شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که انواع روش های مهاجرت به کانادا کدام است؟ از چه طریق هایی می توان به کانادا مهاجرت کرد؟ اما قبل از پاسخ به این سوال، مختصری در مورد کانادا میخوانیم.

برای بدست آوردن اقامت دائم کانادا، هر شهروند خارجی در ابتدای امر باید دلیلی برای ورود به این کشور داشته باشد و از آن طریق بتواند اقدامات قانونی را به عمل آورد.

شرط ورود به کانادا برای یک شهروند خارجی، دریافت ویزای کانادا است اما سوال اینجاست که انواع ویزاهای کشور کانادا کدامند و باید برای کدامیک از آن ها اقدام کرد. چنانچه گفته شد، دلیل فرد مشخص می کند که او به کدامیک از انواع ویزاهای کشور کانادا نیازمند است.

معرفی انواع اقامت های کشور کانادا

کانادا دومین کشور پهناور جهان با جمعیتی کمتر از 40 میلیون نفر است و همین مسئله سبب شده است تا تراکم جمعیت در این کشور به حداقل رسیده و شاخص کیفیت زندگی در آن در بالاترین سطح ممکن قرار گیرد.

شهرهای مختلف کانادا هر ساله میزبان جمعیت قابل توجهی از مهاجران هستند و دولت کانادا نیز با آغوشی باز برای رفع نیازهای خود، در بحث کمبود نیروی انسانی متخصص، اقدام به اعطای اقامت دائم کانادا به شهروندان خارجی می کند.

به طور کلی اقامت های موجود در کشور کانادا را می توان به دو دسته تقسیم کرد و هر یک از آن ها شامل چندین نمونه ویزای دیگر می شود. در تصویر زیر 6 مورد از رایج ترین روش های مهاجرت به کانادا که منجر به اقامت دائم می شود نمایش داده شده است.

اقامت های دائم کانادا

و در ادامه 3 مورد از رایج ترین روش های مهاجرت به کانادا که منجر به اقامت موقت کانادا می شود نمایش داده شده است.

اقامت های موقت کانادا

ویزای توریستی، از انواع ویزاهای موقت کشور کانادا

ویزای توریستی کانادا یکی از مهم ترین و پرمتقاضی ترین ویزاهای این کشور است. این ویزا در 2 مدل سینگل و ویزای مولتی کانادا به متقاضیان اعطا می شود.

در سال های اخیر دولت کانادا ویزای مالتیپل انتری یا چندبار ورود صادر می کند که فرد می تواند تا انتهای تاریخ پاسپورتش از آن استفاده کند.

با توجه به اینکه پاسپورت ایرانیان 5 سال اعتبار دارد،  می توان سقف این ویزا را تا 5 سال در نظر گرفت. این مسئله بستگی به این دارد که چه مدت زمانی تا روز انقضای تاریخ پاسپورت شما مانده باشد.

در هر بار ورود می توان 6 ماه در خاک کانادا باقی ماند و در صورت تمایل به زمانی بیشتر از 6 ماه، با درخواست اکستنشن می توانید این بازه را افزایش دهید. اما چه کسانی می توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند؟

  • افرادی که یک سند سفر معتبر مانند پاسپورت داشته باشند
  • افرادی که از نظر پزشکی سلامت باشند
  • افرادی که سابقه جنایی نداشته باشند
  • افرادی که سابقه تخلفات مهاجرتی نداشته باشند
  • افرادی که بتوانند دلیل روشنی مانند: شغل، منزل، حساب بانکی یا اقامت خانواده در کشور مبدا را به آفیسر سفارت نشان دهند به شرط آنکه دلیلی است بر آنکه قطعا به کشور خود باز خواهند گشت.
  • مدارکی که اثبات کند فرد در تاریخ مشخص شده، کشور کانادا را ترک می کند
  • گواهی تمکن مالی که نشان دهد فرد در مدت اقامت خود در کانادا با مشکل مالی روبرو نمی شود. میزان این مبلغ به مدت اقامت فرد و شرایط اقامت او در هتل یا خانه اقوام بستگی دارد.

