در کشور کانادا به طور کلی دو نوع ویزای اقامت موقت و اقامت دائم وجود دارد که هر یک از آن ها به طور مجزا نیازمند مدارک و پیش نیازهایی است.

مهم ترین ویزا های اقامت موقت در کشور کانادا شامل ویزای تحصیلی کانادا ، ویزای توریستی کانادا ، و کاری می شود که بالاترین متقاضیان را نیز همین انواع ویزا دارند.

یکی از مسائلی که در رابطه با دریافت این ویزاها بسیار حائز اهمیت است، فراهم کردن مدارک مورد نیاز به طور دقیق و بدون هیچ خللی است چراکه هر گونه نقص در مدارک سبب ریجکت شدن ویزا خواهد شد.

اما پرسش اصلی ما در این مقاله آن است که آیا تراول هیستوری (Travel history) یا تاریخچه سفر ها نیز امری ضروری برای دریافت ویزای کانادا است یا خیر؟ در نگاه اول می توان به این پرسش این چنین پاسخ داد که تراول هیستوری از جمله مدارک ضروری برای دریافت ویزای کانادا نیست و نبود آن نمی تواند به طور مستقیم دلیلی برای رد درخواست متقاضیان مهاجرت یا سفر به کانادا باشد. در صورتی که تمایل به مهاجرت به کشور کانادا دارید، حتما ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

برای سفر به کانادا به چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارک مورد نیاز شما برای سفر به کشور کانادا مشخص است البته پیش از فراهم کردن مدارک مورد نیاز خود برای دریافت ویزای مورد نظر، باید مشخص کنید به چه دلیل به این کشور مهاجرت می کنید چراکه هر ویزا نیازمند مدارک مربوط به خود است اما شما برای سفر به کانادا به همواره به مدارکی ثابت نیاز خواهید داشت.

مهم ترین مدرکی که همواره باید در اختیار داشته باشید، یک پاسپورت دارای اعتبار (از نظر تاریخ) است. مدرک مهم دیگری که حتما باید به سفارت کانادا تحویل داده شود، فرم تکمیل شده درخواست ویزا است که توسط متقاضی امضا شده باشد و تاریخ تکمیل فرم نیز در آن ذکر شده است.

معنی تراول هیستوری یا تاریخچه سفر

شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا و هر آنچه باید بدانید

از دیگر مدارک ضروری برای سفر به کانادا، در اختیار داشتن مدارک پزشکی است که نشان می دهد متقاضی در برابر بیماری هایی نظیر سل ایمن است.

مدرک دیگر، گواهی عدم سوء سابقه قضایی است. این مدرک به آن دلیل از متقاضی دریافت می شود که مشخص شود فرد در طول مدت اقامت خود در کشور کانادا هیچ گونه خطری برای امنیت شهروندان کانادا نخواهد داشت.

یکی دیگر از الزامات برای مهاجران موقت به کانادا، اثبات بازگشت به کشور مبدا پس از پایان تاریخ ویزا است. در حقیقت آفیسر سفارت قصد دارد اطمینان حاصل کند که متقاضی پس از پایان مدت اقامتش قصد ماندن در کانادا از طریق پناهندگی را ندارد و به کشور خودش باز خواهد گشت. عواملی همچون شغل، خانه، وابستگی خانوادگی و مالی می توانند این مهم را ثابت کنند.

دیگر مدرک لازم برای سفر به کانادا اثبات تمکن مالی مناسب است که مقدار آن، به دلیل مهاجرت فرد مثل مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت توریستی بستگی دارد.

همه چیز درباره تاخیر در صدور ویزای کانادا و طولانی شدن جواب

اهمیت تراول هیستوری در اخذ ویزای کانادا در چیست؟

امروزه این مسئله در بسیاری از موارد شنیده می شود که برای سفر به کانادا، شما به حداقل دو ویزای شنگن با مهر ورود و خروج نیاز خواهید داشت اما حقیقت امر چیز دیگری است.

