بسیاری از افراد تنها به دنبال راهی برای ورود به کشور کانادا هستند اما از ساده ترین مسیرهایی که می تواند منجر به رسیدن به این کشور شود آگاهی ندارند. طراحی داخلی از آن دسته مشاغلی است که می تواند منجر به ورود متقاضیان به این کشور از طریق کار شود. برنامه های استانی و اکسپرس انتری  در کانادا به دنبال جذب نیروی کار متخصص در این رشته به عنوان یکی از رشته های پر متقاضی برای کار هستند و واجدین شرایط می توانند از این طریق به PR کانادا دست پیدا کنند.

اما باید دانست که این تنها مسیر برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک طراح داخلی نیست. در صورتی که شرایط کار در کانادا را در اختیار ندارید یا به دنبال راهی هستید که مسیر ورود شما به این کشور را ساده تر می سازد، می توانید از طریق تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا اقدامات لازم را انجام دهید تا بتوانید پس از تحصیل در این کشور در رشته طراحی داخلی، به بازار کار این رشته دسترسی بهتری داشته باشید. در ادامه این مقاله تلاش خواهیم کرد تا اطلاعاتی را در خصوص شرایط تحصیل و کار در رشته طراحی داخلی در کشور کانادا در اختیار شما قرار دهیم تا با اطلاعات کامل در این مسیر گام بردارید.

تحصیل رشته طراحی داخلی در کانادا

هنر بهبود طراحی هر اتاق، ساختمان یا منطقه برای ایجاد فضایی دلپذیرتر توسط طراحان داخلی انجام می شود. در بازار کار امروز، معماران و به ویژه طراحان داخلی به شدت مورد تقاضا هستند و این مسئله می تواند جذابیت های موجود در این رشته را افزایش دهد. طراحی داخلی تنها علم آگاهی از فاصله ها نیست و طراحان داخلی باید ارتباط خوب میان فضاها را نیز به خوبی بشناسند.

در کانادا فرصت های تحصیل بسیاری در این رشته وجود دارد و کالج ها و دانشگاه های معتبر این کشور نیز، اقدام به پرورش دانشجویان متقاضی می کنند. در ادامه شرایط تحصیل رشته طراحی داخلی در بعضی از دانشگاه ها و کالج های کانادا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کالج جورجین رشته های مختلفی را در رابطه با طراحی داخلی ارائه می کند. امکان دریافت مدرک دیپلم و همچنین کارشناسی طراحی داخلی در این کالج برای متقاضیان وجود دارد. جدا از این، تحصیل در رشته تکنسین معماری و دیپلم پیشرفته در فناوری معماری نیز ارائه می شود. این کالج در سال 1967 افتتاح شده است و به عنوان یکی از موسسات معتبر آموزش عالی در انتاریو فعالیت می کند.

دانشگاه منیتوبا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور کانادا امکان تحصیل در رشته طراحی داخلی در مقطع کارشناسی ارشد را به دانشجویان می دهد. برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه مانیتوبا بیشتر بر تحقیقات تمرکز دارند. دانشجویان در این دانشگاه همچنین با نحوه استفاده از آخرین تکنولوژی ها در زمینه معماری آشنا می شوند. دانشجویانی که در این رشته شایستگی خود را به اثبات رسانده باشند، می توانند از بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه استفاده کنند.

دانشگاه کلگری در سال 1908 تاسیس شد و رشته های مختلفی در این دانشگاه ارائه می شوند که یکی از آن ها طراحی داخلی است که وابسته به توسعه پایدار انرژی است. دانشجویان در این رشته با کلیه پیچیدگی های موجود در این رشته آشنایی پیدا می کنند. دانشگاه کلگری توانسته است رتبه های بسیار مناسبی را به دست آورد.

دانشگاه گوئلف یکی دیگر از دانشگاه های موجود در کانادا است که در یک دوره چهار ساله، برنامه لیسانس معماری منظر را ارائه می دهد. این یک برنامه کارشناسی است که طراحی و علم را با یکدیگر ترکیب کرده است. به همین دلیل است که دانشجویان می توانند تمام نکات فنی مربوط به این دوره را بیاموزند. این دانشگاه نیز بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان برتر در نظر گرفته است.