فرد علاوه بر این مدارک می تواند (توصیه می شود) گواهی تست پزشکی از طرف پزشک مورد اعتماد سفارت کانادا و همچنین دعوت نامه از طرف یکی از خویشاوندان خود را در اختیار داشته باشند.

امکان درخواست دریافت ویزای توریستی کانادا به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است و اداره مهاجرت کانادا نیز توصیه می کند که افراد از این طریق اقدامات اولیه را انجام دهند. فرد در نهایت برای انگشت نگاری به سفارت کانادا فراخوانده می شود.

ویزای تحصیلی از انواع ویزاهای پرمتقاضی کانادا

یکی دیگر از پرمتقاضی ترین ویزاهای موجود در کانادا، ویزای تحصیلی کانادا است. اداره مهاجرت کانادا از این نوع ویزا با عنوان اجازه تحصیل در کانادا یاد می کند.

اعتبار این ویزا برابر با طول دوره تحصیلی فرد بعلاوه 90 روز است. در این بازه 90 روزه متقاضی می تواند برای تمدید اقامت خود برای کاریابی در کانادا یا ترک این کشور آماده شود.

اما چه کسانی می توانند برای این اجازه تحصیل در کانادا اقدام کنند؟

  • افرادی که در یکی از موسسات مشخص شده آموزشی در کانادا (DLI) ثبت نام کرده باشند.
  • افرادی که گواهی تمکن مالی مناسب در اختیار داشته باشند.
  • از قوانین پیروی کنند و گواهی عدم سوء سابقه قضایی از اداره پلیس کشور خود دریافت کرده باشند.
  • در تست پزشکی شرکت کرده و به بیماری های خاص دچار نباشند
  • مدارکی ارائه دهند که نشان دهنده ترک کانادا پس از ابطال مجوز اقامت باشد

اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که برای دریافت این اجازه تحصیل باید مدارک زیر توسط متقاضی فراهم شود:

  • یک پاسپورت معتبر
  • گواهی پذیرش از موسسات معتبر تعیین شده در کانادا
  • گواهی تمکن مالی
  • دو قطعه عکس در قطع پاسپورت و پشت نویسی شده

افرادی که قصد دارند پس از پایان تحصیل خود در کشور کانادا اقامت داشته باشند می توانند بسته به مدت دوره تحصیلی خود در این کشور، اجازه اقامت موقت برای یافتن کار داشته باشند و پس از یافتن کار در این کشور، با تغییر ویزای خود به ویزای کاری، اقامت بلند مدت کانادا را بدست آورند. دانش آموزان با سن بالای 7 سال نیز می توانند ویزای دانش آموزی این کشور را بدست آورند.

شرایط گواهی تمکن مالی در ویزای تحصیلی کانادا

از آنجا که با کمک ویزای تحصیلی کانادا، می توان اعضای خانواده را نیز به کشور کانادا متتقل کرد، گواهی تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید به گونه ای باشد که نشان دهد فرد توان پرداخت هزینه های خود و خانواده اش را در کانادا خواهد داشت.

گواهی تمکن مالی می تواند از روش های زیر ثابت شود:

  • گواهی حساب بانکی در یکی از بانک های کشور کانادا
  • گواهی سرمایه گذاری تضمین شده (GIC) در یکی از موسسات مالی معتبر در کانادا
  • گواهی دریافت وام یا کمک هزینه تحصیلی از یک بانک معتبر در کانادا
  • گواهی گردش مالی مربوط به 4 ماه اخیر
  • یک پیش نویس بانکی که سرمایه فرد را به دلار کانادا نشان دهد
  • یک گواهی که نشان دهد فرد شهریه دانشگاه و اجاره مسکن را پرداخت کرده است
  • گواهی مالی که نشان می دهد یک موسسه یا شخص، هزینه های زندگی فرد را پوشش می دهد
  • گواهی دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا

در صورتی که فردی سرمایه خود را خارج از کانادا در بانکی ذخیره کرده باشد، باید به نحوی مشخص اثبات کند که اجازه خروج سرمایه خود از آن کشور را خواهد داشت.