در صورتی که شما چنین امکانی را در ویزای خود داشته باشید، می توانید بدون تردید شانس دریافت ویزای کانادا را برای خود افزایش دهید چراکه آفیسر سفارت می تواند دریابد که شما در سفرهای قبلی خود به اروپا، امکان درخواست پناهندگی را داشته اید اما از آن استفاده نکرده و به کشور خود بازگشته اید. بنابراین احتمال درخواست شما برای پناهندگی در کانادا نیز کمتر خواهد بود.

نکته دیگری که در رابطه با اهمیت تراول هیستوری وجود دارد، توجیه سفر به این کشور است. برای مثال اگر شخصی ادعا کند که صرفا برای سفر به کشور کانادا و بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی آن به این کشور سفر می کند، ممکن است با ریجکت شدن ویزای کانادا روبرو شود چرا که سفر به حوزه شنگن می تواند برای او کم هزینه تر و جذاب تر باشد اما او این مسیر ساده تر را انتخاب نکرده است و قصد دارد وارد کشوری شود که از این نظر شاید جذابیت کمتری نسبت به اروپا داشته باشد. بنابراین دلیل سفر به کشور کانادا نیز می تواند اهمیت بسیار بالایی برای آفیسر سفارت داشته باشد.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که صرف داشتن ویزاهای مختلف در پاسپورت دلیلی برای قطعی بودن دریافت ویزا برای شما نخواهد بود. در این حالت نیز شما باید ثابت کنید از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های سفر و اقامت خود در کانادا برخوردار هستید و برای مثال به کار کردن در این کشور برای تامین نیاز های اولیه زندگی خود نیازی نخواهید داشت.

نقش تراول هیستوری در اخذ ویزا

نکاتی کلیدی در خصوص تراول هیستوری در اخذ ویزای کانادا

اگر قصد سفر به کشور کانادا را دارید، باید تلاش کنید که در ابتدای امر، یک مشاور آگاه و خبره در کنار خود داشته باشید تا بتواند با توجه به تجربه خود در این زمینه شما را یاری کند تا با تشکیل پرونده ای کامل تر و دقیق تر پای به سفارت کانادا بگذارید.

پیش از سفر به کانادا بهتر است دلایل خود برای ورود به خاک این کشور را به صورت منطقی طراحی کنید و هر نشانه ای را که ممکن است نشان دهد شما قصد پناهندگی در این کشور را دارید، به طور کامل بر طرف سازید.

چنانچه پیش تر نیز گفته شد، یک یا چند وابستگی که نشان دهد شما احتمالا به کشور خود باز می گردید باید به خوبی در پرونده درخواست ویزای شما دیده شود و این دلایل می تواند تراول هیستوری مناسب، یک ملک شخصی، حساب بانکی، شغل مناسب، اعضای خانواده وابسته به شما مانند فرزند و همسر و عواملی چند از این دست باشند.

سخن نهایی

اگر قصد دارید که سفر به کانادا به صورت موقت را تجربه کنید، توصیه می کنیم که پیش از تشکیل پرونده حتما با بهترین وکیل رسمی مهاجرتی کانادا و مشاورین ما در ارتباط باشید و تا در این زمینه موضوعات مختلفی را برای شما به صورت شفاف بیان کنند چراکه دریافت ریجکتی از سفارت کانادا ممکن است پرونده های مهاجرتی بعدی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس از شما دعوت میکند، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل کرده، سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر بفرمایید.

پرسش های رایج درباره اهمیت تراول هیستوری در اخذ ویزای کانادا

تاریخچه سفر، گزارشی از ورود، خروج یا هر دو مسافر به کانادا است. این اطلاعات توسط آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) جمع آوری شده است. اطلاعات ورود مسافران برای ورودی‌هایی که در تاریخ 1 اوت 2000 یا بعد از آن توسط همه مسافرانی که وارد کانادا می‌شوند در دسترس است.

 بله، شما می توانید بدون سابقه سفر و بدون اسپانسر برای ویزای بازدید کننده کانادا اقدام و آن را دریافت کنید .
سابقه سفر یک سند یا شرط ضروری برای دریافت ویزا نیست، اما اگر سابقه سفر خوبی داشته باشید، می تواند شانس تایید ویزا را افزایش دهد.