کشور کانادا مکانی ایده‌آل برای سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغلی است که به دنبال ثبت شرکت و گسترش کسب‌وکار خود در بازارهای بین‌المللی هستند. موقعیت جغرافیایی کانادا باعث شده تا نسبت به سایر کشورها برای ایجاد ارتباطات تجاری با ایالات متحده بیشتر و راحت‌تر در دسترس باشد.

دسترسی به نیروهای کار ماهر و تحصیل‌کرده، برخورداری از منابع طبیعی غنی مانند گاز، نفت، الوار و همچنین دسترسی آسان به بازار ایالات متحده، تنها برخی از دلایلی است که صاحبان مشاغل خارجی را تشویق می‌کنند تا کانادا را برای نقل مکان و ثبت شرکت انتخاب کنند.

قبل از تصمیم‌گیری برای ثبت شرکت و گسترش تجارت خود در کانادا، ضروری است که مزایا و معایب این انتخاب را درک کنید.

بر همین اساس، در این مقاله تلاش شده است تا مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانید با اطلاعات جامع‌تری درباره این موضوع تصمیم بگیرید.

برای شروع سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در شهرها و استان های آن توصیه می‌کنیم مقالات ثبت شرکت در ونکوور ، ثبت شرکت در تورنتو،  ثبت شرکت در انتاریو ، ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا و ثبت شرکت در استان کبک ، ثبت شرکت در مانیتوبا را مطالعه کنید.

مزایای ثبت شرکت در کانادا

1. نرخ پایین مالیات

همه ما می‌دانیم که پرداخت مالیات از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما طبیعتا بیشتر ما ترجیح می‌دهیم بدهی کم‌تری داشته باشیم. درست است؟ این یکی از مزایای ثبت شرکت در کانادا است. نرخ‌های مالیات شرکت‌ها عموما کم‌تر از نرخ‌های مالیات بر درآمد شخصی است که در نتیجه، باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌ها می‌شود.

شرکت‌های ثبت‌شده در کانادا، ممکن است واجد شرایط کسر مالیات برای مشاغل کوچک (SBD) هم باشند که توسط دولت فدرال در نظر گرفته شده است.

این امر می‌تواند به میزان قابل‌توجهی نرخ مالیات شما را کاهش دهد؛ به عنوان مثال، با توجه به نرخ‌های مالیاتی که از ابتدای ژانویه ۲۰۲۱ اعمال شده‌اند، شرکتی که در استان انتاریو (Ontario) واجد شرایط کسری مالیات برای مشاغل کوچک باشد، مالیات بر درآمد را با نرخ ۳.۲ درصد پرداخت می‌کند. در صورتی که سایر انواع شرکت‌ها در همین استان که مشمول این کسری مالیات نمی‌شوند، باید با نرخ ۱۱.۵ درصد مالیات خود را بپردازند.  برای مطالعه بیشتر درباره قوانین و شرایط پرداخت مالیات در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

2.  تعویق مالیات

اگر سطح درآمد بالایی دارید، می‌توانید زمان ثبت شرکت خود در کانادا از تعویق مالیاتی نیز استفاده کنید، که می‌تواند به کاهش میزان بدهی مالیاتی شما کمک کند. لازم به ذکر است که در صورت در اختیار داشتن شرکتی با مالکیت انحصاری (Sole proprietorship) یا ثبت شرکت مشارکتی (Partnership)، دولت درآمد کسب‌وکار و درآمد شخصی شما را یکسان می‌بیند و کل درآمدی که به دست آورده‌اید را با نرخ مالیات شخصی، مشمول مالیات خواهد کرد.

این در حالی است که در صورت ثبت شرکت سهامی (Incorporation)، درآمد کسب‌وکار و درآمد شخصی شما به طور جداگانه مشمول مالیات می‌شوند.

تعویق مالیاتی از مزایای ثبت شرکت در کانادا

درباره الزامات و مراحل سرمایه گذاری در کانادا این مقاله را بخوانید.