اقامت کانادا با خرید ملک چگونه ممکن است؟

معرفی ویزاهای کاری موقت در کانادا

همه افرادی که قصد کار در کشور کانادا را دارند، باید یک اجازه کار از دولت این کشور دریافت کنند. ویزای کار در کانادا به دو صورت صادر می شود. نمونه اول اجازه کار آزاد است که به فرد اجازه می دهد که برای هر شرکت یا کارفرمایی کارد کند.

اما اجازه کار برای کارفرما متفاوت است و بر اساس این اجازه کار فرد تنها اجازه خواهد داشت تا برای یک کارفرما در زمان و مکانی مشخص مشغول به کار شود این ویزا یک ویزای موقتی است و نمی توان به کمک آن برای طولانی مدت در کانادا اقامت داشت.

به صورت کلی اغلب ویزاهای کار مشخصا برای کار کردن برای کارفرمای خاص صادر می شوند و بعد شخص می تواند تقاضای Open work permit بدهد.

این درخواست در 2 حالت قابل قبول است یا بعد از تحصیل و یا برای پیوست به همسری که به صورت تحصیلی مهاجرت کرده و یا خودش Close work permit دارد.

اما چه افرادی می توانند این ویزا را بدست آورند؟

  • افرادی که بتوانند آفیسر سفارت را مطمئن سازند که پس از پایان اعتبار اجازه کار در کانادا این کشور را ترک می کنند.
  • افرادی که اثبات کنند پول کافی برای پوشش هزینه های زندگی خود و خانواده در کانادا هستند و می توانند هزینه بازگشت خود را نیز تامین کنند.
  • افرادی که هیچ گونه پرونده قضایی نداشته باشند (در برخی از مواقع گواهی عدم سوءپیشینه باید ارائه شود)
  • افرادی که امنیت کانادا را به خطر نمی اندازند
  • برای کارفرمایانی که در لیست ممنوعه قرار دارند، کار نکند.
  • بتواند تمامی مدارکی که آفیسر سفارت از آن ها می خواهند را ارائه دهند.

ویزای ثبت شرکت در کشور کانادا

ثبت شرکت در کانادا یکی دیگر از روش هایی است که فرد به کمک آن می تواند وارد کانادا شود. ثبت شرکت با خرید و یا ایجاد یک بیزنس در کانادا به همراه است. فرد متقاضی برای ایجاد بیزنس موظف به ثبت رسمی شرکت است.

بعد از ثبت شرکت، باید برای گرفتن اجازه ی استخدام نیروی خارجی اقدام نماید. به محض اینکه به شرکت مجوز استخدام نیروی غیرکانادایی داده شد، فرد می تواند در شرکت خودش استخدام شود و به این ترتیب اقامت دریافت کند.

به عبارت دیگر ثبت شرکت صرفا به معنی افتتاح شرکت در کانادا است و متقاضی نمی تواند به دلیل در اختیار داشتن یک شرکت در کشور کانادا به این کشور مهاجرت کند. مالک شرکت باید نامه ای تنظیم کرده و اعلام کند که باید برای مدیریت شرکت خود به کانادا مهاجرت کند. در صورت موافقت با درخواست فرد او LIMA (Labour Market Impact Assessment) دریافت می کند که نشان می دهد، اشتغال او در کانادا به عنوان یک خارجی، ضربه ای به بازار کار در کانادا وارد نخواهد کرد. دریافت LIMA در حقیقت مجوزی برای اوست تا درخواست ویزای کار دهد.

ویزای کاری که صاحب شرکت دریافت می کند به گونه ای است که تنها می تواند در شرکت خود مشغول به کار شود و اجازه کار برای هیچ کارفرمای دیگری را نخواهد داشت با این وجود در صورتی که فرد بتواند از ویزای همراه برای شریک زندگی خود استفاده کند، وی قادر خواهد بود، برخلاف صاحب شرکت، به صورت تمام وقت برای هرکارفرما در کشور کانادا کار کند.

