایر ماهی در منطقه پرجمعیت گراند بانکز رو  به ورشکستی است. تاثیر این کاهش منجر به افزایش نرخ بیکاری در جزیره پرنس‌ادوارد به بیش از 10 درصد شده و آن را به دومین استان دارای نرخ بیکاری بالا در میان استانهای کانادا تبدیل کرده است. دولت تلاش می‌کند تا افراد بیکار شده در صنعت ماهیگیری را آموزش دهد تا در صنایع رو به رشد P.E.I کار کنند. برای مطالعه جامع درباره اقتصاد کانادا نیز این مقاله را از دست ندهید.

استاندارد زندگی در جزیره پرنس‌ادوارد

در جزیره پرنس‌ادوارد، خانواده‌های متوسط می‌توانند به دلیل هزینه‌های نسبتا پایین زندگی، در مقایسه با سایر استان‌های کانادا، زندگی راحت‌تری داشته باشند. هزینه‌های مسکن و گرمایش و کل هزینه‌های زندگی نسبت به سایر استانها پایین‌تر و حداقل دستمزد کارگری 10.35 دلار در ساعت است.

درباره مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی کانادا در این مقاله مطالعه کنید.

هزینه‌های زندگی در جزیره پرنس‌ادوارد

به طور کلی، هزینه زندگی در جزیره پرنس ادوارد 1716 دلار است که 1.01 برابر کمتر از میانگین کانادا است. جزیره پرنس ادوارد در رتبه ششم گرانترین و هفتمین بهترین ایالت برای زندگی در کانادا قرار دارد. میانگین حقوق پس از کسر مالیات در جزیره پرنس ادوارد 1640 دلار است که برای پوشش هزینه‌های زندگی برای 1 ماه کافی است. جدول زیر مخارج زندگی برای یک فرد مجرد و یک خانواده 4 نفره را نشان می‌دهد:

خانواده 4 نفره یک نفر مخارج زندگی
4040 1716 کل با اجاره
2435 748 بدون اجاره
1606 969 اجاره و خدمات آب و برق
1495 577 غذا
178 64 حمل و نقل

هزینه خرید خانه مسکونی در جزیره پرنس‌ادوارد

جزیره پرنس‌ادوارد کم‌جمعیت و در نتیجه به همین خاطر هم خرید خانه در این جزیره مقرون به‌صرفه است.  میانگین قیمت یک خانه درP.E.I.  حدود 200 هزار دلار است. علاوه بر این، میانگین درصد درآمد خانوار که توسط هزینه‌های مالکیت گرفته می‌شود، بسته به نوع خانه درگیر، بین 21 تا 32 درصد متغیر است که در میان کمترین میزان در کانادا است.

مزایا و معایب زندگی در جزیره پرنس‌ادوارد

معایب زندگی در جزیره پرنس‌ادوارد مزایای زندگی در جزیره پرنس‌ادوارد
ازدحام جمعیت در تابستان سواحل و مناظر زیبا
گزینه‌های به شدت محدود برای تحصیل فضای صمیمانه و خویشاوندی
محدودیت در حمل و نقل عمومی و پروازهای بین‌المللی ترافیک سبک
عدم تنوع اتحاد قوی
کمبود مسکن قیمت پایین خانه
نبود فرصت‌های شغلی محیط‌ امن
ماهیت فصلی بودن مشاغل اقلیم معتدل

نگاهی به سیستم آموزشی در جزیره پرنس‌ادوارد

در کانادا، تمامی شهروندان و ساکنان دائمی زیر 20 سال از طریق سیستم مدارس دولتی تا پایان دبیرستان حق تحصیل رایگان دارند. در جزیره پرنس‌ادوارد، این سیستم آموزش عمومی از دوران کودکی شروع می‌شود و تا کلاس 12 ادامه می‌یابد. برای کسانی که بعد از دبیرستان وارد بازار کار می‌شوند، این استان برنامه‌ای جامع برای کارآموزی و آموزش در آن زمینه دارد.

تحصیلات پس از مقطع متوسطه در جزیره پرنس‌ادوارد از طریق یکی از دانشگاه‌های استان با بودجه عمومی، مانند دانشگاه جزیره پرنس‌ادوارد و کالج هلند، یا یک کالج عمومی با بودجه عمومی با یازده پردیس در سراسر استان به نام مرکز آموزش بزرگسالان فرانسوی زبان در ولینگتون و تعدادی از موسسه‌های خصوصی امکان‌پذیر است.