کالج هامبر نیز دوره 4 ساله لیسانس در رشته طراحی داخلی را ارائه می کند و دانشجویان را برای کار در این زمینه آماده می کند. برنامه های درسی طراحی داخلی در این کالج، موضوعاتی مانند تئوری طراحی، ارتباطات طراحی، عوامل انسانی و فرهنگ را می آموزند. این برنامه آموزشی می تواند دانش کافی برای کار در این رشته را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

دانشگاه رایرسون یکی از دانشگاه های دیگر در کشور کانادا است که به دانشجویان خارجی فرصت تحصیل در این رشته را می دهد. به گزارش AZURE، مدرسه طراحی داخلی دانشگاه رایرسون یکی از برترین مدارس جهان برای آموزش طراحی داخلی است. در این برنامه می توان تعامل کامل میان برنامه های عملی و همچنین تئوری را مشاهده کرد. در نتیجه همین عمل است که دانشجویان در پایان این دوره می توانند از توانایی بالایی برای کار در این حوزه برخوردار باشند. دانشجویان در کلاس های خود به استودیوهای مخصوص طراحی و همچنین آزمایشگاه های ساخت دیجیتال دسترسی دارند. همچنین کارگاه های آموزشی ویژه ای نیز برای پرورش قدرت خلاقیت دانشجویان در این دانشگاه برگزار می شود چراکه یکی از مهم ترین ویژگی های یک طراح داخلی، در اختیار داشتن توان طراحی و خلاقیت است.

موسسه فناوری آلبرتای شمالی به فن آوران طراحی داخلی کمک می کند تا عناصر کاربردی و فنی را برای ساختن محیط داخلی بیاموزند. به دانش آموزان در این دوره آموزش داده می شود که بتوانند اسکیل های خود را ارائه کنند و همچنین تکنیک های طراحی طبقه را اجرا کنند. در این موسسه دانش آموزان را آماده می کنند تا مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را بیاموزند. این دانشگاه نرخ رضایت کارفرما با سطح 98% را به دست آورده است که نشان از کیفیت بالای آموزش در این دانشگاه و سطح آمادگی بالای آن ها برای ورود به بازار کار دارد.

مهاجرت کاری طراحان داخلی به کانادا

در صورتی که مدرک تحصیلی مرتبط با طراحی داخلی در اختیار دارید، می توانید به عنوان یک نیروی کار خود را به کانادا برسانید. طراحان داخلی با کد NOC 5242 می توانند در این زمینه اقدام کنند. با وجود این که در طول سال های اخیر افراد زیادی از این طریق به کانادا مهاجرت کرده اند، اما حرفه آن ها همچنان یکی از رشته های پرمتقاضی برای کار و از بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا است. زیرا حرفه های بسیار زیادی در این کد وجود دارد که می تواند مسیر مهاجرت کاری به کانادا را ساده تر از گذشته سازد.

تجربه کاری یکی از مهم ترین مسائلی است که می تواند در روند مهاجرت به کشور کانادا موثر باشد. حداقل 1 سال سابقه کار برای مهاجرت به کانادا از این طریق لازم است. برنامه های اکسپرس انتری و همچنین برنامه های استانی می توانند بهترین مسیر برای ورود طراحان داخلی به کشور کانادا باشد.

دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا در رشته طراحی داخلی را دارند، معمولا به مدارک بیشتری نسبت به سایر رشته های تحصیلی نیاز خواهند داشت. اولین مدرکی که مورد نیاز است، مدرک دیپلم 12 ساله ای است که در کانادا مورد تایید باشد. در برخی از موارد ممکن است از دانشجویان خواسته شود تا مدارک مربوط به تسلط به مایکروسافت وورد و اکسل نیز ارائه گردد اما ضرورتی در آن نیست. نمره زبان، مدارکی مبنی بر توان پرداخت شهریه و پاسپورت معتبر نیز از جمله مدارکی هستند که اکثر موسسات آموزشی در کانادا برای پذیرش دانشجویان رشته طراحی داخلی درخواست می کنند. افرادی که قصد ورود به مقطع کارشناسی در این رشته را دارند باید یک پورتفولیو نیز به دانشگاه ارائه کنند که در آن توانایی های اولیه طراحی خود را به اثبات برسانند.

برای پذیرش در مقاطع بالاتر، دانشجویان عموما به انگیزه نامه، مدرک چهار ساله دانشگاه با مینیمم نمره سطح B یا نمره 3.0 نیاز خواهند داشت. ارسال 2 توصیه نامه از طرف اساتید دانشگاه و رزومه نیز می تواند یکی از اولویت های دیگر برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا باشد. به دلیل این که مشخصا دانشجویان در مقطع کارشناسی خود دوره های اسکیس و طراحی را پشت سر گذاشته اند، معمولا از آن ها در خواست پورتفولیو نمی شود اما همچنان این احتمال وجود دارد که برخی از دانشگاه های کانادا برای اعطای پذیرش نهایی از دانشجویان درخواست کنند تا یک آلبوم را در اختیار هیئت پذیرش دانشگاه قرار دهند.