3. مسئولیت محدود

یکی از بزرگ‌ترین مزایای ثبت شرکت در کانادا به‌خصوص شرکت‌های سهامی، مسئولیت محدود است. زمانی که یک شرکت سهامی ثبت می‌کنید، از نظر قانونی، یک شخص مجزا به وجود می‌آورید. بنابراین، در بیشتر موارد کلیه مسئولیت‌ها و بدهی‌های شما محفوظ می‌ماند. این یعنی می‌توانید از دارایی‌های شخصی خود محافظت کنید.

به عبارت دیگر، اگر شرکت شما متحمل ضررهای قابل توجهی شود، از آن شکایت شود یا ورشکست شود، در معرض خطر از دست دادن دارایی‌های شخصی خود برای پوشش این هزینه‌ها نخواهید بود. در ساختار Incorporation یا شرکت سهامی، صاحبان شرکت (یعنی سهام‌داران) مسئولیتی در قبال بدهی‌های یک شرکت ندارند و فقط آنچه را که سرمایه‌گذاری کرده‌اند از دست خواهند داد.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، در صورتی که دارای شرکتی با ساختار مالکیت انحصاری (Sole proprietorship) باشید، دولت یا وام‌دهندگان می‌توانند دارایی‌های شخصی شما (مانند خانه، ماشین، اموال و غیره) را برای پرداخت بدهی یا خسارت کسب‌وکارتان مصادره کنند. لازم است که توجه داشته باشید در ساختار Incorporation یا شرکت سهامی هم اگر اقدام غیرقانونی انجام دهید که مصداق کلاه‌برداری باشد، مسئول خسارت‌های وارد شده شناخته خواهید شد.

4.  تامین مالی

راه‌اندازی یک کسب‌وکار می‌تواند هزینه‌های بسیار سنگینی داشته باشد. خوشبختانه، شرکت‌ها در کانادا می‌توانند با فروش سهام یا اوراق قرضه به سرمایه‌گذاران منابع مالی خود را تقویت کنند. همچنین، شرکت‌ها اغلب می‌توانند وام تجاری با نرخ‌های پایین‌تری دریافت کنند.

5. محافظت از نام تجاری

پیدا کردن نام مناسب برای کسب‌وکار می‌تواند یک فرآیند طولانی و دشوار باشد. حالا تصور کنید که کسی شرکتی با همین نام راه‌اندازی کند. متاسفانه، احتمال رخ دادن این اتفاق در صورت عدم ثبت شرکت در سطح فدرال یا عدم انتخاب ساختار Incorporation یا شرکت سهامی وجود دارد.

ثبت شرکت در سطح استانی، از نام تجاری شرکت شما فقط در محدوده‌ همان استان محافظت خواهد کرد. در صورتی که با ثبت شرکت در سطح فدرال، می‌توانید در سراسر کانادا از نام تجاری خود محافظت کنید و هیچ فرد یا سازمان دیگری حق انتخاب نام تجاری شرکت شما را در هیچ یک از استان‌های کانادا نخواهد داشت.

6.  کسب اعتبار

در حالی که برای موفقیت در بیزینس، لزومی ندارد که کسب‌وکار خود را به طور رسمی ثبت کنید، اما برخی از مشتریان ممکن است کسب‌وکارهای ثبت شده را قانونی‌تر و قابل اعتمادتر در نظر بگیرند. حتی برخی از مشتریان و سازمان‌های دولتی، ممکن است فقط با کسب‌وکارهایی که به‌طور رسمی ثبت شده‌اند همکاری یا از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

7. تداوم پایدار

با ثبت شرکت سهامی در کانادا، این شرکت تا زمانی که توسط مالکان خود تعطیل یا با شرکت دیگری ادغام شود، به حیات خود ادامه خواهد داد. در صورتی که در دیگر ساختارهای تجاری، پس از فوت مالک، شرکت منحل خواهد شد.

اگر فکر می‌کنید که ممکن است کسب‌وکار خود را در آینده بفروشید یا مالکیت آن را به یک جانشین واگذار کنید، با انتخاب ساختار Incorporation یا شرکت سهامی، می‌توانید به آسان‌تر کردن این فرایند کمک کنید.

8. اقتصاد پایدار

کانادا در رتبه‌ اول لیست مجله معتبر Forbes به عنوان بهترین کشور دنیا برای انجام بیزینس قرار دارد. اگر کانادا را با کشورهای مشابه خود مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که این کشور از یک اقتصاد نسبتا پایدار برخوردار است که از شما در برابر خطر تعطیل شدن کسب‌وکارتان محافظت می‌کند.

یکی از دلایل اصلی ثبات اقتصادی این کشور نرخ پایین مالیات، آزادی تجارت و بوروکراسی خوب و کنترل شده است. همانطور که در دوره پاندمی بیماری کرونا هم شاهد بودیم، کانادا به واسطه‌ مداخله سریع بانک مرکزی این کشور و تسهیل روش‌های وام‌دهی، توانست از بحران خارج شود و اقتصاد خود را ترمیم کند. بنابراین، انتظار می‌رود که در صورت وقوع هر بحران اقتصادی جدیدی نیز می‌تواند به سرعت از آن نجات پیدا کند.  برای مطالعه بیشتر دباره شرایط اقتصاد کانادا این مقاله را از دست ندهید.

اقتصاد پایدار از مزایای ثبت شرکت در کانادا

9. ارتباط نزدیک با ایالات متحده آمریکا

اگر تصمیم دارید که کسب‌وکار خود را به یک کشور دیگر منتقل کنید، باید از روابط آن با همسایگان و کشورهای نزدیک مطلع باشید. کانادا رابطه بسیار نزدیکی با ایالات متحده آمریکا به عنوان قدرتمندترین کشور دنیا دارد که می‌تواند هم از جنبه فرهنگی و هم اقتصادی برای مالکان کسب‌وکار منفعت داشته باشد. همچنین، این دو کشور از نظر استانداردهای اجتماعی هم شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

بسیاری از صنایع تولیدی کانادا نزدیک به ایالات متحده فعالیت می‌کنند. همچنین شهرهای مهم این کشور نظیر مونترال (Montreal)، ونکوور (Vancouver) و ویندزور (Windsor) همگی در فاصله کوتاهی از آمریکا قرار دارند. جالب است که مراکز صنعتی کانادا نظیر جنوب استان انتاریو (Ontario) و یا استان کبک (Quebec)، از برخی مراکز تولیدی مهم آمریکا نظیر آتلانتا (Atlanta) به بوستون (Boston)، نیویورک (New York) و شیکاگو (Chicago) نزدیک‌تر هستند.

برای مطالعه درباره شرایط ثبت شرکت در آمریکا این مقاله را بخوانید.

10. بهترین مکان دنیا برای سکونت

کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی کردن است. تقریبا تمامی شهرهای این کشور محیطی سالم، زیبا، سرسبز با سبک زندگی مدرن دارند که کیفیت زندگی هم در آن‌ها بسیار بالا است.

به واسطه‌ اینکه نرخ مهاجرت به کانادا همیشه بسیار زیاد بوده، مردم این کشور بسیار خونگرم هستند و با مهاجران برخورد بسیار دوستانه و محترمانه‌ای دارند. مسائل نژادپرستانه یا تبعیض‌های قومیتی، جنسیتی و… به هیچ وجه در کانادا مطرح نیست.

کانادا جایی است که مردم می‌توانند در آن پیشرفت کنند و خانواده‌ها از استاندارد زندگی عالی برخوردار باشند. همچنین، مکانی است که در آن صنایع در حال رونق و شکوفایی هستند. آزادی همیشه در همه جای کانادا از اولویت بسیار بالایی برخوردار است. بریتیش کلمبیا (British Clumbia)، انتاریو (Ontario)، کبک (Quebec) و بسیاری از استان‌های دیگر مناطق فوق العاده‌ای برای زندگی با آرامش و ایجاد یک کسب و کار کوچک یا خوداشتغالی هستند.

11. نیروی کار قوی

نیروهای کاری در کانادا، جزو تحصیل‌کرده‌ترین نیروهای کار در کشورهای سراسر دنیا هستند. سطح تحصیلات آن‌ها از بسیاری از نیروهای کار در سایر کشورها بالاتر است. طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد (WEF)، مطالعات قبلی نشان می‌دهد که این کشور دومین کشور تحصیل‌کرده و دهمین کشور برتر دنیا از نظر فضای رقابتی است.

بنابراین، انجام بیزینس در کانادا به شما امکان دسترسی به مجموعه وسیعی از کارگران بسیار ماهر را می‌دهد. اکثریت افراد بین 25 تا 34 ساله در این کشور، دارای بالاترین سطوح از تحصیلات عالیه هستند. دقیقا به همین دلیل بهره‌وری کانادا با نرخ تولید ناخالص داخلی در ساعت، بسیار بالاتر از ایالات متحده و انگلیس است. یکی دیگر از مزایای نیروهای کار در کانادا، نبود قوانین سخت‌گیرانه در بازار کار است که باعث می‌شود استخدام نیروهای کار پرتقاضا بسیار راحت‌تر باشد.

برای مطالعه درباره شرایط ثبت شرکت در انگلیس این مقاله را بخوانید.

12. جامعه چند فرهنگی و مساوات

کانادا هم از نظر قدرت و هم از نظر وسعت کشور بزرگی است. این کشور در صدر کشورهای گروه هفت (G7) قرار دارد که فرصت‌های برابر را برای مردم (چه بومیان و چه مهاجران) تضمین می‌کنند. کانادا از معدود کشورهای دنیا است که هر روز تنوع بیشتری در قوانین و امور مهاجرتی خود ایجاد می‌کند و آن‌ها را دستخوش تغییر و تحولاتی می‌کند که ورود مهاجران را تسهیل می‌کنند.

برنامه‌های مهاجرتی نیروهای کار ماهر کانادا به مهاجران ماهر اجازه می‌دهد تا در کانادا کار و زندگی کنند. و یا مجوز کار (Work Permit) به مهاجران اجازه می‌دهد تا برای شروع کسب‌وکار مورد نظر خود وارد کانادا شوند. کانادا تقریبا از هر ملیت و قومیتی در دنیا مهاجر دارد. بنابراین، کانادا را می‌توان در میان چند زبانه‌ترین کشورهای دنیا قرار داد که از نظر قومیتی هم یکی از متنوع‌ترین جوامع است و بیش از ۲۰۰ زبان مختلف در آن صحبت می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زبان مردم کانادا این مقاله را مطالعه کنید.

13.  پرمنفعت و سودمند بودن محیط کسب‌وکار

کانادا به‌طور مرتب به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر سهولت انجام کسب‌وکار به‌خصوص در مراحل اولیه راه‌اندازی بیزینس انتخاب می‌شود.

یکی از دلایل اصلی این امر، نرخ بسیار پایین مالیات برای کسب‌وکارها است که فقط به ۱۵ درصد از سود کسب‌وکار تعلق می‌گیرد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، این رقم در برخی دیگر از کشورهای برتر دنیا نظیر ایالات متحده و انگلیس، به ترتیب ۲۱ و ۱۹ درصد است.

علاوه بر این، بسیاری تسهیلات دیگر از جمله کمک‌های مالی، وام و سایر گزینه‌های تامین مالی برای کسب و کارها وجود دارد که محیطی فوق‌العاده حمایت کننده برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک به وجود آورده است.

فرصت‌های برابر برای مردم (چه بومیان و چه مهاجران

درباره شرایط راه اندازی استارتاپ در کانادا و چگونگی کسب اقامت این مقاله را از دست ندهید.

14. بازار اشتغال قوی

کانادا هر ساله به پذیرش تازه‌واردان ادامه می‌دهد و بازاری ایجاد می‌کند که فرصت‌های زیادی را برای افرادی که به دنبال شغل هستند یا می‌خواهند به مقام‌های بالاتری در شغل خود دست پیدا کنند، فراهم می‌کند.

خدمات کانادا به مهاجران تازه وارد را در این مقاله بررسی کرده ایم.

15. سهولت برقراری ارتباط

اگر در حال ثبت شرکت و راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کانادا هستید، باید خود را در یک کشور متفاوت با کشور محل تولد خود که در آن بزرگ شده‌اید، مستقر کنید. به همین دلیل آشنایی با قواعد فرهنگی و اجتماعی کانادا اهمیت زیادی برایتان دارد.

برای اکثر مردم دنیا، کانادا کشوری با رفتارها و نشانه‌های آشنا در نظر گرفته می‌شود که سازگار شدن با آن بسیار راحت و آسان است. علاوه بر این، بخش اعظم جمعیت این کشور انگلیسی زبان هستند و حتی در استان کبک هم که یک استان کاملا فرانسوی زبان محسوب می‌شود، اکثر مردم توانایی برقرار کردن ارتباط به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی را به راحتی دارند.

شهرهای فرانسوی زبان کانادا را در این مقاله بشناسید.

16. مردم تحصیل‌کرده

کانادا محل استقرار تعدادی از مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های برجسته با شهرت درخشان در سراسر جهان است. اکثریت جمعیت این کشور، تحصیل‌کرده و با معلومات هستند. مردم کانادا، از نظر سطح تحصیلات در رتبه دوم دنیا قرار دارند. بنابراین، اگر به دنبال جذب و استخدام افراد با استعداد در کسب‌وکار خود هستید و به دنبال چنین کسانی می‌گردید، کانادا می‌تواند برخی از متخصص‌ترین نیروهای کاری که نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد.

شرایط و الزامات لازم برای تحصیل در کانادا را در این مقاله به طور جامع بررسی کرده ایم.

معایب ثبت شرکت در کانادا

معایب ثبت شرکت در کانادا

1.    هزینه‌های زیاد

برای ثبت شرکت در کانادا، باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنید. برخی از این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خرید تجهیزات یا تامین موجودی
  • راه‌اندازی کسب و کار
  • اجاره ملک
  • حقوق و مزایای کارکنان و…

به غیر از موارد فوق، خود فرایند ثبت شرکت هم هزینه دارد که مقدار آن بر اساس نوع ساختار شرکت و استانی که کسب‌وکار در آن استقرار دارد تعیین می‌شود. ثبت و راه‌اندازی شرکت‌های سهامی، معمولا پیچیده‌تر از ساختارهای دیگر است و به همین دلیل، طبیعتا هزینه بالاتری هم دارد. هزینه ثبت شرکت سهامی، معمولا یک هزار دلار است.

اما هزینه‌ این پروسه می‌تواند تا سقف 3 هزار و 500 دلار هم افزایش پیدا کند. باید اشاره کنیم که به‌طور کلی، متقاضیان ثبت شرکت در کانادا، باید با در نظر داشتن همه‌ جوانب فوق و هزینه‌های لازم، حداقل چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود مد نظر داشته باشند.

2.    افزایش هزینه‌های حسابداری

با توجه به اینکه پس از ثبت شرکت در کانادا، کسب‌وکار شما به عنوان یک شخص حقوقی و نهاد مجزا در نظر گرفته خواهد شد، شما باید دو اظهارنامه مالیاتی ارسال کنید: یکی برای درآمدهای شخصی خود و یکی هم برای کسب‌وکارتان. بسته به پیچیدگی مسائل مالی شما، هزینه استخدام یک حسابدار برای ارسال اظهارنامه مالیاتی خوداشتغالی می‌تواند از 150 تا 350 دلار متغیر باشد.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، تشکیل یک پرونده مالیاتی برای شرکت، می‌تواند تا 2 هزار و 500 دلار هزینه داشته باشد. علاوه بر این، برخی از شرکت‌ها واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی نیستند که این امر می‌تواند به‌طور بالقوه بر میزان مالیات کلی شما تاثیرگذار باشد.