همچنین دانشگاه جزیره پرنس‌ادوارد دارای کالج دامپزشکی آتلانتیک است که به هر چهار استان این حوزه (جزیره پرنس‌ادوارد، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و نیوفاندلند و لابرادور) خدمت‌رسانی می‌کند.

زبان رسمی جزیره پرنس‌ادوارد

در کانادا دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی وجود دارد که در جزیره پرنس ادوارد، زبان رسمی انگلیسی است. این در حالی است که در این استان جمعیت فرانسوی زبان زندگی می‌کنند و به نوعی زبان فرانسوی نیز رواج دارد؛ به همین خاطر هم برای پیدا کردن کار در این استان، مهارت در هر دو زبان مزیت به شمار می‌رود.

در واقع، با توجه به نوع برنامه مهاجرتی، حداقل الزامات زبانی متفاوت است. برنامه‌های مختلفی از طریق اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا و اداره مهاجرت PEI به متقاضیان فرصت مهاجرت و دریافت اقامت دائم را می‌دهد.

مراقبت‌های بهداشتی در جزیره پرنس‌ادوارد

طبق قانون کانادا، همه استان‌ها و مناطق باید مراقبت‌های بهداشتی همگانی با بودجه عمومی را به تمام شهروندان و ساکنان قانونی کانادا ارائه دهند. به عبارت دیگر، اکثر خدمات بهداشتی اولیه در کانادا بدون هزینه مستقیم برای بیمار ارائه می‌شود. برخی از خدمات پزشکی که ضروری تلقی نمی‌شوند (مانند جراحی زیبایی و تعدادی از روش‌های مراقبت از دندان)، عموما تحت پوشش این بودجه قرار نمی‌گیرند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که فهرست خدماتی که برای عموم پرداخت می‌شود، از استانی به استان دیگر متفاوت است.

طرح مراقبت پزشکی جزیره پرنس‌ادوارد به این صورت است که تمام خدمات پزشکی ضروری و خدمات جراحی-دندانپزشکی به همه شهروندان و ساکنان دائمی ارائه می‌شود.

نگاهی به فرهنگ عمومی در جزیره پرنس‌ادوارد

جزیره پرنس‌ادوارد به عنوان جزیره‌ای با جمعیت کم، فرهنگ پر جنب و جوش و متمایز  به خود را دارد. ساکنانP.E.I. را غالبا با نام جزیره‌نشینان می‌شناسند. طبیعت گرم و صمیمی فرهنگ محلی آن کاملا معروف است.

در واقع، یک قرن پیش این جزیره الهام‌بخش لوسی مود مونتگمری برای نوشتن رمان معروف آنه در گرین گیبلز بود. حفظ رسوم سنتی در فرهنگ P.E.I باعث جذابیت جزیره برای مسافرین شده و امروزه، این جزیره ترکیب بی‌نظیری از مدرنیت و رسوم سنتی است.

جمعیت‌شناسی جزیره پرنس‌ادوارد

جزیره پرنس‌ادوارد،دارای کوچکترین مساحت در بین استان‌های کانادا، کم‌ترین جمعیت را در بین استان‌ها و قلمروهای کانادا را دارد. علیرغم این جمعیت کم، این استان بالاترین تراکم جمعیت را نیز دارد.

در حالی که صنایع خدماتی و گردشگری استان رشد بسیار خوبی داشته است، اما صنعت شیلات در حالت نزولی رشد قرار دارد. تقریبا نیمی از جمعیت استان در منطقه بزرگ شارلوت تاون زندگی می‌کنند.

شارلوت تاون؛ بزرگترین شهر جزیره پرنس‌ادوارد

شارلوت تاون به عنوان مرکز جزیره پرنس‌ادوارد، کمتر از یک سوم ساکنان این استان را دارد. اقتصاد این شهر متکی به بخش عمومی و تحت حکومت در سطح فدرال، استانی و شهری است. در سالهای اخیر صنایع خدمات و فناوری و گردشگری رشد بالایی داشتند. دانشگاه P.E.I (دانشگاه جامع و معتبر) در این شهر است.

شارلوت تاون به عنوان شهری مدرن با جذابیت شهری شناخته می‌شود. بسیاری از این جذابیت به خاطر حفظ ظاهر جوامع روستایی در کنار زندگی مدرن شهری است.

