تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا و پیشرو در زمینه‌هایی مانند تجارت، امور مالی، فناوری، سرگرمی و فرهنگ است. با نگاهی به اعداد و ارقام متوجه خواهید شد که تورنتو در بین مهاجران بیش از سایر شهرهای کانادا محبوب است. شهر تورنتو واقع در استان انتاریو، در مرکز جغرافیایی کانادا، فاصله زمینی کمی تا پایتخت کشور یعنی اتاوا و شهر فرانسوی-کانادایی مونترال دارد و هم‌مرز با ایالات متحده است.

در سال 2021 حدود نیمی از مهاجران جدید به استان انتاریو رفتند و اکثر آن‌ها قصد اقامت در تورنتو را داشتند. جمعیت مهاجران این شهر در چند دهه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و اکنون مهاجران تقریبا نیمی از کل جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند.

رشد جمعیتی و اقتصادی چشمگیر تورنتو، آن را به شهری برتر در حوزه مالی و اقتصاد دیجیتال تبدیل کرده است.  در حال حاضر این شهر به عنوان یکی از جذاب‌ترین اکوسیستم‌ها برای استارت‌آپ‌ها، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود.

تورنتو در میان قطب‌های نوآوری فناوری در حال رشد در سراسر جهان قرار دارد. این شهر به دلیل کیفیت عالی زندگی، محیط کسب‌وکار مطلوب، تنوع فرهنگی و رشد پایدار در جهان شناخته شده است.

در همین راستا، در این مقاله به مزیت‌ها و روش‌ها و شرایط سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر تورنتو پرداخته شده است.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در تورنتو

یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری در تورنتو برای مهاجرت به کانادا، از طریق سرمایه‌گذاری بر کسب‌وکارها و برنامه کارآفرینی است. افرادی که مالک یا مدیران ارشد یک کسب‌وکار هستند و سابقه و سرمایه شخصی مناسبی برای ایجاد یا خرید یک کسب‌وکار دارند، می‌توانند واجد شرایط برای سرمایه‌گذاری به عنوان یک کارآفرین در تورنتو باشند.

مهمترین و اصلی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر تورنتو، عبارت است از:

  • سرمایه‌گذاری در تورنتو با راه‌اندازی یک کسب‌وکار
  • سرمایه‌گذاری در تورنتو با خرید یک کسب‌وکار موجود
  • سرمایه‌گذاری در تورنتو از طریق برنامه نامزدی استانی
  • سرمایه‌گذاری در تورنتو از طریق جریان کارآفرینی انتاریو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری این مقاله را از دست ندهید.

دریافت اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری در تورنتو

جریان کارآفرین انتاریو بر اساس سیستم ابراز تمایل (EOI) عمل می‌کند. متقاضیان که حداقل الزامات جریان را دارند، می‌توانند با یک حساب کاربری ONE-key در پورتال الکترونیکی OINP (برنامه مهاجرتی نامزدی انتاریو) ثبت و یک EOI ارسال کنند. پس از ارسال مشخصات، متقاضیان با استفاده از سیستم رتبه‌بندی کارآفرینان آنتاریو امتیاز می‌گیرند و رتبه‌بندی می‌شوند. از کاندیداها با امتیازها و رتبه‌های برتر دعوت می‌شود تا برای این جریان درخواست دهند.

متقاضیانی که دعوت‌نامه دریافت می‌کنند، 90 روز فرصت دارند تا تمام اطلاعات و مدارک موردنیاز، از جمله بیزنس‌پلن و مدارک مربوط به سرمایه خالص شخصی را ارسال کنند. تاییدیه سرمایه خالص شخصی باید توسط شخص ثالث واجد شرایط تکمیل شود. جریان کارآفرین آنتاریو 3500 دلار هزینه درخواست کانادا را برای هر متقاضی دریافت می‌کند. اگر متقاضی فرآیند درخواست را کامل و درست پیش برده باشد، در مرحله بعدی درخواست، ملزم به شرکت در یک مصاحبه حضوری در دفاتر OINP در انتاریو است. در نظر داشته باشید که هزینه سفر و اقامت در زمان این مصاحبه به عهده متقاضی است.

در صورت تایید درخواست، متقاضی باید با OINP (برنامه مهاجرتی نامزدی انتاریو) یک توافق‌نامه عملکرد امضا کند. پس از آن، OINP نامه حمایتی برای دریافت ویزای کار موقت را صادر می‌کند و متقاضی می‌تواند با این ویزار به کانادا مهاجرت کند. این مجوز کار معاف از ارزیابی تاثیرات بازار کار کانادا LMIA است. برای درخواست چنین مجوز کاری، متقاضی باید نامه حمایتی ویزای کار صادرشده توسط استان را به‌ همراه داشته باشد و درخواست‌های خود را به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ارسال کند.

پس از ورود به کانادا، متقاضی حداکثر 20 ماه فرصت دارد تا بیزنس‌پلن خود را اجرا کند. بین 18 تا 20 ماه، متقاضی باید گزارش نهایی را به OINP برای درخواست نامزدی استانی ارسال کند. اگر گزارش نهایی متقاضی توسط OINP تایید شود، نامزد رسمی استانی را دریافت خواهد کرد.

با داشتن نامزدی استانی، متقاضی می‌تواند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهد. متقاضیان در این برنامه باید یک درخواست مکتوب برای اقامت دائم تکمیل و ارسال کنند و آن را از طریق پست به یکی از مراکز درخواست ارسال کنند. درخواست‌های مکتوب برنامه نامزدی استانی برای اقامت دائم معمولا ظرف 18 ماه بررسی می‌شوند.