معرفی سیستم اکسپرس اینتری و برنامه های استانی در کانادا

روش دیگر ورود به کشور کانادا از طریق کار، استفاده از سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) است. بر اساس این سیستم، افراد در یک پروسه دو مرحله ای قرار می گیرند و در صورت عبور از مرحله اول می توانند وارد مرحله دوم شده و مجدد در صورت کسب امتیازات کافی می توانند اقامت دائم کانادا (PR) را بدست آورند.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که این یک سیستم کاملا رقابتی است و صرف به دست آوردن امتیازات تعیین شده نمی تواند برای ورود به کانادا از این طریق کافی باشد. این سیستم شامل 3 بخش نیروی متخصص، نیروی فدرال و نیروی دارای تجربه کانادایی است.

عواملی که در سیستم اکسپرس انتری موثرند عبارتند از:

  • سن
  • تسلط به زبان فرانسوی یا انگلیسی
  • شرایط اعضای خانواده
  • تحصیلات
  • تجربه کاری
  • جزئیات مربوط به پیشنهاد کاری

دریافت ویزای کاری کانادا به معنی اخذ اقامت دائم کانادا است و در نهایت منجر به دریافت پاسپورت این کشور خواهد. طرح های استانی کانادا برای جذب نیروی کار متخصص نیز می تواند راهی مناسب برای یافتن فرصت اخذ ویزای کاری در کانادا باشد.

از طرف دیگر افرادی که قصد دارند در یکی از استان های خاص کانادا اقامت داشته باشند و اقامت دائم این کشور را بدست آورند، می توانند از برنامه های استانی برای ورود به کانادا استفاده کنند.

هر استان یا منطقه در کانادا دارای قوانین خاص و مرتبط به خود است. هر استان در کشور کانادا قوانین مرتبط با ورود به آن استان از طریق این برنامه را در وب سایت خود به صورت کامل تشریح کرده است. باید در نظر داشت که سیستم اکسپرس اینتری از نظر پروسه زمانی به مراتب سریع تر از برنامه های استانی به نتیجه می رسد.

شرایط ورود به کانادا از طریق خود اشتغالی

یکی دیگر از راه های مهاجرت دائم به کانادا، دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا یا خویش فرمایی است. این برنامه در صورتی برای یک فرد در دسترس خواهد بود که او سابقه فعالیت فرهنگی و ورزشی در کشور خود را داشته باشد و بتواند یا امیدوار باشد که فعالیت فرهنگی و ورزشی او در کانادا نیز قابل اجرا باشد. به زبان ساده تر می توان این برنامه را برنامه ای ویژه برای هنرمندان و ورزشکاران معرفی کرد.

  • عکاسان
  • فیلمبرداران ویدئویی و سینمایی
  • تکنسین های هنرهای گرافیکی
  • تکنسین های پخش نظیر رادیو تلویزیون
  • تکنسین های صدابرداری و تصویر برداری
  • تکنسین تصاویر متحرک ، پخش و هنرهای نمایشی
  • مشاغل حمایتی در امور تصاویر متحرک پخش و هنرهای نمایشی
  • مجریان برنامه و اعلام کننده های برنامه ها
  • سایر نقش آفرینان و هنرمندان
  • فعالان امورهنری و فرهنگی
  • تهیه کنندگان، کارگردانان، مدیران فیلمبرداری و مشاغل مشابه
  • رهبران ارکستر، آهنگسازان و تنظیم کنندگان موسیقی
  • موسیقی دانان، نوازندگان وخوانندگان
  • هنرمندان حرکات موزون
  • هنرپیشگان و کمدین ها
  • نقاشان ، مجسمه سازان و سایر هنرهای تجسمی
  • طراحان داخلی
  • طراحان گرافیک و تصویرگران ( کتاب مجله و سایر مطبوعات )
  • طراحان تئاتر، مد ، نمایشگاه و سایر طراحان هنری
  • دست اندرکاران صنایع هنرهای دستی
  • طراح و الگوساز پارچه و پوست
  • مترجمان
  • نویسندگان
  • ویراستاران
  • روزنامه نگاران
  • دست اندرکاران روابط عمومی و ارتباطات و تبلیغات
  • کتابدران
  • بایگانان
  • دستیاران کتابداری و بایگانی
  • کارهای فنی مرتبط با موزه ها و گالری های هنری
  • فعالین زمینه کتاب و روزنامه نگاری
  • شاغلین فعال در مرمت و نگهداری آثار تاریخی و هنری

منظور از تجربه فرد، دست کم دو سال فعالیت حرفه و گاه در سطح جهانی است. هرچه تجربه فرد در این زمینه بیشتر باشد، بدیهی است که شانس او برای دریافت ویزا بیشتر خواهد بود. عواملی چون شرایط سنی، تحصیلات مرتبط، تسلط به زبان و تطبیق پذیری با شرایط زندگی در کانادا نقش ویژه ای در دریافت ویزای خویش فرمایی ایفا می کند.