شارلوت تاون با برنامه‌ریزی خود، محدود کردن اندازه ساختمان‌های مرکز شهر و تبدیل زمین‌های مربوط به راه‌آهن سابق در اسکله به مراکز فرهنگی، تلاش زیادی برای حفظ این ظاهر کرده و این تلاش‌ها منجر به جذب بیشتر گردشگران شده است. همچنین شهر شارلوت تاون دارای پس‌زمینه‌ای از برخی رویدادهای مهم تاریخی کانادا است.

هزینه‌های زندگی در شارلوت تاون (مرکز استان پرنس‌ادوارد)

میانگین هزینه زندگی در شارلوت تاون 3203 دلار در ماه برای یک فرد مجردی با احتساب اجاره خانه و براساس عوامل بسیاری از جمله هزینه مسکن، حمل و نقل، مواد غذایی و سرگرمی است. قیمت‌های زیر مربوط به دسامبر سال 2022 می‌باشد.

هزینه‌های غذا در شارلوت تاون:

دلار کانادا

نوع غذا

24 یک ناهار منوی اصلی (همراه با نوشیدنی) در یک منطقه تجاری
12 غذای ترکیبی در رستوران فست فود (غذای بزرگ مک یا مشابه)
8 500 گرم (1 پوند) سینه مرغ بدون استخوان
2.65 1 لیتر شیر پرچرب
4.70 12 تخم مرغ
3.84 1 کیلوگرم (2 پوند) گوجه فرنگی
12 500 گرم (16 اونس) پنیر محلی
4.27 1 کیلوگرم (2 پوند) سیب
1.65 1 کیلوگرم (2 پوند) سیب زمینی
4.02 5/0 لیتر (16 اونس) آبجو داخلی در سوپرمارکت
2.27 2  لیتر کوکاکولا
2.76 نان 2 نفره برای 1 روز

هزینه‌های مسکن در شارلوت تاون:

دلار کانادا نوع مسکن
1681 اجاره ماهانه 85 متر مربع (900 فوت مربع) اقامتگاه مبله در منطقه گران‌قیمت
1247 اجاره ماهانه 85 متر مربع (900 فوت مربع) مسکن مبله در منطقه معمولی
232 آب و برق 1 ماهه (گرمایش، برق، گاز …) برای 2 نفر در آپارتمان 85 متری
859 اجاره ماهانه برای یک استودیو مبله 45 متر مربعی (480 فوت مربع) در منطقه معمولی
81 اینترنت 8 مگابیت در ثانیه (1 ماه)
377 تلویزیون صفحه تخت 40 اینچی
156 مایکروویو 800/900 وات (بوش، پاناسونیک، ال‌جی، شارپ یا برندهای مشابه)
9 مواد شوینده لباسشویی (3 لیتر ~ 100 اونس)
18 نرخ ساعتی برای کمک به تمیز کردن

هزینه‌های پوشاک در شارلوت تاون:

دلار کانادا نوع پوشاک
72 1 شلوار جین (لویس 501 یا مشابه)
60 1 لباس تابستانی در یک فروشگاه خیابانی مانند زارا یا 1چ اند ام یا خرده‌فروشی‌های مشابه
118 1جفت کفش ورزشی (نایک، آدیداس یا برندهای مشابه)
124 1جفت کفش رسمی مردانه

هزینه‌های حمل و نقل در شارلوت تاون:

دلار کانادا نوع حمل و نقل
1.24 1  لیتر (1/4 گالن) گاز
63 بلیط حمل و نقل عمومی ماهیانه
26 سفر تاکسی در روز کاری تعرفه پایه 8 کیلومتر (5 مایل)
156 مایکروویو 800/900 وات (بوش، پاناسونیک، ال‌جی، شارپ یا برندهای مشابه)
9 مواد شوینده لباسشویی (3 لیتر ~ 100 اونس)
18 نرخ ساعتی برای کمک به تمیز کردن

مراقبت‌های شخصی در شارلوت تاون:

دلار کانادا نوع مراقبت شخصی
9 داروی سرماخوردگی به مدت 6 روز (تیلنول، فرنادول، کالدرکس یا برندهای مشابه)
21 1  جعبه آنتی بیوتیک (12 دوز)
75 ویزیت کوتاه مدت پزشک خصوصی (15 دقیقه)
7 1  جعبه 32 تامپون
4.96 دئودورانت رولی (50 میلی لیتر تا 1.5 اونس)
5.31 شامپو مو 2 در 1 (400 میلی لیتر تا 12 اونس)
2.57 4 رول دستمال توالت
2.73 خمیر دندان
19 هزینه مدل موی استاندارد مردانه در منطقه مهاجران شهر