اقامت دائم کانادا با سرمایه گذاری در تورنتو

برای مطالعه درباره بهترین کشور برای سرمایه گذاری ایرانیان این مقاله را از دست ندهید.

شرایط عمومی برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در تورنتو

در این بخش، معیارهای لازم برای مهاجرت از طریق برنامه کارآفرین انتاریو به تورنتو بیان و در برخی موارد تفاوت این معیارها برای داخل و خارج از تورنتو با هم مقایسه شده است:

  1. سابقه کسب‌وکار

فرد متقاضی باید حداقل 24 ماه سابقه کاری تمام‌وقت در 60 ماه گذشته داشته باشد. این سابقه کاری باید به عنوان یک مالک کسب‌وکار یا به عنوان یک مدیر ارشد آن باشد. به عنوان یک مالک کسب‌وکار باید فرد نقش فعالی در پیشبرد کسب‌وکار و حداقل یک سوم مالکیت آن را در اختیار داشته باشد. همچنین به عنوان یک مدیر ارشد، فرد باید مسئولیت‌های تصمیم‌گیری مهم در کسب‌وکار را داشته و عملیات روزانه کسب‌وکار را به طور کامل یا جزئی مدیریت کرده باشد.

 

  1. سرمایه خالص

فرد متقاضی باید حداقل سرمایه خالص شخصی را داشته باشد. تمام دارایی خالص شخصی فرد و نه حداقل آن، باید به‌طور قانونی به دست آمده و مورد تایید باشد. برای راه‌اندازی کسب‌وکار پیشنهادی، فرد متقاضی باید:

  • در منطقه تورنتوی بزرگ (شهر تورنتو و مناطق دورهام، هالتون، یورک و پیل) باید حداقل دارایی خالص شخصی 800000 دلار کانادایی داشته باشد.
  • در خارج از منطقه تورنتو بزرگ، حداقل دارایی خالص شخصی 400000 دلار کانادایی داشته باشد.
  • دارایی خالص شخصی همسر فرد متقاضی شامل دارایی خالص شخصی نمی‌شود.
  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری شخصی و حداقل حقوق صاحبان سهام

همچنین فرد متقاضی باید حداقل سرمایه‌گذاری لازم در کسب‌وکار خود را از سرمایه خالص شخصی خود انجام دهد. برای راه‌اندازی کسب‌وکار، فرد متقاضی باید:

  • در منطقه تورنتو بزرگ، حداقل 600 هزار دلار کانادا سرمایه‌گذاری شخصی انجام دهد.
  • در خارج از منطقه تورنتو بزرگ، باید حداقل 200 هزار دلار کانادا سرمایه‌گذاری شخصی انجام دهد.
  • فرد باید حداقل یک سوم سهام کسب‌وکار را در اختیار داشته باشد.
  • اگر کسب‌وکار پیشنهادی متقاضی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات/ارتباطات دیجیتال است، بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی، باید حداقل سرمایه‌گذاری شخصی 200 هزار دلاری کانادایی و حداقل یک سوم از حقوق مالکیت کسب‌وکار را داشته باشد.

در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری‌های غیرفعال، از جمله اوراق بهادار صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجتمع و/یا مشترک، تنها وااجد شرایط برای برآورده کردن معیار حداقل دارایی خالص شخصی مجاز هستند و برای حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار متقاضی واجد شرایط نیستند.

 

  1. مشارکت فعال

فرد متقاضی باید به طور مداوم در مدیریت کسب‌وکار مشارکت فعال داشته باشد.

 

  1. هدف سرمایه‌گذاری

هدف اولیه از سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار باید کسب سود باشد. نباید برای به دست آوردن بهره، سود سهام یا عواید سرمایه‌ای باشد.

 

  1. سطح مهارت زبانی

فرد باید سطح 4 زبان کانادایی (CLB) را برای زبان انگلیسی یا فرانسوی به دست آرود.

 

  1. ایجاد شغل

اگر قرار است کسب‌وکار در منطقه تورنتو بزرگ فعالیت کند، باید حداقل دو شغل دائمی برای شهروندان کانادایی یا ساکنان دائم ایجاد کند. همچنین اگر قرار است کسب‌وکار در خارج از منطقه تورنتو بزرگ یا در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات یا ارتباطات دیجیتال فعالیت کند، صرف نظر از موقعیت مکانی، باید حداقل یک شغل دائمی برای یک شهروند یا مقیم کانادا ایجاد کند.

 

  1. اقامت

فرد متقاضی باید 75 درصد مدت زمان لازم تا راه‌اندازی کسب‌وکار خود را، در استان انتاریو حضور فیزیکی داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که فرد باید یک ویزای کار موقت دریافت و ظرف 12 ماه پس از دریافت تاییدیه به انتاریو مهاجرت کند.

سرمایه خالص برای سرمایه گذاری در تورنتو

خرید بیزینس در تورنتو؛ مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس در تورنتو

جریان کارآفرین برنامه مهاجرتی نامزدی انتاریو

این برنامه برای کارآفرینان خارج از کانادا با هدف راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا خرید یک کسب‌وکار موجود در انتاریو، در نظر گرفته شده است.

به طور کلی، جریان کارآفرین، یک جریان مهاجرتی تحت برنامه مهاجرتی نامزدی انتاریو (OINP) است که در سال 2015 طبق قانون مهاجرت انتاریو راه‌اندازی شده است. این جریان به یک کارآفرین (و حداکثر یک شریک تجاری ملی خارجی) این فرصت را می‌دهد که پس از ایجاد کسب‌وکار در ‌انتاریو برای دریافت اقامت دائم نامزد شود.

