سرمایه گذاری در کانادا، یکی از پرطرفدارترین سرمایه گذاری ها در جهان محسوب می شود و از روش های جذاب مهاجرت به کانادا نیز هست. اما سوال اینجاست که کمترین مبلغ سرمایه‌گذاری در کانادا چه مقدار است؟ در اینجا بررسی می کنیم که با چه مقدار سرمایه می‌توانید برای کسب‌وکار مورد نظر  خود در کشور کانادا شروع به کار کنید و به سود برسید.

کمترین مبلغ سرمایه‌گذاری در کانادا

اگر تجربه سرمایه‌گذاری داشته باشید، باید بدانید که عوامل بسیار مختلفی می‌توانند برای حداقل مبلغ مورد نیاز جهت سرمایه‌گذاری در هر کشوری تأثیر داشته باشند. اینکه شما قرار است چه بیزینسی را راه‌اندازی کنید، قصد خرید بیزینس آماده را دارید یا برای ثبت شرکت در کانادا اقدام می کنید، چه افرادی قرار است از بیزینس شما سود ببرند، در کدام قسمت از کانادا قرار است این کار انجام شود، گستردگی بیزینس شما تا چه حدی است و موارد دیگری از این ‌دست همگی در میزان کمترین مبلغ سرمایه‌گذاری شما در کانادا مؤثر هستند.

با این ‌حال، برای درک بهتر نسبت به این موضوع بدون در نظر گرفتن یک کسب‌وکار یا تجارت خاص، در جدول زیر حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در مهم‌ترین شهرهای مختلف کانادا را بیان کرده‌ایم:

حداقل سرمایه مورد نیاز برحسب دلار کانادا شهر مورد نظر
۱ میلیون ۲۰۰ هزار کبک
۳۰۰ هزار آلبرتا
۲۰۰ هزار شهرهای کوچک ساسکاچوان
۳۰۰ هزار شهرهای بزرگ ساسکاچوان
۱۰۰ هزار شهرهای کوچک بریتیش کلمبیا
۲۰۰ هزار شهرهای بزرگ بریتیش کلمبیا
۲۰۰ هزار دلار کل استان انتاریو (به‌جز تورنتو)
۶۰۰ هزار تورنتو
۱۵۰ هزار نوا اسکوشیا
۲۵۰ هزار نیوبرانزویک
۲۰۰ هزار نیوفاندلند و لابرادور
۱۵۰ هزار جزیره پرنس ادوارد

با توجه به اینکه حتی کمترین مبلغ سرمایه‌گذاری در کانادا بر حسب پول ایران مبلغ کمی نیست، طبیعی است که شما به‌عنوان سرمایه‌گذار دغدغه‌های مختلفی جهت تصمیم‌گیری داشته باشید.

مشاوران مجرب ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس با توجه به دانش و آگاهی بالایی که نسبت به شرایط کمترین مبلغ سرمایه‌گذاری در کانادا و بهترین سرمایه‌گذاری در این کشور دارند، می‌توانند کمک زیادی در این زمینه به شما نمایند.

آیا هر نوع سرمایه‌گذاری در کانادا با کمترین مبلغ منجر به اقامت دائم می‌شود؟

بااینکه تعداد مهاجران به کانادا در سال زیاد است ولی این کشور سیستم پیچیده‌ای برای ارزیابی و پذیرش افراد جدید دارد.

به‌طور طبیعی گرفتن اقامت از این کشور بعد از سه سال و حداقل 183 روز حضور کامل در هر یک از این سال‌ها در کانادا قابل انجام است.

اعتبار پاسپورت این کشور نیز بسبار بالاست و می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این کشور اقامت دائم را هم اخذ کنید؛ اما باید این نکته را بدانید که همه سرمایه‌گذاری‌ها شرایط یکسانی را جهت اخذ اقامت دائم برای شما فراهم نمی‌کنند؛ بنابراین اگر قصد گرفتن اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا را دارید باید نسبت به سرمایه‌گذارهایی که به اخذ اقامت ختم می‌شوند، آگاهی داشته باشید.

سرمایه گذاری در کانادا و دریافت اقامت

در جدول زیر این مسیر برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف آورده شده است:

آیا منجر به اقامت دائم و شهروندی می‌شود؟ ایالت مورد نظر جهت سرمایه‌گذاری روش‌های سرمایه‌گذاری مختلف در کانادا
بله نیوبرانزویک کارآفرینی
بله بریتیش کلمبیا کارآفرینی
خیر تمام ایالت‌ها خرید ملک
بله انتاریو کارآفرینی
بله تمام ایالت‌ها ثبت شرکت
خیر تمام ایالت‌ها خرید سهام و اوراق قرضه

مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا با کمترین مبلغ

شاید شما به دلیل کم بودن سرمایه خود برای سرمایه‌گذاری در کانادا مردد شده باشید. با این‌ حال، باید بدانید به دلیل قدرت اقتصادی کانادا اکثر بیزینس‌ها حتی اگر با مبالغ حداقل در این کشور شروع به کار کنند درصورتی‌که برنامه‌ریزی درستی برایشان انجام شده باشد، می‌توانند گسترش پیدا کنند.