هزینه‌های سرگرمی در شارلوت تاون: 

دلار کانادا نوع سرگرمی
47 شام برای دو نفر در بار محله
27 2  بلیت فیلم
131 2  بلیت تئاتر (بهترین صندلی های موجود)
91 شام برای دو نفر در یک رستوران ایتالیایی در منطقه مهاجران شامل پیش غذا، غذای اصلی، شراب و دسر
8 1  نوشیدنی کوکتل در کلوپ مرکز شهر
4.59 کاپوچینو در منطقه مهاجران شهر
6 1 آبجو در بار محله (500 میلی لیتر یا 1 لیتر)
757 آی پد وای فای 128 گیگابایتی
66 1  ماه عضویت در باشگاه ورزشی در منطقه تجاری
15 1  بسته سیگار مارلبرو

وضعیت اشتغال و درآمد در جزیره پرنس‌ادوارد

فردی که در جزیره پرنس ادوارد کار می‌کند معمولا حدود 104000 دلار کانادا در سال درآمد دارد. دستمزدها از 26200 دلار کانادا (کمترین) تا 463000 دلار کانادا (بالاترین) متغیر است. تا ژانویه سال 2023، متوسط حقوق به ساعتی 15 دلار افزایش خواهد یافت.

جدول زیر مقایسه حقوق در دو شهر بزرگ این استان را نشان می‌دهد:

میانگین حقوق ماهانه بعد از کسر مالیات میانگین ساعتی میانگین سالانه نام شهر
07/1,698 30/18 39,733 شارلوت تاون
36/879 95/17 35,671 سامرساید

10 شغل با حقوق بالا در پرنس‌ادوارد

محدوده حقوق: از 185000 تا 606000 دلار کانادا

جراحان به دلیل ماهیت حیاتی شغلشان در صدر فهرست مشاغل پردرآمد قرار دارند. حرفه جراح مستلزم ریسک بالا و نیاز به دانش گسترده و یک مسیر طولانی تحصیلی است. ویژگی‌ها: مولد درآمد با ارزش اجتماعی بالا

محدوده حقوق: از 156000 تا 509000 دلار کانادا

قضات به دلیل مسئولیت‌های بزرگ مرتبط با شغلشان حقوق بسیار بالایی دریافت می‌کنند. تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت مردم کار آسانی نیست و دستمزد بالا کاملا موجه است. ویژگی‌ها: دانش گسترده شغلی با مسئولیت بالا

محدوده حقوق: از 126000 تا 412000 دلار کانادا

دلیل اصلی که وکلا دستمزدهای زیادی دریافت می‌کنند به دلیل ارزش بالای و عمومی آن‌ها در چشم مشتریانشان است. یک وکیل موفق می‌تواند شما را نجات دهد یا خسارت وارده به شما را جبران کند. ویژگی‌ها: مولد درآمد همراه با دانش با ارزش اجتماعی بالا

محدوده حقوق: از 118000  تا 388000 دلار کانادا

در اختیار داشتن صدها میلیون سرمایه و سرمایه‌گذاری با تمام ریسک‌های مرتبط، مدیریت یک بانک را به یک وظیفه بسیار مهم تبدیل می‌کند که ارزش دریافت حقوق زیادی را دارد. ویژگی‌ها: تاثیر شغلی با مسئولیت بالا و ریسک بالا

محدوده حقوق: از 111000 تا 363000 دلار کانادا

مدیران عامل در درجه اول مسئول موفقیت یا شکست سازمان های کامل هستند. دستمزد هنگفت آن‌ها به دلیل دامنه وسیع تأثیر و همچنین خطرات موجود است. ویژگی‌ها: تاثیر گسترده رهبری در موقعیت ریسک بالا

محدوده حقوق: از 104000 تا 339000 دلار کانادا

هر شغلی که در مورد مدیریت پول باشد به طور خودکار واجد شرایط دریافت دستمزد بالا است. مدیران مالی مدیریت بودجه، هزینه‌ها، هزینه‌ها و درآمد را مدیریت می‌کنند که مستقیماً بر عملیات سازمان تأثیر می‌گذارد. ویژگی‌ها: ریسک بالا، تجربه کاری با مسئولیت بالا

محدوده حقوق: از 100000 تا 327000 دلار کانادا

ارتودنتیست‌ها در صنعتی فعالیت می‌کنند که در آن افراد هزینه‌های بالایی را برای خدمات پرداخت می‌کنند که مستقیما ارتودنتیست‌ها را در میان مشاغل پردرآمد قرار می‌دهد. ویژگی‌ها: هزینه بالا صنعت، سطح دانش بالا، تولید کننده درآمد و  ارزش اجتماعی بالا