در نظر داشته باشید که درخواست جریان کارآفرین انتاریو یک فرآیند دو مرحله‌ای است:

  1. ثبت ابراز تمایل

در صورت دعوت، درخواست آنلاین ارسال کنید. فرد متقاضی و شریک تجاری آن (در صورت وجود) لازم است تا در یک مصاحبه شرکت کنند. اگر درخواست مرحله 1 موفقیت‌آمیز باشد، باید یک توافق‌نامه عملکرد امضا شود.

 

  1. دریافت نامه حمایتی برای ویزای کار موقت از اداره مهاجرت کانادا

به یاد داشته باشید که  از تاریخ ورود به انتاریو 20 ماه فرصت برای اجرایی کردن بیزنس‌پلن و ارسال گزارش نهایی وجود دارد. همچنین فراموش نکنید که قبل از اقدام برای ثبت ابراز تمایل حتما فهرست انواع مشاغل غیرقابل قبول را بررسی کنید.

 

حداقل الزامات برای نامزدی جریان کارآفرینی استان انتاریو

برای واجد شرایط بودن و نامزد شدن برای اقامت دائم تحت جریان کارآفرینی، فرد متقاضی باید نشان دهد که یک کسب‌وکار بادوام خواهد داشت که منافع اقتصادی برای اقتصاد کل استان انتاریو یا اقتصاد بخشی از انتاریو با راه‌اندازی آن کسب‌وکار به همراه خواهد داشت. فرد متقاضی و یک شریک تجاری خارجی (در صورت وجود) باید هر دو واجد شرایط این جریان باشند.

بسته به منطقه وحوزه فعالیت کسب‌وکار متقاضی، باید کسب‌وکار برای یک یا دو شهروند یا مقیم دائم کانادا شغل ایجاد کند. این مشاغل باید:

  • سطح متوسط دستمزد برای این موقعیت پرداخت شود
  • حداقل 10 ماه قبل از ارائه گزارش نهایی باید این موقعیت شغلی پر شود
  • در زمان گزارش نهایی و نامزدی همچنان چنین موقعیتی وجود داشته باشد

 

اگر فرد قصد خرید یک کسب‌وکار موجود را دارد:

  • باید حداقل یک بازدید تجاری از آنتاریو طی 12 ماه از تاریخ ثبت ابراز تمایل داشته باشد.
  • کسب‌وکاری که خریداری می‌شود باید در 60 ماه گذشته توسط همان مالک(ها) در حال فعالیت بوده باشد (اثبات مالکیت، نامه قصد خرید کسب‌وکار و قرارداد فروش لازم است)
  • مالکیت کسب‌و‌کار باید به طور کامل به متقاضی یا هر شریک تجاری منتقل شود
  • مالک(های) قبلی نمی‌توانند هیچ سهمی از کسب‌وکار را حفظ کنند
  • متقاضی باید حداقل 10 درصد از سرمایه‌گذاری شخصی خود را برای بهبود یا گسترش کسب‌وکار در آنتاریو استفاده کند.
  • متقاضی باید تمام مشاغل دائمی و تمام‌وقت را قبل از انتقال مالکیت در تجارت حفظ کند
  • کسب‌وکار پیشنهادی نباید متعلق به نامزدهای فعلی یا جریان‌های تجاری قبلی برنامه مهاجرتی نامزدی انتاریو باشد یا متعلق به افرادی باشد که گواهی نامزدی تحت جریان کارآفرین یا فرصت‌های انتاریو را دریافت کرده‌اند.
جریان کارآفرین برنامه مهاجرتی نامزدی انتاریو

نگاهی به الزامات عمومی راه‌اندازی کسب‌وکار در استان انتاریو

علاوه بر رعایت حداقل الزامات بیان شده در بخش قبلی، متقاضی باید الزامات عمومی که به شرح زیر است را نیز رعایت کند:

  1. مشخص کردن هدف کسب‌وکار

به طور کلی، هدف کسب‌وکار باید کسب سود از ناحیه درآمد فعال از طریق فروش کالا یا خدمات باشد.

  1. الزامات قانونی کانادا و استان انتاریو

کسب‌وکار باید با همه الزامات قانونی، نظارتی و مجوز فدرال، استانی یا شهری قابل اجرا مطابقت داشته باشد. این موارد شامل انطباق با قوانین استانداردهای کار و استخدام انتاریو است.

  1. کسب‌وکار دائمی

کسب‌وکار باید به صورت دائمی در انتاریو فعالیت کند. مشاغل پروژه محور و فصلی واجد شرایط این برنامه نیستند.

  1. مشخص کردن محل کسب‌وکار در انتاریو

در نظر داشته باشید که کسب‌وکار شما باید همیشه یک مکان تجاری در انتاریو داشته باشد.

انواع مشاغل عدم واجد شرایط برای راه‌اندازی کسب‌وکار در استان انتاریو

قبل از شروع به فرآیند درخواست، باید مطمئن شوید که کسب‌وکار پیشنهادی شما جزو مشاغل عدم واجد شرایط نیست:

  • کارواش اتوماتیک
  • شرکت‌های هلدینگ
  • خشکشویی‌ها
  • رهن‌فروشان
  • شغل پرداخت روزانه وام و مشاغل مرتبط
  • بازیافت ضایعات فلزی
  • بازیافت لاستیک
  • کسب‌وکاری که در تولید، توزیع یا فروش محصولات یا خدمات مستهجن یا غیراخلاقی جنسی، یا ارائه خدمات جنسی
  • مشاغلی که قبلا تحت مالکیت یا اداره یک نامزد فعلی یا سابق جریان کارآفرین برنامه مهاجرتی نامزدی آنتاریو یا نامزدی تحت مولفه سرمایه‌گذار سابق جریان فرصت‌های آنتاریو بوده‌اند.