ویزای کارآفرینی در کانادا

یکی دیگر از ویزاهای مهم در کانادا که منجر به اقامت دائم این کشور می شود، ویزای کارآفرینی در کانادا است. فرد باید حداقل دو سال در طول پنج سال گذشته آن تجارت را در کشور خود یا کشور دیگری در اختیار داشته باشد.

این شرکت یا تجارت باید به صورت قانونی ثبت شده و همچنین سودآور بوده باشد. از طرفی فرد باید ثابت کند که حداقل25% از سهام آن شرکت را در اختیار داشته است. برای دریافت این نوع اقامت، مینیمم میزان دارایی شما باید حداقل 300 هزاردلار باشد و باید این امکان را داشته باشید که حداقل 100هزاردلار آن را سرمایه گذاری کنید. یکی دیگر از شروط مهم این است که حداقل باید در 5 سال گذشته ، 3 سال تجربه ی مدیریت و مالکیت بیزنس خود را داشته باشید. این شرایط در استان های مختلف، متفاوت است.

رعایت یک نکته در کارآفرینی در کشور کانادا بسیار حائز اهمیت است، آنکه شخص باید تعهد بدهد که حداقل یک شغل برای یک شهروند کانادایی ایجاد خواهد کرد. از طرف دیگر، شخص کارآفرین این اجازه را خواهد داشت که خانواده درجه یک خود شامل همسر و فرزندانش را به همراه خود به کانادا منتقل کند.

شرایط اخذ ویزای استارت آپ در کانادا

برای اینکه فردی بتواند واجد شرایط دریافت ویزای برنامه استارت آپ در کانادا شود باید همه 4 شرط تعیین شده برای دریافت ویزا استارتاپ کانادا را داشته باشد. این شرایط عبارتند از:

  • یک تجارت معتبر و واجد شرایط داشته باشد
  • از یک سازمان مشخص شده، نامه حمایتی داشته باشد
  • شرایط تعیین شده در رابطه با تسلط به زبان را داشته باشد
  • اثبات کند که پول کافی برای زندگی و اقامت در کانادا و همچنین شروع فعالیت خود را داشته باشد.
  • مدرک زبان

عوامل جانبی تاثیرگذار در دریافت این ویزا عبارتند از:

  • شرایط سنی (حداکثر 55 سال)
  • اعضای خانواده
  • تحصیلات
  • تجربه کاری
  • درآمد و سرمایه ذخیره شده فرد

مقصود از توانایی های تسلط به زبان در این بخش، تسلط به زبان در سطح CLB5 است. در آزمون آیلتس، اخذ نمره 5 در مهارت های گفتاری، شنیداری و نوشتاری و نمره 4 در مهارت درک مطلب سبب اخذ دریافت این نمره خواهد شد.

شهروندان خارجی می توانند در بخش های پزشکی، پیراپزشکی،مهندسی کشاورزی، طراحی صنعت، مهندسی کامپیوتر، مدیریت منابع انسانی، دیجیتال مارکتینگ و مدیریت بازرگانی فعالیت های استارت آپی داشته باشند.

ویزای اسپانسرشیپ در کانادا

یکی از کم هزینه ترین ویزاهای موجود در کانادا، ویزای الحاق به خانوداه است. افرادی که شرایط تعیین شده را داشته باشند می توانند از همسر و فرزندان خود، خواه خونی یا قانونی، دعوت کنند تا همراه آن ها در کانادا زندگی کنند. این افراد باید حمایت مالی اعضای خانواده خود را نیز بپذیرند.