محدوده حقوق: از 88900 تا 291000 دلار کانادا

اساتید کالج جزو پردرآمدترین و معتبرترین مشاغل هستند. استاد شدن کار آسانی نیست و نیاز به پشتکار دارد و به همین دلیل است که آنها درآمد بالایی دارند. ویژگی‌ها: دانش سطح بالا، تولید کننده درآمد، ارزش اجتماعی بالا

محدوده حقوق: از 74100 تا 242000 دلار کانادا

خلبانان دوره‌های آموزشی سختی را پشت سر می‌گذارند و مسئولیت ایمنی هزاران نفر را هر روز بر عهده دارند. ویژگی‌ها: تجربه گسترده با ریسک بالا

محدوده حقوق: از 66600 تا 218000 دلار کانادا

مدیران بازاریابی مسئول افزایش درآمد سازمان خود و مسئول ارتقا تجارت هستند و به همین دلیل دستمزد خوبی دریافت می‌کنند. ویژگی‌ها: مولد درآمد.

منطقه کاوندیش در جزیره پرنس‌ادوارد

کاوندیش یک مقصد تابستانی شلوغ در جزیره با جاذبه‌های فراوان، فضای صمیمانه، سواحل زیبا و زمین‌های گلف دیدنی است. این منطقه که در مرکز ساحل شمالی جزیره و بین روستیکو شمالی و پل استانلی واقع شده است پس از چاپ رمان آنه از گرین گیبلز اثر لوسی مود مونتگومری به شهرت رسید. ساحل بکر کاوندیش دروازه ورود به پارک ملی جزیره پرنس‌ادوارد با خط ساحلی طولانی است.

مکان‌های اقامت در کاوندیش

امروزه هزاران گردشگر در طول ماه‌های تابستان از کاوندیش، پارک ملی PEI و جاذبه‌های محلی بازدید می‌کنند. کاوندیش دارای امکاناتی است که با همه سلیقه و بودجه‌ها مطابقت دارد:

این هتل در یک محیط روستایی آرام با استخرهای رو باز گرم و جکوزی قرار دارد و برای خانواده و افراد دارای حیوانات خانگی مناسب است.

اردوگاهی با کیفیت در سطح جهانی با خدمات عالی برای خانواده‌ها، تم هفتگی، زمین‌های بازی، منطقه آبی، بالش پرشی و مزرعه حیوانات اهلی است.

کلبه‌های مقرون به‌صرفه در ملکی به مساحت نه جریب با چشم‌اندازهای باشکوه از اقیانوس است و مهمانان می‌توانند سبزیجات تازه را از باغ بچینند یا دوچرخه و کلاه ایمنی رایگان برای کاوش در مسیر ساحلی قرض بگیرند.

نزدیکترین استراحتگاه به ساحل کاوندیش، دارای خدمات اقامتی با مسافرخانه، متل و کلبه است.

یک ملک 4 ستاره در قلب کاوندیش است و روبروی جاده آن خانه گرین گیبلز قرار دارد.

کاوندیش همه چیز را دارد! گلف در کلاس جهانی، پارک‌های تفریحی، ساحل زیبا، فروشگاه‌ها و بهشتی برای طرفداران رمان آنه از گرین گیبلز. در این قسمت به مواردی اشاره شده است که نباید آنها از دست دهید:

در کنار شرایط استثنایی زمین گلف، این زمین ساحلی با چشم‌اندازهای خیره‌کننده از تپه‌های شنی معروف، اقیانوس و خانه گرین گیبلز دارد.

پارک آبی 36 هکتاری با بیش از 40 جاذبه آبی و ساحلی از جمله ترن هوایی، استخر آب و سرسره.

بازدید از خانه و محوطه‌های الهام‌بخش نویسنده مونتگومری برای رمان معروفش آنه از گرین گلیبلز و قدم زدن در مسیرهای لاورز لان یا هانتد وود.

با ترکیبی متنوع از مدهای تابستانی، لوازم جانبی، هدایای منحصر به فرد، سوغاتی‌ها و رستوران‌ها به عنوان مکانی برای خرید در کاوندیش شناخته می‌شود.

از زادگاه خیالی آن شرلی در قرن نوزدهم لذت ببرید و از مهمان‌نوازی جزیره با غذاهای خوشمزه و فروشگاه‌های عجیب لذت ببرید.