اگر کسب‌وکار پیشنهادی در منطقه تورنتو بزرگ راه‌اندازی می‌شود، شامل مشاغل زیر نیز نمی‌شود:

  • فرانچایزهای موجود در انتاریو (فرانچایزهای خارجی جدید که در آنتاریو گسترش یافته‌اند، مجاز هستند)
  • پمپ‌بنزین‌ها
  • سفره‌خانه‌ها

مقایسه سرمایه‌گذاری در کانادا و آمریکا؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

سرمایه‌گذاران شخص ثالث واجد شرایط

هر سرمایه گذار شخص ثالث باید یک سرمایه‌گذار بانکی یا سازمانی باشد.

سطح مهارت زبانی

فرد باید سطح 4 زبان کانادایی (CLB) را برای زبان انگلیسی یا فرانسوی  به دست آرود.

عمل به تعهدات توافق‌نامه عملکرد

متقاضی باید به تمام تعهدات توافق شده در توافقنامه عملکرد را که بر اساس اطلاعات ارائه شده در ابراز تمایل و بیزنس‌پلن است، عمل کند.

ابراز تمایل جریان کارآفرینی استان انتاریو

ابراز تمایل جریان کارآفرینی استان انتاریو

قبل از اقدام برای نامزدی اقامت دائم در کانادا تحت جریان کارآفرینی، باید از فرد متقاضی دعوت به عمل آید و این دعوت با ثبت ابراز تمایل صورت می‌گیرد. ثبت ابراز تمایل هزینه ندارد و از دو جزء تشکیل شده است(حداکثر امتیاز 200):

  • امتیاز خود اعلامی (حداکثر 126 امتیاز)
  • امتیاز مفهوم کسب و کار (حداکثر 74 امتیاز)

ابراز تمایل در اصل سند و گواهی برای این است که فرد متقاضی معیارهای لازم را دارد. فرد متقاضی باید حداقل 37 امتیاز از 74 امتیاز (50 درصد) مفهوم کسب و کار را به دست آورد تا در مجموعه گزینشی ابراز تمایل قرار گیرد.

نحوه امتیازدهی در ابراز تمایل جریان کارآفرینی استان انتاریو

جدول امتیازات کلی در دسترس برای ایجاد کسب و کار در آنتاریو:

بخش‌های رتبه‌بندی

امتیاز

عوامل مربوط به سرمایه انسانی

80

عوامل مربوط به سرمایه‌گذاری

46

مفهوم کسب و کار

74

جمع امتیازات

200

عوامل مربوط به سرمایه انسانی

حداکثر امتیاز برای عوامل سرمایه انسانی 80 امتیاز و شامل بخش‌های زیر است:

  1. سابقه کسب‌وکار

فرد می‌تواند بر اساس سابقه کاری خود امتیاز کسب کند. میزان امتیازات بر اساس سابقه قبلی مالکیت کسب و کار یا سابقه مدیریت ارشد متقاضی در 60 ماه گذشته است. برای واجد شرایط بودن برای جریان کارآفرین، فرد باید حداقل معادل 24 ماه سابقه کسب‌وکار را داشته باشد.

اگر متقاضی شریک تجاری خارجی دارد، آن‌ها باید حداقل 24 ماه سابقه در 60 ماه گذشته داشته باشند. اگر افراد در 24 ماه از 60 ماه گذشته هم سابقه مالکیت کسب‌وکار و هم سابقه مدیریت ارشد دارند، باید فقط از یک مورد از این سوابق برای درخواست ابراز تمایل خود استفاده کنند.

 

  1. سابقه مالکیت کسب‌وکار

متقاضی باید در طول دوره‌ای که به عنوان مدت زمان سابقه خود بیان می‌کند، حداقل یک سوم مالکیت کسب و کار را در اختیار داشته باشد و اثبات کند که یک نقش فعال در زمینه عملیات روزمره کسب‌وکار و تصمیم‌گیری داشته است.

 

  1. تجربه مدیریت ارشد (مدیریت بازرگانی)

نقش متقاضی باید شامل مسئولیت‌های ارشد تصمیم‌گیری در زمینه‌هایی مانند عملیات، فروش، مالی، بازاریابی، توزیع، منابع انسانی، تحقیق و توسعه و غیره باشد و همچنین باید عملیات روزانه کسب‌وکار را به طور کامل یا جزئی مدیریت کرده باشد.

 

  1. امتیاز برای مالکیت کسب‌وکار یا تجربه مدیریت ارشد

جدول امتیازدهی برای مالکان کسب وکار به شرح زیر است:

کل سابقه

امتیازات

کمتر از 24 ماه

خیلی کم

47 – 24 ماه

13

59 – 48

19

بیشتر از 60 ماه

25

کل امتیاز قابل دسترس

25

جدول امتیازدهی برای مدیران ارشد کسب‌وکار نیز به شرح زیر است:

کل سابقه

امتیازات

کمتر از 24 ماه

خیلی کم

47 – 24 ماه

13

59 – 48

19

بیشتر از 60 ماه

25

کل امتیاز قابل دسترس

25

 

  1. سابقه کاری خاص گذشته

اگر فرد سابقه کاری دیگری را در 60 ماه گذشته به دست آورده باشد، می‌تواند بر اساس سابقه خاص گذشته خود در یک کسب‌وکار با رشد بالا یا مرتبط با صادرات و برای مهارت‌های قابل انتقال امتیاز بیشتری دریافت کند. حداکثر امتیاز برای این فاکتور 35 امتیاز است.