شما باید برای گرفتن تصمیم نهایی خود مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در کانادا را بدانید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

این کشور به دلیل توافق‌نامه‌هایی که با جامعه بین‌المللی دارد برای همه سرمایه‌گذاران خود یک کشور سودمند از نظر اقتصادی و بازدهی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؛ زیرا سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند به‌راحتی از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور حتی با حداقل مبلغ ممکن، به بازارهای جهانی دست پیدا کنند.

از طرفی کانادا توانسته است با به‌کارگیری برخی سیاست‌های خاص مهاجرتی نیروهای کار بسیار خوبی را در اختیار سرمایه‌گذاران بیزینس‌های مختلف قرار دهد تا هرچه بهتر و با سرعت بالاتری پیشرفت نمایند و به سود بیشتری دست پیدا کنند.

مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا با کمترین مبلغ

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا را ندارید؟ از تخصص خود برای سیستم اکسپرس اینتری کانادا استفاده کنید.

معایب سرمایه‌گذاری در کانادا با کمترین مبلغ

در کنار تمامی مزایایی که کانادا برای سرمایه‌گذاران در خود جای داده است، سرمایه‌گذاری در این کشور با معایبی هم همراه است؛ بنابراین برای گرفتن تصمیم درست نباید فقط خوبی‌های سرمایه‌گذاری در این کشور را ببینید.

شما باید یک دید واقع‌گرایانه نسبت به این موضوع داشته باشید تا سرمایه شما از بین نرود و به سودی که پیش‌بینی کرده‌اید دست پیدا کنید.

یکی از معایب این است که کمترین مبلغ سرمایه‌گذاری در کانادا در استان‌های مختلف بسیار متفاوت است. قطعاً برای همه سرمایه‌گذاران مقدور نیست که 600 هزار الی یک میلیون دلار کانادا را به‌عنوان سرمایه به کار بگیرند تا بتوانند در شهرهای بزرگ و معروف این کشور مانند تورنتو شروع به کار کنند.

به همین دلیل اگر سرمایه شما در حد 150 هزار الی 500 هزار دلار باشد مجبور هستید در ابتدای کار در شهرهای کوچک‌تر که حتی ممکن است دوست نداشته باشید، شروع به سرمایه‌گذاری نمایید.

ضمن اینکه همان‌طور که در قسمت‌های پیشین به آن اشاره شد، نامه تمکن مالی شما باید نشان دهد که سرمایه‌ای بیش از مبلغ مورد نظر برای سرمایه گذاری در کانادا دارید تا تمکن مالی شما تأیید شود.

فاصله زیاد بین کشورهای اروپایی و آسیایی از دیگر معایب سرمایه‌گذاری در کانادا برای ایرانیان است؛ زیرا افرادی که تنها قصد سرمایه‌گذاری در کانادا را دارند و هدفشان سکونت در این کشور نیست و بیزنیس و کارمندانی هم در ایران دارند، ممکن است دچار چالش‌های مختلفی در این زمینه بشوند.

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا

مدت زمان مورد نیاز برای گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری با کمترین مبلغ در کانادا

یکی از مهم‌ترین مواردی که شما برای هر نوع سرمایه‌گذاری کوچک و بزرگ در کانادا باید از قبل برای آن اقدام کنید، اخذ ویزای سرمایه‌گذاری است.

به‌طورکلی کانادا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اقتصادی در جهان است که به‌شدت روی جذب سرمایه از طریق سرمایه‌گذاران خارجی تمرکز دارد.

از طرفی با توجه به بازار بزرگی که این کشور در دنیا در دست دارد طبیعی است که هرساله تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران تقاضای ویزای سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشند. به همین دلیل، روش‌های مختلفی برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری با توجه به نوع سرمایه‌گذاری و هدف از انجام آن وجود دارد که هرکدام روند خاص خودشان را دارند.