 

3.    کارهای اداری زیاد

برای حفظ یک شرکت، کارهای اداری زیادی لازم است. به عنوان مثال، شرکت شما باید سوابق به روزی را که شامل دفترچه صورت‌جلسه، ثبت سهام، ثبت اوراق بهادار، مقالات اصلاحی و موارد دیگر می‌شود، نگهداری کند. همچنین شما باید صورت‌های مالی را تهیه کنید، یک حسابرس برای حسابرسی صورت‌های مالی شرکت تعیین و گزارش سالانه را در کنار سایر وظایف ثبت کنید.

انجام همه‌ این کاغذبازی‌ها برای حفظ و نگهداری شرکت خود در وضعیت خوب، ضروری است. در صورت عدم انجام این اقدامات، ممکن است متحمل جریمه یا هزینه‌های بیشتر شوید، مصونیت خود در قبال مسئولیت‌ها را از دست بدهید یا حتی کسب‌وکارتان منحل شود.

4.    ریسک مسئولیت

ثبت شرکت در کانادا، تحت هر شرایطی هم به‌طور کامل از شما در برابر مسئولیت‌ها محافظت نمی‌کند. به عنوان مثال، یکی از حالت‌هایی که می‌تواند پیش بیاید، این است که اگر شرکت شما دارایی کافی برای تامین مالی بدهی‌های خود نداشته باشد، موسسات وام دهنده اصرار می‌کنند تا مالک کسب‌وکار، بازپرداخت وام را تضمین کند.

در واقع اگر کسب‌وکار شما نتواند به تعهدات بازپرداخت خود عمل کند، شما و دارایی‌های شخصی شما همچنان درگیر خواهید بود و اساسا «مسئولیت محدود» شرکت شما را بی‌معنی می‌کند.

5.    دشوار بودن صادرات

به دلیل تفاوت قوانین تجاری استان‌های مختلف کانادا با یکدیگر، تجارت بین‌المللی در کانادا پیچیده است. تفاوت مقررات استانی می‌تواند شامل الزامات برچسب‌گذاری و بسته‌بندی و همچنین، اطلاعات کامل در مورد حسابداری مالیات بر فروش و مالیات فدرال باشد.

6.    تفاوت‌های فرهنگی

با اینکه هیچ شکی وجود ندارد که آمریکا و کانادا در جنبه‌های زیادی به یکدیگر شباهت دارند، اما کسب‌وکارها باید به تمایزات اصلی بین این دو کشور توجه داشته باشند. کانادایی‌ها و آمریکایی‌ها را نباید کاملا با یکدیگر یکسان در نظر گرفت و تصور چنین موضوعی، یک اقدام غیرحرفه‌ای است.

استان کبک، یک مثال عالی است. این استان، مکانی با تفاوت‌های فرهنگی قابل توجه است. مردم این استان، تمایل بیشتری به رسمی بودن دارند. همچنین، اگر قصد چاپ کارت‌ویزیت برای بیزینس خود دارید، نباید فقط به زبان انگلیسی باشد. یا باید به زبان فرانسوی باشد یا هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی در آن به کار برده شده باشد. این تفاوت‌ها برای ما ایرانی‌ها هم بسیار اهمیت دارند. به همین دلیل، لازم است که با تفاوت‌های فرهنگی ایران و کانادا آشنایی داشته باشید.

وکیل رسمی مهاجرت به کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

راه اندازی بیزینس در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرتی به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

کلام آخر

اگر به دنبال رشد کسب‌وکار خود و انتقال آن به سطح بالاتر در یکی از بهترین کشورهای دنیا هستید، کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها است. پتانسیل رشد بالای کسب‌وکارها در کانادا، نرخ پایین مالیات و اقتصاد پایدار این کشور می‌توانند دلایل محکمی برای ثبت شرکت در این کشور باشند و شرکت شما را به مرحله بعدی برساند.

البته که در عین حال، باید با معایب و ریسک‌های ثبت شرکت در کانادا نیز آشنایی کافی داشته باشید. اگر درمورد ثبت شرکت یا راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا سوال یا ابهام خاصی دارید، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید تا کاملا شما را راهنمایی کنند.