  • سابقه کاری در یک کسب‌وکار با رشد بالا: سابقه در کسب‌وکاری که حداقل 20 درصد افزایش درآمد را در دو سال متوالی قبل از تاریخ ثبت ابراز تمایل فرد به دست آورده است.
  • سابقه کاری در کسب‌وکار مرتبط با صادرات: سابقه کاری در کسب‌وکاری است که حداقل 20 درصد از کل کالاها/خدمات را سالانه در دو سال گذشته قبل از تاریخ ثبت ابراز تمایل به بازارهای خارجی صادر کرده است.
  • مهارت‌های قابل انتقال: تجربه مستقیم و/یا سابقه کاری در صنایع مرتبط در پنج سال گذشته قبل از تاریخ ثبت ابراز تمایل.

 

نحوه امتیازدهی سابقه کار خاص گذشته به شرح زیر است:

میزان سابقه کار خاص گذشته

امتیازات

بدون آن

0

یک سابقه کار خاص در گذشته

15

دو سابقه کار خاص در گذشته

25

سه سابقه کار خاص در گذشته

35

کل امتیاز قابل دسترس

35

 

  1. سطح تحصیلات

فرد می‌تواند بر اساس بالاترین سطح تحصیلات خود امتیاز دریافت کند. حداقل الزام مدرک تحصیلی در این جریان کارآفرین وجود ندارد. حداکثر امتیاز برای این فاکتور 10 امتیاز است.

تحصیلات پس از متوسطه به تحصیل در یک مؤسسه تحصیلات تکمیلی دارای مجوز است و منجر به اخذ مدرکی معادل مدرک دیپلم یا گواهی کانادایی پس از دبیرستان می‌شود. آموزش زبان (مانند دوره‌های یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم) واجد شرایط برای دریافت امتیازات تحصیلات پس از دوره متوسط نیست.

نحوه امتیازدهی براساس مدرک تحصیلی به شرح زیر است:

سطح تحصیلات

امتیازات

بدون گذراندن دوره بعد از متوسطه

0

مدرک تحصیلی بعد از متوسط یا دیپلم (دوره دو ساله)

5

دو مدرک تحصیلی بعد از متوسطه یا دیپلم (دوره سه ساله)

10

کل امتیاز قابل دسترس

10

 

  1. توانایی زبان رسمی

متقاضی می‌تواند بر اساس مهارت خود در زبان انگلیسی یا فرانسوی امتیاز بگیرد. در زمان ثبت ابراز تمایل الزامی برای داشتن مدرک زبان نیست، اما در زمان نامزد شدن برای برنامه مهاجرتی نامزدی انتاریو، فرد متقاضی باید مهارت زبانی معادل 4 معیار زبان کانادایی(CLB)  را داشته باشد. حداکثر امتیاز برای این فاکتور 10 امتیاز است. اگر فرد شریک تجاری خارجی دارد، آن فرد نیز باید حداقل CLB 4 یا معادل آن را در زمان نامزدی داشته باشد.

امتیازدهی برای مهارت زبان رسمی به شرح زیر است:

سطح مهارت زبان رسمی

امتیازات

بدون مهارت یا حداقل آن (3 CLB یا پایین‌تر)

0

درک پایه (4 CLB)

5

سطح متوسط و پیشرفته (5 CLB یا بالاتر)

10

کل امتیاز قابل دسترس

10

با شرکت های سرمایه گذاری استارتاپ کانادا در این مقاله آشنا شوید.

عوامل مربوط به سرمایه‌گذاری

حداکثر امتیاز برای بخش عوامل مربوط به سرمایه‌گذاری 46 امتیاز می‌باشد و شامل بخش‌های زیر است:

  1. دارایی خالص

فرد می‌تواند بر اساس کل دارایی خالص خود امتیاز دریافت کند. حداکثر امتیاز برای این فاکتور 15 امتیاز است. دارایی خالص شخصی متقاضی باید به طور قانونی به دست آمده و مورد تایید باشد. دارایی خالص شخصی شامل تمام دارایی‌های فرد منهای هر بدهی از جمله وام مسکن و بدهی‌های شخصی است، از جمله:

  • پول نقد
  • دارایی‌های موجود در حساب‌های بانکی
  • سپرده‌های ثابت (مدت‌دار)
  • املاک واقعی
  • سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه، سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک
  • سرمایه‌گذاری در یک یا چند کسب‌وکار
  • حقوق بازنشستگی و سایر دارایی‌ها

حداقل شرط لازم برای واجد شرایط بودن برای این عامل عبارتند از:

  • اگر کسب‌وکار پیشنهادی فرد در منطقه تورنتو بزرگ قرار دارد، دارایی خالص باید حداقل 800 هزار دلار باشد.
  • اگر کسب‌وکار پیشنهادی فرد خارج از منطقه تورنتوی بزرگ قرار دارد، دارایی خالص باید حداقل 400 هزار دلار باشد.
  • اگر کسب‌وکار پیشنهادی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات / ارتباطات دیجیتال است (صرف نظر از مکان)، دارایی خالص باید حداقل 400 هزار دلار باشد.