شرایط ذکر شده برای اسپانسرشیپ کانادا عبارتند از:

  • فرد باید شهروند کانادا باشد یا اقامت دائم کانادا را بدست آورده باشد
  • حداقل 18 سال داشته باشد
  • بتواند همه دعوت شدنگان را از نظر مالی تامین کند
  • نیازی به دریافت کمک از طرف دولت کانادا نداشته باشد.

– مسئله دیگری که پیش می آید آن است که دقیقا از چه کسانی می توان به عنوان یک شهروند کانادا حمایت کرد؟

  • همسر قانونی به شرط آن که حداقل 18 سال داشته باشد.
  • شریک قانونی به شرط آنکه ازدواج رسما ثبت نشده باشد. فرد فراخوانده شده می تواند همجنس نیز باشد اما در هر صورت باید حداقل 18 ساله باشد. همچنین دعوت کننده باید ثابت کند که حداقل یک سال با وی زندگی کرده باشد و برای مدتی طولانی از هم جدا نبوده اند.
  • فرزندان قانونی به شرط آنکه حداکثر 22 ساله باشند و ازدواج نکرده یا شریک قانونی نداشته باشند. البته اگر فرزند فرد بالای 22 سال باشد در صورت وابستگی مالی به دلیل مشکلات فیزیکی یا مغزی نیز می تواند در این جایگاه قرار گیرد.

هزینه درخواست ویزای اسپانسرشیپ همسر برای همسر قانونی فرد 1050$ (دلار کانادا) و برای هر فرد همراه 150$ (دلار کانادا) است. کانادا انواع مختلفی از ویزاهای قانونی را معرفی کرده است که هر یک از آن ها نیازمند در اختیار داشتن شرایطی خاص است. باید به این نکته توجه داشت که هیچ گونه تضمینی برای دریافت انواع ویزای کانادا وجود ندارد و شرایط خود متقاضی است که نقش اول را در دیافت ویزا بازی می کند.

نکته پایانی

هر فردی با توجه به شرایط زندگی خود، بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب می‌کند و در مسیر رسیدن به آن قدم بردارد. اما به یاد داشته باشید که برای رسیدن به این هدف، باید بتوانید مدارک خود را مطابق با خواسته مراجع قانونی جمع‌آوری کند و در نظر داشته باشید که حساسیت‌های ویژه‌ای در این مسیر از طرف مراجع قانونی اعمال می‌شود.

در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به کانادا هستید و قصد دارید آشنایی بیشتری با روش های بروز شده مهاجرت به کانادا از جمله دریافت ویزای توریستی کانادا، برنامه ویزای استارتاپ کانادا، اخذ ویزای تحصیلی کانادا آشنا شوید، توصیه می کنیم تا با بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و مشاور مورد تایید RCIC در ارتباط باشید تا بتوانید با بالاترین راندمان ممکن اطلاعات مورد نیاز خود در این رابطه را به دست آورید.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پرسش های رایج درباره انواع روش های مهاجرت به کانادا

شما زمانی می توانید شهروندی کانادا را اخذ کنید که:

  • مقیم دائم باشید.
  • از 5 سال گذشته 3 سال در کانادا زندگی کرده باشید.
  • در صورت نیاز مالیات خود را پرداخت کرده باشید.
  • در مورد حقوق، مسئولیت ها و دانش خود در مورد کانادا آزمونی را بگذرانید.
  • مهارت های زبانی خود را ثابت کنید.
به طور کلی، مهاجرت به کانادا خیلی سخت نیست. از آنجایی که کانادا پذیرای مهاجران جدید است و چندین برنامه مهاجرتی ارائه می دهد، واجد شرایط بودن برای یک جریان مهاجرت برای شما آسان تر است. با این حال، شما باید شرایط مورد نیاز مسیری را که می خواهید برای آن درخواست کنید، برآورده کنید.

زمانی که فردی دارای  اقامت دائم کانادا باشد، مجوز زندگی و کار در هر نقطه از کانادا را دارد. اگر یک تبعه خارجی اقامت دائم کانادا را نداشته باشد، باید مجوز مناسب برای کار در کانادا را داشته باشد. معمولاً این مجوز به صورت مجوز کار کانادا ارائه می شود.