یک مرکز تفریحی خانوادگی با سه فعالیت سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز: تگ لیزری، مینی گلف و خانه خالی از سکنه.

فرصتی برای تجربه یک سفر ماهیگیری برای گرفتن خرچنگ  همراه با غذاخوری در داخل کشتی.

بازدید از کاوندیش بدون رفتن به ساحل آن کامل نمی‌شود!

10 مورد از عجایب پارک ملی جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد که زمانی کاملا پوشیده از جنگل‌های ساحلی آکادیان بود، شاید کوچکترین، اما سرسبزترین استان کانادا است. تنها پارک ملی استان که در سال 1937 تأسیس شد، امروزه به عنوان در معرض خطرترین پارک ملی در کانادا به خاطر فعالیت‌های انسانی شناخته می‌شود.

پارک ملی جزیره پرنس‌ادوارد مکانی است که برخی از بهترین تپه‌های شنی، چاله‌های شنی، جزایر مانع، صخره‌های ماسه‌سنگ، سواحل، جنگل‌ها و تالاب‌ها را در کانادا خواهید یافت. در ادامه به 10 مورد از عجایب این پارک اشاره شده است:

  • تپه‌های شنی گرینویچ
  • گرین گیبلز
  • گونه‌های در حال انقراض و در معرض خطر
  • سواحل شنی قرمز
  • جنگل‌های آکادیان
  • نقطه بلومینگ
  • پورت لا جوی فورنت آمهرست
  • بیشه کاوندیش
  • صخره‌های ماسه سنگی
  • خلیج سنت لارنس

سخن پایانی

جزیره پرنس‌ادوارد، کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین استان در کانادا و بیشتر به‌خاطر مناظر و مکان‌های طبیعی فوق‌العاده زیبا معروف است. سالانه گردشگران زیادی برای لذت بردن از این مناظر در به‌خصوص در فصل تابستان به این استان سفر می‌کنند.

با این که حقوق در این استان کمتر از میزان میانگین حقوق در کانادا است، اما کم بودن اجاره بها و مخارج زندگی تا حد زیادی این تفاوت را جبران کرده است. در این مقاله سعی شد تا از جنبه‌های مختلف این استان مورد بررسی قرار گیرد و با جزییات به مخاطبین معرفی شود.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع روش‌های مهاجرتی به کشور کانادا، با مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی کاناداپاس در ارتباط باشید.

آیا کار و زندگی در این ایالت برای من مناسب است؟ فرم زیر را پر کنید تا شرایط شما توسط وکیل رسمی مهاجرت به کانادا بررسی شود.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

پرسش های متداول درباره جزیره پرنس ادوارد

این استان دارای بهترین سیستم آموزشی عمومی تا پایان دبیرستان است و براساس قوانین، تمامی شهروندان تا پایان دوره متوسطه بصورت رایگان تحصیل می کنند. دانشگاه جزیره پرنس ادوارد یا PEIU دانشگاه دولتی این جزیره است که در سال ۱۹۶۹ میلادی در شهر شارلوت تاون تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۴ هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند.

همچنین، براساس قوانین کانادا تمامی شهروندان کانادا از خدمات بهداشتی رایگان می توانند استفاده کنند. لازم به ذکر است که بیمه‌ی درمانی پرنس ادوارد، همه‌ی هزینه‌های پزشکی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. لیست خدمات غیر رایگان در هر استان متفاوت است.

– حسابدار بین 34 تا 73 هزار دلار کانادا بسته به سطح مهارت

– متخصص تحلیل آماری بین 42 تا 53 هزار دلار کانادا

– مهندسین بین 48 تا 94 هزار دلار کانادا

– مشاغل درمانی اعم از پرستاران و پزشکان و تراپیست‌ها بین 250 هزار تا 430 هزار دلار کانادا

– کارکنان مربوط به مکان‌های آموزشی مثل مشاوران، معلمان و اساتید بین 63 تا 110 هزار دلار کانادا

– دستیاران اجرایی بین 36 تا 63 هزار دلار کانادا

شهریه این دانشگاه بر اساس مقطع و رشته تحصیلی دانشجو داخلی و خارجی متغییر و بین 6 الی 60 هزار دلار می باشد. شایان توجه است که رشته هایی مانند پزشکی و زیر شاخه های آن هزینه های بالاتری را نسبت به رشته های مهندسی یا علوم انسانی می طلبد.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link