امتیازدهی برای دارایی‌های خالص شخصی در داخل منطقه کلان‌شهر تورنتو به شرح زیر است:

میزان دارایی شخصی

امتیازات

کمتر از 800 هزار دلار

ناچیز

800000 دلار تا 2499999 دلار

5

250 هزار دلار یا بیشتر

10

کل امتیاز قابل دسترس

10

همچنین، امتیازدهی برای دارایی‌های خالص شخصی در خارج از منطقه تورنتوی بزرگ یا کسب‌وکار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات / ارتباطات دیجیتال (صرف‌نظر از مکان) به شرح زیر است:

میزان دارایی شخصی

امتیازات

کمتر از 400 هزار دلار

ناچیز

400 تا 999 هزار دلار

10

یک میلیون دلار یا بیشتر

15

کل امتیاز قابل دسترس

15

 

  1. مبلغ سرمایه‌گذاری

متقاضی می‌تواند بر اساس کل مبلغ سرمایه‌گذاری شخصی بر کسب‌وکار پیشنهادی، امتیاز دریافت کند. حداقل سرمایه‌گذاری شخصی واجد شرایط باید از ارزش خالص شخصی متقاضی پرداخت شود. حداکثر امتیاز برای این فاکتور 25 امتیاز است.

حداقل شرط لازم برای واجد شرایط بودن این عامل عبارتند از:

  • اگر کسب و کار پیشنهادی فرد در منطه تورنتوی بزرگ قرار دارد، سرمایه‌گذاری شخصی باید حداقل 600 هزار دلار باشد.
  • اگر کسب‌وکار پیشنهادی فرد خارج از منطقه تورنتوی بزرگ قرار دارد، سرمایه‌گذاری شخصی باید حداقل 200 هزار دلار باشد.
  • اگر کسب‌وکار پیشنهادی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات / ارتباطات دیجیتال باشد (صرف نظر از اینکه در داخل یا خارج از منطقه تورنتوی بزرگ باشد)، حداقل سرمایه‌گذاری نیز 200 هزار دلار خواهد بود.

فرد باید حداقل یک سوم سهام کسب‌وکار را در اختیار داشته باشد. در صورت وجود یک شریک تجاری خارجی،شریک نیز ملزم به داشتن حداقل یک سوم سهام آن کسب‌وکار است. سرمایه‌گذاری‌های شخص ثالث جزو امتیازات فرد متقاضی محاسبه نمی‌شود.

 

  1. سرمایه‌گذاری‌های واجد شرایط

سرمایه‌گذاری‌های واجد شرایط، سرمایه‌گذاری معقولی برای هزینه‌هایی است که برای تاسیس و راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا خرید، راه‌اندازی و بهبود کسب‌وکار موجود ضروری است، به استثنای پول نقد، معادل‌های نقدی، سرمایه در گردش، یا دستمزد پرداختی به شما یا یکی از اعضای خانواده.

نمونه‌هایی از هزینه‌های سرمایه‌گذاری واجد شرایط عبارتند از:

  • خرید دارایی‌های تجاری موجود (از جمله موجودی) یا حقوق صاحبان سهام
  • خرید تجهیزات جدید
  • راه‌اندازی یا موجودی جدید مربوط به طرح بهبود/توسعه
  • بهسازی اموال استیجاری
  • هزینه‌های بازاریابی جدید

 

همچنین در نظر داشته باشید که برای سرمایه‌گذاری برای خرید یک کسب‌وکار موجود:

  • متقاضی باید حداقل 10 درصد از سرمایه‌گذاری خود را برای بهبود/توسعه کسب‌وکار اختصاص دهد.
  • بهبود/توسعه شامل هزینه‌های عملیاتی منظم مانند تامین مداوم موجودی، دستمزد، اجاره، خدمات آب و برق، یا حفظ میزان هزینه‌های بازاریابی یا تبلیغات، هزینه‌های قانونی یا حرفه‌ای، مجوزهای تجاری و غیره نمی‌شود.
  • در صورت وجود یک شریک تجاری خارجی، شریک نیز باید تمام الزامات، از جمله برآورده کردن حداقل نیاز سرمایه‌گذاری را به تنهایی داشته باشد.

امتیازدهی برای میزان سرمایه‌گذاری شخصی بر کسب‌وکار در داخل منطقه بزرگ تورنتو به شرح زیر است:

میزان سرمایه‌گذاری

امتیازات

کمتر از 600 هزار دلار

ناچیز

600 هزار دلار تا 1499999 دلار

10

1500000 دلار تا 2999999 دلار

15

3 میلیون دلار یا بیشتر

20

کل امتیاز قابل دسترس

20

امتیازدهی برای میزان سرمایه‌گذاری شخصی بر کسب و کار در خارج از منطقه تورنتوی بزرگ یا کسب‌‌وکار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات / ارتباطات دیجیتال (صرف‌نظر از مکان) به شرح زیر است:

میزان سرمایه‌گذاری

امتیازات

کمتر از 200 هزار دلار

ناچیز

200 هزار دلار تا 499999 دلار

15

500000 دلار تا 799999 دلار

20

800 هزار دلار یا بیشتر

25

کل امتیاز قابل دسترس

25

 

  1. بازدیدهای مربوط به کسب‌وکار

فرد می‌تواند بر اساس بازدیدهایش از آنتاریو مرتبط با کسب‌وکارش در طی یک سال قبل از تاریخ ثبت ابراز تمایل امتیاز دریافت کند. اگر متقاضی قصد خرید یک کسب‌وکار موجود را دارد یا در حال خرید آن است، باید یک بازدید مرتبط با کسب‌وکار از انتاریو داشته باشد تا واجد شرایط این برنامه باشد. حداکثر امتیاز برای این فاکتور 6 امتیاز است.

جدول امتیازدهی بازدید از آنتاریو مرتبط با کسب‌وکار:

بازدید از انتاریو مرتبط با کسب‌وکار

امتیازات

بدون بازدید

0

با بازدید

6

کل امتیاز قابل دسترس

6

بهترین سرمایه گذاری در کانادا چیست را در این مقاله بخوانید.