قطعاً، زمان برای یک سرمایه‌گذار بسیار مهم است و هرچه زودتر ویزای خود را دریافت کند، زودتر می‌تواند تجارت موردنظرش در کانادا را راه‌اندازی کند و به کسب درآمد بپردازد؛ اما اگر بخواهیم در یک نگاه کلی متوسط زمان مورد نیاز برای اخذ ویزا برای مشاغل گروه مختلف را بیان کنیم به شکل زیر خواهند بود:

  • خوداشتغالی: 23 ماه
  • استارتاپ: 12 الی 16 ماه
  • کارآفرینی: زمان دقیقی برای کارآفرینی مشخص نشده است
مدت زمان مورد نیاز برای گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری با کمترین مبلغ در کانادا

برنامه سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار دلاری کانادا، یکی از برنامه‌های کارآفرینی در استان بریتیش کلمبیا است که منجر به صدور مجوز کار (Work Permit) کانادا می‌شود.

مدارک لازم برای سرمایه‌گذاری در کانادا با کمترین مبلغ

طبق قوانینی که از طرف کانادا برای سرمایه‌گذاری در این کشور اعلام شده است، فرد سرمایه‌گذار باید یک سری مدارک خاص را به سفارت ارائه دهد.

این مدارک بسته به نوع تجارت مانند تأسیس شرکت، کارآفرینی و … می‌تواند متفاوت باشد؛ اما آنچه در میان تمامی این موارد مشترک است این است که سرمایه‌گذار باید مدارکی را ارائه دهد که مشخص کند با توجه به بیزینس انتخابی خود از تمکن مالی مناسبی برخوردار است.

معمولاً برای اثبات این موضوع باید مدارکی از حساب پس‌انداز بانکی، ملک‌های سندخورده به نام سرمایه‌گذار و سهام یا هر سندی که این تمکن مالی را نشان دهد را به‌عنوان یک نامه تمکن مالی ارائه بدهد.

در این نامه همچنین کمترین مبلغ مورد نیاز برآورد شده برای تجارت هدف نیز باید نوشته شود تا سفارت بتواند بررسی‌های لازم در مورد تمکن مالی شما را به‌درستی انجام دهد.

معمولا شما باید 2 یا 3 برابر سرمایه خود را در این نامه داشته باشید تا تمکن مالی شما تایید شود. سایر مدارکی که برای سرمایه‌گذاری در کانادا با کمترین مبلغ نیاز دارید نیز عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • بیزینس پلن یا طرح تجاری مناسب درباره بیزینس مورد نظر به‌صورت کاملاً مکتوب و جزء به‌جزء (همه‌چیز باید برای دولت کانادا کاملاً شفاف و مشخص باشد)
  • مدرک زبان آیتلس با نمره حداقل 4.5 تا 5
  • مدرک تحصیلی بالای دیپلم (که البته این قانون تنها در برخی استان‌ها وجود دارد)

سابقه کار مدیریتی رده بالا و یا داشتن بیزنس شخصی در 5 الی 10 سال گذشته

  • ویزای توریستی کانادا قبل از شروع به بیزنس در برخی از ایالات این کشور
مدارک لازم برای سرمایه‌گذاری در کانادا با کمترین مبلغ

برای سرمایه‌گذاری با کمترین مبلغ در کانادا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشید؟

هر یک از برنامه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا شرایط منحصربه‌فرد و فرآیند درخواست خود را دارد، اما برای انجام همه آن‌ها باید حداقل ویژگی‌های زیر را داشته باشید:

  • راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق یا داشتن بودجه کافی برای خرید یا راه‌اندازی آن در کانادا
  • داشتن حداقل 250 هزار دلار برای سرمایه‌گذاری در کسب و کار کانادایی خود
  • داشتن مهارت‌های لازم برای توسعه تجارت و مدیریت کسب‌وکار
  • توانایی استفاده از تجربه کسب‌وکار خود برای ایجاد کسب‌وکار جدید در کانادا
برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذار فدرال کانادا

سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلاری کانادا یا برنامه مهاجرت پایلوت منطقه‌ای (Regional Pilot) که در ایران با اسم روش ۱۰۰ هزار دلاری شناخته می‌شود منجر به صدور مجوز کار (Work Permit) کانادا می‌شود.

برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذار فدرال کانادا

در زیر برنامه‌های مهاجرت تجاری که در سطح فدرال ایجاد شده است را برایتان بیان خواهیم کرد:

  • انتقال درون شرکتی (ICT)

اگر در حال حاضر یک کسب‌وکار واجد شرایط در کشور خود دارید، می‌توانید با استفاده از برنامه ICT کانادا آن را به کانادا منتقل کنید و گسترش دهید! به‌طورکلی پس از 1 سال کار در کانادا واجد شرایط اقامت دائم از این طریق خواهید بود.