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا، دانشجویان عموما به نمره 6 آیلتس نیاز دارند. در دانشگاه منیتوبا اما دانشجویان باید حداقل نمره 7 آزمون آیلتس یا معادل آن در سایر آزمون ها را ارائه کنند.

متوسط درآمد یک طراح داخلی در کانادا

طراحان داخلی در کانادا از سطح درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند و این مسئله می تواند جذابیت کار در این حوزه را بیش از پیش افزایش دهد. یک طراح داخلی در کشور کانادا به طور متوسط درآمدی در حدود 10100$ دلار کانادا در ماه به دست می آورد و این در حالی است که بازه درآمدی او می تواند از 5050$ تا 15700$ دلار کانادا در ماه متغیر باشد. عوامل بسیاری وجود دارد که می توان موجب ایجاد تغییر در سطح درآمد یک طراح داخلی شود که به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

اما پیش از آن شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید میانه درآمدی طراحان داخلی در کشور کانادا نیز 10100$ دلار کانادا است به این معنا که 50% از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، بیش تر و 50% از افراد کمتر از این مقدار درآمد کسب می کنند. در نمودار زیر، اطلاعات دقیق تری در این رابطه ارائه شده است.

متوسط درآمد یک طراح داخلی در کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق صنایع‌ دستی را در این مقاله مطالعه کنید.

تجربه کاری نیز می تواند نقش ویژه ای در افزایش درآمد افراد در این رشته کاری داشته باشد. به طور متوسط می توان گفت که درآمد اولیه یک طراح داخلی در حدود 6060$ دلار کانادا است و زمانی که تجربه کاری فرد به 2 تا 5 سال می رسد، به مقدار تقریبی 32% به درآمد او اضافه خواهد شد و می تواند 8020$ دلار کانادا در ماه درآمد کسب کند. متوسط درآمد طراحان داخلی با حدود 10 الی 15 سال سابقه کاری در کانادا نیز در حدود 10700$ دلار کانادا است است که نشان از رشد 34 درصدی دارد. افراد با تجربه 10 الی 15 ساله نیز در حدود 12800$ دلار کانادا در ماه درآمد کسب می کنند که نشان از افزایش 19% در درآمد آن ها خواهد داشت. زمانی که تجربه فرد به بیش از 20 سال می رسد، درآمد ماهانه او به طور متوسط 14800$ دلار کانادا خواهد بود.

رشته طراحی داخلی یکی از رشته هایی است که افراد بدون مدرک دانشگاهی نیز می توانند در آن مشغول به کار شوند اما مسئله اصلی آن است که میزان تحصیلات نیز می تواند در متوسط درآمد طراحان داخلی تاثیر گذار باشد. در نمودار زیر مشخص شده است که یک طراح داخلی چگونه می تواند با افزایش سطح تحصیلات خود، در کانادا درآمد بیشتری کسب کسب کنند.

متوسط درآمد طراحان داخلی در کانادا بر اساس سطح تحصیلات به دلار کانادا

در برخی از استان های کانادا، متوسط درآمد طراحان داخلی با متوسط درآمد در کشور کانادا تفاوت های نسبتا زیادی دارد که در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورد.

، متوسط درآمد طراحان داخلی با متوسط درآمد در کشور کانادا

در مقایسه با یک معمار که درآمدی در حدود 12200$ دلار کانادا در ماه دارد، طراحان داخلی درآمد کمتری کسب می کنند.

شرایط تحصیل و کار در کشور کانادا به عنوان یک طراح داخلی بسیار مناسب است و این افراد از سطح درآمد نسبتا بالایی برخوردار هستند و در نتیجه می توانند رفاه اقتصادی را در زندگی خود تجربه کنند. با توجه به این که امکان کار و تحصیل در این رشته در کانادا به زبان های فرانسوی و انگلیسی ممکن است، افراد با توجه به شرایط خود می توانند در این مسیر حرکت کنند.

در صورتی که به دنبال رسیدن به بهترین شرایط برای زندگی در کانادا هستید اما از مسیرهای مهاجرتی به این کشور اطلاعات دقیقی در اختیار ندارید، بهتر است از مشورت های یک وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC استفاده کنید تا بتواند حقایق مربوط به مهاجرت را در اختیار شما قرار دهد. در همین راستا، مشاورین ما آماده پاسخگویی به نیازهای شما در زمینه مهاجرت به کانادا هستند.