عوامل مفهوم کسب‌وکار

بخش مفهوم کسب‌وکار خلاصه‌ای از روند اجرایی کسب‌وکار و اطلاعات مهم در زمینه موارد لازم در بیزنس‌پلن است. به یاد داشته باشید که حداکثر امتیاز برای بخش فاکتورهای مفهوم کسب‌وکار 74 امتیاز است.

به مفهوم کسب‌وکار بر اساس فاکتورهای زیر امتیاز داده می‌شود:

عوامل مفهوم کسب‌وکار

امتیازات

مدل کسب و کار

–        شرح کسب وکار پیشنهادی

–        بازاریابی

–        بخش کلیدی و منفعت اقتصادی

–        تخصیص سرمایه

50

موقعیت مکانی کسب و کار:

–        محل تاسیس کسب  و کار

10

ایجاد شغل:

–        ایجاد یا ابقای شغل محلی

–        ایجاد مشاغل با ارزش بالا (در طبقه‌بندی NOC، سطوح TEER  صفر، 1، 2 یا 3)

14

کل امتیاز قابل دسترس

74

مدت اعتبار ابراز تمایل

ثبت ابراز تمایل متقاضی  تا 12 ماه معتبر خواهد بود، تا زمانی که دعوت‌نامه‌ای برای درخواست دریافت کند یا تا زمانی که ثبت خود را پس بگیرید. پس از 12 ماه، ابراز تمایل متقاضی به طور خودکار از سیستم حذف می‌شود.

درباره برنامه های سرمایه گذاری ۱۰۰هزار دلاری کانادا و سرمایه گذاری ۲۰۰هزار دلاری کانادا این مقالات را مطالعه کنید.

مزیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری در تورنتو

تورنتو یکی از بزرگترین شهرهای جهان برای فعالیت تجاری است که از نظر رقابت در سطح جهانی، نوآوری و کیفیت زندگی پیوسته در صدر میان سایر شهرها قرار دارد. تعداد بسیار کمی از شهرهای جهان چنین توانایی را مانند شهر تورنتو در زمینه رشد اقتصادی و مالی دارند. تورنتو شهری در سطح جهانی و به سرعت در حال رشد است.

در ادامه برخی از مهمترین مزیت‌ها ودلایل اصلی برای سرمایه‌گذاری در تورنتو، بیان شده است:

  • جمعیت

در طول 40 سال گذشته، جمعیت مرکز شهر تورنتو به میزان یک سوم افزایش یافته است. جمعیت فعلی تورنتو در سال 2022، بیش از 2.7 میلیون نفر (2،731،571) و این میزان جمعیت، تورنتو را به بزرگترین شهر کانادا و چهارمین شهر بزرگ قاره آمریکای شمالی تبدیل کرده است.

 

  • اقتصاد قوی

در آمریکای شمالی، تورنتو به عنوان مرکز اقتصادی، مالی و تجاری کانادا شناخته می‌شود. همچنین، این شهر در بین 10 مرکز برتر مالی بین‌المللی قرار دارد.

 

  • نرخ پایین مالیاتی

هزینه سالانه راه‌اندازی یک تجارت در تورنتو به‌طور قابل‌توجهی کمتر از سایر مراکز بزرگ بین‌المللی است. نرخ مالیات در این شهر بسیار پایین‌تر از سایر شهرهای توسعه‌یافته و حدود 13 درصد کمتر از میانگین این نرخ در ایالات متحده است. در نتیجه تورنتو کمترین هزینه توسعه در منطقه دارد. برای مطالعه درباره میزان مالیات در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

 

  • رشد تجاری – شهری

این شهر در حال حاضر بیش از 9 میلیون فوت مربع (840 هزار متر مربع) فضای اداری دارد. پنج بانک از شش بانک بزرگ کانادا دفتر مرکزی خود را در این شهر، قرار داده‌اند.

 

  • شهری جهانی

بسیاری از موسسات آموزشی معتبر تورنتو مراکز تحقیقاتی و آموزش عالی در سطح جهانی هستند که هر ساله هزاران دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کنند. کانادا در بین کشورهای عضو OECD در زمینه آموزش پس از متوسطه قرار دارد. تورنتو جامعه شهری غنی، متنوع و به هم پیوسته‌ای از افراد محلی و مهاجر تحصیلکرده و ماهر است که باعث رشد اقتصادی و ظهور ایده‌های جدید در این شهر شده‌اند.

 

  • دروازه آمریکای شمالی

تورنتو در مرکز سیاسی و مالی قاره آمریکای شمالی به دلیل نزدیکی به واشنگتن، بوستون، شیکاگو و نیویورک قرار دارد. سیستم حمل‌ونقل عمومی تورنتو سومین سیستم بزرگ حمل‌و نقلی در آمریکای شمالی است. به عنوان مثال، دو فرودگاه بین‌المللی اصلی بیلی بیشاپ و تورنتو پیرسون با بیش از هزاران پرواز در روز دارد در این شهر واقع شده است. همچنین حدود 150 میلیون مشتری و تامین‌کننده در فاصله یک روزه از تورنتو هستند.

از سوی دیگر، توافق‌نامه‌های تجاری بین طرف‌های بین‌المللی (موافقت‌نامه تجارت جامع اقتصادی و توافق‌نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی بین اتحادیه اروپا و کانادا) راه دسترسی افراد به بیش از یک میلیارد مصرف‌کننده در اتحادیه اروپا، مکزیک، ایالات متحده و کانادا با تولید ناخالص داخلی بیش از 37 تریلیون دلار را باز کرده است.