  • برنامه ویزای استارت‌آپ

صاحبان مشاغل خارجی نوآورانه می‌توانند از ویزای استارت‌آپ کانادا استفاده کنند که حداکثر 5 شریک مؤسس را واجد شرایط برای اقامت دائم در کانادا می‌کند. توجه به این نکته مهم است که استارت‌آپ‌های مستقر که بر تقویت نوآوری تمرکز دارند برای این برنامه ترجیح داده می‌شوند. این برنامه به سرمایه‌گذاران خارجی مانند صندوق‌های سرمایه گذاری پر ریسک نیاز دارد. دریافت اقامت دائم ممکن است در این شرایط تا 2 سال طول بکشد.

  • ویزای کارآفرینی

جریان کارآفرین C11 برای افرادی که می‌خواهند در یک کسب‌وکار فعلی کانادایی سرمایه‌گذاری کنند یا کسب‌وکار جدیدی راه‌اندازی کنند، عالی است. پس از یک سال فعالیت تجاری خود در کانادا با این روش، واجد شرایط اقامت دائم خواهید بود.

  • برنامه مجوز کار LMIA

کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق مسیر LMIA مجوز کار و درنهایت پس از 2 سال کار در کانادا اقامت دائم دریافت کنند. این برنامه بیشتر برای استخدام کارگران خارجی طراحی شده است. سایر برنامه‌های ذکر شده در بالا معمولاً بر این برنامه ترجیح داده می‌شوند.

سرمایه‌گذاری در کانادا از هر نوعی که باشد، به دلیل اینکه کانادا یکی از کشورهای اقتصادی بسیار بزرگ در جهان است و بازار جهانی را در دست دارد می‌تواند به‌صرفه باشد؛ اما نباید بی‌گدار به آب بزنید و باید آگاهی خود را نسبت به مهم‌ترین موضوع سرمایه گذاری یعنی کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا کامل کنید تا انتخاب درستی داشته باشید. شما می‌توانید در این زمینه روی کمک مشاوران مجرب ما نیز حساب کنید که همیشه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاران استانی

در سطح استانی، استان‌های کانادا برنامه‌های مهاجرتی مختلفی را برای سرمایه‌گذاری و اقامت دائم در نقاط مختلف کشور ارائه می‌دهند. این برنامه‌های نامزد استانی (PNP) در زیر فهرست شده است:

  • آلبرتا

برنامه PNP آلبرتا به‌عنوان برنامه مهاجرت آلبرتا (AAIP) شناخته می‌شود. این برنامه یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در ایالت‌های کانادا به دلیل اقتصاد رو به رشد آلبرتا در منطقه است.

  • بریتیش کلمبیا

در این استان، شما می‌توانید واجد شرایط مسیر مهاجرت BC PNP باشید. مسیر PNP این استان به همراه برنامه انتاریو یکی از محبوب‌ترین مسیرها در کانادا است. این دو استان دارای بیشترین اقتصاد استانی در کشور هستند که حداقل سرمایه بیشتری هم برای سرمایه گذاری نیاز دارند.

  • مانیتوبا

این استان چند گزینه PNP، Farm Investor Pathway و Entrepreneur Pathway را برای مهاجرت و سرمایه گذاری ارائه می‌دهد. در این استان، شما می‌توانید واجد شرایط مسیر مهاجرت BC PNP نیز باشید.

  • نیوبرانزویک

این استان شرقی دارای یک برنامه نامزد استانی نیوبرانزویک (NBPNP) به‌خوبی توسعه یافته است.

  • نوا اسکوشیا

در نوا اسکوشیا، کارآفرینان مهاجر می‌توانند از برنامه نامزدی نوا اسکوشیا (NSNP) بهره‌مند شوند.

  • انتاریو

این استان به دلیل اقتصاد انتاریو یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های PNP را دارد. برنامه نامزد مهاجرت انتاریو در بین سرمایه‌گذاران خارجی بسیار محبوب است.

کوچک‌ترین استان کانادا برنامه نامزد استانی PEI را برای سرمایه‌گذاران خارجی، کارآفرینان و شرکت‌ها به‌طور یکسان ارائه می‌دهد.

  • ساسکاچوان

این استان برنامه نامزدهای مهاجر ساسکاچوان را ارائه می‌دهد که اغلب برای کارآفرینان و صاحبان مزرعه ایده آل است.

  • ایالت کبک

استان کبک برنامه PNP ندارد اما برنامه سرمایه‌گذار مشابهی دارد. به‌عنوان یک سرمایه‌گذار – مهاجر کبک، می‌توانید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید یا سرمایه گذاری کنید و در کبک زندگی کنید.