 

  • شهری با مجموعه استارت‌آپ‌های متنوع

کسب‌وکارهای کوچک باعث افزایش اشتغال و رشد اقتصادی تورنتو شده‌اند.شاید به همین خاطر است که استارت‌آپ‌های تورنتو شهرت بین‌المللی دارند. قدرت اکوسیستم استارت‌آپی تورنتو به خاطر کشف و حمایت استعدادها در میان افراد تحصیلکرده است. هم‌چنین این شهر افراد را به کارهای مشارکتی و نوآورانه تشویق می‌کند. هسته این اکوسیستم مجموعه‌ای از شتاب‌دهنده‌ها و انکوباتورهای تجاری گسترده است.

 

  • شهری با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها

تورنتو یکی از پیشرفته‌ترین صنایع دنیا را دارد. این شهر دارای یک جامعه استارت‌آپی فعال با تعداد بالایی از شرکت‌ها و غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک، گوگل، سیسکو، آی‌بی‌ام و مایکروسافت و یکی از مکان‌های فعال مجموعه‌های بیوتکنولوژی در سراسر جهان است.

 

  • مرکز واحدهای تولیدی

تورنتو یک شهر مشهور از نظر مراکز تحقیقاتی مهم در صنعت تولیدو دارای نیروی کار زیادی است و نزدیک به 140 هزار نفر در بیش از 55 هزار سازمان مشغول به کار هستند. فعالیت‌های مختلف تولیدی مدرن و سنتی در تورنتو رایج هستند، به این دلیل است که این شهر بخش‌های فعال در زمینه صنایع خودرو، هوافضا، ماشین‌آلات و تجهیزات دارد. همچنین، این شهر دارای فعالیت تولیدی در زمینه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، مد و پوشاک، علوم‌زیستی و غذا و نوشیدنی است.

 

  • فستیوال‌ها و فعالیت‌های فرهنگی

شهرت این شهر به عنوان قطب اصلی تولید فیلم و موسیقی اثبات شده و از این نظر سومین مرکز بزرگ در آمریکای شمالی بعد از شهرهای نیویورک و لس‌آنجلس است. جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به یک جایگاه ویژه برای ارتقای بهترین‌های این صنعت در سینمای بین‌المللی هالیوود و سینمای کانادا تبدیل شده است و پس از جشنواره کن، بزرگترین جشنواره فیلم محسوب می‌شود.

 

  • پرورش و کشف استعدادهای فراوان

تورنتو مرکز پررونق تحقیق، آموزش و نوآوری در کانادا است. موسسات آموزشی مشهور بین‌المللی تورنتو نقش مهمی در جذب بهترین کسب‌وکارها و ایده‌ها دارند. برنامه‌های نوآورانه پس از دوره متوسطه، به منظور حمایت از آموزش و ارتقای مهارت در افراد و رشد و توسعه شرکت‌ها طراحی شده‌اند. 64 درصد از ساکنان تورنتو بین افراد 25 تا 64 ساله، تحصیلات پس از متوسطه دارند. امکانات آموزشی پس از دوره متوسطه تورنتو شامل سه دانشگاه و پنج کالج است که تقریبا در هر رشته و مهارتی آموزش ارائه می‌دهند. تورنتو با بیش از 15 هزار محقق در زمینه پزشکی/بیوتکنولوژی، دو دانشکده برتر در رشته‌های ام‌بی‌ای و مهندسی، علوم کامپیوتر و چندرسانه‌ای، از نظر تعداد مدارس و فارغ‌التحصیلان پس از دبیرستان، در بین سایر شهرهای کانادا، پیشتاز است.

 

  • پشتیبانی در جهت موفقیت کسب‌وکارها

شهر تورنتو متعهد به کمک در جهت موفقیت کسب‌وکارها در حوزه‌های گوناگون است. بخش توسعه اقتصادی و فرهنگی این شهر، علاوه بر صادرات و تجارت، با سرمایه‌گذاری روی مشاغل متنوع، از توسعه و گسترش خود پشتیبانی می‌کند. کارشناسان این شهر به داده‌های استراتژیک و آنالیز آن‌ها دسترسی دارند.

در این شهر بهترین متخصصان برای مشورت در زمینه صنعت و مجموعه‌ای گسترده از مشاوران، شرکت‌های حرفه‌ای و تامین‌کنندگان تخصصی وجود دارد. این متخصصان به افراد در موضوعاتی همچون انتخاب یک مکان، برنامه‌های استخدام، مزایا و هزینه‌های کسب‌وکارها و اتصال به اکوسیستم اقتصادی این شهر، مشورت می‌دهند. جالب است بدانید که تورنتو 9 شرکت از 10 شرکت بزرگ حقوقی، 9 شرکت از 10 شرکت حسابداری برتر و کل 10 شرکت برتر منابع انسانی کانادا را در اختیار دارد.

سخن پایانی

تورنتو، مرکز استان انتاریو، در جنوب شرقی کانادا واقع شده و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، یک شهر چند فرهنگی و مرکز مالی و تجاری این کشور است. موقعیت جغرافیایی آن در مرز بین کانادا و ایالات متحده، باعث دسترسی تاجران این شهر به بازارها و مشتریان در سرتاسر قاره آمریکای شمالی شده است. این شهر مرکز رشد ایده‌ها و استارت‌آپ‌ها است و حمایتی زیادی از انواع کسب‌وکارها در برنامه حکومت شهری تورنتو وجود دارد.

اگر تصمیم دارید که از روش سرمایه‌گذاری به شهر بزرگ تورنتو در کانادا مهاجرت کنید، می‌توانید برای پیدا کردن درست‌ترین و کم‌خطرترین مسیر مهاجرتی با مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس در تماس باشید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

راه اندازی بیزینس در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا